Polttonesteiden myynti käymässä kannattamattomaksi

Anonyymi-ap

Tämä kehityskulku on ollut käynnissä jo hyvän tovin:

"Katetta pelkästä polttoaineiden myynnistä on tänä päivänä Yli-Kesäniemen mukaan hankalaa saada.

– Fossiilisia polttoaineita karsitaan ja kysyntä tulee jatkossa laskemaan. Kannattavuus on ollut polttoaineissa huono jo pitkään. "

yle.fi/a/3-12537620

Kun ladattavien autojen määrä kasvaa jatkuvasti kiihtyvää tahtia, käy tilanne yhä tukalammaksi polttonesteiden kannattavan jakelun kannalta.

110

564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja kylmäasemien kasvanut määrä vain kiihdyttää perikatoa:

      "Liian suuri automaattiverkosto heikentää kaikkien jakelupisteiden kannattavuutta, myös öljy-yhtiöiden omistamilla asemilla, Laitinen sanoo."

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Näin se itseään ruokkiva sykli etenee; polttonesteiden myynti ei kannata ja huoltoasemat katoaa. Tilalle tulee kylmäasemia, jotka entisestään heikentävät polttonesteiden jakelun kannattavuutta.

        Samaan aikaan ladattavien autojen määrä on räjähdysmäisessä kasvussa, joka merkittävästi vähentää polttonesteiden myyntiä vuosi vuodelta...


      • Anonyymi

        Sama toistuu kaikkialla:

        "Nestemäisten polttoaineiden kysyntä on vähentynyt selvästi ennen pandemiaa vallinneesta tasosta – Tilastokeskuksen tilastojen mukaan bensiiniä myytiin vuonna 2023 noin 8 prosenttia ja dieseliä noin 16 prosenttia vähemmän kuin vuonna 2019.

        ”Polttoaineiden myynti on vähentynyt selvästi enemmän kuin liikennemäärä. Tämä kertoo liikenteen voimistuvasta sähköistymisestä ja autojen polttoaineenkulutuksen vähenemisestä viime vuosikymmenen aikana. Vaikka ladattavien autojen osuus autokannasta on vasta hieman alle 9 prosenttia, sähköistyminen keventää jo polttonesteiden myyntitilastoja”, kertoo toimitusjohtaja Tero Kallio Autotuojat ja -teollisuus ry:stä."

        www.kuljettaja.fi/fi/artikkeli/liikenteen-polttonesteiden-kulutus-on-vahentynyt-viime-vuosina


      • Anonyymi

        "Vaikka ladattavien autojen osuus autokannasta on vasta hieman alle 9 prosenttia, sähköistyminen keventää jo polttonesteiden myyntitilastoja"

        Ja tuokin on siis jo vanhentunut tieto, ladattavien autojen osuus noussut alle 9 prosentista n. 11,5 prosenttiin vain noin vuodessa!


      • Anonyymi

        Vaikka jakelupisteiden määrä puolittuisi niin silti polttoaineita saisi lähes kaikkialta. Josssain pk-seudullakin on satoja kylmäasemia. Itse asiassa jopa Seinäjoella, jossa on noin 70 000 asukasta on kymmeniä kylmäasemia. Eli asemia on todella paljon eikä muutaman aseman karsiminen paljon merkitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vaikka ladattavien autojen osuus autokannasta on vasta hieman alle 9 prosenttia, sähköistyminen keventää jo polttonesteiden myyntitilastoja"

        Ja tuokin on siis jo vanhentunut tieto, ladattavien autojen osuus noussut alle 9 prosentista n. 11,5 prosenttiin vain noin vuodessa!

        Ja suuri osa niistä ladattavia hybridejä, jotka ovat polttomoottoriautoja.

        Lisäksi yli puolet polttoaineista menee raskaalle liikenteelle, joka kulkee lähes pelkästään dieselillä. Jos nuo huomioidaan niin sähköautot ovat vähentäneet polttoaineiden kulutusta vain muutaman prosentin verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja suuri osa niistä ladattavia hybridejä, jotka ovat polttomoottoriautoja.

        Lisäksi yli puolet polttoaineista menee raskaalle liikenteelle, joka kulkee lähes pelkästään dieselillä. Jos nuo huomioidaan niin sähköautot ovat vähentäneet polttoaineiden kulutusta vain muutaman prosentin verran.

        Ja edelleen, muutos on niin hidasta, että polttiksilla ajetaan vielä useita kymmeniä vuosia. Enemmistö suomalaisista ajaa polttiksilla jopa vuonna 2040.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka jakelupisteiden määrä puolittuisi niin silti polttoaineita saisi lähes kaikkialta. Josssain pk-seudullakin on satoja kylmäasemia. Itse asiassa jopa Seinäjoella, jossa on noin 70 000 asukasta on kymmeniä kylmäasemia. Eli asemia on todella paljon eikä muutaman aseman karsiminen paljon merkitse.

        Voi voi, sieltä se epätoivoinen sössöttäjä saapui taas sössöttämään epätoivoisesti.

        Faktat on tuossa esitetty, ja turha sössötyksesi ei vaikuta niihin. Koita vaan jaksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, sieltä se epätoivoinen sössöttäjä saapui taas sössöttämään epätoivoisesti.

        Faktat on tuossa esitetty, ja turha sössötyksesi ei vaikuta niihin. Koita vaan jaksaa.

        Ja faktat näyttävät, että polttoaineasemia vielä ainakin 40 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, sieltä se epätoivoinen sössöttäjä saapui taas sössöttämään epätoivoisesti.

        Faktat on tuossa esitetty, ja turha sössötyksesi ei vaikuta niihin. Koita vaan jaksaa.

        Ja fakta on, että joillain alueilla Suomessa kylmäasemia on satojen metrien välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja faktat näyttävät, että polttoaineasemia vielä ainakin 40 vuotta.

        Tuo typerä aivoton jankutuksesi ei ole faktoja nähnytkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo typerä aivoton jankutuksesi ei ole faktoja nähnytkään.

        Tuo nyt oli fakta, koska sähköautojen myyntimäärät ovat pieniä ja muutos todella hidasta. Lisäksi noin puolet polttoaineista menee raskaalle liikenteelle eikä se ole siirtymässä sähköön vielä kymmeniin vuosiin. Ainakin sähkörekat ovat vielä täysin käyttökelvottomia varsinkin pitkillä matkoilla. Eikä pitkän matkan bussejakaan ole vielä ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nyt oli fakta, koska sähköautojen myyntimäärät ovat pieniä ja muutos todella hidasta. Lisäksi noin puolet polttoaineista menee raskaalle liikenteelle eikä se ole siirtymässä sähköön vielä kymmeniin vuosiin. Ainakin sähkörekat ovat vielä täysin käyttökelvottomia varsinkin pitkillä matkoilla. Eikä pitkän matkan bussejakaan ole vielä ollenkaan.

        No ei nämä sinun turhat sössöttelysi mitään faktoja ole missään vaiheessa olleet. Sähköautojen myynti kasvaa globaalisti kiihtyvällä vauhdilla, muutos on todella nopeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei nämä sinun turhat sössöttelysi mitään faktoja ole missään vaiheessa olleet. Sähköautojen myynti kasvaa globaalisti kiihtyvällä vauhdilla, muutos on todella nopeaa.

        Aivokuollut sähköautofanaatikko ei ymmärrä paskaakaan taloudesta ja luvuista eikä mistään muustakaan. Ensinnäkin henkilöautot ovat vain pieni osa polttoaineiden käytöstä. Raskas liikenne, lentokoneet, rahtilaivat jne kulkevat lähes pelkästään polttoaineilla kymmenien vuosien päästäkin.

        Lisäksi sähköautojen myyntimäärät on toki kasvanut maailmalla, mutta nykyiselläkin tahdilla muutokseen menee Suomessakin 30-40 vuotta ja muualla maailmassa yli 50 vuotta. Ja tämä siis henkilöautoissa, muussa käytössä polttoaineita on tämän jälkeenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivokuollut sähköautofanaatikko ei ymmärrä paskaakaan taloudesta ja luvuista eikä mistään muustakaan. Ensinnäkin henkilöautot ovat vain pieni osa polttoaineiden käytöstä. Raskas liikenne, lentokoneet, rahtilaivat jne kulkevat lähes pelkästään polttoaineilla kymmenien vuosien päästäkin.

        Lisäksi sähköautojen myyntimäärät on toki kasvanut maailmalla, mutta nykyiselläkin tahdilla muutokseen menee Suomessakin 30-40 vuotta ja muualla maailmassa yli 50 vuotta. Ja tämä siis henkilöautoissa, muussa käytössä polttoaineita on tämän jälkeenkin.

        Se on jännä mielisairaus mikä saa tuottamaan tuollaisen määrän merkityksetöntä sössötystä. Rahtilaivat juu varmaankin pelastaa huoltoasemat. Täysin idioottimaista ähinää.

        Eikä ne faktat tuollaisestakaan oksentelusta muuksi muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on jännä mielisairaus mikä saa tuottamaan tuollaisen määrän merkityksetöntä sössötystä. Rahtilaivat juu varmaankin pelastaa huoltoasemat. Täysin idioottimaista ähinää.

        Eikä ne faktat tuollaisestakaan oksentelusta muuksi muutu.

        Ja on täysin harhaista ja idioottimaista kuvitella autojen kohdalla muutoksen tapahtuvan alle 40 vuodessa. Se ei yksinkertaisesti ole mahdollista, Varsinkin kun Suomessakin sähköautojen myyntien kasvu on jo pysähtynyt ja suuri osa uusista autoista on edelleen polttiksia. Ja näitä polttiksia tullaan käyttämään vielä kymmeniä vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja on täysin harhaista ja idioottimaista kuvitella autojen kohdalla muutoksen tapahtuvan alle 40 vuodessa. Se ei yksinkertaisesti ole mahdollista, Varsinkin kun Suomessakin sähköautojen myyntien kasvu on jo pysähtynyt ja suuri osa uusista autoista on edelleen polttiksia. Ja näitä polttiksia tullaan käyttämään vielä kymmeniä vuosia.

        Nämä sinun sössötyksesi ovat täysin harhaisia ja idioottimaisia.

        Suomessa sähköautojen osuus autokannasta on todella nopeassa kasvussa, nykyvauhdilla ei mene enää pitkään kun muuta ei uutenakaan myydä kuin täyssähköä. Tällä hetkellä tuodaan hyvin paljon käytettyjä sähköautoja maahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä sinun sössötyksesi ovat täysin harhaisia ja idioottimaisia.

        Suomessa sähköautojen osuus autokannasta on todella nopeassa kasvussa, nykyvauhdilla ei mene enää pitkään kun muuta ei uutenakaan myydä kuin täyssähköä. Tällä hetkellä tuodaan hyvin paljon käytettyjä sähköautoja maahan.

        Ja silti täyssähköautojen osuus uusien autojen myynnistä on Suomessa sama kuin vuonna 2023. Ja määrällisesti uusien täyssähköautojen myynnit on laskenut vuodesta 2023.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti täyssähköautojen osuus uusien autojen myynnistä on Suomessa sama kuin vuonna 2023. Ja määrällisesti uusien täyssähköautojen myynnit on laskenut vuodesta 2023.

        Tuo turha sössötyksesi on vain turhan sössöttäjän turhaa sössötystä.

        Sähköautojen ( ja ladattavien hybridien ) absoluuttinen määrä kasvaa vauhdilla joka vuosi. Vinkki turhalle sössöttäjälle: sähköautoja tuodaan juuri nyt paljon käytettyinä maahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo turha sössötyksesi on vain turhan sössöttäjän turhaa sössötystä.

        Sähköautojen ( ja ladattavien hybridien ) absoluuttinen määrä kasvaa vauhdilla joka vuosi. Vinkki turhalle sössöttäjälle: sähköautoja tuodaan juuri nyt paljon käytettyinä maahan.

        Et edes kyennyt kyseenalaistamaan tekstiäni, koska se oli totta. Uusien täyssähköautojen myynti on laskenut vuodesta 2023.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et edes kyennyt kyseenalaistamaan tekstiäni, koska se oli totta. Uusien täyssähköautojen myynti on laskenut vuodesta 2023.

        Sössötyksesi on samaa turhaa naurettavaa sössötystä. uusien täyssähköautojen myynti rikkoo taas ennätykset kuten jo ainakin 15 vuotta joka vuosi.

        Sähköautojen absoluuttinen ja suhteellinen määrä jatkaa räjähdysmäistä kasvuaan tänäkin vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sössötyksesi on samaa turhaa naurettavaa sössötystä. uusien täyssähköautojen myynti rikkoo taas ennätykset kuten jo ainakin 15 vuotta joka vuosi.

        Sähköautojen absoluuttinen ja suhteellinen määrä jatkaa räjähdysmäistä kasvuaan tänäkin vuonna.

        Suomessa uusien täyssähköautojen myyntien kasvu päättyi jo 2 vuotta sitten. Viime vuonna täyssähköautojen myynnit jopa LASKI 25%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa uusien täyssähköautojen myyntien kasvu päättyi jo 2 vuotta sitten. Viime vuonna täyssähköautojen myynnit jopa LASKI 25%.

        Ihan turhaan valehtelet. Sähköautojen myynti ja määrän kasvu rikkoo tänäkin vuonna aiemmat ennätykset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turhaan valehtelet. Sähköautojen myynti ja määrän kasvu rikkoo tänäkin vuonna aiemmat ennätykset.

        Katsopa ensirekisteröintitilastoja, ne näyttävät totuuden. Vuonna 2023 ensirekisteröitiin 29536 täyssähköautoa ja vuonna 2024 täyssähköautoja rekisteröitiin vain 21868. Ei tuota ainakaan kasvuksi voi sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa ensirekisteröintitilastoja, ne näyttävät totuuden. Vuonna 2023 ensirekisteröitiin 29536 täyssähköautoa ja vuonna 2024 täyssähköautoja rekisteröitiin vain 21868. Ei tuota ainakaan kasvuksi voi sanoa.

        Ihan turhanpäiväistä mussutusta, kun täyssähköautojen määrä nyt vaan kasvaa joka vuosi uusia ennätyksiä rikkoen.

        Miltähän se tuntuu olla noin epätoivoinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turhanpäiväistä mussutusta, kun täyssähköautojen määrä nyt vaan kasvaa joka vuosi uusia ennätyksiä rikkoen.

        Miltähän se tuntuu olla noin epätoivoinen?

        Nuo luvut oli suoraan ensirekisteröintitilastosta, joten mitä sinä höpötät? Fakta on, että täyssähköautojen myyntien kasvu on päättynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo luvut oli suoraan ensirekisteröintitilastosta, joten mitä sinä höpötät? Fakta on, että täyssähköautojen myyntien kasvu on päättynyt.

        Sinä se jaksat sössöttää tuota roskaa. Sähköautojen absoluuttinen määrä kasvaa joka vuosi yhä kiihtyvällä tahdilla. Eikä mikään määrä tuota valhesössötystäsi sitä faktaa muuta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se jaksat sössöttää tuota roskaa. Sähköautojen absoluuttinen määrä kasvaa joka vuosi yhä kiihtyvällä tahdilla. Eikä mikään määrä tuota valhesössötystäsi sitä faktaa muuta!

        Aivoton kuplassa elävä sähköautofanaatikko valikoi sopivasti tilastoja ja "unohtaa" tilastot jotka eivät sovi hänelle. Ja voit nähdä nämä luvut ihan tuosta linkistä.

        https://aut.fi/markkinatilastot/uudet-autot/

        Myös ladattavien hybridien rekisteröinnit romahti viime vuonna. Tänä vuonna sähköautojen rekisteröinnit ovat hivenen toipunut, mutta ovat edelleen vähemmän kuin vuonna 2023. Ja myös osuus ensirekisteröinneistä on sama kuin vuonna 2023. Mitään kasvua ei enää ole.

        Kiihtyvästä tahdista höpöttää enää aivottomat idiootit. Ja vaikka katsottaisiin sähköautojen määrää autokannassa niin sielläkin määrän kasvu on hidastunut. Mitään "kiihtyvää kasvua" ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivoton kuplassa elävä sähköautofanaatikko valikoi sopivasti tilastoja ja "unohtaa" tilastot jotka eivät sovi hänelle. Ja voit nähdä nämä luvut ihan tuosta linkistä.

        https://aut.fi/markkinatilastot/uudet-autot/

        Myös ladattavien hybridien rekisteröinnit romahti viime vuonna. Tänä vuonna sähköautojen rekisteröinnit ovat hivenen toipunut, mutta ovat edelleen vähemmän kuin vuonna 2023. Ja myös osuus ensirekisteröinneistä on sama kuin vuonna 2023. Mitään kasvua ei enää ole.

        Kiihtyvästä tahdista höpöttää enää aivottomat idiootit. Ja vaikka katsottaisiin sähköautojen määrää autokannassa niin sielläkin määrän kasvu on hidastunut. Mitään "kiihtyvää kasvua" ei ole.

        Ihan aivotonta pellen sössötystä tuo sössötyksesi, tänä vuonna sähköautojen määrä kasvaa taas ennätykselliseti. Sinähän se tässä yrität kikkailla, vääristellä asioita ja puhua osatotuuksia.

        Miksi jatkat typerää inttämistäsi vaikka olet täysin väärässä?

        Sähköautojen osuus autokannasta jatkaa siis kasvuaan tänäkin vuonna, kuten myös niiden absoluuttinen määrä. Oletko liian typerä ymmärtämään näitä faktoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan aivotonta pellen sössötystä tuo sössötyksesi, tänä vuonna sähköautojen määrä kasvaa taas ennätykselliseti. Sinähän se tässä yrität kikkailla, vääristellä asioita ja puhua osatotuuksia.

        Miksi jatkat typerää inttämistäsi vaikka olet täysin väärässä?

        Sähköautojen osuus autokannasta jatkaa siis kasvuaan tänäkin vuonna, kuten myös niiden absoluuttinen määrä. Oletko liian typerä ymmärtämään näitä faktoja?

        "Ihan aivotonta pellen sössötystä tuo sössötyksesi, tänä vuonna sähköautojen määrä kasvaa taas ennätykselliseti."

        Mikä helvetin "ennätyksellinen" tahti? Juurihan osoitin, että uusia sähköautoja rekisteröidään edelleen vähemmän kuin vuonna 2023. Kasvu on tältä osin päättynyt. Eikä suomalaiset osta uusia autoja muutenkaan, koska muutaman kymppitonnin laittaminen autoon on idiotismin huippu. Nuo kalliit ovat lähinnä ylihintaisia munanjatkeita ja huijausta.

        "Sähköautojen osuus autokannasta jatkaa siis kasvuaan tänäkin vuonna, kuten myös niiden absoluuttinen määrä. Oletko liian typerä ymmärtämään näitä faktoja?"

        Ja osuuden kasvu hidastuu koko ajan. Aiemmin sähköautojen määrä autokannassa kaksinkertaistui vuodessa, mutta nyt tällainen kasvu on päättynyt. Nykytahdilla menee kymmeniä vuosia siihen, että enemmistö ajaisi sähköautoilla. Vain harhainen kuplassa elävä idiootti kuvittelee muutoksen tapahtuvan nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se itseään ruokkiva sykli etenee; polttonesteiden myynti ei kannata ja huoltoasemat katoaa. Tilalle tulee kylmäasemia, jotka entisestään heikentävät polttonesteiden jakelun kannattavuutta.

        Samaan aikaan ladattavien autojen määrä on räjähdysmäisessä kasvussa, joka merkittävästi vähentää polttonesteiden myyntiä vuosi vuodelta...

        Ja pelkkiin latureihin siirtyminen on lopullinen tappoisku huoltoasemalle. Yksikään huoltoasema ei pelkillä sähköautoilijoilla elä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pelkkiin latureihin siirtyminen on lopullinen tappoisku huoltoasemalle. Yksikään huoltoasema ei pelkillä sähköautoilijoilla elä.

        Polttonesteiden myynti loppuu kokonaan, joten sillä ei ainakaan elä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttonesteiden myynti loppuu kokonaan, joten sillä ei ainakaan elä.

        Polttonesteiden myynti ei Suomessa lopu vielä todella pitkään aikaan, ei ainakaan 30 vuoteen.


    • Anonyymi

      Polttonesteiden hinnat nousee tulevaisuudessa ja kysyntä vähenee. Ei ole vaikeaa nähdä mihin kaikki johtaa.

      • Anonyymi

        Tulevaisuudessa eli korkeintaan 40 vuoden päästä.


    • Anonyymi

      Juuri hain dieseliä 20 litran kanisterilla.

      Diesel polttoaineella on kova kysyntä kun kaikki tärkeimmät asiat ja talous tarvitsee aina. Kaikki mitä näet, kaikki tavarat moni muu tarvinnut diesel autoa tai muuta konetta. Kuluista sen verran että

      Jos näet jonkun ajavan akkuautolla, sillä sämpylän muotoisella joita on kaikki merkit ja mallit on. Sellaisen käyttäjä maksaa kokoajan isoja laskuja toisten taskuun että auto hallinnassaan ja käytettävissään. Auton käsiraha esim 7000-10000 kerta tilitys + autosta jää velkaa kymmeniä tuhansia euroja joita joutuu maksamaan joka kuukausi, heitän lukemia 400, 500, 600, 700 euroa / kk ja useita vuosia + iso viimeinen erä.

      + maksaa ylimääräistä vakuutusta ja laskun määrä voi olla iso. ( itse maksanut aina vakuutuksen 100e)


      Minulla on polttomoottoriautosta tuleva vuosittainen kustannus = kaikki laskut, polttoaine, verot, katsastus, kunnossapito yhteensä satasissa. Eikä autoon ole mennyt kuin 2000-3000e kertamaksu 2000-3000e maksava auto on maksanut joskus 25teur. Sama käyttö ja laatu.

      Akkuauto eli akusta sähkön moottorille ottava auto ei voi kilpailla mitenkään pienillä laskuilla käyttäjälle jos hinta ei putoa että 0 lähtee perästä ja sama käytettävyys ja laatu. Se on polttomoottoriautoissa todellisuutta, ei riskejä ei osia joiden takia auto jää liikennekäytöstä.
      60000 > 6000e
      40000 > 4000e
      30000 > 3000e
      25000 > 2500e

      • Anonyymi

        Mistähän tuokin tyhjänpäiväinen mongerrus on kopioitu? Vain täysidiootti vertaa tonnin lintan kuluja uuteen autoon...


    • Anonyymi

      Bensaa saa jo reilusti alle 1,6 €/l.

      • Anonyymi

        Kohta taas kallistuu kun Iran ryhtyy toimeen:

        "Bensan hinnan pelätään pomppaavan 2,5 euroon litralta

        Iran uhkaa Hormuzinsalmen sulkemisella, joka pysäyttäisi tuota kautta kulkevan rahtiliikenteen."

        www.iltalehti.fi/autouutiset/a/cf1ce743-7263-4d82-a5ad-e5d83018da55

        Vain idiootti on öljyriippuvainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta taas kallistuu kun Iran ryhtyy toimeen:

        "Bensan hinnan pelätään pomppaavan 2,5 euroon litralta

        Iran uhkaa Hormuzinsalmen sulkemisella, joka pysäyttäisi tuota kautta kulkevan rahtiliikenteen."

        www.iltalehti.fi/autouutiset/a/cf1ce743-7263-4d82-a5ad-e5d83018da55

        Vain idiootti on öljyriippuvainen.

        Tuo on jo ajat sitten todettu lähinnä Iranin paskanjauhannaksi. Iranilla ei ole kapasiteettia tehdä mitään merkittävää haittaa ja USA pystyisi halutessaan tuhoamaan Iranin hetkessä. Toki Iran voi yrittää tuota ja nostaa bensan hinnan hetkeksi, mutta tuo päättyy muutamassa päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on jo ajat sitten todettu lähinnä Iranin paskanjauhannaksi. Iranilla ei ole kapasiteettia tehdä mitään merkittävää haittaa ja USA pystyisi halutessaan tuhoamaan Iranin hetkessä. Toki Iran voi yrittää tuota ja nostaa bensan hinnan hetkeksi, mutta tuo päättyy muutamassa päivässä.

        Sössötyksesi voidaan suoralta kädeltä jälleen todeta paskanjauhannaksi, mutta kerro nyt ihmeessä miten se päättyy muutamassa päivässä? Vedähän trolli pääsi pois perceestä ja katso karttaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sössötyksesi voidaan suoralta kädeltä jälleen todeta paskanjauhannaksi, mutta kerro nyt ihmeessä miten se päättyy muutamassa päivässä? Vedähän trolli pääsi pois perceestä ja katso karttaa...

        Jos Iran sulkee salmen niin USA tulee purkamaan sulun jo seuraavana päivänä. Ei Iran pysty sulkemaan salmea pitkäksi aikaa eikä Iran luultavasti tule tuota koskaan tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Iran sulkee salmen niin USA tulee purkamaan sulun jo seuraavana päivänä. Ei Iran pysty sulkemaan salmea pitkäksi aikaa eikä Iran luultavasti tule tuota koskaan tekemään.

        Ihan höpöjuttuja sepittelet. Iran voi sulkea Hormuzinsalmen. Ja sitä ei pureta noin vain.

        "Iran uhkaa Hormuzinsalmen sulkemisella, joka pysäyttäisi tuota kautta kulkevan rahtiliikenteen. Tämän on arvioitu voivan nostaa bensiinin litrahinnan jopa 2,5 euron tietämille."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan höpöjuttuja sepittelet. Iran voi sulkea Hormuzinsalmen. Ja sitä ei pureta noin vain.

        "Iran uhkaa Hormuzinsalmen sulkemisella, joka pysäyttäisi tuota kautta kulkevan rahtiliikenteen. Tämän on arvioitu voivan nostaa bensiinin litrahinnan jopa 2,5 euron tietämille."

        Riittää, että USA:n sotajoukot on paikalla ja sulku purkautuu. USA reagoisi sulkuun tuhoamalla Iranin asevoimat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittää, että USA:n sotajoukot on paikalla ja sulku purkautuu. USA reagoisi sulkuun tuhoamalla Iranin asevoimat.

        Höpön löpön löppö. Puhdasta sooppaa pulauttelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpön löpön löppö. Puhdasta sooppaa pulauttelet.

        Jo viime aikaiset kriisit on osoittanut, että Iran on todella heikko valtio eikä kykene saamaan mitään merkittävää aikaan. Iran ei pysty sulkemaan salmea. Itse asiassa sanoisin, että Suomellekin on merkittävämmät asevoimat kuin Iranilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo viime aikaiset kriisit on osoittanut, että Iran on todella heikko valtio eikä kykene saamaan mitään merkittävää aikaan. Iran ei pysty sulkemaan salmea. Itse asiassa sanoisin, että Suomellekin on merkittävämmät asevoimat kuin Iranilla.

        No mutta kun olet tässäkin asiassa aivan hakoteillä, em. asiantuntijat kusevat sinut nurin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta kun olet tässäkin asiassa aivan hakoteillä, em. asiantuntijat kusevat sinut nurin.

        Ai, mitkä "asiantuntijat" muka? Ja tuolla salmen sulkemisella peloteltiin jo ajat sitten eikä sitä ole tapahtunut ja tuskin tulee tapahtumaankaan. Eikä Iranille ole mitään hyötyä salmen sulkemisesta. Ja sulun purku on lapsellisen helppoa USA:lle eikä Iranin surkeat joukot paljon asialle voi.


    • Anonyymi

      Ihmisillä ei ole rahaa käyttää suurien liikenneasemien ja vastaavien palveluja ja pelkästään tankkaavat ja käyvät vessassa ja kiinteistön ja tontin kulut muiden kulujen lisäksi tekee siitä kannattamattoman. Kyllä polttoaineen myynnillä pärjää oikein hyvin ja oikein mitoitetuilla ja halutuilla palveluilla oikeassa paikassa. ABC rakensi aivan järjettömän määrä isoja latojaan ympäri valtakuntaa ja nyt niitä ja muita vastaavia laitetaan kiinni kannattamattomina.

      • Anonyymi

        No ei tuo typerä jankutuksesi noita valheitasi muuta todeksi. Harvoin näkee noin käsittämätöntä idiotismia.


    • Anonyymi

      Kohta kallistuu taas polttolitku kun Lähi-idän kriisi syvenee...

      • Anonyymi

        Vain idiootti on öljyriippuvainen.

        "Bensan hinnan pelätään pomppaavan 2,5 euroon litralta

        Iran uhkaa Hormuzinsalmen sulkemisella, joka pysäyttäisi tuota kautta kulkevan rahtiliikenteen."


      • Anonyymi

        puolasta löytyi suuri ja maakaasu esiintymä...emme tarvitse kohta lähi-idän öljyä..ajamme sähköllä ja norjalaisten öljyillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain idiootti on öljyriippuvainen.

        "Bensan hinnan pelätään pomppaavan 2,5 euroon litralta

        Iran uhkaa Hormuzinsalmen sulkemisella, joka pysäyttäisi tuota kautta kulkevan rahtiliikenteen."

        Samaa peloittelua oli jo monta viikkoa sitten. Iran ei kykene nostamaan bensan hintaa edes viikoksi. Iran voi hetkeksi sulkea Hormuzinsalmen, mutta korkeintaan parin päivän ajaksi, jos edes sitä. Iran on heikko valtio eikä se pysty uhittelemaan USA:n kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa peloittelua oli jo monta viikkoa sitten. Iran ei kykene nostamaan bensan hintaa edes viikoksi. Iran voi hetkeksi sulkea Hormuzinsalmen, mutta korkeintaan parin päivän ajaksi, jos edes sitä. Iran on heikko valtio eikä se pysty uhittelemaan USA:n kanssa.

        Samaa turhaa sössötystä jatkat taas, kyllä se vaan asintuntijoidenkin mukaan niin on, että Iran ja muut OPEC maat pystyvät sitä hintaa heiluttelemaan monin keinoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        puolasta löytyi suuri ja maakaasu esiintymä...emme tarvitse kohta lähi-idän öljyä..ajamme sähköllä ja norjalaisten öljyillä

        Kyllä se Lähi-idän öljy nyt vaan on edellytys halvalle autoilulle Euroopassakin. Puolan esiintymä ei ratkaise mitään, öljybisnes muutenkin on globaalia. Ettehän te tiedä mistään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa turhaa sössötystä jatkat taas, kyllä se vaan asintuntijoidenkin mukaan niin on, että Iran ja muut OPEC maat pystyvät sitä hintaa heiluttelemaan monin keinoin.

        Niin kuin akkumateriaalien hintaa voi heilutella. Itse asiassa yksi ainoa valtio maailmassa voi pysäyttää koko maailman sähköautotuotannon kokonaan jos vain haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuin akkumateriaalien hintaa voi heilutella. Itse asiassa yksi ainoa valtio maailmassa voi pysäyttää koko maailman sähköautotuotannon kokonaan jos vain haluaa.

        No ei pysty yksi valtio kokonaan lopettamaan, taaskin valehtelet. Ja sähköautoilla voi edelleen ajaa erinomaisen edullisesti, vaikka akkutuotanto pysähtyisikin hetkeksi. Sähkön tuotanto nimittäin jatkuisi silti aivan normaalisti.

        Ajoakkuja tehdään tälläkin hetkellä Euroopassa, ja akkumateriaaleja löytyy Suomestakin läjäpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei pysty yksi valtio kokonaan lopettamaan, taaskin valehtelet. Ja sähköautoilla voi edelleen ajaa erinomaisen edullisesti, vaikka akkutuotanto pysähtyisikin hetkeksi. Sähkön tuotanto nimittäin jatkuisi silti aivan normaalisti.

        Ajoakkuja tehdään tälläkin hetkellä Euroopassa, ja akkumateriaaleja löytyy Suomestakin läjäpäin.

        Kyllä vain riittää. Jos Kiina lopettaa harvinaisten metallien myymisen niin sähköautotuotanto pysähtyy kuin seinään. Samoin sähköautot ovat riippuvaisia Kiinan siruista. Ilman Kiinaa ei sähköautoja valmisteta missään maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vain riittää. Jos Kiina lopettaa harvinaisten metallien myymisen niin sähköautotuotanto pysähtyy kuin seinään. Samoin sähköautot ovat riippuvaisia Kiinan siruista. Ilman Kiinaa ei sähköautoja valmisteta missään maailmassa.

        Ja vaikka ajoakkuja hieman tehdään Euroopassa niin niissä käytetyt materiaalit tulevat suurelta osin muualta kuin Euroopasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vain riittää. Jos Kiina lopettaa harvinaisten metallien myymisen niin sähköautotuotanto pysähtyy kuin seinään. Samoin sähköautot ovat riippuvaisia Kiinan siruista. Ilman Kiinaa ei sähköautoja valmisteta missään maailmassa.

        Sirut on itse asiassa länsimaisia, ja niitä tehdään tälläkin hetkellä myös Euroopassa, Etelä-Koreassa, Israelissa, Japanissa, Yhdysvalloissa ja Taiwanissa.

        Myöskään akkujen raaka-aineet eivät ole yksinomaa kiinalaisten hallussa.

        Ja sähköautot tosiaan edelleen toimivat yhtä edullisesti kuin aiemminkin, vaikka akkujen tai sirujen valmistus tilapäisesti vaikeutuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sirut on itse asiassa länsimaisia, ja niitä tehdään tälläkin hetkellä myös Euroopassa, Etelä-Koreassa, Israelissa, Japanissa, Yhdysvalloissa ja Taiwanissa.

        Myöskään akkujen raaka-aineet eivät ole yksinomaa kiinalaisten hallussa.

        Ja sähköautot tosiaan edelleen toimivat yhtä edullisesti kuin aiemminkin, vaikka akkujen tai sirujen valmistus tilapäisesti vaikeutuisi.

        Harvinaisten metallien tuotanto on yli 90% Kiinan hallussa ja mitään elektroniikkaa tai myöskään sähköautoja ei ilman niitä valmisteta. Eli Kiina voi helposti lopettaa sähköautojen tuotannon hetkessä.

        Ja Euroopan sirutuotanto on lähinnä pientä puuhastelua. Eurooppa ei kykene tuottamaan kuin pari prosenttia omista siruistaan. Ja sirutuotannon saaminen kunnolla käyntiin vaatisi yli 100 miljardin investoinnit ja silloinkaan tehtaat käynnistyis vasta yli 10 vuoden päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvinaisten metallien tuotanto on yli 90% Kiinan hallussa ja mitään elektroniikkaa tai myöskään sähköautoja ei ilman niitä valmisteta. Eli Kiina voi helposti lopettaa sähköautojen tuotannon hetkessä.

        Ja Euroopan sirutuotanto on lähinnä pientä puuhastelua. Eurooppa ei kykene tuottamaan kuin pari prosenttia omista siruistaan. Ja sirutuotannon saaminen kunnolla käyntiin vaatisi yli 100 miljardin investoinnit ja silloinkaan tehtaat käynnistyis vasta yli 10 vuoden päästä.

        Eikä USA:ssakaan ole merkittävää sirutuotantoa. Jopa USA on riippuvainen Kiinan siruista.

        Ja edes USA:n hävittäjiä ei voida valmistaa ilman Kiinaa, koska niissä käytetään harvinaisia metalleja joita tuotetaan käytännössä vain Kiinassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä USA:ssakaan ole merkittävää sirutuotantoa. Jopa USA on riippuvainen Kiinan siruista.

        Ja edes USA:n hävittäjiä ei voida valmistaa ilman Kiinaa, koska niissä käytetään harvinaisia metalleja joita tuotetaan käytännössä vain Kiinassa.

        Höpön höpön. Ja mites ne kaikki muut maat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä USA:ssakaan ole merkittävää sirutuotantoa. Jopa USA on riippuvainen Kiinan siruista.

        Ja edes USA:n hävittäjiä ei voida valmistaa ilman Kiinaa, koska niissä käytetään harvinaisia metalleja joita tuotetaan käytännössä vain Kiinassa.

        Niit sirui muuten tarvii polttiksissakin. Ihan typerää on sössötykses...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpön höpön. Ja mites ne kaikki muut maat?

        Muilla mailla ei ole merkitystä kun Kiinalla on harvinaisissa metalleissa käytännössä monopoli. Kiina sekä kaivaa että jalostaa harvinaiset metallit. Toki muut maat voisivat noita metalleja myös kaivaa ja jalostaa, mutta heillä ei ole kaivoksia eikä jalostamoja joten kestäisi monta vuotta ennen kuin mitään metalleja tulisi.

        Edelleenkin, jopa USA:n puolustusteollisuus pysähtyisi kuin seinään ilman Kiinaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muilla mailla ei ole merkitystä kun Kiinalla on harvinaisissa metalleissa käytännössä monopoli. Kiina sekä kaivaa että jalostaa harvinaiset metallit. Toki muut maat voisivat noita metalleja myös kaivaa ja jalostaa, mutta heillä ei ole kaivoksia eikä jalostamoja joten kestäisi monta vuotta ennen kuin mitään metalleja tulisi.

        Edelleenkin, jopa USA:n puolustusteollisuus pysähtyisi kuin seinään ilman Kiinaa.

        Ja muuten, sen takia harvinaiset metallit jätettiin USA:n tullien ulkopuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muilla mailla ei ole merkitystä kun Kiinalla on harvinaisissa metalleissa käytännössä monopoli. Kiina sekä kaivaa että jalostaa harvinaiset metallit. Toki muut maat voisivat noita metalleja myös kaivaa ja jalostaa, mutta heillä ei ole kaivoksia eikä jalostamoja joten kestäisi monta vuotta ennen kuin mitään metalleja tulisi.

        Edelleenkin, jopa USA:n puolustusteollisuus pysähtyisi kuin seinään ilman Kiinaa.

        Typerää trollipellen sössötystä, kun asia ei nyt vaan ole niin, että Kiinalla olisi kaikki harvinaiset maametallit. Niitä on mm. Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja muuten, sen takia harvinaiset metallit jätettiin USA:n tullien ulkopuolelle.

        Ja muuten, sähkö ei edelleenkään Suomesta lopu, vaikka akkujen valmistukseen tulisi tilapäisiä ongelmia. Sähköautot toimii siinä tilanteessa aivan kuten ennenkin.

        Öljyä taas ei ole Suomen kamarassa pisaraakaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerää trollipellen sössötystä, kun asia ei nyt vaan ole niin, että Kiinalla olisi kaikki harvinaiset maametallit. Niitä on mm. Suomessa.

        Sillä ei ole paskankaan väliä, jos kaivoksia ja jalostamoja ei ole. Siis varsinkaan jalostamoja joita on käytännössä vain Kiinassa. On faktaa, että yli 90% maailman harvinaisista metalleista tulee Kiinasta.

        Ja myös sirutuotanto tapahtuu pääosin Kiinassa, muiden sirutuotanto on pelkkää puuhastelua Kiinan sirutuotantoon verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja muuten, sähkö ei edelleenkään Suomesta lopu, vaikka akkujen valmistukseen tulisi tilapäisiä ongelmia. Sähköautot toimii siinä tilanteessa aivan kuten ennenkin.

        Öljyä taas ei ole Suomen kamarassa pisaraakaan...

        Jos Kiina alkaa oikein hankalaksi niin nuo tilapäiset ongelmat kestää yli 10 vuotta. Ei noita sirutehtaita ja harvinaisten metallien kaivoksia ja jalostamoja hetkessä tehdä vaan niihin menee vähintään 10 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä ei ole paskankaan väliä, jos kaivoksia ja jalostamoja ei ole. Siis varsinkaan jalostamoja joita on käytännössä vain Kiinassa. On faktaa, että yli 90% maailman harvinaisista metalleista tulee Kiinasta.

        Ja myös sirutuotanto tapahtuu pääosin Kiinassa, muiden sirutuotanto on pelkkää puuhastelua Kiinan sirutuotantoon verrattuna.

        Esimerkiksi sinunkin tietokoneesi ja kännykkäsi sirut tulevat luultavasti Kiinasta. Intel, AMD, Nvidia, ARM jne tekevät kaikki sirunsa pääosin Kiinassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerää trollipellen sössötystä, kun asia ei nyt vaan ole niin, että Kiinalla olisi kaikki harvinaiset maametallit. Niitä on mm. Suomessa.

        Niin tai näin, mutta valtaosa akuista tehdään Kiinassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä ei ole paskankaan väliä, jos kaivoksia ja jalostamoja ei ole. Siis varsinkaan jalostamoja joita on käytännössä vain Kiinassa. On faktaa, että yli 90% maailman harvinaisista metalleista tulee Kiinasta.

        Ja myös sirutuotanto tapahtuu pääosin Kiinassa, muiden sirutuotanto on pelkkää puuhastelua Kiinan sirutuotantoon verrattuna.

        Suomessa ei tarvitse olla kaikkia osasia kokonaisuudesta, mutta metalleja siis löytyy. Sössötykselläsi ei ole paskankaan väliä.

        Sirutuotanto on idioottimainen ja syntyessään kuollut argumentti. Siruja tarvitaan bensaleluissakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi sinunkin tietokoneesi ja kännykkäsi sirut tulevat luultavasti Kiinasta. Intel, AMD, Nvidia, ARM jne tekevät kaikki sirunsa pääosin Kiinassa.

        Siruja tosiaan tehdään paljon muualla kuin Kiinassa, ja sirut ovat länsimaisia. Kiina tarvitsee länsimaiset laitteetkin. Et tiedä mistään mitään, kunhan sössötät typeriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Kiina alkaa oikein hankalaksi niin nuo tilapäiset ongelmat kestää yli 10 vuotta. Ei noita sirutehtaita ja harvinaisten metallien kaivoksia ja jalostamoja hetkessä tehdä vaan niihin menee vähintään 10 vuotta.

        Kun niitä ei tarvitse edes tehdä, kun niitä jo on muuallakin. Ja sama kiinaongelma koskee polttolelujakin uuno.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun niitä ei tarvitse edes tehdä, kun niitä jo on muuallakin. Ja sama kiinaongelma koskee polttolelujakin uuno.

        Kun yli 90% jalostetuista harvinaisista metalleista tulee Kiinasta niin muiden maiden tuotanto pikkuista puuhastelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun yli 90% jalostetuista harvinaisista metalleista tulee Kiinasta niin muiden maiden tuotanto pikkuista puuhastelua.

        Kun muissa maissa on isommat varannot, mutta kaivostoiminta on vaan ulkoistettu Kiinaan. Harvinaisia maametalleja on merkittävästi - ja niitä myös kaivellaan - ainakin 20 maassa Kiinan lisäksi.

        Tämä sössötyksesi maametalleista on muutenkin pelkkää turhaa sössötystä, eikä kumoa sitä faktaa, että polttonesteiden myynti on kohta kannattamatonta. Mahtaa sinua kyrsiä se fakta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun muissa maissa on isommat varannot, mutta kaivostoiminta on vaan ulkoistettu Kiinaan. Harvinaisia maametalleja on merkittävästi - ja niitä myös kaivellaan - ainakin 20 maassa Kiinan lisäksi.

        Tämä sössötyksesi maametalleista on muutenkin pelkkää turhaa sössötystä, eikä kumoa sitä faktaa, että polttonesteiden myynti on kohta kannattamatonta. Mahtaa sinua kyrsiä se fakta!

        "Kun muissa maissa on isommat varannot"

        "Harvinaisia maametalleja on merkittävästi"

        Ei tuolla ole paskankaan merkitystä, jos niitä ei kaiveta tai jalosteta. Ei noita kaivoksia ja jalostamoita hetkessä polkaista käyntiin. Jos vaikka nyt päätettäisiin perustaa kaivos niin se on valmis korkeintaan 10 vuoden päästä.

        "ja niitä myös kaivellaan - ainakin 20 maassa Kiinan lisäksi."

        Ja muiden maiden tuotanto on minimaalisen pientä eikä riitä mihinkään.

        Sama juttu on sirutehtaiden kohdalla. USA on aloittanut jo monta vuotta sitten sirutuotannon siirtämisen USA:han ja silti sirutehtaat ovat pahasti kesken. Yhdenkin sirutehtaan tekeminen voi kestää 10 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun muissa maissa on isommat varannot"

        "Harvinaisia maametalleja on merkittävästi"

        Ei tuolla ole paskankaan merkitystä, jos niitä ei kaiveta tai jalosteta. Ei noita kaivoksia ja jalostamoita hetkessä polkaista käyntiin. Jos vaikka nyt päätettäisiin perustaa kaivos niin se on valmis korkeintaan 10 vuoden päästä.

        "ja niitä myös kaivellaan - ainakin 20 maassa Kiinan lisäksi."

        Ja muiden maiden tuotanto on minimaalisen pientä eikä riitä mihinkään.

        Sama juttu on sirutehtaiden kohdalla. USA on aloittanut jo monta vuotta sitten sirutuotannon siirtämisen USA:han ja silti sirutehtaat ovat pahasti kesken. Yhdenkin sirutehtaan tekeminen voi kestää 10 vuotta.

        Ei näillä kommenteillasi ole paskankaan merkitystä. Siruja tehdään muualla. Metalleja on ja kaivellaan muualla.

        JA SILTI POLTTONESTEIDEN MYYNTI KÄY KANNATTAMATTOMAKSI, VAIKKA KUINKA EPÄTOIVOISENA SÖSSÖTÄT IHAN MUISTA ASIOISTA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siruja tosiaan tehdään paljon muualla kuin Kiinassa, ja sirut ovat länsimaisia. Kiina tarvitsee länsimaiset laitteetkin. Et tiedä mistään mitään, kunhan sössötät typeriä.

        "Siruja tosiaan tehdään paljon muualla kuin Kiinassa, ja sirut ovat länsimaisia."

        Siruja tekevät yritykset ovat pääosin länsimaisia, mutta ne tekevät sirunsa Kiinassa. Eihän iPhoneakaan pystytä tekemään USA:ssa, koska USA:ssa ei ole mitään puhelintehtaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siruja tosiaan tehdään paljon muualla kuin Kiinassa, ja sirut ovat länsimaisia."

        Siruja tekevät yritykset ovat pääosin länsimaisia, mutta ne tekevät sirunsa Kiinassa. Eihän iPhoneakaan pystytä tekemään USA:ssa, koska USA:ssa ei ole mitään puhelintehtaita.

        Ja niillä siruilla, joita tarvitaan polttiksissakin, ei ole mitään merkitystä, kun polttonesteiden myynti käy siruista riippumatta kannattamattomaksi.


    • Anonyymi

      mikään ei enää kannata... ? kohta tehdään deflaatio ..?
      ihmiset ovat velkaantuneet ihan valtiota myöten. rahat valuu ulkomaille lomakohteisiin,,ihmiset säästää ja rahat kulutetaan sitten ulkomailla..

      • Anonyymi

        Suomen julkisen talouden velka taitaa juuri saavuttaa luvun 230 miljardia Euroa, siitä valtionvelan osuus nyt noin 175 miljardia. Päälle kaikki yksityisten velat, yritysten velat jne.
        No, onneksi emme ole ainoa Euroopan maa joka on samassa tilanteessa, meidän yksi erikoisheikkoutemme on kuitenkin (Baltian maiden lisäksi) pieni väestö joka ei hyvänkään kotimaisen kulutuksen avulla, vaikka sellaista esiintyisikin, voi merkittävästi tilannetta korjata.
        Ja kyllä, rahamme valuu muualle, lomapaikkoihin, matkoihin, kiinalaiskrääsän ostoksiin, yritysten voittojen menoon maailman tuuliin pörssisijoittajille tms. tms.
        Kaukana takanapäin ovat ajat jolloin meillä kahvikin oli kiellettyjen tuotteiden listalla siksi ettei kotimaista rahaa valuisi pois maasta


    • Anonyymi

      Täyttä höpön höpöä ,polttomoottori auto eivät tule hävimään seuraavaab sataan vuoteen🤫

      • Anonyymi

        Ei niin, ne häviää jo paljon aiemmin.


    • Anonyymi

      Sähkönmyynti on pitkiä aikoja välillä täysin kannattamatonta, vain siirtomaksu tuottaa verkonhaltijalle taattua rahaa. Sähkön valmistamisessa on paljonkin kustannuksia, miten tehdä sitä kannattavasti kun tuotetta myydään hintaan 0 €/kWh...

      • Anonyymi

        Ja sitte kumminkin sähkön myynti ja siirto tuottaa valtavasti voittoa, eikä sen myynti lopu koskaan. Mutta polttonesteiden myynti kuluttajakäyttöön kyllä loppuu 20 vuoden sisään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitte kumminkin sähkön myynti ja siirto tuottaa valtavasti voittoa, eikä sen myynti lopu koskaan. Mutta polttonesteiden myynti kuluttajakäyttöön kyllä loppuu 20 vuoden sisään.

        Todennäköisemmin polttonesteitä myydään 40 vuoden päästäkin. Vain aivoton kuplassa elävä eliitti-idiootti voi kuvitella muutoksen tapahtuvan noin nopeasti. Ja on mahdollista, että edes tuolloin polttonesteet eivät katoa, koska ne muuttuvat synteettisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisemmin polttonesteitä myydään 40 vuoden päästäkin. Vain aivoton kuplassa elävä eliitti-idiootti voi kuvitella muutoksen tapahtuvan noin nopeasti. Ja on mahdollista, että edes tuolloin polttonesteet eivät katoa, koska ne muuttuvat synteettisiksi.

        Sieltä se epätoivoinen trollipelle jaksaa vielä tuutata ruikauksen hevonsontaa. Mutta kuten faktat ja asiantuntiijat noissa lehtijutuissa kertoivat, niin polttonesteiden myynnin loppu häämöttää.

        Eikä typerä sössötyksesi asioita muuta miksikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitte kumminkin sähkön myynti ja siirto tuottaa valtavasti voittoa, eikä sen myynti lopu koskaan. Mutta polttonesteiden myynti kuluttajakäyttöön kyllä loppuu 20 vuoden sisään.

        Siirtyykö esim. Nato 20 vuodessa käyttämään vain sähkömoottoreita?
        Tykkäävätkö varakkaat jenkit kun heidän 300- 500- 800 KW kolme- ja neliasennusperämoottoreilleen ei enää saakaan bensaa..?
        Miten sähköautoihin siirtyminen etenee esim. Kiinassa, Intiassa, Venäjällä, Afrikan maissa jne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siirtyykö esim. Nato 20 vuodessa käyttämään vain sähkömoottoreita?
        Tykkäävätkö varakkaat jenkit kun heidän 300- 500- 800 KW kolme- ja neliasennusperämoottoreilleen ei enää saakaan bensaa..?
        Miten sähköautoihin siirtyminen etenee esim. Kiinassa, Intiassa, Venäjällä, Afrikan maissa jne?

        Esimerkiksi nyt Kiinassa aivan räjähdysmäisen nopeasti. Jonkun Naton vetäminen tähän mukaan on niin epätoivoista, että se on suorastaan herkullista! Naton tankit varmaan pelastaa nuo huoltoasemat, viimeksihän ehdotit että rahtilaivat alkaa tankkaamaan huoltseilla!

        Jessus mikä pellehermanni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä se epätoivoinen trollipelle jaksaa vielä tuutata ruikauksen hevonsontaa. Mutta kuten faktat ja asiantuntiijat noissa lehtijutuissa kertoivat, niin polttonesteiden myynnin loppu häämöttää.

        Eikä typerä sössötyksesi asioita muuta miksikään.

        40 vuotta on jopa ylioptimistinen arvio. Muualla maailmassa on taatusti maita joissa käytetään polttiksia yli 50 vuoden päästäkin.

        "Mutta kuten faktat ja asiantuntiijat noissa lehtijutuissa kertoivat, niin polttonesteiden myynnin loppu häämöttää."

        Eikä kukaan asiantuntija väitä polttoaineiden myynnin loppuvan alle 20 vuodessa eikä mikään fakta osoita tuollaista. Itse asiassa ainoastaan harhaiset idiootit väittävät tuota. Kannattaa muistaa, että edelleen myydään uusia polttiksia ja niillä tullaan ajamaan yli 30 vuotta. Ja polttiksia myydään vielä monta vuotta uutena.

        En yhtään ihmettelisi vaikka polttoaineita myytäisiin jopa vuonna 2100.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi nyt Kiinassa aivan räjähdysmäisen nopeasti. Jonkun Naton vetäminen tähän mukaan on niin epätoivoista, että se on suorastaan herkullista! Naton tankit varmaan pelastaa nuo huoltoasemat, viimeksihän ehdotit että rahtilaivat alkaa tankkaamaan huoltseilla!

        Jessus mikä pellehermanni!

        Ai, räjähdysmäisen nopeastiko? Tällä "räjähdysmäisellä" tahdilla autojen sähköistämiseen menee satoja vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi nyt Kiinassa aivan räjähdysmäisen nopeasti. Jonkun Naton vetäminen tähän mukaan on niin epätoivoista, että se on suorastaan herkullista! Naton tankit varmaan pelastaa nuo huoltoasemat, viimeksihän ehdotit että rahtilaivat alkaa tankkaamaan huoltseilla!

        Jessus mikä pellehermanni!

        No, rekat ja bussit ainakin pelastavat huoltoasemat, koska sähkörekat ja pitkän matkan sähköbussit ovat käyttökelvottomia. Lähinnä nurkka-ajeluun sopivia sähköbusseja on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, rekat ja bussit ainakin pelastavat huoltoasemat, koska sähkörekat ja pitkän matkan sähköbussit ovat käyttökelvottomia. Lähinnä nurkka-ajeluun sopivia sähköbusseja on.

        Juu, ei ne mitään pelasta. Polttonesteet häviää aikanaan myös raskaan liikenteen käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        40 vuotta on jopa ylioptimistinen arvio. Muualla maailmassa on taatusti maita joissa käytetään polttiksia yli 50 vuoden päästäkin.

        "Mutta kuten faktat ja asiantuntiijat noissa lehtijutuissa kertoivat, niin polttonesteiden myynnin loppu häämöttää."

        Eikä kukaan asiantuntija väitä polttoaineiden myynnin loppuvan alle 20 vuodessa eikä mikään fakta osoita tuollaista. Itse asiassa ainoastaan harhaiset idiootit väittävät tuota. Kannattaa muistaa, että edelleen myydään uusia polttiksia ja niillä tullaan ajamaan yli 30 vuotta. Ja polttiksia myydään vielä monta vuotta uutena.

        En yhtään ihmettelisi vaikka polttoaineita myytäisiin jopa vuonna 2100.

        Ainoastaan harhainen idiootti jaksaa jauhaa tuollaista sontaa. Ihan puuta heinää. Mahtaa ottaa koville.


    • Anonyymi

      Itse ajalen perinteisellä häkäpönttöautolla.

    • Anonyymi

      Miten sähköautoiluun siirtyminen on edennyt Ukrainassa?
      Mitä on looginen ja realistinen ajattelu?

      • Anonyymi

        Sinä et ainakaan hallitse kumpaakaan ajattelua.


      • Anonyymi

        Ukrainassa ihmiset hommasivat innokkaasti sähköautoja, kun sähköä oli saatavilla, mutta polttoainetta ei.


    • Anonyymi

      Asemat siirtyvät sähkön myyntiin, koska siitä saa katettakin, ja polttomoottorit häviää kuvasta vähitellen.

      • Anonyymi

        Jos tarkoitetaan miehitettyä asemaa niin voitto pitää tehdä aseman sisällä, ei latureista eikä polttoaineista. Jos pelkät laturit tekee voittoa niin aseman toiminta lopetetaan ja jätetään pelkät laturit. Pelkkiin latureihin siirtyminen romahduttaa asiakkaiden määrän joten aseman toiminta loppuu pian sen jälkeen. Ehkä sinne jää vessa, jos edes sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitetaan miehitettyä asemaa niin voitto pitää tehdä aseman sisällä, ei latureista eikä polttoaineista. Jos pelkät laturit tekee voittoa niin aseman toiminta lopetetaan ja jätetään pelkät laturit. Pelkkiin latureihin siirtyminen romahduttaa asiakkaiden määrän joten aseman toiminta loppuu pian sen jälkeen. Ehkä sinne jää vessa, jos edes sitä.

        Pelkkiin latureihin siirtyminen nimenomaan pelastaa miehitetyt asemat. Sähkön myynti on kasvussa, polttonesteiden myynti taas on laskussa, ja lataaminen kestää vielä jonkin aikaa pitempään kuin tankkaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkiin latureihin siirtyminen nimenomaan pelastaa miehitetyt asemat. Sähkön myynti on kasvussa, polttonesteiden myynti taas on laskussa, ja lataaminen kestää vielä jonkin aikaa pitempään kuin tankkaaminen.

        Hah hah haa… Et ymmärrä selvästi paskaakaan taloudesta. Miehitettyjen asemien tarkoitus on tehdä voittoa itse asemalla, ei pelkillä latureilla eikä
        polttoaineiden myynnillä. Polttoaineiden myynti on ollut sivutoimintaa asemille jo 50 vuotta sitten ja sen tarkoitus on ollut vain tuoda asiakkaita kauppaan ja kahvilaan.

        Jos pelkät laturit tekee voittoa mutta kahvila ja kauppa niin asema lopetaan ja jätetään pelkät laturit. Tuskin paikalle jätetään edes vessaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah haa… Et ymmärrä selvästi paskaakaan taloudesta. Miehitettyjen asemien tarkoitus on tehdä voittoa itse asemalla, ei pelkillä latureilla eikä
        polttoaineiden myynnillä. Polttoaineiden myynti on ollut sivutoimintaa asemille jo 50 vuotta sitten ja sen tarkoitus on ollut vain tuoda asiakkaita kauppaan ja kahvilaan.

        Jos pelkät laturit tekee voittoa mutta kahvila ja kauppa niin asema lopetaan ja jätetään pelkät laturit. Tuskin paikalle jätetään edes vessaa.

        Typerää arvotonta itkunsekaista sössötystä tuotat, mahtaa pellepojua harmittaa kun noin kovasti itket.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerää arvotonta itkunsekaista sössötystä tuotat, mahtaa pellepojua harmittaa kun noin kovasti itket.

        Ja tuo oli totuus. Huoltoasemat ovat tehneet rahansa jo todella kauan aikaa lähinnä kahvilalla ja kaupalla, ei polttoaineiden myynnillä. Näin on ollut jo 1970-luvulla.

        Jos laturit tekevät voittoa mutta kahvila ja kauppa ei niin paikalle jätetään pelkät laturit. Suurimmassa osassa pikalaturipaikkoja ei tulevaisuudessa ole edes vessaa.


    • Anonyymi

      Aja sitte öljykrematoriolla kun sitä ei pysty tankkaamaan missään.

      • Anonyymi

        Polttomoottoriautoja voi tankata vielä useita kymmeniä vuosia joka puolella Suomea vaikka aivoton sähköautofanaatikko kuinka väittää vastaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

      Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      80
      1916
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

      Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1768
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

      Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      360
      1645
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

      Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1453
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

      Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1330
    6. Mitä vastaisit

      Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      67
      1310
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

      Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      70
      1243
    8. Vihjeketju naisille

      Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      63
      1179
    9. KIIKKUSTUOLI

      Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      100
      1087
    10. Kuljettajasi oy konkurssi?!

      Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1063
    Aihe