Evlut kirkko menettää jäseniään ennätysmäärin

Anonyymi-ap

Maailmalta on vaikea löytää kirkkoja, joiden jäsenmäärät olisivat laskeneet yhtä nopeasti kuin Suomen ja Ruotsin luterilaisten kirkkojen.
Kirkkomme piispojen täytyisi rehellisesti kertoa kirkon jäsenille, että heidän tekemänsä ratkaisut, pastoraaliset ohjeet ja ehtoollisoikeuksien epäämiset tulevat kiihdyttämään kirkon jäsenkatoa, eivät hillitse sitä.

101

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hiwnoa. Uskonnottomuus on tervettä kehitystä.

• Anonyymi

Ei kaikkien mielestä

• Anonyymi

Vain perinteiset seurakunnat kasvavat.

• Aivan sama.

Esimerkiksi Torreviejassa kirkossa käy vähäinen määrä vanhoja naisia.

• Anonyymi

Kyllä, niillä on evankeliumi julkistettavana

• Anonyymi

Kyllä, koska heillä on sitä mitä maailma ei tarjoa.

• Anonyymi

Suomalaisista vähemmistö maksaa kirkollisveroa: https://www.hs.fi/suomi/art-2000006424132.html

Jossain vaiheessa kirkko murtuu lopullisesti, kun viimeiset kirkollisveronmaksajat tajuavat rahoittavansa tätä uppoavaa laivaa ja ottavat joukolla hatkat.

• Onneksi jätin kirkon vuonna 1993.

• Anonyymi

Uskovat ovst jo pitkälti jättäneet uppoavan eksyneen laivan.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Onneksi jätin kirkon vuonna 1993.

Silti syöt huoltoasemalla halpaa kalasoppaa.

• Anonyymi

Teatteri on vaihtoehto uskonnollisuudelle.
        Teatterissa on mahdollista katsella ja kuunnella. Uskonnossa on luotettava pappien propagandaan,koska usko ei viihdytä, vaan toistaa aina samaa liturgiaa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Onneksi jätin kirkon vuonna 1993.

Onni gideon ryhtyi rumpalista klovniksi. Eikä hylännyt jazzia.

• Anonyymi kirjoitti:

Silti syöt huoltoasemalla halpaa kalasoppaa.

7 euroa. Halvalla hyvää. Jurvan halvin paikka.

• Anonyymi

Minä olen ajatellut kirkkoon liittymistä. Ainoa este on ollut se että nykyisessä kirkossani johon osoitteeni mukaan kuuluisin on viidesläinen kirkkoherra. Viidesläisyys on niin vastenmielinen ilmiö etten halua olla sen kanssa missään tekemisissä.

• Anonyymi

Valheesi ei mene täällä läpi. 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valheesi ei mene täällä läpi. 😂

Mikä siinä oli valhe? Minun kokemukseni ja mielipiteenikö? Taidat puhuakin vain itsestäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä siinä oli valhe? Minun kokemukseni ja mielipiteenikö? Taidat puhuakin vain itsestäsi.

” Minä olen ajatellut kirkkoon liittymistä. Ainoa este on ollut se että nykyisessä kirkossani johon osoitteeni mukaan kuuluisin on viidesläinen kirkkoherra. Viidesläisyys on niin vastenmielinen ilmiö etten halua olla sen kanssa missään tekemisissä.” 😂😆😂😆😂😆😂🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi

” Viidesläisyys on niin vastenmielinen ilmiö”
        Perustelet varmaan mielelläsi?

• Anonyymi kirjoitti:

Varmaan omahyväisyys ja ihmisten vihaaminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olin viidesläisyydessä monta vuotta joten uskon tietäväni hyvin tämän liikkeen opit ja käytännöt. Se on hyvin lähellä vapaakirkollisuutta ja hyvin kaukana luterilaisuudesta. Evankeliumia en kuullut siellä koskaan niinkuin se on ilmaistu esimerkiksi Katekismuksessa ja Lutherilla. Jumalaa en siellä kokenut puhumattakaan armosta ja rakkaudesta, Ihmisiä kaitaan kuin karjaa monenlaisella painostuksella ja aivopesulla johon minäkin kyllä silloin itsekin syyllistyin. Olen joutunut pyytämään anteeksi sen aikaisia puheitani joita nyt häpeän.
        Kokemuksistani voisin kirjoittaa kirjan mutta niiden muisteleminen tuntuu vieläkin pahalta. Tällä hetkellä elän täydesti Jumalan armosta ja rakkaudesta enkä kaipaa entiseen elämääni viidesläisyydessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olin viidesläisyydessä monta vuotta joten uskon tietäväni hyvin tämän liikkeen opit ja käytännöt. Se on hyvin lähellä vapaakirkollisuutta ja hyvin kaukana luterilaisuudesta. Evankeliumia en kuullut siellä koskaan niinkuin se on ilmaistu esimerkiksi Katekismuksessa ja Lutherilla. Jumalaa en siellä kokenut puhumattakaan armosta ja rakkaudesta, Ihmisiä kaitaan kuin karjaa monenlaisella painostuksella ja aivopesulla johon minäkin kyllä silloin itsekin syyllistyin. Olen joutunut pyytämään anteeksi sen aikaisia puheitani joita nyt häpeän.
        Kokemuksistani voisin kirjoittaa kirjan mutta niiden muisteleminen tuntuu vieläkin pahalta. Tällä hetkellä elän täydesti Jumalan armosta ja rakkaudesta enkä kaipaa entiseen elämääni viidesläisyydessä.

Et edelleenkään esittänyt yhtään konkreettista tosiasiaa viidesläisyydestä oppina.
        Yritä edes!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Evlut kirkko ei edusta enää luterilaisuutta!

• Anonyymi kirjoitti:

Et edelleenkään esittänyt yhtään konkreettista tosiasiaa viidesläisyydestä oppina.
        Yritä edes!

Sen ihmiset sentään. Mitä ovatkaan!

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Sen ihmiset sentään. Mitä ovatkaan!

Miten sinä luulet olevasi muita parempi?
        Jalat kesällä 😂😆😂🤣😆😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Evlut kirkko ei edusta enää luterilaisuutta!

Kyllä edustaa, mutta viidesläiset eivät edusta luterilaisuutta vaan ihan itseään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritä edes!

Eikö Räsänen ole tehnyt viidesläisopin sinulle hyvin tunnetuksi? Hänhän on oikea viidesläismannekiini homovainoineen ja genitaaliuskossaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö Räsänen ole tehnyt viidesläisopin sinulle hyvin tunnetuksi? Hänhän on oikea viidesläismannekiini homovainoineen ja genitaaliuskossaan

Et edes tiedä mistä puhut mutta solvata yrität. 😆

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä edustaa, mutta viidesläiset eivät edusta luterilaisuutta vaan ihan itseään.

Kerrotko miten viidesläisyys poikkeaa luterilaisuudesta.
        Keskustellaan siitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Miten sinä luulet olevasi muita parempi?
        Jalat kesällä 😂😆😂🤣😆😂

Miten jalat osoittavat minun luulevan olevani muita parempi? Hyvät jalat, tai yksi jalka?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Varmaan omahyväisyys ja ihmisten vihaaminen.

Eli perättömillä ennakkoluuloilla yritetään perustella

Perättömät ennakkoluulot voivat olla haitallisia, koska ne voivat johtaa syrjintään, sosiaalisiin ongelmiin ja väärinkäsityksiin. On tärkeää olla tietoinen omista ennakkoluuloistaan ja yrittää arvioida ihmisiä ja tilanteita objektiivisesti ja faktoihin perustuen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrotko miten viidesläisyys poikkeaa luterilaisuudesta.
        Keskustellaan siitä.

Viidelläisyys on lähempänä luterilaisuutta kuin kirkko konsanaan. Kirkko kun on menettänyt sen alkuperäisen luterilaisen sanomansa.
        Ei kirkon kuulu syntejä siunata vaan auttaa ihmisiä synninhädässä löytämään armollinen Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viidelläisyys on lähempänä luterilaisuutta kuin kirkko konsanaan. Kirkko kun on menettänyt sen alkuperäisen luterilaisen sanomansa.
        Ei kirkon kuulu syntejä siunata vaan auttaa ihmisiä synninhädässä löytämään armollinen Jumala.

Opettiko Jeesus näkemyksesi mukaan opetuslapsiaan eriarvoistamaan ja syrjimään kohtaamiaan lähimmäisiään sekä kerskaamaan omalla hyväosaisuudellaan?
        Valitsivatko opetuslapset Jeesuksen seurattavakseen-, vai Jeesus opetuslapsensa seuraajikseen?

• Anonyymi

ihmiset ovat tulleet järkiinsä jumala on kuin aku ankka

• Anonyymi

Kunpa olisikin.

• Anonyymi

Menisit lapsi leikkimään

• Niin mutta kuvitelkaa sitä, kuinka paljon kirkon jäsenmäärä vähenisi jos tämän palstan laitauskovaiset olisivat kirkossa pomona ja määräisivät sen suunnan. Se olisi todellinen uskonnollinen Hirosima...

• Anonyymi

Vähenee takuuvarmasti koko ajan, älä ole huolissasi.
        Koskaan ei tule nousua.

• Anonyymi

Ei vaan, kirkossa ei olisi yhtään jäsentä, jos kaikki - uskovaiset mukaan lukien - lukisivat ja ymmärtäisivät, että mitä Raamatussa sanotaan , kun ja jos pelkkä viattoman kuoliaaksi kiduttamista öärimmäisen julmalla tavalla esittävä kuva riitä kertomaan.

• Anonyymi

Olen tavannut muutamia aikaisempia viidesläistuttujani vuosien takaa. Kenelläkään ei ole mennyt hyvin. On avioeroja ja mielenterveysongelmia. Minä selvisin aika hyvin heihin verrattuna. Uskoni on tänään turvallista ja terveellistä ja avioliittonikin toimii oikein hyvin. En käännytä ketään sairaaseen viidesläisuskoon, mutta kerron kyllä sen vaaroista.

Entinen viidesläinen

• Anonyymi

Et sinä kerro kuin omasta onnettomasta elämästäsi.

• Anonyymi

Minä uskon että viidesläiset katoavat pikkuhiljaa kartalta tai muodostavat pienen uskonlahkon mikäli eivät muuta kurssiaan ja tee parannusta. Tältä merkit nyt näyttävät. Itsepähän ovat tähän tilanteeseen itsensä ajaneet. Hyvästi! En kaipaa teitä.

• Anonyymi

Syy on tässä:

Viidesläisyydessä ihminen antaa itsensä Jeesukselle jota edustaa tämä uskonliike.

Luterilaisuudessa Jeesus antaa itsensä meille, meidän edestämme ja meidän puolestamme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syy on tässä:

Viidesläisyydessä ihminen antaa itsensä Jeesukselle jota edustaa tämä uskonliike.

Luterilaisuudessa Jeesus antaa itsensä meille, meidän edestämme ja meidän puolestamme.

Ja yhteistä heille on taas se, että rahasta pitää aina luopua, kun se päämies ei kykene huolehtimaan sananlevittämisestä aiheutuvia kuluja suoraan, vaan 'kymmenyksiä' pitää nyhtää ihan normikansalaisilta, joilla monilla ei juuri ylimääräistä ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syy on tässä:

Et näköjään tiedä viidesläisyydestä(kään) yhtään mitään.
        Ihan samalla tavalla viidesläinen ja Jeesus ovat toisissaan ja toistensa kuin mies ja vaimo avioliitossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syy on tässä:

Vitun viidesläisyys.

Viidesläisyyden merkitys on nolla.

Kuten myös uskonnon.

Ihminen on ihminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syy on tässä:

Minä tottelin tuota ensimmäistä kohtaa aivan sataprosenttisesti Kansanlähetyksessä silloin ollessani. Otin työstäni virkavapaata Kansanlähetyksen kesäaktiossa toimimiseen Suomessa ja myös Ruotsissa ja luovutin uudet sähköurkunikin sen käyttöön telttakokouksiin. Syksyllä ne palautettiin rikottuina. Olin todella täysillä mukana "pelastamassa sieluja" eli "evankelioimassa"

ex viitoslainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä tottelin tuota ensimmäistä kohtaa aivan sataprosenttisesti Kansanlähetyksessä silloin ollessani. Otin työstäni virkavapaata Kansanlähetyksen kesäaktiossa toimimiseen Suomessa ja myös Ruotsissa ja luovutin uudet sähköurkunikin sen käyttöön telttakokouksiin. Syksyllä ne palautettiin rikottuina. Olin todella täysillä mukana "pelastamassa sieluja" eli "evankelioimassa"

ex viitoslainen

Et ollut, olet pelkkä pelle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan samalla tavalla viidesläinen ja Jeesus ovat toisissaan ja toistensa kuin mies ja vaimo avioliitossa.

Kyllä se eräänlaista naimista olikin.

• Anonyymi kirjoitti:

Et ollut, olet pelkkä pelle!

Entä sinä? Toisia haukkumassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Avioliitto on eri asia kuin uskon lahko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se eräänlaista naimista olikin.

Homoista ei silloin vielä puhuttu mitään. vaikka asia kytikin pinnan alla. Tutustuin kesäaktioissa myös erääseen veljeen joka kertoi minulle olevansa homo. Hän ei ollut kertonut sitä kenellekään muulle. Hän kertoi että Kansanlähetysopistossa Ryttylässä oli hänen lisäkseen muitakin homoja jotka salasivat sen. Elämä ei ollut heille helppoa jatkuvien "lankeemusten" takia. Opiskelun jälkeen hän meni lähetysteologina ulkomaille. En ole kuullut hänestä mitään aikoihin. Haluaisin toivottaa hänelle kaikkea hyvää ja erityisesti Jumalan siunausta.

ex viidesläinen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ex viitoslainen

Miten viattoman ihmisen kuoliaaksi kiduttamisella pelastetaan sieluja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten viattoman ihmisen kuoliaaksi kiduttamisella pelastetaan sieluja?

Saisinko myös vastauksen, kun tätä pelastusta täällä hoetaan päivätolkulla ja sen vuoksi kai ihmiset myös käyvät kirkossa.

• Anonyymi

Ei. Pelkkää vihapuhetta tuollaiset väitteet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa vaimo oli miehensä palvelijoihin ja karjaan rinnastettavaa omaisuutta, onneksi mainitsemastasi raamatullisesta omistusoikeudesta ollaan luovuttu.
        Nykyään vaimollakin saa olla omaa omaisuutta ihan äänioikeutta myöden.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa vaimo oli miehensä palvelijoihin ja karjaan rinnastettavaa omaisuutta, onneksi mainitsemastasi raamatullisesta omistusoikeudesta ollaan luovuttu.
        Nykyään vaimollakin saa olla omaa omaisuutta ihan äänioikeutta myöden.

Mutta kun ne piru vieköön pääsevät vielä papiksikin ja sitten vihkivät homoja....

• Anonyymi

Mitä teidän mielestänne kertoo äärimmäisen julmalla tavalla kuoliaaksi kidutetun ihmisen kuva, joka opetti etiikkaa ja moraaliia?

• Anonyymi

Jos kidutan kissan kuoliaaksi, joka ei opettanut etiikkaa ja moraalia, ja naulaan sen ladon seinään, niin mitä se minusta kertoo?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kidutan kissan kuoliaaksi, joka ei opettanut etiikkaa ja moraalia, ja naulaan sen ladon seinään, niin mitä se minusta kertoo?

Kun Paavali määräsi Jeesuksen kidutettavaksi kuoliaaksi, niin onko se Pyhää, sen vuoksi, koska Jeesus opetti etiikkaa ja moraalia, toisin kuin kissa, jolloin minusta tulisi vain eläinrääkkääjä ja saisin rikoksesta tuomion?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun Paavali määräsi Jeesuksen kidutettavaksi kuoliaaksi, niin onko se Pyhää, sen vuoksi, koska Jeesus opetti etiikkaa ja moraalia, toisin kuin kissa, jolloin minusta tulisi vain eläinrääkkääjä ja saisin rikoksesta tuomion?

Onko niin, että viattoman ihmisen kuoliaaksi kiduttaminen on pyhää, mutta kissan kuoliaaksi kiduttaminen on rikos?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko niin, että viattoman ihmisen kuoliaaksi kiduttaminen on pyhää, mutta kissan kuoliaaksi kiduttaminen on rikos?

Voisitteko uskovaiset kertoa, että miten tämä nyt menee - missä on se ero?

• Anonyymi

Ruotsissa kirkkoon liitytäänkin täyttämällä kaavake eikä kasteen kautta. Harva on kiinnostunut byrokraattisesta muodollisuudesta vailla seremoniaa ja merkityssisältöä.

• Anonyymi

Niin, kasteella Lutherin mukaan Perkele asetetaan ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi - en usko, ettei se myös Ruotsin puolella olisi sama asia

Löytyy Luther, Vähä katekismus, liitteet

Kauanko vielä menee, että päästäisiin pahuudesta Raamatun hyvään oppiin ja lopettaisitte fanittamasta tätä sadismia?

• Anonyymi

Toteat, "vailla seromonian merkityssisältöä", ei se ole merkityksetön, kun Luther itse sanoo, että mikä sen merkitys on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toteat, "vailla seromonian merkityssisältöä", ei se ole merkityksetön, kun Luther itse sanoo, että mikä sen merkitys on.

Ja mainitsee, että hyvin vähän on merkitystä sillä, että tehdään syljestä ja mudasta tahna, jota laitetaan kastettavan korviin ja sieraimiin, tai laitetaan suolaa suuhun tai annetaan palava kynttilä käteen. Nämä tulevat katolisen kirkon viimeisestä voitelusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mainitsee, että hyvin vähän on merkitystä sillä, että tehdään syljestä ja mudasta tahna, jota laitetaan kastettavan korviin ja sieraimiin, tai laitetaan suolaa suuhun tai annetaan palava kynttilä käteen. Nämä tulevat katolisen kirkon viimeisestä voitelusta.

Niillä testataan, että hengittääkö uhri vielä - kuoleman toteaminen ei ollut yhtä yksikertaista kuin tänä päivänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niillä testataan, että hengittääkö uhri vielä - kuoleman toteaminen ei ollut yhtä yksikertaista kuin tänä päivänä.

Raamatun mukaan kaikki uskovaiset ovat Jeesuksen Saatanaksi Raamatussa sanoman juutalaisuuden jumaluuden uhreja. Lutherkin luki Raamatun, enkä vain minä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan kaikki uskovaiset ovat Jeesuksen Saatanaksi Raamatussa sanoman juutalaisuuden jumaluuden uhreja. Lutherkin luki Raamatun, enkä vain minä.

Mutta vielä Lutherinkin aikana kaikki tapettiin, jotka eivät kumartaneet tuota juutalaisuuden puhuvaa Pedon kuvaa, jota Jeesus sanoo Saatanaksi.

Luther kuten Raamatun kirjoittajatkin ovat joutuneet vain jättämään vihjeitä tulevaisuuteen - tähän meidän aikaan.

Mutta nyt ihmiset ovat jo niin tyhmiä, etteivät enää erota Saatanaa ja Jumalaa edes toisistaan - tuskin edes välittävät - kun leikkivät vain uskontoleikiiä - ei vaikka rautalangasta kissankin kuoliaaksi kiduttamisin yrittäisi tilanne hahmottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta vielä Lutherinkin aikana kaikki tapettiin, jotka eivät kumartaneet tuota juutalaisuuden puhuvaa Pedon kuvaa, jota Jeesus sanoo Saatanaksi.

Luther kuten Raamatun kirjoittajatkin ovat joutuneet vain jättämään vihjeitä tulevaisuuteen - tähän meidän aikaan.

Mutta nyt ihmiset ovat jo niin tyhmiä, etteivät enää erota Saatanaa ja Jumalaa edes toisistaan - tuskin edes välittävät - kun leikkivät vain uskontoleikiiä - ei vaikka rautalangasta kissankin kuoliaaksi kiduttamisin yrittäisi tilanne hahmottaa.

Olen väsynyt, mutta jos lyön hanskat tiskiin, kun totuus voidaan vihdoinkin kertoa ja Lutherkin on kuollut, niin mistä löytyy seuraava - ja koska - joka viitsisi lukea Raamatun?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen väsynyt, mutta jos lyön hanskat tiskiin, kun totuus voidaan vihdoinkin kertoa ja Lutherkin on kuollut, niin mistä löytyy seuraava - ja koska - joka viitsisi lukea Raamatun?!

Totta - Päivi Räsänen jo sanoikin, että todennäköisesti Raamattu tullaan kieltämään.

Ja näin saadaankin koko huijaus peiteltyä, uskovaisten ulvoessa raivona rakkauden uskonto-opinsa perään viattoman kuoliaaksi kiduttamisella,, ja hävitettyä samalla myös totuus Jeesuksen julistamaksi käskemästä hyvästä taivasten valtakunnan evankeliumista. On

• Anonyymi

Eipä ihme kun kirkot eivät enään kerro Jumalan ja raamatun sanomasta vaan on muuttunut aivan joksikin muuksi

• Anonyymi

Naimapäiväkirjojen pito on suosittua puuhaa noilla.

• Anonyymi

Minkä Jumalan?

• Raamatussa ei ole sellaista sanomaa, joka olisi tänään tärkeää. Raamatussa on ihmisten ajatuksia ja menneen ajan kuvausta.

• Anonyymi

Vain kaltaisiltasi kuulee moista typerää valhetta.

• Anonyymi

Juutalaiset ja juutalaisuskonnot, kun oppi kerran perustuu jo genitaalimerkkiinkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain kaltaisiltasi kuulee moista typerää valhetta.

Totta? Raamatussakaan ei jaettu ihmisiä heidän seksuaalisen suuntautumisensa perusteella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta? Raamatussakaan ei jaettu ihmisiä heidän seksuaalisen suuntautumisensa perusteella.

Tietenin jaetaan. Vain homouden harjoittajat Jumala hylkää.

• Anonyymi

Piispojen tehtävä on pastoraalisen ohjauksen ja opetuksen antaminen seurakunnille. Viidesläisyyttä ei olisi koskaan pitänyt päästää luterilaiseen kirkkoon ihmistekoisine oppeineen. Liittyköön nyt vapaakirkkoon jos meno ei miellytä. Emme tarvitse amerikkalaista uskonnollista hömppää Suomeen.

• Anonyymi

Totta - ei teoilla edes ole mitään merkitystä, ihan voi olla vain ja köllötellä.

Herran huomassa, Paavalinkin sanoin, ihan just kuin lystää, kun paha, surkea, läpikotaisin syntinen - jo luonnostaankin vihattava ihminen - on pelastunut kerran palvelemaan lihalla synnin lakia! (Room.7)

• Anonyymi

Viidesläisiä on monenlaisia ja niillä kaikilla on oma painotuksensa, mutta silti ne ovat lähempänä luterilaisuutta kuin nykyinen teologinen kirkko.
      Ei kirkon tehtävä ole tukea joidenkin ryhmien seksuaali-identiteettiä vaan julistaa evankeliumia, ja auttaa ihmistä sielunhädässä.

• Anonyymi

Asettavatko he todella aina Perkeleen lasten kimppuun, kuten Luther kasteesta sanoo?

Ruotsista näkyy riveistä poukkoilua junalanpilkasta ilman kastetta, eivätkä he noudata tätä.

Samoin Iltalahti kirjoittaa Timo Soinin sanoin, että piispojen kirkolliskokouksen yli käveleminenkin oli jumalanpilkkaa.

Perkele pistää kohta teidät kaikki uskovaiset helvettiin tällä menolla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asettavatko he todella aina Perkeleen lasten kimppuun, kuten Luther kasteesta sanoo?

Ruotsista näkyy riveistä poukkoilua junalanpilkasta ilman kastetta, eivätkä he noudata tätä.

Samoin Iltalahti kirjoittaa Timo Soinin sanoin, että piispojen kirkolliskokouksen yli käveleminenkin oli jumalanpilkkaa.

Perkele pistää kohta teidät kaikki uskovaiset helvettiin tällä menolla!

Nyt rivit suoriksi - kaikille kastemerkki otsaan ja vihkisormuksella merkki käteen (ilmestyskirja luku 13), tai tulee tulen rapinat.

Ei ehtona ole kuin juutalaisille supuolimerkki genitaaleihin - kaikki kelpaavat Herralle ja ovat yhtä rakkaita uhreja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt rivit suoriksi - kaikille kastemerkki otsaan ja vihkisormuksella merkki käteen (ilmestyskirja luku 13), tai tulee tulen rapinat.

Ei ehtona ole kuin juutalaisille supuolimerkki genitaaleihin - kaikki kelpaavat Herralle ja ovat yhtä rakkaita uhreja!

Mielesi on sairas.

• Anonyymi

Tarkoittaako aloittaja oikeasti, että eriarvoistamalla ja syrjimällä jäseniään Kirkko pysäyttäisi maallistumisen yhteiskunnassamme?

• Anonyymi

Maallistuminen voidaan myös nähdä johtuvan uskonnollisen ajattelun epäjohdonmukaisuudesta yhteiskunnassamme, jossa erilaisia uskonsuuntauksia on lukuisia.
        Jokainen suuntaus julistaa olevansa se ainoa oikea tapa uskoa ja pelastua, muut ovat harhaoppisina kadotuksen tiellä.
        Tietoisuuden lisääntymisen myötä keskenään riitelevät uskonnolliset suuntaukset eivät enää vakuuta "aitoudellaan".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maallistuminen voidaan myös nähdä johtuvan uskonnollisen ajattelun epäjohdonmukaisuudesta yhteiskunnassamme, jossa erilaisia uskonsuuntauksia on lukuisia.
        Jokainen suuntaus julistaa olevansa se ainoa oikea tapa uskoa ja pelastua, muut ovat harhaoppisina kadotuksen tiellä.
        Tietoisuuden lisääntymisen myötä keskenään riitelevät uskonnolliset suuntaukset eivät enää vakuuta "aitoudellaan".

Niin, on se kyllä kumma, ettei enää vuonna 2025 ihmiset pysty mitenkään saamaan henkistä otetta, moraalia ja etikkaa opettaneen henkilön fyysiseen kidutuskuolemaan (1.Kor.5:7), pelastuakseen palvelemaan fyysisesti lihalla synnin lakia (Room.7), voidakseen fyysisesti ylösnousta koko maailman viimmeisenä päivä, maailman palon liekkeihin (1.Kor.3:13) papin siunaamana, kun Jeesus tulee lukemaan tuomionsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On vain yksi uskonto, sen tuhansin eri variaatioin ja sen nimi on kristinusko juutalaisuuteen perustuen, koska kaikki muut uskonnon yritykset tapettiin.

• Anonyymi

Länsimaissa - myös idässä, koska myös islam perustuu siihen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Länsimaissa - myös idässä, koska myös islam perustuu siihen.

Myös mormoonit sekä Jehovan todistajat jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myös mormoonit sekä Jehovan todistajat jne.

Eivät todellakaan !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sinun mielestä on ei kadotukseen vievä tie, koska kristinuskon tie - Raamatun mukaan ja papin siunaamana - vie ruumiin fyysiseen palamiseen maailman lopun päivänä ja elävältä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sinun mielestä on ei kadotukseen vievä tie, koska kristinuskon tie - Raamatun mukaan ja papin siunaamana - vie ruumiin fyysiseen palamiseen maailman lopun päivänä ja elävältä?

Jos tämä ei ole kadotukseen vievä tie, niin mikä sitten on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki en tiedä vastausta kysymykseesi, sama probleemi vaikuttaa olevan kaikilla uskovilla.
        Jokainen on omasta mielestään löytänyt sen ainoan oikean tien ja muut ovat harhapoluilla.

• Anonyymi

Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olsneni vietiin vankilaan sodomiasta. Sieltä se henki tuli Suomeen 1900-luvun alussa.

• Anonyymi

Tom of Finand.

• Anonyymi

Hömpsönpömpsön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hömpsönpömpsön.

Sitähän tämä juutaisuuteen perustuminen ilman ympäsileikkausta on, kun ollaan kirottuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitähän tämä juutaisuuteen perustuminen ilman ympäsileikkausta on, kun ollaan kirottuna.

On se mielenkiintoista, ettei maailmassa ole yhtäkään uskontoa, johon liittyisi oikeasti Jeesuksen puhama Jumala, idässäkin on lähinnä filosofioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se mielenkiintoista, ettei maailmassa ole yhtäkään uskontoa, johon liittyisi oikeasti Jeesuksen puhama Jumala, idässäkin on lähinnä filosofioita.

On tuo keinoäly uskomaton tapaus - laittoi itämaiseksi filosofiaksi islaminkin, joka on suoraan juutalaisperusteinen samaan Jahve-jumalaan kuin Jehovakin ja kristinusko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tuo keinoäly uskomaton tapaus - laittoi itämaiseksi filosofiaksi islaminkin, joka on suoraan juutalaisperusteinen samaan Jahve-jumalaan kuin Jehovakin ja kristinusko.

Tekoäly. Yhdistelee ja toistaa mitä ihminen siihen on syöttänyt. Ei sen kummempaa.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3850
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      187
      3100
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2966
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2461
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      363
      2260
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1880
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1575
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      33
      1485
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1398
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1372
    Aihe