Ketään ei kiinnosta asunnonmyynti-ilmoitus jos siitä ei löydy sanaa "sähköauto".

Anonyymi-ap

Se kertoo kuinka ihmiset ovat hankkimassa tulevaisuudessa sähköautoja ellei niillä jo sellaista ole.

72

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asuntokauppa ei käy kun niissä ei ole sähköautojen latausasemia.

    • Anonyymi

      Helsingissä Konalan uudiskohteet eivät mene kaupaksi, koska niissä ei ole mainintaa sähköautoista.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Tuo on aivottomien sähköautofanaatikkojen suoltamaa paskaa. Ei ole mitään järkeä maksaa edes tonnia ylimääräistä vain tuon sanan takia. Latauspaikka ei ole edes tonnin arvoinen. Jos latauspaikaton vastaava asunto maksaa pari tonnia vähemmän niin se kannattaa ostaa. Eli jos latauspaikaton asunto maksaa 300 tonnia ja latauspaikallinen maksaa 302 tonnia niin kannattaa ostaa latauspaikaton asunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on aivottomien sähköautofanaatikkojen suoltamaa paskaa. Ei ole mitään järkeä maksaa edes tonnia ylimääräistä vain tuon sanan takia. Latauspaikka ei ole edes tonnin arvoinen. Jos latauspaikaton vastaava asunto maksaa pari tonnia vähemmän niin se kannattaa ostaa. Eli jos latauspaikaton asunto maksaa 300 tonnia ja latauspaikallinen maksaa 302 tonnia niin kannattaa ostaa latauspaikaton asunto.

        Saahan sitä noinkin kuvitella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Se on tärkein oston kriteeri tänä päivänä.

        https://www.etuovi.com/myytavat-asunnot/helsinki/konala/uudiskohteet

        Noilla kiskurihinnoilla asunnot eivät mene kaupaksi eikä jokin sana sähköauto saisi yhtäkään noista asunnoista myytyä. Monien uudisasuntojen myynti-ilmoituksissa on maininta sähköautosta ja silti niitä on myyty 2-3 vuotta ja koko kerrostalo on silti tyhjillään. Uudisasunnot ovat ylihintaisia eikä lähes kukaan osta niitä eikä jokin sana sähköauto vaikuta mitään myynteihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan sitä noinkin kuvitella.

        Tuo tekstini oli vain faktaa. Latauspaikka on korkeintaan tonnin arvoinen. Edes sähköauton omistavan ei kannata paljoa ylimääräistä maksaa latauspaikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tekstini oli vain faktaa. Latauspaikka on korkeintaan tonnin arvoinen. Edes sähköauton omistavan ei kannata paljoa ylimääräistä maksaa latauspaikasta.

        Sen latauspaikan järjestäminen jälkeenpäin on ja voi olla valtava prosessi, joten sen halutaan olevan valmiina. Ettekö ymmärrä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla kiskurihinnoilla asunnot eivät mene kaupaksi eikä jokin sana sähköauto saisi yhtäkään noista asunnoista myytyä. Monien uudisasuntojen myynti-ilmoituksissa on maininta sähköautosta ja silti niitä on myyty 2-3 vuotta ja koko kerrostalo on silti tyhjillään. Uudisasunnot ovat ylihintaisia eikä lähes kukaan osta niitä eikä jokin sana sähköauto vaikuta mitään myynteihin.

        Sen halutaan olevan valmiina, koska on suuri työ järjestää se jälkeenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on aivottomien sähköautofanaatikkojen suoltamaa paskaa. Ei ole mitään järkeä maksaa edes tonnia ylimääräistä vain tuon sanan takia. Latauspaikka ei ole edes tonnin arvoinen. Jos latauspaikaton vastaava asunto maksaa pari tonnia vähemmän niin se kannattaa ostaa. Eli jos latauspaikaton asunto maksaa 300 tonnia ja latauspaikallinen maksaa 302 tonnia niin kannattaa ostaa latauspaikaton asunto.

        Sen latauspaikan halutaan olevan valmiina, koska jälkeenpäin se voi olla iso prosessi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen latauspaikan järjestäminen jälkeenpäin on ja voi olla valtava prosessi, joten sen halutaan olevan valmiina. Ettekö ymmärrä?

        Eikä latauspaikasta silti kannata tonnia enempää asuntoa ostettaessa ylimääräistä maksaa. Jos latauspaikasta maksaa edes 10 tonnia enemmän niin on aivokuollut idiootti. Silloin kannattaa ostaa halvempi asunto ja ladata julkisista latureista ja silti säästää rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen halutaan olevan valmiina, koska on suuri työ järjestää se jälkeenpäin.

        Ja silti Helsingissä on kokonaisia kerrostaloja tyhjillään eikä asunnot mene myyntiin vaikka asuntoyhtiössä on latauspaikat kaikille. Mitään vaikutusta myynteihin ei latauspaikoilla ole. Uudet asunnot ovat vain edelleen kiskurihintaisia eikä ne siksi myy.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on aivottomien sähköautofanaatikkojen suoltamaa paskaa. Ei ole mitään järkeä maksaa edes tonnia ylimääräistä vain tuon sanan takia. Latauspaikka ei ole edes tonnin arvoinen. Jos latauspaikaton vastaava asunto maksaa pari tonnia vähemmän niin se kannattaa ostaa. Eli jos latauspaikaton asunto maksaa 300 tonnia ja latauspaikallinen maksaa 302 tonnia niin kannattaa ostaa latauspaikaton asunto.

        Se sähköauton latauspaikka rakennetaan sinne kuitenkin jossain vaiheessa ja sen maksamiseen osallistuu siinä vaiheessa jokainen osakkeenomistaja tavalla tai toisella, eli se teoreettinen "säästö" menee siinä vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se sähköauton latauspaikka rakennetaan sinne kuitenkin jossain vaiheessa ja sen maksamiseen osallistuu siinä vaiheessa jokainen osakkeenomistaja tavalla tai toisella, eli se teoreettinen "säästö" menee siinä vaiheessa.

        Silloinkin jää voiton puolelle. Ei tuon rakentaminen niin paljon maksa. Eikä ole mitään taetta, että latauspaikkaa rakennetaan kymmeniin vuosiin. Nimittäin ainoastaan suuren sähköremontin yhteydessä pitäisi tehdä latausvalmius. Edes putkiremontin yhteydessä ei tarvitse laittaa latausvalmiutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se sähköauton latauspaikka rakennetaan sinne kuitenkin jossain vaiheessa ja sen maksamiseen osallistuu siinä vaiheessa jokainen osakkeenomistaja tavalla tai toisella, eli se teoreettinen "säästö" menee siinä vaiheessa.

        Taloyhtiössä jossa vanhempani asuvat, parkkihallin paikat on osakepaikkoja . Niiden kulut maksavat noiden paikkojen omistajat . Eivät muut . Tällä hetkellä tuossa hallissa ei ole yhtään latauspaikkaa .


    • Anonyymi

      Omakotitaloonhan sen asennuttaa suhteellisen pienellä rahalla.

      • Anonyymi

        Omakotitalossa voikin päättä itse, mitä tehdään. Asunto-osakeyhtiössä asiat päätetään yhtiökokouksessa, eikä edes omaa latauslaitetta voi asentaa omalla kustannuksella ilman yhtiökokouksen hyväksyvää päätöstä.


    • Anonyymi

      Minkähän laista porukkaa noissa asunnonvälittäjissä on kun se maininta sähköauton latausmahdollisuudesta tulisi olla aina, jos sellainen on tarjolla.

    • Anonyymi

      Laki rakennusten varustamisesta sähköajoneuvojen latauspisteillä ja latauspistevalmiuksilla velvoittaa rakennushankkeisiin ryhtyviä taloyhtiöitä huolehtimaan, että uusiin rakennuksiin ja laajamittaisten korjausten yhteydessä suunnitellaan ja asennetaan sähköajoneuvojen latauspisteet tai ainakin latauspistevalmius.

      Uusissa rakennuksissa ja laajoissa korjauksissa on suunniteltava latausvalmius jokaiseen pysäköintipaikkaan.

      • Anonyymi

        Eli kun sähköautoja ei muuten saada myyntiin niin sitten pitää turvautua kommarimeininkiin eli pakottamiseen lain avulla.


      • Anonyymi

        Kyllä, kyllä, mutta ei ne latauspisteet ole ilmaisia !


      • Anonyymi

        Latausvalmius ei tarkoita latauspaikkaa .


    • Anonyymi

      Ei mikään taloyhtiö tarjoa ilmaisia latauspisteitä. Jokainen voi hankkia sen omaan piikkiinsä.

      • Anonyymi

        Ei ihan noinkaan. Meillä kakkosasunto Vantaalla isossa taloyhtiössä, jossa ei ole ainoatakaan latauspaikkaa. Kukaan ei myöskään ole saanut lupaa hankkia latauspistettä itselleen. Asiasta jauhettu ainakin neljä vuotta, mutta mitään ei tapahdu.
        Vanhoissa keskustojen taloyhtiöissä tilanne on vielä huonompi, niissä kun ei ole edes parkkipaikkoja.

        Jos omistaa sähköauton, tai suunnittelee sellaisen hankintaa, niin oma latauspiste on välttämättömyys. Jos sellaista ei ole, niin se on satavarmasti hidaste asunnon myynnille. Tulevaisuudessa se on sitä aina vaan enemmän ja enemmän.

        Ilman omaa latauspistettä sähköautoilu olisi ainakin meille täysi mahdottomuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihan noinkaan. Meillä kakkosasunto Vantaalla isossa taloyhtiössä, jossa ei ole ainoatakaan latauspaikkaa. Kukaan ei myöskään ole saanut lupaa hankkia latauspistettä itselleen. Asiasta jauhettu ainakin neljä vuotta, mutta mitään ei tapahdu.
        Vanhoissa keskustojen taloyhtiöissä tilanne on vielä huonompi, niissä kun ei ole edes parkkipaikkoja.

        Jos omistaa sähköauton, tai suunnittelee sellaisen hankintaa, niin oma latauspiste on välttämättömyys. Jos sellaista ei ole, niin se on satavarmasti hidaste asunnon myynnille. Tulevaisuudessa se on sitä aina vaan enemmän ja enemmän.

        Ilman omaa latauspistettä sähköautoilu olisi ainakin meille täysi mahdottomuus.

        Ja silti kaupunkien keskustojen asunnot ovat kaikkein kalleimpia vaikka autolle ei edes ole omaa paikkaa. Asunnot menevät kyllä myyntiin vaikka ei latauspaikkaa olisi vaikka aivoton sähköautofanaatikko kuinka valehtelee.


    • Anonyymi

      Ostan asunnon itselleni, en sähköautolle.

    • Anonyymi

      Olen kiinteistövälittäjä espoossa ja voin todeta aloituksen olevan täyttä totta. Miltei kaikki asunnon katsojat kysyy latausmahdollisuudesta vaikkei heillä ole tällä hetkellä sähköautoa. Latausmahdollisuuden omaavan asunnon myynti on huomattavasti nopeampaa ja ilman latauspaikkaa olevien hintaa täytyy laskea huomattavasti jotta kauppa toteutuu.

      • Anonyymi

        Kuka vain voi keksiä täällä sopivan ammatin itselleen. Lisäksi kiinteistövälittäjät ovat huijareita.


      • Anonyymi

        Näin kertoo myös minun tuttavani, joka on asunnonvälittäjä.


      • Anonyymi

        Latauspaikka on korkeintaan tonnin arvoinen joten hinnan täytyy laskea maksimissaan tonnin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kertoo myös minun tuttavani, joka on asunnonvälittäjä.

        Eli tuttavasi on huijari ja valehtelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauspaikka on korkeintaan tonnin arvoinen joten hinnan täytyy laskea maksimissaan tonnin.

        Latauspaikan arvo on jotain muuta kuin sen hinta. Useimmille sähköautoilijoille se kun on välttämättömyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauspaikan arvo on jotain muuta kuin sen hinta. Useimmille sähköautoilijoille se kun on välttämättömyys.

        Kuka hullu muuttaa taloon jossa on latauspaikkoja. Tulipalon vaara on niin suuri , että kannattaa pysyä kaukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauspaikan arvo on jotain muuta kuin sen hinta. Useimmille sähköautoilijoille se kun on välttämättömyys.

        Latauspaikka ei ole välttämättömyys edes sähköautoilijalle. Varsinkin kun jos asuu pk-seudulla, jossa on julkisia latureita joka paikassa.

        Ja latauspaikan arvo on sen hinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka hullu muuttaa taloon jossa on latauspaikkoja. Tulipalon vaara on niin suuri , että kannattaa pysyä kaukana.

        Väärin, vanhat polttomoottoriautot palavat, ei sähköautot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauspaikka ei ole välttämättömyys edes sähköautoilijalle. Varsinkin kun jos asuu pk-seudulla, jossa on julkisia latureita joka paikassa.

        Ja latauspaikan arvo on sen hinta.

        Väärin, omasta pisteestä ladattu sähkö on paljon halvempaa.
        Kuinka tyhmä olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, omasta pisteestä ladattu sähkö on paljon halvempaa.
        Kuinka tyhmä olet?

        Ei niin paljon halvempaa, että siitä pitäisi kovin paljon maksaa. Vain aivoton idiootti maksaisi monta tonnia latauspaikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin paljon halvempaa, että siitä pitäisi kovin paljon maksaa. Vain aivoton idiootti maksaisi monta tonnia latauspaikasta.

        No noita mainitsemisiasi ihmisiä taitaa olla kaikki muut kuin sinä. Et varmaan osaa vetää tuosta mitään johtopäätöstä?


      • Anonyymi

        Juuri täällä vantaalla myin 60m" asunnon jossa latausmahdollisuus kahdessa viikossa alkuperäisellä pyyntihinnalla, viereisessä korttelissa saman kokoinen, mielestäni parempikuntoinen asunto on ollut myynnissäni kaksi kuukautta, hintaa jo laskettu, ei edes tarjousta.
        Tämä sama ilmiö on koko pk-seudulla helsingin ydinkeskustaa lukuun ottamatta, mutta siellä onkin vain noin 10% lla. oma auto. Ne harvat vuokrattavat tai ostettavat autohallipaikat mitä tuolla on latausmahdollisuudella maksavat huimia summia, ja menevät heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri täällä vantaalla myin 60m" asunnon jossa latausmahdollisuus kahdessa viikossa alkuperäisellä pyyntihinnalla, viereisessä korttelissa saman kokoinen, mielestäni parempikuntoinen asunto on ollut myynnissäni kaksi kuukautta, hintaa jo laskettu, ei edes tarjousta.
        Tämä sama ilmiö on koko pk-seudulla helsingin ydinkeskustaa lukuun ottamatta, mutta siellä onkin vain noin 10% lla. oma auto. Ne harvat vuokrattavat tai ostettavat autohallipaikat mitä tuolla on latausmahdollisuudella maksavat huimia summia, ja menevät heti.

        Esimerkki autohallipaikasta keskustassa latauspisteellä:
        https://www.etuovi.com/kohde/2267047?haku=M2286003926


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No noita mainitsemisiasi ihmisiä taitaa olla kaikki muut kuin sinä. Et varmaan osaa vetää tuosta mitään johtopäätöstä?

        Miksi ihmeessä pitäisi maksaa valtavat määrät latauspaikasta joka maksaa yhtä paljon kuin kymmenien vuosien bensat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä pitäisi maksaa valtavat määrät latauspaikasta joka maksaa yhtä paljon kuin kymmenien vuosien bensat?

        Sitä mukaa, kun kaupunki vähentää keskustan kadunvarsipaikkoja, nousevat alueen autotalli osakkeisen hinnat. Niitä on vain rajoitetusti, eikä lisää tule. Kaupalliset hallit ovat sitten oma lukunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä mukaa, kun kaupunki vähentää keskustan kadunvarsipaikkoja, nousevat alueen autotalli osakkeisen hinnat. Niitä on vain rajoitetusti, eikä lisää tule. Kaupalliset hallit ovat sitten oma lukunsa.

        Sitä mukaa autoilijat vain muuttavat kauemmaksi keskustasta missä autoille on tilaa ja keskustaan jäävät autottomat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri täällä vantaalla myin 60m" asunnon jossa latausmahdollisuus kahdessa viikossa alkuperäisellä pyyntihinnalla, viereisessä korttelissa saman kokoinen, mielestäni parempikuntoinen asunto on ollut myynnissäni kaksi kuukautta, hintaa jo laskettu, ei edes tarjousta.
        Tämä sama ilmiö on koko pk-seudulla helsingin ydinkeskustaa lukuun ottamatta, mutta siellä onkin vain noin 10% lla. oma auto. Ne harvat vuokrattavat tai ostettavat autohallipaikat mitä tuolla on latausmahdollisuudella maksavat huimia summia, ja menevät heti.

        Siellä menee kaupaksi kovalla hinnalla autotallipaikat ilman latausmahdollisuuttakin .


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka hullu muuttaa taloon jossa on latauspaikkoja. Tulipalon vaara on niin suuri , että kannattaa pysyä kaukana.

        Sähkötön talo onkin turvallisin, kunhan siellä ei ole tulisijoja, joista voi syntyä tulipalo.


    • Anonyymi

      EIpä ihme etteivät Töölön, Ullanlinnan, Katajanokan ja Kaivopuiston asunnot lainkaan käy kaupaksi.

    • Anonyymi

      Ei minua kiinnosta asunnomyynti ilmoitus, vaikka siinä tulisi sähköauto mukana .

      • Anonyymi
        UUSI

        Taitaa olla puute valuutasta?


    • Anonyymi

      Just tässä koitan (siis itse) myydä kaksiota Järvenpäässä ja kovasti tuntuu latausmahdollisuus kiinnostavan. Valitettavasti pakko vastata, että on suunnitteilla, mutta toteutumisen aikataulusta ei ole tietoa.
      Jos joskus tulee, niin tulee vain 1 x 16 A paikat.

      • Anonyymi

        Ja yli 95% ihmisistä riittää 1 x 16 A kevyesti, joten mitä ongelmaa tuossa on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja yli 95% ihmisistä riittää 1 x 16 A kevyesti, joten mitä ongelmaa tuossa on?

        Korjaan… Tai oikeastaan pikemminkin yli 99%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja yli 95% ihmisistä riittää 1 x 16 A kevyesti, joten mitä ongelmaa tuossa on?

        Ei riitä talvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja yli 95% ihmisistä riittää 1 x 16 A kevyesti, joten mitä ongelmaa tuossa on?

        Onko sinulla tutkimustulos siitä, että 1 x 16 A riittäisi 95 % ihmisistä? voi toki olla, että riittää, niin tavallaan meillekin. Tavallaan siksi, ettei se 3,6 kW tehoisen latauksen nopeus ole aina riittävä, vaikka sitä useimmiten onkin.
        Käytössä onkin kaksi laturia, toinen 6-16 A shuko ja toinen 3 x 6-16 A voimavirta. Shukosta latailen aina, kun aurinkosähköä tulee riittävästi. Yleensä 10-13 A virralla, jolloin paneelien tuotto riittää kattamaan lataustehon kokonaan.
        Voimavirralla muutoin ja jos tulee nopeampi auton tarve, niin silloin 11 kW tehoilla. Turhan nopea ei ole sekään, mutta reilu 50 kWh syntyy kuitenkin viidessä tunnissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja yli 95% ihmisistä riittää 1 x 16 A kevyesti, joten mitä ongelmaa tuossa on?

        3x16A riittää, 1x16A on tyhjää parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3x16A riittää, 1x16A on tyhjää parempi.

        1 x 16A eli 3,7 kilowatin teholla lataa yön aikana 300 km ajomatkaa se riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä talvella.

        3,6kW x 12h = 43.2kWh. Häviöt pois, niin 40kWh.
        Eli talvellakin noin 200 km ajoon riittää suurella osaa autoista koska sisätilan esilämmitys verkosta, harva tarvitsee enemmän päivän ajoihin. Keskimääräinen autoilijan ajomatkahan oli 50km/päivä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3,6kW x 12h = 43.2kWh. Häviöt pois, niin 40kWh.
        Eli talvellakin noin 200 km ajoon riittää suurella osaa autoista koska sisätilan esilämmitys verkosta, harva tarvitsee enemmän päivän ajoihin. Keskimääräinen autoilijan ajomatkahan oli 50km/päivä

        Keskimääräisillä ajomatkoilla ei ole mitään merkitystä, ainoa merkitys on omalla tarpeella. Uskoisin, että on muitakin joilla autolle on muutakin käyttöä kuin työmatka-ajot. Eipä ennätä meidänkään auto seisoa pihassa 12:sta tuntia vuorokaudessa.
        Jo -20 pakkasilla kulutus näkyy olevan luokkaa 25 kWh/100 km. Vasta tässä vaiheessa vuotta ja 10 tkm jälkeen volkkarin näyttö ilmoittaa pitkäaikaiseksi keskikulutukseksi 20 kWh/100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 x 16A eli 3,7 kilowatin teholla lataa yön aikana 300 km ajomatkaa se riittää.

        Tehohäviöt pois, niin ollaan 3,5 kW lukemilla. Mitä on yön yli? Jos vaikka 22-06, niin sähköä tulee 28 kWh, joka kuluu pakkasilla jo 100 km ajoihin. Kesäkelissäkään sillä ei keskiverto-sähkiksellä pääse edes 200 kilometriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehohäviöt pois, niin ollaan 3,5 kW lukemilla. Mitä on yön yli? Jos vaikka 22-06, niin sähköä tulee 28 kWh, joka kuluu pakkasilla jo 100 km ajoihin. Kesäkelissäkään sillä ei keskiverto-sähkiksellä pääse edes 200 kilometriä.

        Mikä ihmeen 22-06. Kyllä sinä osaatkin öitä lyhentää.

        Ihmiset tulevat kotiin viimeistään klo 17.00 - ja lähtevät aamulla aikaisintaan 7.00.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskimääräisillä ajomatkoilla ei ole mitään merkitystä, ainoa merkitys on omalla tarpeella. Uskoisin, että on muitakin joilla autolle on muutakin käyttöä kuin työmatka-ajot. Eipä ennätä meidänkään auto seisoa pihassa 12:sta tuntia vuorokaudessa.
        Jo -20 pakkasilla kulutus näkyy olevan luokkaa 25 kWh/100 km. Vasta tässä vaiheessa vuotta ja 10 tkm jälkeen volkkarin näyttö ilmoittaa pitkäaikaiseksi keskikulutukseksi 20 kWh/100 km.

        "Keskimääräisillä ajomatkoilla ei ole mitään merkitystä, ainoa merkitys on omalla tarpeella"

        Sinun tarpeistako tällä palstalla puhutaankin, enpä tuota tiennyt.
        Keskimääräinen ajomatka kertoo suurimman osan autonkäyttäjien tarpeesta.
        200km päivässä ajava alkaa olla harvinaisuus ainakin täällä eteläsuomessa jossa suurin osa ihmisistäkin asuvat.
        Se että volkkari kuluttaa noin paljon, ei tarkoita että kaikki autot kuluttaisi. Minun autoni ilmoittaa keskikulutuksen ajetulla130 tkm. matkalla 15,2 kWh/100km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Keskimääräisillä ajomatkoilla ei ole mitään merkitystä, ainoa merkitys on omalla tarpeella"

        Sinun tarpeistako tällä palstalla puhutaankin, enpä tuota tiennyt.
        Keskimääräinen ajomatka kertoo suurimman osan autonkäyttäjien tarpeesta.
        200km päivässä ajava alkaa olla harvinaisuus ainakin täällä eteläsuomessa jossa suurin osa ihmisistäkin asuvat.
        Se että volkkari kuluttaa noin paljon, ei tarkoita että kaikki autot kuluttaisi. Minun autoni ilmoittaa keskikulutuksen ajetulla130 tkm. matkalla 15,2 kWh/100km.

        Ei minun, vaan jokaisen OMASTA tarpeesta. Ja sillä, että suuri osa ihmisistä asuu isommissa kasvukeskuksissa, ei ole sille toiselle suurelle osalle mitään merkitystä.
        Sinun kilowattisi ovat täyttä puppua, tai sitten asut jossain Etelä-Euroopassa. Vai onko niin, ettet ajele talvella laisinkaan...
        Miksi pitää yritää todistella täyttä ***kaa, en oikeasti sähköautoilijana ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen 22-06. Kyllä sinä osaatkin öitä lyhentää.

        Ihmiset tulevat kotiin viimeistään klo 17.00 - ja lähtevät aamulla aikaisintaan 7.00.

        Tarkoittaako sinun auton tarve pelkästään työmatkoja? Minun ja monen muun ei. Pelkkiin työmatkoihin en hommaisi minkäänmoista autoa, sikäli, jos paikallisliikenne toimii.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Keskimääräisillä ajomatkoilla ei ole mitään merkitystä, ainoa merkitys on omalla tarpeella"

        Sinun tarpeistako tällä palstalla puhutaankin, enpä tuota tiennyt.
        Keskimääräinen ajomatka kertoo suurimman osan autonkäyttäjien tarpeesta.
        200km päivässä ajava alkaa olla harvinaisuus ainakin täällä eteläsuomessa jossa suurin osa ihmisistäkin asuvat.
        Se että volkkari kuluttaa noin paljon, ei tarkoita että kaikki autot kuluttaisi. Minun autoni ilmoittaa keskikulutuksen ajetulla130 tkm. matkalla 15,2 kWh/100km.

        Työmatkani pituus on 2 x 22 km. 250 työpäivää vuodessa, niin tekee 11.000 km.
        Päälle muut ajelut ja lomareissut, niin joka vuosi mittariin on tullut + - 25.000 km.
        Isompi osa ajoista muodostuu siis muista kuin työmatkoista, enkä ole mikään harvinainen poikkeustapaus.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen 22-06. Kyllä sinä osaatkin öitä lyhentää.

        Ihmiset tulevat kotiin viimeistään klo 17.00 - ja lähtevät aamulla aikaisintaan 7.00.

        Aamutuimaan ja Iltasella on sähkö kaikkein kalleinta. Silloin ei lannata latailla, vaan yön halpoina tunteina.
        Kun sähkö on 30 senttiä/ kWh, kannattaa mennä marketin pikalaturille, sekin on saman hintaista.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamutuimaan ja Iltasella on sähkö kaikkein kalleinta. Silloin ei lannata latailla, vaan yön halpoina tunteina.
        Kun sähkö on 30 senttiä/ kWh, kannattaa mennä marketin pikalaturille, sekin on saman hintaista.

        Meillä sähkö maksaa saman verran (siirtoineen n. 13 c/kWh) 24/7. Ei uskalla ottaa pörssisähköä, koska talo lämpiää suoralla sähköllä ja kovin kulutus pakkasilla on yli 100 kWh/d. Muutama kallis päivä kovilla pakkasilla, niin pörssisähkön näennäinen halpuus katoaa siihen.
        Puolisen vuotta saadaan auton sähköt lähes 100% auringosta, tällä hetkelläkin tuottoa 3,3 kW.

        Jos pikalatureista joutuu latailemaan autoaan aina, niin kannattavuus polttiksiin verrattuna alkaa olla siinä ja tässä. 35-40 c/kWh on jo nyt arkipäivää. Keskiulutus 20 kWh sataselle, niin 40 c hinnalla kustannus on jo 8 €. 25 kWh kulutuksella kovemmilla pakkasilla jo 10 €


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Keskimääräisillä ajomatkoilla ei ole mitään merkitystä, ainoa merkitys on omalla tarpeella"

        Sinun tarpeistako tällä palstalla puhutaankin, enpä tuota tiennyt.
        Keskimääräinen ajomatka kertoo suurimman osan autonkäyttäjien tarpeesta.
        200km päivässä ajava alkaa olla harvinaisuus ainakin täällä eteläsuomessa jossa suurin osa ihmisistäkin asuvat.
        Se että volkkari kuluttaa noin paljon, ei tarkoita että kaikki autot kuluttaisi. Minun autoni ilmoittaa keskikulutuksen ajetulla130 tkm. matkalla 15,2 kWh/100km.

        Asun Itä-Suomessa, Jyväskylän korkeuksilla ja jos karttaa katsoo. niin kyllähän tämäkin on eteläistä Suomea. Meiltä on Utsjoelle matkaa lähes 1150 ja Rovaniemellekin 700 km.
        Mitä paikallisten sähköautoilijoiden kanssa olen jutellut, niin kaikilla vuoden keskikulutus on olut luokkaa 20 kWh sataselle.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aivan varmasti vaihtoehtona omalla laiturilla järven rannassa tai kuivalla maalla auton sähkölatauksen mahdollisuus, niin lataus vie voiton. Kuka moottoripurtta tarvitsee?
      Bensiiniasemakin on jäänne 90-luvulta.

    • Anonyymi
      UUSI

      Etuovi ja Oikotie eivät aloituksen totuutta ymmärrä.

      • Anonyymi
        UUSI

        Aloituksessa ei ole mitään totuutta vaan pelkkää valetta.


    • Anonyymi
      UUSI

      Meidän taloyhtiötä eivät kiinnosta sähköautohihhulit. Meidän taloon ovat tervetulleita normaalit eläväisen ihmiset.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos nainen harrastaa seksiä

      Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2231
    2. Pihlaja-puulle

      Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1416
    4. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

      Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      22
      994
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

      ”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      177
      881
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

      Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

      Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      772
    9. Olen valtavan ihastunut

      Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

      Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe