SYNNIT ON MAHDOLLISTA SAADA ANTEEKSI, MUTTA MITEN?

Anonyymi-ap

Näin apostoli Johannes opastaa:

” Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.”
1 Joh 1:9

31

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos me tunnustamme meidän syntimme, niin hän on uskollinen ja hurskas, joka meille synnit anteeksi antaa ja puhdistaa meitä kaikesta vääryydestä,

• Anonyymi

Om vi bekänna våra synder, så är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Om vi bekänna våra synder, så är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet.

If we confess our sins, he is faithful and just to forgive us our sins, and to cleanse us from all unrighteousness.

• Anonyymi

” Minä tunnustin sinulle syntini enkä peittänyt pahoja tekojani; minä sanoin: "Minä tunnustan Herralle rikokseni", ja sinä annoit anteeksi minun syntivelkani.”
      Psalmi 32:5

• Anonyymi

Sentähden minä tunnustan sinun edessäs syntini, ja en peitä pahoja tekojani. Minä sanoin: minä tunnustan Herralle pahat tekoni; niin sinä annoit anteeksi syntini vääryyden, Sela!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sentähden minä tunnustan sinun edessäs syntini, ja en peitä pahoja tekojani. Minä sanoin: minä tunnustan Herralle pahat tekoni; niin sinä annoit anteeksi syntini vääryyden, Sela!

Då uppenbarade jag min synd för dig och överskylde icke min missgärning. Jag sade: "Jag vill bekänna för HERREN mina överträdelser"; då förlät du mig min synds missgärning. Sela.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Då uppenbarade jag min synd för dig och överskylde icke min missgärning. Jag sade: "Jag vill bekänna för HERREN mina överträdelser"; då förlät du mig min synds missgärning. Sela.

I acknowledged my sin unto thee, and mine iniquity have I not hid. I said, I will confess my transgressions unto the LORD; and thou forgavest the iniquity of my sin. Selah.

• Anonyymi

Vapahtaja olet sinä!
      Elä ihmisiks, piäset vähemmällä. Ei siihen syntikäsitettä tai jumalakuvitelmaa tarvita.

• Anonyymi
      UUSI

Aloittaja jättää kertomatta tärkeän asian, vaikka synnit saisi anteeksi, niin syntiä seuraa aina rangaistus.

3. Moos. 26:39

Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin

2. Moos. 34:7

joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen".

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.
      2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

2. Sam. 12:15

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli

• Anonyymi
      UUSI

Ilm. 20:12

Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ilm. 20:13

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

Ilm. 22:12

Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

• Anonyymi
      UUSI

Aloittaja jättää myös kertomatta, mitä synti Raamatussa tarkoittaa.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi
        UUSI

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Anonyymi
      UUSI

Synnit anteeksiannettu, tärkein asia!

• Anonyymi
        UUSI

Psykologinen pelkkä anteeksi julistaminen voi johtaa myös väärään rauhaan.

Ihmisellä ei ole valtaa julistaa anteeksi kuin sellaisia pahoja tekoja, jotka kohdistuvat häneen itseensä. Sekin on vielä ehdollinen. Ja anna meille anteeksi meidän pahat tekomme, kuten mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.

Kollektiivinen perisynti ei poistu tunnustamalla, vaan ainoastaan kristillisessä kasteessa.

Raamatun mukaan kaste ja ehtoollinen ovat niitä asioita, joissa Jumala on konkretian tasolla läsnä ihmisen syntiongelman vuoksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Psykologinen pelkkä anteeksi julistaminen voi johtaa myös väärään rauhaan.

Ihmisellä ei ole valtaa julistaa anteeksi kuin sellaisia pahoja tekoja, jotka kohdistuvat häneen itseensä. Sekin on vielä ehdollinen. Ja anna meille anteeksi meidän pahat tekomme, kuten mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.

Kollektiivinen perisynti ei poistu tunnustamalla, vaan ainoastaan kristillisessä kasteessa.

Raamatun mukaan kaste ja ehtoollinen ovat niitä asioita, joissa Jumala on konkretian tasolla läsnä ihmisen syntiongelman vuoksi.

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Perisynnin vallassa oleva luonnollinen ihminen ei ilman kastetta ole edes ikuisesti elävä sielu.

1. Moos. 3:22

Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"

• Anonyymi
      UUSI

Leeviläisten pappien poikalapset 1 kk ja sitä vanhemmt piti puhdistaa synnistä, jotta heidät voitiin viedä ilmestysmajaan, missä Jumala oli paikalla.

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä."

• Anonyymi
        UUSI

Ovatko helluntalaiset ohjanneet sinua?

• Anonyymi
      UUSI

Hes. 13:10

"He ovat johtaneet minun kansaani harhaan. He ovat vakuuttaneet: 'Rauha', vaikka rauhaa ei ole. Kun kansa on rakentanut suojamuurin, he ovat valkaisseet sen kalkilla.

• Anonyymi
      UUSI

Matt. 7:15

Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

Ap. t. 20:29

Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,

• Anonyymi
        UUSI

Ps. 59:7

He tulevat ehtoolla, ulvovat kuin koirat ja kiertävät kaupunkia.

Hoos. 7:14

Eivät he huuda minun puoleeni sydämestänsä, vaan ulvovat vuoteissansa. Jyvien ja viinin tähden he kokoontuvat. Minua vastaan he niskoittelevat.

• Anonyymi
      UUSI

Se vilkutteluhan on varma konsti 🩸 ❣️😁

• Anonyymi
        UUSI

Eikös se itse Lestadios ollut juoppo rovasti Lapissa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös se itse Lestadios ollut juoppo rovasti Lapissa?

Entäpä sitten tämä valehteleva rikollinen naisten alistaja Paavali, jota lestadiolaiset jumaloi.

• Anonyymi
      UUSI

Pelkästä armosta puhuminen ja syntien anteeksisaamisesta puhuminen vapauttaa ihmisen tekemään vaan lisää syntiä.

• Anonyymi
        UUSI

Lahkoissa jopa murha kuitataan selvitetyksi pelkällä käden heilautuksella ja pään nyökkäyksellä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lahkoissa jopa murha kuitataan selvitetyksi pelkällä käden heilautuksella ja pään nyökkäyksellä.

Molemmat voivat tuntea toisensa entuudestaan ja olla vaika sellikavereita keskenään.

• Anonyymi
      UUSI

Paavali kuittasi tekemänsä Stefanoksen murhankin pelkällä käden heilautuksella ja tokaisulla "minun armossani on kylliksi".

Mutta toisin kävi. Miehen saama Saatanan enkeli tappoi hänet Roomassa. Paha äkkikuolema, mihinkä ei liittynyt mitään armoa.

5. Moos. 19:21

Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta."

• Anonyymi
        UUSI

Roisto mikä roisto. Panee vaan ihmettelemään, että jotkut pitää demonin vallassa olevaa valehtelijaa epäjumalanaan?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Roisto mikä roisto. Panee vaan ihmettelemään, että jotkut pitää demonin vallassa olevaa valehtelijaa epäjumalanaan?

Samanhenkiset pitää idolinaan.

• Anonyymi
      UUSI

Eksyttäjät on taitavia manipuloijia. Petoksen ensimmäinen vaihe on luottamuksen hankkiminen.

• Anonyymi
      UUSI

Karman laki, mitä kylvää sitä niittää.
      Pahoja tekoja ei kukaan saa anteeksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      55
      3964
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      92
      2341
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      1992
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      22
      1783
    5. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      26
      1541
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1516
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      15
      1182
    8. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1128
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      109
      1084
    10. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      79
      1042
    Aihe