Puhdasoppiset ateismissa

Anonyymi-ap

Onko sinulla koskaaan edessäsi tilanteita, joissa luovut hetkeksi ateismista? Esim. erilaiset seremoniat, juhlat tms.? Ja sitten taas palaat lankeemuksien jälkeen uudelleen ateismiin? Vai oletko puritaani asian suhteen? Miten tilanteet käsitellään ja niissä edetään, jos noudatetaan ateismia?

15

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuo "lankeaminen" on huvittava termi tässä yhteydessä. Käyn kyllä kirkossa, jos joku sukulainen vihitään tai siunataan haudan lepoon, mutta ei siihen mitään hetkellistäkään uskoon tuloa liity. Ateismini ei siitäkään haalistu, vaikka olen rukoilevinani muiden mukana.

• "Tuo "lankeaminen" on huvittava termi tässä yhteydessä."

Avaajan repertuaariin kuuluu myös toinen termi tässä yhteydessä eli kristillisiin rituaaleihin soluttautuva ateisti on myyrä, petturi ja vieraan tahon agentti. Avaajan ja kristittyjen yleensäkin kannattaisi keskittyä taistelemaan niitä todellisia myyriä eli lahkon sisällä olevia lasten seksuaalisia hyväksikäyttäjiä ja muita rikollisia vastaan.

• Anonyymi
        The_Raven kirjoitti:

"Tuo "lankeaminen" on huvittava termi tässä yhteydessä."

Avaajan repertuaariin kuuluu myös toinen termi tässä yhteydessä eli kristillisiin rituaaleihin soluttautuva ateisti on myyrä, petturi ja vieraan tahon agentti. Avaajan ja kristittyjen yleensäkin kannattaisi keskittyä taistelemaan niitä todellisia myyriä eli lahkon sisällä olevia lasten seksuaalisia hyväksikäyttäjiä ja muita rikollisia vastaan.

Kysymyksessä on ateismissa olevat teistiset kiusaukset. Ja se miten niiden tullessa esiin menetellään? Vältelläänkö teistisiä houkutuksia ja kuinka silloin toimitaan, jos on tullut oltua mukana teistisissä menoissa? Onko ateismissa tai ateisteilla ylipäätään käytössä määrittelyjä sen suhteen, mitkä ovat teistiset tai ateistiset menot?

Muut spekulaatiot asian suhteen ovat ilmeisesti taas kerran palsta-ateistista ennustelua ja huuhaata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysymyksessä on ateismissa olevat teistiset kiusaukset. Ja se miten niiden tullessa esiin menetellään? Vältelläänkö teistisiä houkutuksia ja kuinka silloin toimitaan, jos on tullut oltua mukana teistisissä menoissa? Onko ateismissa tai ateisteilla ylipäätään käytössä määrittelyjä sen suhteen, mitkä ovat teistiset tai ateistiset menot?

Muut spekulaatiot asian suhteen ovat ilmeisesti taas kerran palsta-ateistista ennustelua ja huuhaata.

Siis mitkä v...tun "teistiset kiusaukset"?

Koetko sinä kiusauksia, että jos vaikka välillä vähän uskot keijukaisiin? Jos et, niin ymmärtänet, että monille jumalat ovat ihan yhtä lapsellisia kuin keijukaiset, tontut ja maahiset - eli muukin kansantarusto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teistiset kiusaukset ja houkutukset?! Oliko tuo jokin vitsi? :)

Luuleeko joku uskovainen tosissaan, että ateisti johonkin kirkossa tapahtuvaan "rituaaliin" tai menoihin osallistuessaan joutuu johonkin kiusaukseen? Luulevatko uskovaiset, että tuollaiset asiat hetkauttavat ateisteja suuntaan tai toiseen?

Tuollaiset spekulaatiot ovat päinvastoin juuri tyypillisiä uskovaisten ennustelua ja huuhaata.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Teistiset kiusaukset ja houkutukset?! Oliko tuo jokin vitsi? :)

Luuleeko joku uskovainen tosissaan, että ateisti johonkin kirkossa tapahtuvaan "rituaaliin" tai menoihin osallistuessaan joutuu johonkin kiusaukseen? Luulevatko uskovaiset, että tuollaiset asiat hetkauttavat ateisteja suuntaan tai toiseen?

Tuollaiset spekulaatiot ovat päinvastoin juuri tyypillisiä uskovaisten ennustelua ja huuhaata.

Ei voine olla teistisiä kiusauksia, mutta on olemassa teistista kiusaantumista, kun ateisti joutuu kuuntelemaan esim. pappia.

Olen itse ajatellut, että mistä sen papin saa "sammutettua". Aplikaatiot saa yleensä sammutettua, mutta pappi sen kun paasaa. :D

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voine olla teistisiä kiusauksia, mutta on olemassa teistista kiusaantumista, kun ateisti joutuu kuuntelemaan esim. pappia.

Olen itse ajatellut, että mistä sen papin saa "sammutettua". Aplikaatiot saa yleensä sammutettua, mutta pappi sen kun paasaa. :D

Jos televisiossa sattuu joskus katsomaan juttua jostain lahkokokouksesta, huomaa usein tuntevansa myötähäpeää sekä puhujien että kuulijoiden puolesta. Vaikka kameroiden edessä kai sentään yritetään pitää jutut edes jotenkin aisoissa.

• Anonyymi

Ateistit valehtelevat tunnustaessaan uskoa yhteisesti rituaaleissa.

• Anonyymi

"Ateistit valehtelevat tunnustaessaan uskoa yhteisesti rituaaleissa."

Minä en. Itseasiassa uskontunnustus oli viimeinen syy miksi erosin kirkosta. Syystä, etten halua valehdella uskovani siihen. Virret laulan muiden joukossa silloin kun on pakko käydä kirkossa.

• Anonyymi

Eihän ateistit tosissaan tunnusta uskoaan uskontunnustuksen yhteydessä. Sehän on vain mukana leikkimistä. En usko, että läheskään kaikki mukana olevat tapakristitytkään siinä tosissaan ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ateistit valehtelevat tunnustaessaan uskoa yhteisesti rituaaleissa."

Minä en. Itseasiassa uskontunnustus oli viimeinen syy miksi erosin kirkosta. Syystä, etten halua valehdella uskovani siihen. Virret laulan muiden joukossa silloin kun on pakko käydä kirkossa.

Sama juttu. Nuoruusvuosina tuli pitkää mumistua uskontunnustus hyvänä tapa-uskovaisena. Se alkoi tuntua kiusalliselta ja epärehellisenä puuhana vasta joskus 17-vuotiaana, jonka jälkeen seisoin vain arvokkaasti hiljaa uskontunnustuksen aikana. Minusta tämä kunnioittaa paremmin niitä, jotka uskovat neitsyt-äiteihin ja jossain taivaalla ylijumalan oikealla puolella istuvaan jeesus-jumalaan.

• Anonyymi

kun olin ripille pääsyn tilaisuudessa kirkossa pappi katsoi minua pahasti 🤣🤣🤣

• Minä vedän rajan tuohon sammakonsyönnin yllyttämiseen. Minusta ei ole ole oikein, että mennään teistisissä houkutuksissa rippikouluun ja kun leiriltä erotetaan sammakonsyöntiin yllyttämisen vuoksi sitten palataan takaisin ateismiin kuten tämä isä ja poika tekivät eroamalla kirkosta kun poika erotettiin rippikoulusta.

"Karjalainen tavoitti sammakon syömiseen yllyttäneen pojan isän Mika Stepanovin, jonka mukaan hän ja hänen poikansa eroavat tapauksen vuoksi kirkosta."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011374474.html

• Anonyymi

Jostain syystä saan ilmavaivoja hengellisissä tiilaisuuksissa. Sama vika tuntuu olevan muillakin uskovaisilla hajusta päätellen.

• Anonyymi

Minä vein tulevaa rippikoululaista
      Kasteelle koska ei ollut kastettu
      Yksityinen tilaisuus
      Naisystävä ja poikansa sekä pappi sekä minä

Tilaisuus oli heti alkuun hyvin huumoripitoinen
      Kirkossa
      Kysyin papilta
      Kirkkoherra
      voidaanko poikaa käyttää
      Samalla tulisilla hiilillä

Ei mitään ongelmaa
      Kyllä se onnistuu

Kaste meni hyvin ja
      Poika pääsi rippikouluun
      Ja ripille
      Kaste oli äidin toive

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      28
      2823
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      65
      2633
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1704
    4. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1428
    5. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1417
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      105
      1399
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1197
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1093
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      1005
    Aihe