Apostolien pilkkaaja saa ainoastaan kirouksen päälleen. Mitään hyvää hän ei siitä saa.
Apostolien pilkkaaja
35
355
Vastaukset
- Anonyymi
Niinkö Raamatussa lukee, vai miten tämä liittyy aiheeseen?
- Anonyymi
Kumma ettei se nyt ole itse vastannut kymmenellä peräkkäisellä kommentilla, "nerokkaaseen aloitukseensa."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma ettei se nyt ole itse vastannut kymmenellä peräkkäisellä kommentilla, "nerokkaaseen aloitukseensa."
Pilkkaajat eivät peri taivasten valtakuntaa.
”eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.”
1 Kor 6:10 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.”
1 Kor 6:10Eikä varasten, eikä ahnetten, eikä juomarien, eikä pilkkaajain eikä raateliain pidä Jumalan valtakuntaa perimän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä varasten, eikä ahnetten, eikä juomarien, eikä pilkkaajain eikä raateliain pidä Jumalan valtakuntaa perimän.
varken tjuvar eller giriga eller drinkare eller smädare eller roffare skola få Guds rike till arvedel.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
varken tjuvar eller giriga eller drinkare eller smädare eller roffare skola få Guds rike till arvedel.
Nor thieves, nor covetous, nor drunkards, nor revilers, nor extortioners, shall inherit the kingdom of God.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 Kor 6:10Kirous on se, ettei pilkkaaja peri taivasten valtakuntaa.
- Anonyymi
”Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, OMAKSI KADOTUKSEKSEEN.”
2 Piet 3:14-16
Mielestäni selvää tekstiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirous on se, ettei pilkkaaja peri taivasten valtakuntaa.
”Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.”
Gal 1:8 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 Kor 6:10Oletko ottanut huomioon ettei sitä peri patologiset valehtelijatkaan? Totuuden nimessä mainittakoon ettei mitään perittävää ole edes olemassa.😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, OMAKSI KADOTUKSEKSEEN.”
2 Piet 3:14-16
Mielestäni selvää tekstiä.Paavali kirjoitti hankalasti ymmärrettävistä asioista, vaikka oli tietämätön ja vakaantumaton, maailmallisen "viisautensa" mukaisesti ja väänsi kieroon vanhoja juutalaisia kirjoituksia.
2 Joh 9
Kenelläkään, joka menee Kristuksen opetuksen yli eikä pysy siinä, ei ole Jumalaa.
Paavali oli toinen Bileam. (2 Pi 2:15)
Juud 10-13
... niin kuin järjettömät eläimet, omaksi turmiokseen ... Bileamin harhapolulle ... vaahtoavat omaa häpeäänsä, tähtiä, joilla ei ole vakiintunutta rataa ja joille on varattu
synkin pimeys ikuisiksi ajoiksi.
vrt. 2 kor 11:16- Älkää ajatelko, että MINÄ olen järjetön. Mutta vaikka ajattelisittekin, että MINÄ olen järjetön, kestäkää MINUA, jotta myös MINÄ voisin hieman ylpeillä. Sitä mitä MINÄ nyt sanon, MINÄ en sano Herran esimerkistä, vaan MINÄ sanon sen kuin järjetön ihminen, itsevarmasti ylpeillen. Koska monet ylpeilevät tämän maailman asioista, MINÄKIN ylpeilen ... MINÄ puhun järjettömästi ... MINÄ vastaan kuin järkeä vailla ... jos MINUN täytyy ylpeillä ... MINÄ ylpeilen ... MINÄ en valehtele ... MINUN täytyy ylpeillä ...
vrt. Jaak 3:14-b (Paavalin viisaus ei ollut ylhäältä vaan maailmasta; ei pidä ylpeillä)
Mutta jos sydämessänne on katkeraa kateutta ja riidanhalua, älkää kerskailko älkääkä valehdelko vastoin totuutta. Tämä ei ole viisautta, joka on lähtöisin ylhäältä. Se on maallista, eläimellistä, demonista.
2 Pi 17
Koska siis te, rakkaat, tiedätte tämän jo ennalta, olkaa varuillanne, etteivät periaatteettomien ihmisten valheet johtaisi teitä harhaan heidän mukanaan.
vrt. 1 kor 9:22 (Paavali oli periaatteeton ihminen; hänestä oli tullut milloin mimmoinenkin vaikka mimmoisille kampittaakseensa oikein monia)
Paavali kuoli jo ennen juutalaissodan syttymistä, joten hän ei saanut nähdä loppua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se vielä ehtii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirous on se, ettei pilkkaaja peri taivasten valtakuntaa.
Etkä sinä kun ukin vanhat koirankarvarukkaset.
- Anonyymi
Pilkkaaja ei saa siunausta Jumalalta. Ei varmasti! Hänen täytyy tehdä parannus ja pyytää anteeksiantoa Jumalalta.
- Anonyymi
Mikäs hoitomies sinä kuvittelet olevasi, olet ilmeisesti se "hoidettu hoitomies."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs hoitomies sinä kuvittelet olevasi, olet ilmeisesti se "hoidettu hoitomies."
Monen lahkon oppirakennelma perustuu pelkästään Paavalin puheisiin.
Esim. Lestamiehet pelkää menettävänsä asemansa, kun Paavalin valheita palastetaan. Siksi se on arka paikka heille.
- Anonyymi
Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa eikä kuullut oikeata opetusta.
Paavali pystytti omia oppejaan. - Anonyymi
Huomenna sunnuntaina 20/7 on Apostolien päivä. Tarkoittaa varmasti vain 12 lähintä Jeesuksen apostolia mutta olisi kiva miettiä saivatko kymmenet tai sadat muut apostolit aikaan mitään merkittävää?
Luultavasti saivat, mutta Rooma nielaisi kaikki heidän työnsä tulokset osaksi itseään. Tai sitten tulokset tuhoutui ankarissa vainoissa.
Jos ei siemen putoa maahan ja kuole se jää vaille hedelmää mutta jos se kuolee siitä nousee Tähkä jossa on kymmeniä uusia siemeniä.
Kirkko on Apostolien työn ja suksession avulla kasvanut ja on ollut kohta 2000 vuotinen imperiumi yhtäjaksoinen johon vain harva maallinen imperiumi voi toivoa pääsevänsä.- Anonyymi
Raamattu tuntee vain 12 Kristuksen apostolia ja mainitsee heidät nimeltä.
Ei yhtään enempää.
Kaikki sen jälkeen itsensä apostoliksi kutsuvat ovat valheapostoleita.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei yhtään enempää.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.Biblia 1776
13 Sillä senkaltaiset VÄÄRÄT APOSTOLIT ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä KRISTUKSEN APOSTOLIKSI.
14 Ei myös ihmekään ole; sillä itse Saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
15 Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei yhtään enempää.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
12 perustusta joissa kussakin 12 apostolilta a 12 nimeä.
Eli 144 apostolia kullakin 12 nimeä = 1728 nimeä.
Mua ihmetyttää aikajakauma noille 12 perustukselle. Milloin oli ensimmäinen perustus ja milloin tulee olemaan viimeinen eli 12.
Luulisi perustusten olevan 300 vuoden välein eli vuodesta 0 vuoteen 3600 jkr asti.
300 -600-900-1200-1500-1800-2100-2400-2700-3000-3300-3600 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
12 perustusta joissa kussakin 12 apostolilta a 12 nimeä.
Eli 144 apostolia kullakin 12 nimeä = 1728 nimeä.
Mua ihmetyttää aikajakauma noille 12 perustukselle. Milloin oli ensimmäinen perustus ja milloin tulee olemaan viimeinen eli 12.
Luulisi perustusten olevan 300 vuoden välein eli vuodesta 0 vuoteen 3600 jkr asti.
300 -600-900-1200-1500-1800-2100-2400-2700-3000-3300-3600Sulla ei taida olla matematiikka hallussa. Karitsan apostoleita on 12 kpl. Ei enempää.
Kaikkien nimetkin mainitaan Apt.1 -luvussa.
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
- Anonyymi
ELIAN AIKANA OLI VAIN YKSI OIKE PROFEETTA, MUTTA VÄÄRIÄ PROFEETTOJA OLI 450.
Sama suhde se on nykyisinkin. 1:450.
Pelkästään Suomessa on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä eli uskonlahkoa ja uskonkulttia perinteisten kristillisten kirkkojen lisäksi. - Anonyymi
Hurmoslahkot eksyttää ihmisiä sen kun kerkiävät.
1. Kun. 18:29
Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!- Anonyymi
Hengelliset laulut helpottaa hurmoshenkisten lahkolaisten oloa.
1. Sam. 18:10
Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.
- Anonyymi
Vanhat unia uneksuvat nuorten näkyjä nähdessä.
Voyager- Anonyymi
Sananl. 23:33
Silmäsi näkevät outoja, puheesi ovat hullun houreita.
Ne kaikki jakeet liittyvät siihen kontekstiin, mihin ne alunperin kuuluvat. Ei niitä pidä yleistää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne kaikki jakeet liittyvät siihen kontekstiin, mihin ne alunperin kuuluvat. Ei niitä pidä yleistää.Saatanalla on kova kiire, koska sillä on vähän aikaa jäljellä.
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.
Keniassa lahkolaispastori kehotti seurakuntalaisia paastoamaan, koska heidät piti temmata taivaaseen pikapuoliin.
Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 ruumista vielä etsittiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne kaikki jakeet liittyvät siihen kontekstiin, mihin ne alunperin kuuluvat. Ei niitä pidä yleistää.Kyllä. Iskän hulluus on parhautta just mulleeeee👋👋👆
- Anonyymi
Jeesuksiakin on vain yksi kpl. Jeesus on taivaassa.
Ei useampia, vaikka niitä on monet nähnyt ja väittää niitä hiippailevan vaikka missä Damaskon hiekkaerämaissa murhamiesten porukoissa.
"Sillä monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta." (Jeesus)
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
Matt.24:24 Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin. - Anonyymi
Apostolisen ajan loppu. Vaikka Raamatussa ei kerrotakaan noiden 12 apostolin kuolemasta, Jaakobin kuolemaa lukuun ottamatta, käytettävissä olevat todisteet osoittavat, että he pysyivät uskollisina kuolemaan asti, eikä heidän tilalleen sen vuoksi tarvinnut valita ketään. Seuraavien vuosisatojen historiasta huomautetaan, että ”aina kun sitä [sanaa ”apostoli”] käytetään ihmisistä myöhemmässä kristillisessä kirjallisuudessa, tuota sanaa käytetään kielikuvana. Kirkolla ei ole ensimmäisen vuosisadan jälkeen ollut apostoleita UT:n [Uuden testamentin] tarkoittamassa merkityksessä.” (The Interpreter’s Dictionary of the Bible, toim. G. A. Buttrick, 1962, 1. osa, s. 172.)
Kun Andronikosta ja Juniasta sanotaan Roomalaiskirjeen 16:7:ssä ”apostolien joukossa huomattavina pidetyiksi miehiksi”, ei tarkoiteta sitä, että he olivat apostoleita, vaan sitä, että apostolit pitivät heitä suuressa arvossa. Jotkut väittivät valheellisesti olevansa ”Kristuksen apostoleita”, kuten käy ilmi 2. Korinttilaiskirjeen 11:5, 13:sta, 12:11, 12:sta ja Ilmestyksen 2:2:sta. - Anonyymi
Bööbööböö.
- Anonyymi
Helluntailiikkeen perustaja oli jumalaton mies Charles Fox Parham oli vapaamuurari ja KuKluxKlaanin jäsen, ei mikään oikea apostoli.
- Anonyymi
Hullutuksiin ei pidä luottaa. Järki eli Logos pitää säilyttää uskoasioissa.
Jumala on järjestyksen ja kurin Jumala.
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina. - Anonyymi
Jos kuulee ääniä päästään, niin ei se ole mikään apostoliksi nimittäminen eikä vihkimen, vaan kiireesti ammattiauttajien puheille.
Ruotsissa Knutbyn helluntaiseurakunnassa yksi pastoreista julisti itsensä Kristuksen morsiameksi, sillä seurauksella, että toiset pastorit tappoivat hänet.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802861
- 1892465
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362185- 201493
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101284
- 131269
- 221241