Myös tapa kastaa

Anonyymi-ap

on tärkeä. Jos on kastettu hiemn eri laillla uskon että se on pätevä, koska Jumala näkee että tieto ja ymmmärrys ei ole kokonaan auennut ja siksi jos tietiää ja tietoisesti kastaa väärin se on jo pahasta,
Kaste Raamatussa on monta tapaa kastaa ja näitä kaikkia on myös käytössä vapaissakin suunnissa.
1 tapa. Matteuksen evankeliumi: 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
2 Tapa. Apostolien teot: 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan
3 Tapa. Roomalaiskirje:6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Eli mielestäni oikea tapa kastaa olisi- Kastan sinut Jeesukseen Kristukseen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Tässä tavassa tulisi kaikki nuo tavat kerralla tehdyksi.

27

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeä ei ole olemassakaan. Isä ja Poika ovat maskuliineja mutta Pyhä Henki on neutraali. Sellaista nimeä, joka olisi yhtä aikaa maskuliininen ja neutraali, ei ole olemassakaan.

Joku katolinen pappi, joka on vihannut Jeesuksen Kristuksen nimeä, on keksinyt tuon väärennöksen.

• Anonyymi

Kolmiyheisen Jumalan mainitseminen tarkoittaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen kutsumista paikalle kasteeseen. Isä, Poika ja Pyhä Henki he yhdessä ovat.

Eksytykset tulee aina pelkän "Jeesuksen" -nimessä, koska sitä on helppo matkia.

• Anonyymi

Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä ovat kasteessa.
        Kristillisessä yhdessä Kasteessa Isä, Poika ja Pyhä Henki ottavat lapsen nimiinsä, omakseen.

• Anonyymi

Jeesus ei enää edes käytä maanpäällistä tavallista miehen nimeä "Joshua/Jeesus", koska Saatana käyttää sitä nimeä eksyttämiseen.

Ilm. 3:12

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä,
      JA OMAN UUDEN NIMENI.

• Anonyymi

Apostolien tekojen kirja on jälkikäteen tehty muistinvaraista kymmenien vuosinen perästä kirjoitettua puhekielen ilmaisuja, lyhenteitä ja huudahduksia jne. sanajärjestys voi vaihdella tilanteiden mukaisesti jne.

• Anonyymi

Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi

Pitäisiköhän tuossa lukea:
        "Tehkää kaikki vauvat minun opetuslapsikseni"?

Miksihän lut kirkko ei opeta kastamiaan vauvoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisiköhän tuossa lukea:
        "Tehkää kaikki vauvat minun opetuslapsikseni"?

Miksihän lut kirkko ei opeta kastamiaan vauvoja?

Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa vinkuu taas. Tuota samaa se on kyselklyt vuosikymmeniä

Sille ei kelpaa Jeesuksen käsky tehdä kaikista kansoista opetuslapsia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa vinkuu taas. Tuota samaa se on kyselklyt vuosikymmeniä

Sille ei kelpaa Jeesuksen käsky tehdä kaikista kansoista opetuslapsia

Mutta kukaan ei osaa sanoa, miksi lut kirkko ei opeta kastettuja vauvoja, vaikka Jeesus käskee opettaa kastettua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kukaan ei osaa sanoa, miksi lut kirkko ei opeta kastettuja vauvoja, vaikka Jeesus käskee opettaa kastettua.

Lut kirkko opettaa kastettuja

Harmi jos tuo Raamatun kohta ei sinulle käy

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lut kirkko opettaa kastettuja

Harmi jos tuo Raamatun kohta ei sinulle käy

Miksi valehtelet:
        "Lut kirkko opettaa kastettuja"????

Missä opetetaan vauvoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi valehtelet:

Missä opetetaan vauvoja?

Kyllä lut kirkko opettaa kastettuja, on rippikouluy ja pyhä koulut jne

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi valehtelet:

Missä opetetaan vauvoja?

Se on taas hellarilla pikkulapset mielessä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä lut kirkko opettaa kastettuja, on rippikouluy ja pyhä koulut jne

Opetetaanko niissä kiroilemaan, tupakoimaan ja valehtelemaan?
        Sitähän rippikoululaiset tekevät.

Käsketäänkö Lähetyskäskyssä odottamaan 14 vuotta, ennenkuin voidaan opettaa?
        Alkuseurakunnassa opettaminen aloitettiin heti kasteen jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Opetetaanko niissä kiroilemaan, tupakoimaan ja valehtelemaan?
        Sitähän rippikoululaiset tekevät.

Käsketäänkö Lähetyskäskyssä odottamaan 14 vuotta, ennenkuin voidaan opettaa?
        Alkuseurakunnassa opettaminen aloitettiin heti kasteen jälkeen.

"Opetetaanko niissä kiroilemaan, tupakoimaan ja valehtelemaan?"

Fiteenleirillä ehkä

Opetus aloitetaan kasteen jälkeen, mitään ohjetta siitä miten paljon kasteen jälkeen, ei ole. Tilanteen mukaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Opetetaanko niissä kiroilemaan, tupakoimaan ja valehtelemaan?"

Fiteenleirillä ehkä

Opetus aloitetaan kasteen jälkeen, mitään ohjetta siitä miten paljon kasteen jälkeen, ei ole. Tilanteen mukaan

Minkä tilanteen?

Jos kristityksi tullaan kasteen ja opetuksen jälkeen, niin mitä ovat nuo lapset, joita ei ole vielä opetettu?
        Puolikristittyjäkö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä tilanteen?

Jos kristityksi tullaan kasteen ja opetuksen jälkeen, niin mitä ovat nuo lapset, joita ei ole vielä opetettu?
        Puolikristittyjäkö?

Ei kristityksi tulla kasteen ja opetuksen jälkeen

• Anonyymi

Ensin silleen varovasti kostutellaan ja sitten reippaampaa nylkytystä.

• Anonyymi

Helluntailiikkeen perustat Parhami ja Olseni tykkäsi enemmän nuorista pojista.

Molemmat gurut vietiin vankilaan sodomiasta. Parhami v. 1907 ja Olsenin v. 1925.

• Anonyymi

Molemmat hellarigurut vietiin vankilaan sodomiasta nuorten poikien kanssa

• Anonyymi

Jumalalla ei ole mitään tekemistä vääräoppisten kasteiden kanssa. Ihan sama mitä ihmiset siellä hokevat.

• Anonyymi

Joo Jumala ei tunne symbolikastetta

• Putin on kastettu oikein.

😊 😊 😊 😊 😊

• Anonyymi

Onko hän suosikkisi

• Anonyymi
    • >>Onko hän suosikkisi>>

On.

• Anonyymi

Se lienee tullut selväksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      214
      7394
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4742
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4714
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      75
      3408
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1995
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      30
      1840
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1809
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      44
      1657
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      36
      1557
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1307
    Aihe