Minua ei pelota vaikka olen nähnyt ikkunasta kuinka salama iski maitotonkkaan ja se putosi navetan seinustalta maahan.
Sukulaiseni pelkää ukkosta tosi paljon ja ukkosella menee lattialle makaamaan patjalle, laittaa kumisaappaat jalkaan ja peiton alla on ja voivottelu on kovaa.
Auttaako kumisaappaat ihmisen jalassa selviytymään paremmin salamaniskusta selviämisessä? Onko lattiasta ihmisen eristävällä patjalla suojaavuutta salamaniskua vastaan?
Pelkäätkö ukkosilmaa?
22
195
Vastaukset
- Anonyymi
Kerran kun olin yhtenä rippikoululeirin vetäjistä kauan sitten, menin leirikeskuksen pitkän laiturin päähän kun rankkasade ja ukkonen olivat päällä. Nostin käteni ylös ja pyysin Jumalaa tappamaan minut salamalla. Olin silloin niin epätoivoisessa elämäntilanteessa. No, ei tappanut, vaan antoi jatkaa tätä koiran elämää vanhuuteen asti.
- Anonyymi
Kumisaappaat ja patjat eivät auta, mutta eipä se ukkonen yleensä asuntoon tulekaan. Autossa on turvallista, jos ei kosketa mihinkään metalliosaan juuri silloin kun salama iskee.
- Anonyymi
Vanhassa maailmassa suomalaiset tietäjän menivät ukonilmalla ulos kovettamaan luontoaan. Nykyään on tällaista kristillis-liberaalia löysäilyä.
- Anonyymi
Olin muistaakseni 11-vuotias, kun vielä pelkäsin salamaniskuja. Istuin kaukana puhelimesta, pistorasioista, mittaritaulusta ja ikkunoista kumpparit jaloissa ja pelkäsin. Sitten otin järjen käteeni ja pohdin asiaa. Tulin siihen tulokseen, että jos salama iskee, en voi sille mitään. Salaman iskuun kuoleminen on nopeaa, ei ehdi tuntea kipua. Se olisi oikeastaan armollinen tapa lähteä, siis jos on uskossa ja siirtyy siltä seisomalta taivaaseen. Siitä asti en ole pelännyt ukkosta. En tietysti mene avaralla paikalla puun alle, mutta pelko haihtui sillä hetkellä. Siitä on nyt yli 50 vuotta.
- Anonyymi
Salama ei muuten läheskään aina tapa. Joskus se vain keittää osan sisäelimistä jotka menevät vaihtoon, mutta uhri jää henkiin.
- Anonyymi
En pelkää ukkosta. Ihailen sitä ikkunasta.
Mutta ulos en ukonilmalla laittautuisi. Ei koskaan voi tietää - Anonyymi
Minun muovituoppi kaatui tuulessa, ehdin juuri ja juuri kuluttaa oluet ensin naamaan, huhhuh, läheltä piti.
- Anonyymi
olipa viisas kannanotto.... kertoo juuri oluenjuojan järjen terävyydestä
- Anonyymi
Voimia ankaran koettelemuksesi kestämiseen, veli hyvä!🙏
- Anonyymi
Tosiuskovainen menee ukkosilmalla aitouteensa luottaen korkealle avoimelle paikalle sormellaan ylös taivaaseen osoittamaan, huutaen isosti.
Missä olet Jumalani?- Anonyymi
typerä taas äänessä.... tuntuiko hyvältä ja viisaalta, ---rinnassasi--- että saipa lausuttua tarinan...
aaaaah. - Anonyymi
Saatanan ääni. Noin puhuit Jeesuksellekin.
Raamattu kieltää tuollaisen: "Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatanan ääni. Noin puhuit Jeesuksellekin.
Raamattu kieltää tuollaisen: "Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi".Mitä ihmettä?
Eikö aito uskovainen luotakkaan rakastavan Jumalansa rakkauteen ukkosilmalla.
Vaan pelkää Jumalansa julmaa tuomiota, salamanisua.
No eipä taida uskovaisen usko olla edes sinapinsiemenen kokoinen.
- Anonyymi
Joku kirjoitti tässä keskustelussa kun oli pettynyt elämään että salama iskisi, pyyntö on vaarallista, sillä kerran ukkosella veneessä oli mies joka sanoi:”Iske tuli piippuun, iske tuli piippuun”, jolloin salama iski kuolettavasti, toinen kaveri veneessä jäi henkiin.
- Anonyymi
Varmaan olisi iskenyt loitsuakin, mutta venhemies- tieten- röyhisteli kaikkivoipaisuutta.
Oliko tarina totta, vai suutarinana viestiä jututtu, se onkin eri tarina se.
Onhan noita tarinoita kuultu- itse olen lapsuudessani --maalla nähnyt - kuinka pallosalama tuli sähköpistokkeen kautta tupaan ja hävisi hellankautta -- johonkin. - Anonyymi
Mutta jos haluaakin kuolla salamaniskuun, niin onko se sitten vaarallista, jos salama iskee ja kuolee?
- Anonyymi
suojaahan se, kun pelkoa vältetään saappaat jalassa. Onhan ukkonen tappanut paljon ihmisiä maailmassa ja niitten tapausten johdosta on pelot tulleet ihmiskunnan osaksi.
>On turhaa taas alkaa leikkimään jumalaa ja sitä minä viisas puhetta asian tiimoilta.
Jos sinua ei pelota ja sillä siisti. Ei minuakaan pelota, mutta anoppi, hän pelkää.
Ja onhan ukkonen jopa sotaväessä toimenpiteitä aiheuttava hetki.
Pidä sinä maitotonkastasi kiinni ja anna pelkäävät olla rauhassa.
Korkeintaan voit kertoa, että ukkosessa on omat vaarat ja niistä kannattaa suojautua.
Hommaa faradin- häkki - suojaannut paremmin, jos sattuu salama lyömään lähelle,
nostaahan se jopa vesiputket maasta, ja tahi puunjuuret- joistakin paikoista, sekä lyö aikamoisia petäjiä päreiksi... - Anonyymi
"EN PELKÄÄ,NAUTIN SIITÄ. SE ON HIENOA"!!!
- Anonyymi
Luther- pelkäsi ukkosta.
Pyhien avuksi huutaminen oli yleistä.
Jouduttuaan ukkosmyrskyn keskelle kesällä 1505, Lutherkin huusi avuksi Jumalaa pyhän Annan kautta ja tämän nimissä lupasi mennä luostariin, jos vain selviäisi tuosta tilanteesta hengissä. - Anonyymi
Kyllä sitä vaan jokaista pelottaa kun jyrisee aivan lähellä ja sitten vielä jos on päällä kova ukkoskuuro. Usein helkellistähän se on.
- Anonyymi
Se olisi pieni mahdollisuus uskovalle mennä ulos, osoittaa sormellaan taivaaseen ja huutaa Jumalaa antamaan itsestään merkki.
- Anonyymi
ei jokaista pelota. puhu naan pelkääjien puolesta. et tunne tosimiehiä, jotka ei ämminä ja lapsina karkuun juokse. sellaisia ON OLLUT Daniel kavereineen ja on olemassa tänäänkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k502204Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11893Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut76873- 68853
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me112795Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt46769Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49739Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu9732vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22713Salaisuus rakas.
Mun täytyy kertoa sulle nyt salaisuus rakas. Sä olet todella hyvä sun työssä. Pus!47690