Onko se sitä kuuluisaa savolaishuumoria vai eikö siellä tiedetä näiden eroa?
Videoita katseltuani näkyy ettei ainakaan Metsa Manilla ole yhtäkään seiväskankea vaan kaikki ovat kivikankia.
Mitenkäs tuota, onko tämä yleinenkin tapa Savossa kutsua kivikankea seiväskangeksi?
14
203
Vastaukset
- Anonyymi
Meilläpäin sitä sanotaan rautakangeksi.
- Anonyymi
Jostain lapsuudesta jäänyt seiväskankipinttymä soimaan manilla päähän, aivan kuten kaikki muukin hokema.
- Anonyymi
Mestarilla kankikin pittää olla alumiinista, kevvee nostaa ja viäntää.
- Anonyymi
Mestarilla alumiinikangeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mestarilla kankikin pittää olla alumiinista, kevvee nostaa ja viäntää.
Senkin sai fanilta ilmatteeks jollain videolla muistini mukaan. Lähes kaikki Juvosilla on saatua, ei itse ostettua,paitsi ehkä nuo traktorit ja länkkärit.
- Anonyymi
Samaten meillä koskaan kuulutkaan Kivikangesta mutta onhan nois Savolaiset oma lukunsa kun menevät kotiin niin menevät pihaan ei siis sisälle asuntoon vaan jäävät pihalle ovat ilmeisesti ihan pihalla kaikesta
- Anonyymi
Aivan. Mikä lie tämä kivikanki kaveri?
- AnonyymiUUSI
Pohjanmaan kivettömillä pelloilla ei kivikankea tarvitakaan. Mutta heinäseipäitä oli siellä aikoinaan kaikkialla, millä kangella ne oli pystytetty? Rauta- vai seiväs-?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pohjanmaan kivettömillä pelloilla ei kivikankea tarvitakaan. Mutta heinäseipäitä oli siellä aikoinaan kaikkialla, millä kangella ne oli pystytetty? Rauta- vai seiväs-?
Puukollahan kaivetahan.
- Anonyymi
Savossa on/ on ollut paljon kiviiä pelloilla ja aikoinaan heinäseipäitäkin silmänkantamattomiin! On siinä seiväskankea tarvittu, että ne on pystyyn saatu!
- Anonyymi
Seiväskanki oli omanlainen sitten heinäseipäille ja rautakanki taas sitten ohkanen.On myös vanha tolppakanki paksulla päällä isoon reikään.
- Anonyymi
Eli siis se on seiväskankea persreikään?
Jotta tuntuu?- Anonyymi
Kivikankea.
- AnonyymiUUSI
Kiviä ja kantoja on ennen kangettu PUISELLA KANGELLA. Ei välttämättä ollut rautakankia.
Nato pitää kangeta Suomesta ulos kuumalla lyijykangella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078