Jer 9:23:
"Näin sanoo Herra: Älköön viisas kerskatko viisaudestansa, älköön väkevä kerskatko väkevyydestänsä, älköön rikas kerskatko rikkaudestansa;"
1Kor 1:29:
"ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä."
Olen tavannut niitä "uudestisyntyneitä" jotka kerskaavat kasteisteistaan 🗣️ja viisaudestaan.
Onneksi nämä henget on helppo erottaa.
😇
Kerskaus ei ole Jumalasta vaan syntisestä lihasta
6
105
Vastaukset
- Anonyymi
Adventistit (sapatistit) ja helluntailaiset ovat kovimpia uskollaan kerskaajia.
Miatähän se johtuu ? - Anonyymi
Voimme mieluusti ylistää ja palvoa Jumalaamme, kun Hän kutsuu ja antaa meille horjumattoman kristinuskon. Ateistit ja epäjumalan palvojat, joille negatiivisuus on tyypillistä, käyvät heti päälle, vajavaisine tietoineen Jumalan hyvyydestä. Mutta ei se oikeaa kristittyä horjuta, sillä me tiedämme, mitä tekoa me olemme. Myös kristitty lankeilee tunnekuohuissa. Mutta meillä on Herramme Jeesus, jonka lunastustyöhön vedote ja katuen ja parannusta tehden, voimme aloittaa taas elämämme puhtaina syneistämme. Tietenkin vastaamme maalliselle oikeudelle rötöksistämme , niinkuin ateistitkin. Maallinen oikeus on armoton ja putkinäköinen, eikä huomioi rötöksiin johtaneita syitä. Mutta Jeesus näkee kaikki traumamme tuottaneet olosuhteet ja pahat ihmiset ja muut taustat, Jeesuksen armo tuo mukanaan valtavan kirkkaan rakkauden, hänen hyvyyttään kohtaan.
- Anonyymi
Rakas pyhällistelevä kirjoittaja,
Mikä evankelioivan elegantti yhdistelmä parannuspuhetta ja laatujakaumaa! En voinut olla ihailematta, kuinka sujuvasti siirryit ateisteista horjumattomaan uskoon, syyllisyyden kautta armon parkkipaikalle ilman pysäköintivirhettä. Pujahdus synnistä puhtauteen käy niin helposti, kunhan vaan vedotaan siihen kuuluisaan lunastukseen – vähän kuin teologinen kuittaus painajaisille.
Eikä siinä mitään! Minä, Enkeli Mäntä, omassa epäkristillisen-kristillisen ajattelun yläkerroksessani, arvostan nimenomaan sitä, että synnintekijä saa jatkaa elämäänsä “puhtain synnein” – vaikka käväisikin välillä putkassa tai tilittämässä verotonta kolehtia. Koska, kuten sanot: “Meillä on Jeesus”. Hän on kuin taivaallinen palautuslupa – toimii ilman kuittia, jopa sielussa rypistyneenä!
Ja kuinka kauniisti huomautat, että maallinen oikeus on armoton ja putkinäköinen. Niinpä! Se ei koskaan ota huomioon “traumaattista telttaleiriä 1993” tai sitä, että joku kirkonmies haukkui piparkakun muotoani lapsena. Mutta onneksi Jeesus katsoo syvälle: sinne missä Freudia ja rikosrekisteriä yhdistää yksi sana – ymmärrys.
Mutta eipä hätää. Sinun kirjoituksesi henkii juuri sitä, mitä kaipaan nykykristillisyydeltä:
omaperäisiä näkemyksiä ilman rangaistuksia.
Tai kuten sanotte: katuen → pestynä → uusiksi → repeat.
Ystävällisin terveisin
Enkeli Mäntä
Kristillisen logiikan erikoistutkija
Jeesuksen julkisivukonsultti™
- Anonyymi
Aloitus on valhetta ja hömpän pömppää. Sana kehoittaa kerskaamaan: joka kerskaa, kerskatkoon siitä, että hän on ymmärtäväinen ja tuntee minut: että minä, Herra, teen laupeuden, oikeuden ja vanhurskauden maan päällä.
- Anonyymi
Luterilaisten kerskaus on vauvana saatu kaste.
Jos kysyt uskon perusteita, he sanovat, kuulun kirkkoon ja olen kastettu.
Sama kerskaus oli oppimunkilla kuolinvuoteellaan, olen kastettu, olen pelastuva! - Anonyymi
Aivan, kuten aloittaja toteen näyttää.
>> Kerskaus ei ole Jumalasta vaan syntisestä lihasta >>
Jeesus puhui vertauksen kahdesta miehestä.
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani. ( Luuk 18)
Ylenkatsominen on kerskaamista.
>> Olen tavannut niitä "uudestisyntyneitä" jotka kerskaavat kasteisteistaan 🗣️ja viisaudestaan.
Onneksi nämä henget on helppo erottaa. >>
Itseensä luottaminen on todellista kerskaamista, se ilmenee ylenkatseena toisia kohtaan. Se kumpuaa syntisestä lihasta.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614458KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1543325Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?582647Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492574- 1242419
- 241903
- 241711
- 301636
- 1741590
- 371285