Kumpi olis parempi ahdistukseen Risolid vai Opamox ?

Anonyymi-ap

Opamoxia voi ottaa tarvittaessa voiko Risoloidia ?
Mikä ero niitten vaikutuksessa on ja tuleeko pahat vieroitusoireet,
jos säännöllisesti syö ?
Opamoxista annoksella 0.5 x 3 vrk:ssa ei tule paljoakaan oireita, vaikka ottaisi
jonakin päivänä vain yhden puolikkaan.

15

381

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minusta tuo on aika paljon, että niitä ottaa kolme päivässä. Bentsoja pitäisi ottaa nykyään pääasiallisesti vain satunnaisesti ettei tule riippuvuutta. Minkä oireen, vaivan, häiriön hoitoon tarviit lääkettä? Risolid on pitkävaikutteisempi, siinä ei niin huomaa mitään "nousuja" vaikka ottaisi useamman tabletin. Tämän takia käytetään mm. alkoholivieroituksessa. Mutta eikö risolid ole lopetettu ja nykyään on käytössä rinnakkaisvalmiste librium? Vai onko aloitettu uudestaan? Ei noissa mitään eroa tosin ole. Muistini mukaan tabletit on samanvärisiäkin, siis risolid ja librium. Ota noita kaikkia mahdollisimman vähän ja koita keksiä muita tapoja lievittää ahdistusta, kuten liikunta ja muut mielenkiintoiset harrastukset.

• Anonyymi

Minulla on ahdistusta ja masennusta. Luulin, että annostus ei ole suuri,
      kun otan puolikkaan 3 x päivässä. Eli 7,5 mg x 3.
      Nykyään olen saanut vähennettyä, otan useimmiten enää 2 x puolikkaan.
      Se kyllä väsyttää jossain vaiheessa, mutta ei haittaa, pääsin juuri eläkkeelle,
      voin torkkua päivällä ja se on hyväkin, armahdus. Sen aikaa on kokematta
      ahdistusta ja yöllä nukkuessa.
      Alunperin Opamox on määrätty minulle ohjeella 1 kertaa kokonainen (15 mg)
      päivässä, mutta kokeilin pärjäänkö puolikkaalla ja pärjään sillä iltapäivään,
      jolloin otan toisen puolikkaan ja aluksi otin vielä kolmannen puolikkaan 17-18 välillä
      iltaa varten. Nyt iltapuolikas on pois. Olen yrittänyt pitkittää aamupillerin ottoa lähelle puoltapäivää ja otan iltapäiväpillerin vastaavasti myöhemmin niin pärjään illan jotenkuten. Yöksi otan 1/2 Zopinoxia.
      Tämmöistä säätöä, en tiedä teenkö viisaasti.
      Risolid ei ilmeisesti väsyttäisi samalla tavalla kuin puolikas Opamoxia,
      senhän onkin tarkoitus väsyttää pienellä annoksella univaikeiksissa olevia ?

ap.

• Anonyymi

Lisäys: En käytä alkoholia ollenkaan.

• Anonyymi

Eikö Risolid ole lopetettu ? Ei sitä edes saa enää ?

• Anonyymi

Sitäpä minäkin ihmettelen, miten puhuu Risolidista ja Libriumista? Aikoinaan tosi kauan sitten L lopetettu ja varmaan lähes 10 v sitten myös Risolid, joka oli minun suuri apu kroonisessa mielen vaivassani vuosikymmenen. Miksei aloittaja vastaa, miten voi olla lääkkeenä nuo L ja R vielä?

• Anonyymi

Mee kuule harrastamaan oikein perkeleesti liikuntaa niin,että hiki virtaa,sen jälkeen saunaan ja hyvää syötävää ja kirja tai leffa ja ajoissa nukkumaan.Helpottaa ahistus ilman lääkkeitä jotka on vaarallisia ja tuhoaa pitkässä juoksussa aivot ja muunkin elämän

• Anonyymi

Ei lääkkeet ole huono asia. Maltillisesti käytettynä niistä on apua . Käytän illalla 1 Opamoxin . Tuntia ennen nukkumaanmenoa. Hyvä lääke. Olen ottanut joskus yhden, kun olen mennyt hammaslääkäriin. Olen silloin rohkeampi. Sitten jälkeenpäin väsyttää.

• Anonyymi

Miksi tulet tänne ihan väärälle palstalle kiroilemaan?!

• Anonyymi

Kysymykseni oli: Kumpi olis parempi ahdistukseen Risolid vai Opamox ?

Syön Opamoxia (niin vähän kuin mahdollista) ja pohdin olisiko joku lääke parempi sekamuotoiseen ahdistus-masennukseen, esim. Risolid parempi,
      mutta myöhemmin huomasin, ettei sitä edes saa enää.

ap.

• Anonyymi

Benstoja ei saa käyttää joka päivä, koska muutoin tulee aina lopulta toleranssi ja niihin syntyy riippuvuus. Risolid on voimakkaampi kuin Opamox. Kuitenkin olisi parempi, jos kokeilisit ahdistukseen esim. Ataraxia tai Anksilonia, koska nämä eivät aiheuta riippuvuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Benstoja ei saa käyttää joka päivä, koska muutoin tulee aina lopulta toleranssi ja niihin syntyy riippuvuus. Risolid on voimakkaampi kuin Opamox. Kuitenkin olisi parempi, jos kokeilisit ahdistukseen esim. Ataraxia tai Anksilonia, koska nämä eivät aiheuta riippuvuutta.

vitut tule. Itselläni käytössä Xanor Depot 4mg aamuisin jo yli kymmenettä vuotta paniikkihäiriöön ja edelleen toimii erittäin hyvin. Annostus aloitettiin 1mg ja nostettiin niin kauan että oireeni olivat siedettävät. Lääkärini myös sanoi että ei ole toleranssin nousua jos lääke ei auta pienellä annoksella.. vasta sitten kun on löydetty sopiva lääkinnällinen annostus ja sitä pitää nostaa on kyse joko toleranssin noususta tai sairauden pahentumisesta. Sekin pitää aina selvittää.

• Anonyymi

Mikä aloittajaa ahdistaa. Eläkkeellä ollessa ei ole työstressiä ja eikö ne tulotkin ole vakaat joka kuukausi.

• Anonyymi

Mistä luit, että aloittaja on eläkkeellä ? Siks toisekseen eläkeläinen ei ole mitenkään
        "suojattu" ahdistukselta.

• Anonyymi

Mitä haittoja Opamoxin pitkäaikaisesta käytöstä voi tulla annostuksella
      puolikas kahdesti päivässä ?
      Ymmärtääkseni moni syö enemmän ja vahvempiakin bentsoja kauan.

• Anonyymi

Lääkäri yrittää ottaa Opmaxin pois annostuksella 2 x puolikas päivässä
      ja ehdottaa viittä kuutta lääkettää tilalle, vaikka minulle sopii vain Opamox
      ja pärjään sen kanssa hyvin. Ei ole tullut tarvetta nostaa annosta.
      Pikemminkin joskus pärjään yhdellä puolikkaalla, mutta kokoaan ilman
      en pärjää.
      Muista lääkkeistä minulla on kokemusta ja niistä jokainen aiheuttaa minulle
      ainakin lisääntyviä sydämen toiminnan häiriöitä. Sitä aiheuttavat käsikauppakipulääkkeetkin. Lääkäri ei usko, vaikka minä itse ne oireet
      tunnen. Hänen mielestään hänen ehdottamistaan lääkkeistä ei voi tulla.
      Kysyin viimeksi oletko itse syönyt niitä ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      181
      16790
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      90
      3775
    3. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      27
      1834
    4. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      1514
    5. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      55
      1471
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      160
      1417
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1314
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1284
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1101
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      209
      1043
    Aihe