Riittääkö lahkousko: "Anokaa, mitä ikinä tahdotte."

Anonyymi-ap

Joh 15:7:

"Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja TE SAATTE SEN."

27

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Helluntailaisuus edustaa
      - eriseuraisuutta
      - lahkolaisuutta
      - henkikastetta jossa merkkinä kielilläpuhuminen

• Anonyymi

Ja oliko jotain perustelujakin tuolle tarinankerronnalle?

• Anonyymi

Jeesuksen opetuslapsia on aina pilkattu lahkoiksi.

Apt. 24:
        13. . Eivät he myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
        14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
        Ap. t. 26:22
        15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden.
        Dan. 12:2; Joh. 5:28-29
        16. Siksi ahkeroinkin, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

• Anonyymi

Helppohan tuohon on uskoa, miksei olisi? Ohan se ihan selvästi sanottu.

Eikö samanlainen kohta ole Matteus 17:20:ssa jossa Jeesus sanoo:

"Totisesti minä sanon teille: Jos teillä olisi uskoa edes sinapin siemenen verran, voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään teille mahdotonta olisi."

• Anonyymi

JOS teillä olisi uskoa.....
        Jos! Oma omiin mahdollisuuksinsa luottava .

Jumala uskon lahjoittaa Jeesuksessa Kristuksessa.

Jumalan mahdolisuudet kaikkivaltiudessaan ovat rajattomat. Syntiin lankeemuksen jälkeläinen pimentyneellä ymmärryksellään ei Jumalan tekoja täydin ymmärrä.

”Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut; ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan. Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭2‬:‭12‬-‭16‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

JOS teillä olisi uskoa.....
        Jos! Oma omiin mahdollisuuksinsa luottava .

Jumala uskon lahjoittaa Jeesuksessa Kristuksessa.

Jumalan mahdolisuudet kaikkivaltiudessaan ovat rajattomat. Syntiin lankeemuksen jälkeläinen pimentyneellä ymmärryksellään ei Jumalan tekoja täydin ymmärrä.

”Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut; ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan. Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭2‬:‭12‬-‭16‬ ‭FB38‬‬

No, kun sinä olet luonnoton ja olet ottanut vastaan, niin me luonnolliset ihmiset tulemme kuulemaan hullutustasi.. eikös joo.

Paljon puhut ja tulemme katsomaan paukkujasi- kuinka paljon on uskoa tuvan puolella.

Onhan se oltava- kun kovasti sitä mainostat...

Uskotko sinä, vai tuuliko se huulia heiluttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, kun sinä olet luonnoton ja olet ottanut vastaan, niin me luonnolliset ihmiset tulemme kuulemaan hullutustasi.. eikös joo.

Paljon puhut ja tulemme katsomaan paukkujasi- kuinka paljon on uskoa tuvan puolella.

Onhan se oltava- kun kovasti sitä mainostat...

Uskotko sinä, vai tuuliko se huulia heiluttaa.

”ja itse me jo luulimme olevamme kuolemaan tuomitut, ettemme luottaisi itseemme, vaan Jumalaan, joka kuolleet herättää. Ja hän pelasti meidät niin suuresta kuolemanvaarasta, ja yhä pelastaa, ja häneen me olemme panneet toivomme, että hän vielä vastakin pelastaa, kun tekin autatte meitä rukouksillanne, että monesta suusta meidän tähtemme kohoaisi runsas kiitos siitä armosta, joka on osaksemme tullut.”
        ‭‭2. Korinttilaiskirje‬ ‭1‬:‭9‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

”Ikonionissa he samoin menivät juutalaisten synagoogaan ja puhuivat niin, että suuri joukko sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskoi. Mutta ne juutalaiset, jotka eivät uskoneet, yllyttivät ja kiihdyttivät pakanain mieltä veljiä vastaan. Niin he oleskelivat siellä kauan aikaa ja puhuivat rohkeasti, luottaen Herraan, joka armonsa sanan todistukseksi antoi tapahtua tunnustekoja ja ihmeitä heidän kättensä kautta.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭14‬:‭1‬-‭3‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”ja itse me jo luulimme olevamme kuolemaan tuomitut, ettemme luottaisi itseemme, vaan Jumalaan, joka kuolleet herättää. Ja hän pelasti meidät niin suuresta kuolemanvaarasta, ja yhä pelastaa, ja häneen me olemme panneet toivomme, että hän vielä vastakin pelastaa, kun tekin autatte meitä rukouksillanne, että monesta suusta meidän tähtemme kohoaisi runsas kiitos siitä armosta, joka on osaksemme tullut.”
        ‭‭2. Korinttilaiskirje‬ ‭1‬:‭9‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

”Ikonionissa he samoin menivät juutalaisten synagoogaan ja puhuivat niin, että suuri joukko sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskoi. Mutta ne juutalaiset, jotka eivät uskoneet, yllyttivät ja kiihdyttivät pakanain mieltä veljiä vastaan. Niin he oleskelivat siellä kauan aikaa ja puhuivat rohkeasti, luottaen Herraan, joka armonsa sanan todistukseksi antoi tapahtua tunnustekoja ja ihmeitä heidän kättensä kautta.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭14‬:‭1‬-‭3‬ ‭FB38‬‬

”Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭3‬:‭16‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Asiayhteys on laajempi. Irto lauseet ja jakeet ovat eksytysten siemen.

Johannes‬ ‭15‬:‭1‬-‭15‬ ‭
      ”"Johannes‬ ‭15‬:‭1‬-‭15‬ ‭Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.

Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni. Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.

Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan. Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi. Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut. Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.

Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä. En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.”
      ‭‭

• Anonyymi

kerro kotiseurakuntasi ja tavataan siellä.

Olet niin voimallinen ja kaikkioipa, että jokainen ohjaa luoksesi. Kaikki tapahtuu- kun SINÄ siellä rukoilet.... ja anot...

Lähdetään siitä liikkeelle. Pitäähän aloittajan pitää väitteistään kiinni ja olemme mukana, mutta mihin tulemme.? Kerro se. aloittaja.

Vai onko se jaepellelukukappeen sanahelinää- tapasi mukaan?

Jos ei seurakuntaa löydy- kerro sitten perusteet, miksi kirjoitat. jos ei kolahda kohdallasi asia kohilleen?

• Anonyymi

Jeesuksen opetuslapsia on alusta alkaen sanottu lahkoiksi

• Anonyymi

”Paavali vastasi, kun maaherra oli viitannut, että hän sai puhua: "Koska tiedän sinun monta vuotta olleen tämän kansan tuomarina, puhun luottamuksella asiani puolesta. Niinkuin voit saada tietää, ei ole kuin kaksitoista päivää siitä, kun menin Jerusalemiin rukoilemaan. Eivät he ole tavanneet minua kenenkään kanssa väittelemästä eikä väentungoksia aikaansaamasta, ei pyhäkössä, ei synagoogissa eikä kaupungilla, eivätkä myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.

Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,

ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭24‬:‭10‬-‭15‬ ‭FB38‬‬

Ketä olivat ne jotka sanoivat lahkoksi?
        Niitä olivat lainkiivailijat juutalaiset .

”Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Sinun on lupa puhua puolestasi". Silloin Paavali ojensi kätensä ja lausui puolustuksekseen: "Pidän itseäni onnellisena, kuningas Agrippa, kun sinun edessäsi tänä päivänä saan puolustautua kaikesta siitä, mistä juutalaiset minua syyttävät, olletikin, koska sinä tarkkaan tunnet kaikki juutalaisten tavat ja riitakysymykset. Sentähden pyydän sinua kärsivällisesti minua kuulemaan. Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.

He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭26‬:‭1‬-‭5‬ ‭FB38‬‬

”Todellisia ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa emmekä luota lihaan, vaikka minulla on mihin luottaa lihassakin. Jos joku muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin vielä enemmän minä. Minut on ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä, olen Israelin kansaa, Benjaminin heimoa, heprealainen heprealaisista syntynyt, lakiin nähden fariseus, intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton. Mutta mikä minulle oli voitto, sen olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.

Niinpä minä luen kaiken tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken ja pidän sen roskana, että voittaisin omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, joka tulee laista, vaan sen, joka tulee uskosta Kristukseen, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella.”
        ‭‭Kirje filippiläisille‬ ‭3‬:‭3‬-‭9‬ ‭FINRK‬‬

• Anonyymi

Jumalasta ei ole eriseuraisuus ja lahkolaisuus.
      Eriseurat ja lahkot.

• Anonyymi

Kristuksen ruumis joka on seurakunta ei ole jaettavissa.Tämän universaali seurakunnan näkyvä muoto on paikallis seurakunta Jumalan Sanan ilmoitukselle perustettuna.
        ”apostolien ja profeettojen perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭2‬:‭20‬ ‭FINRK‬‬

Seurakunnan hajoittajat Jumala tuomitsee ihmiseen katsomatta.
        ”Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? Jos joku turmelee Jumalan temppelin, Jumala turmelee hänet, sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.”
        ‭‭1. kirje korinttilaisille‬ ‭3‬:‭16‬-‭17‬ ‭FINRK‬‬

Joko olet Hänessä Kristuksessa tai sitten olet ulkopuolinen ilman uudestisyntymää. Kristuksen ruumis, seurakunta ei ole joku puu tai kivikirkko tms. Jumalan seurakunta on Jumalan asumus Hengessä.

”Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭2‬:‭19‬-‭22‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Kirkkoko, lahkoko antaa uskoa ? Eivät ikinä voi antaa. Mahdoton ajatus. Olet synkässä kuusimetsässä.

• Anonyymi

Kirkko antaa sakramenttien kautta uskon ja osa ensimmäiseen ylösnousemukseen. Anomiset ja etsimiset ja kolkuttamiset ovat turhaa puhetta, näin kirkko osoittaa toimillaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkko antaa sakramenttien kautta uskon ja osa ensimmäiseen ylösnousemukseen. Anomiset ja etsimiset ja kolkuttamiset ovat turhaa puhetta, näin kirkko osoittaa toimillaan.

Ei kirkko anna vaan Jumala antaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elävä usko ei synny "sakramenteilla". Se on eksytystä!

”Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭10‬:‭17‬ ‭FB38‬‬

Uudestisyntyminen ei synny "kastevedessä" Se on eksytystä!
        Jumala itse synnyttää lapsensa Sanansa kautta jota evankeliumin julistsmisen kautta puhutaan.

”te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.”
        ‭‭1. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭23‬-‭25‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kirkko anna vaan Jumala antaa

Oi Jeesus anna sitä anna tätä
        Ota tuota vähän pois
        kun Jumala antoi liikaa
        Amen!

• Anonyymi

Raamatussa ei ole sanaakaan sakramenteista ne on kirkkoisien huuhaaoppeja omakeksittyjä omien poliittisten päämäärien saamiseksi.

• Anonyymi

Monet lahkot suosivat laittomuutta = syntiä.
      Synti on on syntiä olkoompa kyseessä uusi liitto tai vanha liitto.

• Anonyymi

Suosiiko lut. lahko syntiä?

• Anonyymi

Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.

Miten hellarit hoivaavat heikkouskoisia ?

• Anonyymi

Enkelilauma kaartaa mersuilla kotipihaan ja sitten heikkouskoista vahvistetaan porukalla taas uskomaan.

• Anonyymi

Ap.t.17:30 Nämät eksytyksen ajat on tosin Jumala sallinut, ja ilmoittaa nyt kaikille ihmisille joka paikassa, että he parannuksen tekisivät. Biblia (1776)

• Anonyymi

Ilm.14:19 Ja enkeli sivalsi terävällä sirpillänsä maan päällä, ja niitti maan viinamäen, ja heitti ne Jumalan vihan suureen kuurnaan.Biblia (1776) Ilm.19:15

• Anonyymi

Jaak.4:3 Te anotte, ja ette saa, että te kelvottomasti anotte, että te teidän himoissanne sen kuluttaisitte. Biblia (1776) Job.27:8-9 Job.35:13. Jes.1:15

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      62
      4479
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      159
      3368
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      58
      2687
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2594
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      135
      2537
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1731
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      174
      1600
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      39
      1297
    Aihe