Autuaita ovat hengellisesti köyhät,

Anonyymi-ap

sillä heidän on taivasten valtakunta. ( Matt. 5:3)

Ajattele, että Jeesus sanoi Vuorisaarnassa hengellisesti köyhien olevan autuaita! Hänen mukaansa heidän olisi Jumalan valtakunta. Jeesus käyttää tässä sanaa, joka tarkoittaa todella, todella hengellisesti köyhää, sellaista henkilöä, jolla ei ole esittää mitään hyvää Jumalalle.

Miten Jeesus voi kutsua sellaisia ihmisiä autuaiksi, onnellisiksi? Koska juuri he näkevät, tietävät ja tuntevat tarvitsevansa Vapahtajaa. Juuri heille Jeesus saa lahjoittaa armonsa suuruuden.

Kristittyjen ongelma ei ole se, että he ovat liian vähän sitä tätä tai tuota. Ongelmana meillä on se, että olemme monesti mielestämme riittävän hyviä ja pärjääviä (ainakin suhteessa toisiin kristittyihin). Ajattelemme tarvitsevamme vain hieman Jumalan apua vaikka todellisuudessa tarvitsemme Jeesusta kaikkeen elämäämme jokaisena hetkenämme!

( Lähde: Jaakko Pirttiaho)

s-seutulainen

76

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei se tarkoita syntisiä, muiden herjaajia ja sotarikosten kannattajia, vaan niitä , jotka tulkitsevat Raamattua omaksi edukseen ja muiden turmioksi. He eivät ole hengellisesti köyhiä.

• Anonyymi

Lapsenmielisissä lampaissa on pastoreiden elämä ja rikkaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsenmielisissä lampaissa on pastoreiden elämä ja rikkaus.

Siksi kaikilla pitäisi olla oma lammas.

• Anonyymi

Vaan jospa Jeesus kuitenkin tarkoitti tuolla ilmauksella lähinnä ihan käytännöllisesti samanaikaisesti hengellisiä ja henkilökohtaiseen köyhyyteen sitoutuneita ihmisiä.

• Anonyymi

Vai sitoutuneita?
        Mitäpä sitä ei ihminen Jeesuksensa eteen tekisi.
        Niin ja kolehtia kymmenyksiä elääkseen keräisi.

• Anonyymi

Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja luterilaisuus on valtaisa ajatusharha: Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
        Paavali kirjoitti tessalokialaisille: sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen...And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie. King james sanoo eksytystä ajatusharhaksi.
        Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteluun ja luulotteluun!!!
        Luterilaisuuden mukaan kaikkia, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkia voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo, niin harhoihin uskominen muuttaa harhat ja luulot todeksi.

• Anonyymi

Hengellisesti köyhillä on nöyrä ja arka mieli, joka etsii Jumalan voimaa, viisautta ja valtasuuruutta. He löytävät ne hiljaisella tavallaan, eivätkä äänekkäästi rehvastele muitten ihailua saadakseen.

• Anonyymi

Amen. Nöyrtymättä ei saa nähdä. Valitkaa siis elämä 🔥
      -repentnow-

• Anonyymi

Juuri ne eivät ole hengellisesti köyhiä, jotka ovat tutkivinaan Raamattua ja selittävinään sitä yleensä omaksi edukseen.

• Anonyymi

Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille.
        Raamatun alkutekstejä ei ole voitu kumota.

• Anonyymi

Luuk.23:29 Sillä katso, päivät tulevat, joina he sanovat: autuaat ovat hedelmättömät, ja ne kohdut, jotka ei synnyttäneet, ja nisät, jotka ei imettäneet. Biblia (1776) Matt.2:19. Mark.13:17. Luuk.21:23

• Anonyymi
    • Anonyymi

Hengellisesti köyhä ei kokouksessa kohota käsiään samalla rukoillen kielillä 90 desibelin äänenvoimakkuudella. Hän ei loiki puhujalavan reunasta toiseen etukumarassa, samalla osoittaen kuulijoita sormellaan samalla huutaen: "Sinä paranet NYT!"

• Anonyymi

Hengellissti köyhät kohottavat kädet ylistykseen Jumalalle. He saavat Jumalalta kosketuksen.

Rikkaan on vaikea päästä Jumalan valtakuntaan.

Kirkkoraamattu 1992 Yhteensä 6 hakutulosta:
        Sananl. 22:7 Köyhä on rikkaan vallassa, velallisesta tulee velkojan orja.
        Matt. 19:23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Totisesti: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
        Matt. 19:24 Minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
        Mark. 10:25 Helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
        Luuk. 18:25 Helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
        Ef. 1:18 ja että hän valaisisi teidän sisäiset silmänne näkemään, millaiseen toivoon hän on meidät kutsunut, miten äärettömän rikkaan perintöosan hän antaa meille pyhien joukossa
        Jumala rakastaa ihmisiä, mutta.

Raamattu Kansalle Yhteensä 7 hakutulosta.
        Sananl. 10:15 Rikkaan omaisuus on hänen vahva kaupunkinsa,
        mutta vähävaraisten köyhyys on heidän turmionsa.
        Sananl. 18:11 Rikkaan omaisuus on hänen vahva kaupunkinsa,
        kuin korkea muuri hänen kuvitteluissaan.
        Saarn. 5:11 Työntekijän uni on makea, söipä hän vähän tai paljon, mutta rikkaan kylläisyys ei anna hänen nukkua.
        Matt. 19:23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä Jumalan valtakuntaan.
        Matt. 19:24 Vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
        Mark. 10:25 Helpompi on kamelin mennä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
        Luuk. 18:25 Helpompi on kamelin mennä läpi neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

• Anonyymi

Kukaan infernalisti ei ole aidosti hengellisesti köyhä. Mistäkö tiedän tämän? No siitä, että kun julistan Jeesuksen ristintyöhön perustuvaa kaikkien pelastumista, nämä "hengelliset köyhät" saavat kuka minkäkinlaisen pöyristymiskohtauksen, joka paljastaa heidän "koyhyytensä" teennäisyyden.

Jos nimittäin olen tosiaan hengellisesti KÖYHÄ, tervehdin ajatusta kaikkien pelastumisesta ilolla, koska oman köyhyyteni nähneenä ja kokeneena ja tunnistavana ymmärrän, että Jumala, joka pelastaa kaikki, pelastaa kaikki MINUNLAISENI.

Sen sijaan se, joka pöyristyy kaikkien pelastumisen ajatuksesta, pöyristyy siitä siksi, että hänen mielensä sopukoissa lymyää ajatus: "Mitä???!! Jumalako muka pelastaa KAIKKI?! Eihän Hän voi KAIKKIA pelastaa, koska - -"

Ja se, mitä seuraa tuon koska-sanan jälkeen, paljastaa, että hän sanoo vaiin huulillaan olevansa köyhä, mutta ei tarkoita sitä sydämessään tai jos tarkoittaakin, hän on hengellisesti niin ohut ja pinnallinen, ettei edes tajua, mitä ilmaus "hengellisesti köyhät" tarkoittaa.

Tällainen teennäisesti köyhä vetoaa aina, jos ei muuhun, niin omaan uskoonsa. Ja mitä KÖYHYYTTÄ se sellainen on? Hän kun tuo Jumalan eteen Jeesuksen ristintyön OHELLA oman USKONSA perustellessaan itselleen ja Jumalalleen kammottavan "kaikki EIVÄT pelastu" -oppinsa. Häntä ei saa vakuuttuneeksi teennnäisydestäään edes Jumala, joka sanoo hänelle: "Miksi sinä tuot eteeni oman pelastuksesi ja toisten pelastumattomuuden perusteluksi Poikani uhrin ohella OMAN USKOSI? Eikö SINULLE riitä pelastumisesi ehdoksi yksinomaan Poikani uhri? Kuvitteletko, että minä tarvitsen Poikani uhrin ohella SINUN USKOASI armahtaakseni sinut? Kuvitteletko tosiaan, että SINUN USKOSI Poikani uhrin LISÄKSI autuuttaa sinut ja että joidenkuiden EPÄUSKO pitää heidät antaksiantamukseni ULKOPUOLELLA, vaikka Poikani antoi henkensä MYÖS HEIDÄN LUNASTUKSEKSEEN? Vaikka minä OLIN Pojassani ja sovitin KOKO MAAILMAN itseni kanssa? Siis: ITSENI KANSSA. Millä perusteella sinä tuot Poikani uhrin LISÄKSI eteeni OMAN USKOSI ja kehtaat samaan aikaan väittää, että olet HENGELLISESTI TÄYSIN KÖYHÄ?"

• Anonyymi

Täytynee olettaa, että uskonnonfilosofien esittämä apokatastasis-ajatus on kuin kantilainen “puhtaan järjen” päätelmä. Sen esittäjä olettaa sen olevan paras ja loogisin vaihtoehto, jos kuulija vain hyväksyy ne ennakkoehdot, jotka näkemyksen kannattaja häneltä vaatii.

Mutta miten perustelu kulkee?
        Näkemys on aidosti “universalistinen” siinä mielessä, että sen perusteita kannattaa viime kädessä vain sen edustaja mutta silti se koskee kaikkia maailmanihmisiä. Apokatastasis-opin puolustaja siis ajattelee, että maailman kaiken uskonnollisuuden yläpuolella on olemassa tiettyjä universaaleja periaatteita, jotka vain näkemyksen kannattaja ymmärtää. Ihmiset – uskovat ja uskonnottomat – tulevat yllättymään, kun he kerran “joutuvat” toteamaan ennalleen asettamisen olevan totta.
        ( Timo Eskola)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täytynee olettaa, että uskonnonfilosofien esittämä apokatastasis-ajatus on kuin kantilainen “puhtaan järjen” päätelmä. Sen esittäjä olettaa sen olevan paras ja loogisin vaihtoehto, jos kuulija vain hyväksyy ne ennakkoehdot, jotka näkemyksen kannattaja häneltä vaatii.

Mutta miten perustelu kulkee?
        Näkemys on aidosti “universalistinen” siinä mielessä, että sen perusteita kannattaa viime kädessä vain sen edustaja mutta silti se koskee kaikkia maailmanihmisiä. Apokatastasis-opin puolustaja siis ajattelee, että maailman kaiken uskonnollisuuden yläpuolella on olemassa tiettyjä universaaleja periaatteita, jotka vain näkemyksen kannattaja ymmärtää. Ihmiset – uskovat ja uskonnottomat – tulevat yllättymään, kun he kerran “joutuvat” toteamaan ennalleen asettamisen olevan totta.
        ( Timo Eskola)

s-seutulainen

Kyllähän sitä toivoisi, että aikuinen ihminen perustelisi oman oppinsa ihan omilla aivoillaan itselleen, mutta s-seutulainen vain siteeraa vauvelina muita.

kasvaisit, hyvä mies, aikuiseksi. Sinä ITSEKÄÄN et ymmärrä tuosta Eskolan sianoksennuksesta mitään, et yhtään enempää kuin Eskola itse tai kukaan muukaan.

Eskola käyttää tuota Kantin "puhdasta järkeä" tavalla, joka osoittaa, ettei hän ole eläessään lukenut Kantia, ja hän puhuu joistain iihmeen "ennakkoehdista" paljastamatta, mitä ne ovat.

Tällaiseen hevonpaskaan tämän maailman "teologit" ja "saviseutulaiset" ajautuvat, kun eivät suostu ottamaan vastaan niin kuin lapsi sovituksen sanaa:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailamn itsensä kanssa."

Siinä sinulle ennakkoehto, uupelo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän sitä toivoisi, että aikuinen ihminen perustelisi oman oppinsa ihan omilla aivoillaan itselleen, mutta s-seutulainen vain siteeraa vauvelina muita.

kasvaisit, hyvä mies, aikuiseksi. Sinä ITSEKÄÄN et ymmärrä tuosta Eskolan sianoksennuksesta mitään, et yhtään enempää kuin Eskola itse tai kukaan muukaan.

Eskola käyttää tuota Kantin "puhdasta järkeä" tavalla, joka osoittaa, ettei hän ole eläessään lukenut Kantia, ja hän puhuu joistain iihmeen "ennakkoehdista" paljastamatta, mitä ne ovat.

Tällaiseen hevonpaskaan tämän maailman "teologit" ja "saviseutulaiset" ajautuvat, kun eivät suostu ottamaan vastaan niin kuin lapsi sovituksen sanaa:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailamn itsensä kanssa."

Siinä sinulle ennakkoehto, uupelo.

17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        ( 2.Kor.5)
        -
        1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2.Kor.6)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        ( 2.Kor.5)
        -
        1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2.Kor.6)

s-seutulainen

Olet sinä kyllä kiero ja pelkuri.

Huomasitko, että ensimmäinen kommentti pysyi ns. asiassa eli käsitteli hengellistä köyhyyttä?

Sinä sen sijaan aloit siteerata kaikista maailman ihmisistä Eskolaa, ja tuolla sitaatilla ei ollut MITÄÄN TEKEMISTÄ minun kommenttini asiasisällön kanssa.

Täysin lapsellista toimintaa sinulta.

Ja sitten sinä, SUURI TEOLOGI, kuvittelet, että kun siteeraat sovituksen sanan LISÄKSI sen ympärillä olevia jakeita, se lakkaa yhtä äkkiä olemasta??!!

Kuinka epärehellinen ihminen voi olla?

:D :D :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( 2.Kor.5)
        -
        ( 2.Kor.6)

s-seutulainen

Mutta sellaista se on: kun lähtökohta on VALHE, valheilla ja kieroudella sitä on myös ylläpidettävä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( 2.Kor.5)
        -
        ( 2.Kor.6)

s-seutulainen

Kristinusko meni pilalle viimeistään Vulgatan ja täysin järjettömän infernos-käsitteen ilmestymisen myötä. Kun Uutta testamenttia käännettin edelleen muille eurooppalaisille kielille, alkuteksteissä esiintyneet Sheol, Gehenna, Hades ja Tartaros niputettiin kääntäjien käsittelyssä usein yhdeksi sanaksi (hell/Höll/helvete/helvetti), ja samalla noiden neljän ERI käsitteen alkuperäinen merkitys hävisi. Hieronymos käynnisti tämän mielipuolisen ketjureaktion. Tapahtui jotain, mikä vastaisi suurin piirtein sitä, että suomentaja suomentaisi paikannimet Umeå, Luleå, Stockholm ja Haparanda sanalla "Venäjä".

Yksikään alkuperäisistä sanoista - Sheol, Gehenna, Hades ja Tartaros - ei tarkoita iankaikkista piinarangaistusta.

Mutta tämähän ei kaiken maailman hengellisiä helppoheikkejä ja saviseutulaisia kiinnosta.

Helvettiopin saatanallisuus on siinä, että se tekee Jumalasta Baalin kaltaisen ja Jeesuksesta Kristuksesta Baalin Pojan.

• Anonyymi

Uudestisyntynyt elää Jumalan lapsena, kuin pitäisi Jumalaa kädestä kiinni ja kulkee Jumalan ohjauksessa.

Turvallisin paikka en elää Jumalan edessä Jumalan sylissä. Siinä tuntee Jumalan Rakkauden.

Jumala haluaa pitää meistä kiinni, haluatko sinä olla Hänen sylissään?

Matt. 22:
      36. "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
      37. Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. 5. Moos. 6:5
      38. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
      39. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. 3. Moos. 19:18; Matt. 19:19
      40. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."
      Matt. 7:12

• Anonyymi

Evankeliumi on ilosanoma. Ota se sydämeesi ja syvenny siihen. Evankeliumi on Jumalan antama meidän elämä.

• Anonyymi

Hengellisesti köyhäiloitsee saamastaan lahjasta ja osoittaa sen iloisella käytöksellään kuka milläkin tavalla.

• Anonyymi

Jos on matkalla iankaikkisen ilojuhlaan Jumalan Jeesuksen kanssa, niin se ilo usein näkyy suurena riemuna.

Matt. 25:
      21. Isäntä sanoi hänelle: 'Hyvin tehty! Olet hyvä ja luotettava palvelija. Vähässä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Tule herrasi ilojuhlaan!' Matt. 24:45-47; Luuk. 16:10; Luuk. 22:29-30.

• Anonyymi

Ilmestyskkirja luku

Kirje Laodikean seurakunnalle
      14. "Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita:
      "Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku: Ilm. 1:5; Joh. 1:3
      15. "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma!Room. 12:11
      16. Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.
      17. "Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston.Hoos. 12:9; 1. Kor. 4:8
      18. Annan sinulle neuvon: osta minulta tulessa puhdistettua kultaa, niin tulet rikkaaksi, osta valkoiset vaatteet ja pue ne yllesi, niin häpeällinen alastomuutesi peittyy, osta silmävoidetta ja voitele silmäsi, niin näet.Jes. 55:1; Matt. 13:44; 1. Piet. 1:7
      19. Jokaista, jota rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Tee siis parannus, luovu penseydestäsi!Hepr. 12:6
      20. Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän.Laul. l. 5:2; Joh. 14:23
      21. "Sen, joka voittaa, minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niin kuin minäkin olen voittoni jälkeen asettunut Isäni kanssa hänen valtaistuimelleen.1. Kor. 6:2
      22. "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille." Ilm. 2:7

• Anonyymi

"Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston."

Nuo sanat istuvat hyvin Jeesukseen uskovaan, joka laskee edukseen oman uskonsa Jeesuksen ristinkuoleman OHELLA - toisin sanoen sellaiseen uskovaan, joka julistaa: "Eivät suinkaan KAIKKI pelastu (niin kuin minä, koska minä sentään USKON)."

Mutta kuinka nuo Jeesuksen sanat voivat puhutella uskovaa, joka toisesta suupielestä vetoaa uskoonsa ja toisella suupielellään julistaa olevansa hengellisesti köyhä?

"Kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään."

• Anonyymi

Jumala joko sovitti KOKO MAAILMAN itsensä kanssa Kristuksessa tai sitten ei Hän sovittanut yhtään ketään.

Siksi "eivät KAIKKI suinkaan pelastu" -oppi on isästä perkeleestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala joko sovitti KOKO MAAILMAN itsensä kanssa Kristuksessa tai sitten ei Hän sovittanut yhtään ketään.

Siksi "eivät KAIKKI suinkaan pelastu" -oppi on isästä perkeleestä.

Me voimme luottaa Jeesuksen oppiin.

16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
        17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
        18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä. ( Joh 7)

Omia oppeja tulee peilata Jeesuksen oppiin, silloin paljastuu onko oppi Jumalasta, vaiko esim. paholaisesta.

20 Ja hän nosti silmänsä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Autuaita olette te, köyhät, sillä teidän on Jumalan valtakunta.
        21 Autuaita te, jotka nyt isoatte, sillä teidät ravitaan! Autuaita te, jotka nyt itkette, sillä te saatte nauraa!
        22 Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan-Ihmisen Pojan tähden.
        23 Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille.
        ..
        46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
        47 Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan-minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.
        48 Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu.
        49 Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri." ( Luuk 6)

15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
        16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        ( Joh 14)

23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt. ( Joh 14)

Jeesuksen oppi on välttämätön totuuden tuntemiseksi.

31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        ( Joh 7)

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Me voimme luottaa Jeesuksen oppiin.

16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
        17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
        18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä. ( Joh 7)

Omia oppeja tulee peilata Jeesuksen oppiin, silloin paljastuu onko oppi Jumalasta, vaiko esim. paholaisesta.

20 Ja hän nosti silmänsä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Autuaita olette te, köyhät, sillä teidän on Jumalan valtakunta.
        21 Autuaita te, jotka nyt isoatte, sillä teidät ravitaan! Autuaita te, jotka nyt itkette, sillä te saatte nauraa!
        22 Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan-Ihmisen Pojan tähden.
        23 Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille.
        ..
        47 Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan-minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.
        48 Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu.
        49 Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri." ( Luuk 6)

15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
        16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        ( Joh 14)

23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt. ( Joh 14)

Jeesuksen oppi on välttämätön totuuden tuntemiseksi.

31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        ( Joh 7)

Usko Toivonen

Jeesuksen oppi on tämä sovituksen sana, jonka Hän antoi ylösnnousemuksensa ja taivaaseen astumisensa JÄLKEEN Paavalille julistettavaksi:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."

Sinä ja saviseutulainen olette omistaneet elämänne TÄMÄN SOVITUKSEN SANAN raiskaamiselle ja tuhoamiselle.

Siksi on jokseenkin irvokasta, että suoritatte tämän raiskaus- ja tuhoamisoperaation Raamattuun vetoamalla. Siteeraisitte edes Koraania, niin se ei olisi niin hämmentävää, mutta nyt te keitätte karitsan emänsä maidossa eli väännätte kieroon Kirjoitukset, jotka on annettu kirkastamaan ylösnoussutta Kristusta ja hänen sovitus- ja lunastystyötään ja jotka siksi ovat ALISTEISIA tuolle sanomalle - te ratsastatte Kirjoituksilla tuhotaksenne sovituksen sanan, ette suinkaan julistaaksenne sitä.

Tämä on jokseenkin kammottavaa ja surullista.

Siksi sinun olon aina sössötettävä noita kiemuraisia sössötyksiäsi pysyttääksesi tihutyösi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen oppi on tämä sovituksen sana, jonka Hän antoi ylösnnousemuksensa ja taivaaseen astumisensa JÄLKEEN Paavalille julistettavaksi:

Sinä ja saviseutulainen olette omistaneet elämänne TÄMÄN SOVITUKSEN SANAN raiskaamiselle ja tuhoamiselle.

Siksi on jokseenkin irvokasta, että suoritatte tämän raiskaus- ja tuhoamisoperaation Raamattuun vetoamalla. Siteeraisitte edes Koraania, niin se ei olisi niin hämmentävää, mutta nyt te keitätte karitsan emänsä maidossa eli väännätte kieroon Kirjoitukset, jotka on annettu kirkastamaan ylösnoussutta Kristusta ja hänen sovitus- ja lunastystyötään ja jotka siksi ovat ALISTEISIA tuolle sanomalle - te ratsastatte Kirjoituksilla tuhotaksenne sovituksen sanan, ette suinkaan julistaaksenne sitä.

Tämä on jokseenkin kammottavaa ja surullista.

Siksi sinun olon aina sössötettävä noita kiemuraisia sössötyksiäsi pysyttääksesi tihutyösi.

Kuten totesin, on turvallista luottaa Jeesuksen oppiin.

Miksi?

Koska on niin paljon erilaisia oppeja, jotka perustuvat ihmisten itsensä kehittämiin oppirakennelmiin.

Ja kuten Herra Jeesus todistaa, Hänen oppinsa on Jumalan oppi, totuus.

Joka ei noudata Jeesuksen sanoja, pysy Jeesuksen sanoissa, ei ole Hänen opetuslapsensa.

Kuten Herra Jeesus sanoo:

48 Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu. ( Luuk 6)

Sen vuoksi kaikki, mitä Jeesus sanoo, tulee ottaa vastaan, se on Jeesuksen tuntemiselle välttämättömyys.

Kuten Paavalikin todistaa.

8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
        9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
        11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
        12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
        13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
        14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
        15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
        16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne. ( Kol 3)

Pyhän Hengen täyteys on kiinni Kristuksen sanasta.

17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
        18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
        19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
        20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä. ( Ef 5)

17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. ( Kol 3)

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi?

Koska on niin paljon erilaisia oppeja, jotka perustuvat ihmisten itsensä kehittämiin oppirakennelmiin.

Joka ei noudata Jeesuksen sanoja, pysy Jeesuksen sanoissa, ei ole Hänen opetuslapsensa.

48 Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu. ( Luuk 6)

Sen vuoksi kaikki, mitä Jeesus sanoo, tulee ottaa vastaan, se on Jeesuksen tuntemiselle välttämättömyys.

8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
        9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
        12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
        13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
        14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
        15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
        16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne. ( Kol 3)

18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
        19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
        20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä. ( Ef 5)

17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. ( Kol 3)

Usko Toivonen

Huomaan, että olet viime aikoina erityisesti alkanut karsastamaan sovituksen sanaa. Sitä ei tunnu olevan sinulle lainkaan olemassa. Tuollaiseksi monimutkaiseksi oppipiipertämiseksi ihmisen "uskonelämä" (lue: epäuskonelämä) menee, kun ei ole uskallusta pysähtyä sovituksen sanan ääreen:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

Mikä tähän voisi olla syynä? Ehkä se, että kokee omasta mielestään olevansa hengellisesti riittävän rikas, samalla tavoin Laodikean seurakunnan enkeli.

Tätä sopiikin miettiä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi?

Usko Toivonen

On jotakuinkin huikeaa, että pystyt minua kritisoidessasi kirjoittamaan:

"Koska on niin paljon erilaisia oppeja, jotka perustuvat ihmisten itsensä kehittämiin oppirakennelmiin"

kun minä julistan YHTÄ JA VAIN YHTÄ JAETTA, joka ilmaisee Jeesuksen Paavalille julistettavaksi antaman sovituksen sanan, joka kuuluu:

Tämä YKSI SANOMA, jonka Paavali ilmaisee YHDESSÄ JAKEESSA, on sinun mielestäsi oppiRAKENNELMA, kun sen sijaan SINUN PIIPERTÄMISESI EIVÄT SITÄ OLE???

Ensimmäiseen kommenttiisi tarvitsit KAHDEKSANTOISTA JAETTA AINA TOISTUVINE VÄLIPUHEINEEN, toiseen SEITSEMÄNTOISTA JAETTA AINA TOISTUVINE VÄLIPUHEINEEN, ja nämä sinun jorinasi EIVÄT siis edusta oppiRAKENNELMAA?

Tajuatko, kuinka surkuhupaisaa tuo sinun toimintasi on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On jotakuinkin huikeaa, että pystyt minua kritisoidessasi kirjoittamaan:

"Koska on niin paljon erilaisia oppeja, jotka perustuvat ihmisten itsensä kehittämiin oppirakennelmiin"

kun minä julistan YHTÄ JA VAIN YHTÄ JAETTA, joka ilmaisee Jeesuksen Paavalille julistettavaksi antaman sovituksen sanan, joka kuuluu:

Tämä YKSI SANOMA, jonka Paavali ilmaisee YHDESSÄ JAKEESSA, on sinun mielestäsi oppiRAKENNELMA, kun sen sijaan SINUN PIIPERTÄMISESI EIVÄT SITÄ OLE???

Ensimmäiseen kommenttiisi tarvitsit KAHDEKSANTOISTA JAETTA AINA TOISTUVINE VÄLIPUHEINEEN, toiseen SEITSEMÄNTOISTA JAETTA AINA TOISTUVINE VÄLIPUHEINEEN, ja nämä sinun jorinasi EIVÄT siis edusta oppiRAKENNELMAA?

Tajuatko, kuinka surkuhupaisaa tuo sinun toimintasi on?

On se varmaan "surkuhupaisaa" omien oppien kannalta.

Paljonhan on omia oppeja, jotka perustuvat yhteen jakeeseen.

Esim tällä palstallakin - kaste pelastaa oppi, perustuen yhteen jakeeseen.
        Tai joku muu oppi, kuten mooseksen lakiin perustavat.

Ja se "surkuhupaisuus" konkretisoituu" juuri siinä, kun Raamatun ilmoitus sellaiset opit paljastaa erilaisiksi, kuin Jeesuksen oppi.

Esim. iankaikkisen elämän, Pyhän hengen saamisen, syntien anteeksisaamisen, Jumalan lapseuden saamisen Jeesuksen sanojen mukaan uskon kautta Häneen.

Syytät myös "surkuhupaisena" Jeesuksen sanojen siteeraamista, mutta omien sanojesi, viestien määrällä ja niiden pituudella ei määrän osalta olekaan sitten merkitystä.

Jos Herran Jeesuksen sanat siteerattuna vaikuttavat "surkuhupaisilta", niin eikös se osoita, että oma oppi on kyseenalainen, koska Herran sana häiritsee oppia.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja se "surkuhupaisuus" konkretisoituu" juuri siinä, kun Raamatun ilmoitus sellaiset opit paljastaa erilaisiksi, kuin Jeesuksen oppi.

Esim. iankaikkisen elämän, Pyhän hengen saamisen, syntien anteeksisaamisen, Jumalan lapseuden saamisen Jeesuksen sanojen mukaan uskon kautta Häneen.

Syytät myös "surkuhupaisena" Jeesuksen sanojen siteeraamista, mutta omien sanojesi, viestien määrällä ja niiden pituudella ei määrän osalta olekaan sitten merkitystä.

Jos Herran Jeesuksen sanat siteerattuna vaikuttavat "surkuhupaisilta", niin eikös se osoita, että oma oppi on kyseenalainen, koska Herran sana häiritsee oppia.

Usko Toivonen

Kaiken sinä kierooilija kykenet kääntämään itsellesi ja sianpaskaopillesi edulliseksi. Sinä olet varsinainen Jeesuksen sanojen käärmeöljykauppias.

Edustamaasi kieroa hevonpaskaa ihminen joutuu näppikseltään syytämään, kun ei uskalla myöntää itselleen yhtä yksinkertaista asiaa - sitä, ETTÄ EI USKO SOVITUKSEN SANAAN, joka kuuluu:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa."

Jotenkin ihmeellisesti TÄMÄ SANOMA ei mielestäsi olekaan "Jeesuksen oppi" vaan sitä on se jaanaava sekasotku, jota sinä tänne yhä uudestaan monimutkaisine omahyväisine välipuheinesi oksennat.

Koskaan sinä et tuota sovituksen sanaa siteeraa etkä koskaan ole sanonut uskovasi siihen SELLAISENAAN. Tämä on osoitus siitä, että sinä et siihen usko. Siksi sinun täytyy juosta ympäri Uutta testamenttia ja suoltaa tuota omaa oppiasi ja siunata itseäsi ja sianpaskaoppiasi "Jeesuksen oppi" -hokemillasi.

Se ON surkuhupaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen

Ja hei nilkki: sinä tiedät, että minun julistamani sovituksen sana EI PERUSTU YHTEEN JAKEESEEN.

Sinä TIEDÄT TÄMÄN, mutta silti sinä valehtelija vihjaat, että se perustuu.

Sellaista se on, kun EI USKO SOVITUKSEN SANAAN - omaa sianpaskaoppia on puolustettava kieroilemalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen

Ja siis KUKAAN tällä foorumilla ei muokkaa itselleen omaa oppia niin luihulla YHDEN JAKEEN TAKTIIKALLA kuin SINÄ (Room. 16:7).

Se olet SINÄ ITSE, joka syyllistyt kaikkein räikeimmin siihen, mistä toisia syytät, ja TÄYDELLISEN SOKEANA omalle umpimielisyydellesi ja kieroudellesi opetat täällä muita noilla pitkäpiimäisillä jorinoillasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siis KUKAAN tällä foorumilla ei muokkaa itselleen omaa oppia niin luihulla YHDEN JAKEEN TAKTIIKALLA kuin SINÄ (Room. 16:7).

Se olet SINÄ ITSE, joka syyllistyt kaikkein räikeimmin siihen, mistä toisia syytät, ja TÄYDELLISEN SOKEANA omalle umpimielisyydellesi ja kieroudellesi opetat täällä muita noilla pitkäpiimäisillä jorinoillasi.

Näinhän sinä itse kirjoitat:

>> kun minä julistan YHTÄ JA VAIN YHTÄ JAETTA, joka ilmaisee Jeesuksen Paavalille julistettavaksi antaman sovituksen sanan, joka kuuluu:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa." >>

Jeesuksen sanat eivät ole ongelma, jos oppi on oikea oppi.

Mutta ongelma on oppi, joka pyrkii alistamaan tai kiistämään Jeesuksen sanan ja myös Paavalin sanat oppinsa vuoksi.

Eihän kenenkään tarvitse pillastua Jeesuksen sanoista, sanoa niitä "surkuhupaisiksi".

Me voimme täysin luottaa Jeesuksen oppiin, mikä on Jumalan oppi.
        Jos joku ei luota, on hän langennut pois totuuden sanasta.

Muistanet, mitä Jeesus sanoi Paavalille asettaessaan hänet evankeliumin julistajan virkaan?

15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Tai apostoleille antaessaan käskyn evankeliumin julistamisesta.

45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
        46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        48 Te olette tämän todistajat. ( Luuk 24)

Jos kuolleista ylösnousseen ja kirkastetun Herran Jeesuksen sanat ovat opillesi ongelma, niin eikö silloin pitäisi osata tehdä johtopäätös opin suhteen.

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän sinä itse kirjoitat:

>> kun minä julistan YHTÄ JA VAIN YHTÄ JAETTA, joka ilmaisee Jeesuksen Paavalille julistettavaksi antaman sovituksen sanan, joka kuuluu:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa." >>

Jeesuksen sanat eivät ole ongelma, jos oppi on oikea oppi.

Mutta ongelma on oppi, joka pyrkii alistamaan tai kiistämään Jeesuksen sanan ja myös Paavalin sanat oppinsa vuoksi.

Eihän kenenkään tarvitse pillastua Jeesuksen sanoista, sanoa niitä "surkuhupaisiksi".

Me voimme täysin luottaa Jeesuksen oppiin, mikä on Jumalan oppi.
        Jos joku ei luota, on hän langennut pois totuuden sanasta.

Muistanet, mitä Jeesus sanoi Paavalille asettaessaan hänet evankeliumin julistajan virkaan?

15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Tai apostoleille antaessaan käskyn evankeliumin julistamisesta.

45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
        46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        48 Te olette tämän todistajat. ( Luuk 24)

Jos kuolleista ylösnousseen ja kirkastetun Herran Jeesuksen sanat ovat opillesi ongelma, niin eikö silloin pitäisi osata tehdä johtopäätös opin suhteen.

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta

Usko Toivonen

Minun on pakko tulkita tätä sinun höpinääsi niin, että mielestäsi Paavalin julistama sovituksen sana

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

EI OLE

Jeesuksen oppi.

Olenko ymmärtänyt jotain väärin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun on pakko tulkita tätä sinun höpinääsi niin, että mielestäsi Paavalin julistama sovituksen sana

EI OLE

Jeesuksen oppi.

Kysymys on Herran jeesuksen sanoista, ei minun sanoistani.

Uuden Testamentin kirjoituksissa ei ole mitään minun sanojani ylös kirjoitettuna, mutta Jeesuksen sanat ovat.

Ja se, mitä Jeesus Paavalille sanoi ottaessaan hänet palvelukseensa, on Raamatun ilmoitukseen kirjoitettu.

Lähetyskäsky Paavalille julistamista varten.

Tehtävänä on avata evankeliumin julistamisen kautta kuulijoiden "silmät", että he kääntyisivät ja ..

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysymys on Herran jeesuksen sanoista, ei minun sanoistani.

Uuden Testamentin kirjoituksissa ei ole mitään minun sanojani ylös kirjoitettuna, mutta Jeesuksen sanat ovat.

Ja se, mitä Jeesus Paavalille sanoi ottaessaan hänet palvelukseensa, on Raamatun ilmoitukseen kirjoitettu.

Lähetyskäsky Paavalille julistamista varten.

Tehtävänä on avata evankeliumin julistamisen kautta kuulijoiden "silmät", että he kääntyisivät ja ..

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta

Usko Toivonen

Et vastannut kysymykseeni. Minusta se oli aivan helppo kysymys.

• Anonyymi

Jokainen tunkeutuja on tuon tekstin lukenut ja väkisin tullut.

• Anonyymi

”Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.”
      ‭‭Matteus‬ ‭5‬:‭20‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

”Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa. Siinä on rakkaus — ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.”
        ‭‭1. Johanneksen kirje‬ ‭4‬:‭9‬-‭10‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

2Tess.1:9 Jotka vaivaa kärsimän pitää. ijankaikkisen kadotuksen, Herran kasvoista ja hänen kunniansa väkevyydestä. Biblia (1776) Jes.2:19. Matt.25:41

• Anonyymi

Matt.7:13 Menkäät ahtaasta portista sisälle; sillä se portti on lavia ja avara tie, joka vie kadotukseen, ja niitä on monta, jotka siitä sisälle menevät. Biblia (1776)

• Anonyymi

Luuk.13:24 Pyytäkäät ahtaasta portista mennä sisälle, sillä monta on, sanon minä teille, jotka pyytävät mennä sisälle, ja ei taida. Biblia (1776)

• Anonyymi

Luterilaisen kirkon sakramentin kautta taivasten valtakuntaan astuminen on avarasta portista menemistä. "Ja monta on, jotka siitä sisälle menevät"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisen kirkon sakramentin kautta taivasten valtakuntaan astuminen on avarasta portista menemistä. "Ja monta on, jotka siitä sisälle menevät"

Millään sakramentilla ei mennä taivasten valakuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millään sakramentilla ei mennä taivasten valakuntaan.

Vaan rahalla.

• Anonyymi

Luterilaisuudella on kammottava päämäärä: Saattaa ihmiset eksyksiin ja helvetin tuleen!

• Anonyymi

Helvetin tuli sinulla on päässäsi, ei muualla.

• Anonyymi

OHOI saviseutulainen!

Toisaalla kirjoitat:

"Sovitus on tapahtunut tosiasia!
      Se tapahtui 2000 vuotta sitten.
      Se ei vain hyödytä ihmistä, joka ei ota sitä vastaan, anna sovittaa ITSEÄÄN Jumalan kanssa."

Tämä on yhtä mieletöntä kuin olisi kirjoittaa:

"Suomen itsenäistyminen on tapahtunut tosiasia!
      Se tapahtui 108 vuotta sitten.
      Se ei vain hyödytä suomalaista, joka ei ota sitä vastaan, joka ei anna suomalaistuttaa ITSEÄÄN Suomen kanssa."

On se matkaa, että tuossa sinun sianpaskaopissasi sovituksen ja lunastuksen asiassa Jumala ei saa olla JUMALA.

Kas kun et ala sössöttämään, että ketään meistä EI OLE LUOTU ilman että olemme joskus muinaisuudessa, ennen luoduksi tulemistamme, ANTANEET jokainen ERIKSEEN JUMALALLE LUVAN LUODA ITSE KUNKIN MEISTÄ.

• Anonyymi

Taisin löytää pointin, jossa s-seutulainen ja Usko Toivonen olette väärässä ja minä oikeassa.

Oletan osuvani oikeaan, jos panen teidän molempien suuhun ja näppikselle väitteen:

"Jumalan sovitustyö Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa on USKON ASIA."

Tämä on s-seutulaisen kommentti (ja merkille pantavaa on, että hän on pudottanut siitä pois sanan MAAILMA).

Te olette molemmat väärässä.

Jumalan koko maailman sisäänsä sulkeva sovitustyö Pojassaan EI OLE USKON ASIA VAAN HISTORIALLINEN FAKTA, SAMANLAINEN HISTORIALLINEN FAKTA KUIN VAIKKAPA SUOMEN ITSENÄISTYMINEN.

Sovituksen sanan vastaanottaminen tarkoittaa yksinkertaisesti uutisen vastaanottamista. Uutinen vastaanotetaan siten, että uskotaan, mitä uutistenlukija sanoo - ts. uskotaan siihen, että on TAPAHTUNUT niin kuin uutisessa kerrotaan. Sovituksen sanan kohdalla tämä tarkoittaa sitä, että että uskoo koko maailman sovituksen olevan totta ELI ETTÄ SE ON HISTORIALLINEN FAKTA.

Kumpikaan teistä EI USKO MAAILMAN SOVITUKSEN OLEVAN HISTORIALLINEN FAKTA.

Tämä teidän poppamiesuskonne ei niin ollen ole lainkaan uskoa evankeliumiin lainkaan vaan mihin lie, omaan sekametelioppiinne.

• Anonyymi

Koulun historian opetuksessa on mukana Suomen itsenäistyminen.
        Koulun historian opetuksessa ei ole mainitaa Jeesuksesta.

• Anonyymi

Siksi Usko Toivonenkin menee tuppisuuksi, kun hänelle kirjoittaa:

EI OLE

Jeesuksen oppi.

Hän ei kykene vastaamaan tähän.

• Anonyymi

Pointteja voi löytää vaikka mistä.

Uutisiahan tulee joka päivä "tuutin täydeltä" ja niitää voi ottaa vastaan tai jättää vastaanottamatta.

Ei uutisen vastaanottaminen ketään tee pyhäksi, uskovaksi, Jeesuksessa kristuksessa, ellei se tapahdu uskossa.

Kylväjävertaus:

5 "Kylväjä meni kylvämään siementänsä. Ja hänen kylväessään putosi osa tien oheen ja tallautui, ja taivaan linnut söivät sen.
        6 Ja osa putosi kalliolle, ja oraalle noustuaan se kuivettui, kun sillä ei ollut kosteutta.
        7 Ja osa putosi orjantappurain sekaan, ja orjantappurat kasvoivat mukana ja tukahuttivat sen.
        8 Ja osa putosi hyvään maahan, kasvoi ja teki satakertaisen hedelmän." Tämän sanottuaan hän lausui suurella äänellä: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon". ( Luuk 8)

9 Niin hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä, mitä tämä vertaus merkitsi.
        10 Hän sanoi: "Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.
        11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.
        12 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi. ( Luuk 8)

Jeesuksen sanat ovat Henki ja Elämä.

63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. ( Joh 6:63)

Historian tieto ei ole Henki ja Elämä, se on tietoa, pään tietoa.

Usko sensijaan on sydämen uskoa, eikä se ole tiedon nimellä kulkevaa.

Sanaa rististä on julistettu Herran Jeesuksen sovitustyön ja kuolleista ylösnöusemisesta lähtien, sovitus on tapahtunut Jeesuksen sovitusveressä.

Jeesus lähetti Paavalin julistamaan ilosanomaa, Jumalan armon evankeliumia, Sanaa rististä.

17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
        20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi? (1Kor 1)

Opittu tieto, ilmoitetut asiat, eivät vaikuta Henkeä ja Elämää Kristuksessa, kuten Raamatun ilmoitus sen tuossa todistaa.

Pään tieto on lihan hedelmää, ei Hengen Hedelmää.

Mitä se ihmistä hyödyttää, vaikka hänellä olisi kaikki tieto, jos hän ei tule Jeesuksen tykö?

Mitä kirjanoppineisuus auttaa, jos Jumalan kutsu evankeliumin kautta tulee torjutuksi?
        Mitä sivistyssanojen viljely ja erilaisten tieteen termien viljely auttaa iankaikkisuuden suhteen?

Lihaansa voi päntätä ja imeä kaikkinaista tietoa ja jonkin oman opin hakuja, mutta mitä se hyödyttää, jos on ilman Jumalan Henkeä sydämesään?

Jeesus sanoo totuuden:

63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. ( Joh 6:63)

Ilman kääntymystä Herran puoleen, ei ilmoitusasia hydytä ihmistä, ei yhtään.

Jumala kutsuu ihmistä evankeliumin kautta kääntymykseen, sydämen kääntymykseen.

Tänäänkin Jumala kutsuu kääntymykseen:

2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2Kor 6)

Vastaus kysymykseesi on jo annettu, tieto ei sinua pelasta, ellet käänny sydämestäsi Herran puoleen, huuda avuksesi Herranasi Jeesuksen kristuksen nimeä, siitä uskovat, Jeesuksen pyhät on tunnistettu jo n. 2000 vuoden ajan.

13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)

2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin. ( 1Kor 1)

Luota Jeesuksen sanoihin, ei oppien tietoihin.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pointteja voi löytää vaikka mistä.

Uutisiahan tulee joka päivä "tuutin täydeltä" ja niitää voi ottaa vastaan tai jättää vastaanottamatta.

Ei uutisen vastaanottaminen ketään tee pyhäksi, uskovaksi, Jeesuksessa kristuksessa, ellei se tapahdu uskossa.

Kylväjävertaus:

5 "Kylväjä meni kylvämään siementänsä. Ja hänen kylväessään putosi osa tien oheen ja tallautui, ja taivaan linnut söivät sen.
        6 Ja osa putosi kalliolle, ja oraalle noustuaan se kuivettui, kun sillä ei ollut kosteutta.
        7 Ja osa putosi orjantappurain sekaan, ja orjantappurat kasvoivat mukana ja tukahuttivat sen.
        8 Ja osa putosi hyvään maahan, kasvoi ja teki satakertaisen hedelmän." Tämän sanottuaan hän lausui suurella äänellä: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon". ( Luuk 8)

9 Niin hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä, mitä tämä vertaus merkitsi.
        10 Hän sanoi: "Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.
        11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.
        12 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi. ( Luuk 8)

Jeesuksen sanat ovat Henki ja Elämä.

Historian tieto ei ole Henki ja Elämä, se on tietoa, pään tietoa.

Usko sensijaan on sydämen uskoa, eikä se ole tiedon nimellä kulkevaa.

Sanaa rististä on julistettu Herran Jeesuksen sovitustyön ja kuolleista ylösnöusemisesta lähtien, sovitus on tapahtunut Jeesuksen sovitusveressä.

Jeesus lähetti Paavalin julistamaan ilosanomaa, Jumalan armon evankeliumia, Sanaa rististä.

17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
        20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi? (1Kor 1)

Opittu tieto, ilmoitetut asiat, eivät vaikuta Henkeä ja Elämää Kristuksessa, kuten Raamatun ilmoitus sen tuossa todistaa.

Pään tieto on lihan hedelmää, ei Hengen Hedelmää.

Mitä se ihmistä hyödyttää, vaikka hänellä olisi kaikki tieto, jos hän ei tule Jeesuksen tykö?

Mitä kirjanoppineisuus auttaa, jos Jumalan kutsu evankeliumin kautta tulee torjutuksi?
        Mitä sivistyssanojen viljely ja erilaisten tieteen termien viljely auttaa iankaikkisuuden suhteen?

Lihaansa voi päntätä ja imeä kaikkinaista tietoa ja jonkin oman opin hakuja, mutta mitä se hyödyttää, jos on ilman Jumalan Henkeä sydämesään?

Jeesus sanoo totuuden:

Ilman kääntymystä Herran puoleen, ei ilmoitusasia hydytä ihmistä, ei yhtään.

Jumala kutsuu ihmistä evankeliumin kautta kääntymykseen, sydämen kääntymykseen.

Tänäänkin Jumala kutsuu kääntymykseen:

2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2Kor 6)

Vastaus kysymykseesi on jo annettu, tieto ei sinua pelasta, ellet käänny sydämestäsi Herran puoleen, huuda avuksesi Herranasi Jeesuksen kristuksen nimeä, siitä uskovat, Jeesuksen pyhät on tunnistettu jo n. 2000 vuoden ajan.

13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)

2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin. ( 1Kor 1)

Luota Jeesuksen sanoihin, ei oppien tietoihin.

Usko Toivonen

Kiitos Usko Toivonen, että olet tällä paasamisellasi tehnyt selväksi sen, että et usko koko maailman sovituksen historiallisuuteen.

Et toisin sanoen usko, että se, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, olisi HISTORIALLINEN TAPAHTUMA.

Tämä on tullut selväksi. Sopiiko, jos sanon, että tämä sinun epäuskosi edustaa antikristillisyyttä?

Kun Jeesus Nasaretilaisessa Sana, Logos, tuli lihaksi, hengellinen todellisuus tuli historialliseksi todellisuudeksi - hengellisen todellisuuden ja ajallisen eli ihmisten todellisuuden välinen raja katosi. Juuri tämän vuoksi Jeesus tuli ihmiseksi. Tämä on aivan perusasia. Ja tätä perusasiaa sinä et ole ymmärtänyt.

Siksi sinun uskontosi on tuollainen kummallinen sekasikiö gnostilaisuutta ja mitä lie - tuosta ei tahdo edes ottaa selvää, mitä se on.

Tämä edustamasi sovituksen sanan päälle paskominen perustuu sokeuteen, joka kumpuaa valheesta, ja valheeseen, joka kumpuaa sokeudesta. Valitse noista kahdesta vaihtoehdosta itsellesi mieluinen.

Raamattua kannattaa lukea lapsen uteliaisuudella ja vilpittömyydellä ja aikuisen täsmällisyydellä. Kun Raamattua lukee näin, selviää monesta sudenkuopasta.

Yksi perussääntö, jota me KAIKKI noudatamme lukiessamme, luimmepa mitä hyvänsä, on tämä: törmätessämme johonkin uuteen asiaan tai käsitteeseen ENSIMMÄISTÄ kertaa, me pysähdymme sen ääreen ja otamme selvää, mitä se tarkoittaa. Jokainen meistä ymmärtää tämän ja on oppinut oman äidinkielensä tällä tavoin niin puhutun kuin kirjoitetunkin kielen osalta. Kukaan meistä ei ole ollut niin typerä (kuin korkeintaan lapsena), että jonkin sanan ensimmäistä kertaa kuultuaan tai luettuaan olisi alkanut käyttää sitä ymmärtämättä, mitä se tarkoittaa. Jotta sanaa voisi luottavaisesti käyttää sen jälkeen, kun siihen on törmännyt ensi kertaa, sen merkitys on tehtävä itselle selväksi.

Jonkin uuden sanan merkityksen selvittämiseksi tarjoutuu sitä paremmat edellytykset, mitä ehyempi ja yksiselitteisempi on se virke, jossa sana ensimmäistä kertaa tai ensimmäisiä kertoja esiintyy. Näin kuvittelisi sellaisen lukijan ajattelevan, joka sanaan ensi kertaa törmää ja kokee sitä kohtaan aitoa mielenkiintoa.

"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

Tässä Paavali käyttää sovittaa-sanaa ensimmäistä kertaa siten, että hän nimeää sen "sovituksen sanaksi". Tämä virke, jossa hän sitä käyttää, on täysin ehyt virke - siinä ei ole mitään hämärää eikä kieroa, ei mitään kätkettyä. Se ei katkea keskeltä kahtia. Se ei jää roikkumaan ilmaan. Paavali ei aseta sen loppuun ehtoa "jos - -" tai "mutta - -".

Mihin mahtaa perustua se kuvitelma, että Paavali EI HALUA lukijan pysähtyvän TÄMÄN VIRKKEEN ÄÄREEN?

Sianpaskaopin julistajat ovat kuin pikkupoikia, jotka jonkin uuden sanan kuultuaan päättävät keneltäkään mitään kysymättä alkaa huiskia tuota sanaa ympäriinsä käyttäen sitä juuri niin kuin heistä itsestään siltä tuntuu.

Sianpaskaopin julistajia EI KIINNOSTA, mitä Paavali tarkoittaa sovittaa-sanalla jakeessa

"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

mutta jotenkin ihmeellisesti sanan merkitys on kuitenkin ehtinyt salamannopeasti selvitä heille, kun he saatanallinen kuola suupielistä valuen karjuvat hiilihankojaan heristellen alkavat siteerata SEURAAVAA JAETTA:

"Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: ANTAKAA SOVITTAA itsenne Jumalan kanssa."

Missään vaiheessa he eivät suostu sanomaan, mitä sovittaa-sana tarkoittaa JAKEESSA 19, joten lienee niin, että jakeessa 19 SE EI TARKOITA MITÄÄN, koska vasta jakeessa 20 SE TARKOITTAA JOTAIN, NIMITTÄIN SITÄ, ETTÄ JAKEESSA 19 SE EI TARKOITA MITÄÄN KUIN VASTA JAKEESSA 20, JOSSA LUKIJAN PITÄÄ ANTAA JUMALAN TEHDÄ ITSELLE TUO "SOVITTAA", JOKA JAKEESSA 19 EI SIIS TARKOITA MITÄÄN.

Sinäkin olet hirttäytynyt tuohon "ottaa vastaan" -ilmaisuun. Kuvittelt, että se tarkoittaa tismalleen samaa kuin arkielämässä jonkin esineen tai henkilön "vastaanottaminen" - esim. kun joku ottaa vastaan vieraita eli päästää nämä kotiinsa tai joku toinen ottaa vastaan lahjan eli ojentaa kätensä, ja joku toinen panee siihen lahjan. Molemmissa tilanteissa se, joka otetaan vastaan, on aluksi toisaalla/etäällä, kunnes vastaanottamisen tapahtumassa hän/se saapuu luoksemme/haltuumme.

Jeesus ei lillu jossain maan ja taivaan välillä odottaen, että jokainen yksilöihminen "ottaisi" hänet "vastaan" niin kuin jonkin aiemmin kutsumattoman vieraan tai posti- tai lahjapaketin.

Meidät kaikki on LUOTU Jeesuksessa Kristuksessa, Hänen kauttaan ja Häneen, ja Hänessä me kaikki PYSYMME VOIMASSA. Samoin meidät KAIKKI on lunastettu ja sovitettu hänen verensä kautta. Tämä on hengellinen ja historiallinen FAKTA.

Ei ole mitään etäisyyttä Jeesuksen ja KAIKEN välillä.

Minusta on metkaa, että te Jumalan armon ja Jeesuksen eristäjät ette tunnu koskaan lukeneen Kolossalaiskirjeen ensimmäistä lukua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos Usko Toivonen, että olet tällä paasamisellasi tehnyt selväksi sen, että et usko koko maailman sovituksen historiallisuuteen.

Et toisin sanoen usko, että se, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, olisi HISTORIALLINEN TAPAHTUMA.

Tämä on tullut selväksi. Sopiiko, jos sanon, että tämä sinun epäuskosi edustaa antikristillisyyttä?

Kun Jeesus Nasaretilaisessa Sana, Logos, tuli lihaksi, hengellinen todellisuus tuli historialliseksi todellisuudeksi - hengellisen todellisuuden ja ajallisen eli ihmisten todellisuuden välinen raja katosi. Juuri tämän vuoksi Jeesus tuli ihmiseksi. Tämä on aivan perusasia. Ja tätä perusasiaa sinä et ole ymmärtänyt.

Siksi sinun uskontosi on tuollainen kummallinen sekasikiö gnostilaisuutta ja mitä lie - tuosta ei tahdo edes ottaa selvää, mitä se on.

Tämä edustamasi sovituksen sanan päälle paskominen perustuu sokeuteen, joka kumpuaa valheesta, ja valheeseen, joka kumpuaa sokeudesta. Valitse noista kahdesta vaihtoehdosta itsellesi mieluinen.

Raamattua kannattaa lukea lapsen uteliaisuudella ja vilpittömyydellä ja aikuisen täsmällisyydellä. Kun Raamattua lukee näin, selviää monesta sudenkuopasta.

Yksi perussääntö, jota me KAIKKI noudatamme lukiessamme, luimmepa mitä hyvänsä, on tämä: törmätessämme johonkin uuteen asiaan tai käsitteeseen ENSIMMÄISTÄ kertaa, me pysähdymme sen ääreen ja otamme selvää, mitä se tarkoittaa. Jokainen meistä ymmärtää tämän ja on oppinut oman äidinkielensä tällä tavoin niin puhutun kuin kirjoitetunkin kielen osalta. Kukaan meistä ei ole ollut niin typerä (kuin korkeintaan lapsena), että jonkin sanan ensimmäistä kertaa kuultuaan tai luettuaan olisi alkanut käyttää sitä ymmärtämättä, mitä se tarkoittaa. Jotta sanaa voisi luottavaisesti käyttää sen jälkeen, kun siihen on törmännyt ensi kertaa, sen merkitys on tehtävä itselle selväksi.

Jonkin uuden sanan merkityksen selvittämiseksi tarjoutuu sitä paremmat edellytykset, mitä ehyempi ja yksiselitteisempi on se virke, jossa sana ensimmäistä kertaa tai ensimmäisiä kertoja esiintyy. Näin kuvittelisi sellaisen lukijan ajattelevan, joka sanaan ensi kertaa törmää ja kokee sitä kohtaan aitoa mielenkiintoa.

Tässä Paavali käyttää sovittaa-sanaa ensimmäistä kertaa siten, että hän nimeää sen "sovituksen sanaksi". Tämä virke, jossa hän sitä käyttää, on täysin ehyt virke - siinä ei ole mitään hämärää eikä kieroa, ei mitään kätkettyä. Se ei katkea keskeltä kahtia. Se ei jää roikkumaan ilmaan. Paavali ei aseta sen loppuun ehtoa "jos - -" tai "mutta - -".

Mihin mahtaa perustua se kuvitelma, että Paavali EI HALUA lukijan pysähtyvän TÄMÄN VIRKKEEN ÄÄREEN?

Sianpaskaopin julistajat ovat kuin pikkupoikia, jotka jonkin uuden sanan kuultuaan päättävät keneltäkään mitään kysymättä alkaa huiskia tuota sanaa ympäriinsä käyttäen sitä juuri niin kuin heistä itsestään siltä tuntuu.

Sianpaskaopin julistajia EI KIINNOSTA, mitä Paavali tarkoittaa sovittaa-sanalla jakeessa

mutta jotenkin ihmeellisesti sanan merkitys on kuitenkin ehtinyt salamannopeasti selvitä heille, kun he saatanallinen kuola suupielistä valuen karjuvat hiilihankojaan heristellen alkavat siteerata SEURAAVAA JAETTA:

"Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: ANTAKAA SOVITTAA itsenne Jumalan kanssa."

Missään vaiheessa he eivät suostu sanomaan, mitä sovittaa-sana tarkoittaa JAKEESSA 19, joten lienee niin, että jakeessa 19 SE EI TARKOITA MITÄÄN, koska vasta jakeessa 20 SE TARKOITTAA JOTAIN, NIMITTÄIN SITÄ, ETTÄ JAKEESSA 19 SE EI TARKOITA MITÄÄN KUIN VASTA JAKEESSA 20, JOSSA LUKIJAN PITÄÄ ANTAA JUMALAN TEHDÄ ITSELLE TUO "SOVITTAA", JOKA JAKEESSA 19 EI SIIS TARKOITA MITÄÄN.

Sinäkin olet hirttäytynyt tuohon "ottaa vastaan" -ilmaisuun. Kuvittelt, että se tarkoittaa tismalleen samaa kuin arkielämässä jonkin esineen tai henkilön "vastaanottaminen" - esim. kun joku ottaa vastaan vieraita eli päästää nämä kotiinsa tai joku toinen ottaa vastaan lahjan eli ojentaa kätensä, ja joku toinen panee siihen lahjan. Molemmissa tilanteissa se, joka otetaan vastaan, on aluksi toisaalla/etäällä, kunnes vastaanottamisen tapahtumassa hän/se saapuu luoksemme/haltuumme.

Jeesus ei lillu jossain maan ja taivaan välillä odottaen, että jokainen yksilöihminen "ottaisi" hänet "vastaan" niin kuin jonkin aiemmin kutsumattoman vieraan tai posti- tai lahjapaketin.

Meidät kaikki on LUOTU Jeesuksessa Kristuksessa, Hänen kauttaan ja Häneen, ja Hänessä me kaikki PYSYMME VOIMASSA. Samoin meidät KAIKKI on lunastettu ja sovitettu hänen verensä kautta. Tämä on hengellinen ja historiallinen FAKTA.

Ei ole mitään etäisyyttä Jeesuksen ja KAIKEN välillä.

Minusta on metkaa, että te Jumalan armon ja Jeesuksen eristäjät ette tunnu koskaan lukeneen Kolossalaiskirjeen ensimmäistä lukua.

Nimenomaan on hyvä lukea Raamatun ilmoituksesta, kuinka asiat ovat.
        Ja unohtaa omien oppien tuottamat selitykset, kuten esim.

>> Ei ole mitään etäisyyttä Jeesuksen ja KAIKEN välillä. >>

Jeesus sanoo:

24 Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan."
        25 Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
        26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
        27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. ( Joh 10)

Jeesus antaa iankaikkisen elämän lampailleen, he eivät huku.

Etäisyyttä siis on Jeesuksen omien, Jeesuksen lampaiden ja niiden välillä, jotka eivät ole Jeesuksen lampaita.

Kolssalaiskirjeessä todistetaan Kolossan uskovien ja pyhien Jeesuksessa Kristuksessa olevien ottaneen Jeesuksen omakseen.

2 Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme! ( Kol 1)

6 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
        7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen. (Kol 2)

He siis ovat Jeesuksen omia, Jeesuksen lampaita, jotka uskovat Herranaan Jeesukseen Kristukseen.

Ja uskon kautta he ovat Jeesuksessa Kristuksessa.

4 sillä me olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta, mikä teillä on kaikkia pyhiä kohtaan;
        5 me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa,
        6 joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,
        7 niinkuin te sen opitte Epafraalta, meidän rakkaalta kanssapalvelijaltamme
        ..
        19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
        21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
        22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
        23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut. ( Kol 1)

Kolossassakin oli julistettu totuuden sanaa, pelastuksen evankeliumia ja se oli vaikuttanut uskon osassa kuulijoita, he olivat ottaneet Jeesuksen omakseen.
        Uskon kautta he olivat nyt pyhiä Jeesuksessa Kristuksessa.

Paavali teroittaa, että "jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet" pätee Jumalan sovitus Poikansa lihan ruumissa heidän osaltaan, siis pyhyys ja nuhteettomuus Jumalan edessä.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoo:

24 Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan."
        25 Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
        27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. ( Joh 10)

Etäisyyttä siis on Jeesuksen omien, Jeesuksen lampaiden ja niiden välillä, jotka eivät ole Jeesuksen lampaita.

Kolssalaiskirjeessä todistetaan Kolossan uskovien ja pyhien Jeesuksessa Kristuksessa olevien ottaneen Jeesuksen omakseen.

2 Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme! ( Kol 1)

6 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
        7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen. (Kol 2)

He siis ovat Jeesuksen omia, Jeesuksen lampaita, jotka uskovat Herranaan Jeesukseen Kristukseen.

4 sillä me olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta, mikä teillä on kaikkia pyhiä kohtaan;
        5 me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa,
        6 joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,
        ..
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
        21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
        22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
        23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut. ( Kol 1)

Kolossassakin oli julistettu totuuden sanaa, pelastuksen evankeliumia ja se oli vaikuttanut uskon osassa kuulijoita, he olivat ottaneet Jeesuksen omakseen.

Paavali teroittaa, että "jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet" pätee Jumalan sovitus Poikansa lihan ruumissa heidän osaltaan, siis pyhyys ja nuhteettomuus Jumalan edessä.

Usko Toivonen

Jos ja kun KAIKKI on luotu Jeesuksessa Kristuksessa, Hänen kauttaan ja Häneen ja KAIKKI pysyy Hänessä voimassa, ja jos ja kun KAIKKI on lunastettu hänen verensä kautta,

täytyy tosiaan olla Usko Toivosen kaltainen valehtelija ja kieroilija voidakseen päätellä siitä, että näin EI OLE - että Jeesuksen ja ihmisten välillä olisi muk jonkinlainen kuilu tai etäisyys.

Rakkaat ihmiset!

Tuollaiseen hevonpaskaan ihminen ajautuu, kun EI SUOSTU USKOMAAN, että

Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa.

Jokainen voi lohduttautua sillä, että kaiken maailman usko toivoset eivät kykene kuvottavilla sianpaskaopeillaan tekemään tätä Jumalan ja Ihmisen Pojassa tapahtunutta sovitusta ja tätä lunastusta tyhjäksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ja kun KAIKKI on luotu Jeesuksessa Kristuksessa, Hänen kauttaan ja Häneen ja KAIKKI pysyy Hänessä voimassa, ja jos ja kun KAIKKI on lunastettu hänen verensä kautta,

täytyy tosiaan olla Usko Toivosen kaltainen valehtelija ja kieroilija voidakseen päätellä siitä, että näin EI OLE - että Jeesuksen ja ihmisten välillä olisi muk jonkinlainen kuilu tai etäisyys.

Rakkaat ihmiset!

Tuollaiseen hevonpaskaan ihminen ajautuu, kun EI SUOSTU USKOMAAN, että

Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa.

Jokainen voi lohduttautua sillä, että kaiken maailman usko toivoset eivät kykene kuvottavilla sianpaskaopeillaan tekemään tätä Jumalan ja Ihmisen Pojassa tapahtunutta sovitusta ja tätä lunastusta tyhjäksi.

Uusi luomus.

Kaikki ihmiset ovat luotuja.

3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. ( Joh 1)

Myös Nikodeemus oli yksi luoduista.

1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        ( Joh 3)

Siis yksi kaikkien luotujen joukosta tuli Jeesuksen luokse ja hänelle Jeesus sanoi totuuden.

6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        ( Joh 3)

Ja muistamme, mistä aiemmin oli kommenteissani Jeesuksen todistamana:

63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. ( Joh 6)

Kaikki ihmiset ovat kyllä luotuja, kuten kaikki näkyväinen on, mutta ilman uudestisyntymistä ylhäältä, ei kukaan luotu voi päästä sisälle taivasten valtakuntaan.

Entäpä uusi luomus Kristuksessa?

17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)

Mistä tässä on kysymys?

Henki tekee eläväksi, kuten Jeesus todistaa.

Mitä ihmistä hyödyttää taivasten valtakunnan ja iankaikkisen elämän kannalta olla luotu, mutta ei ylhäältä uudesti syntynyt uusi luomus?

3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". ( Joh 3)

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoo:

..

Usko Toivonen

Usko Toivonen olet siitä kummallinen juippi, että pyyhit takapuolesi kaikilla niillä Raamatun paikoilla, jotka eivät istu sinun sianpaskaoppiisi.

Sinä olet niin täynnä itseäsi ja uskovaisuuttaisi ja tuota oppiasi, ettei sinun edes tarvitse perustella näitä lukuisia pyyhkimisoperaatiotasi - riittää kun sinä horiset MUUALTA Raamatusta jotain, niin pyyhkiminen on suoritettu ja nuo sinun inhoamasi Raamatun paikat hävitetty.

Koskaan sinä et niihin palaa, koskaan sinä et niitä tarvitse etkä sinä koskaan kaiketi edes lue niitä - joka tapauksessa ne ovat sinulle kuin ilmaa.

Kol. 1 on siitä mainio esimerkki, 2 Kor. 5 toinen ja Room. 5 kolmas ja 1 Tim. 2 neljäs ja Room. 11 viides. Kyllä näitä löytyy.

Yritän kuumeisesti miettiä, kuinka olisi mahdollista "keskustella" (pun intended!) ylimielisemmin kuin miten sinä "keskustelet". En keksi.

Kaipa joku sadistinen paroni joskus jossain on toiminut sinun laillasi tilanteessa, jossa työmiesten edustaja on tullut hattu kourassa ehdottamaan työläisten olojen kohentamista - paroni on lyhyen aikaa muka kuunnellut edustajaa, alkanut sitten horista jotain täysin asiiaan liittymätöntä ja lähettänyt sitten edustajan vastausta vailla (eli kieltävän vastauksen kera) pois.

Näinä kymmeninä kertoina, kun me olemme väitelleet, sinä et ole koskaan suostunut tai vaivautunut selittämään, MITÄ nuo kaikki siteeraamani Raamatun paikat sitten TARKOITTAVAT, kun ne kerran EIVÄT tarkoita sitä, mitä minä väitän niiden tarkoittavan. Sinä vain horiset kuin tuo tarinan läskiparoni omiasi, ja sitten kun sinä lopetat nuo kuolettavan tylsät horinasi, asia on jotenkin mystisesti käsitelty.

Tähän on jotenkin vaikea suhtautua muuten kuin ajatuksella, että keltainen neste on täyttänyt sinun pääsi niin täydellisesti, että sinä et kykene näkemään itsessäsi tätä läskiparonisyndroomaa,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen olet siitä kummallinen juippi, että pyyhit takapuolesi kaikilla niillä Raamatun paikoilla, jotka eivät istu sinun sianpaskaoppiisi.

Sinä olet niin täynnä itseäsi ja uskovaisuuttaisi ja tuota oppiasi, ettei sinun edes tarvitse perustella näitä lukuisia pyyhkimisoperaatiotasi - riittää kun sinä horiset MUUALTA Raamatusta jotain, niin pyyhkiminen on suoritettu ja nuo sinun inhoamasi Raamatun paikat hävitetty.

Koskaan sinä et niihin palaa, koskaan sinä et niitä tarvitse etkä sinä koskaan kaiketi edes lue niitä - joka tapauksessa ne ovat sinulle kuin ilmaa.

Kol. 1 on siitä mainio esimerkki, 2 Kor. 5 toinen ja Room. 5 kolmas ja 1 Tim. 2 neljäs ja Room. 11 viides. Kyllä näitä löytyy.

Yritän kuumeisesti miettiä, kuinka olisi mahdollista "keskustella" (pun intended!) ylimielisemmin kuin miten sinä "keskustelet". En keksi.

Kaipa joku sadistinen paroni joskus jossain on toiminut sinun laillasi tilanteessa, jossa työmiesten edustaja on tullut hattu kourassa ehdottamaan työläisten olojen kohentamista - paroni on lyhyen aikaa muka kuunnellut edustajaa, alkanut sitten horista jotain täysin asiiaan liittymätöntä ja lähettänyt sitten edustajan vastausta vailla (eli kieltävän vastauksen kera) pois.

Näinä kymmeninä kertoina, kun me olemme väitelleet, sinä et ole koskaan suostunut tai vaivautunut selittämään, MITÄ nuo kaikki siteeraamani Raamatun paikat sitten TARKOITTAVAT, kun ne kerran EIVÄT tarkoita sitä, mitä minä väitän niiden tarkoittavan. Sinä vain horiset kuin tuo tarinan läskiparoni omiasi, ja sitten kun sinä lopetat nuo kuolettavan tylsät horinasi, asia on jotenkin mystisesti käsitelty.

Tähän on jotenkin vaikea suhtautua muuten kuin ajatuksella, että keltainen neste on täyttänyt sinun pääsi niin täydellisesti, että sinä et kykene näkemään itsessäsi tätä läskiparonisyndroomaa,

Jospa katsoisit peiliin.

Osaat syyttää ja puhua pahaa kaikista, jotka eivät ole samaa mieltä oppisi kanssa.
        Oppisi, joka ei salli Raamatun ilmoituksen, Jeesuksen sanan, parissa olemista ja keskustelemista siitä sävyisästi.

Siis Raamatun ilmoitusta kunnioittaen, ei jotain yksittäistä opin tulkintaa.

Jos lähdet siten liikkeelle, että pakottamalla pyrit alistamaan toiset ihmiset oppisi alaisuuteen Raamatun ilmoituksen kunnioittamisesta pois, niin eihän se onnistu, jos pitäydytään Jeesuksen sanassa, Jeesuksen opissa.

Olemme todellakin keskustelleet ja useasti olet saanut vastauksen, että se mikä kirjoitettu on tarkoittaa sitä, mikä kirjoitettu on.

Kolossalaiskirje esim. on kokonaisuus, se on kirjoitettu evankeliumin kuulemisen kautta uskoon tulleille, siis uskon kautta Jumalan lapsiksi tulleille, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyille.

Siinä ei todeta, että kaikki kolossalaiset ovat uskovaisia ja pyhiä Jeesuksessa Kristuksessa, vaan he, jotka ovat omaksensa ottaneet Jeesuksen Kristuksen.

He, jotka olivat kuolleet rikoksiinsa ja kääntymyksen kautta Herran puoleen uskoviksi ja pyhiksi tulleet.

7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.
        8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
        9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
        10 ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,
        11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
        12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
        13 Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
        14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
        ( Kol 2)

Kuten Jeesus todistaa, ei liha mitään merkitse, Henki tekee eläväksi.

Kuinka lihan ruumiin pois riisuminen ilmenee?

Eikö Hengen hedelmänä?
        Lihan teot riisutaan pois.

17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)

Mikä oli uskoville ja pyhille kolossalaisille vanhaa, kadonnutta?
        Eikö juuri ne lihan teot?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jospa katsoisit peiliin.

Osaat syyttää ja puhua pahaa kaikista, jotka eivät ole samaa mieltä oppisi kanssa.
        Oppisi, joka ei salli Raamatun ilmoituksen, Jeesuksen sanan, parissa olemista ja keskustelemista siitä sävyisästi.

Jos lähdet siten liikkeelle, että pakottamalla pyrit alistamaan toiset ihmiset oppisi alaisuuteen Raamatun ilmoituksen kunnioittamisesta pois, niin eihän se onnistu, jos pitäydytään Jeesuksen sanassa, Jeesuksen opissa.

Olemme todellakin keskustelleet ja useasti olet saanut vastauksen, että se mikä kirjoitettu on tarkoittaa sitä, mikä kirjoitettu on.

Kolossalaiskirje esim. on kokonaisuus, se on kirjoitettu evankeliumin kuulemisen kautta uskoon tulleille, siis uskon kautta Jumalan lapsiksi tulleille, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyille.

Siinä ei todeta, että kaikki kolossalaiset ovat uskovaisia ja pyhiä Jeesuksessa Kristuksessa, vaan he, jotka ovat omaksensa ottaneet Jeesuksen Kristuksen.

He, jotka olivat kuolleet rikoksiinsa ja kääntymyksen kautta Herran puoleen uskoviksi ja pyhiksi tulleet.

7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.
        8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
        11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
        12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
        13 Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
        14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
        ( Kol 2)

Eikö Hengen hedelmänä?

Usko Toivonen

Kuten jo totesin: keltainen neste on täyttänyt sinun pääsi niin täydellisesti, että sinä et kykene näkemään itsessäsi tätä läskiparonisyndroomaa.

Täten nimeän sinut Läskiparoniksi. Se nimitys sopii sinulle oivallisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uusi luomus.

Kaikki ihmiset ovat luotuja.

3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. ( Joh 1)

Myös Nikodeemus oli yksi luoduista.

1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        ( Joh 3)

Siis yksi kaikkien luotujen joukosta tuli Jeesuksen luokse ja hänelle Jeesus sanoi totuuden.

6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        ( Joh 3)

Ja muistamme, mistä aiemmin oli kommenteissani Jeesuksen todistamana:

63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. ( Joh 6)

Kaikki ihmiset ovat kyllä luotuja, kuten kaikki näkyväinen on, mutta ilman uudestisyntymistä ylhäältä, ei kukaan luotu voi päästä sisälle taivasten valtakuntaan.

Entäpä uusi luomus Kristuksessa?

Mistä tässä on kysymys?

Henki tekee eläväksi, kuten Jeesus todistaa.

Mitä ihmistä hyödyttää taivasten valtakunnan ja iankaikkisen elämän kannalta olla luotu, mutta ei ylhäältä uudesti syntynyt uusi luomus?

3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". ( Joh 3)

Usko Toivonen

Kuten jo totesin: keltainen neste on täyttänyt sinun pääsi niin täydellisesti, että sinä et kykene näkemään itsessäsi tätä läskiparonisyndroomaa.

Kolossalaiskirjeen 1. luku on tästä huikea esimerkki. Sinä paskot sen päälle aivan samalla tavoin kuin sovituksen sanan päälle. Sinä oikein peittelet sen sianpaskaopillasi niin, että Paavalin sanomasta ei jää mitään jäljelle.

Olet sen verran nähnyt vaivaa tämän kutsumanimen eteen, että täten julistan sinut tämän foorumin Läskiparoniksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jospa katsoisit peiliin.

( Kol 2)

Eikö Hengen hedelmänä?

Usko Toivonen

Sinä nimittäin ET OLE KOSKAAN, KERTAAKAAN, selittänyt, mitä sinun KUMOAMASI Raamatun paikat TARKOITTAVAT.

On sikamaista, Läskiparonille tyypillistä ketkuilua möläyttää: "se mikä kirjoitettu on tarkoittaa sitä, mikä kirjoitettu on".

Jotenkin sinä Läskiparoni kuvittelet pilatusmaisesti peseväsi kätesi tuolla pelkurimaisella tyhjänpäiväisyydellä SEN JÄLKEEN KUN OLET SIANPASKAOPILLASI TUHONNUT MM. SEURAAVAT jakeet Uudesta testamentista:

2 Kor. 5: 19, Kol. 1: 16-20, Room. 5:10.

Lisäksi sinä vähät välität seuraavista Raamatun paikoista:

2 Kor. 14-16, Room. 11: 32-36, 1 Tim. 2: 3-7.

Miksi ihmeessä? Sinunhan tuli pitää Raamattua Jumalan sanana?

Onneksi olkoon sianpaskaoppisi levittämisestä, Läskiparoni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolossalaiskirjeen 1. luku on tästä huikea esimerkki. Sinä paskot sen päälle aivan samalla tavoin kuin sovituksen sanan päälle. Sinä oikein peittelet sen sianpaskaopillasi niin, että Paavalin sanomasta ei jää mitään jäljelle.

Olet sen verran nähnyt vaivaa tämän kutsumanimen eteen, että täten julistan sinut tämän foorumin Läskiparoniksi.

Tätä juuri tarkoitin.

Kirjoitat Kolossalaiskirjeestä, mutta et salli sen sisällöstä keskustelemista.

Mutta keskustelun ajauduttua tähän pisteeseen, ei liene mitään syytä tämän keskustelemisen jatkamiseen kanssasi.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tätä juuri tarkoitin.

Kirjoitat Kolossalaiskirjeestä, mutta et salli sen sisällöstä keskustelemista.

Mutta keskustelun ajauduttua tähän pisteeseen, ei liene mitään syytä tämän keskustelemisen jatkamiseen kanssasi.

Usko Toivonen

Läskiparoni-peluri-pelkuri livahti paikalta!

Mitä KESKUSTELEMISTA on se, että KUMOAA jakeita kolossalaiskirjeestä EIKÄ PERUSTELE TÄTÄ KUMOAMISOPERAATIOTAAN?

Sinä et ole missään vaiheessa USKALTANUT KYSYÄ, MITÄ JAKEITÄ SINÄ MIELESTÄNI KUMOAT!!! Sinun luihuutesi ajaa sinut tuollaiseen katatoniseen mykkyyteen.

Mitä keskustelemista on se, että ET MYÖNNÄ TOIMIVASI NÄIN, kun juuri tuo sinun toimintasi on kaikkien nähtävillä?

Läskiparonilla on Läskiparonin metkut.

• Anonyymi

Kolmiyhteinen Jumaluus on tietenkin subjektiivinen henkisesti. Mutta kun Jeesus lunasti ihmisten synnit itselleen ja kuoletti ne Golgatan ristillä, oli hän 100%nen ihminen, koska Hän lunasti ihmisten synti velat itselleen. Taivaan Isä oli taivaassa ja Pyhä Henki Jeesuksessa. Kaikki Jumaluus vetäytyi Jeesuksesta, kun hänen ruumiinsa täyttyi maailman synneistä. Hän huusi, "Jumalani,Jumalani, miksi hylkäsit minut". Sekä " se on täytetty." Sitten hän kuoli. Tämän voi esittää yksinkertaisemminkin, mutta täällä näköjään eräs yli teologisoiva jankuttaja haluaa saivarrella kaikesta, solvaten rumasti uskon veljiään, yhden jakeen ymmärtämättömyydestä. Tämä jae on tietenkin totta, mutta vaatii kokonaisvaltaisen käsittelyn.

• Anonyymi

Jaahas, viisasteleva paskanjauhaja saapui paikalle kammottavan penal substitution -oppinsa kanssa.

Jospa sinä keskittyisit käsittelemään kokonaisvaltaisesti omaa ymmärtämättömyyttäsi, moukka.

• Anonyymi

Jumlan tahto on että kakikki pelastuvat lopussa.

Kyse on siitä TOTEUTUUKO tuo tahto!?

Jumala voi yksinkertaisesti PAKOTTAA tahtonsa läpi...mutta itse uskon...että hänen ei yksinkertaisesti tarvitse ;=))

Kaikki luodut olennot...jopa enkelit hänen valtaistuimensa edessä...ovat viimekädessä riippuvaisia hänestä sekä luojanaan että elämänsä antajana!

Jumala on istuttanut OMAN TAHTONSA kaikkiin luotuihin nimenomaan itse LUOMISEN yhtydessä! Sekä ihmisiin + eläimiin että enkeleihin. KAIKKI NÄMÄ OLENNOT kantavat isän tahtoa tietämättään tai sitä käsittämättään! Ei Luciferkaan voi taivaan johtoenkelinä joka johti ylistystä Jumalan valtaistuimen edessä kapinoida isän tahtoa vastaan! Hänen kapinansa ja "Itsenäinen vapaa tahtonsa" on pelkkä ylpeän mielen luoma ILLUUSIO!!!

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2025/07/image-88.png

Jumalan täytyy käyttää voimaansa AKTIIVISESTI antaakseen näille luoduille siis ihan kirjaimellisesti LAHJAKSI itsestään riippumattoman ns "vapaan tahdon"

Ja Raamatun mukaan yhdellekään luodulle...ei edes Luciferille tai Jeesukselle...toisin sanoen siis sekä elämän että hyvän & pahantiedon puulle ei ole annettu isä Jumalasta täysin 100% riippumatonta vapaata tahtoa!!!

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2025/07/image-89.png

Isä Jumalasta annettu TÄYSIN VAPAA TAHTO mennä vaikka syvimpään helvettiin nimenomaan ILMAN HÄNEN LÄSNÄOLOAAN on suoraan sanoen LAHJA ISÄ JUMALALTA!!!

Eikä isä Jumala ole antanut KENELLEKÄÄN LUODULLEEN...ei edes omalle ainoasyntyiselle pojalleen omaa itsestään täysin 110% riippumatonta "vapaata tahtoa"

Suoraan sanoen mitään semmoista ei edes ole olemassa!!!

Jotta semmoinen edes VOISI OLLA OLEMASSA niin sen täytyisi olla ISÄ JUMALAN kaikille luoduilleen...jopa omalle rakaallee pojalleen ihan erikseen antama LAHJA!!!

Ja kukaan luotu minun tietääkseni ei ole saanut tällaistä lahjaa!

Näin ollen KAIKKI LUODUT olennot...tai jopa ne...jotka ovat syntyneet isästä puhtaan spontaanisti ovat näin ollen riippuvaisia isä Jumalan tahdosta.

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2025/07/image-92.png

Ainoastaan isä Jumala voi katkaista tuon napanuoran!

Eikä isä Jumala käytännössä IKINÄ tehnyt niin varsinkaan Aatamin suhteen!

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2025/07/image-90.png

• Anonyymi

Puheet isä Jumalasta täysin riippumattomasta "vapaasta tahdosta" on länsimaalaisten teologien höpinää näiden epätoivoisesti yrittäen oikeuttaa ikuisen kidutuksen oppiin joka useimmissa jakeissa suoraan sanoen perustuu erillaisiin käännösvirheisiin.

https://mega.nz/file/Xe50XKjR#xKk2Wpe-exPUoMwlzVvTR6hGhBFwpOFuScJAh3PKYo8

Tuo Kreikankielen sana tarkoittaa ihan Suomeksi JALOSTA!!!

https://www.bibletools.org/index.cfm/fuseaction/Lexicon.show/ID/G928/basanizo.htm

Sen minkä isä Jumala haluaa kuolemalla kuolevan niin SE TODELLA ON KUOLEVA!!!

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2025/07/image-91.png

Mutta...vimekädessä KAIKKI perustuu suoraan isän tahtoon!

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2025/07/image-94.png

Vapaa tahto on olemassa universumeissa sekä maatuville maan matos ihmisille että enkeliolennoille...Jumalia itsessään joissa on osa isän Jumalallista olemusta...mutta AINOASTAAN NIISSÄ RAJOISSA JONKA ISÄ JUMALA TODELLA SALLII!!!!!!!!!

https://mega.nz/file/1ARhWQ5A#CHEFDmmwmWMXKWkL14A8VT7hIYMDWEqwX_v83x_Wd-A

Ihminen ei voi kaikessa totuudessa sanoa luojalleen.

"Teen nyt näin etkä voi pysäyttää minua!!!"

Luotu olehto jonka on pakko paskoa pissiä ja jopa runkata päivittäin ei käytännössä TODELLAKAAN toimi luoijastaan itsenäisesti! Suorastaan HYSTEERISEN NAURETTAVA AJATUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2025/07/image-87.png

Kiukuttelua suvaitaan tiettyyn pisteeseen asti. Mielellään niin että huono käytös voidaan korjata ihan niinkuin Kreikankielen sana Kolasis viittaa! Ja jos tarve niin vaatii niin isä Jumala voi tuolla "Jalostajan tulella" ihan kirjaimellisesti vetää mielen SILEÄKSI! Ihan sen verran että niistä pahimmista purin riivaamista ajatuksista päästään eroon. Loppupeleissä JOS isä Jumala sanoo että hän haluaa sinun osallistuvan karitsan hääjuhlin...ihan vaikka myöhäisenä häävieraana...no pienen kurituksen jälkeen sinä kyllä TOTTELET HÄNTÄ! Ei sinulla MAAN MATONEN todellakaan ole ihan kirjaimellisesti MITÄÄN SANOTTAVAA siihen asiaan mutta lähtökohtaisesti Jumala ei halua tehdä mitään sellaista! Kyse on pikemminkin siitä että tuo sinun ns "itsenäinen ja täysin vapaa tahto" on puhtaasti länsimaalaisen teologian + Kreikkalaisen filosofian ja myös viimekädessä Roomalaiskatolisen kirkon LUOMUS joka sieltä kantautui esim meille Suomeen Lutherilaisuuden muodossa. KUN sinä kuolet huomaat sen todella oleva puhdas illuusio! Sinun henkesi on pelkkä pisara meressä ja se viimekädesä palaa suoraan lähettäjänsä luo. Nuo itkupotkuraivarit ja ajatus että sinä voit kuulemma "uhmata" isä Jumalan tahtoa koska olet ns (((vapaa sielu))) on ihan puhtaasti saatanan luoma VALHE koska jos Jumala olisi antanut sinulle tuon surullisen kuuluisan ja hänestä täysin riippumattaoman TAHDON niin hän olisi varsin selvästi ILMAISSUT siitä oman rakkaan poikansa ja myös myöhemmin pyhän hengen väklityksellä jonka Jeesus itse nimenomaan antoi Apostoleille totuuden henkenä LAHJAKSI!!!

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2025/07/image-93.png

Olen pahoillani mutta isän tahtoo toteutuu lopussa...EI SINUN!!!

https://mega.nz/file/yfJ1FIqB#JNmoOMZ5oVQ15-weoXF5azpJFMz4JL0gJkfBsQRfqA4

• Anonyymi

Sun kannattaa lukea David Bentley Hartin That All Shall Be Saved. Siinä Hart esittää samansuuntaisia ajatuksia.

• Anonyymi

Ohoi!

Usko Toivosella on uusi nimi.

Hänet on nimetty Läskiparoniksi.

Nimitys perustuu hänen herraskaisen paronimaiseen keskustelutyyliinsä: hän on kuuntelevinaan muttei ei tosiasiassa kuuntele toisia foorumilaisia, koska hän on ihraisessa hengellisessä ylhäisyydessään päättänyt pitää näitä ymmärtämättöminä alaisinaan.

Kaikki se, mitä hän kirjoittaa, on Jeesuksen oppia, kun taas kaikki eri mieltä olevat kehittelevät "omia oppejaan".

Näin hänen paroniutensa on hyväksi nähnyt.

Läskiparoni on toiselta nimeltään Herra Ihraskainen.

• Anonyymi

Hengellisesti köyhä voi myös tarkoittaa ihmistä, jolle uskonnollinen elämä on sinänsä merkityksetöntä. Hän näkee muotouskonnollisuuden ja tekopyhän uskon lävitse ja kykenee elämään sisällöllisesti rikasta ja hyvää elämää ilman puhetta Jumalasta.

• Anonyymi

Jeesus puhui "vuorisaarnansa "lakiliiton" kansalle . Laki vaatii täydellisyyttä. Ei vain ulkoisesti vaan koko ihmisen täydellisyyttä ajatuksineen yms.

”Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."”
      ‭‭Matteus‬ ‭5‬:‭48‬ ‭FB38‬‬

"Työtätekeväiset"? (lain kautta vanhurskautumista yrittävät ) -- "annan teille levon" uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tuleva lepo.

”Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."”
      ‭‭Matteus‬ ‭11‬:‭28‬-‭30‬ ‭FB38‬‬

”Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille? Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.”
      ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭3‬:‭18‬-‭19‬ ‭FB38‬‬

”Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.

Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti. Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa"; ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".

Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden, niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".

Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä. Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.”
      ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭4‬:‭2‬-‭10‬ ‭FB38‬‬

”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭5‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4428
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3291
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      55
      2560
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2554
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2285
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1681
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1540
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1275
    Aihe