Jeesuksen seurassa kulkeneita oikeita Karitsan apostoleita oli vain 12 kpl.
Heillä oli oikea apostolin virka (Apt.1:25)
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Sen jälkeen ilmestyneet itse itsensä apostoliksi julistaneet ovat vääriä apostoleita.
Ilm. 2:2
"Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä,JOTKA SANOVAT ITSEÄNSÄ APOSTOLEIKSI, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi."
Apostoleita on kahta eri lajia
76
393
Vastaukset
- Anonyymi
Opetuslapsi ja apostoli ovat eri asioita, ne helposti sotketaan.
- Anonyymi
Onko apostoli sama kuin opetuslapsi?
Apostolit on yhteisnimitys ensimmäisen kristillisen sukupolven johtavalle ryhmälle. Yleensä nimitystä käytetään Jeesuksen opetuslapsista, Paavalista sekä Mattiaasta, joka valittiin Juudaksen tilalle (Ap. t. 1: 23–26 ). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apostolit on yhteisnimitys ensimmäisen kristillisen sukupolven johtavalle ryhmälle. Yleensä nimitystä käytetään Jeesuksen opetuslapsista, Paavalista sekä Mattiaasta, joka valittiin Juudaksen tilalle (Ap. t. 1: 23–26 ).Juudaksen tilalle 12. apostolin virkaan valittiin Mattias. Apt.1
Oikeita Apostolin virkoja oli vain 12 kpl.
Oikeat apostolit elivät Jeesuksen seurassa, kuuluivat oikeat opetukset ja olivat audenttisia ja luotettavia todistajia Jeesuksen opetuksista, kuolemansa, hautaamisesta ja ylösnousemuksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apostolit on yhteisnimitys ensimmäisen kristillisen sukupolven johtavalle ryhmälle. Yleensä nimitystä käytetään Jeesuksen opetuslapsista, Paavalista sekä Mattiaasta, joka valittiin Juudaksen tilalle (Ap. t. 1: 23–26 ).Paavali soluttautui valeapostoliksi pelkillä omilla julistuksillaan. Todistajat puuttuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apostolit on yhteisnimitys ensimmäisen kristillisen sukupolven johtavalle ryhmälle. Yleensä nimitystä käytetään Jeesuksen opetuslapsista, Paavalista sekä Mattiaasta, joka valittiin Juudaksen tilalle (Ap. t. 1: 23–26 ).Anonyymi
2025-07-18 12:35:46
Tuo lainaus on suora kopio Jehovantodistajien sivuilta.
He pitävät omia lahkojensa gurujaankin oikeina apostoleina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apostolit on yhteisnimitys ensimmäisen kristillisen sukupolven johtavalle ryhmälle. Yleensä nimitystä käytetään Jeesuksen opetuslapsista, Paavalista sekä Mattiaasta, joka valittiin Juudaksen tilalle (Ap. t. 1: 23–26 ).Oikeiden 12 apostolin nimet mainitaan Raamatussa.
Kukaan muu ei ollut eikä ole oikea Kristuksen apostoli.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
- Anonyymi
Jeesus antoi hänen kanssaan eläneille oikeille 12 APOSTOLILLE erityisiä voimia ja valtuuksia ja totuuksia mitä ei muille annettu.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.- Anonyymi
Se on just noin ❣️🩸😁
- Anonyymi
Ei siellä pyhässä kaupungissa, uudessa Jerusalemissa ole mitään Paavalin perustuksia, pilareita eikä portteja.
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]- Anonyymi
"Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi."
- Anonyymi
Kohdassa Ilm. 2:2 puhutaan Efeson seurakunnasta eli tulevaisuuden aikakaudesta, ei Paavalin ajasta.
- Anonyymi
Paavali oli kuuluisin valeapostoli. Kutsui itseään Kristuksen apostoliksi ja jopa Jumalan apostoliksi.
Aloittaa aina kirjeensä uskotelemalla hajallaan oleville seurakunnille olevansa oikea apostoli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli kuuluisin valeapostoli. Kutsui itseään Kristuksen apostoliksi ja jopa Jumalan apostoliksi.
Aloittaa aina kirjeensä uskotelemalla hajallaan oleville seurakunnille olevansa oikea apostoli.Oli se melkoinen hurskastelija. Puhuu 13. Kristuksen apostolin virasta, vaikka ei sellaista ollut olemassakaan.
Gal. 1:1
Minä Paavali, apostoli, joka en ole saanut virkaani ihmisiltä enkä kenenkään ihmisen välityksellä vaan jonka ovat apostoliksi asettaneet Jeesus Kristus ja Isä Jumala
Paavali ei kuulu Kristuksen valitsemien 12 oikean apostolin viranhaltijan joukkoon.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista (12) peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista (12) nimeä, Karitsan kahdentoista (12) apostolin nimet. [Hes. 48:31] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli se melkoinen hurskastelija. Puhuu 13. Kristuksen apostolin virasta, vaikka ei sellaista ollut olemassakaan.
Gal. 1:1
Minä Paavali, apostoli, joka en ole saanut virkaani ihmisiltä enkä kenenkään ihmisen välityksellä vaan jonka ovat apostoliksi asettaneet Jeesus Kristus ja Isä Jumala
Paavali ei kuulu Kristuksen valitsemien 12 oikean apostolin viranhaltijan joukkoon.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista (12) peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista (12) nimeä, Karitsan kahdentoista (12) apostolin nimet. [Hes. 48:31]Jeesuksen seurassa elänyt Mattias oli uusi Juudaksen tilalle 12. apostolinvirkaan valittu oikea apostoli. (ei Paavali)
Ap. t. 1:26
Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista (12.) apostolien joukkoon.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista (12) peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista (12) nimeä, Karitsan kahdentoista (12) apostolin nimet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen seurassa elänyt Mattias oli uusi Juudaksen tilalle 12. apostolinvirkaan valittu oikea apostoli. (ei Paavali)
Ap. t. 1:26
Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista (12.) apostolien joukkoon.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista (12) peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista (12) nimeä, Karitsan kahdentoista (12) apostolin nimet.Paavali väitti olevansa 13. apostoli. Luku 13 tarkoittaa Raamatun kielessä kapinaa.
1. Moos. 14:4
He olivat kaksitoista vuotta olleet Kedorlaomerin alaisina mutta nousivat kolmantenatoista vuotena kapinaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaa aina kirjeensä uskotelemalla hajallaan oleville seurakunnille olevansa oikea apostoli.Johannes kirjoittaa tulevasta Efeson seurakunta-ajasta, jossa Paavali ei enää elä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes kirjoittaa tulevasta Efeson seurakunta-ajasta, jossa Paavali ei enää elä.
Raamatun ilmoituksen mukaan Paavali esiintyi valeapostolina, jonka Jumala heitti Saatanan haltuun koko lopun elämän ajaksi. Saatanan enkeli tappoi Paavalin Roomassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun ilmoituksen mukaan Paavali esiintyi valeapostolina, jonka Jumala heitti Saatanan haltuun koko lopun elämän ajaksi. Saatanan enkeli tappoi Paavalin Roomassa.
Tulee vaan mieleen, että millaiset ihmiset jumaloivat tuollaista "valeapostolia."
- Anonyymi
Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä valejeesuksisa, henkijeesuksista ja Paavalin kaltaisista uusista suuruuksista, jotka ovat heti valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa.
Matt.24:24 "Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin."- Anonyymi
Valejeesukset hiippailee henkiolentoina kutsuen itseään Jeesukseksi.
Eksytykset tulevatkin Jeesus-nimeä hyväksi käyttäen. Se on kätevä tapa eksyttää ihmisiä. Jeesuksen nimessä ne eksytykset tulee.
Matt. 24:5
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:11
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
Siksi Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan Isäänsä, Isä meidän, joka olet taivaassa...
Samoin Jeesus käski oikeita apostoleita kastamaan Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen (Matt.28:18-20)
- Anonyymi
Kommunistinen alkuseurakunta yhteisomistuksineen joutuikin nopeasti hunningolle, eksyttäväisten rahanahneiden antikristuksien valtaan, joista Johannes varoitti sillä seurauksella, että hänet karkotettiin sieltä Patmos-nimiselle saarelle kuolemaan.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi
Matt6:24 vakuuttaa kaikki. Sitten on heitä jotka antavat vain evankeliumia. Ihan omastaan jopa. Ja rahatta.
- Anonyymi
Uskonnolliset valheet menee paremmin läpi kun niitä kutsutaan "evankeliumiksi"....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskonnolliset valheet menee paremmin läpi kun niitä kutsutaan "evankeliumiksi"....
Jer. 23:32
Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jer. 23:32
Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.Niitä evankelistoja riittää joka lähtöön.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä evankelistoja riittää joka lähtöön.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Niitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin peesaajia on palstat täynnä julistamassa omaa ilosanomaansa.
Ap. t. 19:15 "mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
- Anonyymi
Apostoli kirjoitti enkeleistäkin vierailleen tietämättä.
T:karfiel- Anonyymi
Paavalissa ollut Saatanan enkeli ei saanut nousulupaa lentoon, vaikka mies kuinka sitä rukoili.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
King James
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalissa ollut Saatanan enkeli ei saanut nousulupaa lentoon, vaikka mies kuinka sitä rukoili.
2. Kor. 12:8
King James
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.Paavali oli paha apostoli, jossa oli Saatanan enkeli henkioppaana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli paha apostoli, jossa oli Saatanan enkeli henkioppaana.
Paavali: "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi" (2.Kor.12:7)
SAATANAN ENKELI=DEMONI
King James
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh,
The messenger of Satan
to buffet me, lest I should be exalted above measure. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali: "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi" (2.Kor.12:7)
SAATANAN ENKELI=DEMONI
King James
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh,
The messenger of Satan
to buffet me, lest I should be exalted above measure.2. Kor. 12:8
King James
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.
- Anonyymi
Pyhä Henki ja Saatanan enkeli eivät ole kämppäkavereita.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.- Anonyymi
Paavalissa asui Saatanan enkeli, ei ollut tilaa Pyhälle Hengelle ❣️🩸😁
- Anonyymi
Oikeat Kristuksen valitsemat 12 apostolit mainitaan nimeltä Raamatussa.
Apt.1
13 ja menivät siellä siihen taloon, jonka yläkerrasta oli tullut heidän kokoontumispaikkansa: Pietari, Johannes ja Jaakob, Andreas, Filippus, Tuomas, Bartolomeus, Matteus ja Jaakob Alfeuksen poika, Simon Kiivailija ja Juudas Jaakobin poika. [ Luuk. 6:14-16]
Juudas Iskariot teki itsemurhan ja hänen tilalleen valittiin Mattias.
23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15+ | Sananl. 16:33]
25 astumaan tähän palvelutehtävään ja APOSTOLIN VIRKAAN, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.- Anonyymi
Apt.1/Luukas
1 Edellisessä kirjassani, hyvä Teofilos, kerroin kaikesta siitä, mitä Jeesus teki ja mitä hän opetti, alusta alkaen [Luuk. 1:3]
2 aina siihen päivään saakka, jona hän Pyhän Hengen voimalla antoi valitsemilleen apostoleille käskynsä, ennen kuin hänet otettiin taivaaseen.
Vain oikeilla 12 apostolilla oli erityistä Jumalan viisautta, valtaa ja voimaa, mitä kellään muulla ihmisellä ei ollut.
Jäljittelijöitä ja matkijoita kyllä piisaa vielä tänä päivänäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apt.1/Luukas
1 Edellisessä kirjassani, hyvä Teofilos, kerroin kaikesta siitä, mitä Jeesus teki ja mitä hän opetti, alusta alkaen [Luuk. 1:3]
2 aina siihen päivään saakka, jona hän Pyhän Hengen voimalla antoi valitsemilleen apostoleille käskynsä, ennen kuin hänet otettiin taivaaseen.
Vain oikeilla 12 apostolilla oli erityistä Jumalan viisautta, valtaa ja voimaa, mitä kellään muulla ihmisellä ei ollut.
Jäljittelijöitä ja matkijoita kyllä piisaa vielä tänä päivänäkin.Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
Jeesus ilmoitti valitsemilleen 12 oikealle apostolilleen ennen taivaaseen nousemista kaiken mahdollisen.
Mitä siihen on jälkikäteen lisätty tai otettu pois, se on pahasta.
- Anonyymi
Apostolin virka jatkuu edelleen. Se ei päättynyt alkuseurakunnan aikaan.
Nyt tarvitaan uusia apostoleja viemään puhdasta seurakuntasanomaa kaikkeen maailmaan.
Linkissä siitä:
https://youtu.be/0xAXI2ZtRDM- Anonyymi
Yhtään muuta oikeata apostolia ei ole eikä tule, eikä mainita nimeltä, mitä alussa oli.
Karitsan 12 apostolia.
Heillä oli Jeesuksen valtuutus, heille Jeesus delegoi omaa valtaansa.
Ei muille.
Ei Jeesusen antamaa henkilökohtaista valtuutusta voi siirtää eteenpäin kenellekään muulle.
Ei siellä Pyhässä kaupungissa, uudessa Jerusalemissa ole mitään Paavalin perustuksia, pilareita eikä portteja.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtään muuta oikeata apostolia ei ole eikä tule, eikä mainita nimeltä, mitä alussa oli.
Karitsan 12 apostolia.
Heillä oli Jeesuksen valtuutus, heille Jeesus delegoi omaa valtaansa.
Ei muille.
Ei Jeesusen antamaa henkilökohtaista valtuutusta voi siirtää eteenpäin kenellekään muulle.
Ei siellä Pyhässä kaupungissa, uudessa Jerusalemissa ole mitään Paavalin perustuksia, pilareita eikä portteja.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.Ilm. 21:14
Oikeita Karitsan apostoleita oli vain 12 kpl. Paavali ei kuulu tuohon joukkoon.
Kaikki muut ovat ise itsensä apostoliksi julistaneita.
Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi.
2. Kor. 11:13
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeita Karitsan apostoleita oli vain 12 kpl. Paavali ei kuulu tuohon joukkoon.
Kaikki muut ovat ise itsensä apostoliksi julistaneita.
Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi.
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. - Anonyymi
Oikeaan Apostolin virkaan ei nimitetty ketään muita, kuin mitä Jeesus itse nimitti 12 henkilöä.
m. 21:14
- Anonyymi
Valkia Saatana oli taivaan ex-ylienkeli. Kielitaitoinen, musikaalinen ylistyskuoron johtaja, näytti Jeesuksellekin hetkessä kaikki maailman nähtävyydet ja metropolit.
Virittelee nytkin niitä ylistyskuoroja uskonlahkoissa, tosin itsensä ylistämiseksi.
Perinteinen kristillinen kirkko on turvallinen paikka uskoa niinkuin Jeesus itse opetti.- Anonyymi
Saarn. 4:17
Varo jalkasi, kun menet Jumalan huoneeseen. Tulo kuulemaan on parempi kuin tyhmäin teurasuhrin-anto, sillä he ovat tietämättömiä, ja niin he tekevät pahaa.
- Anonyymi
Jeesus delegoi omaa valtaansa kanssaan eläneille ja itse VALITSEMILLEEN oikeille APOSTOLEILLEEN
ja valtuutti heitä tekemään KASTAMALLA itselleen OPETUSLAPSIA, mutta ei heillä ollut valtaa tehdä uusia APOSTOLEITA.
Opetuslapsille tuli opettaa Jumalan käskyt ja kehotus niiden pitämiseen.
Joh. 15:16
Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
Jeesus delegoi omaa valtaansa antamalla kastekäskyn viimeisinä sanoinaaan ennen taivaaseen nousemista Galilean vuorelta helatorstaina.Ei hän sen jälkeen enää mitään toisenlaisia lähetyskäskyjä antanut.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun OPETUSLAPSIKSENI
KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi
Helluntaina oikeilla vierailla kielillä puhuivat vain oikeat Karitsan apostolit, eivät ketkään muut. Tuliset kielet tulivat näkyvässä Tulisten Kielten muodossa oikeiden Karitsan apostoin pään päälle. Ei muille.
Samaa ihmettä ei enää sen päivän jälkeen nähty.
Ap. t. 2:8
Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
Paaavali yritti myöhemmin Korintossa jäljitellä helluntain tapahtumia ja matkia oikeita apostoleita Korintossa.
Mutta koska Paavali ei ollut oikea apostoli, suusta tuli vaan järjetöntä hurmoskielistä molotusta.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.- Anonyymi
Paavali pilkkasi hurmoskielillä oikeata helluntain kieli-ihmettä oikeilla vierailla kielillä puhumista. Oikeat apostolit puhuivat helluntaina oikeilla vierailla kielillä järkeviä asioita. Ei Paavain tavoin sekavilla hurmoskielillä sekavia molotuksia.
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali pilkkasi hurmoskielillä oikeata helluntain kieli-ihmettä oikeilla vierailla kielillä puhumista. Oikeat apostolit puhuivat helluntaina oikeilla vierailla kielillä järkeviä asioita. Ei Paavain tavoin sekavilla hurmoskielillä sekavia molotuksia.
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.Paavali kilpaili suosiosta Kreikan Korinossa vaikuttaneen Delfoin oraakkelin kanssa, joka puhui samalla tavalla hurmoskielillä sekavia molotuksia, joita erityiset siihen tehtävään vihityt papit yrittivät selittää ja muuttaa ennustusten muotoon.
- Anonyymi
Raamatullinen aloitus. Oikeita apostoleita oli vain 12 kpl.
Muut ovat eksyttäjiä.
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.- Anonyymi
Se on just noin ❣️🩸😁
- Anonyymi
Raamattu ei ole mikään loitsukirja, kun vaan hokee jotain jaetta, niin samat asiat tapahtuu tässä ja nyt.
Asioiden konteksti tulee säilyttää. Mitä aikaa tapaus koskee, kuka sanoo, missä ominaisuudessa, kenelle sanoo, ketä asia koskee, mikä tilanne on menossa jne. - Anonyymi
Uutta Testamenttia on kirjoitettu yli 300 vuotta, mutta yhtään uutta nimeä, ei Jeesuksen valitseman 12 oikean apostolin lisäksi siellä ei mainita.
Oikeita Karitsan apostoleita on 12 oikeata apostolia, joiden nimet sieltä kyllä löyyy.
12 oikeata Karitsan apostolia.
Uuden testamentin kirjat kirjoitettiin vuosina 50–150 koineekreikaksi. Ensimmäisinä kaanonin aseman saavuttivat Paavalin kirjeet ja neljä evankeliumia. Lopullisesti kaanon oli valmis neljänteen tai viidenteen vuosisataan mennessä. Uuden testamentin nykyisen kaanonin luetteli ensimmäisenä Athanasios Aleksandrialainen vuonna 367.- Anonyymi
Ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt. Ei vanhempia eikä uudempia.
Parempi nimitys uudelle testamentille olisikin "Paavalin testamentti". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt. Ei vanhempia eikä uudempia.
Parempi nimitys uudelle testamentille olisikin "Paavalin testamentti".Onhan ne muutkin rikolliset kirjoittaneet niitä muistelmiaan.
- Anonyymi
Puheet testamenteista on ennen aikaisia.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. - Anonyymi
Uuteen Testamenttiin on lisäilty jälkikäteen jopa täysin tuntemattomien kulkumiesten kirjoittamia tekstejä, joita on vain uskottavuuden saamiseksi laitettu kuuluisien henkillöiden puhumaksi ja kirjoittamaksi.
-92 on hieno käännös, koska siellä paljastetaan niitä Uuden Testamentin vippaskonsteja, siksi sitä käännöstä vihataan
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi
Alkuperäisiä vanhimpia tekstejä on kaunisteltu ja tehty jopa törkeitä lisäyksi.
Hoviherran suuhunkin on jälkikäteen laitettu uskontunnustus kasteen ehdoksi, josta alkuperäiset kirjoitukst eivät mainitse yhtään mitään. Raamatun tutkimus on palastanut niitä vilppejä, joita uusimmissa käännöksissä paljastetaan.
Apt.8
36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" [
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]
38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.- Anonyymi
Etiopialaisen eunukin kastetapaus onkin hellareiden suosikkeja.
Sitä lukiessaan he huudahtavat voitonriemuisasti: Ei mainittu lapsia kastetun!
- Anonyymi
Valehtelijat ja hihhulit yrittävät varastaa OIKEIDEN 12 APOSTOLIN LAHJAT RAHALLA.
Apostolit Pietari ja Johannes Samariassa
17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen.
18 Kun Simon näki, että ne, joiden päälle APOSTOLIT panivat kätensä, saivat Hengen, hän tarjosi heille rahaa
19 ja sanoi: "Antakaa minullekin tuollainen valta, että kenen päälle panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa! [Matt. 10:8]
21 Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä.- Anonyymi
Jos anabaptistinen lahkopastori tulee kohti silmät kiiluen kädet ojossa, niin kiireesti alta pois.
1. Tim. 5:22
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana. - Anonyymi
Lahkojohtajia kiinnostaa ihmisten rahat.
Sijoita rahasi Jumalan valtakunnan työhön (eli meille).
- Anonyymi
Susiseuroja piisaa joka lähtöön.
Matt. 7:15
Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
Ap. t. 20:29
Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä.- Anonyymi
Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
- Anonyymi
Onko apostoleilla häntä?
- Anonyymi
Väärillä apostoleilla on ketunhäntä kainalossa.
Luuk. 9:58
Jeesus sanoi hänelle: "Ketuilla on luolansa ja taivaan linnuilla pesänsä, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin päänsä kallistaisi."
- Anonyymi
Matt. 7:15
Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
Sudet kulkevat laumoina.- Anonyymi
Amerikassa nauhoitettiin lahkolaisten hurmoskielillä puhumista ja niitä verrattiin oikeisiin ääniin.
Yksikin nainen kirkui niin mahdottomasti, ja kun ääntä verrattiin oikeisiin ääniin, niin se vastasi kojootin kiljumista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amerikassa nauhoitettiin lahkolaisten hurmoskielillä puhumista ja niitä verrattiin oikeisiin ääniin.
Yksikin nainen kirkui niin mahdottomasti, ja kun ääntä verrattiin oikeisiin ääniin, niin se vastasi kojootin kiljumista.Hurmoslahkojen järjestämät teatraaliset ylistyskokoukset ja missiot on karmeata ulvomista.
Ps. 59:15
He tulevat ehtoolla, ulvovat kuin koirat ja kiertävät kaupunkia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurmoslahkojen järjestämät teatraaliset ylistyskokoukset ja missiot on karmeata ulvomista.
Ps. 59:15
He tulevat ehtoolla, ulvovat kuin koirat ja kiertävät kaupunkia.Saatana on ilmavallan hallitsija.
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Detsamma gäller nu för eder; om I icke med edra tungor frambringen begripliga ord, huru skall man då kunna förstå vad I talen? Då bliver det ju ett tal i vädret.
So likewise ye, except ye utter by the tongue words easy to be understood, how shall it be known what is spoken? for ye shall speak into the air.
- Anonyymi
Katso opetus linkistä:
https://youtu.be/0xAXI2ZtRDM- Anonyymi
1. Kun. 18:29
Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!
Hes. 13:17
Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.
- Anonyymi
Kun oikeat Jeesuksen valitsemat 12 apostolinviran haltijaa kuoli. Ei heidän tilalle enää valittu uusia apostoleita.
Kaikella on aikansa auringon alla.- Anonyymi
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
- Anonyymi
Kun oikeat Jeesuksen valitsemat 12 apostolinviran haltijaa, Karitsan apostolit kuolivat, ei heidän tilalle enää valittu uusia apostoleita.
Kaikella on aikansa auringon alla.- Anonyymi
Ei se Vatikaanin Paavikaan ole mikään uusi Pietari, vaikka Pietari Roomassa kuoli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se Vatikaanin Paavikaan ole mikään uusi Pietari, vaikka Pietari Roomassa kuoli.
Charles Fox Parham was the father of Modern Pentecostalism.
Mies oli vapaamuurari ja kuului KuKluxKlaanin veljeskuntaan. Ei ollut mikään oikea apostoli.
- Anonyymi
Matt. 5:37
vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun634571KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1643512Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?632854- 1492811
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492674- 241913
- 241801
- 301646
- 1741630
- 421342