Tutkijat ovat huomanneet että tekoäly tekee ihmisestä tyhmän ja tämä perustuu tekoälyn valtaisaan osaamiseen
Tekoäly tekee ihmisestä tyhmän
6
75
Vastaukset
- Anonyymi
enkä puhu Finnarin lakkolaisista koska duunareilla ei ole älyä laisinkaan
edes teennäistä- Anonyymi
Hölmö oot ainaskin.
- Anonyymi
🚀 Lähetetty! Kommenttimi on nyt osa internetin historiaa.
- Anonyymi
Lääkäri on monesti ajatellut jos potilas laittaa diagnoosin chatgpt miten selkokielellä tekoäly osaa paremmin kertoa
- Anonyymi
Ei tekoäly tyhmennä ihmistä millään kuvitellulla älykkyydellän vaan se romahduttaa ihmisten kriittisen ajattelun sen tuottamaan tietoon todistetusti!!!
https://phys.org/news/2025-01-ai-linked-eroding-critical-skills.html - Anonyymi
Onhan se selvää, että jos et enää pohdi asioita, etsi tietoa laajasti, tee päätelmiä, rakenna tietoa osista yhdistelemällä, harjoita ongelmanratkaisua jne. eli et käytä logiikkaa ja omaa älyäsi, niin aivot "veltostuu" kuin sohvalla makaavan työhaluttoman vassarin lihakset. Kun ennen rakennettiin vaikka vastausta johonkin väitteeseen, selattiin hakukoneilla monia kohteita, suodalteltiin tietoa, jalostettiin omaa päättelyä ja näkemystä jne., niin voidaan suoraan kysyä AI:lta, että "miten vastaat tähän väittämään?" ja se kirjoittaa sulle copypaste-valmiin selityksen. Paljonko teit itse aivotyötä? Et juuri mitään. En itse käytä AI:ta kuin kielikäännöksissä ja kielioppitarkituksissa. Muuten teen asiat perinteisellä tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078