Makaroonien päälle, jos ja kun tomaatteja saa jossain vaiheessa kesää halvalla? Makaroonejahan ei ainakaan kannata itse yrittää tehdä.
Maksaako vaivan tehdä itse ketsuppia?
23
227
Vastaukset
- Anonyymi
K-menu alle 40senttiä. Ei kannata tehdä itse
- Anonyymi
Xtran ketsuppikin menee kunhan on sinappia.
- Anonyymi
Meiran ketsuppi on myös maukasta. Turhaa oli maksaa liikaa Felix ja Heinz -merkeistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meiran ketsuppi on myös maukasta. Turhaa oli maksaa liikaa Felix ja Heinz -merkeistä.
Mikä noissa halvoissa on ketsuppi-%? Muistaaksemi Felixissä on 1 kilossa tsuppia 10 kg tomaatteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meiralla mennään.
10
- Anonyymi
Tomaatit siivuina ruisleivän päälle ja sitten noita edullisia hyviä ketsuppeja voi maustaa itse, tabaskolla ja chilikastikkeilla.
- Anonyymi
Lidlistä 39 snt kilon pullo.
- Anonyymi
Xtra-ketsuppi 0,75 euroa / kg. 100g ketsua 116g tomaatteja.
Tomaattisose (Espanja ja/tai Kiina). Ym ym.
100g sisältää
energiaa 330kJ
Josta sokuria 14g
suolaa 1,5g
Felix ketsuppi 3,95 e/kg.
Tomaattisose, ei tietoo mistä
Omituisuudet / 100g
Energiaa 343 kJ
Sokeria 17g
suolaa 2g
Ei taida tuo kalliimpi olla hintansa väärti.
Heints ketsuppi, 3,99 e/kg 100g ketsua / 148g tomaatteja
Energiaa 426 kJ/100g
Sugar, ei kerrottu, hiilihydr 23,2 g/100g
suolaa 1,8g / 100g- Anonyymi
Vertailun vuoksi.
Mutti Original ketsuppi, 300g plo sisältää 750g tomaatteja (9,97e/kg)
100 g sisältää
Energiaa 430kJ
Sukeria 22,3 g
Suolaa 1,7g
tekemisen ilosta tekisin..tietää mitä saa..eikä lisäaineita. itse makaronin tekeminen on vaikeaa,,, mutta spagetit ja tagliatellet kyllä' onnistuu..
- Anonyymi
Tietysti kannattaa kokeilla. Jos tulee hyvää niin miljuunat pikkurahoja. Vaikeaa tietysti tehdä parempaa kuin nämä olemassaolevat liemet.
Ehkä kannattas keskittyä tekemään olemassaolevista liemistä parempia. Onhan ne täyttä kuraa pirkälti. - Anonyymi
Itse ainakin ostan halppis ketchup ku ei tarvi olla mitään felixiä,sinappia käytän aura.
- Anonyymi
Sitten kun Kela tuonkin vaivan maksaa niin sitten se passaa. (työstä)
- Anonyymi
xtran salsakastike on makoisaa ja halpaa.
- Anonyymi
+ Xtra appelsiinileivoskeksi, kahvin kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Xtra appelsiinileivoskeksi, kahvin kanssa.
Nyt alkaa lähtemään lapasesta tämä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt alkaa lähtemään lapasesta tämä.
jääkaapista ne lähtee :)
- Anonyymi
Ja hahhah, että itse ketsuppia tomaateista ;D Kaikkea sitä sairaan mieli tekee, kuin terveen pierua!
Tomaatteja ei tarjouksessa niin halvalla olekaan, että itse ketsuppia kannattaa alkaa tekemään.
Ruoka on muutenkin NIIN halpaa, että täytyy olla tosi pölvästi, jos ei ruokaa saa kaupasta ostettua tai sitten todella pahat peli- ja päihderiippuvuudet, että kaikki raha menee niihin.
Sillä toimeentulotuen 9€/päivä määritellyllä summalla ravintoon saa melkoisen määrän makaronia ja ketsuppia, ettei niitä yhdessä päivässä kukaan pysty syömään, jos on muka makaroniin ja ketsuppiin pyhittänyt elämänsä ruokavalion.
Jos tavan kippuramakaroni maksaa kaupasta riippuen 0,25€ - 0,45€/400g pussi, niin 4,50€ saa ostettua 4kg makaroneja ja vielä jää toiset 4,50€ käyttää ketsuppiin. Vaikka ostaa kalliimpaakin ketsuppia, saa sitä 4,50€ aika paljon. Kuka vetää päivässä 4kg makaronia ja pari kiloa ketsuppia!!!
Ja jos tuhlaa rahansa vaikka päihteisiin ja marketin mummorullaan, niin ruokaa jaetaan jokaisella paikkakunnalla ilmaiseksi, että kukaan ei kuole nälkään! Kävin tässä itse paikallisessa S-Marketissa ostamassa itselle viikon safkat 10€, ostin ison rasian broilerin koipia punaisella lapulla, riisiä, perunoita, 1kg kaurahiutaleita, leipää keltaisella lapulla ja purkin maitoa keltaisella lapulla, siihen riitti 10€. Kassalta tullessani oli tuttu eläkeläismummo pelaamassa peliautomaatilla, oli siinä jo, kun menin kauppaan ja menin juttusille, niin hän siinä muutaman minuutin aikana ehti pelaamaan kaksi 20€ seteliä siihen automaattiin saamatta mitään voittoa. Eli hän pelasi siinä muutamassa minuutissa minun 4 viikon ruokarahojen verran täysin kankkulan kaivoon! - Anonyymi
Ei maksa vaivaa
- Anonyymi
Laita Lidlin tomaattimurskaa se on halpaa eikä ole suolaa ym lisäaineita niin paljoa kun kersupissa. Hinta 0.35€ tölkki
- Anonyymi
Cat shup on tuotteena hyvin haastava. Jos ketsupista lähdetään rakentamaan, niin yksi vaihtoehto voisi olla chilikastikkeen yhdistäminen ketsuppiin. Jolloin ketsuppi voi saada vähemmän haasteellisia muotoja? Mutta kuten sanottua haasteita voi silti riittää.
Oletko koskaan ajatellut kokeilla soya kastiketta, chilikastiketta, wasabia tai sinappia korvaamaan haasteelliseksi koetun ketsupin vaikutukset? - Anonyymi
Tämä on niin kiinnostavaa, että katsoin jääkaapissani olevan 200g tomaattipyretuubin sisältävän vain tiivistettyä tomaattisosetta, en muista paljonko maksaa mutta ehkä n. 1€. En pidä etikan mausta ja monet ketsupit ovat liian etikkaisia ja sokerisia ja voisihan pyrettä käyttää puolivalmisteena sekoittaen siihen haluamaansa nestettä ja mausteita.
- Anonyymi
Se reikien poraaminen makaroneihin saattaa osoittautua monelle kompastuskiveksi, mutta minä olen joutunut poraamaan reikiä yksitellen niitäkin pienempiin pikkupötkylöihin. Ihan vaan muutaman tuhatta. Kaikenlaisia hommia sitä ihmisillä teetetään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604716Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362159Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti511708- 1811686
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1651547Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2781382Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1991228- 881159
- 2051146
- 651094