Yksin armosta oppi johtaa irstailuun

Anonyymi-ap

Yksin armosta opin mukaan et voi joutua kadotukseen, vaikka tekisit mitä tahansa syntiä ja vaikka miten paljon tai kuinka kauan aikaa tahansa. Luonnollisesti tällainen oppi johtaa irstauteen ja kadotukseen.

Oikea oppi on "uskon kautta" ja se johtaa hyvän hedelmän tuottamiseen, pyhitykseen. Uskova kilvoittelee pyhittyäkseen ja pelastuu ponnistelujensa kautta. Se on uskoa Jumalan armosta.

38

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Jokainen joutuu viimeiselle tuomiolle tekojensa ja lakien perusteella.

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.

Ilm. 20:13

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

Kirjat avataan ja teot punnitaan, niin moni joutuu häpeään.

• Anonyymi

Teot jotka ovat tehdyt Kristuksessa rakkaudesta Jumalaan ja lähimmäiseen
        Teot jotka ovat tehdyt ilman uskoa Kristukseen.

”Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda; minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.' Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?' Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."”
        ‭‭Matteus‬ ‭25‬:‭41‬-‭46‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Väärin. Uskovan vanha ihminen on kuollut ja uusi luomus elää luonnostaan pyhityksessä. Uskovan ei tarvitse tehdä mitään - riittää että on kuollut - ja Jumala vaikuttaa kaiken uuden elämän pyhityksen ja teot ja kaiken. Se on kevyt kuorma ja sovelias ies.

• Anonyymi

Miksi helluntailaisissa on niin paljon pedofiilejä ja insestiä?

• Anonyymi

Hyvä kysymys.

• Anonyymi

Valheellinen kysymys.

• Anonyymi

Ei helluntailaisuudessa sallita pedofiilejä. Kysymys sisältää valheellista vihapuhetta.

• Anonyymi

Oikea oppi on se, ettei uskova noudata mitään lakia tai käskyjä, koska on kuollut irti pois laista. Niinpä uskovainen ei voi tehdä syntiä. Kun ei ole lakia, niin ei ole rikkomustakaan.

Uskovan ei tarvitse miettiä sitä, onko jokin asia sallittua tai kiellettyä. Ei ole lakia, jota noudattaa. Aamen.

• Anonyymi

Uskovan on elettävä Jumalan edessä pyhittyen.

• Anonyymi

Uskova noudattaa kaikkia Mooseksen lain käskyjä. Muuten ei voi pelastua.

• Anonyymi

Jumala armahtaa katuvia syntisiä. Jos me tunnustame syntimme, on hän vanhursas ja antaa meille synnit anteeksi.

Jeesuksen mukaan Jumalan lakien mukaan eläminen ei ole edes vaikeata.

Matt. 11:30

Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."

[1. Joh. 5:3]

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

• Anonyymi

Uskova pitää sapatin. Jos pyhittää sunnuntain tai ei mitään päivää, niin joutuu helvettiin.

Sapatti on Jumalan merkki ja sunnuntai pedon merkki.

Sianlihan syöjät joutuvat helvettiin.

• Anonyymi

Israel kuitenkin jolle sapatti on yksin annettu ja he tappavat sapattina sotarikoksiin oikeuttavsasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Israel kuitenkin jolle sapatti on yksin annettu ja he tappavat sapattina sotarikoksiin oikeuttavsasti.

Sapatti liittyy kaikkiin ihmisiin, maailman luomiseen, ei vain Israeliin. Seitsemäntenä päivänä Jumala lepäsi kaikesta luomisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sapatti liittyy kaikkiin ihmisiin, maailman luomiseen, ei vain Israeliin. Seitsemäntenä päivänä Jumala lepäsi kaikesta luomisesta.

Sapatinvietto ja sapatin kunnioitus on Jumalan ja Jumalan luomistyön kunnioittamista.

• Anonyymi

Uskovia on paljon, mutta oikeita kristittyjä on vähän.

• Anonyymi

On totta, että Jumala harvoin kieltää palvojiltaan ja lapsiltaan mitään hyvää, mutta on myös totta, että jokainen Jumalan palvoja tahtoo elää hänelle mieliksi ja rakastaa häntä. Tuo rakkaus johtaa siihen, että tahtoo elää tarkoin hänen sääntöjensä mukaan ja tuottaa Jumalalle kunniaa. Olemme vapaat, mutta rakkaus Jumalaan velvoittaa.

• Anonyymi

Olet vapaa noudattamaan lakia mahdollisimman tarkasti, mutta uskova on vapaa laista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet vapaa noudattamaan lakia mahdollisimman tarkasti, mutta uskova on vapaa laista.

Yhtä lailla uskova on se joka rakkaudesta Jumalaan pyrkii elämään hänen sääntöjensä mukaan.

Markuksen evankeliumi kertoo uskovia ikuisesti seuraavat merkit. Nämä merkit uskovilla voi olla jo ennen kastetta ja Pyhän Hengen saamista. Monet puliukot ovat rohkeita ja juovat alkoholina mitä erilaisimpia myrkkyjä. Jumala pelastaa usein heitä pelkästään siksi että usko heissä on elävää.
        En tiedä heidän suhteestaan lakiin, mutta ei se ainakaan kenestäkään tee ei-uskovaa jos rakastaa Jumalaa ja lakia, vaikka ei lain tappokäskyjä otakkaan vakavasti.

Suurin taivaassa on se joka tarkimmin opettaa ja pitää lain. Toki myös lapset ovat yhtä suuria sekä ne jotka ovat kykenevät palvelemaan kaikkia.

Sun tulee nyt ymmärtää että en ole opettaja vaan puhun maallikon mutu asiaa. Mä odotan sun kykenevän selventään miksi se ei ole uskova joka lakia rakastaa. Omat puheeni ovat syvältä.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhtä lailla uskova on se joka rakkaudesta Jumalaan pyrkii elämään hänen sääntöjensä mukaan.

Markuksen evankeliumi kertoo uskovia ikuisesti seuraavat merkit. Nämä merkit uskovilla voi olla jo ennen kastetta ja Pyhän Hengen saamista. Monet puliukot ovat rohkeita ja juovat alkoholina mitä erilaisimpia myrkkyjä. Jumala pelastaa usein heitä pelkästään siksi että usko heissä on elävää.
        En tiedä heidän suhteestaan lakiin, mutta ei se ainakaan kenestäkään tee ei-uskovaa jos rakastaa Jumalaa ja lakia, vaikka ei lain tappokäskyjä otakkaan vakavasti.

Suurin taivaassa on se joka tarkimmin opettaa ja pitää lain. Toki myös lapset ovat yhtä suuria sekä ne jotka ovat kykenevät palvelemaan kaikkia.

Sun tulee nyt ymmärtää että en ole opettaja vaan puhun maallikon mutu asiaa. Mä odotan sun kykenevän selventään miksi se ei ole uskova joka lakia rakastaa. Omat puheeni ovat syvältä.....

"hänen sääntöjensä mukaan" tarkoittaa "hänen käskyjensä mukaan" ja se puolestaan tarkoittaa, että olet lain käskyjen sitoma, et vapaa. Kas kun Jumalan lapsi on vapautettu kokonaan laista ja vaeltaa Hengessä Jumalan tahdon mukaan. Se on vapautta. Tuo sinun juttusi on käskyjen orjuutta. Lienetkö edes pelastunut...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"hänen sääntöjensä mukaan" tarkoittaa "hänen käskyjensä mukaan" ja se puolestaan tarkoittaa, että olet lain käskyjen sitoma, et vapaa. Kas kun Jumalan lapsi on vapautettu kokonaan laista ja vaeltaa Hengessä Jumalan tahdon mukaan. Se on vapautta. Tuo sinun juttusi on käskyjen orjuutta. Lienetkö edes pelastunut...

Miten sitten tulkitsette inkvisition. Joh. 16 kertoo että he tekivät tappamalla pyhää palvelusta Jumalaa kohtaan , KOSKA EIVÄT TODELLISUUDESSA TUNTENEET JUMALAA.

Jos Henkeen näkymättömään luotat ja korvissassi kuulet Jumalan äänen ja se kehottaa toimimaan Raamatun sääntöjen vastaisesti niin voit olla melko varma että palvelet saatanaa Jumalana.

Miten on jos et tunne Jumalan sääntöjä ja pyri noudattamaan niitä kuinka koskaan erotat Antikristuksen Jumalasta.

Sitä Jumala rakastaa joka noudattaa Jeesuksen kehotuksia ja sääntöjä. Ja joka noudattaa ei Tessalonikalaiskirjeen mukaan IKINÄ LANKEA ANTIKRISTUKSEEN.

Toki OIKEAMIELISYYS on sitä että ei syytetä esivaltaa ja korkeita viranomaisia mistään. Mutta vain noudattamalla Jeesuksen sääntöjä voi varmuudella olla vapaa Antikristuksesta.

• Anonyymi

Charles Fox Parham ja Gerhardt Olsen-Smidt olivat homoseksuaaleja. Merkittäviä helluntailiikkeen synnyn ja varhaisen leviämisen aikana.

• Anonyymi

Ei homoherjoilla lakia noudateta, vaikka sitä kilvan Räsäsen kanssa tekisi.

Ei sillä taivaspaikka irtoa.

• Anonyymi

Olseni homosteli 14 v.ja perusti 40 ens.hell.sr. Kukaan ei moittinut miehen tekoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olseni homosteli 14 v.ja perusti 40 ens.hell.sr. Kukaan ei moittinut miehen tekoja.

Kukaan ihminen ei perustanut helluntaiseurakuntaa.

Helluntailaisuus syntyi ensimmäisenä helluntaina.

• Anonyymi

Joh.6:28-29 Niin he sanoivat hänelle: Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme? Jeesus vastasi ja sanoi heille: Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt.

• Anonyymi

Mitäs muitakaan nämä ovat kuin helluntailaisia?

Matt.7
        21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!

Pelkän oman uskonratkaisun varaan autuuden rakentaminen on sitä hiekalle rakentamista.

• Anonyymi

Ei pidä paikkaansa. Vaikka uskonkin yksin armoon, en silti ole saanut pimppiä.

• Anonyymi

Parhami ja Olseni on Pentecostalismin uskon perustajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhami ja Olseni on Pentecostalismin uskon perustajia.

Luterilaisuuden perustaja on saatana!

• Anonyymi

Päivi Räsänenkin on Timo Soinin viitoittamalla tiellä ja menossa kohti katolista kirkkoa.

• Anonyymi

Varoitus luopumuksesta
      Hepr. 12:
      14. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.
      Matt. 5:8-9; Room. 12:18; 2. Tim. 2:22
      15. Pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta eikä mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä ja monet sen vuoksi saastu
      5. Moos. 29:18; 2. Kor. 1:6; Hepr. 3:12
      16. ja ettei kukaan ole haureellinen tai epäpyhä niin kuin Eesau, joka yhdestä ateriasta myi esikoisuutensa.
      1. Moos. 25:33; Ef. 5:3; Kol. 3:5

• Anonyymi

Jotain on armossa elämisessä annettu ihmisen osaksi.

”Kehoita palvelijoita olemaan isännilleen kaikessa alamaisia, heille mieliksi, etteivät vastustele, etteivät näpistele, vaan kaikin tavoin osoittavat vilpitöntä uskollisuutta, että he Jumalan, meidän vapahtajamme, opin kaikessa kaunistaisivat.

Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä,

että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot,

eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä, hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja

puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.”
      ‭‭Tituskirje‬ ‭2‬:‭9‬-‭14‬ ‭FB38‬‬

Hyvät teot , rakkauden teot ilman hyötymis tarkoitusta lähimmäisestä ovat osoitusta armosta pelastuneella armossa elämisessä.

Itsekkäällä itselleen elävällä niitä ei ole kuin ehkä lihallista ylpeylyä varten näytteeksi.

”Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat? Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.”
      ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭6‬:‭19‬-‭20‬ ‭FB38‬‬

”Niin myös te, kun olette tehneet kaiken, mitä teidän on käsketty tehdä, sanokaa: 'Me olemme ansiottomia palvelijoita; olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään'."”
      ‭‭Luukas‬ ‭17‬:‭10‬ ‭FB38‬‬

”Muutamille, jotka olivat vakuuttuneita omasta vanhurskaudestaan ja halveksivat muita, Jeesus kertoi tämän vertauksen: ”Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus ja toinen publikaani. Fariseus asettui seisomaan ja rukoili itsekseen näin: ’Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, en myöskään sellainen kuin tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa ja annan kymmenykset kaikesta, mitä ansaitsen.’ Mutta publikaani seisoi taempana eikä tohtinut kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: ’Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.’ Minä sanon teille: hän meni kotiinsa vanhurskautettuna, tuo toinen ei . Sillä jokainen, joka itsensä ylentää, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään.”” ‭‭Luukas‬ ‭18‬:‭9‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬

• Anonyymi

Jumalan laki on tarkoitettu kaikille ja se on hyvä.
      Ilman pyhityselämää ei voi pelastua.

"Sama laki olkoon teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne."

Kun Elämän kirja avataan...

• Anonyymi

Parhami ja Olseni oli voideltuja kielimiehiä, jotka tekivät ahkerasti poikatyötä.

• Anonyymi

Uskonratkaisu ei tarkoita pelastunutta.
      Kts. Kylväjä vertaus kolmenlaisista uskovista.

Pelkän oman uskonratkaisun varaan autuuden rakentaminen on sitä hiekalle rakentamista.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      3583
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      70
      3560
    3. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3342
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      53
      2779
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      32
      2046
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      30
      1972
    7. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      43
      1790
    8. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1686
    9. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      96
      1645
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1400
    Aihe