Valittu kansa

Anonyymi-ap

Mikä, ja missä on Valittu kansa? Tästäkin kun ollaan niin monta mieltä. Joidenkin mukaan he ovat juutalaisia, kristittyjen mukaan he ovat kristityjä ja Afrikastakin on joku valittu kansa lähtöisin.
Valittu kansa - Evl.fi https://share.google/gknekwu9uAvGFjpvc

Minä olen aina ajatellut että, Aabrahamin, Iisakin ja Jaagobin Jumala määritti oman kansansa ja se kansa on Israel.

123

628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Tämä on kyllä kummallinen ilmiö, että jos ei ole tietoa, luullaan, että asiat voivat sitten olla mielipiteitä.

Kun puhutaan 'Jumalan valitusta kansasta' he eivät ole juutalaiset, vaan Israelilaiset.

Juutalaisten Jumala ei ole Israelin Jumala, joka kielsi viattoman veren vuodattamisen, vaan juutalaisten Jumala on Baal-uhrikulttijumala, jolla uhrataan ihmisiäkin, ja jota Jeesus sanoo Raamatussa Saatanaksi ja valheen isäksi.

Mutta juutalaiseen opiiin juutalaisen luomana perustuu myös kristiusko ja islam. Kyseessä on ilmestyskirjan luvun 13 puhuva Pedon kuva.

• Anonyymi

Ja Israelin kadonneita heimoja ei ole löytynyt, tappoivatko juutalaiset heidät sitten jo muinoin sukupuuttoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Israelin kadonneita heimoja ei ole löytynyt, tappoivatko juutalaiset heidät sitten jo muinoin sukupuuttoon.

Saattoi olla. Profeetatkin tappoivat.

• Anonyymi

Juutalaiset ovat valittu kansa.

• Anonyymi

Israelin Jumala on kanssasi erimieltä - Jeremia:

"7:30 Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen.7:31 Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut.

15:1 Ja Herra sanoi minulle: "Vaikka Mooses ja Samuel seisoisivat minun edessäni, ei minun sieluni taipuisi tämän kansan puoleen. Aja heidät pois minun kasvojeni edestä, he menkööt!"

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=jer&luku=7

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"7:30 Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen.7:31 Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut.

15:1 Ja Herra sanoi minulle: "Vaikka Mooses ja Samuel seisoisivat minun edessäni, ei minun sieluni taipuisi tämän kansan puoleen. Aja heidät pois minun kasvojeni edestä, he menkööt!"

Ja laittakaapa nyt oikeaan kuosiin näiden kristityjen/uskovaisten juutalaisuuteen perustuvat synti/viha/homopuheet, jotka perustuvat juutalaisen opin valheisiin tyylillä "mitä sanoo Raamattu" siitä ja tästä asiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja laittakaapa nyt oikeaan kuosiin näiden kristityjen/uskovaisten juutalaisuuteen perustuvat synti/viha/homopuheet, jotka perustuvat juutalaisen opin valheisiin tyylillä "mitä sanoo Raamattu" siitä ja tästä asiasta.

Nimittäin juutalaisten huijaus on myös Raamatusta todistettavissa, kuten on todistettu arkeologisin löydöksin ja viimmeksi teologit kirjallaan juutalaisten Jumalan iästä - kuten Jeesus sanoi - kyseessä on Saatana ja kaiken valheen isä.

• Anonyymi

Miksi jatkuvasti valehtelet muiden valehtelusta..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan juutalaiset ovat Jumalan valittu kansa; ei siksi, että he olisivat parempia kuin muut, vaan koska Jumala valitsi heidät tehtävään: tuomaan maailmaan tuntemus Jumalasta ja lopulta Messias (esim. 5. Moos. 7:6–8, Jes. 49:6). Valinta on siis ensisijaisesti vastuun ja tehtävän antamista.

Kyseisen Jeremian kirjan konteksti:

Kohdissa Jumala tuomitsee kansansa synnit. Profeetta Jeremia toimi aikana, jolloin kansa oli syvästi luopunut Jumalan käskyistä. Näissä jakeissa Jumala ei kuitenkaan kumoa kansansa valintaa, vaan nuhtelee sitä, koska se on valittu.

Valittu kansa ei tarkoita vapautusta vastuusta; päinvastoin, se tarkoittaa suurempaa vastuuta ja myös suurempia seurauksia tottelemattomuudesta (ks. 3. Moos. 26).
        Jumalan torjutus Jeremian aikana on ajallinen rangaistus, ei ikuinen hylkäys.

Valinta ei tarkoita jatkuvaa hyväksyntää:

Raamatussa Jumala usein toruu kansaansa, mutta silti pysyy liitossaan. Esimerkiksi Roomalaiskirjeessä Paavali sanoo:
        ”Eivätkö he ole enää Jumalan kansaa? Ei suinkaan!" (Room. 11:1)

Ja myöhemmin:

"Jumalan armolahjat ja kutsu ovat peruuttamattomia."(Room. 11:29)

• Anonyymi

Egyptissä kehittyi eri heimoja eri suuntiin ja kieliä. Eihän ne enää ole valittuja kun ovat sekaantuneet muihin ja muissa uskonnoissa. Hylkäsivät Jeesuksen mutta budha käy. Hinduissa heitä on hakaristinä shamaaneja . Hakaristi hindujen temppeleissä on hakaristinä. Kun ne on kaikkien kanssa nainut niin ovat sekaheimoja kleopatrojen kanssa lapsia mitä ne on ?? Arabeja ?? Kiinalaisia ?? Mongoloideja? Kurdeja??? Kurdilla on moskeijassa juutalaisia vaimoja mitä luulet niiden lapset on ???? Ne ei kadonnut ne sekaantuu muihin. On niillä kristittyjä puolisoita kuinhelluntailaisia. Ompa vapaakirkosta myös. Mitä ne nyt sitten on. Narkomaanijengeissä ? Joogassa ? Guruja. Faaraoilla . Entä mikä faaraon ja juutalaisen lapsi on ?? Sehän on egyptiläinen. Ei ole väliä onko millainen mulkku esinahkalla tai ilman kun orjatkin silvottiin . Egyptissä. Vanha liitto vanheni Jeesus lunasti lupaukset alkoi uusi liitto. Huomaatte kyllä että sen ajan ymmärrys ei ollut sama kuin nykyään on. Asioista. Ennen selviteltiin Jumalalla normi asioita koska ei ollut sanoja muuhun. Nykyään on sanoja. Asioille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne teki pahoja tekoja sitten veti uskonnollisuuden kulissin sen päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimittäin juutalaisten huijaus on myös Raamatusta todistettavissa, kuten on todistettu arkeologisin löydöksin ja viimmeksi teologit kirjallaan juutalaisten Jumalan iästä - kuten Jeesus sanoi - kyseessä on Saatana ja kaiken valheen isä.

Kyllä ne valehtelee eksyttää joutuu kuin väärentää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan juutalaiset ovat Jumalan valittu kansa; ei siksi, että he olisivat parempia kuin muut, vaan koska Jumala valitsi heidät tehtävään: tuomaan maailmaan tuntemus Jumalasta ja lopulta Messias (esim. 5. Moos. 7:6–8, Jes. 49:6). Valinta on siis ensisijaisesti vastuun ja tehtävän antamista.

Kyseisen Jeremian kirjan konteksti:

Kohdissa Jumala tuomitsee kansansa synnit. Profeetta Jeremia toimi aikana, jolloin kansa oli syvästi luopunut Jumalan käskyistä. Näissä jakeissa Jumala ei kuitenkaan kumoa kansansa valintaa, vaan nuhtelee sitä, koska se on valittu.

Valittu kansa ei tarkoita vapautusta vastuusta; päinvastoin, se tarkoittaa suurempaa vastuuta ja myös suurempia seurauksia tottelemattomuudesta (ks. 3. Moos. 26).
        Jumalan torjutus Jeremian aikana on ajallinen rangaistus, ei ikuinen hylkäys.

Valinta ei tarkoita jatkuvaa hyväksyntää:

Raamatussa Jumala usein toruu kansaansa, mutta silti pysyy liitossaan. Esimerkiksi Roomalaiskirjeessä Paavali sanoo:
        ”Eivätkö he ole enää Jumalan kansaa? Ei suinkaan!" (Room. 11:1)

Ja myöhemmin:

"Jumalan armolahjat ja kutsu ovat peruuttamattomia."(Room. 11:29)

Varmaan tää ; 4 Mooses 23

• Anonyymi

Uni versum ei on ääretön.
      Miten juuri juutalaiset muka olisi valittu kansa kun maailmankaikkeus on sivilisaatioita pullollaan
      Meidän tasolla, alemmalla tai paljon ylemmällä tasolla sivistyksesään olevia sivilisaatioita.

• Anonyymi

Eihän kyse ole muusta kuin valheesta ja vallankäytöstä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Israelin olemassaolo TODISTAA sen, että Jumala on olemassa.
        Tuota kansaa on yritetty hävittää useita kertoja ja vielä vaan se on olemassa ja voi hyvin.
        Ensimmäisen kerran yritti kuningas Ahasveroksen , Xerxes I:n neuvonantaja Haaman tuhota tuota kansaa vuonna 500 eKr ja sen jälkeen sitä ovat yrittäneet monet muut kuninkaat, mutta koska Jumala on varjellut sitä, niin Israel on vaan olemassa.

Viimeinen "yrittäjä" oli Hitler. Missä hän on nyt?

Monet valtiot, jotka elivät samaan aikaan 500-luvulla, ovat kadonneet historian hämärään. Israelin olemassaolo ON IHME!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuota kansaa on yritetty hävittää useita kertoja ja vielä vaan se on olemassa ja voi hyvin.
        Ensimmäisen kerran yritti kuningas Ahasveroksen , Xerxes I:n neuvonantaja Haaman tuhota tuota kansaa vuonna 500 eKr ja sen jälkeen sitä ovat yrittäneet monet muut kuninkaat, mutta koska Jumala on varjellut sitä, niin Israel on vaan olemassa.

Monet valtiot, jotka elivät samaan aikaan 500-luvulla, ovat kadonneet historian hämärään. Israelin olemassaolo ON IHME!

Amerikan aseiden ansiosta Israel on vielä olemassa. Jumala on huuhaata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amerikan aseiden ansiosta Israel on vielä olemassa. Jumala on huuhaata.

Jumalan ansiota sekin, että Amerikka on suojelemassa Israelia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos heimo juutalainen nai romaniheimoista ja syntyy lapsi joka käyttää romaniheimon sossun maksanutta heimomekkoa niin eikä silloin olla sekoitus ja kun ovat luterilainen jäseniä. Niin mikä tää mix on. Tai juutalainen oletettu nai venäjän ortodokskirkon miestä ja ovat irtodokseja . Entä juutalainen nainen jonka mies on suldan Tunisiassa Egyptin HEIMOISTA. Mitä niiden lapset kun ne kuuluu moskeijaan? Entä hinduissa hilluva juutalainen( joka väittää olleensa ) joka kuuluu hinduyhteisöön niin mikäs se on. Ne on sekaisin kuin seinäkellot . Puoli sitä puoli tätä tota. Monia jumalia kuin Egyptissä on. Jopa patsaita. Nykyään nimi muslimi hindu budha juutalainen viittaa sekoitukseen ja niihin jotka kieltää Jeesuksen tai jotka myöntää mutta ei usko kuitenkaan. Raha politiikka on Jumalan asemassa monella kuin työ oli Venäjällä Kiinassa Arabiassa työjumala. Kaikille kuuluu peruselatus hoiva vesi ruoka riippumatta mikä uskonto mikä heimo mikä kieli ja maa. On juutalaisia berberien kuin druusien puolisona kuin poppamiesten . Onhan heitä HAAREMEISSA yhtä paljon kuin arabeja. Venäjän muslimeille on haaremeja. Afrikassa on. Alkuasukas touhuja. Yksi ukko 20 vaimoa. Nykyään kun nainen saa valita itse ja pitää tai olla pitämättä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

JAPANISSA ON HINDU TEMPPELEITÄ MISSÄ SISÄLLÄ ON HAKARISTEJÄ. OLIKO HITLER HINDU ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristityt on sen uuden liiton JUMALAN KANSA VALITTUJA SILMÄTERIÄ EI ENÄÄ ELUKAN VERIÄ VAAN MESSIAS ITSE .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Piru on Israelin suojelija. Murhaaja aikojen alusta ja suosii siksi Israelia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epäilen paremminkin isää Perkelettä,maailman hallitsijaa ja epäporun synnyttäjä. Nykyisrael on hyvä työkalunsa.

• "Miten juuri juutalaiset muka olisi valittu kansa kun maailmankaikkeus on sivilisaatioita pullollaan"

Mielenkiintoinen näkökulma.

• Anonyymi

Valitun kansan tehtävä päättyi Jeesukseen eli Kristukseen. Juutalaiset eivät enää ole valittu kansa,vaan kuten muutkin kansat.

• Anonyymi

Juutalainen kansa on valittu kärsimään meidän puolestamme. Niin on tapahtunut läpi historian.

Musikaalissa "Viulunsoittaja katolla" rukoilee maitomies Tevje, jonka kotikylässä vainotaan juutalaisia, "Herra, etkö sinä voisi valita välillä jo jotain toista kansaa."

• Anonyymi

c3po osasi 6 miljoonaa kieltä , se kertoo paljon , se 🤔

• Anonyymi

Minäkö olisin tyytynyt tämän asian todistamaan vain yhdellä luvulla Jeremiasta?! En ollenkaan kopioinut Raamatusta, että miten juutalaiset tappoivat Israeli heimon, en Paavalin wikilinkistä Benjamilaista, en Jeesuksen sanoja, että he ovat raatelevia susia, joka yhdistyy 1.Mooseeksen kirjaan, en Jahven puhetta 5.Moos.13, en todistanut, että Jeesus olikin israelilainen, ei juutalainen. Onpa omituista?!

• Anonyymi

Ei kai kukaan edes yhdestä Jeremian luvusta nyt mitään saakaan irti, kun kyseessä on laaja kokonaisuus, kun juutalaiset huijasivat Jeesuksen nimeä hyväksikäyttäen Israelin Jumalan tilalle Baal-jumalan, jota Jeesus sanoi Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai kukaan edes yhdestä Jeremian luvusta nyt mitään saakaan irti, kun kyseessä on laaja kokonaisuus, kun juutalaiset huijasivat Jeesuksen nimeä hyväksikäyttäen Israelin Jumalan tilalle Baal-jumalan, jota Jeesus sanoi Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.

Pitäisiköhän uskovaisten kirjoittaa Raamattu uusiksi, kun totuus Raamatusta toistuvasti pääty aina sensuuriin. Onko siis ihme, jos Päivi Räsänen raamattukäräjillä jo ennusteli, että Raamattu tullaan kieltämään?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisiköhän uskovaisten kirjoittaa Raamattu uusiksi, kun totuus Raamatusta toistuvasti pääty aina sensuuriin. Onko siis ihme, jos Päivi Räsänen raamattukäräjillä jo ennusteli, että Raamattu tullaan kieltämään?!

En yhtään enää kestä pappien, lahkojen, uskovaisten hymistelyä - Raamattu vain toiseen käteensä ja sitten ollaan niin lähimmäisten rakkaita. Ja kuvassa takana on Jeesus äärimmäisen julmalla tavalla kuoliaaksi kidutettu ja nauloilla hakattu ristiin. Miten nämä kehtaavat valehdella, että mitä siellä Raamatussa kristinuskon opista todellisuudessa puhutaan!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En yhtään enää kestä pappien, lahkojen, uskovaisten hymistelyä - Raamattu vain toiseen käteensä ja sitten ollaan niin lähimmäisten rakkaita. Ja kuvassa takana on Jeesus äärimmäisen julmalla tavalla kuoliaaksi kidutettu ja nauloilla hakattu ristiin. Miten nämä kehtaavat valehdella, että mitä siellä Raamatussa kristinuskon opista todellisuudessa puhutaan!!!

Te palvotte sen hyvän opin opettajaa kiroamalla ristiin, ja julistatte ehtoollisella hänen kuolemaansa Raamatun mukaan, kuvitellen veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä, ettei teidän tarvitse vastata teoistanne. Ja sitten naama loistaen suu muikeassa hymyssä julistatte Herran sanaa. Niin minkähän Herran?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Te palvotte sen hyvän opin opettajaa kiroamalla ristiin, ja julistatte ehtoollisella hänen kuolemaansa Raamatun mukaan, kuvitellen veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä, ettei teidän tarvitse vastata teoistanne. Ja sitten naama loistaen suu muikeassa hymyssä julistatte Herran sanaa. Niin minkähän Herran?!

Kaikki vastaavat teoistaan tuomiolla. Anteeksisaaminen on eri asia. Tuomiolla ei enää anteeksi anneta, on jo eläessään täytynyt saada anteeksi todelliset syntinsä ja syyllisyytensä. (Room. 3)
        "Uskokaa evankeliumi Kristuksesta ennen kuin on myöhäistä eli tehkää parannus tänään!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki vastaavat teoistaan tuomiolla. Anteeksisaaminen on eri asia. Tuomiolla ei enää anteeksi anneta, on jo eläessään täytynyt saada anteeksi todelliset syntinsä ja syyllisyytensä. (Room. 3)
        "Uskokaa evankeliumi Kristuksesta ennen kuin on myöhäistä eli tehkää parannus tänään!"

Niin, sinne tuomiolle menevätkin vain ne kadotuksen tietä helvettiin, jotka uskoivat Paavalia, että Saatana on Jumala.

Ja se tuomio Raamatun mukaan on vain YKSI TEKO, kun uskoitte .

Löytyy edelleen Paavalin 1.Korintolaiskirje 3:13- SE PÄIVÄ TULESSA ILMESTYY, JOKA NÄYTTÄÄ TEIDÄN TEKONNE - USKOA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, sinne tuomiolle menevätkin vain ne kadotuksen tietä helvettiin, jotka uskoivat Paavalia, että Saatana on Jumala.

Ja se tuomio Raamatun mukaan on vain YKSI TEKO, kun uskoitte .

Löytyy edelleen Paavalin 1.Korintolaiskirje 3:13- SE PÄIVÄ TULESSA ILMESTYY, JOKA NÄYTTÄÄ TEIDÄN TEKONNE - USKOA.

Ja se Jeesuksen tie edelleenkin vei paratiisiin takaisin, eikä siellä pala tuli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja se Jeesuksen tie edelleenkin vei paratiisiin takaisin, eikä siellä pala tuli.

Löytyy Matteuksen evankeliumi, 7. luku.

• Anonyymi

Noo nyt Jumala tapattaa valitulla kansallaan Palestiinalaisia. Noo niin Jumala teki jo vanhan testamentin aikoina . Jumala tapatti monta pakana kansaa israelilaisten paimentolais aikoina. Millainen Jumala meillä oikein on?!

• Anonyymi

Oli samarialainen,kuten fariseukset sanoivat. Ei juutalainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noo nyt Jumala tapattaa valitulla kansallaan Palestiinalaisia. Noo niin Jumala teki jo vanhan testamentin aikoina . Jumala tapatti monta pakana kansaa israelilaisten paimentolais aikoina. Millainen Jumala meillä oikein on?!

Se oli paholainen.

• ”Mikä, ja missä on Valittu kansa?”

Niin, riippuu kai vähän siitä, kuka tätä määrittelee. Eteläafrikassa on tosiaan afrikaanerien muodostama volk , jota pidettiin valittuna kansana.

Sitten on kristillisten sionistien oma oppi. Vaikka juutalaiset ovat valittu kansa ja saavat tehdä ihan mitä tahansa, he ovat näille pelkkä välikappale pelastuksessa. Heidän mukaansa kaikki oikean opin omaksuneet kristityt pelastetaan eli temmataan ja sitten tulee pitkä vaivan aika.
      Tuo aika päättyy lopputaisteluun missä vain kristityiksi kääntyneet juutalaiset pelastuvat ja loput tuhotaan.

”Minä olen aina ajatellut että, Aabrahamin, Iisakin ja Jaagobin Jumala määritti oman kansansa ja se kansa on Israel.”

Niin, tuo nimen historia on mielenkiintoinen. Se perustuu Mooseksen teksteihin, missä Jumala lupaa Abrahamin jälkeläisille oman maan. Myös nimi Israel annettiin Jaakobille.

Varhaisimmat maininnat löytyvät egyptiläisestä Merenptahin steelasta 1200-luvulle eKr, jossa kerrotaan Kanaaninmaan sotilasleireistä. Siinä Israel on kansa mutta he eivät olleet muodostaneet valtiota eli he ovat olleet heimo tai kansa.

”Anonyymi” 2025-07-22 19:09:08 kommentoi: ”Israelin olemassaolo TODISTAA sen, että Jumala on olemassa.”

:D Oikeasti siitä pitää kiittää sekularismia. Sillä sionismi oli ei uskonnollinen aate. Kun kansallisvaltiot ilmestyivät, syntyi ajatus myös juutalaisten omasta valtiosta.
      Theodor Herzlin visioi juutalaisen valtion perustamisesta, joka ei olisi teokraattinen vaan sekulaari demokratia, jossa kaikilla olisi samat kansalaisoikeudet. Hän muistutti, ettei kaikki juutalaiset olleet uskonnollisia.

• Anonyymi

Meitäkin on olemassa, jotka pelkästään Raamattua lukemalla ovat tulleet uskoon ja samoin kuin sinä, johtopäätökseen, että Jumala valitsi liki neljä tuhatta vuotta sitten sumerilaisten kaupungista Ur.sta Abram nimisen henkilön jälkeläisineen ilmaisemaan Hänen tahtoaan koko ihmiskunnalle Poikansa kautta, kuitenkin ensin valitsemalleen kansalle.

Jumalan poika juutalaisten Messias ja kristinuskon Jeesus syntyi Jumalan ja ihmiskunnan välimieheksi parisen tuhatta vuotta sitten.

Muinaiset kristinuskon oppi-isät kehittivät jo uskon alkuvaiheessa ns. korvausteologian, jonka mukaan Jumala siirsi kaikki juutalaisille luvatut siunaukset kristityille ja kiroukset jäivät juutalaisille.

Juutalaiset eivät noiden oppi-isien mukaan olleet enää mikään Jumalan valittu kansa, vaikka heidän kirjoittamassaan kirjassa Jumala toteaa, ettei koskaan hylkää omakseen ottamansa kansaa, eikä maa-aluetta, jonka Jumala erotti kansansa asuinsijaksi.

Tämän päivän korvausteologia on muuntunut anti-sionismiksi, jota näyttää kannattavan lähes kaikki kansat maan päällä.

Anti-sionismi tarkoittaa siis sitä, että koska juutalaiset eivät ole Jumalan omaisuuskansa, heillä ei ollut oikeutta palata kaikkien kansojen seasta esi-isiensä maille Lähi-itään.

Kun Jumala on nyt lupauksensa mukaan kuitenkin johdattanut heidät takaisin esi-isien maahan, niin ainut keino on tuhota tuo valtio ja tyhjentää se juutalaisista asukkaista ”joesta Välimereen”.

Näytämme siirtyneen jo Jumalan Psalmissa 83 ilmoittamaan aikakauteen.

• ”Muinaiset kristinuskon oppi-isät kehittivät jo uskon alkuvaiheessa ns. korvausteologian, jonka mukaan Jumala siirsi kaikki juutalaisille luvatut siunaukset kristityille ja kiroukset jäivät juutalaisille.”

Niin, tuota kutsutaan kristinuskoksi. Eli myös muiden kuin juutalaisten oli mahdollista pelastua.

”Anti-sionismi tarkoittaa siis sitä, että koska juutalaiset eivät ole Jumalan omaisuuskansa, heillä ei ollut oikeutta palata kaikkien kansojen seasta esi-isiensä maille Lähi-itään.”

Niin, on olemassa myös näkemyksiä, joissa juutalaisilla ja kristityillä on eri pelastustiet.
        Sitten on näkemys, ettei yksikään juutalainen pelastu, ellei hän hylkää vanhaa uskontoaan ja käännyt kristityksi.

Tuli taannoin sellainenkin näkemys, missä etenkin kristilliset sionisti käyttävät juutalaisia vain välikappaleena omaan pelastukseensa.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

”Muinaiset kristinuskon oppi-isät kehittivät jo uskon alkuvaiheessa ns. korvausteologian, jonka mukaan Jumala siirsi kaikki juutalaisille luvatut siunaukset kristityille ja kiroukset jäivät juutalaisille.”

Niin, tuota kutsutaan kristinuskoksi. Eli myös muiden kuin juutalaisten oli mahdollista pelastua.

”Anti-sionismi tarkoittaa siis sitä, että koska juutalaiset eivät ole Jumalan omaisuuskansa, heillä ei ollut oikeutta palata kaikkien kansojen seasta esi-isiensä maille Lähi-itään.”

Niin, on olemassa myös näkemyksiä, joissa juutalaisilla ja kristityillä on eri pelastustiet.
        Sitten on näkemys, ettei yksikään juutalainen pelastu, ellei hän hylkää vanhaa uskontoaan ja käännyt kristityksi.

Tuli taannoin sellainenkin näkemys, missä etenkin kristilliset sionisti käyttävät juutalaisia vain välikappaleena omaan pelastukseensa.

Totta:
        "Sitten on näkemys, ettei yksikään juutalainen pelastu, ellei hän hylkää vanhaa uskontoaan ja käännyt kristityksi."

Tosin juutalaisen täytyy hyljätä vain ne kommervenkit, mitkä rabbit olivat kehittäneet ohi Jumalan ilmoituksen.

Jeesus ja Paavaliin olivat tuolla kannalla:
        Room 1
        "Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".
        Joh 8
        " Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne.' .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta:
        "Sitten on näkemys, ettei yksikään juutalainen pelastu, ellei hän hylkää vanhaa uskontoaan ja käännyt kristityksi."

Tosin juutalaisen täytyy hyljätä vain ne kommervenkit, mitkä rabbit olivat kehittäneet ohi Jumalan ilmoituksen.

Jeesus ja Paavaliin olivat tuolla kannalla:
        Room 1
        "Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".
        Joh 8
        " Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne.' .

Niin te kuolette synteihinne, menette helvettiin - ei taivasten valtakuntaan pääse mitään epäpyhää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin te kuolette synteihinne, menette helvettiin - ei taivasten valtakuntaan pääse mitään epäpyhää.

Jeesus opetti pois kääntymistä juutalaisten syntiopin tieltä, joka vie synnillä kadotukseen, ja surmattiin jumalanpilkka syytteellä juutalaisuuden vastustamisesta.

"ellette usko minua siksi, joka minä olen"

Jeesuksen käsitys itsestään oli se, että hän oli se, jonka isä lähetti tuomaan tietoa ihmisille pelastuksesta, ettei ihmisiä pystytä alistamaan rahan vallalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus opetti pois kääntymistä juutalaisten syntiopin tieltä, joka vie synnillä kadotukseen, ja surmattiin jumalanpilkka syytteellä juutalaisuuden vastustamisesta.

"ellette usko minua siksi, joka minä olen"

Jeesuksen käsitys itsestään oli se, että hän oli se, jonka isä lähetti tuomaan tietoa ihmisille pelastuksesta, ettei ihmisiä pystytä alistamaan rahan vallalla.

Mutta erittäin hyvin juutalaiset sabotoivat tämän viestin perille tulon 'yksin uskosta'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta erittäin hyvin juutalaiset sabotoivat tämän viestin perille tulon 'yksin uskosta'.

Onko todella edelleen täällä joku, joka ei tiedä, että faktana on todistettu, että juutalaisuuden Jumala on Raamatun Saatana, Baal-jumala? Aivan kuten Jeesus Raamatussa sanookin. Kuvitteletteko te, että voitte maailman tappiin jakaa näitä valheitanne?

• Anonyymi

Mikä tehtävä nykyisin olisi ns. valitulla kansalla? Uskonto on takapajuista kieroteiden etsimistä hebrealaisten alkuperäiselle uskolle. Kristittyjä haukkauvat. Käyttävät väkivaltaa, nälkäsaartoa, Ei kyllä tunnu valitun kansan touhuilta.

• Anonyymi

Israel on tee-se-itse valtio sionistisille juutalaisille. Juonittelulla aikaansaatu maallinen valtio, joka kuppaa USAlta rahaa ollen muka liittolinen Lähi-idässä. Israel on aiheuttanut konflikteja siellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä tehtävä nykyisin olisi ns. valitulla kansalla? Uskonto on takapajuista kieroteiden etsimistä hebrealaisten alkuperäiselle uskolle. Kristittyjä haukkauvat. Käyttävät väkivaltaa, nälkäsaartoa, Ei kyllä tunnu valitun kansan touhuilta.

Room. 11:25
        Paavali puhuu "täyden ajan" tulemisesta, jolloin kaikki juutalaiset lopulta tulevat tuntemaan Messiaan, ja Jumalan valtakunnan täyttymys toteutuu. Tämä ei tarkoita, että juutalaiset automaattisesti pelastuvat ilman uskoa Jeesukseen, vaan siihen, että juutalaisten osa Jumalan suunnitelmassa ei ole päättynyt.

Vaikka Israel on epäonnistunut monilla tavoilla, Jumala ei ole hylännyt heitä. Uuden liiton ja profeettojen ennustusten mukaan Jumala lupaa palauttaa kansan, ja Kristuksessa toteutuu se täyttymys, joka tuo myös juutalaiset osaksi Jumalan pelastussuunnitelmaa.
        Juutalaisten asema "valittuna kansana" jatkuu siis, koska Jumalan lupaukset eivät ole peruutettavissa, vaan ne täyttyvät ajan myötä Hänen suunnitelmiensa mukaisesti.

Monet katsovat, ettei Israel ei ole kaikessa täyttänyt sitä tehtävää, johon Jumala heitä alkujaan kutsui. Raamatun mukaan Israelin asema valittuna kansana ei perustunut heidän hyveisiinsä, mutta heillä on edelleen vastuu elää Jumalan tahdon mukaisesti. Tämän vastuun täyttäminen ei kuitenkaan tarkoita, että heidän pitäisi olla täydellisiä tai ettei heillä voisi virheitä. Selkeästi väärät tekonsa ovat Jumalan suunnitelman vastaisia tekoja. Raamattussa kritisoidaan usein Israelia epäoikeudenmukaisuudesta ja liittonsa rikkomisesta.
        Se ei kuitenkaan tarkoittanut, että Israelin asema olisi peruutettu.

Vaikka Israelin kansa tekee virheitä ja sen usko on ollut horjuvaa, Jumala ei kuitenkaan peruuta Israelin asemaa valittuna kansana. Jumala käyttää edelleen juutalaisia osana suurempaa suunnitelmaansa ja Kristuksen paluu tuo myös juutalaiset osaksi pelastussuunnitelmaa (Room. 11:25-26). Tässä mielessä juutalaisten asema valittuna kansana on jatkuva, vaikka heidän uskonelämänsä ei täyttäisikään kaikessa niitä ihanteita, joita Raamattu esittää.
        Kun tarkastellaan Israelin tilannetta, on selvää, että monet Israelin toimista eivät vastaa sitä korkeaa hengellistä ja moraalista vaatimusta, joka on Raamatussa. Vaikka Jumalan valinta on pysyvä, se ei tarkoita, ettei Israelin teoilla olisi seurauksia.
        Jumalan kansa on vastuussa itse omista teoistaan, ja sen tehtäväksi on annettu elää Jumalan tahdon mukaisesti.

• Anonyymi

aku ankan valitsema kansa on suomi 🤣

• Anonyymi

Voisit valita käyttäytyä vähemmän idioottimaisesti, vaikka sellainen oletkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisit valita käyttäytyä vähemmän idioottimaisesti, vaikka sellainen oletkin

Ja ainoa jolla on edes Aku Ankan tarina leikannut aivoissa.

• Anonyymi

Morsiamen murha niinkin hitaasti kuin hämäläisyydessä on mahdollista. Tosin joka sorkka ei ole edes aito hämäläinen.

• ”Anonyymi” 2025-08-02 09:32:18 kirjoitti:
      ”Tosin juutalaisen täytyy hyljätä vain ne kommervenkit, mitkä rabbit olivat kehittäneet ohi Jumalan ilmoituksen.”

Toisin sanottuna olet juutalaisen uskonnon vastainen.

Lisään tuohon valittujen listaan vielä erään. Se on eri fundamentalisteissa oleva käsitys, että heidän jäsenensä ovat ”valittuja” ja erityisen jumalallisen kutsun saaneita sekä pelastettuja.

• Anonyymi

Mitähän se mummonmuori sekoilee: "Toisin sanottuna olet juutalaisen uskonnon vastainen"??

Leikkiikö mummonmuori todella Jeesuksen seuraajaa, vai ovat kaikki uskonnot Jumalan mielen mukaisia? Miksi Jeesus käski saarnaamaan evankeliumia KAIKILLE KANSOILLE???
        Niin juutalaisille kuin epäuskoisille luterilaisille tai Afrikan pakanoille???? USONNOT EIVÄT PELASTA!
        Ei edes liberaaliteologia!

Ei juutalaisuus tai luterilaisuus tai helluntailaisuus ketään pelasta. Tarvitaan sydämen usko Jeesukseen. Siksi Jeesus sanoi:
        "Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin MINUN kauttani."
        "Te EKSYTTE, koska ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän se mummonmuori sekoilee: "Toisin sanottuna olet juutalaisen uskonnon vastainen"??

Leikkiikö mummonmuori todella Jeesuksen seuraajaa, vai ovat kaikki uskonnot Jumalan mielen mukaisia? Miksi Jeesus käski saarnaamaan evankeliumia KAIKILLE KANSOILLE???
        Niin juutalaisille kuin epäuskoisille luterilaisille tai Afrikan pakanoille???? USONNOT EIVÄT PELASTA!

Ei juutalaisuus tai luterilaisuus tai helluntailaisuus ketään pelasta. Tarvitaan sydämen usko Jeesukseen. Siksi Jeesus sanoi:

Miksihän mummonmuori alkaa taas valehtelemaan?

"Se on eri fundamentalisteissa oleva käsitys, että heidän jäsenensä ovat ”valittuja” ja erityisen jumalallisen kutsun saaneita sekä pelastettuja."

Jumala kutsuu KAIKKIA!
        "Monet ovat kutsutut mutta harvat ovat valitut."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksihän mummonmuori alkaa taas valehtelemaan?

"Se on eri fundamentalisteissa oleva käsitys, että heidän jäsenensä ovat ”valittuja” ja erityisen jumalallisen kutsun saaneita sekä pelastettuja."

Jumala kutsuu KAIKKIA!

Niinpä, suurin osa painaltaa sujuvasti Paavalin kadotukseen vievää tietä tulivuorijumala Baalin hellään huomaan yksin uskosta (1.Kor.3:13), ja jäi löytymättä se ahdas portti, joka vei takaisin paratiisiin (Ilm.2:7).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskonnolla seurataan Jeesusta, joka on Kristus nimellä kirous, (Gal.3:13) vain helvattiin (1.kor.3:13).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän se Jeesuksen "kuin minun kauttani" mahtoi tarkoittaa?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän se Jeesuksen "kuin minun kauttani" mahtoi tarkoittaa?!

Tarkoittaisikohan se sitä kastekuppia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarkoittanut, Lutherinkin sanoin kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi, vaan tarkoitti opetuksiaan ja paratiisiin takaisin vievää tietä - TIE, totuus ja elämä (n puu) (Ilmestyskirja 2:7 ja 2:17).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmekippo ja vettäkin.

• Anonyymi

Murhaaja muori

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, suurin osa painaltaa sujuvasti Paavalin kadotukseen vievää tietä tulivuorijumala Baalin hellään huomaan yksin uskosta (1.Kor.3:13), ja jäi löytymättä se ahdas portti, joka vei takaisin paratiisiin (Ilm.2:7).

Vai paratiisiin . Sitä teette näe pahuuden olennot.

• Anonyymi

Valitun knasan tehtävä loppui Jeesuksen tulemiseen. Ei enää tarvittu valittua kansaa ja sai mennä. Nykyinen Israel on maallinen valtio. Ei mikään pyhä tai Jumalan valtio.

• Anonyymi

Niin siis JUUTALAISET EIVÄT OLE EDELLEENKÄÄN ISRAELIN JUMALAN VALITTU KANSA.

Vaan se israelilaisen Jeesuksen opettama Israelin Jumala, löytyy Augsburgin tunnustus TOSI JUMALA, ja on edelleenkin kristinuskossa se uskovaisten palvoma kiroukseksi kirottu uhri, jota kristityt seuraavat helvettiin, mihin Baal-jumala määräsi ihmeidentekijän seuraajat, kun nämä fanittivat Israelin Jumalaa opettanutta Jeesusta.

Baal-jumalan määräys löytyy 5.Mooseksen kirja, luku 13.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaan se israelilaisen Jeesuksen opettama Israelin Jumala, löytyy Augsburgin tunnustus TOSI JUMALA, ja on edelleenkin kristinuskossa se uskovaisten palvoma kiroukseksi kirottu uhri, jota kristityt seuraavat helvettiin, mihin Baal-jumala määräsi ihmeidentekijän seuraajat, kun nämä fanittivat Israelin Jumalaa opettanutta Jeesusta.

Paavali näppäränä juutalaisena fariseuksena - kertoen Raamatussa palvelleensa isiensä Jumalaa, joka ei ollut Israelin Jumala - löi kaksi kärpästä yhdellä iskulla; ei ainoastaan tuhonnut ihmeidentekijää ja tämän seuraajia, vaan tuhosi myös itse kilpailevan Jumalan - nimittäin tarina tuossa osoittautuu toisella Raamatun luvalla silkaksi valheeksi, kun Baal-jumala vakuuttaa tuossa tarinassa olevansa Isrselin Jumala ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali näppäränä juutalaisena fariseuksena - kertoen Raamatussa palvelleensa isiensä Jumalaa, joka ei ollut Israelin Jumala - löi kaksi kärpästä yhdellä iskulla; ei ainoastaan tuhonnut ihmeidentekijää ja tämän seuraajia, vaan tuhosi myös itse kilpailevan Jumalan - nimittäin tarina tuossa osoittautuu toisella Raamatun luvalla silkaksi valheeksi, kun Baal-jumala vakuuttaa tuossa tarinassa olevansa Isrselin Jumala ei ole.

Baal-jumala on raadollinen, ja käskee tuossa luvuss tappamaan omin käsin ihmeidentekijän seuraajat, joka houkuttelee toisen Jumalan luo.

Jeremia 7 luku, on sitten se, jossa Israelin Jumala sanoo, etteivät vaeltajat edes kuulleet hänen ääntään, kun palvoivat uhrein Baalia - käänsivät vain selkänsä Israelin Jumalalle.

Tästä tiedämme, että Mooseksen VT;n kirjojen Jumala ei ole Israelin Jumala, joka sanoo juudaan miesten (buutalaiset);tehneen pahaa hänen silmissään - hän ei ole antanut mitään uhrimääräyksiä - viemällä tuo uhrikultti-iljetyksen vielä hänen - Israelin Jumalan - nimiin laitettuun temppeliinkin (Jerusalemin temppeli).

Näin selviää Raamatusta juutalaisten jumalahuijaus, ja uhrieläinten myyjiähän Jeesus sitten temppelissä ruoskan kanssa ajoi takaa syyttäen juutalaisia temppelin ryöväreiksi, kun päätyi ristille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Baal-jumala on raadollinen, ja käskee tuossa luvuss tappamaan omin käsin ihmeidentekijän seuraajat, joka houkuttelee toisen Jumalan luo.

Jeremia 7 luku, on sitten se, jossa Israelin Jumala sanoo, etteivät vaeltajat edes kuulleet hänen ääntään, kun palvoivat uhrein Baalia - käänsivät vain selkänsä Israelin Jumalalle.

Tästä tiedämme, että Mooseksen VT;n kirjojen Jumala ei ole Israelin Jumala, joka sanoo juudaan miesten (buutalaiset);tehneen pahaa hänen silmissään - hän ei ole antanut mitään uhrimääräyksiä - viemällä tuo uhrikultti-iljetyksen vielä hänen - Israelin Jumalan - nimiin laitettuun temppeliinkin (Jerusalemin temppeli).

Näin selviää Raamatusta juutalaisten jumalahuijaus, ja uhrieläinten myyjiähän Jeesus sitten temppelissä ruoskan kanssa ajoi takaa syyttäen juutalaisia temppelin ryöväreiksi, kun päätyi ristille.

Siis edellä juutalaiset, kirjoitusvirhe - tämä myös todistaa Jeesuksen opettaneen Israelin Jumalasta, ei juutalaisten Baal-jumalasta.

Jeesuksen sanat "ryövärien luola" juuri yhdistyy tuohon Jeremian kirjan 7 lukuun, kun hänet on laitettu sanomaan "kirjoitettu on".

Silloin se kirjoitettu löytyy Raamatusta, kuten löytyikin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis edellä juutalaiset, kirjoitusvirhe - tämä myös todistaa Jeesuksen opettaneen Israelin Jumalasta, ei juutalaisten Baal-jumalasta.

Jeesuksen sanat "ryövärien luola" juuri yhdistyy tuohon Jeremian kirjan 7 lukuun, kun hänet on laitettu sanomaan "kirjoitettu on".

Silloin se kirjoitettu löytyy Raamatusta, kuten löytyikin.

Raamattu on kokonainen tarina, jolla on myös juoni, ei mikään uskontokirja sopivia uskonnollisia iskulauseita varten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän tuo Baal-jumalan agentti höpöttää?
        Juutalaiset OVAT Jumalan valittu kansa:
        Hes 17
        ""Ihmislapsi, nämä luut ovat koko Israelin heimo. Katso, he sanovat: 'Meidän luumme ovat kuivettuneet, toivomme on mennyttä, me olemme hukassa'. Sentähden ennusta ja sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä avaan teidän hautanne ja nostan teidät, MINUN KANSANI, ylös haudoistanne ja vien teidät Israelin maahan."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän tuo Baal-jumalan agentti höpöttää?
        Juutalaiset OVAT Jumalan valittu kansa:
        Hes 17
        ""Ihmislapsi, nämä luut ovat koko Israelin heimo. Katso, he sanovat: 'Meidän luumme ovat kuivettuneet, toivomme on mennyttä, me olemme hukassa'. Sentähden ennusta ja sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä avaan teidän hautanne ja nostan teidät, MINUN KANSANI, ylös haudoistanne ja vien teidät Israelin maahan."

Todellisuudessa agentteja olivat teologit, jotka kirjoittivat kirjan kristinuskon Jumalan iästä.

Mitä selitän on vain niille tarinaa, joilla on aivot - tyhmien ei kannata vaivautua.

Jyutalaiset Raamatun mukaan tappoivat Israelin heimon saadakseen kuninkuuden kuningas Salomonin pojalle - Baal Jumala on siis kuningas Salomon Jumala, joka syntikoristyksin mm. lasten hengen säästämisestä, ettei näitä teurastettu ja syöty, keräai kansalta kultaa 666 talenttia vuodessa. Tällainen teuradtus- ja syöntisesdio oli pääsiöisenä, happamattoman leivän juhlana, kun Jeesus riehui temppelissä, todennäköisesti yritti pelastaa lapsia tai omaa lastaan.

Tätä riittiä mukailee ehtoollinen, jolla myös on happamaton leipä, kun Jeesus syödäön

Kuningas Salomon Baal-jumala on juutalaisuudessa, ja sieltä tulee sekä kristinuskoon että islamiin, ja on ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva luvusta 13.

• Anonyymi

Käsien pesu ei pese sun syntejä eikä mikveallas. Katsoa eikä elukkauhrit. Ne muistuttaa niistä. Siksi kristityt ymmärsi ton . Että vain JUMALA ITSE VOI PELASTAA.

• Anonyymi

Jos ne juhlii syntejään siellä. Mekassa myös.

• "Valitun knasan tehtävä loppui Jeesuksen tulemiseen. Ei enää tarvittu valittua kansaa..."

Mielenkiintoinen tulkinta tämäkin.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

"Valitun knasan tehtävä loppui Jeesuksen tulemiseen. Ei enää tarvittu valittua kansaa..."

Mielenkiintoinen tulkinta tämäkin.

Mutta Raamatun, Jumalan sanan vastainen.

• Anonyymi

Suomi on hinduvaltio.

• Anonyymi

Valittu kansa ilman Jeesusta on harhautusta. Pakanakansaa kuten muslimit.

Saatana ehdollistanut vääryydellä ja viekkaudella kristityt sionismiin

Maapallo kuuluu lihallisille juutalaisille!

Vaikka armon Hengestä on kysymys jonka Jeesus on hankkinut ristillä.

• Anonyymi

Niin 1.Kor.3:13 - se armon henki johdattaa sinut edelleenkin helvettiin, mikä on Baal-jumalan tulivuoren kuuma sisius.

Luojajumala asuu paratiisissa, minne johtaa Jeesuksen opastama tie.

Hiilet ovat tulleet helvettiin siitä, kun nämä kadotukseen menijät ovat omasta mielestään matkalla elämän puulle, jos se olisi tuolla, niin se ja muutkin paratiisin puut olisivat palaneet hiillokseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin 1.Kor.3:13 - se armon henki johdattaa sinut edelleenkin helvettiin, mikä on Baal-jumalan tulivuoren kuuma sisius.

Luojajumala asuu paratiisissa, minne johtaa Jeesuksen opastama tie.

Hiilet ovat tulleet helvettiin siitä, kun nämä kadotukseen menijät ovat omasta mielestään matkalla elämän puulle, jos se olisi tuolla, niin se ja muutkin paratiisin puut olisivat palaneet hiillokseksi.

Ja tähän liittyy nyt Jeesuksen suuhun kirjoitettu palopuhe Joh.8, mihin on tehty väärä suomennos sanana "tehkää parannus", joka alkupeäisenä tarkoittaa "kääntykää tieltä", "tehkää mielenmuutos". Näin ovat siis myös kääntäjät osallistuneet väärälle tielle ohjaamaan kadotuksen tien kulkijoita.

• Anonyymi

Fariseukset olivat juutalaisia ja sanoivat,että eivät koskaan ole olleet (eli esi-isänsä) orjuudessa. Eivät siis olleet hebrealaisten perillisiä, eli israeliitteja.

• Anonyymi

Niinpä, kiinnitin myös tuohon Raamattuun kirjoitettuun vihjeeseen huomioni (Joh.8).

• ”Anonyymi” 2025-08-04 17:05:44 kirjoitti:
      ”Valitun knasan tehtävä loppui Jeesuksen tulemiseen. Ei enää tarvittu valittua kansaa ja sai mennä. Nykyinen Israel on maallinen valtio. Ei mikään pyhä tai Jumalan valtio.”

No, tuossa on jälleen yksi erilainen näkemys.

”Anonyymi” 2025-08-04 13:20:01 kirjoitti: ”Miksihän mummonmuori alkaa taas valehtelemaan?

Jumala kutsuu KAIKKIA!

En minä mitään valehdellut. Tarkoitin niitä ryhmiä tai liikkeitä, missä lullaan että ollaan jo etukäteen pelastuneita vain siksi, että kuulutaan johonkin salaperäiseen erityiseen valittujen ryhmään.

”Anonyymi” 2025-08-04 12:35:48 kiukkuaa: ”Leikkiikö mummonmuori todella Jeesuksen seuraajaa, vai ovat kaikki uskonnot Jumalan mielen mukaisia?”

En minä Jumalan puolesta sano yhtään mitään. Vain ketjun aiheesta eli ketä ne valitut ovat? Onko juutalaiset heitä ja jos eivät, niin miksi ei? Tai jos ovat, niin miksi ovat?

• Anonyymi

Viides Mooseksen kirja 7:7-9 kertoo meille seuraavan Israelin kansasta, "Ei Herra siitä syystä mieltynyt teihin eikä valinnut teitä, että te olisitte kansana kaikkia muita kansoja suurempi - olettehan kaikista kansoista pienin. Herra rakasti teitä, ja pitääkseen esi-isillenne vannomansa valan hän vei teidät väkevällä kädellään pois Egyptistä, orjuuden maasta, ja lunasti teidät vapaiksi faraon, Egyptin kuninkaan, vallasta. Tietäkää siis, että vain Herra, teidän Jumalanne, on Jumala. Häneen voi luottaa, hän pitää voimassa liittonsa. Tuhansien sukupolvien ajan hän on uskollinen niille, jotka rakastavat häntä ja pitävät hänen käskynsä."

Jumala valitsi Israelin siksi kansaksi, josta Jeesus Kristus syntyisi. Hän on Pelastajamme synnistä ja kuolemasta (Joh. 3:16). Jumala lupasi Messiaan ensimmäisen kerran Aatamin ja Eevan syntiinlankeemuksen jälkeen (1. Moos. luku 3). Myöhemmin Jumala vahvisti sen, että Messias syntyisi Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin suvusta (1. Moos. 12:1-3). Jeesus Kristus on perimmäinen syy siihen, miksi Jumala valitsi Israelin omaksi kansakseen. Jumala ei tarvinnut omaa kansaa, mutta hän kuitenkin päätti valita yhden kansakunnan omakseen. Jeesus kuuluisi vääjäämättömästi johonkin kansakuntaan ja niinpä Jumala valitsi Israelin.

Kuitenkaan Jumalan syynä Israelin kansan valitsemiseen ei ollut yksinomaan Messiaan syntyminen. Jumala tahtoi Israelin toimivan lähettiläinä ja opettavan muille Jumalan tuntemusta. Israelin oli tarkoitus olla pappien, profeettojen ja lähetyssaarnaajien kansa. Jumala halusi Israelin olevan erikoinen kansa, sellainen kansan, joka johdattaisi muita Jumalan ja hänen luvatun Lunastajan, Messiaan, Pelastajan luo. Israel epäonnistui pahemman kerran tässä tehtävässä. Kuitenkin Jumalan pohjimmainen tarkoitus Israelin kansalle, Messiaan syntyminen, toteutui täydellisesti Jeesuksessa Kristuksessa.

• Anonyymi

Koska mummonmuori ei usko Raamatun olevan Jumalan sanaa niin miksi hän yrittää esiintyä Raamatun asiantuntijana?
        Juutalaiset OVAT VALITTU KANSA, joille Jumala Raamatun mukaan on tehnyt iankaikkisen liiton, joka koskee OMAA MAATA, SUURTA KANSAA ja TULEVAA MESSIASTA.
        Nuo lupaukset annettiin Aabrahamille, 1. Moos 50:24 ja Jumala vannoi valalla toteuttavansa nuo lupaukset.
        Ja ne ovat toteutuneet!

Mutta mummonmuorihan ei usko edes sitä, että Aabraham olisi ollut historiallinen henkilö. Miksi hän uskoisi muuhunkaan Raamatun ilmoitukseen? Kuitenkin hän esiintyy kristittynä?
        Jeesus sanoi: "Te EKSYTTE, koska ette tunne kirjoituksia (Vanhaa Testamenttia) ettekä Jumalan voimaa."

Mutta valitettavasti juutalaiset LUOPUIVAT ainoan oikean Jumalan palvomisesta ja siksi Jumala VÄHÄKSI AIKAA hylkäsi omaisuuskansansa ja antoi tehtävän toiselle kansalle, kristityille,. Hän kutsui Paavalin viemään sanomaa Pelastajasta.
        "Room 10 "Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan. Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".
        Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden".

Mutta Raamatussa Jumala itse lupaa, että lopulta juutalaiset palaavat Hänen yhtetyteensä , uskovat Messiaseen joka tuo rauhan maan päälle. Ks Hes 37
        Tämähän on mummonmuorin mielestä vain fundamentalistien tulkintaa, ja utopiaa, mutta koska hän yrittää esiintyä Raamatun tuntijana, niin on syytä opettaa häntä siinä.

Mummonmuoria on pyydetty osoittamaan ne kohdat Raamatusta, jotka ovat menneet pieleen. Eipä ole vielä näkynyt yhtäkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska mummonmuori ei usko Raamatun olevan Jumalan sanaa niin miksi hän yrittää esiintyä Raamatun asiantuntijana?
        Juutalaiset OVAT VALITTU KANSA, joille Jumala Raamatun mukaan on tehnyt iankaikkisen liiton, joka koskee OMAA MAATA, SUURTA KANSAA ja TULEVAA MESSIASTA.
        Nuo lupaukset annettiin Aabrahamille, 1. Moos 50:24 ja Jumala vannoi valalla toteuttavansa nuo lupaukset.
        Ja ne ovat toteutuneet!

Mutta mummonmuorihan ei usko edes sitä, että Aabraham olisi ollut historiallinen henkilö. Miksi hän uskoisi muuhunkaan Raamatun ilmoitukseen? Kuitenkin hän esiintyy kristittynä?
        Jeesus sanoi: "Te EKSYTTE, koska ette tunne kirjoituksia (Vanhaa Testamenttia) ettekä Jumalan voimaa."

Mutta valitettavasti juutalaiset LUOPUIVAT ainoan oikean Jumalan palvomisesta ja siksi Jumala VÄHÄKSI AIKAA hylkäsi omaisuuskansansa ja antoi tehtävän toiselle kansalle, kristityille,. Hän kutsui Paavalin viemään sanomaa Pelastajasta.
        "Room 10 "Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan. Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".
        Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden".

Mutta Raamatussa Jumala itse lupaa, että lopulta juutalaiset palaavat Hänen yhtetyteensä , uskovat Messiaseen joka tuo rauhan maan päälle. Ks Hes 37
        Tämähän on mummonmuorin mielestä vain fundamentalistien tulkintaa, ja utopiaa, mutta koska hän yrittää esiintyä Raamatun tuntijana, niin on syytä opettaa häntä siinä.

Mummonmuoria on pyydetty osoittamaan ne kohdat Raamatusta, jotka ovat menneet pieleen. Eipä ole vielä näkynyt yhtäkään.

Opettele ensin erottamaan juutalaiset ja israelilaiset toisistaan., joista kummallakin heimolla on oma jumalansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Opettele ensin erottamaan juutalaiset ja israelilaiset toisistaan., joista kummallakin heimolla on oma jumalansa.

Kristittyjen Jumala on luoja . Jeesus Nasaretilainen ihmiseksi syntynyt luoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ne ovat toteutuneet!

No kirje hebrealaisille on heille kirjoitettu silloin 2000 vuotta sitten .

• Anonyymi

MUMMO MUORI ON VÄHÄN MURHAAJA LUONTEELTAAN.

• Anonyymi kirjoitti:

"Opettele ensin erottamaan juutalaiset ja israelilaiset toisistaan., joista kummallakin heimolla on oma jumalansa."

:D Tuo on sinun omaa kehitelmääsi, jolle ei löydy mitään fakta pohjaa.

• Anonyymi

Siellä edellä on VT:stä taas pitkä litania Jumalan sanaa, kun Jumala vakuuttaa yhtä ja toista. Tässä on vain ongelma:

Israelin Jumala puhuu:

"7:8 Mutta katso, te luotatte valheen sanoihin, joista ei ole hyötyä. Miten on? Te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, POLTATTE UHREJA BAALILLE, ja seuraatte vieraita jumalia, joita te ette tunne.

Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: "Lisätkää polttouhrinne teurasuhreihinne ja syökää lihaa. Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta, vaan näin minä käskin heitä ja sanoin:

Kuulkaa minun ääntäni, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte. Mutta HE EIVÄT KUULLEET, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja käänsivät minulle selkänsä eivätkä kasvojansa.

Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen.

Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut. "

VT puhuva uhrikulttijumala on BAAL, eikä ISRAELIN JUMALA, vaikka niin sukkelaan väittääkin olevansa Israelin Jumala - Israelin Jumala kieltää viattoman veren ja sanoo uhrikulttia iljetykseksi. Ja tästä tulee juuri Joh.8 Jeesuksen sanat - juutalaisten Jumala on Saatana ja KAIKEN VALHEEN ISÄ.

• Anonyymi

Raamattu ei ole kirja, jota lähdestytään uskomisen kannalta, koska siinä tarinassa seikkailevat niin Saatana kuin Jumalakin - on tiedettävä, että kumpi on kumpi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei ole kirja, jota lähdestytään uskomisen kannalta, koska siinä tarinassa seikkailevat niin Saatana kuin Jumalakin - on tiedettävä, että kumpi on kumpi.

Ja juutalaiset eivät ole edelleenkään israelilaisia Raamatun tarinassa. Miljoonas kerta, he varastivat israelilaisten identiteetin.

1.Kuningasten kirja:

"12:21 Ja kun Rehabeam tuli Jerusalemiin, kokosi hän koko JUUDAAN HEIMON ja BENJAMININ sukukunnan, satakahdeksankymmentä tuhatta sotakuntoista valiomiestä, SOTIMAAN ISRAELIN HEIMOA VASTAAN ja palauttamaan kuninkuutta Rehabeamille, Salomon pojalle."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja juutalaiset eivät ole edelleenkään israelilaisia Raamatun tarinassa. Miljoonas kerta, he varastivat israelilaisten identiteetin.

1.Kuningasten kirja:

"12:21 Ja kun Rehabeam tuli Jerusalemiin, kokosi hän koko JUUDAAN HEIMON ja BENJAMININ sukukunnan, satakahdeksankymmentä tuhatta sotakuntoista valiomiestä, SOTIMAAN ISRAELIN HEIMOA VASTAAN ja palauttamaan kuninkuutta Rehabeamille, Salomon pojalle."

Parhaiten nämä kaksi Jumalaa - Israelin ja Juutalaisten - erottaa juuri siitä, että toinen on paha ja häijy murhaaja, kun taas Israelin Jumala kieltää viattoman veren vuodattamisen, ja on äärimmäisen pahaa, häijyä ja brutaalia käyttää viatonta kuoliaaksi kidutettuna uhrina - Jeesusta opettamanaan Israelin Jumalana . juutalaisuuteen perustuvassa kristinuskossa uhrilahjaksi BAAL-JUMALALLE.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhaiten nämä kaksi Jumalaa - Israelin ja Juutalaisten - erottaa juuri siitä, että toinen on paha ja häijy murhaaja, kun taas Israelin Jumala kieltää viattoman veren vuodattamisen, ja on äärimmäisen pahaa, häijyä ja brutaalia käyttää viatonta kuoliaaksi kidutettuna uhrina - Jeesusta opettamanaan Israelin Jumalana . juutalaisuuteen perustuvassa kristinuskossa uhrilahjaksi BAAL-JUMALALLE.

Lopettaisit jo tuon vouhottamisen Baal-jumalalla.
        Ne on nähty jo tarpeeksi monta kertaa, joten et taida itsekään uskos siihen.

• Anonyymi

Kun HE EIVÄT KUULLEET Israelin Jumalan puhetta, ei Mooses silloin kansaa johtaessaan voinut myöskään puhua Israelin Jumalan suulla, vaan kyseessä oli juuri Baal-jumala, kuten Israelin Jumala sanookin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lopettaisit jo tuon vouhottamisen Baal-jumalalla.
        Ne on nähty jo tarpeeksi monta kertaa, joten et taida itsekään uskos siihen.

HALUAT ETTÄ EN TUO ESILLE JEESUKSEN OPETTAMAA ISRAELIN JUMALAA??!!

Olisiko sinulla muita röyhkeitä ja hävyttömiä ehdotuksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

HALUAT ETTÄ EN TUO ESILLE JEESUKSEN OPETTAMAA ISRAELIN JUMALAA??!!

Olisiko sinulla muita röyhkeitä ja hävyttömiä ehdotuksi?

Enkä saa Raamatusta todistaa Jeesuksen sanoneen teidän Jumalaanne Saatanaksi, NIINKÖ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1.Kuningasten kirja:

Noituus oli ongelma apostolien teot 19:19

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Judet kyllä laittaa tekonsa Jumalan syyksi kuin syyttömien paatuneita kun ovat. Ja Arabian kanssa naineet kuin Aasian thaitkut ... Jahve käski tehdä taas jotain pahaa. Varastaa vaikka Mooses käsky älä varasta. Syntinen ihminen ei tee muuta kuin syntiä.

• Anonyymi

Ei ole mitään valittua kansaa. Se on ihmisten oma keksimä juttu.

• Anonyymi

Keskustelemmekin Raamattu nimisen romaanin juonesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keskustelemmekin Raamattu nimisen romaanin juonesta.

Vai näetkö jonkin syyn siihen, että on olemassa kirjoitettu kirja, jonka juonesta ei saisi keskustella?

• Anonyymi

Jeesus syntyi kuten oli ennustettu BETLEHEMISSÄ . Messias. Siitä alkoi uuden liiton LUVATTU MESSIAS KANSA JA HEIMO JA VALITUT . JEESUSTA SEURAAMAAN. UUSI KANSA LUNASTETUT. TÄSSÄPÄ ONKIN NYT PULMA TILANNE . LEEVILÄINEN RABBI VAI UUDEN LIITON PAPPI.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus syntyi kuten oli ennustettu BETLEHEMISSÄ . Messias. Siitä alkoi uuden liiton LUVATTU MESSIAS KANSA JA HEIMO JA VALITUT . JEESUSTA SEURAAMAAN. UUSI KANSA LUNASTETUT. TÄSSÄPÄ ONKIN NYT PULMA TILANNE . LEEVILÄINEN RABBI VAI UUDEN LIITON PAPPI.

JEESUS EI SYNTYNYT JUUDEASSA, BETLEHEMISSÄ, VAAN POHJOIS-ISRAELISSA NASARETIN KAUPUNGISSA.

SAAT ETSIÄ JUUTALAISEN MESSIIAAN, JEESUS OLI ISRAELILAINEN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

JEESUS EI SYNTYNYT JUUDEASSA, BETLEHEMISSÄ, VAAN POHJOIS-ISRAELISSA NASARETIN KAUPUNGISSA.

Ja Jeesus tapettiin juutalaisen fariseuksen toimesta jumalanpilkkasyytteellä, kun sanoi juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi, opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isänä ja syytti juutalaisia temppelin ryöväreiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Jeesus tapettiin juutalaisen fariseuksen toimesta jumalanpilkkasyytteellä, kun sanoi juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi, opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isänä ja syytti juutalaisia temppelin ryöväreiksi.

Kai osaat edeltä lukea, että mistä tuo temppelin ryöväys tulee?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletteko te nyt aivan varmoja, ettei juutalaisten messias ole Paavali, joka teki Jeesuksen nimeen Israelin Jumalasta kiroukseksi kirotun uhrin heidän Baal-jumalalle, joka vapautti juutalaiset uhraamisen (mm. lasten) lain kirouksesta (Gal.3:13)?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletteko te nyt aivan varmoja, ettei juutalaisten messias ole Paavali, joka teki Jeesuksen nimeen Israelin Jumalasta kiroukseksi kirotun uhrin heidän Baal-jumalalle, joka vapautti juutalaiset uhraamisen (mm. lasten) lain kirouksesta (Gal.3:13)?

Ja nyt kaikki uskovaiset seuraavat kirousta Baal-jumalan (tulivuori) helvettiin uhreiksi (1.Kor.3:13).

Tämä juutalaisten tekemä uhri Jeesuksen nimeen on juutalaisten pääsiäispöydässä, kun happamattoman leivän juhlassa heidän olisi teurastettava esikoispoikansa, liinan alla piilossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nyt kaikki uskovaiset seuraavat kirousta Baal-jumalan (tulivuori) helvettiin uhreiksi (1.Kor.3:13).

Tämä juutalaisten tekemä uhri Jeesuksen nimeen on juutalaisten pääsiäispöydässä, kun happamattoman leivän juhlassa heidän olisi teurastettava esikoispoikansa, liinan alla piilossa.

Mistä sinulle on tullut tuollainen Baalin ihannointi?
        Tämä on luterilaisuus-palsta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli oikeassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli oikeassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli oikeassa.

Niin oli, onhan se nyt ihan arkeologisin todistein, Rasmatun todisten ja teologien kirjalla nyt todistettu.

• Anonyymi

Israelin nimi kannattaisi vaihtaa Baaliaksi. Vastaisi silloin jumalaansa.

• ”Anonyymi” 2025-08-04 13:20:01 kirjoitti:

”Jumala kutsuu KAIKKIA! "Monet ovat kutsutut mutta harvat ovat valitut."

Et ihan ymmärtänyt asiaa. On olemassa ryhmiä, jotka pitävät itse itseään ”valittuina”.

• Anonyymi

Tukin mikään muu ryhmä kuin jehovantodistajat, mormonit ja vanhoillislestadiolaiset pitää itseään valittua.
        Sinä yrität YLEISTÄÄ tuon koskeman uskovaisia kristittyjä.
        Et ymmärtänyt asiaa.

• Anonyymi

Kyllä se on totuus. että juutalaisia on vainottu koko sen olemassa olo ajan milloin minkäkin ryhmittymän toimesta. Juutalaiset ovat Jumalan valittu kansa halusitte tai ette.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on totuus. että juutalaisia on vainottu koko sen olemassa olo ajan milloin minkäkin ryhmittymän toimesta. Juutalaiset ovat Jumalan valittu kansa halusitte tai ette.

Ei haluta ja ei ole. Se sika loppui 2000 vuotta sitten. Kristuksen seuraajat ovat,eivät nykyisen Israelivaltion suosijat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei haluta ja ei ole. Se sika loppui 2000 vuotta sitten. Kristuksen seuraajat ovat,eivät nykyisen Israelivaltion suosijat.

Siis aika loppui 2000 vuotta sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis aika loppui 2000 vuotta sitten.

Ei se aika ei ole vielä edes tullut. Maailma on vielä pystyssä elämme armon ajassa ja odotamme Jeesuksen toista tulemista. Aivan turha sanoa että se aika meni jo. Onko tämä muka taivas, missä nyt olemme ei oikein siltä vaikuta?

• Anonyymi kirjoitti:

Tukin mikään muu ryhmä kuin jehovantodistajat, mormonit ja vanhoillislestadiolaiset pitää itseään valittua.
        Sinä yrität YLEISTÄÄ tuon koskeman uskovaisia kristittyjä.
        Et ymmärtänyt asiaa.

”Tukin mikään muu ryhmä kuin jehovantodistajat, mormonit ja vanhoillislestadiolaiset pitää itseään valittua.”
        Niin, he ovat fundamentalisteja.

Yksi olennainen piirre fundamentalismissa on, että ”Jäsenet koostuvat ”valituista”. fundamentalistisissa liikkeissä jäsenet käsittävät itsensä erityisen jumalallisen kutsun saaneiksi tai valituksi joukoksi pelastettuja.”
        Koska jäsenet ovat ”valittuja”, niin muita ei hyväksytä – ei muuten edes toisia fundamentalisteja, jos niiden opit poikkeavat tietyllä tavalla omista.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      31
      3010
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1626
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      127
      1464
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1306
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      82
      1209
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      26
      1099
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      54
      1018
    8. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      971
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      230
      958
    10. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      124
      937
    Aihe