Lääkäreitä on ainakin vähän. Toisin oli ennen.
Järviseudun alueen terveydenhuolto.
6
205
Vastaukset
- Anonyymi
Eikä ole viikonloppu päivystystä, seinäjoelle mentävä jos ei kestä maanantaille, ja pääseekö silloinkaan jos kaikki ajat jo menny, ja joskus ihmeellisiä selityksiä miten kaikki päivystysajat on menneet jo pari minuuttia yli kahdeksan aamulla...
- Anonyymi
Terveyskeskuslääkärit hoitavat vähemmän potilaita kuin ennen, saman palkan saa kevyemmälläkin työmäärällä.
Potilasmäärien vähäisyyttä ihmetteli MTV:n Uutisextrassa vieraillut Mehiläisen toimitusjohtaja, jonka mielestä terveyskeskuslääkäreiden pitäisi pystyä hoitamaan päivässä nykyisen kuuden potilaan sijaan kaksinkertainen määrä potilaita kasvotusten.
Lääkärien vastaanottomäärien lasku käy ilmi muun muassa THL:n tilastoista, joiden mukaan terveyskeskusten lääkärikäyntien määrä on vähentynyt samalla, kun lääkärien määrä kasvanut.
Vuonna 2022 lääkärikäyntejä terveyskeskuksissa oli noin 6,5 miljoonaa, ja terveyskeskuslääkäreitä Suomessa noin 4000.
Vuosituhannen alkupuolella lääkärikäyntejä oli jopa 10 miljoonaa vuosittain, ja lääkäreitä noin 3500.
– Kehitys on ollut se, että terveyskeskuslääkärin vastaanottama potilasmäärä on puolittunut 2000-luvun alusta tähän päivään.
Aiemmin meillä on ollut palkkiojärjestelmiä, joissa on maksettu myös käyntimäärien perusteella. Kun tällaiset järjestelmät ovat poistuneet, on lääkäreiden kiinnostus katsoa paljon potilaita vähentynyt.
Kun hoitajat arvioivat, kenellä potilaista on oikeus päästä vastaanotolle, ja kuka käännytetään pois. Siinä syntyy myös hukkatyötä.
Henkilökunnalla ei ole tarpeeksi kannustimia tehdä enemmän työtä. Jos saman palkan saa kevyemmälläkin työmäärällä, pitkässä juoksussa helposti tyydytään siihen.
MTV.
- Anonyymi
Vaihtoehto 1. Mene kunnon töihin jossa saa yksityisen puolen lääkäripalvelut työterveydestä
Vaihtoehto 2. Maksa itse lääkäripalvelut yksityisellä, joko omalla tienatulla rahalla tai vakuutuksen kautta
Ei ole muiden homma rahoittaa maalaisjunttien itseaiheutettuja diabeteksiä tai sepelvaltimotauteja. Hanki omat rahat.- Anonyymi
Eniten tukia sai Helsinkiläiset, asumiseen, toimeentulo jne...
- Anonyymi
"Vaihtoehto 1. Mene kunnon töihin jossa saa yksityisen puolen lääkäripalvelut työterveydestä
Vaihtoehto 2. Maksa itse lääkäripalvelut yksityisellä, joko omalla tienatulla rahalla tai vakuutuksen kautta
Ei ole muiden homma rahoittaa maalaisjunttien itseaiheutettuja diabeteksiä tai sepelvaltimotauteja. Hanki omat rahat."
Sinä joka kirjoitit tuon ylläolevan tekstin, menikö tunteisiin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vaihtoehto 1. Mene kunnon töihin jossa saa yksityisen puolen lääkäripalvelut työterveydestä
Ei ole muiden homma rahoittaa maalaisjunttien itseaiheutettuja diabeteksiä tai sepelvaltimotauteja. Hanki omat rahat."
Sinä joka kirjoitit tuon ylläolevan tekstin, menikö tunteisiin?Maksa itse terveyspalvelut, äläkä inise. https://youtu.be/0UP-2IG0Wao?t=19
Yksityisen terveydenhuollossa Kela korvaa työterveyshuollon asiakkaita keskimäärin Kela-korvauksilla 192 eurolla.
Yksityisen terveydenhuollon kustannukset valtiolle on yli miljardi vuodessa .
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005865038.html
https://yle.fi/a/74-20108931
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun483279Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5101978Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171940Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si831857- 181542
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431458- 281366
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901339Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1261252UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1131188