"Henkilökuntalaisia" Lieksan kaupunginkirjastossa

Anonyymi-ap

Nämä tapahtuivat varsinaisessa kirjastotalossa, ennen Lieksan kirjaston isoa muutostyötä, jonka aikana kirjasto oli - osan koko muutostyön kestoajasta - Rauhalan koulurakennuksessa.

Joskus asiakkaiden internet-koneena oli myös-henkilökunnan-käyttämä tietokone. Olin käyttämässä tuota konetta, kun leena tervo, kirjaston henkilökuntalainen, vyörähti paikalle. Turahti tympeästi: 'Minä tulen nyt siihen.'

Toisella kerralla: Olin käyttämässä tietokonetta kirjastossa (ei enää henkilökunnan tietokone). Tietokone oli pienen ikkunan vieressä. Olin sulkenut ikkunan sälekaihtimen, koska muuten aurinko porotti ja häikäisi suoraan minua. leena tervo vyöryi paikalle ja avasi sälekaihtimen. Jätesäkki leena tervo äännähti uhmakkaasti: 'Tämän pitää olla auki!' Aurinko alkoi porottaa ja häikäistä silmiini ja muutenkin minuun ja tietokoneen näytölle. Saastekasa leena tervo vyöryi matkoihinsa. Tuo vanha rupuhuoraluuska kuului hihittävän mennessään. On kirjaston pikkuikkunaan pantu sälekaihdin, mutta paskamöykky leena tervon mukaan sen on oltava auki, vaikka aurinko tehokkaasti häiritsi työskentelyä. Mikä sitten lienee ollut tuon sälekaihtimen tarkoitus?

Kerran kun menin tietokonesaliin, jossa oli monta tietokonetta, salin kaikki valaisimet olivat sammuksissa. Salissa oli pimeää, tietokoneista tulevaa valoa ja viereisestä salista tulevaa valoa lukuunottamatta. Sytytin salin kattovaloja. Oltuani vähän aikaa tietokoneella oviaukkoon ilmestyi leena tervo. Tuo polkkatukalla kuorrutettu paskakasa turahti: 'Valojen pitää olla sammuksissa!' ja sammutti kaikki salin valaisimet, joten tuli pimeää. Tämän jälkeen saastekasa vyöryi tiehensä ja kuului hihittävän mennessään.

Olin käyttämässä tietokonetta kirjastossa. Paikalle pyrähti kirjaston ämmä, jonka poskissa oli muodostumia. jollaisista joskus "kauneudenhoitotuotteiden" mainoksissa käytettiin nimitystä "selluliitti". Tuo "kultakutri" marmatti siitä, että koneiden käyttöaika oli 15 minuuttia per asiakas ja että olimme käyttäneet kauemmin kuin sen ajan. Kahta konetta oli käyttämässä kaksi henkilöä: minä ja joku nuorimies, joten huoraluuska puhui ilmiselvästi juuri meille. Hyökkäävällä äänensävyllä kiljaisi: "Pojat!" En ole enkä ollut tuolle saastekasalle mikään "poika", varsinkaan, koska olin tuolloin jopa yli 40-vuotias, enkä tietenkään aikaisemminkaan. Kirjasto oli itse aiheuttanut ääliömäisen tilanteen: kirjasto oli ottanut pois käytöstä useimmat asiakastietokoneet ja jättänyt käyttöön vain kaksi konetta - muutamia koneita, joiden käyttöaika oli 15 minuuttia. Ei siinä ajassa yleensä kerkiä tekemään kaikkea tarpeellista, minkä varmasti tuokin kultakutreilla päällystetty rupuhuora tiesi.

Seuraavat tapahtuivat varsinaisessa kirjastotalossa, jälkeen Lieksan kirjaston ison muutostyön, jonka aikana kirjasto oli - osan koko muutostyön kestoajasta - Rauhalan koulurakennuksessa.

Olin ottamassa valojäljennöksiä kirjaston jäljennöskoneella. Yhtä-äkkiä kone alkoi antaa merkkiääntä voimakkaasti. Yksi kirjaston henkilökuntalainen, isomahainen, silmälasipäinen kloppi, jota ei ole enää pitkässä ajassa näkynyt henkilöstön joukossa ja hyvä niin, syöksähti kiireellä koneen luo tutkimaan hälyäänen aihetta, vaikka en ollut pyytänyt mitään apua. Tutkiessaan vaihtoi samalla jäljennösten lukumääräksi kaksi (2), vaikka minä olin asettanut määräksi yksi (1). Koneen luokse vyörähti myös jätekasa leena tervo. Toin ilmi, että olin pannut jäljennösten lukumääräksi yksi (1), mutta kloppi oli vaihtanut sen tilalle kaksi (2), enkä osta kahta jäljennöstä. Kloppi sanoi, että lukumäärä 'saattoi vahingossa vaihtua'. Saastekasa-rupuhuora leena tervo turahti: 'Jos viet kaksi jäljennöstä, myös maksat ne kaksi'. Vaihtoehdoksi paskakasa sanoi, että: 'Jäljennös, jota et osta, leikellään muistilapuiksi kirjaston asiakkaille'. Toin ilmi, että jäljennöksessä oli henkilökohtaista tietoani. Tämän toistettuani jätekasa leena tervo kuitenkin lopultakin pani paperin paperisilppuriin.

Soitin LIeksan kirjastoon laina-ajan jatkamista varten. Puhelimeen vastasi teppo reittu. Sanoi, että lainaa ei voida uusia, koska joku on varannut sen. Kun toisessa päivässä menin kirjastoon ja katsoin asiakaskoneelta, näin, että lainattu ei ollut varauksessa. Ihmettelin tuota kirjaston neuvonnassa, jossa oli teppo reittu ja tuli siihen myöskin, "yllätysyllätys", rupuhuoran uloste, jätekasa leena tervo. Lietevaluma teppo reittu arveli, että teos on saattanut olla varauksessa, mutta varaus on myöhemmin peruttu. Kehoitin katsomaan, onko ollut varauksessa. Lietevaluma teppo reittu katsoi ja valutti, että ei ole ollut varauksessa. Asiakastiedoissani näkyi, että oli kertynyt maksettavaa myöhästymismaksua. Toin esille, ettei myöhästymismaksu ole oikein, koska olin yrittänyt uusia lainan ja minulle oli sanottu, että lainaa ei voi uusia, koska teos on varattu, mutta mitään varausta ei ollutkaan ollut. Saastehuora-jätekasa leena tervo räyhäsi, että myöhästymismaksu on aiheellinen, koska laina on myöhässä. (Kuitenkin jostakin syystä tuo myöhästymismaksu oli

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

(JATKOA)

myöhemmin poistettu asiakastiedoistani, vaikka en ollut sitä maksua maksanut enkä olisikaan maksanut.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      4988
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2781
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2544
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      26
      1953
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1862
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1709
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      90
      1703
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      1583
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1348
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      94
      1210
    Aihe