On ajoituksen mittausanturia, lambda-anturia, virtausmittaria, painemittaria, lämpötila-antureita, nakutuksentunnistinta, öljyanturia, ruiskusuutinta, polttoainepumppua, starttimoottoria, laturia, sytytysjärjestelmä tai hehkutulpat. Sitten vielä EGR:ään liittyvä sähkö, AdBlue ja hiukkasuodattimen sähkövemputtimet. Joissakin osa apulaitteista toimii sähköllä eikä hihnan kautta. Ilmastoinnin kompressorin magneettikytkin... Hybridiautoissa on tuohon päälle vielä sähköauton tekniikka.
Tiesitkö, että polttomoottoriauton sähkötekniikka on paljon monimutkaisempi kuin nykyauton? / ! \
63
367
Vastaukset
- Anonyymi
Tiesin.
- Anonyymi
Varmaankin tiesit myös sen,
ettei näitä nykyisiä sähkönylkyttimiä kenenkään tervejärkisen pidä hankkia vaivoikseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaankin tiesit myös sen,
ettei näitä nykyisiä sähkönylkyttimiä kenenkään tervejärkisen pidä hankkia vaivoikseen.ABS viat on nykyautoissa aika yleisiä.
Eikä ne ole halpoja korjata.
Vikoja riittää ihan kaikissa autoissa.
Niin moottoriressa kuin muissakin osissa.
Sähköautot vaatii paljon vähemmän huoltoa kuin polttikset.
Se fakta kannattaa ymmärtää.
Hybridi ja lataushybridi on se pahin vikapesä koska siitä on molemmat tekniikat yhdistetty.
Vikaantuvia kohteita on siis eniten niissä. Vai eikö matikka riitä sitä faktaa ymmärtämään.
- Anonyymi
Niissä sähköisissä hedelmäpeleissä on muuten paljon monimutkaiempi ja vikeherkempi sähköjärjestlmä. Aloittaja ei ole oikein kartalla asioista. Kyllä ne ovat täynnä tunnistimiä ja säätöjärjestelmiä.
- Anonyymi
Kerroppa hiukan tarkemmin.
- Anonyymi
Tulipa taas valhetta valheen perään. Monimutkaisen sähköjärjestelmän lisäksi polttoleluissa on moottorissa miljoona liikkuvaa osaa, ja siksi vikoja jatkuvasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulipa taas valhetta valheen perään. Monimutkaisen sähköjärjestelmän lisäksi polttoleluissa on moottorissa miljoona liikkuvaa osaa, ja siksi vikoja jatkuvasti.
Vikoja jatkuvasti? Mulla ei muita ole ollutkaan kuin polttomoottoriautoja ja vanhoja sellaisia. Eipä ole yhdessäkään moottorit lauenneet tai niissä "miljoonissa" osissakaan mitään vikaa ole ollut. En tiedä, johtuisiko siitä, kun teen huollot (öljyt, suodattimet) säännöllisesti. Remppaa toki tarvitsee tehdä näihin kuluviin osiin, jarrut, iskarit, tukivarret, koiranluut... mutta näitä kuluvia osia on myös sähkäreissä ja vain jarrut on niitä n 100t km kestäviä eli "useimmin" vaihdettavia.
- Anonyymi
Tiedän hyvin. Fossiiliautoissa onkin enemmän sähkövikoja kuin nykyautoissa.
- Anonyymi
Kerro tarkemmin, mitä vikoja.
Oli mullakin "sähkövika", sähköllä toimiva ikkuna putosi, mä korjasin sen "sähkövian", joka oli muovinen nostin, niinko kaikissa vehkeissä noi on muovia. Eihän ne ikuisuuksia kestä.
- Anonyymi
Kyllä sähköautossakin antureita ym. kytkimiä ihan tarpeeksi mm: akun lämpötila-anturi, virta-anturit: jotka mittaa akun lataus- ja purkamistehoa, vikavirta-anturi joka valvoo latausta, ulkoilman ja sisälämpötila-anturit, renkaiden ilmanpaineanturit,
Akun jäähdytysnesteen lämpöanturi, abs anturit, airbag anturit, nopeusmittarin anturi, Ilmastoinnin kompressorin magneettikytkin, itseohjaavissa tesloissa antureita ja kameroita ympäriämpäri auton,,... jne jne jne jne.........- Anonyymi
Polttomoottoriautossa on nuo kaikki, lisäksi vielä vain polttomoottoriin liittyviä antureita, sekä itse moottorissa miljoona liikkuvaa osaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottoriautossa on nuo kaikki, lisäksi vielä vain polttomoottoriin liittyviä antureita, sekä itse moottorissa miljoona liikkuvaa osaa.
Ai polttiksessa akun lämpötila-anturi, latauksen vikavirta-anturi, akun jäähdytysnesteen lämpöanturi..hohhoijjaa !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottoriautossa on nuo kaikki, lisäksi vielä vain polttomoottoriin liittyviä antureita, sekä itse moottorissa miljoona liikkuvaa osaa.
"..moottorissa miljoona liikkuvaa osaa..."
Taidat olla vielä peruskouluikäinen tai muuten tietämätön vihernörtti..🤓
Nykyaikainen polttis esim. VW 1.0 litrainen Tsi kone on hyvin kompakti ja kevyt (n. 100kg) paketti jossa ei taida ihan aikuisten oikeesti olla miljoonaa liikkuvaa osaa jos ruvetaan laskemaan...
liikkuvia osia on mm. männät+varret (x4), venttilit (n.16 kpl), nokka-akseli, kiertokanki, kampiakseli, laakerit, turbossa liikkuu siipipyörät, turbiini ja kompura, samoin ilmastoinnissa on kompressori joka on myös sähköautoissa ym,, Äkkiseltään laskien en saa edes sataa liikkuvaa osaa.
Sähköautossa akussa ja sähkömoottorissa on vähintään yhtä monta osaa, toki kaikki ei liiku mutta siellä lämpö ja kitka kuluttaa sähkömoottorin komponentteja ihan samanlailla kui poltiksessa ja akussa kemialliset reaktiot -> sähköhän on elektronien liikettä joita on varmaan vähintään se miljoona siinä akussa ja johdoissa.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"..moottorissa miljoona liikkuvaa osaa..."
Taidat olla vielä peruskouluikäinen tai muuten tietämätön vihernörtti..🤓
Nykyaikainen polttis esim. VW 1.0 litrainen Tsi kone on hyvin kompakti ja kevyt (n. 100kg) paketti jossa ei taida ihan aikuisten oikeesti olla miljoonaa liikkuvaa osaa jos ruvetaan laskemaan...
liikkuvia osia on mm. männät varret (x4), venttilit (n.16 kpl), nokka-akseli, kiertokanki, kampiakseli, laakerit, turbossa liikkuu siipipyörät, turbiini ja kompura, samoin ilmastoinnissa on kompressori joka on myös sähköautoissa ym,, Äkkiseltään laskien en saa edes sataa liikkuvaa osaa.
Sähköautossa akussa ja sähkömoottorissa on vähintään yhtä monta osaa, toki kaikki ei liiku mutta siellä lämpö ja kitka kuluttaa sähkömoottorin komponentteja ihan samanlailla kui poltiksessa ja akussa kemialliset reaktiot -> sähköhän on elektronien liikettä joita on varmaan vähintään se miljoona siinä akussa ja johdoissa..Kyllä olikin taas lapsellista ja typerää lässytystä. Ikää sinulla taitaa olla alle 10v ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä olikin taas lapsellista ja typerää lässytystä. Ikää sinulla taitaa olla alle 10v ?
En oo vielä täyttäny 10 vuotta. Aloitin vasta ekaluokan., mutta osaan luetella muutaman moottorin osan meijjän isä on auton korjaaja. lällälläää 😛😛😛😛😛
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottoriautossa on nuo kaikki, lisäksi vielä vain polttomoottoriin liittyviä antureita, sekä itse moottorissa miljoona liikkuvaa osaa.
Juu, uskotaan. Sähkärit kestää ikuisuuden, ei tarvi ikinä tehdä mitään, muutakun ajaa🤭
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"..moottorissa miljoona liikkuvaa osaa..."
Taidat olla vielä peruskouluikäinen tai muuten tietämätön vihernörtti..🤓
Nykyaikainen polttis esim. VW 1.0 litrainen Tsi kone on hyvin kompakti ja kevyt (n. 100kg) paketti jossa ei taida ihan aikuisten oikeesti olla miljoonaa liikkuvaa osaa jos ruvetaan laskemaan...
liikkuvia osia on mm. männät varret (x4), venttilit (n.16 kpl), nokka-akseli, kiertokanki, kampiakseli, laakerit, turbossa liikkuu siipipyörät, turbiini ja kompura, samoin ilmastoinnissa on kompressori joka on myös sähköautoissa ym,, Äkkiseltään laskien en saa edes sataa liikkuvaa osaa.
Sähköautossa akussa ja sähkömoottorissa on vähintään yhtä monta osaa, toki kaikki ei liiku mutta siellä lämpö ja kitka kuluttaa sähkömoottorin komponentteja ihan samanlailla kui poltiksessa ja akussa kemialliset reaktiot -> sähköhän on elektronien liikettä joita on varmaan vähintään se miljoona siinä akussa ja johdoissa..”Männät+varret”, mitkä on nämä ”varret”?
Listasti unohtui koko venttiilikoneisto, jakopää, kiristin, öljypumppu, vesipumppu, laturi, startti, yms.
Mutta eipä noita peruskoululaisen tasolla oleva voi tietääkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Männät varret”, mitkä on nämä ”varret”?
Listasti unohtui koko venttiilikoneisto, jakopää, kiristin, öljypumppu, vesipumppu, laturi, startti, yms.
Mutta eipä noita peruskoululaisen tasolla oleva voi tietääkään.Peruskouluissa opetetaan kyllä sanalyhenteitä kuten mm. ja ym. jota et ole ilmeisesti käynyt kun et ymmärrä Suomen kieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peruskouluissa opetetaan kyllä sanalyhenteitä kuten mm. ja ym. jota et ole ilmeisesti käynyt kun et ymmärrä Suomen kieltä.
Kyllä sanalyhenteet on hallussa, mutta mitä ovat nämä ”männät+varret”?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peruskouluissa opetetaan kyllä sanalyhenteitä kuten mm. ja ym. jota et ole ilmeisesti käynyt kun et ymmärrä Suomen kieltä.
Ja vielä jatkoa, ehkä sinun kannattaisi opetella isojen etukirjaimien käyttöä, koska niitä käytetään ja koska ei käytetä.
- Anonyymi
Akussa niitä antureita vasta onkin ja akun hallinta ei ole yksinkertainen sekään.
- Anonyymi
Jo pelkästään polttisauton huoltaminen maksaa maltaita vaikkei mikään edes menisi rikki. Miettikääpä esimerkiksi kuinka paljon Toyotakuski joutuu kaivamaan kuvetaan joka vuosi vain sen takia että takuu pysyisi voimassa.
Sähköautossa ei noita jatkuvasti huoltoa vaativia osia ei ole edes olemassa. Se mitä ei ole olemassa ei voi mennä rikki. Eikä vaatia kalliita huoltoja joka vuosi.- Anonyymi
Olen kuullut, että sähkäreitäkin pitää huoltaa. Miksi ihmeessä???
Paljos se maksaa?
En mä käytä autooni huollossa, en siis maksa mitään. Teen huollot itse ja jos jotain tarvii korjata/vaihtaa, tilaan osat naapurista, hinnat 40-50% edullisemmat. Öljyn kyllä ostan, muttei sekään mansikoita maksa. Toimitusaika sama, kun kävisin tilaamassa lähiliikkeestä.
- Anonyymi
Näkeehän sen määräaikaishuollon hinnassa kummassa on enemmän huollettavaa tekniikkaa. Polttisvolkkarin huolto 450 - 600 €, sähkövolkkarin noin 200€. Tämä merkkiliikkeessä. Minun ajomäärillä ajan sähkärillä noin 3 kk tällä erotuksella.
- Anonyymi
Juurikin näin. Jo pelkästään polttiksen pakolliset huollot maksavat maltaita.
- Anonyymi
Ja ajatelkaapa sitä kuinka paljon maksaa siirtää sitä autoa paikasta toiseen.
Jos vaikka joutuu siirtämään autoa paikasta toiseen 20.000km vuodessa niin fossiilia polttalmalla se maksaa noin 2.000 euroa.
Sähköauton siirtäminen 20.000km maksaa vain 400 euroa. - Anonyymi
Niin, mitä sitten?
- Anonyymi
Sitä sitten että on monessa perheessä laitettu paljon rahaa kuolevaan tekniikkaan eli polttisautoihin. Ja sillä polttiksella ajaminen maksaa joka päivä moninkertaisesti sähköautoon verrattuna.
- Anonyymi
Mutta polttomoottoriauton pitäminen kunnossa ei oikein maksa. Erikoisia ja useita satoja euroja tai kalliimpia vikoja ei ole ja osat maksavat vähän. Noin 30 vuoden kokemus auton omistamisesta ja nähnyt muiden autojen kuluja.
Paperilla on n 1200euroa.
22 vuoden päivittäin käyttö, volkswagen golf bensa manuaali. Kaikki mitä autoon mennyt. 22v ja yli 320 tkm.
Tuosta summasta iso osa on 25 kpl öljyjen ja kaikkien suodattimien uusintoja. Etupyörien laakerien uusinta maksoi 50euroa, mukavaa oli uusia itse, harmi kun ei saa useammin tehdä. Jousitus/iskunvaimennus on kuin uutena ja vaatinut alle 100e osien uusintaa.
Sytytyspuolan uusinta 15e, bensapumppu 30e. Nekään ei yllättäviä vikoja kun suunnilleen tiedostaa milloin ne alkaa tulla eteen. Nuo ja muut asiat kuuluu siihen 1200e
Olen kyllä lukenut 3000 eur maksetuista korjauksista x vuotisiin sähköautoihin, noin 15 vuotta nuorempia ja paljon vähemmän käytettyjä.- Anonyymi
Elämän voi tietenkin laittaa hunningolle ja jättää kaiken huolehtimatta. Mutta tuollaisen tunarin autoa ei kukaan täysipäinen osta käytettynä.
Kun huoltaa polttisautonsa niinkuin pitää huoltaa niin se maksaa satasia per vuosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämän voi tietenkin laittaa hunningolle ja jättää kaiken huolehtimatta. Mutta tuollaisen tunarin autoa ei kukaan täysipäinen osta käytettynä.
Kun huoltaa polttisautonsa niinkuin pitää huoltaa niin se maksaa satasia per vuosi.Ei maksa noin paljon jos autonsa huoltaa itse. Pääosa huoltamolle vietävien huoltokustannuksista tulee työkustannuksista. Auton saa kuka vain huoltaa itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämän voi tietenkin laittaa hunningolle ja jättää kaiken huolehtimatta. Mutta tuollaisen tunarin autoa ei kukaan täysipäinen osta käytettynä.
Kun huoltaa polttisautonsa niinkuin pitää huoltaa niin se maksaa satasia per vuosi.Tuollaisten vanhojen katiskojen väkisin hengissäpitäminen ja niiden kauppaaminen yhden risaperseen pihasta toisen risaperseen pihaa muutamalla satasella on tietenkin yksi tapa elää elämäänsä.
Ja sitten on se toinen tapa jossa auto huolletaan ajallaan ja ajetaan vähän tuoreemmalla kalustolla. - Anonyymi
Pelkästään bensaan on sinulla mennyt yli 30000€, ilmeisesti et kertaakaan ole vaihtanut jarrupaloja etkä levyjä, et jarrunesteitä, et jäähdytysnestettä, ilmeisesti yhden kerran vain iskunvaimentimet (jousiin tuo raha ei riitä ja tiedetään että volkkari katkoo jousia useasti).
Mutta valehtelemalla saa tietenkin juuri haluamansa summan, tosin sitä ei kukaan usko, kun heti voi huomata, että se on aivan huuhaata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkästään bensaan on sinulla mennyt yli 30000€, ilmeisesti et kertaakaan ole vaihtanut jarrupaloja etkä levyjä, et jarrunesteitä, et jäähdytysnestettä, ilmeisesti yhden kerran vain iskunvaimentimet (jousiin tuo raha ei riitä ja tiedetään että volkkari katkoo jousia useasti).
Mutta valehtelemalla saa tietenkin juuri haluamansa summan, tosin sitä ei kukaan usko, kun heti voi huomata, että se on aivan huuhaata."..volkkari katkoo jousia useasti.."
Aika erikoinen väite että automerkki katkoo jousia ? Ei ole oma Volkkari katkonut yhtään jousta eikä iskaria. Tosin ei sillä ole vielä ajettu kun vähän yli 200 tkm. Voi olla että joutuu vaihtamaan jousen tai iskarin kun mittarissa yli 300 tkm. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisten vanhojen katiskojen väkisin hengissäpitäminen ja niiden kauppaaminen yhden risaperseen pihasta toisen risaperseen pihaa muutamalla satasella on tietenkin yksi tapa elää elämäänsä.
Ja sitten on se toinen tapa jossa auto huolletaan ajallaan ja ajetaan vähän tuoreemmalla kalustolla."Ja sitten on se toinen tapa jossa auto huolletaan ajallaan ja ajetaan vähän tuoreemmalla kalustolla."
Eli huolletaan itse kotona ajallaan eikä huoltamoille tarvitse maksaa huolloista euroakaan. Auton huoltaminen ei tarkoita, että auto vietäisiin huoltamolle vaan huoltamisen voi tehdä itsekin.
- Anonyymi
Rivi- ja jakajapumppudiesel ei tarvitse sähköä kuin starttiin.
- Anonyymi
Kommentoi Ville 5v, joka ei ole kuullut, että sammutin on yleensä sähköinen ja aukeaa vasta jännitteisenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentoi Ville 5v, joka ei ole kuullut, että sammutin on yleensä sähköinen ja aukeaa vasta jännitteisenä.
Onpa valtavasti sähköisiä osia!!!
- Anonyymi
"Ei maksa noin paljon jos autonsa huoltaa itse."
Kun auto on vanha katiska jolla ei ole mitään arvoa muutenkaan niin voihan noinkin toimia.
Tiedätkö että on olemassa käytettyjen autojen markkinat jossa maksetaan enemmän autoista joista on oikeasti pidetty huolta.
Tuollainen omahuolto on typerysten hommaa ja vetää auton arvon vessanpönttöön.- Anonyymi
No johan on kommentteja.?? taitaa olla "peukalo keskellä kämmentä" suoli24 tumpelolla !
Jos on autotalli eikä osaa tehdä vanhalle autolle mitään huoltoja itse niin on syytä marssia autokauppaan ja hankkia upouusi menopeli heti kun vanhaan tulee joku vika.
Toki jos sitä on terveydellisiä esteitä tai asuu kerrostalossa eikä ole ketään tuttua jolla on talli tai paja missä huoltaa/korjata autoa niin se on asia erikseen.
- Anonyymi
Kun sähköauton näyttö pimenee, niin miten käy.
- Anonyymi
"Jos on autotalli eikä osaa tehdä vanhalle autolle mitään huoltoja itse niin on syytä marssia autokauppaan ja hankkia upouusi menopeli heti kun vanhaan tulee joku vika."
Osaisin kyllä mutta kun ei huvita enää näin vanhalla iällä liata käsiään auton takia.- Anonyymi
Se auton rassaaminen itse oli pakko silloin kun ei ollut varaa ostaa niin tuoretta autoa jota ei tarvinnut rassata.
Sen jälkeen kun sain duunin josta maksetaan en ole koskaan ajanut autolla jota pitää rassata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se auton rassaaminen itse oli pakko silloin kun ei ollut varaa ostaa niin tuoretta autoa jota ei tarvinnut rassata.
Sen jälkeen kun sain duunin josta maksetaan en ole koskaan ajanut autolla jota pitää rassata.Jotku tykkää rassata autoja vaikka olis hyväpalkkaisessa työssä. Jotku harrastaa ompelua, marjanpoimintaa, jotkut autojen rassausta jne.. Elämä on valintoja täynnä...
- Anonyymi
Jopa tuhansia akkukennoja vs muutamia antureita. Polttomoottoriautossa saattaa olla monenkirjavampaa sähkötekniikkaa, mutta sähköautojen yksinkertaisessa tekniikaassa on isot kertoimet.
- Anonyymi
" muutamia antureita."
Olen maksanut laskun tällaisten muutamien antureiden vaihtamisesta ja se ei ollut pieni. Oikeasti nyky polttis on täysin painajainen korjauskustannuksien suhteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" muutamia antureita."
Olen maksanut laskun tällaisten muutamien antureiden vaihtamisesta ja se ei ollut pieni. Oikeasti nyky polttis on täysin painajainen korjauskustannuksien suhteen.odotas kun antureita alkaa vikaantua akkupaketin sisästä, on muuten jokunen kappale.
voi tulla yllättäviä kustannuksia sähköautossakin. ja varsinkin kun sähköautoissa lutrataan aivan sähköosien vieressä järjestelmän jäähdytysvedellä.
no tietty on niin, että kaikissa autoissa on omat heikot kohtansa, sähköautot eivät ole vielä ihan kehityksessään maalissa, mutta eipä ole myös nyt myynnissä olevien autojen tekniikkakaan vielä kovin koeteltua. voi yllätyksiä tulla.
- Anonyymi
Aloittajalle tiedoksi
Sähköautossa on antureita lähes samamäärä mitä polttomoottori autoissa,
Jokaisessa hiton kennoston osassa on jännite, ylikuormitus sekä kapasiteettin tunnistin.
Etäisyys anturat joka suuntaan paremmissa autoissa, heikommissa vain eteen ja taakse, sitten on jumalan silmä tyyppistä tunniste järjestelmää ja turvavyö, ovi, airbag x8 , abs, luiston tunnistus, sisätilakamera valvonta, 360 aste kamerajärjestelmä, varasturva tunnistin järjestelmä tietokone systeemi pelejä, ohjelmia, selaimet, elokuvateattereita joka matkustajalle, valojärjestelmä, lämmitysjärjestelmä useilla eri kompuroilla ja puhaltimilla niiden ohjaus antura järjestelmät ja termostaatit sekä säätöjärjestelmät, paremmissa on renkaiden kulmien tunnistukset ja säätö käännyttäessä, jousituksen ja iskunvaimennuksen säätyminen ajomukavuuksiin, nelivedoissa automaattiset luiston eston tunnistus järjestelmät, tuulilasin pesupumput, pyyhkimen moottorit sekä ajovalojen ja takaikkunan.
sähkövatkaimessasi on niin paljon ylimääräistä kulutusta pakkasilla että oksat pois.
onneksi voit pitää sen töpselissä ennen kuin lähdet ajamaan että on ehtinyt sulaa sopivasti. Kondension vaaroista hiukka Lithium ei tykkää sitten ainoastakaan tipasta vettä. Vettä tilkka ja autosi akku on 1500c asteen möykky joka on polttanut kaiken päältään. - Anonyymi
"Jotku tykkää rassata autoja vaikka olis hyväpalkkaisessa työssä."
Silloin kyseessä on harrasteauto. Normaalissa perheessä auto on käyttöesine.- Anonyymi
Miksi kukaan järjissään oleva ihminen haluasi käyttää omaa ja perheensä aikaa rassaamalla autoa?
Kun voisi ostaa auton joka toimii ja jota ei tarvitse rassata? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kukaan järjissään oleva ihminen haluasi käyttää omaa ja perheensä aikaa rassaamalla autoa?
Kun voisi ostaa auton joka toimii ja jota ei tarvitse rassata?No jos kerran vuodessa vaihtaa autoonsa öljyt ym suodattimet niin ei kai sitä voi rassaamiseksi sanoa. Kun asuu 25 km päässä lähimmästä korjaamosta niin mielummin sitä tekee pikkuhuollot itse. Jakohihnan, jarrut ym isommat rempat teetän ammattilaisella.
Postitse saa tarvittavat varaosat suoraan pihaan ja auto pukille ja uudet öljyt sisään. puolen tunnin homma. Jäteöljyt kaadan paikallisen lamp... no ei vainaskaa 🤪 Löytyy kunnasta sentään ongelmajätepiste. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos kerran vuodessa vaihtaa autoonsa öljyt ym suodattimet niin ei kai sitä voi rassaamiseksi sanoa. Kun asuu 25 km päässä lähimmästä korjaamosta niin mielummin sitä tekee pikkuhuollot itse. Jakohihnan, jarrut ym isommat rempat teetän ammattilaisella.
Postitse saa tarvittavat varaosat suoraan pihaan ja auto pukille ja uudet öljyt sisään. puolen tunnin homma. Jäteöljyt kaadan paikallisen lamp... no ei vainaskaa 🤪 Löytyy kunnasta sentään ongelmajätepiste."No jos kerran vuodessa vaihtaa autoonsa öljyt ym suodattimet niin ei kai sitä voi rassaamiseksi sanoa"
Tuo on niin kotiinpäinvedetty kommentti. Aivankuin tuo rassaminen rajoittuisi öljynvaihtoon. LOL
Ja kun se kotirassaaminen ei tuo leimaa auton huoltohistoriaan. Ymmärrän että jossain loppuunajetuissa katiskoissa on aivan sama vaikka joku Pena olisi vaihtanut öljyt joskus. Kun puhutaan tuoreemmita autoista niin tuollainen penan huoltama auto ei löydä ostajaa.
ei viddu kukaan osta tuollaista viritystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"No jos kerran vuodessa vaihtaa autoonsa öljyt ym suodattimet niin ei kai sitä voi rassaamiseksi sanoa"
Tuo on niin kotiinpäinvedetty kommentti. Aivankuin tuo rassaminen rajoittuisi öljynvaihtoon. LOL
Ja kun se kotirassaaminen ei tuo leimaa auton huoltohistoriaan. Ymmärrän että jossain loppuunajetuissa katiskoissa on aivan sama vaikka joku Pena olisi vaihtanut öljyt joskus. Kun puhutaan tuoreemmita autoista niin tuollainen penan huoltama auto ei löydä ostajaa.
ei viddu kukaan osta tuollaista viritystä.Eli nykyautot on tehty niin, että huijataanpa mahdollisimman paljon kaltaisiltasi idiooteilta. Paras auto on sellainen, jota kuka tahansa voi huoltaa ja sen voi huoltaa vaikka kotona. Vaikeasti huollettavat autot ovat arvottomia paskoja romuja.
"ei viddu kukaan osta tuollaista viritystä."
Ei viddu, sinua typerämpää huijattavaa idioottia ei ole olemassakaan.
- Anonyymi
Sähköauton arvonalenemalla huoltaa polttista vaikka vähän useamminkin.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/45f73cd9-4896-4f26-a46f-b2938f9599cd- Anonyymi
Ostin juurikin tuolaisen arvonsa menettäneen sähköauton käytettynä erittäin halvalla.
Ja nyt ajan sillä alle kahdella eurolla per sata kilsaa.
Elämä on.
- Anonyymi
Kun viimeksi ajoin polttiksella niin sata kilsaa maksoi yli kympin. Ei siinä paljon itkut auttaneet kun oli pakko maksaa.
- Anonyymi
Ja tuosta höpöttäminen on aivotonta idiotismia naurettavimmillaan, koska bensakulut ovat vain pikkuinen osa autoilun kuluista. Sähköautoilijat eivät aja alle kahdella euroa sataa kilometriä vaan tuon on aivokuolleen sähköautofanaatikon suoltamaa valetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuosta höpöttäminen on aivotonta idiotismia naurettavimmillaan, koska bensakulut ovat vain pikkuinen osa autoilun kuluista. Sähköautoilijat eivät aja alle kahdella euroa sataa kilometriä vaan tuon on aivokuolleen sähköautofanaatikon suoltamaa valetta.
Perustele miksi ei ajaisi?
Arvaan alat hokemaan arvon alenemaa yms.
Kokeile seuraavaa-> osta vaikka ~500hv uusi polttis ja aja vuosi tai kaksi ja ihmettele paljonko arvo on laskenut ja paljonko olet polttoaineeseen rahaa haaskannut.
Samalla voit miettiä, että se ~500hv perheen käyttöön soveltuvan sähköauton energiakustannusten osuus on juurikin pari euroa/100km. Ja arvon lasku samaa tahtia. Polttomoottorilla olevan auton vuosihuoltoja en edes viitsi mainita tässä. - Anonyymi
No voi kauhiata mitärahan menoa.. Viimeksi eilen kun ajoin polttiksella 400km jouduin maksamaan noin 40 euroo, kun otin tankin täyteen mutta mitä sitten. ? ei tuntunu missään. Ja sama matka huomenna takaisin ilman 2 minuutin tankkaustaukoa.
- Anonyymi
"Viimeksi eilen kun ajoin polttiksella 400km jouduin maksamaan noin 40 euroo,"
Sähköllä olisit maksanut vain 8 euroa.- Anonyymi
Sama matka mutta maksoit 32 euroa enemmän aivan tyhjästä. Polttoaineveroa verokarhun pohjattomaan kassaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama matka mutta maksoit 32 euroa enemmän aivan tyhjästä. Polttoaineveroa verokarhun pohjattomaan kassaan.
Suomi olisi vielä enemmän talousahdingossa jos kaikki ajaisi sähköautolla. Joutuisi päättäjät nostamaan sähköveroa aika isosti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi olisi vielä enemmän talousahdingossa jos kaikki ajaisi sähköautolla. Joutuisi päättäjät nostamaan sähköveroa aika isosti.
Mitäs vielä velttoilette täällä netissä? Nyt nopeasti bensa-asemalle maksamaan lisää veroja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu811989- 591798
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3711724Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691463Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle681354Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101350Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä741293- 671233
Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141103KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1011097