Mikä, ja missä on Valittu kansa? Tästäkin kun ollaan niin monta mieltä. Joidenkin mukaan he ovat juutalaisia, kristittyjen mukaan he ovat kristityjä ja Afrikastakin on joku valittu kansa lähtöisin.
Valittu kansa - Evl.fi https://share.google/gknekwu9uAvGFjpvc
Minä olen aina ajatellut että, Aabrahamin, Iisakin ja Jaagobin Jumala määritti oman kansansa ja se kansa on Israel.
Valittu kansa
26
188
Vastaukset
- Anonyymi
https://rapsodia.info/category/pastori-chris-live-videot/
Me olemme valittu kansa. Jumala haluaa, että sinäkin kuulut siihen. - Anonyymi
Tämä on kyllä kummallinen ilmiö, että jos ei ole tietoa, luullaan, että asiat voivat sitten olla mielipiteitä.
Kun puhutaan 'Jumalan valitusta kansasta' he eivät ole juutalaiset, vaan Israelilaiset.
Juutalaisten Jumala ei ole Israelin Jumala, joka kielsi viattoman veren vuodattamisen, vaan juutalaisten Jumala on Baal-uhrikulttijumala, jolla uhrataan ihmisiäkin, ja jota Jeesus sanoo Raamatussa Saatanaksi ja valheen isäksi.
Mutta juutalaiseen opiiin juutalaisen luomana perustuu myös kristiusko ja islam. Kyseessä on ilmestyskirjan luvun 13 puhuva Pedon kuva.- Anonyymi
Ja Israelin kadonneita heimoja ei ole löytynyt, tappoivatko juutalaiset heidät sitten jo muinoin sukupuuttoon.
- Anonyymi
Juutalaiset ovat valittu kansa.
- Anonyymi
Israelin Jumala on kanssasi erimieltä - Jeremia:
"7:30 Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen.7:31 Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut.
15:1 Ja Herra sanoi minulle: "Vaikka Mooses ja Samuel seisoisivat minun edessäni, ei minun sieluni taipuisi tämän kansan puoleen. Aja heidät pois minun kasvojeni edestä, he menkööt!"
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=jer&luku=7 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"7:30 Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen.7:31 Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut.
15:1 Ja Herra sanoi minulle: "Vaikka Mooses ja Samuel seisoisivat minun edessäni, ei minun sieluni taipuisi tämän kansan puoleen. Aja heidät pois minun kasvojeni edestä, he menkööt!"
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=jer&luku=7Ja laittakaapa nyt oikeaan kuosiin näiden kristityjen/uskovaisten juutalaisuuteen perustuvat synti/viha/homopuheet, jotka perustuvat juutalaisen opin valheisiin tyylillä "mitä sanoo Raamattu" siitä ja tästä asiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja laittakaapa nyt oikeaan kuosiin näiden kristityjen/uskovaisten juutalaisuuteen perustuvat synti/viha/homopuheet, jotka perustuvat juutalaisen opin valheisiin tyylillä "mitä sanoo Raamattu" siitä ja tästä asiasta.
Nimittäin juutalaisten huijaus on myös Raamatusta todistettavissa, kuten on todistettu arkeologisin löydöksin ja viimmeksi teologit kirjallaan juutalaisten Jumalan iästä - kuten Jeesus sanoi - kyseessä on Saatana ja kaiken valheen isä.
- Anonyymi
Miksi jatkuvasti valehtelet muiden valehtelusta..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=jer&luku=7Raamatun mukaan juutalaiset ovat Jumalan valittu kansa; ei siksi, että he olisivat parempia kuin muut, vaan koska Jumala valitsi heidät tehtävään: tuomaan maailmaan tuntemus Jumalasta ja lopulta Messias (esim. 5. Moos. 7:6–8, Jes. 49:6). Valinta on siis ensisijaisesti vastuun ja tehtävän antamista.
Kyseisen Jeremian kirjan konteksti:
Kohdissa Jumala tuomitsee kansansa synnit. Profeetta Jeremia toimi aikana, jolloin kansa oli syvästi luopunut Jumalan käskyistä. Näissä jakeissa Jumala ei kuitenkaan kumoa kansansa valintaa, vaan nuhtelee sitä, koska se on valittu.
Valittu kansa ei tarkoita vapautusta vastuusta; päinvastoin, se tarkoittaa suurempaa vastuuta ja myös suurempia seurauksia tottelemattomuudesta (ks. 3. Moos. 26).
Jumalan torjutus Jeremian aikana on ajallinen rangaistus, ei ikuinen hylkäys.
Valinta ei tarkoita jatkuvaa hyväksyntää:
Raamatussa Jumala usein toruu kansaansa, mutta silti pysyy liitossaan. Esimerkiksi Roomalaiskirjeessä Paavali sanoo:
”Eivätkö he ole enää Jumalan kansaa? Ei suinkaan!" (Room. 11:1)
Ja myöhemmin:
"Jumalan armolahjat ja kutsu ovat peruuttamattomia."(Room. 11:29)
- Anonyymi
Uni versum ei on ääretön.
Miten juuri juutalaiset muka olisi valittu kansa kun maailmankaikkeus on sivilisaatioita pullollaan
Meidän tasolla, alemmalla tai paljon ylemmällä tasolla sivistyksesään olevia sivilisaatioita.- Anonyymi
Eihän kyse ole muusta kuin valheesta ja vallankäytöstä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän kyse ole muusta kuin valheesta ja vallankäytöstä.
Israelin olemassaolo TODISTAA sen, että Jumala on olemassa.
Tuota kansaa on yritetty hävittää useita kertoja ja vielä vaan se on olemassa ja voi hyvin.
Ensimmäisen kerran yritti kuningas Ahasveroksen , Xerxes I:n neuvonantaja Haaman tuhota tuota kansaa vuonna 500 eKr ja sen jälkeen sitä ovat yrittäneet monet muut kuninkaat, mutta koska Jumala on varjellut sitä, niin Israel on vaan olemassa.
Viimeinen "yrittäjä" oli Hitler. Missä hän on nyt?
Monet valtiot, jotka elivät samaan aikaan 500-luvulla, ovat kadonneet historian hämärään. Israelin olemassaolo ON IHME! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israelin olemassaolo TODISTAA sen, että Jumala on olemassa.
Tuota kansaa on yritetty hävittää useita kertoja ja vielä vaan se on olemassa ja voi hyvin.
Ensimmäisen kerran yritti kuningas Ahasveroksen , Xerxes I:n neuvonantaja Haaman tuhota tuota kansaa vuonna 500 eKr ja sen jälkeen sitä ovat yrittäneet monet muut kuninkaat, mutta koska Jumala on varjellut sitä, niin Israel on vaan olemassa.
Viimeinen "yrittäjä" oli Hitler. Missä hän on nyt?
Monet valtiot, jotka elivät samaan aikaan 500-luvulla, ovat kadonneet historian hämärään. Israelin olemassaolo ON IHME!Amerikan aseiden ansiosta Israel on vielä olemassa. Jumala on huuhaata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amerikan aseiden ansiosta Israel on vielä olemassa. Jumala on huuhaata.
Jumalan ansiota sekin, että Amerikka on suojelemassa Israelia
- Anonyymi
Valitun kansan tehtävä päättyi Jeesukseen eli Kristukseen. Juutalaiset eivät enää ole valittu kansa,vaan kuten muutkin kansat.
- Anonyymi
Juutalainen kansa on valittu kärsimään meidän puolestamme. Niin on tapahtunut läpi historian.
Musikaalissa "Viulunsoittaja katolla" rukoilee maitomies Tevje, jonka kotikylässä vainotaan juutalaisia, "Herra, etkö sinä voisi valita välillä jo jotain toista kansaa."
- Anonyymi
c3po osasi 6 miljoonaa kieltä , se kertoo paljon , se 🤔
- Anonyymi
Minäkö olisin tyytynyt tämän asian todistamaan vain yhdellä luvulla Jeremiasta?! En ollenkaan kopioinut Raamatusta, että miten juutalaiset tappoivat Israeli heimon, en Paavalin wikilinkistä Benjamilaista, en Jeesuksen sanoja, että he ovat raatelevia susia, joka yhdistyy 1.Mooseeksen kirjaan, en Jahven puhetta 5.Moos.13, en todistanut, että Jeesus olikin israelilainen, ei juutalainen. Onpa omituista?!
- Anonyymi
Ei kai kukaan edes yhdestä Jeremian luvusta nyt mitään saakaan irti, kun kyseessä on laaja kokonaisuus, kun juutalaiset huijasivat Jeesuksen nimeä hyväksikäyttäen Israelin Jumalan tilalle Baal-jumalan, jota Jeesus sanoi Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai kukaan edes yhdestä Jeremian luvusta nyt mitään saakaan irti, kun kyseessä on laaja kokonaisuus, kun juutalaiset huijasivat Jeesuksen nimeä hyväksikäyttäen Israelin Jumalan tilalle Baal-jumalan, jota Jeesus sanoi Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.
Pitäisiköhän uskovaisten kirjoittaa Raamattu uusiksi, kun totuus Raamatusta toistuvasti pääty aina sensuuriin. Onko siis ihme, jos Päivi Räsänen raamattukäräjillä jo ennusteli, että Raamattu tullaan kieltämään?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisiköhän uskovaisten kirjoittaa Raamattu uusiksi, kun totuus Raamatusta toistuvasti pääty aina sensuuriin. Onko siis ihme, jos Päivi Räsänen raamattukäräjillä jo ennusteli, että Raamattu tullaan kieltämään?!
En yhtään enää kestä pappien, lahkojen, uskovaisten hymistelyä - Raamattu vain toiseen käteensä ja sitten ollaan niin lähimmäisten rakkaita. Ja kuvassa takana on Jeesus äärimmäisen julmalla tavalla kuoliaaksi kidutettu ja nauloilla hakattu ristiin. Miten nämä kehtaavat valehdella, että mitä siellä Raamatussa kristinuskon opista todellisuudessa puhutaan!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En yhtään enää kestä pappien, lahkojen, uskovaisten hymistelyä - Raamattu vain toiseen käteensä ja sitten ollaan niin lähimmäisten rakkaita. Ja kuvassa takana on Jeesus äärimmäisen julmalla tavalla kuoliaaksi kidutettu ja nauloilla hakattu ristiin. Miten nämä kehtaavat valehdella, että mitä siellä Raamatussa kristinuskon opista todellisuudessa puhutaan!!!
Te palvotte sen hyvän opin opettajaa kiroamalla ristiin, ja julistatte ehtoollisella hänen kuolemaansa Raamatun mukaan, kuvitellen veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä, ettei teidän tarvitse vastata teoistanne. Ja sitten naama loistaen suu muikeassa hymyssä julistatte Herran sanaa. Niin minkähän Herran?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te palvotte sen hyvän opin opettajaa kiroamalla ristiin, ja julistatte ehtoollisella hänen kuolemaansa Raamatun mukaan, kuvitellen veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä, ettei teidän tarvitse vastata teoistanne. Ja sitten naama loistaen suu muikeassa hymyssä julistatte Herran sanaa. Niin minkähän Herran?!
Kaikki vastaavat teoistaan tuomiolla. Anteeksisaaminen on eri asia. Tuomiolla ei enää anteeksi anneta, on jo eläessään täytynyt saada anteeksi todelliset syntinsä ja syyllisyytensä. (Room. 3)
"Uskokaa evankeliumi Kristuksesta ennen kuin on myöhäistä eli tehkää parannus tänään!" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki vastaavat teoistaan tuomiolla. Anteeksisaaminen on eri asia. Tuomiolla ei enää anteeksi anneta, on jo eläessään täytynyt saada anteeksi todelliset syntinsä ja syyllisyytensä. (Room. 3)
"Uskokaa evankeliumi Kristuksesta ennen kuin on myöhäistä eli tehkää parannus tänään!"Niin, sinne tuomiolle menevätkin vain ne kadotuksen tietä helvettiin, jotka uskoivat Paavalia, että Saatana on Jumala.
Ja se tuomio Raamatun mukaan on vain YKSI TEKO, kun uskoitte .
Löytyy edelleen Paavalin 1.Korintolaiskirje 3:13- SE PÄIVÄ TULESSA ILMESTYY, JOKA NÄYTTÄÄ TEIDÄN TEKONNE - USKOA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, sinne tuomiolle menevätkin vain ne kadotuksen tietä helvettiin, jotka uskoivat Paavalia, että Saatana on Jumala.
Ja se tuomio Raamatun mukaan on vain YKSI TEKO, kun uskoitte .
Löytyy edelleen Paavalin 1.Korintolaiskirje 3:13- SE PÄIVÄ TULESSA ILMESTYY, JOKA NÄYTTÄÄ TEIDÄN TEKONNE - USKOA.Ja se Jeesuksen tie edelleenkin vei paratiisiin takaisin, eikä siellä pala tuli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se Jeesuksen tie edelleenkin vei paratiisiin takaisin, eikä siellä pala tuli.
Löytyy Matteuksen evankeliumi, 7. luku.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614398KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523221Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo482512Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?512465- 1022154
- 241893
- 231642
- 301616
- 1611484
- 351261