Minä ja omena

Olen lukenut ja aikoinaan valitettavasti kuullutkin miten mies yrittää pönkittää egoaan rummuttamalla rintaansa kuin gorilla, ja sanonut että:"nainen petettiin,miestä ei petetty,"sen omenan kanssa....
Eikö petetyksi tuleminen ole vähemmän paha kuin se,että tekee tietoisesti väärin? Minusta on.
Ja sitten vielä vuosituhansienkin päästä se miesgorilla syyttää omasta teostaan naista!

Myöskin exäni sanoi,kuten monet miehet palstalla että luomisen järjestyksellä on väliä:"mies eka,mies eka"..so?eläimet luotiin ennen miestä.

18

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ikuisuuskamppailua, ikuisuuskamppailua.? Ja saahan ne naisväet itsekkin siirtää kaappejaan, hakee vaikka ystävänsä apuun. Jos niitä nyt kokoajan pitää siirtää. Huonekalujärjestystä. Ei nyt oikein mene meikäläisen ymmärrykseen.
      Jotkut naiset on kuulemma sellaisia paikkojen vaihtelijoita.
      Mikseihän kaikki voisi olla, kuten ennenkin? Omilla paikoillaan.
      Kirjahylly kirjahyllynpaikalla, TV TV:n paikalla, piironki piirongin paikalla...ym.
      No jos hammastahnatuubistakin nousee aviokriisi ja tulee avioero, niin onko se silloin alunperinkään "terveellä" pohjalla ollutkaan.
      Miksihän muuten avioeroja tulee nykyään niin paljon? Mistähän "omasta elämästä" se johtuu?

• Anonyymi

Hulluja nuo roomalaiset.

• Anonyymi

Älä hyvä ihminen raamattua usko. Se on miesten kirjoittama teos. Teos, jossa mies projisoi halunsa naiseen niin ettei itse olisi syyllinen.

• Anonyymi

Joh.7:34 Teidän pitää minua etsimän, ja ei löytämän, ja missä minä olen, ette taida sinne tulla. Biblia (1776) Joh.8:21. Joh.13:33

• Anonyymi

No. Tuo nyt ei tieten ole tarkoitettukaan kirjoitettuna, etteikö nais-, hameväkeä voisi olla taivaassa. Tai taivaantiellä. Jeesus on kaiketi, kuitenkin myös ymmärtäjä?
        Sanoohan Hän: "Ymmärrys asuu ymmärtäjässä, Kuninkaassa kaiken viisaus. Etsijä polun löytää."

Sydämmen Biblia. :)

• Anonyymi

Eikö se ole sinun oma valintasi uskoa naisen tulleen petetyksi? Raamattu niin kertoo ja sinä uskot siihen niin pulinat pois.

Lightning

• UUSI

Jahas. Siis koska jos en usko samalla tavalla kuin sinä niin täytyy olla hiljaa?

• Anonyymi
        UUSI
        auroraboreallis kirjoitti:

Jahas. Siis koska jos en usko samalla tavalla kuin sinä niin täytyy olla hiljaa?

Saa kait sitä jokainen puhua pulputtaa mitä tahtoopi. Kuitenkin on selvää, että uskot raamattuun? Joten, joko uskot siihen tai et.

Lightning

• Anonyymi

Miten sinä jaksat yhä roikkua täällä?

• Anonyymi

Feminismi ja sovinismi ei ole hyvä asia.

• Anonyymi

Raamattu koostuu sovinistien kirjoituksista. Feminismiä ei raamatussa esiinny.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu koostuu sovinistien kirjoituksista. Feminismiä ei raamatussa esiinny.

naiset ovat pettäjiä , heillä on öähes kaikilla huorintahistoria, johon kuuluu petollisuus aviopuolisoa kohtaan haluavat vaihdella miehiäkin kuten huonekalujakin ostattaa uusia ja siirrellä niitä säälittävästä luonne epästabiliudestaan johtuen paikasta toiseen?

Piereskelevät kuin apinat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

naiset ovat pettäjiä , heillä on öähes kaikilla huorintahistoria, johon kuuluu petollisuus aviopuolisoa kohtaan haluavat vaihdella miehiäkin kuten huonekalujakin ostattaa uusia ja siirrellä niitä säälittävästä luonne epästabiliudestaan johtuen paikasta toiseen?

Piereskelevät kuin apinat?

Niin, ja sohva tai piironki on aina vääränvärinen verrattuna tapetteihin. Tai tapetti vääränvärinen verrattuna sohvaan. Kas, kun se ei ole muotia. Lompsa sanelee kyllä käytettävän muodin kotitaloudessa. Feminismi on ihmisten keksintöä.

• Anonyymi
      UUSI

Jotkut nsiset ajavat tukkansa miesmäisesti ja käyttävät miesvaatteita.

• Anonyymi
      UUSI

1Tim.2:5-7 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

• Anonyymi
      UUSI

Matt.25:40 Niin vastaa kuningas ja sanoo heille: totisesti sanon minä teille: sen minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähimmistä minun veljistäni, sen te teitte minulle. Biblia (1776) Hebr.2:11.olette

• Anonyymi
      UUSI

Hei aurorab !

Nyt tuossa asiassa ei ole kyse ollenkaan syyllisyyden asteista.

Siinä jo heti kerrotaan Jumalan valmistama pelastus Kristuksessa.

Siis Raamattu opettaa näin:

25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
      26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
      27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.
      28 Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä.
      29 Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa,
      30 sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä.
      31 "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
      !!!
      32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.
      !!!
      33 Mutta myös teistä kukin kohdaltaan rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä.

Eli kun ihminen (morsian) lankesi ja ja joutui maistamaan kuolemaa, niin Kristuksen (yljän) tuli siis maistaa myös kuolemaa pelastaakseen ihmisen.

Eli jo noin varhaisessa vaiheessa on ilmoitettu Jumalan ennalta valmistama pelastus.

22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
      23 On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä.
      24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
      25 Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,
      26 sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
      27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
      28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.

Ja ilman verta ei ole lunastusta / pelastusta synneistä, ja siksi Jumala siis otti ja puki ihmiset nahkoihin, eli sijaisuhriveri virtasi jo silloin.

On siis ihan turhaa etsiä syyllisempaa tässä asiassa.

Mutta toki nämä ovat Hengellisiä asioita ja "kuvia", joita monet uskovatkaan eivät kykene käsittämään.

• Anonyymi
        UUSI

Niin ja AB.

En halua saivarrella, mutta missään ei sanota niin, että se hedelmä olisi omena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      49
      1344
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      160
      1156
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      61
      1037
    4. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      882
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      198
      871
    6. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      12
      802
    7. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      27
      786
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      51
      771
    9. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      346
      758
    10. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      731
    Aihe