Ja Lightning? Itse olen viettänyt rauhallisia päiviä pihapuiden katveessa, ottanut aurinkoa, syönyt mansikoita.
Pöydällä pörisee tuuletin. Laitoin sen eteen kokeeksi kylmää vettä matalalle lautaselle. Ehkä tuo vähän enempi viilentää.
Sph 🌼 🐝
Mitä kuuluu aurorab?
86
887
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikenlaisia pörriäisiä tällä palstalla lenteleekin. Täysin turhia otuksia.
- Anonyymi
Laita pari kylmäkallea pakastimesta pörisijän eteen, niin pitäisi vähän paremmin viilentää.
- Anonyymi
Kiitos vinkistä. Laitoinkin heti kylmäkallen pakastimeen, huomista varten.
- Anonyymi
Kyllä tässä mukavaa ollut.
- Anonyymi
Se on mukavaata kuulla että on mukavaata ollut. Onko ollut jotain muutakin kuin mukavaatakin kuten epämukavaatakin vai onko ollut pelkkää mukavaata? Mitä muuta on ollut?
Selef Urge
- Anonyymi
Jeesus ylöstempaa pijan pelastamaan jokaisen Pyhän Hengen merkitsemäistyn. Mulla on sellainen ajatus että kun yjinpommit lentää kohteeseen niin silnä päivälnäisenä ylöstempahjus tapahtuu. Saas nähjälliöijänsämme. Juu.
Mullalalla on tuuletin mutta en oo ottanut sitä ulos paketista käyttöön. Pärjään ilmankin ehkä just ja just. Joopa joo.
Mansikoita en ole syönyt tänä kesänä vaan muitalaisija marjastmija, mulla kun on pakastemarjaropleemana liikaa pakasteita, joita on imeskeleminen, mutta kyllä mä ainakin yhjen kerran mansikkaallistakin olen syömästämäisein tänä kesäisenä. Juupa juu.
Oon huomannunna että kun kesällä ostaa ekan satsillisen mansikkaallista niin sitä on stten jo seuravana päivänä uuvestan mansikoimassa kojulla mansikkaisijen. Kovasti oottelen elokuun puolt välillöistä kun sillon mä mökkilöijyn mökkiläisyyteen puhtasta ilmaa nuuskiloijen. Juu.
Aamupalaksi äsken söin sänpyl'n ison koollisen , jonka päälle juustoota. Sitten useita paloja Ullan ruisleivää, joissa päällällisenä avomaankurkku, sipulija , raavi suolatta kirjolohivilee, kotimaista, tomaatti unohtui keittijöön ja juomallisen olt sprite serolaikht kylmä limullisuus. Juu.
Juu, pitää miettii laitaisko sen tuulettimen päälle että kehtaisko silleen kun sähköökin se syö. Mulla on reilut 10v selkähierontalaite, joka hieroo tosi hyvällisesti. Suosittelen hankkimaan jos kokee sellaiselle tarvetta. Hinta laajullisuus on hyvällistä. Nykyiset selkähieronnaislaitteet lienee vieläkin parenpija. Selkähierontalaitteella voi hieroa pohkeheetkin kun laittaa laitteen hieromaan yhtä paikkaa. Niinpä niin.
Mulla on kuukauven kojetuksellisoivan ajallisen karamellisoinnillisesta taukoollista. Mua jännittää olla karkitta, mahassa tuntuu jännitysolotilaa, se on kuin pelkoa, sen tapaista. Mutta se vaan nyt tuli tuntemuksena kun aloin miettimään kermakakkuu ja miten mä söisin sen runsaan kermavaahjoisen kaa ja mitä kaikkee muuta siihen vielä ottaisin. Ainakin vaniljakastiketta isollisemmin kermavaahtoon sekoitettunoituna ja vaniltajasokerijan kaa tietenkin ja tuoretta mansikkaakin siihen vois laittaa. Juu ja näinpätikin näin.
Jeesus on Herra! Juu.
Selef Urge- Anonyymi
No mutta hyvä Selef, taas sie oot paastonnut ittellesi aivan pyörryksiin ja kirjottelet täällä niinku olisit saanut suoraa ilmestystä Herralta, mutta vähän niinku ämpäri päässä 😄 Ei pahalla sanottuna, mutta välillä sun tekstit saa miun silmälasitkin huurtumaan, en tiiä onko se Henki vai hiki vai ihan vaan hämmennys.
Kyllä mekin uskotaan ylöstempaukseen, älä siitä huoli! Mutta ei sitä nyt joka kerta tartte lentopommin kautta tuoda esille. Ei kaikki rouvat täällä jaksa joka marjapuheeseen ottaa mukaan Harmagedonia. Juu. Ja sanonpa vaan että jos Jeesus tulee mansikkakojulle, niin kyllä minä ainakin otan kaksi litraa mukaan, toinen Herraa varten ja toinen itselleni!
Ja siitä tuulettimesta. Ota se nyt jo käyttöön, hyvä mies! Ei se sähkö siihen lopu, jos vähän vilvottelet. Sitä vartenhan ne laitteet on tehty eikä pakettiin piiloteltavaksi. Meillä on täällä rouvilla vaihdevuosihikoiluja ja verenpaineita, niin kyllä ymmärretään, että vilvoittelu on Herran lahja sekin. Älä jää tuskissas hautumaan niin kuin keitetty kiisseli.
Mutta yks mikä kyllä nyt jäi vähän kummeksityttämään: mikä on *pakastemarjaropleema* ja mitä tarkottaa *karamellisoinnillinen taukoollinen*? En nyt haluais epäillä, mutta onko Selef nykysin joku henkiruoka-runopappi vai vaan unohtanut ottaa sokerit kuntoon?
Mutta hyvä että syöt ruisleipää ja kurkkua. Ne pitää miehen järjissään, vaikka teksti ei aina pidäkään. 😄 Ja siitä selkähieromalaitteesta.. mie sanon vaan että *halleluja*! Jos joku vekotin on siunaukseksi tullut, niin sellanen joka murtaa hartiat ja avaa lapaluiden alta synnin pesät. Miullakin on semmonen, tosin se jäi ullakolle kun aloin käymään vesijuoksussa, mutta hyvä se on.
Mutta nyt ei muuta ku siunausta sulle ja muillekin rouville! Muistetaan syyä vähän jätskiäkin, ei se Herra meitä sen takia hylkää. Ja jos tempaus tulee kesken mansikkakakun, niin mennään ylös suu täynnä kermaa. Kunhan ei nyt ihan tuulettimen kautta! 😁
Jeesus on Herra, ja avomaankurkku on terveellistä!
– Irja-Liisa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta hyvä Selef, taas sie oot paastonnut ittellesi aivan pyörryksiin ja kirjottelet täällä niinku olisit saanut suoraa ilmestystä Herralta, mutta vähän niinku ämpäri päässä 😄 Ei pahalla sanottuna, mutta välillä sun tekstit saa miun silmälasitkin huurtumaan, en tiiä onko se Henki vai hiki vai ihan vaan hämmennys.
Kyllä mekin uskotaan ylöstempaukseen, älä siitä huoli! Mutta ei sitä nyt joka kerta tartte lentopommin kautta tuoda esille. Ei kaikki rouvat täällä jaksa joka marjapuheeseen ottaa mukaan Harmagedonia. Juu. Ja sanonpa vaan että jos Jeesus tulee mansikkakojulle, niin kyllä minä ainakin otan kaksi litraa mukaan, toinen Herraa varten ja toinen itselleni!
Ja siitä tuulettimesta. Ota se nyt jo käyttöön, hyvä mies! Ei se sähkö siihen lopu, jos vähän vilvottelet. Sitä vartenhan ne laitteet on tehty eikä pakettiin piiloteltavaksi. Meillä on täällä rouvilla vaihdevuosihikoiluja ja verenpaineita, niin kyllä ymmärretään, että vilvoittelu on Herran lahja sekin. Älä jää tuskissas hautumaan niin kuin keitetty kiisseli.
Mutta yks mikä kyllä nyt jäi vähän kummeksityttämään: mikä on *pakastemarjaropleema* ja mitä tarkottaa *karamellisoinnillinen taukoollinen*? En nyt haluais epäillä, mutta onko Selef nykysin joku henkiruoka-runopappi vai vaan unohtanut ottaa sokerit kuntoon?
Mutta hyvä että syöt ruisleipää ja kurkkua. Ne pitää miehen järjissään, vaikka teksti ei aina pidäkään. 😄 Ja siitä selkähieromalaitteesta.. mie sanon vaan että *halleluja*! Jos joku vekotin on siunaukseksi tullut, niin sellanen joka murtaa hartiat ja avaa lapaluiden alta synnin pesät. Miullakin on semmonen, tosin se jäi ullakolle kun aloin käymään vesijuoksussa, mutta hyvä se on.
Mutta nyt ei muuta ku siunausta sulle ja muillekin rouville! Muistetaan syyä vähän jätskiäkin, ei se Herra meitä sen takia hylkää. Ja jos tempaus tulee kesken mansikkakakun, niin mennään ylös suu täynnä kermaa. Kunhan ei nyt ihan tuulettimen kautta! 😁
Jeesus on Herra, ja avomaankurkku on terveellistä!
– Irja-LiisaOletko Irja Askola?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Irja_Askola
" ekumeeninen leadership-koulutus "
Ekumenia on eksytystä, samoin liberaaliteologia.
"Syntihyväksyjä on siunannut homomiesparin homosuhteen"
" Helmikuussa 2017 Askola jakoi jokavuotisessa QX Gay Gaalassa Vuoden homo -palkinnon 16-vuotiaalle Tuure Boeliukselle."
Ihan hyvää kuuluu. Paastopäivä poikkeuksellisesti. Syön vain yhden annoksen tuorepuuroa enään.-7kiloa ja 500g saanut alaspäin. Tietty tulevaisuudessa 8kg, jonka saavutan ylihuomenna...ehkä.
Jumala siunaa?
Miten menee tänään?tuuletin mullakin pörisee.- Anonyymi
voisitko pitää laihduttamisen ja paaston erillään kun ette kuitenkaan paastoa minkään hengellisen asian puolesta.
- Anonyymi
Kerro vain kuulumisiasi, laihdutusta, ym. Sinun vointiasihan tässä ketjussa ensisijaisesti kysyin!
Minulla ei paino putoa, vaikken ole mikään ylensyöjä. Myös jotkut lääkkeet keräävät nestettä kroppaan.
Tulin juuri pihalta aurikoa ottamasta, myös mustat viinimarjat alkavat olla kypsiä.☀️ Anonyymi kirjoitti:
Kerro vain kuulumisiasi, laihdutusta, ym. Sinun vointiasihan tässä ketjussa ensisijaisesti kysyin!
Minulla ei paino putoa, vaikken ole mikään ylensyöjä. Myös jotkut lääkkeet keräävät nestettä kroppaan.
Tulin juuri pihalta aurikoa ottamasta, myös mustat viinimarjat alkavat olla kypsiä.☀️Jouduin eilen juoppokuskiksi klo14-21.oli kamalaa.tänään pyydettiin myös mutta en vastaa viestiin. Kun pääsin kotiin unohdin paastoni ja otin ruokaa.
Siitä huolimatta laihduin,enhän kuskihommissa voinut syödä.
Mustat viinimarjat löytyy meidänkin pihalta. Taidan mennä kohta kattoo...ne ei ainakaan lihota ja on terveellisiä.- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Jouduin eilen juoppokuskiksi klo14-21.oli kamalaa.tänään pyydettiin myös mutta en vastaa viestiin. Kun pääsin kotiin unohdin paastoni ja otin ruokaa.
Siitä huolimatta laihduin,enhän kuskihommissa voinut syödä.
Mustat viinimarjat löytyy meidänkin pihalta. Taidan mennä kohta kattoo...ne ei ainakaan lihota ja on terveellisiä.No just. Mulle kävi kerran niin, että olin kirkolla piirakkapöydässä vähän liian skarppina.. ei pisaraakaan veressä, ajattelin että oonpa kunnon kansalainen. No eikös samantien tule Mirja ja pyytää: Riitta hei, meillä pojat vähän maistaa, voitko heittää viimesen lähdön baarilta kotio?
No saatana, kun menin sitten. Yks ryyppymatti oksensi mun autoon ja yks Jari soitti huuliharppua koko matkan niin, että vieläkin soi korvissa "Satumaa". 😵♀️
Siitä lähtien oon ottanut aamukahvin kanssa konjakin, lounaalla lonkeron ja illalla pullon siideriä. Ihan vaan ennaltaehkäisynä! Kukaan ei enää pyydä kuskiksi. 😌👌
Niin että ota oppia, kuule.. ei se ole juomista, se on varautumista! 🍷😇
- Riitta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No just. Mulle kävi kerran niin, että olin kirkolla piirakkapöydässä vähän liian skarppina.. ei pisaraakaan veressä, ajattelin että oonpa kunnon kansalainen. No eikös samantien tule Mirja ja pyytää: Riitta hei, meillä pojat vähän maistaa, voitko heittää viimesen lähdön baarilta kotio?
No saatana, kun menin sitten. Yks ryyppymatti oksensi mun autoon ja yks Jari soitti huuliharppua koko matkan niin, että vieläkin soi korvissa "Satumaa". 😵♀️
Siitä lähtien oon ottanut aamukahvin kanssa konjakin, lounaalla lonkeron ja illalla pullon siideriä. Ihan vaan ennaltaehkäisynä! Kukaan ei enää pyydä kuskiksi. 😌👌
- RiittaNo just.
Mut... jos joku pyytää kuskiksi, ei tarvi suostua.
Tilatkoon taksin.
On opittava sanomaan "ei!"
Ja nuo tuttavuudet, jos mahdollista on jätettävä. Ainahan se ei esim. lähiomaisten kohdalla onnistu. Mut onpa röyhkeää touhua, ja vahinkojaan he eivät tietenkään korvanneet?
Itse olen (ent. juova) alkoholisti, mutten kyllä itse koskaan ollut hyväksikäyttäjä-lajia. Minua kyllä hyväksikäytettiin, olin arka ja kiltti. Enää, toivcottavasti, en. Minua lyötiinkin, niin kauan kuin en itse vielä lyönyt takaisin.
Tajusin kuinka alkoholismi ja juominen yleensäkin vahingoitti minua, niin oma, kuin etenkin muiden. Hävisin ja menetin paljon, enemmän kuin olisi ollut laillista, mutta hiljaa luotan Viimeiseen tuomioon ja oikeudenmukaisuuden voittoon.
Autosi pesu kyllä korvataan viimeistään siellä. Ole tässä toivossa varma.
Älkääkä enää, kukaan, suostuko muiden viihdekäyttöön, olette ihmisiä ,ette esineitä. Anonyymi kirjoitti:
No just. Mulle kävi kerran niin, että olin kirkolla piirakkapöydässä vähän liian skarppina.. ei pisaraakaan veressä, ajattelin että oonpa kunnon kansalainen. No eikös samantien tule Mirja ja pyytää: Riitta hei, meillä pojat vähän maistaa, voitko heittää viimesen lähdön baarilta kotio?
- RiittaKiitos viestistä Riitta.tutulta kuulostaa. Oksennukset on toteutettu siten että ikkuna puoliksi auki ja siitä sitten yritys ulos.sade sen sitten pesi.
Se oli silloin kun mulla oli auto,vielä vuosi sitten. Nyt ajan muiden kulkupeleillä harvakseltaan . Ja eilen vahvistui ajatus että en hanki omaa autoa. 😬
Jännätään Putinin puolesta ja odotetaan että tämä painajaismainen kesä vaihtuisi pian syksyksi.
Ja odotetaan että Tuleeko heinäkuussa maanjäristystä Japaniin vai meneekö Ryo Tatsukin profetia totaalisesti pieleen. Tällöin nainen olisi aiheuttanut satojen miljoonien tappiot Japanin ja naapurimaiden talouksille. 😁- Anonyymi
Mikä on tappio?
- Anonyymi
Stubbin manipuloima Trump käy kuumana, mesoaa nyt kuin keisari Nero. Jugoslaavi Melanie neuvoi pommittamaan Moskovaa (sama henkivalta kuin ukrainskeilla) mutta trumpelolla vähä järki palautui nopeasti, tosin vielä pätkittäin, mutta hymyilee taas auvoisasti.
EU kukkuu kuin sekaisin mennyt käkikello.
Vain Putin on tyyni ja järjissään.
On hyvä meidänkin ollut olla Kristuksen puolella, tätäkin sotaa.
Palkkamme on suuri, Taivaissa.
- Anonyymi
Ihan hyvää. Kesä ja lämmintä.
Tänään menen katsomaan kesäteatterinäytöstä.
Lightning- Anonyymi
On kesä. Ei pitäisi kitistä.
- Anonyymi
Ihanaa. Toivottavasti on hauska esitys. 🫠
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihanaa. Toivottavasti on hauska esitys. 🫠
Antaa olla naisten ketju. Sovinistinarsisti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antaa olla naisten ketju. Sovinistinarsisti?
Saahan sitä nyt onnellista iltaa toivottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saahan sitä nyt onnellista iltaa toivottaa.
Toki. gärna. And happy new year. Grattis! Det är nu bra sommarvädret igen. Och så vidare.
- Anonyymi
Laittauduin minäkin oikein puistokävelylle tänään. Puut vihreinä ja mesiangervot tuoksuivat. Ei ollut liian kuuma ja pieni tuulikin puhalteli.
- Anonyymi
V*ttu mitä älykääpiösakkia on sinne "taivaaseen" itteesä tunkemassa...oikein "parasta A-luokkaa"...!
- Anonyymi
No sinä selvästi sitten parempaa... b-luokkaa?
- Anonyymi
Miten soffiina kesähelteessä? Tukala olotila sinakin itselläni, alkaa olla sisälämpötilatkin tapissa pitkän hellejakson vuoksi.
Olen tänään kuunnellut tällaista biisiä. Vetoaa varmaan melankoliseen luonteeseeni. Uskovanakin on ollut varmasti vaikea hengittää, voisi kuvastaa vaikkapa sitä. Se on tehnyt luonteestani syyllisyyteen taipuvaisen ja laittanut kontrolloimaan itseäni. Olen kuitenkin oma persoonani. En tiedä pidätkö nykypopista.
Vesala - Ei pystyny hengittää.
Lightning- Anonyymi
Kotona tänään sisällä 30°. Laitoin kylmäkallen tuulettimen eteen ja parit kylmägeelit pakastimeen.
Juon maitoa ja mehuja joissa jääpalat, sitruunajäätelöä lakritsikastikkeella ja mansikoita. Raskaampia sapuskoita en nyt jaksa.
Ulos en viitsi tänään mennä. Olin eilen, kuljeksin viileässä lähimetsässä. Laittaudun ulos vasta kun siellä on kohtuullinen lämpötila istua ja liikkua edes varjossa.
Sph - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotona tänään sisällä 30°. Laitoin kylmäkallen tuulettimen eteen ja parit kylmägeelit pakastimeen.
Juon maitoa ja mehuja joissa jääpalat, sitruunajäätelöä lakritsikastikkeella ja mansikoita. Raskaampia sapuskoita en nyt jaksa.
Ulos en viitsi tänään mennä. Olin eilen, kuljeksin viileässä lähimetsässä. Laittaudun ulos vasta kun siellä on kohtuullinen lämpötila istua ja liikkua edes varjossa.
SphSiruunajäätelö lakritsikastikleella kuulostaa hyvältä yhdistelmältä. Juu, lämpö vaikuttaa kaikkeen, ei tule juotua kahvikaan niin usein, nytkin on viimeksi aamulla kahvia tullut keitettyä.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siruunajäätelö lakritsikastikleella kuulostaa hyvältä yhdistelmältä. Juu, lämpö vaikuttaa kaikkeen, ei tule juotua kahvikaan niin usein, nytkin on viimeksi aamulla kahvia tullut keitettyä.
LightningItselläni kun on ollut sadanvuoden univaikeudet ja viime vuosikymmenet tapellut erilaisten nukahtamis- ja väsyttämislääkkeiden kanssa, niin jokunen viikko sitten lopetin päivittäisen kahvinjuonnin kokonaan ja nukahtaminen ja nukkuminen osin parani.
Joskus yöllä, jos ei uni tule, saatan lämmittää ihan pienen tipan kahvia, joka ehkä "tönäisee uneen". Muutoin en enää juo kahvia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni kun on ollut sadanvuoden univaikeudet ja viime vuosikymmenet tapellut erilaisten nukahtamis- ja väsyttämislääkkeiden kanssa, niin jokunen viikko sitten lopetin päivittäisen kahvinjuonnin kokonaan ja nukahtaminen ja nukkuminen osin parani.
Joskus yöllä, jos ei uni tule, saatan lämmittää ihan pienen tipan kahvia, joka ehkä "tönäisee uneen". Muutoin en enää juo kahvia.Meikä uunoa lakritsi ällöttää. On muuten keksitty lakritsiviini, viina mikä se on?
- Anonyymi
Missä aurorab? Kuulin tänään, että Turkissa on juuri nyt 52° lämmintä.
Heitin tänään talviturkkini Suomenlahteen. Rannassa, laiturin alla meriveden lämpötila +30°. Lämmin kylpyvesi. 🐬 - Anonyymi
Den kustannusten vuoksi.oho!painoin vahingossa väärää nappulaa😅
Miksi se poisti pitkän viestini sulle??
- Anonyymi
Mitä kirjoitit?
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kirjoitit?
En mitään mikä pitäisi poistaa...sitä vaan harmittelin kun ei pysty vaihtamaan lentoja lokakuulle. Me mennään 30.8 sinne Alanyaan. Silloinkin varmaan vielä liian lämmin.
- Anonyymi
En mitään mikä pitäisi poistaa...sitä vaan harmittelin kun ei pysty vaihtamaan lentoja lokakuulle. Me mennään 30.8 sinne Alanyaan. Silloinkin varmaan vielä liian lämmin.
Ota sateenvarjo mukaan "päivänvarjoksi".
Se on varmaan ollut ihan jees uintikokemus.ikävä mereen.
- Anonyymi
Juu, sain itsestäni aikaseksi lähteä tapaamaan tuttuja, saunomaan ja uimaan.
Oma uimiseni nyt on lähinnä rantavedessä kellumista. En aio hukuttaa itseäni. Helsingin rannikko on kaunis kesällä, vihreitä saaria. Pieni tuulenvire.
Elokuun puolella, kun lämpötila hiukan laskee, aion käydä jossakin, joko Korkeasaaressa tai Suomenlinnassa. Anonyymi kirjoitti:
Juu, sain itsestäni aikaseksi lähteä tapaamaan tuttuja, saunomaan ja uimaan.
Oma uimiseni nyt on lähinnä rantavedessä kellumista. En aio hukuttaa itseäni. Helsingin rannikko on kaunis kesällä, vihreitä saaria. Pieni tuulenvire.
Elokuun puolella, kun lämpötila hiukan laskee, aion käydä jossakin, joko Korkeasaaressa tai Suomenlinnassa.Jänniä paikkoja uida. Meneekö tämä viesti läpi!?
Jänniä paikkoja uida. Meneekö tämä viesti läpi!?
Ps.joo olekin varovainen ettet lähde rannan läheisyydestä. Nyt on jo 7 kuollut heinäkuussa hukkumalla.
- Anonyymi
Ps.joo olekin varovainen ettet lähde rannan läheisyydestä. Nyt on jo 7 kuollut heinäkuussa hukkumalla.
Hukkuminen tapahtuu aina niin yllättäen. Ja hukkuvien reagtiot aina niin oudot: alkavat pystyasennossa läiskiä vettä, kun pitäisi mennä mahalleen tai selälleen ja yrittää uida! Usein pitävät suuta auki, kun se pitäisi pitää kiinni ja leuka veden pinnalla, ei suu auki sen alla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hukkuminen tapahtuu aina niin yllättäen. Ja hukkuvien reagtiot aina niin oudot: alkavat pystyasennossa läiskiä vettä, kun pitäisi mennä mahalleen tai selälleen ja yrittää uida! Usein pitävät suuta auki, kun se pitäisi pitää kiinni ja leuka veden pinnalla, ei suu auki sen alla!
Joo,mä oon lukenut,että ne kuolee just noin."hiljaisesti ".mäkään en pysty käsittämään edesmenneen mieheni kärsimyksistä mitään kun hän hukkui.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo,mä oon lukenut,että ne kuolee just noin."hiljaisesti ".mäkään en pysty käsittämään edesmenneen mieheni kärsimyksistä mitään kun hän hukkui.
Näitkö itse tapauksen?
Itse olen nähnyt kolmesti, mutta onnistuin silloin pelastamaan kys. henkilöt.
Riippuu aina henkilöstä itsestä, kuinka se tapahtuu. Mutta ilmeisesti, en tiedä miksi, henkilö itse kokee jotain, ehkä voimattomuutta ja ikäänkuin pysähtyy paikoilleen. Jos jalat eivät liiku eli potki vettä, ihminen alkaa vajota suoraan alas. Uidessa on siis aina oltava jonkinlaisessa, leveässä liikkeessä, käsien ja jalkojen. Veden läiskiminen ei auta, vaan on polskutettava, leuka pinnalla, suu kiinni ja uitava.
Otan osaa. Se tapahtuu niin yllättäen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitkö itse tapauksen?
Itse olen nähnyt kolmesti, mutta onnistuin silloin pelastamaan kys. henkilöt.
Riippuu aina henkilöstä itsestä, kuinka se tapahtuu. Mutta ilmeisesti, en tiedä miksi, henkilö itse kokee jotain, ehkä voimattomuutta ja ikäänkuin pysähtyy paikoilleen. Jos jalat eivät liiku eli potki vettä, ihminen alkaa vajota suoraan alas. Uidessa on siis aina oltava jonkinlaisessa, leveässä liikkeessä, käsien ja jalkojen. Veden läiskiminen ei auta, vaan on polskutettava, leuka pinnalla, suu kiinni ja uitava.
Otan osaa. Se tapahtuu niin yllättäen.En.heitä oli kaksi kun humalassa toikkaroivat vesillä.yöllä.poikamme syntymäpäivän iltana.poliisin kirjeen mukaan kyseessä oli alkoholiin liittyvä tapaturma. Siis vahinko.se toinen pelastautui uimalla. Oli selväpäisempi.siitä tulee syyskuussa 7vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En.heitä oli kaksi kun humalassa toikkaroivat vesillä.yöllä.poikamme syntymäpäivän iltana.poliisin kirjeen mukaan kyseessä oli alkoholiin liittyvä tapaturma. Siis vahinko.se toinen pelastautui uimalla. Oli selväpäisempi.siitä tulee syyskuussa 7vuotta.
Voi että. Humalassa oli minunkin poikaystäväni (ehkä hiukan itsekin) kun kahdesti - viikon välein! - sukelsin hänen perässään järveen, tarttumaan käteen, etsimään, nostamaan hänet ylös. Näen sen kaiken silmissäni edelleen, vaikka siitä on jo yli 40 vuotta. Veden valtakunta on niin toisenlainen, keltainen ja vihreä, mutaa ja vesikasveja...
Toisella kertaa, hänen piti kiellostani huolimatta lähteä pienellä veneellä soutamaan. Sitten keskellä pientä lahtea, nousta horjuen seisomaan, muka vaihtaa istumapaikkaa... ja humpsis! Olen vihainen vieläkin.
Hän kuoli myöhemmin muuhun sairauteen.
Hänellä oli jonkinlainen usko, ehkä hän on Taivaassa. Jumala hänetkin niin monia kertoja pelasti kuolemasta, piti huolta kriittisillä hetkillä.
- Anonyymi
Ei tullut Stadiin mitään ukkosta, pilvistä ja tuulista kyllä on, pientä tihkusadetta, mutta nihkeä ilma. Tuulettimet pyörii.
- Anonyymi
Sataako siellä teillä päin?
Meillä vain pilvistä ja tuulta, muttei kunnon sadetta.- Anonyymi
Kokeilen nyt vastata..lämmintä täällä taas.tuuletin on kiva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeilen nyt vastata..lämmintä täällä taas.tuuletin on kiva.
Lämmintä on. Olen tänään pysynyt sisällä.
Kunhan viilenee, menen ulos.
Toi Lähetä-nappi ei lähetä kaikkia viestejä. Silloin copypastaan viestini, poistun ketjusta ja tuon viestini uudestaan. Näin saattaa toimia. Muillakin S24-foorumeilla kuin täällä.
Sph
- Anonyymi
Nyt on Stadissa taas aurinkoista, +25 ast. 🌞
- Anonyymi
Testi
- Anonyymi
En pysty kirjoittamaan. Yp/puhelin estää mun viestit.sorry,ei voi mitään...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En pysty kirjoittamaan. Yp/puhelin estää mun viestit.sorry,ei voi mitään...
Vika on S24 Lähetä-näpykässä. Sitä pitää näpäyttää kunnolla, silloin saattaa lähettää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vika on S24 Lähetä-näpykässä. Sitä pitää näpäyttää kunnolla, silloin saattaa lähettää.
Kokeilu
- Anonyymi
Mitä kuuluu auroralle, lightningille ja muulle, mahd. rauhanmieliselle netti-"seurakunnalle"?
Mulla toista kättä särkee, jossa nivelrikkoa. Ei tuu uni. Pitää kohta ottaa toinen särkylääke. Ja syksyksi pitää hankkia kunnon, paksut yö-lapaset, semmoiset Lapin-kintaat, jolloin kämmenet pysyvät lämpimässä.
Kävin taas tänään saunomassa ja uimassa merivedessä, joka tosi lämmintä (n. 28 ast.).
Nää helteet kuulemma loppuu tällä viikolla. No, kunhan ei aivan kylmäksi vetäisi. Kyllä aurinko kelpaa, jos ei kovasti paahtaisi.- Anonyymi
Minullakin on toisessa polvessa nivelrikkoa, itse diagnosoitu tosin...muutaman vuoden ollut, välillä jomottaa ja välillä ei oikeastaan oireita. Alussa oli yli vuoden jatkuvaa jomotusta, eikä voinut tehdä yllättäviä liikkeitä tai paheni siitä, esim talvella, kun hieman kenkä liukasteli niin johan tuntui tai jos "väärään asentoon" meni yhtään niin vijlaisi "mukavasti"...mutta nyt se lähinnä väli ajoin ilmoittaa itsestään, on parempi ajanjakso. Sehän on sellaista ikävää jomotusta nivelrikossa mikä tuntuu.
Ei tässä kummempia. Päivän kerrallaan.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minullakin on toisessa polvessa nivelrikkoa, itse diagnosoitu tosin...muutaman vuoden ollut, välillä jomottaa ja välillä ei oikeastaan oireita. Alussa oli yli vuoden jatkuvaa jomotusta, eikä voinut tehdä yllättäviä liikkeitä tai paheni siitä, esim talvella, kun hieman kenkä liukasteli niin johan tuntui tai jos "väärään asentoon" meni yhtään niin vijlaisi "mukavasti"...mutta nyt se lähinnä väli ajoin ilmoittaa itsestään, on parempi ajanjakso. Sehän on sellaista ikävää jomotusta nivelrikossa mikä tuntuu.
Ei tässä kummempia. Päivän kerrallaan.
Lightning"Kipua ja vaivaa on tämä ihmiselämä täällä murheen laaksossa..."
On se kumma kun ei särkylääkkeetkään tehoa.
Sph - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kipua ja vaivaa on tämä ihmiselämä täällä murheen laaksossa..."
SphItse en ota kuin pahimpiin kipuihin särkylääkettä. Se on tyyliin ehkä muutama kerta vuodessa korkeintaan. Olen huomannut ettei ainakaan parasetamoli oikein tehoa nivelrikkokipuun, ei meillä vahvempia lääkkeitä kotona olekaan. Lääkäriin menen valittamaan siinä vaiheessa, jos kipua ei enää jaksaisi tai estäisi kokonaan liikkumista enemmän. Tiedän heidän neuvot, joten en mene valittamaan vähästä.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kipua ja vaivaa on tämä ihmiselämä täällä murheen laaksossa..."
SphToki mobilatia voisi ostaa ja kokeilla, jos siitä olisi apua,...sitä muuten ehkä sinäkin voisit ainakin kokeilla yöksi?
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki mobilatia voisi ostaa ja kokeilla, jos siitä olisi apua,...sitä muuten ehkä sinäkin voisit ainakin kokeilla yöksi?
LightningHankin Temusta edullisesti sormi- ja käsitukia, ikäänkuin jäykästä kankaasta tehty avonainen sormikas. Äsken etsin tuon sormikkaan ja kun laitoin sen käteen, kipu hellitti heti! Se pitää peukaloa liikkumattomana paikallaan, kuin jäykkä kangas-"kipsi".
Kipu kait tulee siitä kun sormet hiljaa liikkuvat, niin murtumakohtiin sattuu. Tuo jäykkä kangas on kuin kipsi peukalon ympärillä. Kaukaa viisaasti olen hankkinut monenlaista edullisesti Temusta. Teknisiä laitteita sieltä ei kannata tilata, mutta tällaisia kyllä, parilla eurolla. Suomessa maksaa tällaiset monta kymppiä, Temussa jopa alle 5 euroa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hankin Temusta edullisesti sormi- ja käsitukia, ikäänkuin jäykästä kankaasta tehty avonainen sormikas. Äsken etsin tuon sormikkaan ja kun laitoin sen käteen, kipu hellitti heti! Se pitää peukaloa liikkumattomana paikallaan, kuin jäykkä kangas-"kipsi".
Kipu kait tulee siitä kun sormet hiljaa liikkuvat, niin murtumakohtiin sattuu. Tuo jäykkä kangas on kuin kipsi peukalon ympärillä. Kaukaa viisaasti olen hankkinut monenlaista edullisesti Temusta. Teknisiä laitteita sieltä ei kannata tilata, mutta tällaisia kyllä, parilla eurolla. Suomessa maksaa tällaiset monta kymppiä, Temussa jopa alle 5 euroa,Ihanaa! Helsingissä kuuluu ukkonen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hankin Temusta edullisesti sormi- ja käsitukia, ikäänkuin jäykästä kankaasta tehty avonainen sormikas. Äsken etsin tuon sormikkaan ja kun laitoin sen käteen, kipu hellitti heti! Se pitää peukaloa liikkumattomana paikallaan, kuin jäykkä kangas-"kipsi".
Kipu kait tulee siitä kun sormet hiljaa liikkuvat, niin murtumakohtiin sattuu. Tuo jäykkä kangas on kuin kipsi peukalon ympärillä. Kaukaa viisaasti olen hankkinut monenlaista edullisesti Temusta. Teknisiä laitteita sieltä ei kannata tilata, mutta tällaisia kyllä, parilla eurolla. Suomessa maksaa tällaiset monta kymppiä, Temussa jopa alle 5 euroa,Sitten kun kipu hellittää, voin taas olla ilman tuota tukikäsinettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kipu kait tulee siitä kun sormet hiljaa liikkuvat, niin murtumakohtiin sattuu. Tuo jäykkä kangas on kuin kipsi peukalon ympärillä. Kaukaa viisaasti olen hankkinut monenlaista edullisesti Temusta. Teknisiä laitteita sieltä ei kannata tilata, mutta tällaisia kyllä, parilla eurolla. Suomessa maksaa tällaiset monta kymppiä, Temussa jopa alle 5 euroa,Itse en halua kannattaa periaatesyistäkään temujen kaltaisia yrityksiä. Ne perustuu ultimaattiseen ihmiselämän riistoon...mutta täällä köyhät "rikkaat" voivat tilailla tuotteita muutamalla eurolla. En zitä sano, että pystyisin elämään eettisesti ja ostamaan eettisesti, mutta tuohon tilaamiseen olen vetänyt oman rajani, joiin kiinalainen johtaja sillä tienaa ja rutosti ja omia hilujani se äijä ei tule saamaan.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kipu kait tulee siitä kun sormet hiljaa liikkuvat, niin murtumakohtiin sattuu. Tuo jäykkä kangas on kuin kipsi peukalon ympärillä. Kaukaa viisaasti olen hankkinut monenlaista edullisesti Temusta. Teknisiä laitteita sieltä ei kannata tilata, mutta tällaisia kyllä, parilla eurolla. Suomessa maksaa tällaiset monta kymppiä, Temussa jopa alle 5 euroa,Mutta hyvä sinulle, jos niistä oli apua. Toivotaan, että ovat myrkyttömät. Ei sillä, ilman paasaustanikin ihmiset tilaa temusta, sheinistä jne...
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta hyvä sinulle, jos niistä oli apua. Toivotaan, että ovat myrkyttömät. Ei sillä, ilman paasaustanikin ihmiset tilaa temusta, sheinistä jne...
LightningOlen tilannut vain tarpeellista, joiden runsaisiin hankkimisiin suomalaisista kaupoista ei olisi varaa (olen eläkeläinen). Tällaiset, erilaiset sairaanhoidolliset erikoistuotteet ovat tuhottoman kalliita Suomessa. Pikkufirmojen tuotteita, joilla tekevät bisnestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tilannut vain tarpeellista, joiden runsaisiin hankkimisiin suomalaisista kaupoista ei olisi varaa (olen eläkeläinen). Tällaiset, erilaiset sairaanhoidolliset erikoistuotteet ovat tuhottoman kalliita Suomessa. Pikkufirmojen tuotteita, joilla tekevät bisnestä.
No toki, ovat lääkinnällisiä hoitovälineitä. Saakohan tuollaisiin lähetettä kuten hoitosukkiin? Ja mikähän olisi omavastuuosuus? Jotainhan tukeja myydään apteekissa esim. polviin...En ole seurannut niidenkään hintoja, mutta voisivat toki auttaa pysymään polven pahana kipukautena paikallaan...
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No toki, ovat lääkinnällisiä hoitovälineitä. Saakohan tuollaisiin lähetettä kuten hoitosukkiin? Ja mikähän olisi omavastuuosuus? Jotainhan tukeja myydään apteekissa esim. polviin...En ole seurannut niidenkään hintoja, mutta voisivat toki auttaa pysymään polven pahana kipukautena paikallaan...
LightningHuvikseen vertasin polvitukien osalta, temulla 3-4 euroa keskimäärin ilman postareita, yliopiston apteekissa 30-40 e, eli voihan hinnat olla ihan eriluokkaa toki.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huvikseen vertasin polvitukien osalta, temulla 3-4 euroa keskimäärin ilman postareita, yliopiston apteekissa 30-40 e, eli voihan hinnat olla ihan eriluokkaa toki.
LightningTemulla ei ole postimaksuja! Koko puoli-ilmainen paketti tulee n. viikossa lähi Matkahuollon pisteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huvikseen vertasin polvitukien osalta, temulla 3-4 euroa keskimäärin ilman postareita, yliopiston apteekissa 30-40 e, eli voihan hinnat olla ihan eriluokkaa toki.
Lightningsinulla on mies, joka maksaa lähes kaikki kulunne tililtään?
siksi sulle on sama maksatko kalliimmin tai halvemmin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sinulla on mies, joka maksaa lähes kaikki kulunne tililtään?
siksi sulle on sama maksatko kalliimmin tai halvemmin?No ei se minun menoja maksa. Tietyt menot menee minun tililtä ja siirrän ruokarahaa lisäksi yhteiselle tilille. On muodostunut sellaiset kirjoittamattomat säännöt miten hoituu kulut...mutta ei pidä paikkansa, että ostattaisin tuon tyyppisiä kuluja miehelläni. En tiedä onko se jokin kateus muilla naisilla vai mikä on, mutta kun opiskelijoina seurustelimme, niin eräät entiset ystävät takanapäin olivat väittäneet minun maksavan tällä nykyisellä puolisollani vaatteita, ja se oli vain heidän pahantahtoista takanapäin paskanpuhumista, mille heillä ei olisi edes ollut näyttöä. Olin siis ostanut jonkin uuden paidan, minulla ei todellisesti juurikaan nuorena ja lapsena ollut mitään sellaista, että olisi saanut vaatteita, ehkä kerran vuodessa yleensä, niin varmaan se oli yksi syy puheille, mutta osoittaa millä mielellä ne ihmiset ovat.
Olen useamman vuoden ollut välissä töissä, tällä hetkellä olen työtön, mutta omia säästöjä vielä on, jotka ovat yhteisiä säästöjä nekin. Tietenkin nyt on säästettävä tällä hetkellä, kun sitten taas saan töitä joissain vaiheessa taas...Olen tehnyt siis määräaikaisuuksia. Meillä on kuitenkin lapsia ja pitää tarkkaan katsoa rahan menot...mutta toki vielä kahden kolmen kympin ostoksia pystyn tekemään, niin tiukkaa ei vielä ole.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei se minun menoja maksa. Tietyt menot menee minun tililtä ja siirrän ruokarahaa lisäksi yhteiselle tilille. On muodostunut sellaiset kirjoittamattomat säännöt miten hoituu kulut...mutta ei pidä paikkansa, että ostattaisin tuon tyyppisiä kuluja miehelläni. En tiedä onko se jokin kateus muilla naisilla vai mikä on, mutta kun opiskelijoina seurustelimme, niin eräät entiset ystävät takanapäin olivat väittäneet minun maksavan tällä nykyisellä puolisollani vaatteita, ja se oli vain heidän pahantahtoista takanapäin paskanpuhumista, mille heillä ei olisi edes ollut näyttöä. Olin siis ostanut jonkin uuden paidan, minulla ei todellisesti juurikaan nuorena ja lapsena ollut mitään sellaista, että olisi saanut vaatteita, ehkä kerran vuodessa yleensä, niin varmaan se oli yksi syy puheille, mutta osoittaa millä mielellä ne ihmiset ovat.
Olen useamman vuoden ollut välissä töissä, tällä hetkellä olen työtön, mutta omia säästöjä vielä on, jotka ovat yhteisiä säästöjä nekin. Tietenkin nyt on säästettävä tällä hetkellä, kun sitten taas saan töitä joissain vaiheessa taas...Olen tehnyt siis määräaikaisuuksia. Meillä on kuitenkin lapsia ja pitää tarkkaan katsoa rahan menot...mutta toki vielä kahden kolmen kympin ostoksia pystyn tekemään, niin tiukkaa ei vielä ole.
LightningÄlä välitä noista vihakirjoittajista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LightningEi apteekkiin ilmeisesti mitään maksusitoumuksia saa.
En tiedä josko terveyskeskuksen apuvälinevarastolla olisi polvitukia, sinne voisi saada lähetteen.
Itse olen ostanut suurimman osan omista apuvälineistäni. Tää käsituki muuten poisti kivun lähes kokonaan. Pieni kipu tuntuu, otan särkylääkettä yöksi ja laitan mobilaattia.
Itsekin käytän harvoin kipulääkettä, vain, jos kipu on kova ja tässä kädessä se on kovaa. Ajattele nyt: luun ja nivelen murtumia ympäri kämmentä ja sormia. Siksi tällainen kättä paikoillaan pitävä tuki auttaa paljon. Mulla on erikseen tuet myös joka sormille (Temusta), jos alkaa jotain tiettyä sormea särkeä, niin saan sen heti tiukasti "kipsattua". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei apteekkiin ilmeisesti mitään maksusitoumuksia saa.
En tiedä josko terveyskeskuksen apuvälinevarastolla olisi polvitukia, sinne voisi saada lähetteen.
Itse olen ostanut suurimman osan omista apuvälineistäni. Tää käsituki muuten poisti kivun lähes kokonaan. Pieni kipu tuntuu, otan särkylääkettä yöksi ja laitan mobilaattia.
Itsekin käytän harvoin kipulääkettä, vain, jos kipu on kova ja tässä kädessä se on kovaa. Ajattele nyt: luun ja nivelen murtumia ympäri kämmentä ja sormia. Siksi tällainen kättä paikoillaan pitävä tuki auttaa paljon. Mulla on erikseen tuet myös joka sormille (Temusta), jos alkaa jotain tiettyä sormea särkeä, niin saan sen heti tiukasti "kipsattua".Siinä temusta ostamisessa on se ideologinen asia mitä pidän esillä. Tarkoitus ei ole syyllistää, vaikka voi siltä tuntua. Onhan se ikävä asia, jos meillä on ihmisiä, jotka kokevat ettei ole taloudellisesti varaa muuta kuin temun tavaraan. Kaikkeen kauppaan toki voi liittyä korruptiota, eikä jokin kalliimpi ole aina välttämättä aina sen eettisempi valinta. Temusta on kuitenkin ihan yleisellä tasolla tiedossa, että se polkee työntekijöidensä oikeuksia. Jossain halpatehtaassa työskentely on orjatyötä. On selvää, että niin halpa tavara tarkoittaa sitä, että laatuun ei voi luottaa, työntekijöillä tekevät työtä hinnoilla ehdoilla vähällä palkalla...temun johtaja tuskin harjoittaa hyväntekeväisyyttä myymällä halvalla. Se on miljardibisnestä yläportaalle ja sitä tavaraa työnnetään länsimarkkknoille mainonnalla.
Tuota rannetukea voisi kysyä, saako tukea Kelasta tai sos.toimesta.
Et toki ole ainoa joka siellä tilaa, mutta se on iso ongelma valtioiden taloudelle, kun ihmiset laittaa rahansa Kiinaan, ne pienetkin rahat, niistä voi tulla iso puro.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä temusta ostamisessa on se ideologinen asia mitä pidän esillä. Tarkoitus ei ole syyllistää, vaikka voi siltä tuntua. Onhan se ikävä asia, jos meillä on ihmisiä, jotka kokevat ettei ole taloudellisesti varaa muuta kuin temun tavaraan. Kaikkeen kauppaan toki voi liittyä korruptiota, eikä jokin kalliimpi ole aina välttämättä aina sen eettisempi valinta. Temusta on kuitenkin ihan yleisellä tasolla tiedossa, että se polkee työntekijöidensä oikeuksia. Jossain halpatehtaassa työskentely on orjatyötä. On selvää, että niin halpa tavara tarkoittaa sitä, että laatuun ei voi luottaa, työntekijöillä tekevät työtä hinnoilla ehdoilla vähällä palkalla...temun johtaja tuskin harjoittaa hyväntekeväisyyttä myymällä halvalla. Se on miljardibisnestä yläportaalle ja sitä tavaraa työnnetään länsimarkkknoille mainonnalla.
Et toki ole ainoa joka siellä tilaa, mutta se on iso ongelma valtioiden taloudelle, kun ihmiset laittaa rahansa Kiinaan, ne pienetkin rahat, niistä voi tulla iso puro.
LightningHuonoilla ehdoilla...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä temusta ostamisessa on se ideologinen asia mitä pidän esillä. Tarkoitus ei ole syyllistää, vaikka voi siltä tuntua. Onhan se ikävä asia, jos meillä on ihmisiä, jotka kokevat ettei ole taloudellisesti varaa muuta kuin temun tavaraan. Kaikkeen kauppaan toki voi liittyä korruptiota, eikä jokin kalliimpi ole aina välttämättä aina sen eettisempi valinta. Temusta on kuitenkin ihan yleisellä tasolla tiedossa, että se polkee työntekijöidensä oikeuksia. Jossain halpatehtaassa työskentely on orjatyötä. On selvää, että niin halpa tavara tarkoittaa sitä, että laatuun ei voi luottaa, työntekijöillä tekevät työtä hinnoilla ehdoilla vähällä palkalla...temun johtaja tuskin harjoittaa hyväntekeväisyyttä myymällä halvalla. Se on miljardibisnestä yläportaalle ja sitä tavaraa työnnetään länsimarkkknoille mainonnalla.
LightningNo, Kiina on kommunistinen valtio, joten siellä kaikki on edullista, jotta Kansa voi sitä ostaa. Samoin oli aikoinaan Neuvostoliitonkin kohdalla. Palkatkin ovat tietysti hieman alemmat.
Eli tuotteet myydään niiden todellisilla tuotantohinnoilla, pienellä voitolla.
Monissa suomalaisissa kaupoissa on näitä samoja kiinalaistuotteita mutta riistohinnoin. Näin ikäänkuin potkaisen näitä riistäjiä, ostamalla Kiinasta samalla hinnalla, millä he itsekin Kiinasta ostavat! Ja sitten kymmenkertaistavat hinnan ja elelevät kuin kroisokset! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, Kiina on kommunistinen valtio, joten siellä kaikki on edullista, jotta Kansa voi sitä ostaa. Samoin oli aikoinaan Neuvostoliitonkin kohdalla. Palkatkin ovat tietysti hieman alemmat.
Eli tuotteet myydään niiden todellisilla tuotantohinnoilla, pienellä voitolla.
Monissa suomalaisissa kaupoissa on näitä samoja kiinalaistuotteita mutta riistohinnoin. Näin ikäänkuin potkaisen näitä riistäjiä, ostamalla Kiinasta samalla hinnalla, millä he itsekin Kiinasta ostavat! Ja sitten kymmenkertaistavat hinnan ja elelevät kuin kroisokset!Kävin tänään Itiksessä. Mulla oli muutakin asiaa, mutta kyselin ja etsin aikuisten uimakelluketta. Koska on huonot jalat niin otti voimille kierrellä oletetuissa kaupoissa. Olin pyörtyä ja penkille tiputtuani join pullollisen mehua lähes yhdellä kulauksella. Huippasi, oli kuuma.
Ei löytynyt. Mitä järkeä tappaa itsensä kiertämällä eri kaupoissa, kun verkostakin saa? Ja pienellä maksulla jopa kotiin tuodaan.
Kalliiksi käynyt reissu, koska kauemmas lähtiessäni joudun yleensä käyttämään taksia.
Kotiin tultua avasin Temun sivun. Huhheijaa! Heillähän on edullisia kellukkeita! Tilasin, ynnä vähän muutakin. Halvempi oli tilaus Kiinasta kuin mennen tullen käynti Itiksessä, jopa ilman etsittyä tuotetta.
Tänä kesänä on uinti ollut sen verran epävarmaa, että päätin turvallisuussyistä hankkia kellukkeet, jollaiset näin eräällä toisella, vanhemmalla uimarilla. En halua kuulua kesän hukkuneisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin tänään Itiksessä. Mulla oli muutakin asiaa, mutta kyselin ja etsin aikuisten uimakelluketta. Koska on huonot jalat niin otti voimille kierrellä oletetuissa kaupoissa. Olin pyörtyä ja penkille tiputtuani join pullollisen mehua lähes yhdellä kulauksella. Huippasi, oli kuuma.
Ei löytynyt. Mitä järkeä tappaa itsensä kiertämällä eri kaupoissa, kun verkostakin saa? Ja pienellä maksulla jopa kotiin tuodaan.
Kalliiksi käynyt reissu, koska kauemmas lähtiessäni joudun yleensä käyttämään taksia.
Kotiin tultua avasin Temun sivun. Huhheijaa! Heillähän on edullisia kellukkeita! Tilasin, ynnä vähän muutakin. Halvempi oli tilaus Kiinasta kuin mennen tullen käynti Itiksessä, jopa ilman etsittyä tuotetta.
Tänä kesänä on uinti ollut sen verran epävarmaa, että päätin turvallisuussyistä hankkia kellukkeet, jollaiset näin eräällä toisella, vanhemmalla uimarilla. En halua kuulua kesän hukkuneisiin.Ikävä ettei kellukkeita löytynyt itiksestä, vaikka koetit niitä sieltä hakea. Eihän tietyn spesifin tavaran hakeminen kaupasta ole helppoa, ei yleisemmänkään tuotteen kohdalla. Paljon siirtynyt nettiin kulutusostaminen nykyaikana muutoinkin, toki kivijalkaliikkekkeille se on huonompi juttu. Reissussasi on varmaan positiivisiakin puolia? Tulee lähdettyä jonnekin, vaikkei mitään löytynyt. Onko sinun mahdollista saada matkoihin Helsingin kaupungilta jotain matka avustusta? Liikuntarajoituksia, jos on, voi yleensä saada tietyn määrän matkoja. Pääseekö kotoasi metrolla ja bussilla miten? Ainakin halvempaa kulkeminen olisi siten?
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin tänään Itiksessä. Mulla oli muutakin asiaa, mutta kyselin ja etsin aikuisten uimakelluketta. Koska on huonot jalat niin otti voimille kierrellä oletetuissa kaupoissa. Olin pyörtyä ja penkille tiputtuani join pullollisen mehua lähes yhdellä kulauksella. Huippasi, oli kuuma.
Tänä kesänä on uinti ollut sen verran epävarmaa, että päätin turvallisuussyistä hankkia kellukkeet, jollaiset näin eräällä toisella, vanhemmalla uimarilla. En halua kuulua kesän hukkuneisiin.Kidutettu ja murhattu kiinalainen ihminen nousi mulle mieleen lukiessani kirjoituksesi.
Halvoilla Kiinan hinnoilla on omat uhrinsa.
Olen kristitty ja taitaa olla ensimmäinen kerta kun olen samaa mieltä jostakin tämän jumalattoman LS:n kanssa. Ihmetyttää kuinka murhattujen veren peittämät tuotteet kelpaavatkin joillekin kristityillekin ja selitykset halpuudesta ovat todella kuvottavia kun tahallaan unohdetaan millaisia kärsimyksiä monella on kuolemiinsa asti ollut Kiinassa ja ollaan vaan iloisia kun halvalla saa ostettua.
Lyhytnäköistä ajattelua, ahneutta ja murhatuilta varastamista.
- Anonyymi
Suomi on islamilainen valtio.
- Anonyymi
Söisin joka päivä edes 1/l pakastemansikoita, jos ne joku mulle laittais. Eikä rahaakaan ole, joten tyydyn suomalaiseen näkkileipään kasvivoihin ja sulatejuustoon.
- Anonyymi
Sun kantsuu miettiä, meneekö sulla rahat johokin turhuuteen, kuten tupakkaan. Kun itse lopetin tupakanpolton, jäi runsaasti rahaa ruokaan!
- Anonyymi
Kiristä pari päivää vyötä ja päätä. Neljäntenä päivänä ostan Koskenlaskijaa. Päätä se. Että hittolainen. Minähän muuten ostan! Syö vaikka "raakana". On erinomaisen hyvää ja ravitsevaa.
Ja jos tupakkimiehiä, ole tupakitta päivä kaksi, ja osta Koskenlaskijaa. Vaikka 2 laatikkoa.
Täytyy ainoastaan päättää. Hittolainen. Minähän muuten ostan.
Kunhan ei talouttaan laita liemeen. Ja, jos ei tupakki-ihminen, säästä vähän kauemmin. Kummasti auttaa. Ja tuloo hyvä mieli. Hittolainen. Ostinpa Koskelaskijaa ja vedin raakana koko paketin yhdeltä istumalta. Ja jäi vielä huomisellekin. Eikö oo yksinkertaista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiristä pari päivää vyötä ja päätä. Neljäntenä päivänä ostan Koskenlaskijaa. Päätä se. Että hittolainen. Minähän muuten ostan! Syö vaikka "raakana". On erinomaisen hyvää ja ravitsevaa.
Ja jos tupakkimiehiä, ole tupakitta päivä kaksi, ja osta Koskenlaskijaa. Vaikka 2 laatikkoa.
Täytyy ainoastaan päättää. Hittolainen. Minähän muuten ostan.
Kunhan ei talouttaan laita liemeen. Ja, jos ei tupakki-ihminen, säästä vähän kauemmin. Kummasti auttaa. Ja tuloo hyvä mieli. Hittolainen. Ostinpa Koskelaskijaa ja vedin raakana koko paketin yhdeltä istumalta. Ja jäi vielä huomisellekin. Eikö oo yksinkertaista?Köyhän ilot on todella halvat. Vähästäkin tulee onnelliseksi.
Ja pieni rasia Pirkka-mansikoita ei maksa kuin pari euroa K-kaupassa.
- Anonyymi
Vihdoin alkoi sade, Stadissakin. Toivottavasti ei ihan sateiseksi mene, kyllä auringonpaistekin kelpaa, vähäisemmillä lämpötiloilla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252436- 1142076
- 1201722
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451557Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91497Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161221042Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87975Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35957Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949