Tekniikan Maailma jysäyttää: AdBlue-dieseleitä ei ollut tarkoitus myydä pohjoisessa!! / ! \

Anonyymi-ap

AdBluen surkea pakkaskestoisuus ei kiinnostanut autovalmistajia, koska maailmassa valmistettavista autoista vain pieni murusen murto-osa menee kylmillle alueille. Niinpä AdBlue-hyväksyttiin käyttöön ja ajatus oli, että pohjoiset jälleenmyyjät eivät tilaa AdBlue-dieseleitä.

Kävi kuitenkin niin, että tieto ei kulkenut ja täällä Suomessakin myytiin naama pokerilla näitä talvisin herkästi särkyviä AdBlue-dieseleitä. No totuushan paljastui jo ensi pakkasilla ja sen seurauksena uusien dieselien ostaminen Suomessa käytännössä loppui. Pudotus 90%!!

Samassa Tekniikan Maailman jutussa on listattu eri merkkien AdBlue-järjestelmän varaosien hintoja. Esim. Volkkarin anturi maksaa yli 1000 euroa kappaleelta. AdBlue-järjestelmä varaosana maksaakin n. 4000 euroa plus työ päälle. Ja se särkyy samalla lailla kuin vanhakin.

12

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Peugeot

    • Anonyymi

      miksi ei eu parlamenttin tai kansanedustajiksi valita jotain auto mekaanikkoa joka ymmärtää tällaiset auto asiat.. eu,ssa ammattitaito esim meikkiasioista päättävistä henkilöistä olisi vastaavana joku sonnin kasvattaja mies joka määräisi sonnin rasvaa naamaan hienohelmoille jotka sitten ihmettelee kun voiteet jäätyy naamaan pakkasella ...tällaisilla Adblue virhepäätöksillä on suuret vaikutukset valtion talouteen,,,joku firma voi mennä konkurssiin väärän autovalinnan takia...

      • Anonyymi

        Katsos kun isoilla EU-mailla oli paskat housussa, koska kyse oli siitä pysähtyykö dieselien myynti kokonaan vain ei? Ratkaisu piti saada äkkiä ja AdBlue oli jo sellaisenaan suuren suuri pelastus ja helpotus. Ketäpä kiinnostaisi, että jossain pikkuisessa Pohjolassa AdBlue-järjestelmät paukkuvat joka talvi?? Ei ketään!

        Onneksi nykyaikaiset moottorit eivät tarvitse AdBlue-nestettä.


    • Anonyymi

      Kysykää Kemiran tehtaalta,
      miksi Insinöörit eivät saa kunnollista ainetta tehtyä.
      Raakaaine on ureaa.
      Norjassa käytetty litku kuulemma on parempaa.

      • Anonyymi

        Onhan kunnollinen aine kehitetty ja tehty.

        "Denoxium on muurahaishaposta jalostettu ammoniumformiaatti-urealiuos, jonka jäätymispiste on -30 C. Denoxiumilla on urealiuokseen verrattuna selvä etulyöntiasema niin matalissa kuin korkeissakin lämpötiloissa. Denoxiumin alhaisen jäätymispisteen takia sitä voidaan alle -30 C lämpötiloissa käyttää, kuljettaa ja varastoida ilman erillisiä lämmityslaitteita. Denoxium mahdollistaa pelkistyksen matalissa lämpötiloissa sekä tarjoaa paremman säilyvyyden kuumissa varasto-oloissa.

        Denoxium on täysin yhteensopiva urealiuosten kanssa. Tämän vuoksi auton moottorin säätöjä ei tarvitse muuttaa eri tuotteiden mukaan ja molempien tuotteiden levitykseen voidaan käyttää samoja jakelujärjestelmiä."

        https://www.kemira.com/fi/ajankohtaista/uutishuone/uutiset/kemira-ja-terra-environmental-technologies-inc-solmivat-lisenssisopimuksen-kemiran-denoxiumista/


        Tuo Kemiran kehittämä pakkasen kestävä AdBlue korvike, nimeltä Denoxium, ei saada myyntiin EU-alueella. Esim. Norjaan vievät sitä, kun sillä ei ole myyntioikeutta EU-aluella.

        AdBlue on VDA:n, eli Saksan autoteollisuusliiton lisensioima tuotemerkki. Ajoneuvot on kehitetty täyttämään EU-komission asettamat päästövaatimukset vain tuolla huonommalla AdBlue litkulla ja VDA myy sitten lisenssejä halukkaille kemianteollisuuden yrityksille ja muille, jotka tuota litkua haluavat valmistaa. Kuten tiedetään, niin AdBlue ei kuitenkaan kestä pakkasta.


    • Anonyymi

      Jokainen urean sisältävä vaatii korjausta joskus, koska järjestelmän joku komponentti vikaantuu, tai putket alkavat vuotaa. Tankkiin tai putkiin saattaa jäädä ajan mittaan jäämiä aineesta joka tuo toimimattomuuden sitten lämpötilan muutokset maissa joissa nesteet voi jäätyä, muodostua jääkiteitä.

      Autot tärisee ja heiluu paljon niillä ajetaan, vikaantumiselle lisäriski jos ei otettu suunnittelussa huomioon. Joku asia hankautuu puhki jne.



      Monia sähköjohtoja tullut korjattua autoissa joissa valmistaja ei ole ottanut auton heilumista ja tärinää mitenkään huomioon.


      Miksi Suomalaiset hyväksyi eu ssa järjestelmän? Sen voi kieltää edelleen ja Suomeen tulisi autot ja koneet ilman järjestelmää. Ei ole edes vaikea ajaa tuota muutosta jos ihmiset tässä maassa tiukkina.

      Ei suomi ole sama asia kuin saksa, täysin eri ilmasto ja lämpötilat sekä tiestö.

      Saksalaiset voi pitää ureaa diesel autoissaan ja kehitellä kaikkea muutakin tarpeetonta tai itselleen tarpeellista.

      Minä suomalaisena en halua niitä mihinkään koneeseen. Eduskuntaan ja Brysseliin äänestetttyjen on kyllä aika alkaa töihin estämään järjestelmän sisältävien asioiden tuonti Suomeen.

      • Anonyymi

        Eihän suomalaisen Euvostoliittovirkailijan tarkoituksena ole saada mitään asiaa hoidettua, ei ainakaan hyvin, vaan taata itselle ikuinen leipä..
        Mahtaisiko se Virkamiehen hiki toimia adbluen tilalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän suomalaisen Euvostoliittovirkailijan tarkoituksena ole saada mitään asiaa hoidettua, ei ainakaan hyvin, vaan taata itselle ikuinen leipä..
        Mahtaisiko se Virkamiehen hiki toimia adbluen tilalla?

        Se vaatisi jonkun ajamaan asiaa. Ei se ole viranomaisen tehtävä jos sille ei ole poliittista päätöstä.

        Mitäpä jos sinä alkaisit asiaa ajamaan vai meneekö pikku sormi suuhun?


      • Anonyymi

        tuo on totta... ajatellaampa asiaa että kuljetus yrittäjä ostaisi kolme tai neljä Adblue syteemillä olevaa autoa ja kaikkiin tulisi yhtaikaa vikaantuminen.. siinä yrittäjä olisi kuin kynsille lyöty..
        no entä minkälaista väkeä meillä istuu Eu parlamentissa, montako henkilöä oli istumassa joka ymmärtää autojen päästöt ja niiden laitteet jotka voisi toimia suomen oloissa ?..nyt varmaan hädissään sunnitellaan romutuspalkkioita jotta näistä ongelmapesistä päästään eroon.autojen sähköjohdot,kompinentin jne on suunniteltu aivan väärin ja vääriin paikkoihin...esim takerenkaan lähellä alustassa on komponentteja jotka ovat suoraan vesi ,suola suihkun saavutettavissa,samoiten etupyörän lähellä esim sähköautoissa..en edellenkään ymmärrä miksi eu,parlamenttiin valitaan pelkän äänestyksen voimalla kun päätettävistä asioista pitäisi olla paljon tietoa ..esim autojen osalta..päiväajovalotkin oli turhake ja vaarallinen,tietyissä tilanteissa perävalot ovat pimennossa..


    • Anonyymi

      tttt

    • Anonyymi

      2015 tuli ensimmäiset adbluet markkinoille ja 2026-207 alkaa romutuspallkkiot.... mitä tästä voi päätellä???

      • Anonyymi

        siis 2026-2027..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      139
      2763
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

      Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      268
      2360
    3. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      22
      1423
    4. Voi mies olit taas niin komea

      Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      115
      1112
    5. Kadutko koskaan

      Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      97
      1074
    6. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

      Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1023
    7. Ryöstö Punkaharjulla

      Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      13
      962
    8. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

      Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      57
      861
    9. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

      Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      282
      820
    10. Mistä juttelit viimeisen kerran

      Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      53
      806
    Aihe