Ei korvaa, se on saletti! Näyttää siltä ettei sähköautoilla ole mitään mahdollisuuksia mutta vetyautoja odotan positiivisella mielialalla. Maksaisin aika paljon siitä, etten joutuisi lataamisen orjaksi.
Korvaako sähköauto dieselin
43
319
Vastaukset
- Anonyymi
Meillä korvasi, ei enään paluuta polttikseen.
- Anonyymi
Meillä ei pysty korvaamaan millään. Ajan pitkiä matkoja ja kaupassa käyn matkan varrella.
- Anonyymi
Jos sähkikseen vaihtaa niin se on totta, ettei siitä eroon pääse millään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä ei pysty korvaamaan millään. Ajan pitkiä matkoja ja kaupassa käyn matkan varrella.
No melkoisia matkoja pitääkin ajella, hihii!
Kuulut siihen 0,2% vähemmistöön suomalaisista.
- Anonyymi
Otsikon kaltaista kysymystä ei saa tehdä. Se on kiellettyä.
- Anonyymi
Meillä plugari korvasi dieselin, ja viiden vuoden ajelun jälkeen, se vaihtui sähköautoon. Luonnollista kehitystä ilman dramatiikkaa.
- Anonyymi
Ihminen vanhenee ja ajot vähenevät. Jossakin vaiheessa sähköauto alkaa sopia mutta vasta sitten, kun on tosi vanha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen vanhenee ja ajot vähenevät. Jossakin vaiheessa sähköauto alkaa sopia mutta vasta sitten, kun on tosi vanha.
Siis se sähköauto?????Miksi sen polttisrotiskon tai sähköauton pitää välttämättä olla vanha.
- Anonyymi
Osalle käyttäjästi sähköauto korvaa hyvinkin dieselin mutta ei kaikille.
Se että se ei korvaa aloittajan ajoprifiililla ei tarkoita etteikö se korvais jonkun toisen ajoprifiililla.
No, aloittajan kaltaiset pikkulapset ei ymmärrä mitää muuta kuin oma napansa. - Anonyymi
Miten sähköauto ei korvaa dieseliä?
Veto ja vääntö on sähköautoissa ihan omaa luokkaansa ja käyttö huomattavasti halvempaa ja kotona lataamalla todella edullista.- Anonyymi
Ennenkuin ostatte sähköautoa lukekaa seuraava !
Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !
Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !
Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?
Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennenkuin ostatte sähköautoa lukekaa seuraava !
Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !
Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !
Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?
Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?Akut kestää 20 vuotta tutkimusten mukaan helposti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akut kestää 20 vuotta tutkimusten mukaan helposti.
Nyky-sähköautoja ei ole vielä ollut 20 vuotta ?
- Anonyymi
Miksi kukaan enää ajaisi kuselle haisevalla lämpövoimalaitoksella, en ymmärrä.
- Anonyymi
Sorsaan päästelevät Lapin kävijät. Se muu lemu tulee eväden jätteistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sorsaan päästelevät Lapin kävijät. Se muu lemu tulee eväden jätteistä.
Sähköautot ovat alentaneet keskustelun tasoa. Nyt puhutaan pelkästää kusemisesta ja paskomisesta. Ennen sähköautoja ei oltu näin alhaisella tasolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot ovat alentaneet keskustelun tasoa. Nyt puhutaan pelkästää kusemisesta ja paskomisesta. Ennen sähköautoja ei oltu näin alhaisella tasolla.
Tuhopolttomoottoriautoilijathan sitä 10 tuntia yhteen menoon Leville peräkärry perässä jankuttavat. Pakkohan siinä on sorsaa käyttää tai muute....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuhopolttomoottoriautoilijathan sitä 10 tuntia yhteen menoon Leville peräkärry perässä jankuttavat. Pakkohan siinä on sorsaa käyttää tai muute....
Täysin ala-arvoinen kommentti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin ala-arvoinen kommentti.
Kumpi, tuo viimeaikoina, no lievästi halventava, mutta ajankohtainen titteli, vai Lappiin pysähtymättä ajamisen varjopuoli.
- Anonyymi
On korvannut jo kohta kolme vuotta, eikä ronksottavaa dieseliä tule enää koskaan.
Onneksi kehitystä tapahtuu.
Ehkä pian jo köyhilläkin on varaa sähköautoon.- Anonyymi
Dieseliä ei voi korvata ihmiselämän aikana, koska kokemukset ovat niin hyvät. Mutta pakkokorvaaminen on sitten ihan eri juttu. Sähhkoautot eivät lisäänny muuta kuin pakotteiden avulla. Nostan hattua kunnialliselle ja kunniakkaalla dieselille, jonka ostaminen on aina perustunut vapaaehtoisuuteen eikä pakottamiseen/ kuten sähköautot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieseliä ei voi korvata ihmiselämän aikana, koska kokemukset ovat niin hyvät. Mutta pakkokorvaaminen on sitten ihan eri juttu. Sähhkoautot eivät lisäänny muuta kuin pakotteiden avulla. Nostan hattua kunnialliselle ja kunniakkaalla dieselille, jonka ostaminen on aina perustunut vapaaehtoisuuteen eikä pakottamiseen/ kuten sähköautot.
Jo nyt sähköautot ovat korvanneet dieselitä isoja määriä ja bensa-autotkin korvaavat dieseliä isolla tavalla. Ei kukaan pakota vielä toistaiseksi hankkia sähköautoa, mutta kovin moni sellaisen silti hankkii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo nyt sähköautot ovat korvanneet dieselitä isoja määriä ja bensa-autotkin korvaavat dieseliä isolla tavalla. Ei kukaan pakota vielä toistaiseksi hankkia sähköautoa, mutta kovin moni sellaisen silti hankkii.
Älä valehtele. EU pakottaa autotehtaat myymään sähköautoja uhkavaatimuksen varjolla. Tämän takia myyntiketju ei saa aktiivisesti myydä polttareita.
- Anonyymi
Siinä se,köyhillä..
Rikkaiden leveilyjä patterilavetilla ajo.
Kaupungeissa asuvat köyhät varmaan.
Kiva perintö akku,jätää akkuja lapsille,lapsille.
- Anonyymi
jos kaikki autot laitetaan sähkölle niin siihen menee yli 60 vuotta,,,tänä aikan pitäisi jo vanhempiin vaihtaa uusi akusto tai viedä puristimeen...itse en usko että kaikki autot kulkisi tulevaisuudessa akulla...utopiaa..
- Anonyymi
Diesel on edelleen luotettavin ja edullisin henkilöautonakin. Lisäksi dieselien range on ylivoimaisen pitkä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diesel on edelleen luotettavin ja edullisin henkilöautonakin. Lisäksi dieselien range on ylivoimaisen pitkä.
Rangella ei ole mitään merkitystä. Kallista se dieselillä ajaminen on.
- Anonyymi
Viime vuonna rekisteröitiin enää alle 4.000 dieseliä.
Suomalaiset ovat valintansa tehneet lompakkoäänestyksellä.
Siitä valinnasta on täysin turha valittaa itkemällä netissä.
Ole mies ja hyväksy tosiasiat.- Anonyymi
Kaikki tavaraliikenne menee dieselillä nyt
Ymmärrä se kettutyttö
Tottakai myös kulutus tämän energiamuodon suhteen on siis
suurin.
- Anonyymi
Vety rahti- rekkoihin, pakuihin ja muuten pitkänmatkan ajajille.
Näin minäkin olen asian ymmärtänyt.
Sähkö on sopiva lyhyemmille matkoille.
Kaasu luontoystävällisin mutta harvassa tankkipaikkoja.
Ellei maatilat pillastu investoimaan gas- tuotantoon.- Anonyymi
Ei vety tule pakuihin. ihan liian kallista. Sähköautoilla 10 min lataamisella saa jo yleisesti minimissään 200 km ladattua.
- Anonyymi
"Vety rahti- rekkoihin, pakuihin ja muuten pitkänmatkan ajajille.
Näin minäkin olen asian ymmärtänyt."
Kerropa mikä sinun ymmärryksesi on siitä kuinka paljon vihreän vedyn valmistaminen maksaa? Ja se kustannus tulee nimenomaan vihreän vedyn valmistamiseen tarvittavasta sähköstä. Jokaisen sadan kilsan vedyllä ajamiseen tarvitaan sama määrä sähköä jolla ajetaan 400 km. Kerro miten siitä yhtälöstä ammatikseen ajava vetyautokuski pystyy elättämään itsensä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vety rahti- rekkoihin, pakuihin ja muuten pitkänmatkan ajajille.
Näin minäkin olen asian ymmärtänyt."
Kerropa mikä sinun ymmärryksesi on siitä kuinka paljon vihreän vedyn valmistaminen maksaa? Ja se kustannus tulee nimenomaan vihreän vedyn valmistamiseen tarvittavasta sähköstä. Jokaisen sadan kilsan vedyllä ajamiseen tarvitaan sama määrä sähköä jolla ajetaan 400 km. Kerro miten siitä yhtälöstä ammatikseen ajava vetyautokuski pystyy elättämään itsensä?Valtion pitää subventoida e-polttoaineiden valmistusta huomattavasti enemmän kuin saastuttavien sähköautojen subventoimista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtion pitää subventoida e-polttoaineiden valmistusta huomattavasti enemmän kuin saastuttavien sähköautojen subventoimista
e-polttoaineet valmistetaan nimensä mukaisesti sähköstä. e-polttoaine vaatisi todella suuren määrän ylijäämäsähköä joka olisi käytännössä ilmaista eikä sen tekeminen sastuttaisi. Mistä se ilmainen saastuttamaton ylijäämäsähkö tulee ja miksi me kaikki emme saisi käyttää sitä sähköä lämmitykseen, ilmastointiin tai sähköautolla ajamiseen?
Rehellisesti sanottuna e-polttoaineet ovat kaikkein tyhmin tapa käyttää sähköä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vety rahti- rekkoihin, pakuihin ja muuten pitkänmatkan ajajille.
Näin minäkin olen asian ymmärtänyt."
Kerropa mikä sinun ymmärryksesi on siitä kuinka paljon vihreän vedyn valmistaminen maksaa? Ja se kustannus tulee nimenomaan vihreän vedyn valmistamiseen tarvittavasta sähköstä. Jokaisen sadan kilsan vedyllä ajamiseen tarvitaan sama määrä sähköä jolla ajetaan 400 km. Kerro miten siitä yhtälöstä ammatikseen ajava vetyautokuski pystyy elättämään itsensä?Tällä hetkellä akut painavat valtavan paljon ja raskaissa ajoneuvoissa ne painavat monta tonnia ja silti toimintamatka on lyhyt. Esimerkiksi iso sähköpakettiauto vaatii kuorma-autokortin kun vastaavaa dieselpakettiautoa saa ajaa henkilöautokortilla. Ja silti tuolla sähköpakettiautolla saa kuljettaa vähemmän tavaraa.
Ammatikseen kulkeville diesel on tällä hetkellä ainoa vaihtoehto, sähköautot ovat täysin kelvottomia siinä hommassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vety tule pakuihin. ihan liian kallista. Sähköautoilla 10 min lataamisella saa jo yleisesti minimissään 200 km ladattua.
Sähkökään ei tule pakuihin, koska pakuissa akkujen laitto tarkoittaisi kuormauskapasiteetin tippumista kymmenillä prosenteilla ja silti pakettiauton paino nousisi niin paljon että ajamiseen tarvitaan kuorma-autokorttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkökään ei tule pakuihin, koska pakuissa akkujen laitto tarkoittaisi kuormauskapasiteetin tippumista kymmenillä prosenteilla ja silti pakettiauton paino nousisi niin paljon että ajamiseen tarvitaan kuorma-autokorttia.
Ei pakuja käytetä pelkästään rahtikäytössä, vaan duunari kuljettaa työkaluja jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pakuja käytetä pelkästään rahtikäytössä, vaan duunari kuljettaa työkaluja jne.
Ja jos on vakavasti otettava duunari niin silloin tarvitaan myös hyvää kuormauskapasiteettia ja pitkää toimintamatkaa. Nuo työkalutkin ovat painavia ja pelkästään ne painavat helposti satoja kiloja.
- Anonyymi
Paljonhan noita sähköpakuja näkyy liikenteessä päivittäin.
- Anonyymi
Ihmiset ovat höynäytettävissä jopa sähköautoihin. Mitä vaan tarjotaan myytäväksi niin aina löytyy ostajia.
- Anonyymi
Kaupunki ja taajamakäyttöön sähkäri on ok. Kilometrit kertyvät pääasiassa n 100 km säteellä. Ja oma latauspaikka edellytys
- Anonyymi
Kuvasit hyvin ne syyt miksi sähköautoista on tullut suomalaisten ykkösvalinta uusissa ja alle 5-vuotiaissa autoissa.
Suomalaisten enemmistö asuu nykyään kaupungeissa joissa elämää ei tarvitse lähteä hakemaan yli 100km päästää muuten kuin hyvin satunnaisesti.
Kotilatauksen järjestäminen on nykyään halpaa ja helppoa. Ei mitän rakettitiedettä koska Suomi on sähköinfraltaan maailman kärkimaita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvasit hyvin ne syyt miksi sähköautoista on tullut suomalaisten ykkösvalinta uusissa ja alle 5-vuotiaissa autoissa.
Suomalaisten enemmistö asuu nykyään kaupungeissa joissa elämää ei tarvitse lähteä hakemaan yli 100km päästää muuten kuin hyvin satunnaisesti.
Kotilatauksen järjestäminen on nykyään halpaa ja helppoa. Ei mitän rakettitiedettä koska Suomi on sähköinfraltaan maailman kärkimaita.Kaupungeissa kerrostaloissa ei yleensä ole mitään latauspaikkaa. Valtaosassa isojen kaupunkien kerrostaloista ei voi ladata autoa.
"Suomalaisten enemmistö asuu nykyään kaupungeissa joissa elämää ei tarvitse lähteä hakemaan yli 100km päästää muuten kuin hyvin satunnaisesti."
Sillä ei ole paskankaan väliä onko tarve pitkille matkoille satunnaisesti tai säännöllisesti. Jos pitkälle matkalle on tarve vain pari kertaa vuodessa niin auton pitää silti kyetä siihen helposti. Itse sanoisin, että jos sähköauto ei kykene yli 300 km matkaan keskellä talvea niin siitä ei kannata maksaa yli kymppitonnia edes uutena, koska kyseessä on surkea mopoauto. Pienestä toimintamatkasta pitää maksaa pieni hinta. Jos vaikka sähköautossa on puolet pienempi toimintamatka kuin polttiksessa niin maksan sähköautosta korkeintaan puolet polttiksen hinnasta.
Tuntuu siltä, että sähköautoja kovasti mainostavat ovat autokauppiaita eli ammattimaisia huijareita.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun302846Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081837Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171820- 171424
Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si731350Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431258- 241255
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?771169- 311028
UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa971007