😱😱😱😱😱😱😱 Diesel-aikakausi on päättynyt!!!! 😱😱😱😱😱😱😱
"Vielä vuonna 2010 dieselillä kulkevia henkilöautoja myytiin Suomessa 38 886 kappaletta, viime vuonna enää 3809."
Lähde: Tuulilasi 04/2025 s. 14.
Siitä ei ole kauan, kun dieselin väitettiin olevan ekologinen, taloudellinen ja suorituskykyinen. Nyt uusien dieseleitä ostetaan enää kymmenesosa noista ajoista.
Ei tainnukkaan diesel olla ihan niin hyvä, kuin moni luuli? Vai miksi uusi diesel ei enää kiinnosta? 😂😂
Nyt käy niin, että diesel-autokanta pienenee vauhdikkaasti ja viiden vuoden päästä on lähes mahdotonta löytää alle viisivuotiasta käytettyä dieseliä. Dieseliä halajavan on tyydyttävä vuosi vuodelta vanhempaan romuun.
Kuinkas tässä nyt näin kävi??
Uusien diesel-autojen myynti Suomessa romahti 90%!!! Se on dieselin loppu Suomessakin. Miksi??
8
75
Vastaukset
- Anonyymi
EU:n mielipuoliset päästöutopiat ja urearuiskutusvekottimet ei toimi.
- AnonyymiUUSI
Tuollainen emojien spämmääminen on naurettavan typerää. Koko aloitus menettää uskottavuutensa jo noiden aivottoman typerien emojien takia.
- AnonyymiUUSI
Ylipäätään, jos emojia ylipäätään käyttää niin niitä laitetaan vain yksi. Nyt alussa on 14 samaa emojia missä ei ole mitään järkeä.
- AnonyymiUUSI
eihän niitä toki 60-luvulla Esson baarissa ollut mitään emojeja...
- AnonyymiUUSI
Nykyaikaiset moottorit tarjoavat paljon laajemman vääntöalueen kuin polttomoottorit. Vääntö alkaa jo nollakierroksilta. Ja energistehokkuus ja ekologisuus on ihan eri planeetalta sekä myös energiakustannus.
- AnonyymiUUSI
Suomessa kyllä kun sähkö on halpaa mutta Saksassa sähkö maksaa yli tuplat mitä meillä (tai pohjoismaissa). Saksassa tilanne siis on jo hyvinkin erilainen kannattavuuden suhteen.
Isoin ongelma dieselille oli kyllä saksalaimerkkien päästökusetus ja siitä syntynyt valtava imago-ongelma. Diesel ei koskaan ollut ekologinen eikä ole vieläkään. Typen pelkistys ei toimi vieläkään pakkasella AdBluen jäätymisen vuoksi, puhumattakaan jäätymisen aiheuttamista kalliista vaurioista. Miltä tuntuu kun 15 vuotiaaseen dieseliin pitää osta 2500e ureatankki ja pumppu. Käytettyjäkään ei löydy kun kaikki niitä haluaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa kyllä kun sähkö on halpaa mutta Saksassa sähkö maksaa yli tuplat mitä meillä (tai pohjoismaissa). Saksassa tilanne siis on jo hyvinkin erilainen kannattavuuden suhteen.
Isoin ongelma dieselille oli kyllä saksalaimerkkien päästökusetus ja siitä syntynyt valtava imago-ongelma. Diesel ei koskaan ollut ekologinen eikä ole vieläkään. Typen pelkistys ei toimi vieläkään pakkasella AdBluen jäätymisen vuoksi, puhumattakaan jäätymisen aiheuttamista kalliista vaurioista. Miltä tuntuu kun 15 vuotiaaseen dieseliin pitää osta 2500e ureatankki ja pumppu. Käytettyjäkään ei löydy kun kaikki niitä haluaa.Ei vanhoihin dieseleihin tarvitse asentaa ureatankkia tai pumppua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Isoin ongelma dieselille oli kyllä saksalaimerkkien päästökusetus ja siitä syntynyt valtava imago-ongelma. Diesel ei koskaan ollut ekologinen eikä ole vieläkään. Typen pelkistys ei toimi vieläkään pakkasella AdBluen jäätymisen vuoksi, puhumattakaan jäätymisen aiheuttamista kalliista vaurioista. Miltä tuntuu kun 15 vuotiaaseen dieseliin pitää osta 2500e ureatankki ja pumppu. Käytettyjäkään ei löydy kun kaikki niitä haluaa.Mulla on 10 vuotias diiseli . Pitääkö siihen ostaa 2500€ maksava ureatankki 5 vuoden kuluttua ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683089
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)702950Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.672849On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632554Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli331841- 601627
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181609- 351575
- 591526
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,151430