5Moos 8:11: "Varo, ettet unhota Herraa, sinun Jumalaasi, ja muista noudattaa hänen käskyjänsä, oikeuksiansa ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan."
5Moos 11:1: "Rakasta siis Herraa, sinun Jumalaasi, ja noudata alati hänen määräyksiänsä, säädöksiänsä, oikeuksiansa ja käskyjänsä."
Ps 119:160: "Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti."
Sama iankaikkinen Jumala VT:ssa ja UT:ssa
23
170
Vastaukset
- Anonyymi
1Joh 1:9: "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."
- Anonyymi
Jumalan tuomio ja puhdistaminen alkaa seurakunnista.
Luuk 3:17: "Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."" - Anonyymi
Ilm 22:18:
"Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;" - Anonyymi
Ps 113:1:
"Halleluja! Ylistäkää, te Herran palvelijat, ylistäkää Herran nimeä." - Anonyymi
Kuule Israel, Herra, Herra, sinun Jumalasi, Herra on YKSI!
Kyllä VT ja UT voidaan yhdistää löyhin sitein. Kuitenkin ISÄÄ EI TUNNE KUKAAN MUU KUIN POIKA ja POIKAA EI TUNNE KUIN ISÄ.
Käsityksemme on kehittyvä ajan kuluessa eteenpäin. 1998 Jeesus sanoi Joh. 16:25 laitetaan nyt toimeen. Paljastetaan vertauskuvat ja kerrotaan KAIKKI AVOIMESTI ISÄSTÄ.
Hänestä joka Yksin on Pyhä. - Anonyymi
Herra on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
- Anonyymi
Kol 1:15: "ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa."
- Anonyymi
Jeesus Kristus on Herra.
Fil 2:11: "ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."
1Tess 4:16: "Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;"
1Piet 3:15: "vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,"
Ilm 17:14: "He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa." - Anonyymi
Ehjee ashera ehjee!
Minä olen se joka minä olen!
JT: Minä osottaudun siksi joksi osottaudun.
Jeesus Kristus on lihaan tullut!
Ei ole miestä eikä naista , ei orjaa eikä vapaata .... Vaan Kaikissa on Kristus JA TE KAIKKI OLETTE KRISTUKSESSA.- Anonyymi
Jeesuksia on monia mutta vain yksi Jeesus Kristus.
- Anonyymi
Room 14:9: "Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra."
- Anonyymi
Jeesus käskee nuhtelemaan synnintekijää
Luuk 17:3
"Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi. - Anonyymi
Miten paljon sinulla on uskoa ?
Niin Herra sanoi: "Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä." - Anonyymi
Mille kohteelle tämä "lain" lukeminen on tällä kertaa osoitettu? Kristillistä arvomaailmaa viimeaikaiset kannanotot eivät ole imarrelleet...kuten Päivi Räsäsen sateenkaariväkeen kohdistunut negaatio...asenne paljastaa kirkossa olevan todellisen tuomitsevuuden. Räsänen perään kuuluttaa todellisesti kirkon "valta asemaa" ja sen käyttämää valtaa yhteiskunnassa. Siihen ei kuulu Räsäsen mukaan omaehtoinen valinta tai itsemäärämisoikeus.
- Anonyymi
Jos joku väittää, että hänen uskonnollinen suuntauksensa on ainoa ja oikea, se on seurausta tietämättömyydestä, sivistyksen alhaisesta tasosta ("pakkovauvakaste"), joka on vaarallista sekä henkilölle itselleen että koko sivilisaatiolle.
- Anonyymi
Minä uskon apostolisen, Katolisen, pyhän ja YHDEN seurakunnan.
Tänään ollaan matkalla Jumalan Pyhyyden liepeillä mutta kuljetaan 1000 vuoden verran matkattuamme JUMALAN YKSEYTEEN.
Odota rauhassa pyhyyden liepeillä mutta mieti myös sitä että lopulta HERRA ON YKSI. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä uskon apostolisen, Katolisen, pyhän ja YHDEN seurakunnan.
Tänään ollaan matkalla Jumalan Pyhyyden liepeillä mutta kuljetaan 1000 vuoden verran matkattuamme JUMALAN YKSEYTEEN.
Odota rauhassa pyhyyden liepeillä mutta mieti myös sitä että lopulta HERRA ON YKSI.Monoteistiset uskonnot esim. islam, jehovalaisuus yms.
Mitä on sinun monoteistisessa uskossa on Pyhä Henki ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monoteistiset uskonnot esim. islam, jehovalaisuus yms.
Mitä on sinun monoteistisessa uskossa on Pyhä Henki ?Ei ISÄÄ tunne kukaan muu kuin Poika eikä Poikaa kukaan muu kuin Isä.
Olen melko maallikko teologiassa enkä osaa vastata. Kysyjä tietää itse paremmin. Minua on kyllä opastanut gnostilainen taivaallinen bramiini mutta Jeesuksesta vain eikä mitään kertonut ole Pyhästä Hengestä.
Se on mysteeri minulle.
- Anonyymi
Näitä jumalakuvia on sorvattu jokaiselle mieleiseksi.
Löytyy lahkoja ja alalahkoja hurumycket.- Anonyymi
Elämä on matka kohdusta hautaan ja toivon mukaan ikuisuuteen. Sen kulussa on ainakin neljä eri etappia ellei jopa seitsemän.
Kohden Ykseyttä kuljetaan, mutta se saavutetaan vasta 1000 vuoden kuluttua.
APOSTOLINEN 0-1000 jkr
Katolinen 1000-2000 jkr
Pyhä 2000-3000 jkr
Yksi 3000-4000 jkr
- Anonyymi
Kyllä, sama lakihenkinen jumala. Siellä, täällä. Häntä kartan.
- Anonyymi
Jeesus on vanhan testamentin murhaaja ja sadisti. Lain antaja ja tappaja.
- Anonyymi
Ei Jumala toimi pelkästään VT ja UT kautta. Apostoli Paavali kertoo että Antiikin Filosofia oli Jumalan omaa viisautta jonka tarkoitus oli opettaa tuntemaan Jumala. Kun ei opittu Jumala käytti varasuunnitelmaa eli Kristusta.
Platon ja Aristoteles, Euklides ja Arkhimedes olivat myös Jumalan yrityksiä tavoittaa sydämiä omalle puolelleen.
Syntiset tarttuu raamattuun ja pitää siitä kiinni kuin pelastusrenkaasta. Eivät terveet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614408KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523251Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492524Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?522485- 1092207
- 241893
- 231652
- 301616
- 1611494
- 361265