Kumpi olis parempi ahdistukseen Risolid vai Opamox ?

Anonyymi-ap

Opamoxia voi ottaa tarvittaessa voiko Risoloidia ?
Mikä ero niitten vaikutuksessa on ja tuleeko pahat vieroitusoireet,
jos säännöllisesti syö ?
Opamoxista annoksella 0.5 x 3 vrk:ssa ei tule paljoakaan oireita, vaikka ottaisi
jonakin päivänä vain yhden puolikkaan.

6

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Minusta tuo on aika paljon, että niitä ottaa kolme päivässä. Bentsoja pitäisi ottaa nykyään pääasiallisesti vain satunnaisesti ettei tule riippuvuutta. Minkä oireen, vaivan, häiriön hoitoon tarviit lääkettä? Risolid on pitkävaikutteisempi, siinä ei niin huomaa mitään "nousuja" vaikka ottaisi useamman tabletin. Tämän takia käytetään mm. alkoholivieroituksessa. Mutta eikö risolid ole lopetettu ja nykyään on käytössä rinnakkaisvalmiste librium? Vai onko aloitettu uudestaan? Ei noissa mitään eroa tosin ole. Muistini mukaan tabletit on samanvärisiäkin, siis risolid ja librium. Ota noita kaikkia mahdollisimman vähän ja koita keksiä muita tapoja lievittää ahdistusta, kuten liikunta ja muut mielenkiintoiset harrastukset.

• Anonyymi
      UUSI

Minulla on ahdistusta ja masennusta. Luulin, että annostus ei ole suuri,
      kun otan puolikkaan 3 x päivässä. Eli 7,5 mg x 3.
      Nykyään olen saanut vähennettyä, otan useimmiten enää 2 x puolikkaan.
      Se kyllä väsyttää jossain vaiheessa, mutta ei haittaa, pääsin juuri eläkkeelle,
      voin torkkua päivällä ja se on hyväkin, armahdus. Sen aikaa on kokematta
      ahdistusta ja yöllä nukkuessa.
      Alunperin Opamox on määrätty minulle ohjeella 1 kertaa kokonainen (15 mg)
      päivässä, mutta kokeilin pärjäänkö puolikkaalla ja pärjään sillä iltapäivään,
      jolloin otan toisen puolikkaan ja aluksi otin vielä kolmannen puolikkaan 17-18 välillä
      iltaa varten. Nyt iltapuolikas on pois. Olen yrittänyt pitkittää aamupillerin ottoa lähelle puoltapäivää ja otan iltapäiväpillerin vastaavasti myöhemmin niin pärjään illan jotenkuten. Yöksi otan 1/2 Zopinoxia.
      Tämmöistä säätöä, en tiedä teenkö viisaasti.
      Risolid ei ilmeisesti väsyttäisi samalla tavalla kuin puolikas Opamoxia,
      senhän onkin tarkoitus väsyttää pienellä annoksella univaikeiksissa olevia ?

ap.

• Anonyymi
        UUSI

Lisäys: En käytä alkoholia ollenkaan.

• Anonyymi
      UUSI

Eikö Risolid ole lopetettu ? Ei sitä edes saa enää ?

• Anonyymi
      UUSI

Mee kuule harrastamaan oikein perkeleesti liikuntaa niin,että hiki virtaa,sen jälkeen saunaan ja hyvää syötävää ja kirja tai leffa ja ajoissa nukkumaan.Helpottaa ahistus ilman lääkkeitä jotka on vaarallisia ja tuhoaa pitkässä juoksussa aivot ja muunkin elämän

• Anonyymi
        UUSI

Ei lääkkeet ole huono asia. Maltillisesti käytettynä niistä on apua . Käytän illalla 1 Opamoxin . Tuntia ennen nukkumaanmenoa. Hyvä lääke. Olen ottanut joskus yhden, kun olen mennyt hammaslääkäriin. Olen silloin rohkeampi. Sitten jälkeenpäin väsyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      32
      2891
    2. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      173
      2285
    3. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      62
      2264
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      1978
    5. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1336
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1333
    7. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      13
      1318
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10