Ovelaa kerrontaa, jolla on tarkoitus huijata auton ostajaa ostamaan fossiiliauto.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/d87ac603-b6e8-4054-b5a4-d8973bcd8188
Tällaisilla ovelilla teksteillä yritetään saada liikkeisiin seisomaan jääneet dieselautot myytyä.
55
256
Vastaukset
- Anonyymi
Vielä tyhmempi on ostaa valmiiksi vanhalla tekniikalla oleva sähkö auto.
- AnonyymiUUSI
Ja ostaa uutta dieseltekniikkaa, hihii!
- Anonyymi
Olipa ovelaa kirjoitusta . Heh heh ! Pelkkää faktaa vain .
- Anonyymi
Muka hienovaraisesti ja asiantuntevasti kirjoitettua, mutta täyttä soopaa.
- Anonyymi
Ostin kuitenkin, sillä pitkät ajomatkat. Miljoona kilometriä tulee mittariin melko nopeasti.
- Anonyymi
Yhtähyvin tuo Iltasomien juttu kertoo, miksi ei osteta sähköautoja. Sähköautoilla on vielä pitkä, pitkä matka kehittyä dieselin tasolle.
- AnonyymiUUSI
Meikäläisen nurkka-ajossa 3,5 vuotta
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yhtähyvin tuo Iltasomien juttu kertoo, miksi ei osteta sähköautoja. Sähköautoilla on vielä pitkä, pitkä matka kehittyä dieselin tasolle.
Vain aniharva tarvitsee mitään pitkää rangea ja polttarin ollessa kyseessä siitä puhe on entistä naurettavampaa kun dieseliä saa joka paikasta.
- Anonyymi
Kyllä sähköauton ehtii sitten ostaa jos fossiiliautojen myynti todella loppuu 10 vuoden päästä. Eppäillä tuota kyllä soppii koska ei Euroopan kymmenille tai sadoille miljoonille autoilijoille ole mahdollista polkaista tyhjästä latausinfraa 10 vuodessa. Eli kassellaan rauhassa syssymmällä...
- AnonyymiUUSI
"jos fossiiliautojen myynti todella loppuu 10" taitaa olla sillälailla, että on alettava tuottamaan enemmän polttomoottoriautoja.
Kun raakaineet on kauppasodan, tariffien ja sanktioiden takia hieman hankalasti saatavilla.
Tai sitten on opeteltava kävelemää...
- Anonyymi
Sähköauton kantama ei ikinä tule kasvamaan muuten kuin akun massaa kasvattamalla. Jotta päästään dieselin rinnalle tarvitaan 1500kg akku. Jokainen tajuaa homman järjettömyyden. Sähköauton rajoituksia ei voi kiertää.
- Anonyymi
Se on sinun kuvitelmasi. Tieto kertoo muuta.
- AnonyymiUUSI
Juurikin niin.
- AnonyymiUUSI
Tuo on huvittavaa, kun kehutaan dieseliä vääntäväksi. Dieselin vääntö on surkea ja se jää jopa bensamoottorille aivan kirkkaasti. Ahtamalla siitä saadaan edes jonkinmoinen vääntö.
- AnonyymiUUSI
Kun kerran väität tietäväsi paremmin kuin alan insinöörit niin miksi et suunnittele omia ylivoimaisia bensiinkäyttöisiä moottoreitasi työkoneisiin ja rikastu?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kun kerran väität tietäväsi paremmin kuin alan insinöörit niin miksi et suunnittele omia ylivoimaisia bensiinkäyttöisiä moottoreitasi työkoneisiin ja rikastu?
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/f9ea9817-f4cf-41cc-9f8a-a64c3f6a0c3e
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/f9ea9817-f4cf-41cc-9f8a-a64c3f6a0c3e
"Juttu on julkaistu aiemmin 24.11.2021. "
Asiat on muuttuneet paljon neljässä vuodessa. Tuotantotekniikassa ja logistiikassa kehitykset on olleet suuria. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kun kerran väität tietäväsi paremmin kuin alan insinöörit niin miksi et suunnittele omia ylivoimaisia bensiinkäyttöisiä moottoreitasi työkoneisiin ja rikastu?
Mitatun faktan ilmoittaminen ei ole väite, eikä millään tavalla ole ”alan insinöörien” tietoa vastaan.
2-litraisen ahtamattoman dieselin vääntö on suunnilleen puolet, vastaavan kokoisen bensiinimoottorin väännöstä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitatun faktan ilmoittaminen ei ole väite, eikä millään tavalla ole ”alan insinöörien” tietoa vastaan.
2-litraisen ahtamattoman dieselin vääntö on suunnilleen puolet, vastaavan kokoisen bensiinimoottorin väännöstä.No mistä kuvittelet löytäväsi enää ahtamattomia dieselautoja?
Kyllä diesel ’hakkaa’ mennen tullen vastaavan bensa-auton. Väännön, kulutuksen ja kestävyyden osalta. Mukavuudesta nyt puhumattakaan…. - AnonyymiUUSI
Nyt tulee oikein suurta tyhmyyttä.
Onko edes turbottomia myynnissä bensamoottorillakaan.... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No mistä kuvittelet löytäväsi enää ahtamattomia dieselautoja?
Kyllä diesel ’hakkaa’ mennen tullen vastaavan bensa-auton. Väännön, kulutuksen ja kestävyyden osalta. Mukavuudesta nyt puhumattakaan….Mukavuudesta? Pidätkö todellakin ronksottavaa dieseliä mukavana?
Ja ihan vinkkinä, edellinen autoni oli MB E200d 2017, enkä itse osannut sitä pitää millään tavalla mukavana.
Kulutus dieselissä on pienempi ja se onkin ainoa dieselin etu. Kaikessa muussa se häviää bensiinimoottoriselle.
Itse tosin ajan nykyään sähköautolla, kun käyttöautona se pesee nuo fossiilit mennen tullen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Juttu on julkaistu aiemmin 24.11.2021. "
Asiat on muuttuneet paljon neljässä vuodessa. Tuotantotekniikassa ja logistiikassa kehitykset on olleet suuria.Kaikenkaikkiaan " taas sähköauto tai - autoilija" , jutut useimmiten vuoden vanhoja.......paitsi taas paloi sähköpakettiauto ja sytytti samalla jne. ..oli ihan tuore, mutta ilo oli ennenaikainen. Totuus oli polttomoottoriautoille karumpi. Oikeampi olisi ollut . Taas sähköautovihaaja sytytti sähköauton tuleen.
- AnonyymiUUSI
Huonompi vääntö kuin nykymoottoreissa (sähkö) ja järkyttävän paljon suurempi energiankulutus ja kalliiy kilometrit plus diesel-vero vielä päälle.
Halvallahan diesel pitää saada, että kannattaa.- AnonyymiUUSI
Ajoneuvovero vuodessa on vähintään 800 euroa vaikkei aja metriäkään.
- AnonyymiUUSI
Noi dieselikaverit eivät ole sieltä välkyimmästä päästä. Pitävät täysin hyödytöntä asiaa auton tärkeimpänä ominaisuutena.
Pitkä tankkausväli on ihmiselle yjtä tärkeää kuin fillari kalalle.- AnonyymiUUSI
"Pitkä tankkausväli on ihmiselle yjtä tärkeää kuin fillari kalalle."
Sattuu olemaan aina se ykkösasia autoa ostettaessa. - AnonyymiUUSI
Kyllä se nyt on tärkeää jos ajaa, se on sama kun jos muija hybridin täyssägkön voimin käy kaupassa mutta eisillä joensuun reissua täältä Rauman suunnalta tee.
Ja talvella ei todellakaan lähde sähköautolla kauas... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Pitkä tankkausväli on ihmiselle yjtä tärkeää kuin fillari kalalle."
Sattuu olemaan aina se ykkösasia autoa ostettaessa.Mikä se hyöty konkreettisesti on?
Sähköautoilla ajaa 1.000km alle kymmeneen tuntiin jos sellaiselle reissulle tulee tarve.
Normaalit arkiajot hoituu kotilatauksella eikä tarvitse käydä tankkaamassa lainkaan.
Ja ajaminen maksaa vain alle kaksi euroa per 100km. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mikä se hyöty konkreettisesti on?
Sähköautoilla ajaa 1.000km alle kymmeneen tuntiin jos sellaiselle reissulle tulee tarve.
Normaalit arkiajot hoituu kotilatauksella eikä tarvitse käydä tankkaamassa lainkaan.
Ja ajaminen maksaa vain alle kaksi euroa per 100km.Harhainen ja idiootti sähköautofanaatikko jauhaa taas paskaa. Tuo onnistuu vain jos ajaa koko ajan 130 km/h ja 100% ajasta moottoritiellä jonka verralla on valtavat määrät pikalatauspaikkoja. Lisäksi noilla pikalatausasemilla lataaminen maksaa enemmän kuin diesel. Suomessa on satojen kilometrien tienpätkiä joissa ei ole yhtä ainutta pikalatauspaikkaa eikä luultavasti ikinä tulekaan.
"Ja ajaminen maksaa vain alle kaksi euroa per 100km."
Tuota arvotonta paskatietoa laskukyvytön ja valehteleva sähköautofanaatikko taas toistaa. Sähkön ja bensan hinta on murto-osa autoilun hinnasta ja pelkkää sähkön hintaa tuijottava on naurettavan typerä idiootti. Normaalisti sähköautoilun hinta on yli 50 euroa per 100 km ja siihen pitäisi polttiksen kuluja verrata.
Lisäksi valtaosalle suomalaisia polttis tulee halvemmaksi. Kannattaa muistaa, että yli puolet ajaa suomalaisista ajaa vanhalla autolla ja alle 14 tkm vuodessa. Itse asiassa yli 30% autoilijoista ajaa alle 10 tkm vuodessa. Noissa ajolukemissa ei sähköautojen "säästöt" merkitse paskaakaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Harhainen ja idiootti sähköautofanaatikko jauhaa taas paskaa. Tuo onnistuu vain jos ajaa koko ajan 130 km/h ja 100% ajasta moottoritiellä jonka verralla on valtavat määrät pikalatauspaikkoja. Lisäksi noilla pikalatausasemilla lataaminen maksaa enemmän kuin diesel. Suomessa on satojen kilometrien tienpätkiä joissa ei ole yhtä ainutta pikalatauspaikkaa eikä luultavasti ikinä tulekaan.
"Ja ajaminen maksaa vain alle kaksi euroa per 100km."
Tuota arvotonta paskatietoa laskukyvytön ja valehteleva sähköautofanaatikko taas toistaa. Sähkön ja bensan hinta on murto-osa autoilun hinnasta ja pelkkää sähkön hintaa tuijottava on naurettavan typerä idiootti. Normaalisti sähköautoilun hinta on yli 50 euroa per 100 km ja siihen pitäisi polttiksen kuluja verrata.
Lisäksi valtaosalle suomalaisia polttis tulee halvemmaksi. Kannattaa muistaa, että yli puolet ajaa suomalaisista ajaa vanhalla autolla ja alle 14 tkm vuodessa. Itse asiassa yli 30% autoilijoista ajaa alle 10 tkm vuodessa. Noissa ajolukemissa ei sähköautojen "säästöt" merkitse paskaakaan.Etkö vieläkään pysty esittämään laskelmaa väitteidesi tueksi.
Eli kommenttisi on pelkkää paskaa, ilman yhtäkään perustelua. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Etkö vieläkään pysty esittämään laskelmaa väitteidesi tueksi.
Eli kommenttisi on pelkkää paskaa, ilman yhtäkään perustelua.Valtaosa suomalaisista ajaa alle 14 tkm vuodessa joten verrataan tuohon, jos laskelma tehdään. Ja suurissa kaupungeissa on pikemminkin alle 10 tkm vuodessa.
Lisäksi normaali suomalainen on valmis maksamaan autosta alle 10 000 euroa (10 000 euroa on todella suuri määrä rahaa useimmille) ja tuolla pitäisi saada suuri perheauto pitkällä toimintamatkalla ja nopealla pikalatauksella (mieluiten alle 10 minuutissa). Tuollaisia kelvollisia sähköautoja ei ole olemassa tuossa hintaluokassa. Itse asiassa niitä ei löydy alle 40 000 euron hintaan edes käytettynä. Eli vertailu on 10 000 euron polttiksen ja 40 000 euron sähköauton välillä ja ajomatka vuodessa on 10 tkm. Noilla luvuilla "säästön" saaminen vie noin 40 vuotta. Toisin sanoen nykyisellään useimmille suomalaisille polttis on halvempi.
Nykyiset sähköautot ovat ylihintaisia, heikkolaatuisia ja usein käyttökelvottomia romuja. Yhtäkään edullista ja käyttökelpoista uutta sähköautoa ei ole olemassa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista ajaa alle 14 tkm vuodessa joten verrataan tuohon, jos laskelma tehdään. Ja suurissa kaupungeissa on pikemminkin alle 10 tkm vuodessa.
Lisäksi normaali suomalainen on valmis maksamaan autosta alle 10 000 euroa (10 000 euroa on todella suuri määrä rahaa useimmille) ja tuolla pitäisi saada suuri perheauto pitkällä toimintamatkalla ja nopealla pikalatauksella (mieluiten alle 10 minuutissa). Tuollaisia kelvollisia sähköautoja ei ole olemassa tuossa hintaluokassa. Itse asiassa niitä ei löydy alle 40 000 euron hintaan edes käytettynä. Eli vertailu on 10 000 euron polttiksen ja 40 000 euron sähköauton välillä ja ajomatka vuodessa on 10 tkm. Noilla luvuilla "säästön" saaminen vie noin 40 vuotta. Toisin sanoen nykyisellään useimmille suomalaisille polttis on halvempi.
Nykyiset sähköautot ovat ylihintaisia, heikkolaatuisia ja usein käyttökelvottomia romuja. Yhtäkään edullista ja käyttökelpoista uutta sähköautoa ei ole olemassa.Ja uuden sähköauton kaikki kulut yhteensä ovat 50-60 euroa per 100 km. Ei siinä jokin halpa sähkö merkitse paljoakaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja uuden sähköauton kaikki kulut yhteensä ovat 50-60 euroa per 100 km. Ei siinä jokin halpa sähkö merkitse paljoakaan.
Ja vastaavan bensa-auton kokonaiskulut yli 70 euroa per 100 km, faktat löytyy esim. TM:n käyttötesteistä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja vastaavan bensa-auton kokonaiskulut yli 70 euroa per 100 km, faktat löytyy esim. TM:n käyttötesteistä.
Ei ole, jos oikeasti katsoo vastaavaa bensa-autoa. Ja auton tehosta ei normaalit suomalaiset piittaa paskaakaan. Ja edelleen, normaalien keskituloisten suomalaisten autobudjetti on alle 10 000 euroa, joten siitä lähdetään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole, jos oikeasti katsoo vastaavaa bensa-autoa. Ja auton tehosta ei normaalit suomalaiset piittaa paskaakaan. Ja edelleen, normaalien keskituloisten suomalaisten autobudjetti on alle 10 000 euroa, joten siitä lähdetään.
Kyllä bensa-auto on kalliimpi, TM:n laskelmat kokonaiskuluista:
Nissan Qashqai vajaa 68 eur/100km
Tesla 3 noin 50 eur/100km
VW ID.4 noin 45 eur/100km
Nuo 3 autoa ovat hinnaltaan/ominaisuuksiltaan kuluvertailumielessä riittävän samanlaiset. Ja arvaan jo seuraavan kommentin, eli Qashqain kulutusta moititaan suureksi (7l/100km), mutta pari litraakaan pienempi kulutus ei montaa euroa noita kokonaiskuluja/100km pudota. - AnonyymiUUSI
Mitä täällä kinaatte. Ajakoon kukin millä haluaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä bensa-auto on kalliimpi, TM:n laskelmat kokonaiskuluista:
Nissan Qashqai vajaa 68 eur/100km
Tesla 3 noin 50 eur/100km
VW ID.4 noin 45 eur/100km
Nuo 3 autoa ovat hinnaltaan/ominaisuuksiltaan kuluvertailumielessä riittävän samanlaiset. Ja arvaan jo seuraavan kommentin, eli Qashqain kulutusta moititaan suureksi (7l/100km), mutta pari litraakaan pienempi kulutus ei montaa euroa noita kokonaiskuluja/100km pudota.Nuo ovat hyvin rajoitetusta määrästä malleja. Yhtäkään noista ei keskituloinen suomalainen osta. Kaikki nuo ovat järkyttävän ylihintaisia ja vain idiootti ostaa minkään noista.
"Nuo 3 autoa ovat hinnaltaan/ominaisuuksiltaan kuluvertailumielessä riittävän samanlaiset."
Kyllä, kaikki nuo ovat ylihintaisia paskoja romuja. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nuo ovat hyvin rajoitetusta määrästä malleja. Yhtäkään noista ei keskituloinen suomalainen osta. Kaikki nuo ovat järkyttävän ylihintaisia ja vain idiootti ostaa minkään noista.
"Nuo 3 autoa ovat hinnaltaan/ominaisuuksiltaan kuluvertailumielessä riittävän samanlaiset."
Kyllä, kaikki nuo ovat ylihintaisia paskoja romuja.Lisään... Itse asiassa useimmat alle 10 tonnin käytetyt polttikset päihittävät kevyesti laadussa kaikki nuo uudet autot.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Itse asiassa useimmat alle 10 tonnin käytetyt polttikset päihittävät kevyesti laadussa kaikki nuo uudet autot.
Määrittele mitä tässä yhteydessä tarkoitat laadulla?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista ajaa alle 14 tkm vuodessa joten verrataan tuohon, jos laskelma tehdään. Ja suurissa kaupungeissa on pikemminkin alle 10 tkm vuodessa.
Lisäksi normaali suomalainen on valmis maksamaan autosta alle 10 000 euroa (10 000 euroa on todella suuri määrä rahaa useimmille) ja tuolla pitäisi saada suuri perheauto pitkällä toimintamatkalla ja nopealla pikalatauksella (mieluiten alle 10 minuutissa). Tuollaisia kelvollisia sähköautoja ei ole olemassa tuossa hintaluokassa. Itse asiassa niitä ei löydy alle 40 000 euron hintaan edes käytettynä. Eli vertailu on 10 000 euron polttiksen ja 40 000 euron sähköauton välillä ja ajomatka vuodessa on 10 tkm. Noilla luvuilla "säästön" saaminen vie noin 40 vuotta. Toisin sanoen nykyisellään useimmille suomalaisille polttis on halvempi.
Nykyiset sähköautot ovat ylihintaisia, heikkolaatuisia ja usein käyttökelvottomia romuja. Yhtäkään edullista ja käyttökelpoista uutta sähköautoa ei ole olemassa.Sama idioottimaine paskanjauhaminen jatkuu taas, eikä vieläkään näy niitä laskelmia.
Etkö osaa laskea kummankaan kuluja?
Laskepa nyt edes sen pakoputkiautosi kulut.
Vai etkö osaa edes sitä? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Itse asiassa useimmat alle 10 tonnin käytetyt polttikset päihittävät kevyesti laadussa kaikki nuo uudet autot.
Alle 10 tonnin pakoputkiautot on vanhoja paskoja romuläjiä, joilla ei aja kuin persaukiset.
- AnonyymiUUSI
Parisen viikkoa sitten vaihdoin lähes 9 vuotta vanhan diesel-cittarini uuteen, mutta sähköcittariin. Tässä yhteydessä vaihtui myös automerkki.
Vaihtoarvona oli vähän yli 40% siitä mitä se aikanaan maksoi. Auto oli loistokunnossa ja huollettu huolto-ohjelman mukaisesti. Ko dieseleistä on jopa kova kysyntäkin ja kun etsin vastaavia vaihtoautoja, niin eipä niitä todellakaan paljoa ole myytävänä.
Suoraan sanoen itsekin yllätti kovasta vaihtoarvosta. Eikä tuo ollut mikään poikkeus, kun tietysti pyysin tarjouksia useammasta minua kiinnostaneesta autosta ja tarjosin tätä vaihtoon. Kaikkien saamieni tarjousten vaihtoauton arvo liikkuin samoilla tasoilla. Saman merkin sähköautoista en tosin pyytänytkään tarjousta, kun ei löytynyt minulle sopivaa. Olisihan se voinut olla mielenkiintoista nähdä olisiko ’merkkiuskollisuus’ nostanut vaihtoauton arvoa.
Ihan on höpöpuheita nuo väitteet muka dieselien hyljeksimisestä minun kokemukseni mukaan. Tietystii. oma autoni oli hyväkuntoinen ja ikäänsä nähden kohtuullisesti, jopa vähän, ajettiin.
Voin kuvitella ’loppuunajettuja’ ja huonosti pidettyjä dieseleitä hyljeksittävän ja niitähän piisaa toisin kuin vastaavia bensa-autoja,,jotka lienevät jo poistuneet paaliin tai ’peltoautoiksi’.- AnonyymiUUSI
Syksymmällä kelien kylmettyä uskon, että rupeat kaipaamaan vanhaa dieselpeliä takaisin...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Syksymmällä kelien kylmettyä uskon, että rupeat kaipaamaan vanhaa dieselpeliä takaisin...
Huutonaurua kolmannella. Dieselit ovat selkeästi kaikista kylmimpiä autoja talvella eivätkä pärjää ilman lisälämmitintä.
Sähköautot ovat hallinneet TMn taivertailujen lämmitysosuutta jo vuosia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Huutonaurua kolmannella. Dieselit ovat selkeästi kaikista kylmimpiä autoja talvella eivätkä pärjää ilman lisälämmitintä.
Sähköautot ovat hallinneet TMn taivertailujen lämmitysosuutta jo vuosia.Vaikka näin onkin niin se lämpö on suoraan ajomatkasta pois. Kesällä saattaa olla että matkat kulkevat mukavasti lämpimässä säässä mutta syksyllä ranget tippuvat 20% kun lisätään lämmitystä sekä kabiiniin että akkuun ja silloin voi jo huomata, että kohtahan alkaa tekemään tiukkaa kahden etapin välinen ajo. Kunnes lopulta talvella range on enää vajaa puolet ja vitutus täten huipussaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka näin onkin niin se lämpö on suoraan ajomatkasta pois. Kesällä saattaa olla että matkat kulkevat mukavasti lämpimässä säässä mutta syksyllä ranget tippuvat 20% kun lisätään lämmitystä sekä kabiiniin että akkuun ja silloin voi jo huomata, että kohtahan alkaa tekemään tiukkaa kahden etapin välinen ajo. Kunnes lopulta talvella range on enää vajaa puolet ja vitutus täten huipussaan.
Sehän riippuu aivan siitä minkälaisia matkoja on tarve ajaa.
Muutoin en usko että kenellekään tulee dieselin talviominaisuuksia ikävä... - AnonyymiUUSI
Tuossa on varmasti merkki- ja mallikohtaista vaihtelua, ja hyvä yksilö on varmaan liikkeille aina mieleen, mutta kun alkuvuodesta piti appiukolle saada jonkun vuoden vanha neliveto-cittari vielä "perinteisellä" bensa tai diesel-koneella, niin omien havaintojen mukaan bensakoneisia oli vähän tarjolla. Ne yleensä poistuivat myös myynnistä nopeasti. Dieseleitä taas oli selvästi enemmän myytävänä, ja muutaman yksilön tietoja kun tarkemmin katsoin Trafilta niin olivat olleet kuukausia myynnissä. Samoin nyt kun mielenkiinnosta vilkaisin myynnissä olevia niin ulkomuistista väittäisin että useampi diesel-yksilö oli jo tammikuussa myynnissä... Noin kokonaisuutena kyllä itselle jäi fiilis että dieseleitä ainakin tuossa autoluokassa oli tarjolla enemmän kuin niille oikein oli kysyntää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka näin onkin niin se lämpö on suoraan ajomatkasta pois. Kesällä saattaa olla että matkat kulkevat mukavasti lämpimässä säässä mutta syksyllä ranget tippuvat 20% kun lisätään lämmitystä sekä kabiiniin että akkuun ja silloin voi jo huomata, että kohtahan alkaa tekemään tiukkaa kahden etapin välinen ajo. Kunnes lopulta talvella range on enää vajaa puolet ja vitutus täten huipussaan.
Suomessa on latauspisteitä enemmän kuin Alkoja ja rkirskeja yhteensä. Jos tarvii lataa niin sitten lataa. Mikä ongelma siitä muka on?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on latauspisteitä enemmän kuin Alkoja ja rkirskeja yhteensä. Jos tarvii lataa niin sitten lataa. Mikä ongelma siitä muka on?
Ajanhukka
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on latauspisteitä enemmän kuin Alkoja ja rkirskeja yhteensä. Jos tarvii lataa niin sitten lataa. Mikä ongelma siitä muka on?
Ja silti Suomessa on yli 200 km tienpätkiä ilman yhtä ainutta pikalaturia.
Lisäksi kukaan ei jotain saatanan Alkoa tarvitse aivan kuten ei R-kioskiakaan. Pienillä paikkakunnilla on kauppoja, mutta ei Alkoa eikä R-kioskia. Tällä hetkelläkin olen paikkakunnalla, josta löytyy kaksi ruokakauppaa, kaksi kylmäasemaa, apteekki, pankki, rautakauppa, muutama ravintola jne, mutta ei Alkoa eikä R-kioskia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa on varmasti merkki- ja mallikohtaista vaihtelua, ja hyvä yksilö on varmaan liikkeille aina mieleen, mutta kun alkuvuodesta piti appiukolle saada jonkun vuoden vanha neliveto-cittari vielä "perinteisellä" bensa tai diesel-koneella, niin omien havaintojen mukaan bensakoneisia oli vähän tarjolla. Ne yleensä poistuivat myös myynnistä nopeasti. Dieseleitä taas oli selvästi enemmän myytävänä, ja muutaman yksilön tietoja kun tarkemmin katsoin Trafilta niin olivat olleet kuukausia myynnissä. Samoin nyt kun mielenkiinnosta vilkaisin myynnissä olevia niin ulkomuistista väittäisin että useampi diesel-yksilö oli jo tammikuussa myynnissä... Noin kokonaisuutena kyllä itselle jäi fiilis että dieseleitä ainakin tuossa autoluokassa oli tarjolla enemmän kuin niille oikein oli kysyntää.
Varastoon jääneillä on tietysti pitkä myyntiaika eli ei myyntiaika on loputon. Niitä löytyy.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti Suomessa on yli 200 km tienpätkiä ilman yhtä ainutta pikalaturia.
Lisäksi kukaan ei jotain saatanan Alkoa tarvitse aivan kuten ei R-kioskiakaan. Pienillä paikkakunnilla on kauppoja, mutta ei Alkoa eikä R-kioskia. Tällä hetkelläkin olen paikkakunnalla, josta löytyy kaksi ruokakauppaa, kaksi kylmäasemaa, apteekki, pankki, rautakauppa, muutama ravintola jne, mutta ei Alkoa eikä R-kioskia.Missä Suomessa on yli 200 km:n tienpätkä ilman yhtäkään pikalaturia?
- AnonyymiUUSI
"Pienillä paikkakunnilla on kauppoja, mutta ei Alkoa eikä R-kioskia. "
Mutta siellä on latauspisteitä vai mitä?
Sitähän minä juuri sanoin. Suomi on sähköistetty maa. - AnonyymiUUSI
"Missä Suomessa on yli 200 km:n tienpätkä ilman yhtäkään pikalaturia?'
Sun pitää muistaa että nämä essonbaaarin junttivaarit elävät omasssa maailmassa. Kun joku näistä junteista päättää sanoo että Suomessa on 200km pätkiä ilman pikalatauksia niin sitä tule koko Suomen ongelma ja kaikille.
Vaikka vain 1% suomalaista ikinä edes harkitsisi ajaa tuota syrjäpolkua jos edes tietäisi missä se on.
Niin pellehommaa - AnonyymiUUSI
Paskaa puhut aloiiaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t947803- 374127
- 483680
- 2533338
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as442928Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna222827Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402782- 1482670
- 462653
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292599