on tärkeä. Jos on kastettu hiemn eri laillla uskon että se on pätevä, koska Jumala näkee että tieto ja ymmmärrys ei ole kokonaan auennut ja siksi jos tietiää ja tietoisesti kastaa väärin se on jo pahasta,
Kaste Raamatussa on monta tapaa kastaa ja näitä kaikkia on myös käytössä vapaissakin suunnissa.
1 tapa. Matteuksen evankeliumi: 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
2 Tapa. Apostolien teot: 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan
3 Tapa. Roomalaiskirje:6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Eli mielestäni oikea tapa kastaa olisi- Kastan sinut Jeesukseen Kristukseen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Tässä tavassa tulisi kaikki nuo tavat kerralla tehdyksi.
Myös tapa kastaa
17
109
Vastaukset
- Anonyymi
Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeä ei ole olemassakaan. Isä ja Poika ovat maskuliineja mutta Pyhä Henki on neutraali. Sellaista nimeä, joka olisi yhtä aikaa maskuliininen ja neutraali, ei ole olemassakaan.
Joku katolinen pappi, joka on vihannut Jeesuksen Kristuksen nimeä, on keksinyt tuon väärennöksen. - AnonyymiUUSI
Kolmiyheisen Jumalan mainitseminen tarkoittaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen kutsumista paikalle kasteeseen. Isä, Poika ja Pyhä Henki he yhdessä ovat.
Eksytykset tulee aina pelkän "Jeesuksen" -nimessä, koska sitä on helppo matkia.- AnonyymiUUSI
Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä ovat kasteessa.
Kristillisessä yhdessä Kasteessa Isä, Poika ja Pyhä Henki ottavat lapsen nimiinsä, omakseen.
- AnonyymiUUSI
Jeesus ei enää edes käytä maanpäällistä tavallista miehen nimeä "Joshua/Jeesus", koska Saatana käyttää sitä nimeä eksyttämiseen.
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä,
JA OMAN UUDEN NIMENI. - AnonyymiUUSI
Apostolien tekojen kirja on jälkikäteen tehty muistinvaraista kymmenien vuosinen perästä kirjoitettua puhekielen ilmaisuja, lyhenteitä ja huudahduksia jne. sanajärjestys voi vaihdella tilanteiden mukaisesti jne.
- AnonyymiUUSI
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."- AnonyymiUUSI
Pitäisiköhän tuossa lukea:
"Tehkää kaikki vauvat minun opetuslapsikseni"?
Miksihän lut kirkko ei opeta kastamiaan vauvoja? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisiköhän tuossa lukea:
"Tehkää kaikki vauvat minun opetuslapsikseni"?
Miksihän lut kirkko ei opeta kastamiaan vauvoja?Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa vinkuu taas. Tuota samaa se on kyselklyt vuosikymmeniä
Sille ei kelpaa Jeesuksen käsky tehdä kaikista kansoista opetuslapsia - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa vinkuu taas. Tuota samaa se on kyselklyt vuosikymmeniä
Sille ei kelpaa Jeesuksen käsky tehdä kaikista kansoista opetuslapsiaMutta kukaan ei osaa sanoa, miksi lut kirkko ei opeta kastettuja vauvoja, vaikka Jeesus käskee opettaa kastettua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kukaan ei osaa sanoa, miksi lut kirkko ei opeta kastettuja vauvoja, vaikka Jeesus käskee opettaa kastettua.
Lut kirkko opettaa kastettuja
Harmi jos tuo Raamatun kohta ei sinulle käy - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lut kirkko opettaa kastettuja
Harmi jos tuo Raamatun kohta ei sinulle käyMiksi valehtelet:
"Lut kirkko opettaa kastettuja"????
Missä opetetaan vauvoja?
- AnonyymiUUSI
Ensin silleen varovasti kostutellaan ja sitten reippaampaa nylkytystä.
- AnonyymiUUSI
Helluntailiikkeen perustat Parhami ja Olseni tykkäsi enemmän nuorista pojista.
Molemmat gurut vietiin vankilaan sodomiasta. Parhami v. 1907 ja Olsenin v. 1925. - AnonyymiUUSI
Jumalalla ei ole mitään tekemistä vääräoppisten kasteiden kanssa. Ihan sama mitä ihmiset siellä hokevat.
- AnonyymiUUSI
Joo Jumala ei tunne symbolikastetta
Putin on kastettu oikein.
😊 😊 😊 😊 😊- AnonyymiUUSI
Hapuilemmeko ilmaa kuin suolaista ja makeaa nuollen sitten https://www.hs.fi/ruoka/art-2000011323741.html
😉👆
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078