Sillä Suomessa ei ole heille työpaikkoja. Orpon talousosaaminen on vienyt työpaikat, joita myös yliopistojen käyneet tarvitsevat.
https://yle.fi/a/74-20171975
Sonja Gustafsson on koulutukseltaan sekä kauppatieteiden maisteri että insinööri. Hänellä on takanaan monipuolinen kansainvälinen ura. Hän työskenteli vuosia EU-tehtävissä Brysselissä ja myöhemmin Suomessa.
– Kun on ennenkin asunut ulkomailla ja on kielitaitoa, niin saattaa olla, että se seuraava työpaikka sitten on jossain muualla kuin Suomessa, Gustafsson arvelee.
Oikeistohallitus työntää osaajat ulkomaille
8
80
Vastaukset
- Anonyymi
Työttömyysjaksot ovat ennätyspitkiä
Pitkittyneen työttömyyden kanssa Gustaffson ei ole yksin.
Toukokuussa tehtiin Suomessa uusi, ikävä ennätys.- Anonyymi
Keskimääräisen työttömän työnhakijan työnhaku oli toukokuussa kestänyt peräti 70 viikkoa, mikä on korkein lukema vuoteen 2007 ulottuvassa tilastohistoriassa.
Ikäryhmien välillä on valtavia eroja: 20–24-vuotiailla työnhakuun meni keskimäärin 34 viikkoa, kun taas 60-64-vuotiaille yli 100 viikkoa. - Anonyymi
Yli kaksi vuotta töitä hakeneiden työttömien määrä on myös korkeimmillaan kahdeksaan vuoteen ja yli viisi vuotta töitä hakeneiden osuus tilastohistorian korkein.
- Anonyymi
Valtava työvoimapula on maassamme.
- Anonyymi
Eipä niitä oikeita osaajia näkynyt vihervassarihallituksenkaan aikana, mutta muita "osaajia" sitäkin enemmän. Myistaksää, kun homppeli kävi oikein itse, korkeassa persoonassaan, hakemassa lisää pakolaisleiriltä? Sielläkö ne koulutetaan?
- Anonyymi
Vihervassarihallitus hoiti homman.
Tämä nykyinen sinimusta äärioikeistohallitus ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihervassarihallitus hoiti homman.
Tämä nykyinen sinimusta äärioikeistohallitus ei.Ensimmäinen sana ilmaisi kirjoituksen tulevan vihapuolueen kannattajalta, joten se jätettäköön omaan arvoonsa.
- Anonyymi
Petteri: Me rakennamme uudestaan luokkayhteiskuntaa. Demokratia kuuluu menneisyyteen. Kansaa täytyy hallita lujalla kädellä ja kepillä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432121Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151399Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141366Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3701233Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21927Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist161819Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19796Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57716- 75712
Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101665