Mitä olet aina halunnut tietää ateismista, mutta mikä on ollut salattua

Anonyymi-ap

Kuka lopulta on aatteen takana. Katso ja näe jännittävä salaliittoteoria ateismin alkuperästä ja sen agendasta.
https://www.youtube.com/watch?v=6RfSeCHkgg8
Mitä tunteita ateismista tehty tutkimus on sinussa herättänyt? Onko kritiikin käyttö ateismissa sallittua? Vai miksi jotkut palstallakin ovat vahvasti sitä mieltä, että ateismilla ei ole historiaa ja siitä ei voi keskustella? Historiaton ateismin tutkimus ei käsitä sitä todellisuutta, mitä tänä päivänä kutsutaan ateismiksi.
Palsta on nyt avoin asioiden käsittelyyn.

36

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ateistit ovat munanneett täällä itsensä yli 30v ajan

• Anonyymi

Hei tietämättömät! Ensimmäiset tunnetut ateistit vaikuttivat antiikin Kreikassa 400-luvulla eKr. Esimerkiksi Diagoras.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei tietämättömät! Ensimmäiset tunnetut ateistit vaikuttivat antiikin Kreikassa 400-luvulla eKr. Esimerkiksi Diagoras.

Totta, he eivät kieltäneet Jumalan olemassaoloa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, he eivät kieltäneet Jumalan olemassaoloa!

Miten niin eivät kieltäneet? Joidenkin antiikin filosofien mielestä jumalia ei ollut olemassa.

• Anonyymi

No minä olen monta kertaa kertonut täällä, että noin 7 v+ ja pari kk. päälle totesin, että en ole niin syntymäsyntinen, että minun takiani pitäisi tappaa joku ihminen ( jeesus siis). Totesin, että en voi tämmöiseen uskoa. Toki olen lusinut kaikki pakolliset uskontotunnit ja laulanut virsiä kansakoulun laulutunneilla.

On minulla raamattu, tiibetläinen kuoleman kirja, popol vuh, bhagavad gita ja gilgamesh. Siellä ne ovat kirjahyllyssä sulassa sovussa ja kaikkia olen lukenut. Ovat varsin mielenkiintoisia nuo ihmisen mielen kiemurat.

• Anonyymi

Vähän kuin ihmisten musiikkimakukin, jotkut kuuntelee vaan tietynlaista musiikkia, kuten klassista, jotkut taas kuuntelee ihan mitä vaan, oma musiikkimakuni kattaa lähes kaiken, joku ihan sekoilujazz, tai synkin örinä ei ehkä ole kuitenkaan ihan lähellä makuani, toki joskus sellaisenkin laitan päälle.

Kuka sen Jumalankin tuntee, kuka on sen paras kaveri?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän kuin ihmisten musiikkimakukin, jotkut kuuntelee vaan tietynlaista musiikkia, kuten klassista, jotkut taas kuuntelee ihan mitä vaan, oma musiikkimakuni kattaa lähes kaiken, joku ihan sekoilujazz, tai synkin örinä ei ehkä ole kuitenkaan ihan lähellä makuani, toki joskus sellaisenkin laitan päälle.

Kuka sen Jumalankin tuntee, kuka on sen paras kaveri?

Mun lemppari kirja on Kalevala. Näistä uskonnollisista kirjoista parhaiten ymmärsin tiibetiläistä kuoleman kirjaa. Se oli ymmärrrttävintä. En toki ole fyysisesti koskaan kuollut, mutta kirja kertoo myös elämänvaiheiden kuolemisen kokemuksista.

Ihan hyvä vertaus tuo musiikkivaihtoehdot uskontoihin.

• Anonyymi

Eikös tämä entinen toimittaja nykyinen toimittaja'uskova ihminen enbuske entinen ateisti sanonut niin että ateisteilla on aika huonot käsitys uskovista järkevinä ihmisinä mutta sitten kun hän pääsi tutustumaan ja tuli itse uskoon niin sano että sitten löytyy vielä Sininen Laguuni fundamenttien päälle löytyy vielä tieteellinen filosofinen taso tietoa

• Anonyymi

Netti nyt kerää kaikenlaisia riidanhaastajiakin, en yleistäisi mitään kenenkään suhteen, jos tätä palstaa katselee, osa vissiin on vielä aika nuoriakin, teinejäkin lienee joukossamme täällä.

Yleensä vanheneminen opettaa senkin, että kaikkea en tiedä, enkä tulee elämäni aikana varmaan edes tietämäänkään, eli nöyryyttä...

• Anonyymi

"mutta sitten kun hän pääsi tutustumaan ja tuli itse uskoon"

Minä luulin, että hänen perheensä ja kotinsa oli lahkolaisuskovainen. Hän olisi siis jo alunperin tuntenut nämä "uskonasiat".

En oikeastaan yhtään ihmettele tällaista uskoontuloa, jos on jo pikkulapsena tartutettu "uskontoihottumaan".

Minä aloin uskoa Jumalaan vasta kansakouluiässä, joten uskonnosta luopuminen sitten myöhemmin ei ollut enää niin vaikeaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"mutta sitten kun hän pääsi tutustumaan ja tuli itse uskoon"

Minä luulin, että hänen perheensä ja kotinsa oli lahkolaisuskovainen. Hän olisi siis jo alunperin tuntenut nämä "uskonasiat".

En oikeastaan yhtään ihmettele tällaista uskoontuloa, jos on jo pikkulapsena tartutettu "uskontoihottumaan".

Minä aloin uskoa Jumalaan vasta kansakouluiässä, joten uskonnosta luopuminen sitten myöhemmin ei ollut enää niin vaikeaa.

Tämän lisäksi Enbuske on naisen hakkaaja ja mt-keissi, ähkyuskovaisuuden lisäksi. Eli aika säälittävä tapaus.

• Anonyymi

Ensinnäkin, ateismi ei ole aate eikä sen "takana" ole mitään "takapiruja".

Ateismi on vain luonnollinen ja täysijärkinen käsitys jumalien olemassaolon suhteen. Ainoastaan uskonnollinen sekopää voi kuvitella, että ateismi on jokin salaliitto.
      Henkilö, joka ei usko, että jumalia olisi olemassa, ei usko, että jumalia olisi olemassa.

• Anonyymi

Mutta miksi henkilö uskoo, että jumalia ei ole? Eikö asian perusteluilla ole merkitystä? Kuinka voidaan sanoa mitä jokin asia on, jos siitä ei ole esittää yhteneväistä teoriaa? Jos ei tunneta menneisyyttä, mistä selitys nykyisyyteen?
        Mikä tekee ateismista luonnollisen käsitteen? Ja mikä on se järki kaiken ateismin takana? Vastaamattomat kysymykset saavat ihmiset epäilämään ehkä yhä enemmän?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta miksi henkilö uskoo, että jumalia ei ole? Eikö asian perusteluilla ole merkitystä? Kuinka voidaan sanoa mitä jokin asia on, jos siitä ei ole esittää yhteneväistä teoriaa? Jos ei tunneta menneisyyttä, mistä selitys nykyisyyteen?
        Mikä tekee ateismista luonnollisen käsitteen? Ja mikä on se järki kaiken ateismin takana? Vastaamattomat kysymykset saavat ihmiset epäilämään ehkä yhä enemmän?

Miksi pitää uskoa johonkin, mitä ei tunnu todelta tai uskottavalta? Siinä on se juttu. Ensisijaisesti ihmisen pitää olla rehellinen itselleen, eikä ottaa vastaan muiden ajatuksia ja määräyksiä, jos ne eivät tunnu oikeilta? Siinä on se pointti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tärkein peruste ateismille on se, että mistään jumalista ei ole mitään havaintoja eikä todisteita.
        Tarvitseeko ajatukselle, että kummituksia ei oikeasti ole olemassa, olla jokin teoria.
        Jumalat ja uskonnot perustuvat ihmisten kuvitelmille, ateistit eivät sellaisia kuvittele.
        Mikä järki on kaikkien uskontojen takana?

• Anonyymi

Ateisti on henkilö, joka ei usko, että jumalia on olemassa. Tässä ei ole mitään salaista tai salattua.

Jos uskovaiset kuvittelevat typeryyksiä, se on vain heidän ongelmansa.

• Anonyymi

Hyvä vastaus avaukseeni!

Miten teistit tuovat esille tyhmyytensä ja miten se ilmenee esim. kirkonmeiningin aikana?
        Pidetäänkö pappia ehdottoman idioottina

ja miksi, hauttumaalla on paskahuussi? Ainakin kotikunnassani
        t. avaaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä vastaus avaukseeni!

Miten teistit tuovat esille tyhmyytensä ja miten se ilmenee esim. kirkonmeiningin aikana?
        Pidetäänkö pappia ehdottoman idioottina

ja miksi, hauttumaalla on paskahuussi? Ainakin kotikunnassani
        t. avaaja

Onko ihan pakko pilkata niitä, jotka haluavat uskoa johonkin magickiin? Sa uskoa, jos haluaa. Ei se ole sinulta pois.

Toki ymmärrän, kun lusin lapsuuteni kristinuskon ehdoilla. Olen kakkuni lusinut ja olen vapaa ajattelemaan ihan itse. Ikävät kaunat ja fiilikset turmelevat mielen ja kehon, varsinkin naaman. Haluan pysyä vielä terveenä ja nättinä, vaikka olenkin päiväysvanha yhteiskuntaamme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko ihan pakko pilkata niitä, jotka haluavat uskoa johonkin magickiin? Sa uskoa, jos haluaa. Ei se ole sinulta pois.

Toki ymmärrän, kun lusin lapsuuteni kristinuskon ehdoilla. Olen kakkuni lusinut ja olen vapaa ajattelemaan ihan itse. Ikävät kaunat ja fiilikset turmelevat mielen ja kehon, varsinkin naaman. Haluan pysyä vielä terveenä ja nättinä, vaikka olenkin päiväysvanha yhteiskuntaamme.

Ainakin teistien mentaalivoimistelu herättää ihmetystä.
        Mitenhän sellainen pitäisi ymmärtää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin teistien mentaalivoimistelu herättää ihmetystä.
        Mitenhän sellainen pitäisi ymmärtää?

Maailmassa on kaikenlaista kummallista. Se nyt vaan tosiasia.

• Anonyymi

"Ateisti on henkilö, joka ei usko, että jumalia on olemassa. Tässä ei ole mitään salaista tai salattua."

Just näin. Arvelen että taustalla on aitolaisen projisointi omasta lahkostaan, jossa salataan käytäntöjä ja jopa rikoksia.

• Anonyymi

Ateisti varasti bussin, hurvittemi 10 min... EI ole älliä!

• Anonyymi

Apukouluun!

• Anonyymi

Ateisti kaatoi puun, sai 4 v vankeutta...

• Anonyymi

jesuiitta oli jeesuksen sisko 🤣🤣🤣illuminaatti 🤔

• Anonyymi

Intiassa oli noin 2500 vuotta sitten ateistinen Carvaka-koulukunta, siis yli 2200 vuotta ennen tuon illuminatin perustamista.

Tämä sivistymättömälle avaajalle tiedoksi.

• Anonyymi

Ja osa ateisteista on sitä mieltä, että (ihmisapinakunnan) alussa oli ns. metsäateismi, josta tapahtui teismiin lankeemus sen myötä, kun ihmiset aloittivat maanviljelyn.
        Jos olisit katsonut liitteenä olevan videon, olisit ymmärtänyt mikä rooli illuminatilla on siinä kerrottu olevan nykyisin länsimaissa olevan ateismikäsityksen muodostumisessa. Ja kyennyt vastaamaan kysymykseen asian aiheuttamasta tunnereaktiosta.
        Osa palstan ateisteista kieltää myös ateististen koulukuntien olemassaolon. Mutta on kuitenkin hyvä, että faktoja pyritään tuomaan esille niiden peittely yrityksistä huolimatta. Ja ymmärretään, että ateismin harjoittamisessa on ollut erilaisia tapoja eri aikakausina erilaisissa yhteiskunnissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja osa ateisteista on sitä mieltä, että (ihmisapinakunnan) alussa oli ns. metsäateismi, josta tapahtui teismiin lankeemus sen myötä, kun ihmiset aloittivat maanviljelyn.
        Jos olisit katsonut liitteenä olevan videon, olisit ymmärtänyt mikä rooli illuminatilla on siinä kerrottu olevan nykyisin länsimaissa olevan ateismikäsityksen muodostumisessa. Ja kyennyt vastaamaan kysymykseen asian aiheuttamasta tunnereaktiosta.
        Osa palstan ateisteista kieltää myös ateististen koulukuntien olemassaolon. Mutta on kuitenkin hyvä, että faktoja pyritään tuomaan esille niiden peittely yrityksistä huolimatta. Ja ymmärretään, että ateismin harjoittamisessa on ollut erilaisia tapoja eri aikakausina erilaisissa yhteiskunnissa.

Minä olen ateisti, mutta en ole koskaan kuulunut mihinkään koulukuntaan. Mitä koulukuntia on olemassa? Aika hyvin on peitelty, kun minäkään en niistä tiedä...

Ja mitä ovat nuo erilaiset tavat harjoittaa ateismia. Voisitko kertoa?

• Anonyymi

Kun uskonnot luotiin saatiin varat ja valta uskovaisilta, ei se ole kadonnut mihinkään, jo vuodesta 2 lähtien ja montako versiota sitä kirjoitettiin että saatiin riittävän monta kaikille sopivaakin?
      En enää 5 jälkeen uskoni kaikkosi koska valta ja raha kertoi totuuden mikä sen todellinen tarkoitus oli.

• Anonyymi

Ikinä en taistele teidän uskomuksia vastaan enkä yritä todistella niiden puolesta. Teidän ymmärrys ei riitä kaikki elämä on vain ollut äärettömän ajan muuttanut muotoaan ja on sen jälkeen äärettömän ajan ja muuttanut muotoaan. Uskonnot ovat olleet ja muuttuneet sekä kadonneet moneen kertaan, ihmisetkin ovat syntyneet eläneet ja kadonneet uskonto mukanaan. Montako ristiretkeä raamattujen aikana ihmis ja eläinkunta on kokenut tappanut uskon puhdistuksen kautta vastustajansa?
        Tänäpäivänä näemme 2 suurempaa sotaa missä kaikki perustellaan uskonnolla vaikka te ette koskaan myönnä asia on selvää kansanmurhaa uskonnon luvalla.

• Anonyymi

Uskonnon tärkein olemus on että uskontoja on riittävän monta ja kaikki niistä on oikein jokainen saa anteeksi kun kolehti on kerätty ja rituaalit suoritettu.

• Anonyymi

Kaikki nykyiset ristiretket perustellaan sillä ja pyydetään iltaisin anteeksi että omatunto ei soimaisi pientä aivopestyä ihmistä.

• Anonyymi

Ei ateisteilla ole koulukuntia, emme havittele rahaa, mannaa tai valtaa vaan viisautta joka on ollut ennen kaikkien näiden syntymää ja on äärettömästi sen jälkeen.

• Anonyymi

Jumala on niin nasta, nimittäin Saatanasta!

• Anonyymi

Tässä vaiheessa olisi jo hyvä, jos joku kertoisi, mikä ateismissa on salattua.

Eihän tuossa videossa puhuttu oikeastaan mitään ateismista eikä ainakaan ateismin alkuperästä.

Tuossa puhuttiin salaseurasta, jonka oli perustanut jesuiittapappi!

• Anonyymi

On olemassa erilaisia ateistisia tai ateismin hyväksyviä salaseuroja. Miten niiden toiminta vaikuttaa siihen, miten me tunnemme ateismin tänä päivänä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4428
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3291
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      55
      2560
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2554
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2285
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1681
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1540
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1275
    Aihe