Miksi väität ilman mitään kokemusta tietäväsi sähköautoista jotain ja kerrot mihin sähköauto kykenee

Anonyymi-ap

Sähköautovastaisilla polttomoottoriautoilijoilla ei ole mitään kokemusta sähköautoilusta.

Sähköautoilijoilla on kokemusta sekä sähköautoilusta että polttomoottoriautoilusta. Olemme omistaneet, ajaneet, huoltaneet jne. sekä sähkö- että polttomoottoriautoja. Meillä on vertailukohdat. Sähköautojen vastustajille ei ole.

Sähköautoilijoista 97 % ei halua palata polttomoottoriautoihin.

Alle 3 prosenttia sähköautoilijoista myönsi kaipaavaansa polttomoottoriautoaan ja haluavansa vaihtaa takaisin.

https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/18918f7e-adb9-469f-adc9-fa3e286f09fa

26

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuossa kyselyssä selviää lähinnä ostajien itsepetos. Tietenkin kun ostetaan muutaman kymppitonnin auto niin ei myönnetä sen olevan virheostos. Ei edes itselle. Edes vaikka auto olisi täysi paska niin tätä ei haluta myöntää. Joten koko kyselyn tulos on arvoton.

      • Anonyymi

        Tekstisi on pelkkää kuvitelmaa. Tiedoksi siitä ei ole.


      • Anonyymi

        Niin tai sitten kun kyselyn tulokset eivät miellytä omaa maailmakuvaa niin keksitään tällaisia epätoivoisia selityksiä.


    • Anonyymi

      Ennenkuin ostatte sähköautoa lukekaa seuraava !

      Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
      Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !

      Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !

      Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?

      Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?

      • Anonyymi

        "Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?"

        Tuolla ajomäärällä polttoainekuluissa on jo säästänyt yhden akunvaihdon hinnan. Jos siis kävisi niin huono tuuri että akku hajoaisi heti takuuajan päätyttyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?"

        Tuolla ajomäärällä polttoainekuluissa on jo säästänyt yhden akunvaihdon hinnan. Jos siis kävisi niin huono tuuri että akku hajoaisi heti takuuajan päätyttyä.

        Ei todellakaan ole "säästänyt" lähimainkaan niin paljoa? Lisäksi suomalaisten autojen keski-ikä on noin 14 vuotta, joten valtaosa ajaa paljon tuota vanhemmilla autoilla.

        Ja useimmat suomalaiset eivät ikinä eläessään osta uutta autoa. Eikä sillä näillä uusien autojen kiskurihinnoilla olisi mitään järkeäkään. Varsinkin kun nykyautot ovat lähinnä heikkolaatuista paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole "säästänyt" lähimainkaan niin paljoa? Lisäksi suomalaisten autojen keski-ikä on noin 14 vuotta, joten valtaosa ajaa paljon tuota vanhemmilla autoilla.

        Ja useimmat suomalaiset eivät ikinä eläessään osta uutta autoa. Eikä sillä näillä uusien autojen kiskurihinnoilla olisi mitään järkeäkään. Varsinkin kun nykyautot ovat lähinnä heikkolaatuista paskaa.

        160 tkm tarkoittaa rahassa 15-20 k€ säästöä polttoainekuluissa, vähän autosta ja ajosta riippuen. Uudenveroinen käytetty vaihtoakku reilun kymppitonnin vaihdettuna. Merkkikohtaista vaihtelua toki on jonkin verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?"

        Tuolla ajomäärällä polttoainekuluissa on jo säästänyt yhden akunvaihdon hinnan. Jos siis kävisi niin huono tuuri että akku hajoaisi heti takuuajan päätyttyä.

        Ei akkuja vaihdeta. Kun akku on loppu, niin myös auto on loppu. Ei kannata stressata, eikä edes miettiä päivänselvää asiaa.
        Sähköautoilija(kin)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole "säästänyt" lähimainkaan niin paljoa? Lisäksi suomalaisten autojen keski-ikä on noin 14 vuotta, joten valtaosa ajaa paljon tuota vanhemmilla autoilla.

        Ja useimmat suomalaiset eivät ikinä eläessään osta uutta autoa. Eikä sillä näillä uusien autojen kiskurihinnoilla olisi mitään järkeäkään. Varsinkin kun nykyautot ovat lähinnä heikkolaatuista paskaa.

        Autot on olleet iän kaiken samaa paskaa. Heikkolaatuisimmat 60-70 lukuisia. Motti kesti 100 tkm ja joka katsastukseen jarrut yms. uusiksi.
        Jos ja kun jotkut ostavat uuden auton, niin se vaihtuu uuteen alle viiden vuoden....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei akkuja vaihdeta. Kun akku on loppu, niin myös auto on loppu. Ei kannata stressata, eikä edes miettiä päivänselvää asiaa.
        Sähköautoilija(kin)

        Tekee järjettömäksi omistaa sähköautoa, koska jälleenmyyntiarvo putoaa nollaan siinä vaiheessa kun akuston takuu on moro !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei akkuja vaihdeta. Kun akku on loppu, niin myös auto on loppu. Ei kannata stressata, eikä edes miettiä päivänselvää asiaa.
        Sähköautoilija(kin)

        Skodillac on loppu jo 3 vuoden ikäisenä. Ikuiseksi tarkoitettu akun SOH 60 %. Kokkolan korjaamolta uusi akku €€€€ ja äkkiä myyntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?"

        Tuolla ajomäärällä polttoainekuluissa on jo säästänyt yhden akunvaihdon hinnan. Jos siis kävisi niin huono tuuri että akku hajoaisi heti takuuajan päätyttyä.

        Jos akku hajoaisi 4 vuoden kohdalla, niin asiakas joutuu myös maksumieheksi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        160 tkm tarkoittaa rahassa 15-20 k€ säästöä polttoainekuluissa, vähän autosta ja ajosta riippuen. Uudenveroinen käytetty vaihtoakku reilun kymppitonnin vaihdettuna. Merkkikohtaista vaihtelua toki on jonkin verran.

        Vaihtelua joo. Mersuun 63000 € esimerkiksi .


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole "säästänyt" lähimainkaan niin paljoa? Lisäksi suomalaisten autojen keski-ikä on noin 14 vuotta, joten valtaosa ajaa paljon tuota vanhemmilla autoilla.

        Ja useimmat suomalaiset eivät ikinä eläessään osta uutta autoa. Eikä sillä näillä uusien autojen kiskurihinnoilla olisi mitään järkeäkään. Varsinkin kun nykyautot ovat lähinnä heikkolaatuista paskaa.

        No oletko ajatellut, että nämä ”nykyautot” ovat jossain vaiheessa niitä n. 14 vuotta vanhoja millä te ajatte? Vai onko ajatus parsia sitä 99-vuoden Corollaa maailman loppuun asti?


    • Anonyymi

      Pietarin trollitehdas ala Tojo hönön kera täällä vastustaa dissaa sähköautoja. . Kas Venäjä 1 suurimpia öljyn/kaasun toimittajia maailmassa ja sattuupa vetykin vaativan hirveästi fossiilista energiaa valistukseen. . .Siksi Venäjän trollit täällä dissaa sähköautoja. . Sota vaatii Venäjältä hirveästi valuuttaa. . öljytuloja. . ÄLÄ KOMMENTOI ! ! PIETARIN TROLLEILLE MITÄÄN. . .KOSKAAN. .

      • Anonyymi

        Sähköauto tulee hankkia vain leasingin kautta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto tulee hankkia vain leasingin kautta !

        Heh, se vasta "halvaksi" tuleekin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, se vasta "halvaksi" tuleekin...

        Ehdottomasti, koska esim akuston vaihdon maksaa sähköauton omistaja !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto tulee hankkia vain leasingin kautta !

        Neljän vuoden leasingmaksuilla pystyy auton ostamaan omaksi.
        Ei kukaan laskutaitoinen hanki itselleen leasingautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljän vuoden leasingmaksuilla pystyy auton ostamaan omaksi.
        Ei kukaan laskutaitoinen hanki itselleen leasingautoa.

        Et pysty ostamaan samanlaista 4 vuoden liisausmaksujen mukaisella summalla, dorka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti, koska esim akuston vaihdon maksaa sähköauton omistaja !

        Liisari on perinteisesti 2-3 vuoden kauppa ja akustotakuu 8 vuotta minimissään, ei iso ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljän vuoden leasingmaksuilla pystyy auton ostamaan omaksi.
        Ei kukaan laskutaitoinen hanki itselleen leasingautoa.

        Laskutaitoinen sen voikin hankkia jos tulee omassa käytössä halvemmaksi.
        Asia voi hiukan mutkistua jos liisariajalle sattuu vaikka joku 6-10ke hinnan pudotus.
        Liisarissa se ei näy kustannuksissa mutta omassa atuossa lähtee pari vuotiaasta heti silloin 4-8ke arvosta pois.

        Itse en kutsuisi liisariksi jos kyse on vain rahoituksen riskin elminoinnista.
        Liisarissa itse maksat vain ajoaineen. Liisariin pitää kuulua myös vakuutukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto tulee hankkia vain leasingin kautta !

        Ihan miten asiaa haluaa ajatella. Liisaus on kalliimpaa, mutta turvallisempaa jos ei valitse sitä halvinta mahdollista versiota sopimuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liisari on perinteisesti 2-3 vuoden kauppa ja akustotakuu 8 vuotta minimissään, ei iso ongelma.

        Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km !
        Eli, jos sähköautolla ajetaan, niin takuu on ohi parissa vuodessa !


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Et pysty ostamaan samanlaista 4 vuoden liisausmaksujen mukaisella summalla, dorka.

        30tkm vuodessa ajavan leasinghinta on n. 900€/kk.
        48 kk*900 €/kk= 43000€.
        Tuolla saa uuden Teslan.


    • Anonyymi

      Ennenkuin ostatte sähköautoa lukekaa seuraava !

      Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
      Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !

      Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !

      Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?

      Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

      Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2861
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

      Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      189
      2465
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

      En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2185
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      20
      1493
    6. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

      Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1284
    9. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      13
      1269
    10. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      22
      1241
    Aihe