Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa tarvitaan muutoksia.
Ehdotan että palkkasummasta pakkoperittävän työeläkevakuutusmaksun saa jatkossa palkansaaja itse, ja että kaikkien eläkkeiden maksaminen siirretään Kelalle.
Tällä menettelyllä saadaan palkansaajille ostovoimaa kertaheitolla noin 1/4 lisää, eikä se lisää lainkaan työnantajien kustannuksia. Kaikki voittavat, etenkin pienyrittäjät, joiden asiakkaat ovat viime vuosina kadonneet.
Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava
204
8737
Vastaukset
Kerrotko mistä Kela ottaa sen 36,4mrd € joka työeläkkeitä maksettiin vuonna 2024?
- Anonyymi
Sosiaalietuisuudet on ollut tapana maksaa valtion budjetista, toisin sanoen veronmaksajat maksavat.
Anonyymi kirjoitti:
Sosiaalietuisuudet on ollut tapana maksaa valtion budjetista, toisin sanoen veronmaksajat maksavat.
Nii, työeläkkeitä ei ole lähtökohtaisesti pidetty sosiaalietuuksina.
Mutta kuinka vain. Mistä otetaan yli 36mrd€ lisää valtion budjettiin?- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Mutta kuinka vain. Mistä otetaan yli 36mrd€ lisää valtion budjettiin?Menikö toisesta korvasta samoin tein pihalle?
Anonyymi kirjoitti:
Menikö toisesta korvasta samoin tein pihalle?
Eli lisätään verotusta vajaan 37mrd€:n verran vaiko lisää velkaa..?
Sen verran suuruusluokasta että Suomessa kerättävät tuloverot (henkilö+yritysten yhteisövero) ovat noin 43mrd€- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Eli lisätään verotusta vajaan 37mrd€:n verran vaiko lisää velkaa..?
Sen verran suuruusluokasta että Suomessa kerättävät tuloverot (henkilö yritysten yhteisövero) ovat noin 43mrd€Entä sitten? Nythän ne maksatetaan palkansaajlla pelkästään. Jatkossa niitä maksavat kaikki. Ymmärretty?
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Mutta kuinka vain. Mistä otetaan yli 36mrd€ lisää valtion budjettiin?Työeläke ei ole mikään Kelan etuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työeläke ei ole mikään Kelan etuus.
Ei niin. Se on palkansaajilta varastettua rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä sitten? Nythän ne maksatetaan palkansaajlla pelkästään. Jatkossa niitä maksavat kaikki. Ymmärretty?
Minä ainakin olen tehnyt sopimuksen kun minun tuloista on maksettu eläkemaksut.
Eli kun maksan eläkemaksut niin maksujen perusteella minulle maksetaan sitten eläke.
Eli meinaatko että sopimukset aletaan pettämään?
Työsopimuksetkin voisi sitten samalla logiikalla purkaa kun vain halutaan, pankki voi purkaa lainasopimuksen vain omien mielihalujen mukaan.
Kaikki suomessa tehdyt sopimukset olisivat purettavissa kun kerran yksi perustavanlaatuisista sopimuksista on noin vain peruttavissa.
Lansimaissa on vahva luottamus sopimuksiin ja sopimusrikkoja joutuu maksamaan korvaukset, minun eläkesopimuksen rikkominen on n. 300 000€ arvoinen.
Maksetaanko nuo sopimuspurkusakot sitten varotuksella vai ottaako suomi velkaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ainakin olen tehnyt sopimuksen kun minun tuloista on maksettu eläkemaksut.
Eli kun maksan eläkemaksut niin maksujen perusteella minulle maksetaan sitten eläke.
Eli meinaatko että sopimukset aletaan pettämään?
Työsopimuksetkin voisi sitten samalla logiikalla purkaa kun vain halutaan, pankki voi purkaa lainasopimuksen vain omien mielihalujen mukaan.
Kaikki suomessa tehdyt sopimukset olisivat purettavissa kun kerran yksi perustavanlaatuisista sopimuksista on noin vain peruttavissa.
Lansimaissa on vahva luottamus sopimuksiin ja sopimusrikkoja joutuu maksamaan korvaukset, minun eläkesopimuksen rikkominen on n. 300 000€ arvoinen.
Maksetaanko nuo sopimuspurkusakot sitten varotuksella vai ottaako suomi velkaa?Vapaaehtoisesti saa jokainen käyttää rahansa kuinka haluaa, siinä ei ole mitään väärää.
Mutta tällä hetkellä työeläkeloiset varastavat noin neljänneksen työntekijöiden palkkasummasta. Ei minun työsopimuksessani ole siitä mitään mainintaa, jonka olisin allekirjoituksella hyväksynyt.
Kyseessä on puhtaasti rikollinen toiminta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole varastettua rahaa, vaan se raha käytetään järkevästi jokaisen työssäkäyvän eduksi kun saavuttaa eläkeiän, niin ei joudu taloudelliseen ahdinkoon.
Jotenkin ne eläkerahat kuitenkin on kerättävä, joko veroina, ihmisen itse maksamana tai nykyisellä järjestelmällä ja taitaa tämä nykyinen työeläke olla se kaikkein järkevin, paitsi niiden ihan suurimpien eläkkeiden kohdalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapaaehtoisesti saa jokainen käyttää rahansa kuinka haluaa, siinä ei ole mitään väärää.
Mutta tällä hetkellä työeläkeloiset varastavat noin neljänneksen työntekijöiden palkkasummasta. Ei minun työsopimuksessani ole siitä mitään mainintaa, jonka olisin allekirjoituksella hyväksynyt.
Kyseessä on puhtaasti rikollinen toiminta.Voi sinua nuorta, kokematonta ja tietämätöntä Persua. Sinun kannattaisi oikeasti perehtyä tuohon työeläkelakiin ja kuinka se toimii ja palata sitten keskustelemaan asiasta jos vielä et ole tietoinen ja ymmärtänyt asiaa.
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Mutta kuinka vain. Mistä otetaan yli 36mrd€ lisää valtion budjettiin?Ne otetaan työeläke rahastosta. Ei valtion kassasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne rahat on otettu työnantajalta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapaaehtoisesti saa jokainen käyttää rahansa kuinka haluaa, siinä ei ole mitään väärää.
Kyseessä on puhtaasti rikollinen toiminta.Et sinä ole maksanutkaan kuin muutaman% ja senkin jonka sinä maksat niin saat työnantajalta Eiköhän tuollainen paskan puhuminen ole turhaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aiotko kuolla ennen eläkeikää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on puhtaasti rikollinen toiminta.Sinä olet nuori ja sekaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua nuorta, kokematonta ja tietämätöntä Persua. Sinun kannattaisi oikeasti perehtyä tuohon työeläkelakiin ja kuinka se toimii ja palata sitten keskustelemaan asiasta jos vielä et ole tietoinen ja ymmärtänyt asiaa.
Oisit jättänyt tuon Persun pois. Nyt olit vain räkyttäjä.
- Anonyymi
Minun työeläkkeeni maksa Työeläkeyhtiö, jolle olen (ja jatkan edelleen) maksanut työeläkemaksu joka kuukausi 50 vuoden ajalta. Minun työeläkettäni ei maksa Kela eli valtio eikä yksikään veronmaksaja. Minä olen maksanut ja maksan edelleen xxx € per kuukausi eläkettä Työeläkeyhtiölle palkastani, koska käyn edelleen töissä. Palkka + eläkkeeni on muuten hyvä verosampo valtiolle, josta sinäkin laiskaba viet osan. Eikö hävetä loisia meidän vanhusten taskuilla? Eikö vanhempasi ole opettanut sinua yhteiskuntakelpoiseksi? Onko vanhempasi Aasi ja Idiootti ja saaneet.aikaiseksi sinut?
Minä olen kasvattanut omista lapsistani yhteiskuntakelpoisia ja työssäkäyviä. Nyt he, nuoret aikuiset duorittavat omaa osuuttaan yhteiskunnan hyväksi. Minä olen ylpeä heistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jpkainen palkansaaja maksaa palkastaan työeläkemaksua. Ei he varasta, he maksavat omista tienesteistään. Menisit töihin, niin tietäisit. Jos joku varastaa, niin Sinä, kun loisit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole varastettua rahaa, vaan se raha käytetään järkevästi jokaisen työssäkäyvän eduksi kun saavuttaa eläkeiän, niin ei joudu taloudelliseen ahdinkoon.
Jotenkin ne eläkerahat kuitenkin on kerättävä, joko veroina, ihmisen itse maksamana tai nykyisellä järjestelmällä ja taitaa tämä nykyinen työeläke olla se kaikkein järkevin, paitsi niiden ihan suurimpien eläkkeiden kohdalla.Kyllä se varastettua rahaa on, koska en ole antanut lupaa ryövätä palkkasummastani noin 1/4:aa työeläkeloisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua nuorta, kokematonta ja tietämätöntä Persua. Sinun kannattaisi oikeasti perehtyä tuohon työeläkelakiin ja kuinka se toimii ja palata sitten keskustelemaan asiasta jos vielä et ole tietoinen ja ymmärtänyt asiaa.
Kyllä minä olen ymmärtänyt kuinka se pyramidihuijaus toimii. Minä maksan, ja työeläkeloiset pötköttelevät MINUN RAHOILLANI.
Kun ymmärrät olevasi rikollinen, niin voit sen jälkeen jatkaa keskustelua aiheesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työntekijän palkkasummasta ne on varastettu.
Jos ei ole työntekijää, niin ei ole olemassa kyseistä palkkasummaakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä ole maksanutkaan kuin muutaman% ja senkin jonka sinä maksat niin saat työnantajalta Eiköhän tuollainen paskan puhuminen ole turhaa
Jokaisesta tilistäni varastetaan noin tuhat euroa työeläkeloisintaan. Se on neljäsosa palkkasummastani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emme me nuoremmat sukupolvet tule koskaan mitään eläkeikää näkemään. Maalitolppia siirretään koko ajan. Sen vuoksi meidän pitää saada koko palkka itsellemme, kun olemme vielä elossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä sitten? Nythän ne maksatetaan palkansaajlla pelkästään. Jatkossa niitä maksavat kaikki. Ymmärretty?
Ei pelkästään palkansaaja maksa, myös työnantaja maksaa . Tietosi asiasta on olematon ja ehdotuksesi täysin typerä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on puhtaasti rikollinen toiminta.itse maksamiaan rahoja ne sieltä nostavat eläkkeenä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joka on työmiehen tilistä perinyt sen ja tilittää eteenpäin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pelkästään palkansaaja maksa, myös työnantaja maksaa . Tietosi asiasta on olematon ja ehdotuksesi täysin typerä .
Väärin. Ne varastetaan kaikki työntekijän palkkasummasta.
Voit siis lopettaa tuon valheen levittämisen, ja typeryytesi osoittamisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se varastettua rahaa on, koska en ole antanut lupaa ryövätä palkkasummastani noin 1/4:aa työeläkeloisille.
Se raha menee sun omaan tulevaan TYÖELÄKKEESEEN!! Et sä muiden eläkkeitä maksa vaan kerrytät omaa eläkettä niillä sun palkasta otetuilta maksuilla, luuletko ett se työeläke tyhjästä kertyy. Jos et ole töissä sulle ei työttömyysajalta kerry työeläkettä ollenkaan, tajuatko. Kansaneläkkeen maksaa Kela ja sitä maksetaan lähinnä niille, joilla ei ole työeläkettä kertynyt kuin vähän tai ei ollenkaan, jos eivät ole olleet ollenkaan töissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sitten ei pidä palkkaakaan maksaa, kun ne palkatkin on otettu työnantajilta. Kaikki töihin, ei palkkaa, ei eläkemaksuja.. nehän on otettu työnantajilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se varastettua rahaa on, koska en ole antanut lupaa ryövätä palkkasummastani noin 1/4:aa työeläkeloisille.
Tuskinpa sinä töitä teet. En jaksa uskoa, että mikään taho palkkaisi noin tyhmää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisesta tilistäni varastetaan noin tuhat euroa työeläkeloisintaan. Se on neljäsosa palkkasummastani.
Oi saakeli. Palkkasi on siis vähintään 40k/kk?? Tuon palkkatason porukka tuskin tällä palstalla häärää😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä olen ymmärtänyt kuinka se pyramidihuijaus toimii. Minä maksan, ja työeläkeloiset pötköttelevät MINUN RAHOILLANI.
Kun ymmärrät olevasi rikollinen, niin voit sen jälkeen jatkaa keskustelua aiheesta.Kenenkä rahoilla sinut on kasvatettu? Tiedätkö miten paljon "yhteiskunta" (veronmaksajat) ovat maksaneet saadakseseen sinun aikuiseksi veronmaksajaksi?
Lapsen kasvattaminen 0-vuotiaasta 23-vuotiaaksi asti maksaa Suomen valtiolle keskimäärin noin 325,000 € , maksaaksesi sen takaisin sinun pitää seuraavat 50 vuotta maksaa joka kuukausi valtion kassaan 542,67€ joka kuukausi.
Lapset menoeränä vuosittain on n. 15 miljardia ja harva heistä maksaa takaisin valtiolle mitä heihin on satsattu, jos vielä lasketaan siihen heidän tulevat eläkkeet arvio n. 350 000€ on yksi "yksilö" tullut maksamaan valtiolle n. 675 000, siis joka kuukausi 50v aikana 1 125€/kk, kuka maksaa niin palkon veroa ja eläkemaksuja? Näihin menoihin voidaan lisätä asumistuki jne.
Olisiko parempi että jokaisen vanhemmat maksavat Jenkkien tapaan lapsensa koulut? Sairausvakuutuksen? Työttömyysvakuutuksen?
Nykyisin saa jopa työtön eläke etuuden "valtionpalkasta".
20v sitten ei kertynyt "eläkettä" alle 23v vaikka sai maksaa eläkemaksuja.
On paljon "sairauseläkeläisiä" jotka ei ole ikinä maksaneet senttiäkään veroja/eläkemaksuja ja saavat joka kuukausi eläkettä n. 978€ kuukaudessa ja siihen asumistuki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö, mikä ero on sosiaalietuudella ja työeläkkeellä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varastettua?
No kuule, jos nyt edes töissä olet, tee anomus valtiolle ja työnantajalle, ettet halua maksaa tyel-maksuja. Jos ja kun se menee läpi, pistä se raha säästöön. Leikitään, että se olisi vaikka 20€ kuukaudessa. Paljonkohan sulla olisi rahaa jemmassa eläkkeelle päästyäsi? Minä veikkaan, ettei sentin latia, koska pistäisit sen kakskymppiä haiseen heti. Ymmärrätkö pointtia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on puhtaasti rikollinen toiminta.Ei sitä erikseen mainita, ystävä hyvä. Se on laissa. Mieti nyt, jos kaikki asiat olisi työsopimuksessa, minkälainen pumaska se olisi. Lue nyt vaikka ensin se alasi työehtosopimus, sikäli mikäli nyt töissä olet. Tosin voit lukea muutenkin aikasi kuluksi, niin viisastuisit eres pikkuriikkisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ymmärrät olevasi rikollinen, niin voit sen jälkeen jatkaa keskustelua aiheesta.Kyllä moni on ehtinyt loisia minunkin maksamillani työeläkemaksuillani ja nyt minä vuorostani loisin sinun maksamillasi ja sitten aikanaan Sinä loisit muiden maksamilla tyel-maksuilla. Näin se piiri pieni pyörii. Ymmärrät sen vasta sitten, jos olet tehnyt töitä sen 50 v ja olet vanha ja loisit muiden maksamilla eläkepotilla. Oletkohan silloin vielä samaa mieltä??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on puhtaasti rikollinen toiminta.Miten niin työeläkeloiset? Ensin on tehty yli 40 vuotta töitä hoitoalalla, sitten lopulta pääsee eläkkeelle ja alkaa sairausrumba, on polvet sököt, on lonkat sököt ja eläke on just ja just vähän yli 1000 että saa asumisen ja laskut maksettua ja ruokaa pitää hakea ruokajonossa.
Ei haluta edes ottaa selville mm se Atte vasemmistosta että työeläke on ansaittua - ja ainakin hoito ym naisvaltaisilla aloilla ja ns duunarityöstä se eläke on pieni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä mätäpää et ole töissä ,tai tehnyt ,edes koskaan töitä.Työeläkkeet on jokaisen työssä käyneen itse maksamaa rahaa,eli sisälle jäänyttä palkkarahaa.Mutta ethän sinä mätäpää ymmärrä näitä asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän takakamarin Persu raassu näin vaikeita asioita ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenenkä rahoilla sinut on kasvatettu? Tiedätkö miten paljon "yhteiskunta" (veronmaksajat) ovat maksaneet saadakseseen sinun aikuiseksi veronmaksajaksi?
Lapsen kasvattaminen 0-vuotiaasta 23-vuotiaaksi asti maksaa Suomen valtiolle keskimäärin noin 325,000 € , maksaaksesi sen takaisin sinun pitää seuraavat 50 vuotta maksaa joka kuukausi valtion kassaan 542,67€ joka kuukausi.
Lapset menoeränä vuosittain on n. 15 miljardia ja harva heistä maksaa takaisin valtiolle mitä heihin on satsattu, jos vielä lasketaan siihen heidän tulevat eläkkeet arvio n. 350 000€ on yksi "yksilö" tullut maksamaan valtiolle n. 675 000, siis joka kuukausi 50v aikana 1 125€/kk, kuka maksaa niin palkon veroa ja eläkemaksuja? Näihin menoihin voidaan lisätä asumistuki jne.
Olisiko parempi että jokaisen vanhemmat maksavat Jenkkien tapaan lapsensa koulut? Sairausvakuutuksen? Työttömyysvakuutuksen?
Nykyisin saa jopa työtön eläke etuuden "valtionpalkasta".
20v sitten ei kertynyt "eläkettä" alle 23v vaikka sai maksaa eläkemaksuja.
On paljon "sairauseläkeläisiä" jotka ei ole ikinä maksaneet senttiäkään veroja/eläkemaksuja ja saavat joka kuukausi eläkettä n. 978€ kuukaudessa ja siihen asumistuki.Suomalaisen lapsen kasvattaminen täällä pohjolassa on taloudellisesti ja hiilidioksidi päästöjen kannalta aivan järjetöntä. Paljon halvemmalla saa valmiiksi kasvatettuja ja koulutettuja lapsia Afganistanista, Syyriasta ja Somaliasta jolloin hiilidiksidi päästöt jäävät ko. maitten kustannettavaksi. Vain pieni lisäkoulutus jää Suomen kontolle. Samalla myös sisäsiittoinen geeniperimä saa puhdistavan piristysruiskeen kun vetreät tulijat jakavat geenejään elovena tyttöjen kohtuun. Muutamassa sukupolvessa perimä puhdistuu ja maa kääntyy uuteen nousuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on puhtaasti rikollinen toiminta."Kyllä minä olen ymmärtänyt kuinka se pyramidihuijaus toimii. Minä maksan, ja työeläkeloiset pötköttelevät MINUN RAHOILLANI.
Kun ymmärrät olevasi rikollinen, niin voit sen jälkeen jatkaa keskustelua aiheesta."
Kun itse olet eläkeikäinen, niin aivoituksesi mukaan myös itse loisit silloin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se raha menee sun omaan tulevaan TYÖELÄKKEESEEN!! Et sä muiden eläkkeitä maksa vaan kerrytät omaa eläkettä niillä sun palkasta otetuilta maksuilla, luuletko ett se työeläke tyhjästä kertyy. Jos et ole töissä sulle ei työttömyysajalta kerry työeläkettä ollenkaan, tajuatko. Kansaneläkkeen maksaa Kela ja sitä maksetaan lähinnä niille, joilla ei ole työeläkettä kertynyt kuin vähän tai ei ollenkaan, jos eivät ole olleet ollenkaan töissä.
Juuri näin, työntekijä maksaa palkastaan työelämaksunsa tulevaa omaa työeläkettään varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emme me nuoremmat sukupolvet tule koskaan mitään eläkeikää näkemään. Maalitolppia siirretään koko ajan. Sen vuoksi meidän pitää saada koko palkka itsellemme, kun olemme vielä elossa.
Tää on muuten tosi!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työeläke on osa työntekijän sovittua palkkaa, joka maksetaan ns. myöhennettynä. Työntekijöiltä on alettu perimään osuus heidän omasta palkasta siihen työeläkepottiin, mikä lie vuosisadan suurin kusetusta on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne otetaan työeläke rahastosta. Ei valtion kassasta.
Purralla on kusta päässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaisen lapsen kasvattaminen täällä pohjolassa on taloudellisesti ja hiilidioksidi päästöjen kannalta aivan järjetöntä. Paljon halvemmalla saa valmiiksi kasvatettuja ja koulutettuja lapsia Afganistanista, Syyriasta ja Somaliasta jolloin hiilidiksidi päästöt jäävät ko. maitten kustannettavaksi. Vain pieni lisäkoulutus jää Suomen kontolle. Samalla myös sisäsiittoinen geeniperimä saa puhdistavan piristysruiskeen kun vetreät tulijat jakavat geenejään elovena tyttöjen kohtuun. Muutamassa sukupolvessa perimä puhdistuu ja maa kääntyy uuteen nousuun.
Koska olet nähnyt, että Afganistanista, , Syyriasta ja Somaliasta tulleet, lapset tai edes aikuiset olisi tehneet tai tekisivät töitä? Joten ei nyt meneillään olevalla väestön vaihdolla maata saada nousuun, vaan käy päinvastoin, eli maa on taantumassa noiden mainitsemiesi kehitysmaiden tasolle.
- Anonyymi
Pörssivoittajia on ruettava verottamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämäpä huomaa heti että AP joku koomuslainen idiootti kirjoittamassa.
En välitä kun omasta rahasta nyt
Eläkeläiset kuolkoon nälkään ja köyhyyteen!
Voi vittu etten paremmin sano
Kuka vittu eläkkeet maksaa köyhille
Sairaille kiipeille yms
Kun kelaa ajetaan alas
Mikä yhteiskunta terroristi kirjoittaa tälläistä paskaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet nuori ja sekaisin.
Pillalle hemoteltu kokoomuslainen joka ei välitä yhteiskunnasta vittijakaan ...
Eikä tajua yhteiskuntaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa sinä töitä teet. En jaksa uskoa, että mikään taho palkkaisi noin tyhmää.
Tää tyyppi lukenut se mikä lie
Puupolon juttuja ku piru Raamattua.
Joku vois tehdä sen jutuista rikosilmoituksen
Ja lisätä tän trolin puheet mukaan - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kun ymmärrät olevasi rikollinen, niin voit sen jälkeen jatkaa keskustelua aiheesta.Hojohohohoo
- AnonyymiUUSI
santtu_1975X kirjoitti:
Mutta kuinka vain. Mistä otetaan yli 36mrd€ lisää valtion budjettiin?Mistä sinä vedit tuon 36 mrd euroa ja mitä sinä ajat sillä takaa?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No sitten ei pidä palkkaakaan maksaa, kun ne palkatkin on otettu työnantajilta. Kaikki töihin, ei palkkaa, ei eläkemaksuja.. nehän on otettu työnantajilta.
Jos aletaan oikein saivartelemman kaikesta niin saivarrellaan sitten sitten näin:Mitähän tuohon sitten sanoisi verovaroin kustannettu työnantajakin palkollisineen?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Purralla on kusta päässä.
Verovaroista sekin nostelee palkkaansa,ettäs tiedät.
- Anonyymi
Aloittaja voisi mennä töihin. Saa sitten vanhana ansaitsemaansa työeläkettä. Mutta taitaa olla turha toive, eihän anarkomarkot töitä tee.
- Anonyymi
Olen työelämässä ja haluan pitää palkkasummani itse, enkä elättää työeläkeloisia. Verot maksan mielelläni, koska verojen maksuun osallistuvat kaikki.
Nykyinen käytäntö on jopa perustuslain vastainen, koska palkansaajan omaisuus ei ole suojeltu, vaan siitä anastetaan noin 1/4 pyramidihuijaukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen työelämässä ja haluan pitää palkkasummani itse, enkä elättää työeläkeloisia. Verot maksan mielelläni, koska verojen maksuun osallistuvat kaikki.
Nykyinen käytäntö on jopa perustuslain vastainen, koska palkansaajan omaisuus ei ole suojeltu, vaan siitä anastetaan noin 1/4 pyramidihuijaukseen.Eli verot valtion maksettaviksi? Palkka puhtona käteen? Kaltaisiasi "talousneroja" pulpahtelee tasaisin väliajoin näillä sivustoilla. Mahdat kuulua lisäksi rokotusvastaisiin ja kaiken maailman outoihin salaliittoihin uskoviin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli verot valtion maksettaviksi? Palkka puhtona käteen? Kaltaisiasi "talousneroja" pulpahtelee tasaisin väliajoin näillä sivustoilla. Mahdat kuulua lisäksi rokotusvastaisiin ja kaiken maailman outoihin salaliittoihin uskoviin?
Niinkö minä olen sanonut?
Onko tapanasi laitella yleensäkin sanoja muiden suihin?
"Verot maksan mielelläni, koska verojen maksuun osallistuvat kaikki."
Tavaa tuota lausetta niin kauan, että ymmärrät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyinen käytäntö on jopa perustuslain vastainen, koska palkansaajan omaisuus ei ole suojeltu, vaan siitä anastetaan noin 1/4 pyramidihuijaukseen.Oletko vähän yksinkertainen (ja ahne "minä haluan")? Etkö tosiaan ymmärrä että nykyiset työeläkettä saavat ovat maksaneet aikanaan omista palkoistaan työeläkettä?
Mikä siinä on vaikea ymmärtää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyinen käytäntö on jopa perustuslain vastainen, koska palkansaajan omaisuus ei ole suojeltu, vaan siitä anastetaan noin 1/4 pyramidihuijaukseen.EI OLE MMITÄÄN TYÖELÄKELOISIA EIKÄ KUKAAN VARASTA SULTA 1/4 KOSKA SE SUMMA JOKA SUN PALKASTA OTETAAN ON VAIN PARI PROSENTTIA!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyinen käytäntö on jopa perustuslain vastainen, koska palkansaajan omaisuus ei ole suojeltu, vaan siitä anastetaan noin 1/4 pyramidihuijaukseen.Olen tehny 40 vuotta töitä ja ansaitsen työeläkkeeni josta maksan enemmän veroa ku moni palkansaaja.Enkä tunne yhtään olevani yhteiskunnan loinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö minä olen sanonut?
Onko tapanasi laitella yleensäkin sanoja muiden suihin?
"Verot maksan mielelläni, koska verojen maksuun osallistuvat kaikki."
Tavaa tuota lausetta niin kauan, että ymmärrät.menee Persujen huuteluksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyinen käytäntö on jopa perustuslain vastainen, koska palkansaajan omaisuus ei ole suojeltu, vaan siitä anastetaan noin 1/4 pyramidihuijaukseen.Mikä pyramidihuijaus????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyinen käytäntö on jopa perustuslain vastainen, koska palkansaajan omaisuus ei ole suojeltu, vaan siitä anastetaan noin 1/4 pyramidihuijaukseen.Vahva epäilys sinun työskentelystä, olet kela loinen ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyinen käytäntö on jopa perustuslain vastainen, koska palkansaajan omaisuus ei ole suojeltu, vaan siitä anastetaan noin 1/4 pyramidihuijaukseen.Kerro toki lisää tuosta pyramidihuijauksesta? Sulla on tainnut mennä liian monet asiat päässäsi sekaisin ja vierailet ihan liikaa salaliitto ym. palstoilla joissa pientä sielua viedään nenärenkaasta turmioon.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko vähän yksinkertainen (ja ahne "minä haluan")? Etkö tosiaan ymmärrä että nykyiset työeläkettä saavat ovat maksaneet aikanaan omista palkoistaan työeläkettä?
Mikä siinä on vaikea ymmärtää?Työeläkekassojen miljardit voidaan jakaa nykyisille eläkeläisille, jotka sinne ovat vuosikymmenet maksuja maksaneet. Ne rahat kuuluu ainoastaan eläkeläisille, ei ahneille nuorille” minulle heti kaikki nyt” tyypeille. Sovitaanpa sitten näin. Ap vois myös lopettaa jatkuvan työeläkeläisten maalittamisen, toistaa pahasti itseään, samaa sarjaa kuin hokema Putin on na XI.
- Anonyymi
Mites, kun te vassarit tunnetusti tuhlaatte ja ryyppäätte heti kaiken lisärahan, niin miten te tulisitte eläkkeellä toimeen. Toiseksi eihän se sinua työtöntä auttaisi.
- Anonyymi
Kansaneläkkeen maksaa Kela, työtön ei saa työeläkettä muuta kuin niiltä vuosilta joita on tehnyt töitä ja palkasta maksanut oikeuden työeläkkeeseen, jonka maksaa sitten se työeläkeyhtiö jolle ne palkasta otetut maksut on tilitetty.
- Anonyymi
tulevilla suku polvilla tulee, eläke pätkä työstä,
- Anonyymi
Vauvoillekin oikeus tehdä työtä?
- Anonyymi
Leskeneläkkeet poistettava heti kokonaan.
- Anonyymi
Kaikki eläkkeet siirretään Kelan maksettavaksi. Sen jälkeen voidaan aloittaa hienosäätäminen.
Pääasia on, että palkansaajien ryövääminen lopetetaan. Palkkasumma kuuluu työntekijälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki eläkkeet siirretään Kelan maksettavaksi. Sen jälkeen voidaan aloittaa hienosäätäminen.
Pääasia on, että palkansaajien ryövääminen lopetetaan. Palkkasumma kuuluu työntekijälle.Luuletko, että jatkossa saisit pitää koko 2 tonnin palkkasi itse?
Ettei menisi lainkaan veroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko, että jatkossa saisit pitää koko 2 tonnin palkkasi itse?
Ettei menisi lainkaan veroa.Verot tietenkin maksetaan. Kaikkihan me veroja maksamme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääasia on, että palkansaajien ryövääminen lopetetaan. Palkkasumma kuuluu työntekijälle.Mitenkäs sitten, jos sairastut tai vammaudut, etkä pystykään palkkatyöhön? Sitten voihkitaan, että mistä elatus, kun ei ole sitä työntekijän palkkaa käytettävissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Verot tietenkin maksetaan. Kaikkihan me veroja maksamme.
Ja veroilla kustannettaisiin sitten eläkeläisille se toimeentulo.
Luuletko että se veroprosentti pysyisi ennallaan kun eläkemaksuta luovuttaisiin ja kustannukset siirrettäisiin veroihin?
Ettei vain veroihin tulisi se 25% korotus? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja veroilla kustannettaisiin sitten eläkeläisille se toimeentulo.
Luuletko että se veroprosentti pysyisi ennallaan kun eläkemaksuta luovuttaisiin ja kustannukset siirrettäisiin veroihin?
Ettei vain veroihin tulisi se 25% korotus?Totta kai verorasite kasvaa, mutta veroja maksavat kaikki.
Nythän nuo työeläkerahat viedään pelkästään palkansaajilta.
Perustuslassa höpistiin jotain yhdenvertaisuudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääasia on, että palkansaajien ryövääminen lopetetaan. Palkkasumma kuuluu työntekijälle.Työntekijä maksaa vakuutusmaksu 7,15 % ja työnantaja 18 %
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääasia on, että palkansaajien ryövääminen lopetetaan. Palkkasumma kuuluu työntekijälle.Ja sinunlaiselle ei sitten maksaisi mikään taho yhtään centtiä työeläkettä kun täytät 70 v. Koeta pässi tajuta. Minä saan 223 e työeläkettä niistä rahoista joita olen 47 vuoden aikana saanut kokoon. Oletko todella noin helvetin tyhmä. Siis sinä et saisi koskaan yhtään lanttia työeläkettä vaikkotta työssä. Ois sinulle oikein ja Sinunlaisilta eläkeloiselta voitais LEIKATA sitä Kelan maksamaa eläkettä niin että saisit sitä 400e/kk vaikkaa olisit 70 vuotta ollut työssä.Et ilmeisesti edes tiedä mitä on työ. Mietippä pikku kaalissasi jos sahajauhot on kuivat : Minä olen 14 vuotiaasta asti tienannut Joka ainoan helvetin kolikon OMALLA TYÖLLÄ. SINÄ ET: Talvella metsätyössä, Ikää 14 v. lunta metri, pakkasta 20-30 astetta Itäsuomessa. Et pärjäisi siellä edes 2 tuntia. 10 km matkaa, polkupyörällä metsään. 10 km kotiin. Arvaa tollo oliko yhtään väsy. 5 päivänä viikossa.
Työeläkettä alkoi kertyä omasta palkkatyöstä vasta kun oli ikää 23 v. Älä viitsi aukoa typerää lärviäsi kun et tunnu mitään tietävän työnteosta..Nyt on ikää 70 V ja käyn vielä töissä. Sinä makaat sohvalla ja läträät kännyä ja saat sossusta elatuksesi. töihin sinusta ei ole. Meikä on lähtenyt työhön toisille paikkakunnille, toiseen maahan, Ollut pois kotoa 3.5 kk, 3vrk kotona ja sama taas. Työmatkaa 950-1680 km. Sulla ois tullut äitiä ikävä.
100 työpäivää,1550 tuntia töitä, Työmatkaa vain 101 km uhteen suuntaan. Et ikinä pystyisi.Minun poikakin 18 vuotiaana oli mukana ja pystyi. Hänessäkin enemmän miestä kuin tuollaisessa kuin joku suurisuu joka ei ymmärrä mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai verorasite kasvaa, mutta veroja maksavat kaikki.
Perustuslassa höpistiin jotain yhdenvertaisuudesta.Viitsit julkisesti täällä tuoda esiin jotain varsin tyhmää.Työntekijältä ei mitään viedä.
Työntekiältä. MUTTA MENE NYT JO TÖIHIN. SITTEN VOIT SINÄKIN SAADA SITÄ KADEHTIMAASI TYÖELÄKETTÄ. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääasia on, että palkansaajien ryövääminen lopetetaan. Palkkasumma kuuluu työntekijälle.Voi hyvänen aika. Sen kun ilmoitat tuönantajallesi ettei sun palkasta saa ottaa niitä maksuja sinne työeläkeyhtiölle, et halua kerryttää työeläkettä tulevaa vanhuuttasi varten pärjäät ilmankin eläkettä, haluat nyt käyttää sen tonnin omaan elämään. Millä meinaat sitten elää, kun ikää on niin paljon ett eläkeikä tulee kohdallesi, et sitten saa muuta kuin sen kansaneläkkeen minkä Kela sulle maksaa, se ei kyllä yksistään tule riittämään, mutt kun et halua nyt töissä käydessä kerryttää omaa työeläkettä ja et halua maksaa palkasta tyleläkeyhtiölle maksuja, jotka sitten saat takaisin työeläkkeen muodossa. Mitä sä jauhat samaa virttä jatkuvasti, mene sanomaan pomollesi ettet maksa palkasta enää työeläkemaksuja omaa työeläkettä varten, ei siinä sen kummempaa. Ei ole kenenkään muun ongelma kuin sun millä meinaat sitten vanhuksena pärjätä, kun ei ole sitä työeläkettä olemassa.
- Anonyymi
Sinä reppana, lue tuosta leskeneläkkeestä vähän enempi. Ehkä viisastuisit? Siinä "etuus", jota tuskin kukaan haluaa, mutta elämä tuo ikäviä asioita esiin.
- Anonyymi
Nostettava niitä on,kovia shoppailemaan ja ostovoimaa nyt tarvitaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinunlaiselle ei sitten maksaisi mikään taho yhtään centtiä työeläkettä kun täytät 70 v. Koeta pässi tajuta. Minä saan 223 e työeläkettä niistä rahoista joita olen 47 vuoden aikana saanut kokoon. Oletko todella noin helvetin tyhmä. Siis sinä et saisi koskaan yhtään lanttia työeläkettä vaikkotta työssä. Ois sinulle oikein ja Sinunlaisilta eläkeloiselta voitais LEIKATA sitä Kelan maksamaa eläkettä niin että saisit sitä 400e/kk vaikkaa olisit 70 vuotta ollut työssä.Et ilmeisesti edes tiedä mitä on työ. Mietippä pikku kaalissasi jos sahajauhot on kuivat : Minä olen 14 vuotiaasta asti tienannut Joka ainoan helvetin kolikon OMALLA TYÖLLÄ. SINÄ ET: Talvella metsätyössä, Ikää 14 v. lunta metri, pakkasta 20-30 astetta Itäsuomessa. Et pärjäisi siellä edes 2 tuntia. 10 km matkaa, polkupyörällä metsään. 10 km kotiin. Arvaa tollo oliko yhtään väsy. 5 päivänä viikossa.
Työeläkettä alkoi kertyä omasta palkkatyöstä vasta kun oli ikää 23 v. Älä viitsi aukoa typerää lärviäsi kun et tunnu mitään tietävän työnteosta..Nyt on ikää 70 V ja käyn vielä töissä. Sinä makaat sohvalla ja läträät kännyä ja saat sossusta elatuksesi. töihin sinusta ei ole. Meikä on lähtenyt työhön toisille paikkakunnille, toiseen maahan, Ollut pois kotoa 3.5 kk, 3vrk kotona ja sama taas. Työmatkaa 950-1680 km. Sulla ois tullut äitiä ikävä.
100 työpäivää,1550 tuntia töitä, Työmatkaa vain 101 km uhteen suuntaan. Et ikinä pystyisi.Minun poikakin 18 vuotiaana oli mukana ja pystyi. Hänessäkin enemmän miestä kuin tuollaisessa kuin joku suurisuu joka ei ymmärrä mitään.Se on totta joka sana minkä kirjoitat, mutta nyky yhteiskunnan "lapset" eivät sitä tajua kun saavat 5v älypuhelimen ja työelämä aloitetaan lähes kolmekymppisenä työttömyyskorvausta nauttien ja siirrytään alle 30v sairuseläkkeelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääasia on, että palkansaajien ryövääminen lopetetaan. Palkkasumma kuuluu työntekijälle.Olisiko se "hienosäätäminen" sitä että jos ei ole veroja ja eläkemaksuja maksanut niin ei saa mitään? Se olisi oikeudenmukaista. Miten tulevaisuudessa sinun eläkkeesi pitäisi rahoittaa vai olisko "eläkkeet" historiaa?
Tiesitkö että eläkeläiset olivat ennen niitä palkansaajia ja niitäkin ryövättiin sinun kouluttamiseen.
Kun olet sitä mieltä että koko palkka kuuluu palkansaajalle, niin oletko valmis maksamaan VELAN joka on kertynyt sinusta valtiolle tulleista kuluista n. 325 000€ euroa valtion kanssaan heti, tietysti jos koulua pitempää kuin 23 vuotiaaksi velkasi kasvaa.
Pieni vinkki näin lopuksi, ei sinun tarvitse tultua "eläkeikään" jättää Kellalle eläkehakemusta kun olet niin vastaan niitä "eläkeloisia", ei Kela maksa eläkettä ilman hakemusta eikä eläkevakuutusyhtiötkään, niin eihän sinulla ollutkaan mitään saatavaa kun eläkkeet olivat hienosäädetty kohdallasi kun sait palkkasi kokonaan itsellesi.
Mielestäni pitää Suomessa palauttaa se "velkavankeus" pääsisit "työleirille" maksamaan velkaasi valtiolla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai verorasite kasvaa, mutta veroja maksavat kaikki.
Perustuslassa höpistiin jotain yhdenvertaisuudesta.Yhdenvertaisuutta olisi sekin että kaikillä työnkykenevillä olisi oikeus tehdä työtä.Mutta suuressa viisaudessaan vallanpitäjät ovat unohtaneet luoda ne.
- Anonyymi
Miksi Suomessa maksetaan eläkettä kuolleille?
Leskeneläkkeet poistettava.- Anonyymi
On kyllä outoa touhua.
Eläviä kurjistetaan ja kiusataan ja sitten maksetaan kuolleitten eläkkeitä. - Anonyymi
OLETPA TYHMÄ, EI LESKENELÄKETTÄ MAKSETA KUOLLEILLE VAAN KUOLLEEN LÄHIOMAISELLE ELI AVIOPUOLISOLLE JONKA TOINEN PUOLISKO ON KUOLLUT!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OLETPA TYHMÄ, EI LESKENELÄKETTÄ MAKSETA KUOLLEILLE VAAN KUOLLEEN LÄHIOMAISELLE ELI AVIOPUOLISOLLE JONKA TOINEN PUOLISKO ON KUOLLUT!!
Lisäksi kaikki lesket eivät saa leskeneläkettä.
Itse olen sivilisäädyltä leski enkä saa leskeneläkettä.
On myös paljon avoliitossa eläviä jolloin leskneläkettä ei tule.
Leskeneläkettä saa n. 300 000 leskeä ja eläkkeen keskisuuruus on n. 500 -600€, ei tosin löydy tilastoa mutta 2014 löytyi arvioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leskeneläke on sen kuolleen eläke, mikä maksetaan leskelle.
Kuolleet siis saavat eläkettä. - Anonyymi
Taidat olla sinkku
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se olkoon pientuloisen äidin etuoikeus sekä kohtuus.
- Anonyymi
Nyt taas tuli joka kuukausi esiintyvä työeläkeläisten maalitus. Kaikki Kela eläkkeet vois lopettaa, koska ne menee veroista, eikä huvita kustantaa, Työeläkkeet on suojattu yksityisomistuksen nojalla, joten niihin puuttuminen on rikos. Nimittäin, jos kuitenkin tehtäisiin, niin kaikki yksityisomaisuus voitaisiin yhtä hyvin sosialisoida valtiolle. Onhan näitäkin maailmalla tapahtunut.
- Anonyymi
Perustuslaki takaa riittävän sosiaaliturvan, ja myös omaisuudensuojan. Miksi siis palkansaajilta varastetaan noin 1/4 palkkasummasta työeläkeloisille?
Puhuit itsesi pussiin.
Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava, ja palkansaajille annettava heidän työnteollaan tienaamansa rahat. Kelan hoitakoon tehtävänsä, eli eläkkeiden maksamisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perustuslaki takaa riittävän sosiaaliturvan, ja myös omaisuudensuojan. Miksi siis palkansaajilta varastetaan noin 1/4 palkkasummasta työeläkeloisille?
Puhuit itsesi pussiin.
Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava, ja palkansaajille annettava heidän työnteollaan tienaamansa rahat. Kelan hoitakoon tehtävänsä, eli eläkkeiden maksamisen.Mistäs sinä kuvittelet kelan niitä eläkkeitä maksavan? Nyt kun ne työeläkkeet tulevat työeläkelaitokselta, niin ne eivät näy kelan eläkkeissä. Jos ne siirretään kelan maksettavaksi, niin silloinhan kelan kulut nousevat jolloin verotus nousee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhuit itsesi pussiin.
Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava, ja palkansaajille annettava heidän työnteollaan tienaamansa rahat. Kelan hoitakoon tehtävänsä, eli eläkkeiden maksamisen.EI OLE TYÖELÄKELOISIA, SINÄ ITE OOT LOINEN JOKA HALUAA VARASTAA TOISILTA! JA SE SUMMA EI OLE 1/4 SUN PALKASTA VAAN 2 PROSENTTIA!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhuit itsesi pussiin.
Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava, ja palkansaajille annettava heidän työnteollaan tienaamansa rahat. Kelan hoitakoon tehtävänsä, eli eläkkeiden maksamisen.vai takaa perustuslaki riittävän sosiaaliturvan,et vissiin ole kuunnellu viimeisen kahen vuojen ajan on keskusteltu siitä riittävyydestä.Eli hallitus on rikkonut räikeästi perustuslakia ku on heikentänyt sosiaaliturvaa rajusti.31000 tuhatta lasta joutuu viimeisimmän tiedon mukaan köyhyysloukkuun.Siinä sulle riittävä oerusturva.
- Anonyymi
Kela ei maksa työeläkettä vaan vakuutusyhtiöt. Minulle maksaa Ilmarinen eläkkeen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI OLE TYÖELÄKELOISIA, SINÄ ITE OOT LOINEN JOKA HALUAA VARASTAA TOISILTA! JA SE SUMMA EI OLE 1/4 SUN PALKASTA VAAN 2 PROSENTTIA!
7,15 %
- Anonyymi
Aloittaja on eksynyt tänne mikä mikä maasta : )
- AnonyymiUUSI
Ehkäpä hän oli vain Lasse taikka Liisa.-Tuo hyvätapainen persoona ihmemaasta.
- Anonyymi
Menkää pummit töihin!
- Anonyymi
Aivan sama mulle. Suomalaisille yrityksille en silti rahojani anna.
- Anonyymi
Aloittaja ei ole Purran tavoin tehnyt päiväkään töitä ja siksi kadehtii ansaittuja työeläkkeitä.
- AnonyymiUUSI
Hmm.Ehkäpä työ tekijäänsä opettaa uudessa ynpäristössäänkin.
- Anonyymi
Olisikohan suoraan kansalaispalkka paras vaihtoehto? Ja edullisin. Kaikenlaiset tuet pois, jokaiselle pieni kk-korvaus, jonka lisäksi saisi tehdä töitä juuri niin paljon kuin pystyy, löytää tai haluaa.
Toki aidosti työkyvyttömät ymv. elätettäisiin, kuten hyvinvointiyhteiskunnassa kuuluukin - pitää huolta heistä, jotka eivät itse siihen kykene.- Anonyymi
Onko lyhennys ymv. "ynnä maanviljelijät" ? Ja paljonko olisi tuo jokaisen saama pieni kk-korvaus ? Miksi sen pitää olla pieni kun se voisi olla isokin ! Kyllä niitä numeroita pankkitilille sopii. Muutoin kuullostaa hyvältä mutta tuo työ sanan sotkeminen tänän keskusteluun vie jotenkin maun koko hommalta.
- Anonyymi
Sanoisin ei kommunismille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko lyhennys ymv. "ynnä maanviljelijät" ? Ja paljonko olisi tuo jokaisen saama pieni kk-korvaus ? Miksi sen pitää olla pieni kun se voisi olla isokin ! Kyllä niitä numeroita pankkitilille sopii. Muutoin kuullostaa hyvältä mutta tuo työ sanan sotkeminen tänän keskusteluun vie jotenkin maun koko hommalta.
Jos kansalaispalkka on riittävän pieni niin se on aktivoiva, poikkeuksena voisi olla ihan oikeasti sairaat yms. joilla työnteko on mahdotonta, siihen ei laskettaisi työallergisia ja laikamadon riivaamia.
Jos kansalaispalkka olisi niin iso että sillä tulisi hyvin toimeen niin ketä kiinnostaisi työnteko varsinkin jos ajatus on verottaa se kansalaispalkka pois.
Kun sitten ketään ei kiinnosta työnteko niin millä pirulla valtiolle saadaan niitä tuloja joilla se maksaisi kansalaispalkan.
Jollakin voisi syttyä se lamppu että verotetaan omaisuutta jolloin se vaisi pohjan lopullisesti siltä työntekemiseltä ja vauratumiselta.
Muutama kymmenen vuotta ja suomessa ei kukaan tekisi mitään muuta kuin tuhlaisi sitä kansalaispalkkaa ja se tuhlaus pitäisi sitten kohdentua jonnekkin muualla kuin suomeen kun suomessa ei olisi mitään mihin tuhlata kun kukaan ei tee töitä.
Työhalukkaat olisivat lähteneet ulkomaille ja tahkoavat siellä rahaa ja omaisuutta.
Vai arvotaanko työtä tekevät ja sitten aselliset vartijat vahtivat että arvotut tekisivät työnsä?
Ihmeellisen tulevaisuuden haluaisitte? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sanoisin ei kommunismille.
Ehkäpä tämäkin on selvä parmentaarikon kokemuksen kirkastama viisaus.
- Anonyymi
Vastaavalla matematiikan ja tosiasioiden ymmärtämisellä ne persut yrittää Suomeakin pyörittää, ja syvemmälle suohon maamme koko ajan uppoaa.
- Anonyymi
Kuulostaa kylläkin vasemmistolaiselta helmitaulu matematiikalta.
Ideologia edellä mennään, maksoi mitä maksoi.
- Anonyymi
Jos joku ei halua työeläkettä, niin siitä täytyy ilmoittaa eläkeyhtiölle.
- Anonyymi
niinkö ja menet sinne sosiaali luukulle hakemaan rahaa Kukahan hullu kieltäytyy työeläkkeestään jota on tienannut koko työuransa ajan.Maksanu työeläke maksuja,55 vuotta täytettyään maksaa jopa korkeampaa kuin nuoremmat
- Anonyymi
Eiköhän myö lähetä siitä että jokkainen maksaa työeläkkeesä ite. Silloin ei tarvita mitään keloja ja jokkainen suoap ansionsa mukkaan.
- Anonyymi
Erittäin heikko tietämys asioista tuolla aloittajalla. ei taida olla ihan selväpäinen tai sitten on jotenkin omien oletustensa lumoissa.
Saahan sitä fantasioida mitä vaan mutta karu totuus hänellekin tulisi eteen jos tuhlaisi rahansa ajattelematta että sitten eläkkeellä ei tulisikaan muuta kuin kansaneläke koska työeläkkeen olisi jo tuhlannut koska nytkin on jo kova himo saada se heti käyttöön ennen kuin on edes eläkeiässä!
Tämä on sitä " HETI MULLE KAIKKI NYT" sukupolvea.- Anonyymi
Vaan ajatteleppa kuinka paljon halvemmaksi omatoimisuus tulisi oikeille työeläkkeen ansaitseville. Kaiken lisäksi saisit enemmän eläkettä kun yhteiskunnassa tarpeettomaksi jäävät sosiaaliportaat voidaan lopettaa ja nämäkin työntekijät pääsevät tuottavaan työhön.
- Anonyymi
Eläkkeet leikkuriin ja Boomerit SILPPURIIN!!!
https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/09/image-258.png
MUAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
https://tomialatalo7.files.wordpress.com/2025/09/image-257.png- Anonyymi
Sinut tässä silppuriin pitäis laittaa! OLET TODELLA TÖRKEÄ!!
- Anonyymi
Kansalaisaloite
KANSANEDUSTAJIEN SOPEUTUMISRAHAN LAKKAUTTAMINEN
26.8.2025- Anonyymi
Häh; käytkö sä ihan täysillä ? Sähän saat syytteen kädettömien käsien sitomisesta jos lähdet totuutta hakemaan !!!
- Anonyymi
KANNATETAAN!
- Anonyymi
Kannatusilmoituksia tässä palvelussa 3 696
- Anonyymi
LOPETA SE PASKANSUOLTAMINEN!!
- Anonyymi
Hyvä aloitus. Kiitos.
- Anonyymi
Nyt alkaa olla viimeinen hetki paeta tästä konkurssipesästä, joka ei ole enää tavalliselle ihmiselle tarkoitettu, ennemnin kuin herrat ahmivat loputkin varallisuudesta.
- Anonyymi
Eiköhän se ole aika sulkea valot tästäkin hölmölästä. Tekoäly, täytä tämä ammottava tyhjyys joka simpansseilta taakseen jää.
- Anonyymi
Onneksi emme elä sosialismissa, jossa kaikki on yhteistä.
Työeläke on ansaittu, mutta takuueläke ja kansaneläke tulee
valtion kassasta. Jos me maksaisimmekin omat eläkkeemme,
niin kuinka moni jäisi ilman eläkettä. Nykyinen systeemi on kaikkien
kannalta paras, jos eläkemaksut menisi valtion kassaan, niin Marinin
hallitus olisi jakanut ne kehitysmaihin. Aina voi tehdä töitä pimeästi,
niin kaikki jää itselle, mutta se ei kerrytä eläkettä. - Anonyymi
Heidän suuripalkkaisten , jotka ovat saaneet ns. kultaisia kädenpuristuksia ylisuuret tulee lopettaa.
Kaikista ylisuurista eläkkeistä voi periä veroja 50% ja niistä laittaa pieniä eläkkeitä saaville lisää kertyneestä maksusta.
Meillähän elää suomessa valtavsti todella pienellä eläkkeellä olevia vanhuksia, joiden eläke jää alle 1000 euroa - verot ja eläkeläistenhän verot on jo muutenkin valtavia. Pinestäkin eläkkeestä suuremmat kuin palkansaajien.
Pienistä eläkkeistä ei tule periä veroja lainkaan eli ne voidaan laittaa nolla verolla ja ylisuurista kohtuuttomsita eläkkeistä 50% pois. Liika on liikaa ahneilla.
Tämä hallitushan suosii vain rikkaita ja ajatelkaa yli satatuhattta ja miljoonikot maksavat vain muutamia prosentteja veroja, törkeää rikkaiden nuolemista.- Anonyymi
Katsokaa tilastoja ! Löytyvät netistä Englanniksi !
Julkisen talouden menot suhteessa BKT:hen
Suomi 57%
Tanska 47%
Norja 49%
Yhdysvallat 39%
Sveitsi 32%
Mitä tulee varallisuustilastoihin, niin Suomi on länsimaiden peränpitäjiä, koska julkisen talouden menot ovat ja ovat olleet vuosia liian korkeita !
Keskimääräinen varallisuus aikuista kohti eri maissa ! USA Dollari
Listan yläpäässä olevat valtiot/yhteiskunnat omaavat kyvyn ja motivaation tehdä sijoituksia ja investointeja !
1 Liechtenstein $758,637
2 Monaco $727,311
3 Switzerland $696,604
4 Luxembourg $657,564
5 United States $579,051
6 Bermuda $569,232
7 Hong Kong $552,930
8 Australia $550,110
9 New Zealand $472,153
10 Iceland $467,795
11 Cayman Islands $436,749
12 Denmark $426,494
13 Canada $409,297
14 Netherlands $400,828
15 Sweden $381,968
16 Belgium $381,114
17 Singapore $358,204
18 Norway $334,432
19 France $322,074
20 United Kingdom $309,375
21 Taiwan $297,864
22 Israel $273,417
23 Germany $256,985
24 Greenland $251,499
25 Ireland $251,337
26 Austria $250,125
27 Japan $245,238
28 South Korea $237,644
29 Italy $231,323
30 British Virgin Islands $228,342
31 Spain $222,888
32 Qatar $188,106
33 San Marino $186,804
34 Finland $186,208
Näillä luvuilla Suomen talous kriisiytyy varmasti ! - Anonyymi
Eipä maksele suomi mitään eläkkeitä. Köyhä maako lie. Työeläkettä saan peräti 223e. Ja ne rahat on todella itse ansaittu . Tuo paskanjauhaja ei ole siihen yhtään centtiä maksanut. Eikä maksa . MENE RESSU TÖIHIN:
Se sun vanhuuseläkkeesi voi jäädä aika pieneksi jos niistä leikataan ja se eläkeikä tulee sun kohdallasi olemaan varmaan joku 75 V. Saatkohan yhtään eläkettä 40v päästä ku täytät 75v? Mieti sitä.
- Anonyymi
Tämä voisi toimia kahdella eri mallilla. Jos eläkkeen taso/peruste pidettäisiin nykyisellään, niin veroprosenttia nostettaisiin eläkemaksun verran. Tämä ei toki lisää käytössä olevaa rahaa. Toisena vaihtoehtona määritellään kaikille sopiva eläkkeen taso. Esimerkiksi 600€ sisältäen kaiken mitä eläkkeellä saa valtion puolesta ja nostetaan veroja vähemmän. Jokainen säästää sitten ylimääräisestä itse jos kokee tarvitsevansa.
- Anonyymi
Työeläke on itse ansaittua etuutta.Pyri samaan!
- Anonyymi
Ei pysty,ei kykene...kateellinen loinen on !
- Anonyymi
eläkkeet kokonaan pois... silloin kun ei jaksa tehdä enää työtä on kuoltava
- Anonyymi
Sinä se talousnero olet.
- Anonyymi
Kannatan aloitusta. Jokainen tienatkoon itse luksuksensa. Yhteiskunta järjestää vain hengissä pysymisen.
- Anonyymi
Purran johdolla sekin viedään.
- Anonyymi
Minkälaisen murska tappion pilipali hallitus oikein haluaa seuraavissa vaaleissa ? Tosi pahalta jo rupeaa näyttämään.
- Anonyymi
Velka ei taida pienentyä olkoot hallitus mikä tahansa vai mitä !
- Anonyymi
Kymmeniä vuosia palkkatyössä raataneena maksoin itselleni työeläkkeen omista tuloistani.
Olishan se melkoinen temppu, että ansaittu etuus otettaisiin sosiaalitukien seuralaiseksi.
Useampi työeläkkeensä tienannut ei tarvitse Kelan apuja. Siis elätän itseni omilla tienoilla eläkkeelläkin.
Sosiaalitoimiston ovea en ole aukaissut koskaan.- Anonyymi
Älä viitsi tuota soopaa enää jauhaa.
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeiden-rahoitus/
Palkansaaja on palkkasummansa ansainnut. Ne rahat eivät kuulu lorvijoille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi tuota soopaa enää jauhaa.
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeiden-rahoitus/
Palkansaaja on palkkasummansa ansainnut. Ne rahat eivät kuulu lorvijoille.Veroissa ne lorvijat maksetaan, ei eläkevaroista jotka menevät eläkeyhtiöiden kassaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veroissa ne lorvijat maksetaan, ei eläkevaroista jotka menevät eläkeyhtiöiden kassaan.
Työntekijän palkkasummasta varastetaan noin 1/4 lorvijoille. Sen lisäksi joutuu maksamaan vielä verot, mutta verojahan maksaa jokainen, joten se on kaikille sama velvollisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työntekijän palkkasummasta varastetaan noin 1/4 lorvijoille. Sen lisäksi joutuu maksamaan vielä verot, mutta verojahan maksaa jokainen, joten se on kaikille sama velvollisuus.
ELI KERROT JULKISESTI OLEVASI LORVIJA JOKA MAKAA SOFFALLA:
Olet todella lapsellinen.
Ethän sinä siihen soffalle mitään palkkaa saa etkä tarvii kun sossu elättää. Loisit veronmaksajien kustannuksellaSinä et maksa mitään veroja. eikä sinulla ole palkkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KUULEHAN PÄSSI: MINÄ SAAN ITSE ANSAITTUA TYÖELÄKETTÄ 223e JA KUSIPÄÄ HUOMAA MINÄ MAKSAN SIITÄ TYÖELÄKKEESTÄ 30% VEROA JOSTA SINUNLAISELLE ELÄTILLE MAKSETAAN SOSSUAVUSTUKSIA: OLet todella syvältä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ap jankkaaminen 1/4 eli 25% eläkemaksusta palkasta on täysin valheellinen tieto, joka on täällä moneen kertaan kumottu, lopeta tuo typerä trollaus.
- Anonyymi
No mistä se kela ne eläkerahat sitten kerää, vai oletko sitä mieltä, että koko eläkeläiskaarti tulisi jatkossa elämään alle 900 euron takuueläkkeellä?
- Anonyymi
Mistä valtio rahaa kerää?
Palkansaajat eivät voi olla mikään erityinen maksajaryhmä, vaan veroja pitää maksaa jokaisen.
Työntekijä on palkkasummansa ansainnut. - AnonyymiUUSI
Tietenkään työeläkeläiset eivät tyydy Kelan rahoihin. Työeläkeyhtiöiden miljardit kuuluvat maksajille eli eläkeläisille, se siitä. Miljardit jakoon sitten vaan eläkeläisille.
- Anonyymi
Työeläkemaksut annetaan työntekijälle ja eläkkeiden maksu Kelalle? Mitkä eläkkeet, ei ole enää mitään eläkkeitä.
- Anonyymi
Sitähän tässä nimenomaan haetaan. Että ne rahat annetaan palkansaajille, eikä ryövätä työeläkeloisille.
- Anonyymi
Takuueläke on kaikkein tyhmin eläke, sitten työkyvyttömyyseläke jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkein viisain eläke on miljoonatuloista maksettu "pikkueläke".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ihmisestä tulee työkyvytön niin joutaa Hitlerin porukan kaasukammioon,
on vain rasite yhteiskunnalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän tässä nimenomaan haetaan. Että ne rahat annetaan palkansaajille, eikä ryövätä työeläkeloisille.
Niin, kun ihminen jää eläkkeelle niin se pitää tappaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittaako trolli ap, että työeläkeyhtiöiden miljardit kuuluukin jotenkin mystisesti nuorille. Olet siis totaalisen väärässä, ne rahat kuulu maksajille eli eläkeläisille.
- Anonyymi
Se on aivan järjetöntä, että pieniä työeläkkeitä verotetaan ja eläkkeen saaja hakee sitten toimeentulotukea ja muita avustuksia elääkseen ihmisarvoista elämää.
Verotus on pahin vihollinen köyhälle!- Anonyymi
Jokainen henkilö määrää itse elämänsä aikana tekemisillään kuinka suurta eläkettä aikanaan nauttii !!
- Anonyymi
Ettekö tiedä, että työpalkoista jokainen työntekijä maksaa itselleen tulevaa eläkettä.
Tämä takaa jokaiselle palkkatyöläiselle, että eläkettä karttuu pikkuhiljaa.
Lisäksi se toteuttaa ihmiselle vakaan vanhuuden ilman avustuksia.
Eli ne avustukset joita jotkut haaveilee ovat köyhille tarkoitettuja, jotka eivät jostain syystä ole työllään pystyneet kartuttamaan omaa eläketurvaa. - Anonyymi
Työeläkevakuutuksen maksaa työnantaja. nykyään peritään muutama % myös työntekijältä Alettiin perimään kun eräät huijasi ylisuurilla eläkkeillä ja 4 vuoden säännöllä
- Anonyymi
Eläkkeestä maksetaan myös näitä:
Valtion tulovero
Kunnallisvero
Kirkollisvero
Sairausvakuutuksen sairaanhoitomaksu
Yleisradiovero
Pääomatulovero ;jos sijoituksia.
Näitä ei ehkä peritä kansaneläkkeestä, takuueläkkeestä ja toimeentulotuesta. - Anonyymi
Takuueläkkeiden maksaminen on lopetettava, joska sellaista saavat eivät ole tehneet mitään ansaitakseen sen.
- Anonyymi
Mulle on sama lopetetaanko eläkkeet koska, mulle maksetaan yksiö joka kustantaa 630 euroa. Sitten saan noin 600 euroa elämiseen kuukaudessa. Lisäksi hammas ja silmälasiasiat menee sossun piikkiin. Pärjäilen ja odottelen eläkettä ja perintöä. Sif kolaa ja siideriä menee odotellessa. Menkääpä kääpiöt töihin että voin elää. heh heh heh.
- Anonyymi
Logiikkasi on erinomaista. Ei väliä vaikka eläkkeiden maksamiset lopetettaisiin mutta samalla odotat eläkkeelle pääsyä...
- Anonyymi
Sinäkö siitä aiheutuneen hinnan maksat
- Anonyymi
Aloitus lienee trollaukseksi tarkoitettu, varsin kin työeläkeasioissa vastaavia ilmestyy näille sivuille säännöllisesti. Voihan olla myös niin, että aloittaja vaan on aika yksinkertainen juntti, heitäkin maassamme kyllä riittää.
- Anonyymi
Aivan sama maksetaanko eläkettä vai sosiaalirahaa. Kaikkien pitää pärjätä ja työssäkäyvät maksaa veroja. Työttömät maksaa alv maksuja. Jos eläke on huono saa kelarahaa. Loppujen lopuksi perussomali on viisas. Aivan kuin mustalaiset. Kyllä rahaa tulee vaikkei töissä käviskään. Jos on työ niin olkaa kiitollisia. Teillä on parisataa enemmän tuhlattavaa.
- Anonyymi
Purra ei ole tehnyt päiväkään töitä eli on mamuakin viisaampi?
- Anonyymi
Kaikki kyllä maksaa alvia ostamistaan tuotteista ja palveluista oli sitten työtön tai ei. Työttömätkin maksaa 20% veroa päivärahastaan ja eläkeläiset maksaa veroa eläkkeistään ei pelkästään työssäkäyvät maksa veroa.
- Anonyymi
Onko kaikki työttömät ja sosialin turvin elävät someleja?
Luulin että joukossa on myös suomalaisia, tai oikeammin luulin että suomalaisia on enemmistö tuossa ryhmässä.
- Anonyymi
Ja kohta sitten kortisto jo odottaakin onnetonta heh.
- Anonyymi
Niinpä. Kohtahan irtisanomisetkin helpottuu entisestään, joten eipä ole taetta kellään ett työpaikka säilyisi vaikka mitä tapahtuisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Kohtahan irtisanomisetkin helpottuu entisestään, joten eipä ole taetta kellään ett työpaikka säilyisi vaikka mitä tapahtuisi.
Hyvää työntekijää ei irtisanota mutta sellainen lusmu kyllä irtisanotaan.
Se on harhakuvitelmaa että firmalle tuottava työntekijä irtisonotaan helposti.
- Anonyymi
Työeläke on ansaittava.Sitä ei saa Kelasta
- Anonyymi
Kaikilla pitkäaikaistyöttömillä ja muuten sairailla on oikeus helsingissä asuntoon ja sen päälle 600 e elämiseen. Saa olla mustalainen tai somali joka on kansalainen. Sama ympäri suomea. Emme me turhaan veroa maksa.
- Anonyymi
Mutta ketkä "me" ylipäätään veroja maksavat?
Yleensä vähiten veroja maksavat saavat eniten tukia ja avustuksia...itse maksan nyt eläkeläisenä tuloveroa aika tasan 30 % eläkkeestäni, tukia tai avustuksia en ole ikinä saanut, joskus vähän mietityttää kyllä tämä hyysäysyhteiskunta...
Sekin hauska tuossa jatkuvasti näilläkin sivuilla esiin pompsahtavassa työeläkkeisiin ilmeisen kateellisina suhteutuvien esiintulossa on ymmärtämättömyys mm. siitä ettei työeläkkeitä makseta valtion kassasta mutta työeläkkeistä maksettavat verot siirtyvät juurikin valtion kassaan ts. jos työeläkkeitä leikattaisiin, valtiohan leikkaisi suoraan omaa varmaa rahasampoaan...
- Anonyymi
KANSANEDUSTAJIEN SOPEUTUMISRAHAN LAKKAUTTAMINEN
26.8.2025
Kannatusilmoituksia tässä palvelussa 3 737
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/15790 - Anonyymi
Ei se ostovoima lisäänny. Hyvä vaan, että kuluttaminen vähenee, suomalaiset kuluttavat jo nyt liikaakin. Mm. Temusta tilataan selkä vääränä turhanpäiväistä tavaraa, jota ei tarvita. Ostakaa suomalaista kun ostatte, lisää työllisyyttä, mutta Suomen kansa on tyhmä kansa.
- Anonyymi
Kuka tuon himmelin on muuten alun perin keksinyt?
- Anonyymi
Kekkonen varmaan. Sen tuhoja nuoremmat sukupolvet saavat maksaa maailman tappiin.
- Anonyymi
Aloittaja voi luopua itse vapaasti työeläkkeestään jos tahtotilaa riittää.
- Anonyymi
Lunta ei tullutkaan vielä https://youtu.be/bABL5knxiyU?si=9yY4_1Cw46zq6Ug_
- Anonyymi
Niin juuri nykysuuntaus on, että suomalaiset ikäihmiset on eliminoitava, kuten juutalaiset natsisaksassa.
Eikun polttouunit käyttöön, omaisuus valtiolle ja vihervasemmistolaisille ja demareille niin jo alkaa talous ja työllisyys nousta.
Sitten nämä maahanmuuttajat synnyttää niitä lapsia ja homma hoidossa- pohjoinen Lähi-itä perustettu.- Anonyymi
Eihän natsit eliminoineet vanhuksia vaan muut yhteiskunnan kannalta hyödyttömät kaasutettiin.
- Anonyymi
Suomalainen Ministerikin kyllä pärjää,loppuajansa Kansaneläkeellä.
Ryysyranasakin veronmaksija kasvatettiin ihan OMAKUSTANNUS HINTAAN! - Anonyymi
Tässä yksi esimerkki mitä joudut kokemaan, kun olet työlläsi hankkinut itsellesi 2000 euron työeläkkeen.
Pestauduin omaishoitajaksi avopuolisolleni ja muutin asumaan hänen asuntoon koska hän ei yksin pystynyt vammojensa takia.
Kun anoin palkkaa vastaus oli; Et ole oikeutettu palkkaan. Lisäksi minut velvoitettiin avustamaan taloudellisesti hoidokkia vaikka olin kirjoilla muualla.
Tämmöisiä ongelmia tienattu eläke saa aikaan, kun sairaanhoito on retuperällä.
Kuka olikaan se ministeri joka sai aikaan tämän sotkun.
Oliko sama jolla oli nyt tyylikkäät housut viihdeuutisten kuvassa. - Anonyymi
Kaikki sosiaali etuudet ja eläkkeet on poistettava. Pääomatulo / palkkatulosta maksettava vero olisi hyvä pitää kiinteänä esim. 5% luokkaa jokaisella. Työ ajat puolitettava, ja etätyö mahdollisuus jokaiselle minkä ammatti vain sallii.
- Anonyymi
Juuri näin, kaikki etuudet pois kaikilta, mukaanlukien kaikki eläkkeetkin!
- Anonyymi
Mutta kukas kolmansien maiden asukit sitte elättää jos palkasta ei mee veroja eihän se sovi
- AnonyymiUUSI
Kolmansien maiden asukit joutavat kuolemaan nälkään.
- Anonyymi
Älytön ehdotus, joku kateellinen takana. Työeläkkeet on työnteolla ansaittu.
- Anonyymi
Sinulle on lopetettava kaikkien palkkojen ym. sekä tukien maksaminen, olet JATKUVASTI täällä ruikuttamassa ja valehtelemassa että sinulta muka varastetaan 1/4 palkasta vaikka todellisuus on jotain 2-3 prosentin luokkaa eikä se ole varkautta!
- Anonyymi
.... vuodesta 2035 lähtien sopii vallan mainiosti.
- Anonyymi
Jos kerran aloittaja maksaa vain nykyisiä eläkkeitä, niin miten työeläkevarat kasvavat jatkuvasti?
Jos työeläkkeitä leikattaisiin, tai poistettaisiin, niin valtion verotulot tippuisivat roimasti jo pelkästään tuloverotuksen osalta. Siihen vielä kulutusverojen romahtaminen ja mahdolliset sossurahat.
Työeläkeyhtiöiden rahat muuten ovat eläkeläisten ja kyseiseen yhtiöön maksuja maksavien työläisten rahoja. Ne on suojattu ihan perustuslailla. - AnonyymiUUSI
Itse olen yli 50v ikäinen jonka työhistoria on huono. Työeläke reilun kymmenen vuoden päästä tulee olemaan likimain nolla ja raha tulee Kelalta ellei lähivuosina tule jotain ihmettä. Mielestäni ne jotka ovat maksaneet työeläkemaksua yli 20v ovat eläkkeensä ansainneet. Mitään työeläkkeen maksamisen lopettamista ei voi tehdä sekuntissa taannehtavisti. Asianhan voi muuttaa koskemaan esim. tänä päivänä syntyviä ihmisiä joiden eläkeikä on ehkä 75v ja elinaikaoletus yli 90. Itse uskon ulkoavaruuden Alienia, mutta olisi tähän ollut ihan ajatteluun perustuva ratkaisu, koska en ole julistaja, niin en sitä tässä ala julistamaan tai kertomaan enempää. Jokainenhan saa itse miettiä omalla kohdallaan.
- AnonyymiUUSI
MENISIT ALOITTAJA SINÄKIN TÖIHIN NIIN VOISIT JOSKUS SAADA SITÄ TYÖELÄKETTÄ!
- AnonyymiUUSI
TV Petteri, Rikka ja Annelli Saarikko.
- AnonyymiUUSI
Aloittajalla rupee henki olee löyhässä,jos ei jutut muutu. Ei kannata ainakaan mennä mölisemään yleisille paikoille.turpiin tulee vähintään.
- AnonyymiUUSI
No ei missään nimessä, nehän jakaa sen matuille.
- AnonyymiUUSI
Palkansaajalle vain häneltä itseltään perittävä liksa eläkkeeksi . Työn antaja haluaa itse hoitaa eläköitymisestään aiheutuvat kustannukset . Näin saadaan kehnotkin yritykset kannattamaan jos eläkkeisiin ei mene fyrkkaa . Jokainen maksakoon itse kaiken , opiskelut , terveydenhoito ym ilmaispalvelut maksulliseen muotoon ,
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?847142Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit277089Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1176225Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455424Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845328Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635235Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus415120Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274605Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv193565Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003410