Kuluttajan kannalta on paljon turvallisempaa ostaa 10-15 vuotta vanha sähköauto kuin polttis.
Akun vanheneminen on hidas prosessi ja sen eteneminen on hyvin helppo testata. Vanhan sähköauton ostaessa saat siis hyvin tarkan tiedon siitä missä kunnossa auton akku on ja kuinka monta vuotta sillä voi ajaa ne ajot mitä ostaja tarvitsee ilman välilatauksia.
Tuon ikäisen polttiksen ostaminen on sen sijaan täysin arpapeliä voimalinjan suhteen. Se voi laueta aivan milloin vain sellaiseen kuntoon ettei sitä kannata enää korjata.
Käytetyn sähköauton ostaminen on turvallisempaa kuin polttiksen
40
205
Vastaukset
- Anonyymi
Kukaan ei osta 10-15 vuotista sähkökiesiä, ne on paalattu jo aiemmin.
- Anonyymi
Säälittävän huono kommentti essobaarin juntilta. Niissähän on akkutakuukin 8-10 vuotta. Ja sen jälkeen vielä ainakin 10-15 vuotta hyvää ja ja huoletonta matkaa jäljellä.
Ja vain alle kaksi euroa per sata kilsaa. Huoltotarve olematon. Voittaja joka suhteessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säälittävän huono kommentti essobaarin juntilta. Niissähän on akkutakuukin 8-10 vuotta. Ja sen jälkeen vielä ainakin 10-15 vuotta hyvää ja ja huoletonta matkaa jäljellä.
Ja vain alle kaksi euroa per sata kilsaa. Huoltotarve olematon. Voittaja joka suhteessa.Ei ole vielä yhtäkään todistetta akkujen kestosta pitkällä tähtäimellä, koska mitään niin vanhoja nykyaikaisia sähköautoja ei ole olemassa.
"Ja vain alle kaksi euroa per sata kilsaa."
Jos ostaa uuden sähköauton niin todellinen kulu on 50-60 euroa per sata kilsaa. Tuo höpötys kahdesta eurosta on naurettavan typerää paskaa.
"Huoltotarve olematon."
Tämä on todistettavasti valetta ja huijausta. Ja sähköautot ovat lisäksi korjaamolla todella usein. Varsinkin Teslat jotka ovat markkinoiden paskimpia autoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole vielä yhtäkään todistetta akkujen kestosta pitkällä tähtäimellä, koska mitään niin vanhoja nykyaikaisia sähköautoja ei ole olemassa.
"Ja vain alle kaksi euroa per sata kilsaa."
Jos ostaa uuden sähköauton niin todellinen kulu on 50-60 euroa per sata kilsaa. Tuo höpötys kahdesta eurosta on naurettavan typerää paskaa.
"Huoltotarve olematon."
Tämä on todistettavasti valetta ja huijausta. Ja sähköautot ovat lisäksi korjaamolla todella usein. Varsinkin Teslat jotka ovat markkinoiden paskimpia autoja.Ja ainakin kymmenen vuotta vanhoissa sähköautoissa on usein alle 70% kapasiteetista jäljellä akusta tai akku on kokonaan vaihdettu. Ja sähköauto jossa on alle 70% kapasiteetista jäljellä on arvoton romu. Itse asiassa sähköauto on arvoton jo kun akkukapasiteetista on jäljellä 80%.
Kannattaa myös muistaa, että akku usein lopettaa kokonaan toimintansa jo silloin kun kapasiteetista on jäljellä 60-70%. Lisäksi akun kuluminen ei ole lineaarista vaan kuluminen kiihtyy kun akun kapasiteetti laskee alle 80%.
- Anonyymi
Älkää ikinä ostako käytettyä sähköautoa kun niiden akkujenvaihto maksaa uuden auton verran ja sen takia omistajat haluaa niistä eroon
- Anonyymi
Taas menee sähköauto pahasti essonbaarin porukoiden ihon alle.
:-)
Olette varmaan huomanneet miten muut suomalaiset ovat lukutaitoisia ja laskutaitoisina lopettaneet dieseleiden ostamisen lähes kokonaan ja siirtyneet sähköautoihin.- AnonyymiUUSI
Ei pidä paikkaansa.Suomessa sähköautot ei mene kaupaksi ja sitä valittaa myyjätkin
- AnonyymiUUSI
Uusi sähköauto (GTX VW) 9/2023 ostettu hinta 63500€, nyt n. 2 vuotta 70 tkm ajettuna hyvitys 29000€!!! toiseen sähköautoon. Aivan p...ka jäännösarvo, oikeasti!
Huoltosopimus tuohon autoon 149€/kk /30tkm/vuosi. Niin että unohdetaan ne halvat huollot! Akun hajoamisriski mm. nostaa huoltarin noin järjettömän kalliiksi. Maksaa 10000-15000€ korjauttaa/ vaihtaa akku. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Uusi sähköauto (GTX VW) 9/2023 ostettu hinta 63500€, nyt n. 2 vuotta 70 tkm ajettuna hyvitys 29000€!!! toiseen sähköautoon. Aivan p...ka jäännösarvo, oikeasti!
Huoltosopimus tuohon autoon 149€/kk /30tkm/vuosi. Niin että unohdetaan ne halvat huollot! Akun hajoamisriski mm. nostaa huoltarin noin järjettömän kalliiksi. Maksaa 10000-15000€ korjauttaa/ vaihtaa akku.Meillä 2024 mallinen ID4 GTX. Maksoin vuosi sitten 10 tkm ajettuna n. 10 te vähemmän kuin uudesta Ihan samat on 24 mallisten GTX:ien hinnat edelleen,
Huoltosopimusta en tiennyt olevan olemassakaan, sellaista ei tarjottu. Ei kai kukaan tuollaista sopimusta tee, eihän siinä ole mitään ideaa...
- Anonyymi
Akun kunnonmittaus on vakiotoi.enpide vanhojen sähköautojen kaupassa.
Harmi ettei polttiksiin ole mitään noin luotettavaa testiä kertomaan auton tärkeimpien kompo enttien kuntoa.- Anonyymi
Akun kunnonmittaus ei ole luotettava tieto vaikka aivottomat sähköautofanaatikot näin valehtelevat. Akku voi poksahtaa hajalle vaikka seuraavana päivänä vaikka tuo mittari näyttäisi akun olevan hyvässä kunnossa. Akun kunnonmittaus on pitkälti huijausta eikä siitä kannata maksaa euroakaan.
Mekaanikko pystyy tarkistamaan polttomoottoriauton kunnon paljon luotettavammin.
- AnonyymiUUSI
Juuupa juu takuun loppuneen sähköauton osto jo pitää olla ylimääräistä rahaa ja paljon jos pohjassa on millin painauma se hylätään katsastuksessa ja 10 vuotiasissa niitä riittää ja akku ei koskaan kerro koska poksahtaa sähköauto on täysin arvoton jos akku loppuu polttikseen ei mikään remontti makssa mahdottomia ja varaosia saa halvalla
- AnonyymiUUSI
Oli se akku vanhana vaikka parempi kuin uusi, niin kuka ostaa akkutakuuttoman sähköauton ja vielä maksaa siitä?
- AnonyymiUUSI
Selvästi sähköautoissa kiinnostaa enemmän niiden ostaminen kuin ajaminen. Sähköautojen ostamiseen liittyy jotain, joka mietityttää ja ilmenee tarpeena käsitellä asiaa Suomi24:ssä.
Selvästi sähköautoilijat eivät ole autoharrastajia. Vai autokauppiaatko täällä muka kirjoittelevat? Mikä siinä ostamisessa on niin intohimoista? - AnonyymiUUSI
Akut eivät posahtele yhtäkkiä niinkuin polttiksien moottorit ja vaihdelaatikon.
Akkujen ikääntyminen hidas kemiallinen prosessi jonka edistymistä on helppo mitata luotettavasti.
Polttispösilöt eivät edes tiedä mistä puhuvat.- AnonyymiUUSI
Ei akkujen kehitys ole yhtään helpommin seurattava kuin minkään muunkaan tuotteen. Nuo akun kuntomittaukset ovat huijausta ja arvottomia enkä itse maksaisi siitä euroakaan. Vaikka mittaus antaisi kapasiteetiksi 90% niin akku voi silti poksahtaa hajalle seuraavana päivänä. Ja näin on tapahtunut jo monta kertaa.
Lisäksi akun kapasiteetin kehitys ei ole lineaarista. Kun kapasiteetti tippuu 70-80% paikkeille niin akun kuluminen kiihtyy. Lisäksi akku lopettaa yleensä toimintansa kokonaan 60-70% kohdalla.
Jos sähköauton akun kapasiteetista on jäljellä 80% niin sähköauto on arvoton, koska akku on silloin käyttökelvoton. Tuollainen sähköauto voitaisiin saman tien viedä romuttamolle. - AnonyymiUUSI
Ja moottorien ja vaihdelaatikoiden on täysin ennalta arvattava mekaaninen prosessi. Joka väittää, että nuo hajoaa täysin yllättäen on typerä valehtelija. Ne eivät koskaan mene yllättäen hajalle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja moottorien ja vaihdelaatikoiden on täysin ennalta arvattava mekaaninen prosessi. Joka väittää, että nuo hajoaa täysin yllättäen on typerä valehtelija. Ne eivät koskaan mene yllättäen hajalle.
Onneksi olkoon. Olet voittanut "Viikon tyhmin postaus" palkinnon.
Osa raatilaisista ei ole vieläkään lopettanut ääneen nauramista tälle kuningas-typeryydelle joka on lopussa kirsikkana kakun päällä.
"Ne eivät koskaan mene yllättäen hajalle." - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi olkoon. Olet voittanut "Viikon tyhmin postaus" palkinnon.
Osa raatilaisista ei ole vieläkään lopettanut ääneen nauramista tälle kuningas-typeryydelle joka on lopussa kirsikkana kakun päällä.
"Ne eivät koskaan mene yllättäen hajalle."Mikään mekaaninen ei mene koskaan yllättäen hajalle vaan hajoamisesta on ollut merkkejä jo kauan ennen tuota. Polttomoottoriautoissa minkään osan hajoaminen ei tapahdu yllätyksenä vaan kyseessä on ennalta arvattava mekaaninen prosessi. Aivoton ja valehteleva sähköautofanaatikko vain keksii epätoivoisesti valheita päästään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mikään mekaaninen ei mene koskaan yllättäen hajalle vaan hajoamisesta on ollut merkkejä jo kauan ennen tuota. Polttomoottoriautoissa minkään osan hajoaminen ei tapahdu yllätyksenä vaan kyseessä on ennalta arvattava mekaaninen prosessi. Aivoton ja valehteleva sähköautofanaatikko vain keksii epätoivoisesti valheita päästään.
Ainoa syy miksi jonkin osan hajoaminen tapahtuu "yllättäen" on se, että kukaan ei ole edes tarkistanut autoa kunnolla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa syy miksi jonkin osan hajoaminen tapahtuu "yllättäen" on se, että kukaan ei ole edes tarkistanut autoa kunnolla.
Vanhojen polttiksen yllättävät hajoamiset liittyvät usein niiden todella monimutkaisiin sähköjärjestelmiin jotka jättävät tielle täysin ilman ennakkovaroitusta.
Polttiksien päästö vaatimukset ovat tehneet niistä erittäin vikaherkkiä ja kalliita korjata. Diesel on se pahempi mutta kyllä myös bensakoneissa ja varsinkin hybrideissä on paljon rikkoutuvat sähkövimpainta ja anturia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vanhojen polttiksen yllättävät hajoamiset liittyvät usein niiden todella monimutkaisiin sähköjärjestelmiin jotka jättävät tielle täysin ilman ennakkovaroitusta.
Polttiksien päästö vaatimukset ovat tehneet niistä erittäin vikaherkkiä ja kalliita korjata. Diesel on se pahempi mutta kyllä myös bensakoneissa ja varsinkin hybrideissä on paljon rikkoutuvat sähkövimpainta ja anturia.Sähköautojen korjaukset ovat vähintään yhtä kalliita ja sähköautot hajoavat yhtä usein. Sähköautojen huoltovapaus ja vähemmät korjaukset ovat valetta.
- AnonyymiUUSI
Ei pidä paikkaansa.
Sähköauton haltijalla 10-20 kertaiset kulut jos maksaa autoa omasta kukkarosta.- AnonyymiUUSI
Sähköautojen luotettavuudesta ja akkujen pitkästä kestoiästä on kerääntynyt vakuuttavaa näyttöä kun niiden määrä liikenteessä on lisääntynyt.
Tässä tuore esimerkki VW ID.3:sta:
"Testauksen aikana ADAC totesi akun kunnon heikentyneen lähes 170 000 kilometrin matkalla vain 9 prosenttia. Käytännössä tämä tarkoitti, että auton kantama oli tippunut 13 kilometriä. Testin alussa auton kantama oli 438 kilometriä ja 172 000 kilometrin päätteeksi auton kantama oli 425 kilometriä.
Akun kunto testattiin säännöllisin väliajoin Aviloon-testillä Baijerin testi- ja teknologiakeskuksessa. Testin virhemarginaaliksi ilmoitetaan kolme prosenttia."
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/2b68bdd5-9af9-4cb9-a4a5-9345f7e8fe50 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen luotettavuudesta ja akkujen pitkästä kestoiästä on kerääntynyt vakuuttavaa näyttöä kun niiden määrä liikenteessä on lisääntynyt.
Tässä tuore esimerkki VW ID.3:sta:
"Testauksen aikana ADAC totesi akun kunnon heikentyneen lähes 170 000 kilometrin matkalla vain 9 prosenttia. Käytännössä tämä tarkoitti, että auton kantama oli tippunut 13 kilometriä. Testin alussa auton kantama oli 438 kilometriä ja 172 000 kilometrin päätteeksi auton kantama oli 425 kilometriä.
Akun kunto testattiin säännöllisin väliajoin Aviloon-testillä Baijerin testi- ja teknologiakeskuksessa. Testin virhemarginaaliksi ilmoitetaan kolme prosenttia."
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/2b68bdd5-9af9-4cb9-a4a5-9345f7e8fe50Yhden auton testi on täysin arvoton eikä todista mitään kaikista sähköautojen todellisesta kestävyydestä. Lisäksi tämä "tutkimus" on pelkkää VW:n rahoittamaa propagandaa eli huijausta.
Tämä yhden auton testi on täysin sama kuin tehtäisiin tutkimus yhdestä ihmisestä. Yhden henkilön otos ja yhden auton otos on täsmälleen sama asia.
Ja tuo "virhemarginaalikin" on puhdasta paskaa, koska tutkimuksessa on yksi ainoa auto. Virhemarginaalia ei ole olemassa jos on yksi auto. Eli tuo "virhemarginaali" tarkoittaa akkutestin epävarmuutta ja joskus virhe on suurempi kuin "virhemarginaali". - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yhden auton testi on täysin arvoton eikä todista mitään kaikista sähköautojen todellisesta kestävyydestä. Lisäksi tämä "tutkimus" on pelkkää VW:n rahoittamaa propagandaa eli huijausta.
Tämä yhden auton testi on täysin sama kuin tehtäisiin tutkimus yhdestä ihmisestä. Yhden henkilön otos ja yhden auton otos on täsmälleen sama asia.
Ja tuo "virhemarginaalikin" on puhdasta paskaa, koska tutkimuksessa on yksi ainoa auto. Virhemarginaalia ei ole olemassa jos on yksi auto. Eli tuo "virhemarginaali" tarkoittaa akkutestin epävarmuutta ja joskus virhe on suurempi kuin "virhemarginaali".Edelleen ainoastaan sellaista tutkimusta, jossa on vähintään 1000 satunnaisesti valittua autoa joita on ajettu normaalissa käytössä voi pitää jollain tavoin uskottavana. Tällaiset yhden auton "tutkimukset" ovat pelkkää paskaa ja tulokset lähinnä huijausta.
- AnonyymiUUSI
Vilkaisin Nettiautosta 10-15 vuotta vanhojen sähköautojen valikoimaa. Iso osa kelvottomilla + - 20 kWh akuilla olevia pikkuautoja. Löytyi myös isompia, mutta 300-400.000 km ajettuja.
Ainoatakaan noista 75:stä autosta en ostaisi oikein millään hinnalla.- AnonyymiUUSI
Tuohon aikaan sähköautot olivat ominaisuuksiltaan tuollaisia, Ei ne siitä muuksi muutu.
Tässä ketjussa on aiheena se että kuinka hyvän tiedon auton ostaja saa auton tärkeimpien komponenttien kunnosta kun on ostamassa 10-15 vuotta vanhaa autoa.
Vaikka mikään noista 20 kWh-autoista ei kelpaisikaan niin sen ajoakun kunnosta saa helposti täysin luotettavaa tietoa. Vaikka ajamalla itse täysi akku lähes tyhjäksi.
Luotettavaa tietoa.
Sen sijaan jokainen tuon ikäisellä polttiksilla ajanut tietää että sen voimalinjassa ja varsinkin päästöhärveleisdä voi olla vaikka minkälaista vikaa joka on hyvin vaikea huomata ja josta voi tulla kalliita remontteja. Esim Lambda-anturi maksaa satasia. Pelkkä osa.
EGR-rempan hintalappu on nelinumeroinen.
Sähköauton tekniikka on paljon yksinkertaisempaa ja mitä enemmän autolle tulee ikää, sitä suuremmaksi ero sähköauton etu luotettavuudesta tulee. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon aikaan sähköautot olivat ominaisuuksiltaan tuollaisia, Ei ne siitä muuksi muutu.
Tässä ketjussa on aiheena se että kuinka hyvän tiedon auton ostaja saa auton tärkeimpien komponenttien kunnosta kun on ostamassa 10-15 vuotta vanhaa autoa.
Vaikka mikään noista 20 kWh-autoista ei kelpaisikaan niin sen ajoakun kunnosta saa helposti täysin luotettavaa tietoa. Vaikka ajamalla itse täysi akku lähes tyhjäksi.
Luotettavaa tietoa.
Sen sijaan jokainen tuon ikäisellä polttiksilla ajanut tietää että sen voimalinjassa ja varsinkin päästöhärveleisdä voi olla vaikka minkälaista vikaa joka on hyvin vaikea huomata ja josta voi tulla kalliita remontteja. Esim Lambda-anturi maksaa satasia. Pelkkä osa.
EGR-rempan hintalappu on nelinumeroinen.
Sähköauton tekniikka on paljon yksinkertaisempaa ja mitä enemmän autolle tulee ikää, sitä suuremmaksi ero sähköauton etu luotettavuudesta tulee."Vaikka mikään noista 20 kWh-autoista ei kelpaisikaan niin sen ajoakun kunnosta saa helposti täysin luotettavaa tietoa. Vaikka ajamalla itse täysi akku lähes tyhjäksi."
Naurettavan typerä sähköautofanaatikko keksii valheita päästään. Se, että akun kapasiteetista on jäljellä 80% ei tarkoita, etteikö seuraavana akku poksahda hajalle. Lisäksi kuten kaikissa akuissa niin sähköauton akku lopettaa toimintansa jo 60-70% paikkeilla. Akun kapasiteetti ei ikinä edes lähesty nollaa vaan akun toiminta päättyy jo kauan ennen sitä.
Itse sanoisin, että sähköauto on täysin arvoton jo siinä vaiheessa kun akun kapasiteetista on jäljellä 80% ja kelpaa enää kierrätykseen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Vaikka mikään noista 20 kWh-autoista ei kelpaisikaan niin sen ajoakun kunnosta saa helposti täysin luotettavaa tietoa. Vaikka ajamalla itse täysi akku lähes tyhjäksi."
Naurettavan typerä sähköautofanaatikko keksii valheita päästään. Se, että akun kapasiteetista on jäljellä 80% ei tarkoita, etteikö seuraavana akku poksahda hajalle. Lisäksi kuten kaikissa akuissa niin sähköauton akku lopettaa toimintansa jo 60-70% paikkeilla. Akun kapasiteetti ei ikinä edes lähesty nollaa vaan akun toiminta päättyy jo kauan ennen sitä.
Itse sanoisin, että sähköauto on täysin arvoton jo siinä vaiheessa kun akun kapasiteetista on jäljellä 80% ja kelpaa enää kierrätykseen.Essonbaarin jumiin omasta päästä keksimiä juttuja joita toistelee kuin dementoitunut papukaija.
Hyvät nauruthan noista saa.
Täyspäiset ja lukutaitoiset tietävät asiat paremmin niin näille papukaijan jutuille on helppo nauraa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Essonbaarin jumiin omasta päästä keksimiä juttuja joita toistelee kuin dementoitunut papukaija.
Hyvät nauruthan noista saa.
Täyspäiset ja lukutaitoiset tietävät asiat paremmin niin näille papukaijan jutuille on helppo nauraa.Jos vähänkin tietää sähköautojen akuista niin tietää tämän. Jos sähköauton akun kapasiteetista on jäljellä 80% niin auton on täysin arvoton ja kelpaa lähinnä kierrätykseen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos vähänkin tietää sähköautojen akuista niin tietää tämän. Jos sähköauton akun kapasiteetista on jäljellä 80% niin auton on täysin arvoton ja kelpaa lähinnä kierrätykseen.
Niinpä,mutta kun niitä yritetään huijaamalla myydä suomalaisille joilla ei ole varaa uuteen sähköautoon
- AnonyymiUUSI
Mitä useampi tutkimus asiasta tehdään sitä enemmän vahvistuu se fakta että sähköauton akut kestävät helposti 20 vuoden normaali-ihmisen ajot.
Taksit sitten erikseen.
https://autotoday.fi/etn-sahkoautojen-akut-kestavatkin-paljon-odotettua-pidempaan/- AnonyymiUUSI
Korit ruostuvat jo 10 vuodessa.
- AnonyymiUUSI
No ei todellakaan kestä 🤣
- AnonyymiUUSI
Kunnollisella sähköautolla ajaminen on vain niin h....tin kallista, jos autolla ajaminen yleensä on kallista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kunnollisella sähköautolla ajaminen on vain niin h....tin kallista, jos autolla ajaminen yleensä on kallista.
Sähköllä alle kaksi euroa sataselle. Polttiksella meni yli kymmenen euroa.
Ja vielä ne kalliit huollot päälle. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Korit ruostuvat jo 10 vuodessa.
Polttiksissa on teräksestä tehdyt kantavat rakenteet. Ne ruostuvat ja sitten tulee katsastuksessa hylky.
Valtaosassa sähköautoja kantavat rakenteet ovat alumiinia. Taas yksi etu sähköautoille pitkässä juoksussa koska alumiini ei ruostuu ja siksi kantavat rakenteet ovat aina priimakunnossa katsastuksessa.
- AnonyymiUUSI
Ja Suomen ilmastossa sähköauton akku kestää vielä pidempään kuin isoissa automaissa tehdyissä tutkimuksissa koska meillä on viileämpi ilmasto joka on hyvä juttu akkujen kestävyyden kannalta.
"Suomen ilmastosta voi olla hyötyä sähköautoille, kertoo Recurrentin uusi tutkimus.
Tutkimuksessa on mitattu käytettyjen sähköautojen niin kutsuttua ”Range Scorea”. Kyseessä on arvo, joka kuvastaa sitä, paljonko ajoneuvon alkuperäisestä käyttökantamasta on yhä jäljellä.
Esimerkiksi RS-arvo 90 tarkoittaa, että auton arvioitu kantama on 90 prosenttia alkuperäisestä.
Recurrent mittasi tutkimuksessaan vuoden 2020 Tesla Model Y -autojen kantaman kehitystä Yhdysvalloissa. Tulokset olivat selkeät.
Maan eteläosissa, kuten Texasissa ja Floridassa, tutkimuksen mittaama RS-arvo oli keskimäärin 92. Sen sijaan maan Suomea ilmastoltaan muistuttavissa pohjoisosissa, kuten Michiganissa, Minnesotassa ja Wisconsinissa, vastaava arvo oli 95.
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Suomen kaltaisissa ilmasto-olosuhteissa sähköautojen akut kestävät keskimäärin paremmin, kuin kuumissa maissa."
https://www.is.fi/autot/art-2000009878116.html - AnonyymiUUSI
Ostaminen voi olla turvallista mutta omistaminen voi olla yhtä helvettiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun684715KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1693633- 1663130
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?713078Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo502771- 241933
- 241861
- 301666
- 1741650
- 421362