Taas oli yksi lapsi hukkunut Lahdessa. Vanhemmat eivät ilmeisesti edes olleet mukana?
Luottavatko vanhemmat siihen, että rannalla on uimavalvojat?
Voin kertoa, etteivät uimavalvojat juurikaan valvo. Olen tämän omakohtaisesti nähnyt useina rantapäivinä.
Istuvat omassa paikassaan siten, että näkyy selvästi, että selaavaat kännyköitään. Jos heitä on kaksi, päät ovat kääntyneet toisiin päin (ei rannalle) ja juttelelevat keskenään ja syövät jäätelöä. Välillä toinen haluaa mennä itse uimaan ja käväisee rannalla.
Uimavalvojat eivät oikeasti kävele rannalla ja seuraa mitä tapahtuu. Kuuluttavat välillä ihan liian hiljaisella äänellä, joka hädin tuskin kuuluu, että vanhempien pitää olla käsivarren mitan päässä lapsesta.
Jos olet uimavalvoja ja luet tätä: katse oikeasti pois kännykästä. Olet töissä ja sinun kuuluu tehdä työsi, eikä selata kännykkääsi.
Lasten valvonta uimarannalla
6
76
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ennen vanhemmat ollu mukana uimarannalla,eikä ketään hukkunu."Mänkee uimaan ja kahtokee että kukkaan ei huku!"ne oli aina saatesanat kun lähettiin.....
- Anonyymi
Ennen lapset olivatkin fiksumpia kuin nykyään. Olen syntynyt 50-luvun lopulla ja käytiin uimassa porukalla naapuruston kersojen kanssa eikä kukaan hukkunut. Vanhemmat olivat töissä päivät ja kersat uimassa läheisellä järvenrannalla.
- Anonyymi
Olen myös todistanut tilannetta, jossa yksn rannalla oleva i rantavalvoja on istunut pitkään rantavalvojan paikalla ja koko sen ajan selannut kännykkäänsä. Ranta oli täynnä ihmisiä. Seurasin tilannetta ensin vähän matkan päästä, mutta sitten on pakko käydä lähempänä tarkistamassa ja kyllä näin oli, että kännykkää selattiin.
- Anonyymi
Viesti vanhemmille: älkää päästäkö etenkään alakoululaisianne kaveriporukassa rannalle ilman, että aikuisia on mukana.
- Anonyymi
Lapsena me kylän kakarat käytiin aina porukalla uimassa. Vanhemmat ei ollut koskaan mukana.
- Anonyymi
Ennen oli ennen ja nyt on nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321