Lasketaan tuloksi. Eli nyt todella on makaronikuukausi edessä.
En saa TT tukea vaikka ulosotto vie veronpalautuksen
9
173
Vastaukset
- Anonyymi
Alle 10 euron viikkobudjetilla ruokailu vaatii tarkkaa suunnittelua ja edullisten, mutta ravitsevien ruoka-aineiden valintaa. Perusperiaatteita ovat ruoan kotivalmistus, aterioiden suunnittelu, satokauden kasvikset ja marjat, sekä edullisten proteiininlähteiden hyödyntäminen.
Tässä muutamia vinkkejä edulliseen ruokavalioon:
Suosi perusraaka-aineita:
Peruna, kaali, porkkana, sipuli, linssit, pavut, riisi, kaurapuuro ja kananmunat ovat edullisia ja monipuolisia.
Suosi kotimaista:
Kotimaiset kauden kasvikset ja marjat ovat usein edullisempia kuin ulkomaiset.
Valmista ruoka itse:
Ravintoloiden ja valmisruokien sijaan, valmista ruoka itse alusta alkaen. Näin voit hallita ainesosat ja säästää rahaa.
Suunnittele ateriat etukäteen:
Tee viikon ruokalista ja ostoslista sen perusteella. Näin vältät heräteostoksia ja ruokahävikkiä.
Hyödynnä ylijäämät:
Käytä ylijääneet ainekset seuraavien päivien aterioihin. Esimerkiksi keitot, laatotukset ja salaatit sopivat hyvin ylijääneiden vihannesten hyödyntämiseen.
Proteiininlähteet:
Kananmunat, pavut, linssit, maitotuotteet ja broileri ovat edullisia proteiininlähteitä.
Vältä turhia herkkuja:
Karkit, sipsit ja muut välipalat ovat usein kalliita ja vähäravinteisia. Valitse mieluummin hedelmiä, vihanneksia tai pähkinöitä välipaloiksi.
Juo vettä:
Vältä sokeripitoisia juomia ja juo mieluummin vettä. - Anonyymi
Tukirahoilla olevia kitutetaan kunnolla näin se on. Petteri työväenpuolue on myös antanut töissä käyville porkkana silti tyhmät Suomalaiset äänestä kokoomuslaisia.
- Anonyymi
Toimititko siitä sinne kuitin ?
- Anonyymi
Aloittajalle se omituista että joutuu velkojaan makseleen prkl telttamajoitukseen tuollaiset.Perintätoimistojen kanssa pystyy tekeen maksusuunntelmia.
- Anonyymi
Suosittelen lämpimästi sellaista joutuisaa maksusuunnitelmaa.
Sillä tavalla ne on asuntolainatkin maksettu aikanaan
- Anonyymi
Katse peiliin auttaa näkemään koko tilanteeseen syyllisen.
Niihin ulosottovelkoihin auttaa se, että tekee tiukan maksusuunnitelman ja lyhentää velat pois. Ja tuskin niitä ulosottovelkoja on ihan noin vain sinulle kipattu, kyllä ne on ihan itse aiheutettuja, vai kuinka?
Ja kunnon ruokakin on NIIN edullista, että tuskin tarvitsee pelkkää makaronia pupeltaa. Ja nyt on kesälomat, helppo kerätä pantillisia pulloja ja tölkkejä, niillä panteilla saa helposti ruokarahat.
Ja mikä estää mato-ongella kalastamisen, sillä saa hyvin ongittua ruokakalat melkein mistä vesistöstä, on laituria ja siltaa, mistä onkia. Aika helposti saa ongittua kalat vaikka kalakeittoon, eikä käytännössä maksa mitään. - Anonyymi
Voi helkkari tuollaista ajatusmaailmaa mikä aloittajalla on kun ei saa toimeentulotukea -vouti vie rahat velkojen maksuun.Sillon kun laskuja tulee niin perintätoimiston kanssa voi solmia maksusuunnitelman.
- AnonyymiUUSI
Aloittaja voi olla varma että vouti vie seuraavankin veronpalautuksen ja
SE ON OIKEIN. - AnonyymiUUSI
Minkä taakseen jättää niin edestään löytää pätee tähänkin asiaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628