Sähköautot ovat muutamassa vuodessa saavuttaneet valtavan suosion ja niiden osuus sekä ensirekisteröinneissä että käytettynä maahantuotujen rekisteröinneissä kasvaa rajusti joka kuukausi.
Kerro miksi sinä rakastat sähköautoja.
Miksi ihmiset rakastavat sähköautoja?
37
158
Vastaukset
- Anonyymi
Hiljainen, lähes äänetön matkanteko on se suurin syy.
- Anonyymi
Hiljaisuus,ekologisuus,suorituskyky,edulliset käyttökustannukset,viimeisintä tekniikkaa. Lisäksi sähköauto edustaa vastuullisuutta. Tässä muutama syy sähköautoilla❤️.
- Anonyymi
Hyvä. Hyvin nähty.
- Anonyymi
Juuri noin pitää ajatella, eikä kuten menneisyyttä haikailevat sivistymättömät Perussuomalaiset.
- Anonyymi
Suurin osa nykyautojen melusta johtuu rengasmelusta eli mitään merkittävää eroa melussa ei ole. Sähköautojen ekologisuus taas on huijausta. Sähköautot eivät ole ekologisia. Edulliset käyttökustannukset ovat valetta koska useimmille polttis on halvempi. Ja on yksi paskan hailee onko tuote uusinta tekniikkaa, ainoa kiinnostava tieto on, että onko tuote parempi. Jos uusi tekniikka ei ole parempaa kuin vanha niin paskat uudesta tekniikasta. Olen hylännyt monia uusia tekniikoita koska ne ovat olleet turhia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa nykyautojen melusta johtuu rengasmelusta eli mitään merkittävää eroa melussa ei ole. Sähköautojen ekologisuus taas on huijausta. Sähköautot eivät ole ekologisia. Edulliset käyttökustannukset ovat valetta koska useimmille polttis on halvempi. Ja on yksi paskan hailee onko tuote uusinta tekniikkaa, ainoa kiinnostava tieto on, että onko tuote parempi. Jos uusi tekniikka ei ole parempaa kuin vanha niin paskat uudesta tekniikasta. Olen hylännyt monia uusia tekniikoita koska ne ovat olleet turhia.
Esitätkö vertailulaskelman polttomoottoriauton ja sähköauton kuluista?
Tiedän kyllä, ettet taaskaan sitä pysty esittämään.
Kommenttisi on taaskin tarpeetonta paskaa. - AnonyymiUUSI
Vastuullisuus ei kuulu sähköautoon, .utta hyvin on aivopesu tehnyt tehtävänsä sinuun.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa nykyautojen melusta johtuu rengasmelusta eli mitään merkittävää eroa melussa ei ole. Sähköautojen ekologisuus taas on huijausta. Sähköautot eivät ole ekologisia. Edulliset käyttökustannukset ovat valetta koska useimmille polttis on halvempi. Ja on yksi paskan hailee onko tuote uusinta tekniikkaa, ainoa kiinnostava tieto on, että onko tuote parempi. Jos uusi tekniikka ei ole parempaa kuin vanha niin paskat uudesta tekniikasta. Olen hylännyt monia uusia tekniikoita koska ne ovat olleet turhia.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. "Ilmainen" ajaminen on se, jota "mainostetaan", mutta ei vahingossakaan mainita kuukausittaisia kuluja. Täyskasko, auton lyhennys (harvalla on vara lyödä setelinippu tiskiin), arvon alenema (tämä tapahtuu varmasti), huolto- ja korjauskustannukset *ihan varmasti on kuluvia osia), sähkön "tankkaushinta" veroineen ym. Ilmaista illallista ei kertakaikkiaan ole.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Esitätkö vertailulaskelman polttomoottoriauton ja sähköauton kuluista?
Tiedän kyllä, ettet taaskaan sitä pysty esittämään.
Kommenttisi on taaskin tarpeetonta paskaa.En ole se, jolta kyselet, mutta annan omani kulut noin, kun sentilleen en muista.
Auto 4000€, maksettu eli oma. Ei pakkokaskoa, koska oma nimi omistajan paikalla eli vain pakollinen liikennevakuutus, n. 200€/vuosi, bensat kuukaudessa n. 150€, ajan kuukaudessa n. 1000-1300 km, riippuen töistä, omat ajot ei tässä mukana, kun on epäsäännöllistä eli tarvittaessa.
Iskarit, jouset, tukivarret, koiranluut ym on nyt vaihdettu ja nämä kestää varmaan auton loppuelämän. Jarruremppa seuraavana, kestää n.
100t km. Korjaan/ vaihdan itse, tuntipalkkaan 0€. Osat ulkomailta, Suomen hintoihin n. 40-50% halvemmalla. Edellinen auto oli minulla yli 10 v. Siinä sama korjaus/huoltomeininki. Laskeskelin tuona aikana säästäneen pitkälti yli kymppitonnin kaikissa huolloissa, korjauksissa + tarvikkeissa, kun en käyttänyt mitään huolto-/korjauspajoja vaan tein itse ja kaikki tarvittavat osat ulkomailta. Kaikki laitoin ylös, mitä "kulutin". Paperit todisteena annoin ostajalle, joka sen osti.
Ps meni muuten vartissa, kun nettiin laitoin. Oli pirun kova kysyntä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ole se, jolta kyselet, mutta annan omani kulut noin, kun sentilleen en muista.
Auto 4000€, maksettu eli oma. Ei pakkokaskoa, koska oma nimi omistajan paikalla eli vain pakollinen liikennevakuutus, n. 200€/vuosi, bensat kuukaudessa n. 150€, ajan kuukaudessa n. 1000-1300 km, riippuen töistä, omat ajot ei tässä mukana, kun on epäsäännöllistä eli tarvittaessa.
Iskarit, jouset, tukivarret, koiranluut ym on nyt vaihdettu ja nämä kestää varmaan auton loppuelämän. Jarruremppa seuraavana, kestää n.
100t km. Korjaan/ vaihdan itse, tuntipalkkaan 0€. Osat ulkomailta, Suomen hintoihin n. 40-50% halvemmalla. Edellinen auto oli minulla yli 10 v. Siinä sama korjaus/huoltomeininki. Laskeskelin tuona aikana säästäneen pitkälti yli kymppitonnin kaikissa huolloissa, korjauksissa tarvikkeissa, kun en käyttänyt mitään huolto-/korjauspajoja vaan tein itse ja kaikki tarvittavat osat ulkomailta. Kaikki laitoin ylös, mitä "kulutin". Paperit todisteena annoin ostajalle, joka sen osti.
Ps meni muuten vartissa, kun nettiin laitoin. Oli pirun kova kysyntä.Ajat 1000-1300 km kuukaudessa, mutta ne ei ole sinun ajoa?
Et kertonut vaihtamiesi osien hintaa?
Ilmeisesti autoosi ei myöskään tarvitse vaihtaa öljyjä, tulppia, suodattimia, yms?
Eli sinäkään et näköjään osaa laskea autoilusi kustannuksia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. "Ilmainen" ajaminen on se, jota "mainostetaan", mutta ei vahingossakaan mainita kuukausittaisia kuluja. Täyskasko, auton lyhennys (harvalla on vara lyödä setelinippu tiskiin), arvon alenema (tämä tapahtuu varmasti), huolto- ja korjauskustannukset *ihan varmasti on kuluvia osia), sähkön "tankkaushinta" veroineen ym. Ilmaista illallista ei kertakaikkiaan ole.
Olen Teslani kulut ilmoittanut useaan kertaan ja jopa vertailun edellisen dieselmersuni kuluihin, mutta jostain syystä se ei kelpaa sinulle.
Täyskasko on täysin oma valintani ja kasko oli myös edellisessä mersussani, tosin muutaman kympin kalliimpana.
Arvonalenemaa on useampikin taho tilastoinut ja se osoittaa että arvonalenemaan ei vaikuta käyttövoima.
Huolto- ja korjauskustannukset on olleet Teslassa kaikkein pienimmät omistamistani autoista.
Sähkön hinta siirtoineen ja veroineen on alle 10snt/kWh.
Teslani kulutus viimeisen 60 tkm:n matkalta on 15,8 kWh/100 km.
Eikö olekin ikävää, kun fakta pilaa monta hyvää luuloa.
- Anonyymi
tosin jalka miehenä en kuulut auton ääntä,
- Anonyymi
Sitten on kuulossa vikaa. Renkaat pitävät yhä samaa meteliä auton ulkopuolella. Jalkamies kuulee kyllä sen, jos kuulo ei ole mennyt. Auton sisälle se ei juuri kuulu.
- Anonyymi
Edellisellä autolla ei mökillä käyty alle satasen. Nyt hinta jää kympin ja kahden välille. Halvalla kulkee, vaikka sähköauto on edellistä polttista tilavampi.
- Anonyymi
Kannatti hankkia sähköauto tuolle matkalle. Nykydiesel kulkee alle kuuden satasella ja tarkoittaa vähintään 1000 km matkaa. Näin laskien matka Roomaan maksaa kaikkineen 160 euroa.
Sähköautossa voi vaikka nukkua kuumalla helteellä, kun ilmastointi on päällä.
Eräs myyntimies sanoi nukkuvansa autossa 100 vuorokautta vuodessa ja näinkin hän
säästää 10 000 euroa vuodessa. 20 vuotta säästäen 200 000 euroa.
Talvipakkasillakin on asetettu lämpötila autossa.
Mökille ei tarvita sähköliittymää, sillä auton akusta hän saa tarvittavan lämmön.
Ruoanlaitto ja valaistus alle 10 kW ja sauna 4 kW kiukaalla tuon verran tunnissa.
Maksuissa syrjäseudulla 400 vuodessa vähintään.
Sähkötrimmeri, sähkösaha, sähköruohonleikkuri, sähköperämoottori jne.
Loputon lista laitteita, jotka voi ladata auton akusta.
Akku autossa kestää aina enemmän kuin pellit ympärillä.
Auto kenties 700 km korjaamatta kertaakaan.
400 000 euroa rahaa kilometrikorvaukset huomioiden.
Sähköauton renkaillakin ajaa pitemmälle kuin polttiksen.
Myös tarvittaessa 2600 kg matkailuvaunu perässä.
Kiihtymällä nopeammin kuin usea polttis tiellä kykenee.
Neliveto ja kaikki mukavuudet ja polttisten kateus.
Mies rikastui pelkästään sähköauton ostamalla.
Silloin hän putosi vuoteestaan ja kävi vessassa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kannatti hankkia sähköauto tuolle matkalle. Nykydiesel kulkee alle kuuden satasella ja tarkoittaa vähintään 1000 km matkaa. Näin laskien matka Roomaan maksaa kaikkineen 160 euroa.
Sähköautossa voi vaikka nukkua kuumalla helteellä, kun ilmastointi on päällä.
Eräs myyntimies sanoi nukkuvansa autossa 100 vuorokautta vuodessa ja näinkin hän
säästää 10 000 euroa vuodessa. 20 vuotta säästäen 200 000 euroa.
Talvipakkasillakin on asetettu lämpötila autossa.
Mökille ei tarvita sähköliittymää, sillä auton akusta hän saa tarvittavan lämmön.
Ruoanlaitto ja valaistus alle 10 kW ja sauna 4 kW kiukaalla tuon verran tunnissa.
Maksuissa syrjäseudulla 400 vuodessa vähintään.
Sähkötrimmeri, sähkösaha, sähköruohonleikkuri, sähköperämoottori jne.
Loputon lista laitteita, jotka voi ladata auton akusta.
Akku autossa kestää aina enemmän kuin pellit ympärillä.
Auto kenties 700 km korjaamatta kertaakaan.
400 000 euroa rahaa kilometrikorvaukset huomioiden.
Sähköauton renkaillakin ajaa pitemmälle kuin polttiksen.
Myös tarvittaessa 2600 kg matkailuvaunu perässä.
Kiihtymällä nopeammin kuin usea polttis tiellä kykenee.
Neliveto ja kaikki mukavuudet ja polttisten kateus.
Mies rikastui pelkästään sähköauton ostamalla.
Silloin hän putosi vuoteestaan ja kävi vessassa.Jos on tottunut ajamaan noin 50 k€ autoilla, ei käyttövoiman muutos nosta hintaa mihinkään. Säästöä syntyy vain käyttökustannuksista.
- AnonyymiUUSI
"Vaikka sähköauto on edellistä polttista tilavampi"...
Tuota, mulla oli ennen isompi auto kuin nyt. Vaihdoin siis aivan tarkoituksella pienempään, pienempi takarontti myös.
Mun tietääkseni myös sähkäreissä on isompi ja pienempi kokoisia vaihtoehtoja, kuten polttomoottoreissakin.
Toi oli oikeesti aika outo kommentti sulta. Mitä oikein mahdoit tarkoittaa?? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kannatti hankkia sähköauto tuolle matkalle. Nykydiesel kulkee alle kuuden satasella ja tarkoittaa vähintään 1000 km matkaa. Näin laskien matka Roomaan maksaa kaikkineen 160 euroa.
Sähköautossa voi vaikka nukkua kuumalla helteellä, kun ilmastointi on päällä.
Eräs myyntimies sanoi nukkuvansa autossa 100 vuorokautta vuodessa ja näinkin hän
säästää 10 000 euroa vuodessa. 20 vuotta säästäen 200 000 euroa.
Talvipakkasillakin on asetettu lämpötila autossa.
Mökille ei tarvita sähköliittymää, sillä auton akusta hän saa tarvittavan lämmön.
Ruoanlaitto ja valaistus alle 10 kW ja sauna 4 kW kiukaalla tuon verran tunnissa.
Maksuissa syrjäseudulla 400 vuodessa vähintään.
Sähkötrimmeri, sähkösaha, sähköruohonleikkuri, sähköperämoottori jne.
Loputon lista laitteita, jotka voi ladata auton akusta.
Akku autossa kestää aina enemmän kuin pellit ympärillä.
Auto kenties 700 km korjaamatta kertaakaan.
400 000 euroa rahaa kilometrikorvaukset huomioiden.
Sähköauton renkaillakin ajaa pitemmälle kuin polttiksen.
Myös tarvittaessa 2600 kg matkailuvaunu perässä.
Kiihtymällä nopeammin kuin usea polttis tiellä kykenee.
Neliveto ja kaikki mukavuudet ja polttisten kateus.
Mies rikastui pelkästään sähköauton ostamalla.
Silloin hän putosi vuoteestaan ja kävi vessassa."Eräs myyntimies sanoi nukkuvansa..." Sinäkö uskot tuon?? Hei kamoon nyt, paskaa voi yrittää syöttää, mutta älä nyt noin ihan paksua paskaa.
- Anonyymi
Ihmiset rakastaa niitä kun ovat kuningaskuluttajia.
- Anonyymi
Mutta, kuinka moni sähköauton ostajista ymmärtää akuston taloudellisen riskin ??
- Anonyymi
Ei se riski ole sem suurempi, kuin polttomoottorissa tai vaihteistossa. Niissä ei ole edes 8 vuoden takuuta.
- Anonyymi
Akustossa ei ole mitään riskiä muuta kuin sinun kuvitelmissasi. Puhu fossiiliauton riskeistä. Niitä riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akustossa ei ole mitään riskiä muuta kuin sinun kuvitelmissasi. Puhu fossiiliauton riskeistä. Niitä riittää.
Ei itse akustossa olekaan mitään ihmeellistä riskiä. Akuston kaiketi voisi lähinnä verrata polttiksen polttoainetankkiin. Sähkömoottorit sen sijaan ovat varmasti vähävikaisempia kuin polttomoottorit ja niiden huoltotarvekin on olematon polttomoottoriin verrattuna.
Ainoa kohtalokas riski on ottaa pohjakosketus niin, että pohjalevyyn tulee naarmuja tai painaumia. Sekään sinänsä ei ole akuston tai sähköauton vika eikä ominaisuus, vaan lähinnä kuljettajan toimista johtuvaa. Se tietää poikkeuksetta huimia korjauskuluja. Onneksi löytyy vakuutuksia sitä varten ja vakuutusturva vaan täytyy muistaa huolehtia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei itse akustossa olekaan mitään ihmeellistä riskiä. Akuston kaiketi voisi lähinnä verrata polttiksen polttoainetankkiin. Sähkömoottorit sen sijaan ovat varmasti vähävikaisempia kuin polttomoottorit ja niiden huoltotarvekin on olematon polttomoottoriin verrattuna.
Ainoa kohtalokas riski on ottaa pohjakosketus niin, että pohjalevyyn tulee naarmuja tai painaumia. Sekään sinänsä ei ole akuston tai sähköauton vika eikä ominaisuus, vaan lähinnä kuljettajan toimista johtuvaa. Se tietää poikkeuksetta huimia korjauskuluja. Onneksi löytyy vakuutuksia sitä varten ja vakuutusturva vaan täytyy muistaa huolehtia.No ei oikein noinkaan. Tesla, VAG ja Mersu nyt ainakin on saanut sähkömoottoreista isomman ongelman kuin akuista. VAG:eissä ne moottorit on lisäksi korjauskelvottomia.
Bemari taas päätti että akku voi jatkossa on yksi yhtenäinen paketti mitä ei korjata. Se on myös osa auton kantavaa koria ja muodostaa koko auton pohjan mihin penkitkin kiinnittyy.
Kyllä se sähköauto voi tulla hyvinkin kallliiksi myöhemmin. MUTTA tämä on merkkikohtainen asia aivan kuten polttiksissa. Ei kaikilla ole TSI ja DSG ongelmia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Akustossa ei ole mitään riskiä muuta kuin sinun kuvitelmissasi. Puhu fossiiliauton riskeistä. Niitä riittää.
Anna esimerkkejä. Sulla oli varmasti ennen polttomoottori. Kerro merkki, kuinka kauan oli, vm, kilsat, paljonko ajoit, kulutus, vakuutus, viat ja kuinka paljon meni remontteihin ym.. siis varmasti osaat arvioida, kuinka mäsä se oli kaikkinensa nyös auton kk-lyhennykset, (oma, firman vai rahoitusyhtiön).
Ihan varmaa tietoa, siis rehellisesti. Sulla on antaa sitä VARMAA TIETOA.
- Anonyymi
norjassa sähköauto buumin alkajessa, niin autot jäi pihalle kun akut loppui,
- Anonyymi
Tuoko on sinun unesi?
- Anonyymi
Rakastaa autoa, no heh. Olen rakastanut vain kahta naista ...
- Anonyymi
Mitäs sitten jos on sähköallerginen?
- Anonyymi
Samasta syystä kun ihmiset rakastavat Jumalaa
- AnonyymiUUSI
Tai Pohjois-Korean Lee Jae-myungia.
- AnonyymiUUSI
Rakastat?? Minä en ole ikinä "rakastanut" mitään tavaroita, en autoja, en vasaroita, pöytiä yms. Ne on käyttötavaroita, elottomia, ei "rakkaita" vaan garpeellisia (minulle) KÄYTTÖTAVAROITA! En voinut välttyä kuulemasta eräässä käupassa, kun asiakas kyseli ruokaROBOTEISTA, niin myyjä puhui niistä roboteista "HÄN"!! Jumalauta, koska koneista, roboteista ym on tullut "HÄN"? "Hän" -sanaa käytetään ihmisestä, elävästä olennosta, ei koneista!
- AnonyymiUUSI
Hän sanaa ei käytetä ihmiseläimistä vaan niistä joita ihminen kutsuu eläimiksi.
- AnonyymiUUSI
JA AKUT TULEVA YMPÄRISTÖ RISKI , MUTTA SIITÄHÄN EI SAA PUHUA
- AnonyymiUUSI
Etkö tiennyt, että akut on kierrätetty jo vähintään 40 vuotta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Etkö tiennyt, että akut on kierrätetty jo vähintään 40 vuotta.
Ja akkujen kierrätys on erittäin saastuttavaa. Lisäksi valtaosaa akuista ei tähän asti ole kierrätetty vaan ne on kuljetettu Aasiaan ja Afrikkaan missä nämä kierrättämättömät akut ovat tappaneet joukoittain ihmisiä niin kemikaalien levittyä pohjaveteen ja jokiin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja akkujen kierrätys on erittäin saastuttavaa. Lisäksi valtaosaa akuista ei tähän asti ole kierrätetty vaan ne on kuljetettu Aasiaan ja Afrikkaan missä nämä kierrättämättömät akut ovat tappaneet joukoittain ihmisiä niin kemikaalien levittyä pohjaveteen ja jokiin.
Tämä sama muuten pätee moniin muihinkin saasteisiin. Suuri osa "kierrätettävästä" muovista on vain laitettu rahtilaivaan ja kuljetettu kehitysmaihin kaatopaikoille ja vain valehdeltu, että nuo on muka kierrätetty. Suuri osa rahtilaivakuljetuksista on nykypäivänä roskien kuljetusta länsimaista kehitysmaihin. Länsimaat eivät halua nähdä roskia, joten ne kuljetetaan muualle ja lahjotaan kehitysmaiden viranomaiset hyväksymään lastin viemisen maahan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t503247- 151680
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin161619- 341548
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251362Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401262- 601201
Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901085Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221003- 127952