https://nemoy.fi/tutkimukset/neurofeedback-adhd/
Neurofeedback & ADHD
2018 ilmestyneessä systemaattisessa katsauksessa ja meta-analyysissä neurofeedbackin (NF) pitkäaikaisesta tehosta ADHD:n hoitoon kerättiin tulokset kymmenestä tutkimuksesta, joihin osallistui yli 500 osallistujaa, jotka olivat enimmäkseen 8–12-vuotiaita lapsia ja heidän hoitotuloksia seurattiin 2-12 kuukauden ajan.
NF-ryhmässä efektikoko sekä tarkkaamattomuuteen että hyperaktiivisuuteen/impulsiivisuuteen oli kohtalainen.
Epäaktiiviseen kontrolliryhmään (esim. kognitiivinen harjoittelu) verrattuna neurofeedback oli ylivertainen kun taas metyylifenidaatti vaikuttaa tehokkaammalta hoitomuodolta ADHD:n hoitoon kuin neurofeedback.
Molemmissa katsauksissa nostettiin esille se, että lääkehoidon teho usein heikkeni kun taas neurofeedbackin teho vahvistui seurannan aikana.
Lisäksi tunnetusti lääkehoito on tehokas ainoastaan aktiivisesti käytettynä mutta mitään pysyviä hoitotuloksia ei saavuteta.
Neurofeedback puolestaan vaikuttaisi tekevän pysyviä muutoksia aivojen toimintaan, jolloin saatetaan jopa parantaa kyseinen sairaus pelkän oirehoidon sijaan.
Tällaisia kokemuksia myös meillä on Nemoyssa kun monet lapset ja nuoret ovat päässeet vähentämään ja jopa lopettamaan ADHD-lääkityksiään ja joko itse tai vanhemmat ovat kokeneet pysyviä muutoksia nuorten toimintakyvyssä.
Lisäetu neurofeedback-hoidolle on sen turvallisuus ja noninvasiivisuus kun taas lääkehoito aiheuttaa monille epämieluisia ja epätoivottuja haittavaikutuksia.
Kiitos selvennyksestä! Nyt ymmärrän — et ole vielä kokeillut neurofeedback-menetelmää, mutta haluat kokeilla sitä, koska Seppo Hulkki tutki sinua lapsena yli vilkkauden takia ja tiedät hänen olleen mukana menetelmän kehittämisessä.
Se on aivan perusteltu ja hyvä syy olla kiinnostunut hoidosta.
Olen kiinnostunut neurofeedback-hoidosta. Seppo Hulkki tutki minua lapsena yli vilkkauden takia ja tiedän hänen olleen mukana kehittämässä tätä menetelmää.
En ole vielä kokeillut hoitoa, mutta haluaisin nyt päästä kokeilemaan sitä. Voitteko kertoa, miten pääsisin alkuun ja missä vaiheessa teidän käytössänne oleva menetelmä liittyy Seppo Hulkin työhön?
Mahdollinen yhteys Seppo Hulkkiin
Jos haluat nimenomaan hänen näkemyksensä mukaista hoitoa, voin auttaa etsimään hänet tai hänen yhteystietonsa, jos hän edelleen ottaa asiakkaita tai kouluttaa terapeutteja.
ADHD hoito kehittyy pian pärjä ilman lääkkeittä.
Anonyymi-ap
0
137
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986138KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495597Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522649Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042056Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071768- 1241707
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191613Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731187
Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään
hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä188998