Paalijärven kunnostus 2022...separointiin vajaa 30 tuh..olikohan hyötyä?

Anonyymi-ap

Paalijärven kunnostus 2022
Kirjoittanut aisapari
Julkaistu 27/06/2022
Hankkeen tavoitteena on teettää suunnitelma Paalijärven kunnostamiseksi ja kokeilla separointia rehevöitymisen hoitamiseen.
Separoinnilla on tarkoitus poistaa vesikasvillisuutta kasvualustaa poistaen etenkin alueilta, joilla perinteinen niittäminen/ruoppaus ei ole mahdollista.

Hankkeen numero 199532, kehittämishanke.

Hanke on saanut rahoituksen Leader AISAPARI ry:ltä.

16

424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jälleen meni kunnostusrahat kankkulan pohjattomaan kaivoon kuten kymmenen vuotta sitten. Samaa puuhastelua...järvi soistuu kun mm.lietelantavalumat kuormittavat sitä.
      Lokkien kuormitus on myös merkittävä.

• Anonyymi

Kaatasivat puut herralantien varrelta järven rannasta niin näkis edes järven, ei vissiin kerkiä ku pitää mökkejä vaan rakentaa.

• Anonyymi

Eip oo tainnu kukaan täällä enää mökkejä rantaan rakentaa kymmeniin vuosiin...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eip oo tainnu kukaan täällä enää mökkejä rantaan rakentaa kymmeniin vuosiin...

Kaks mökkiä tullu nyt vuoden sisään mutta puhe oli huussien/mökkien valmistajasta joka ei kerkeä raivaamaan puitaan järven ympäriltä....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaks mökkiä tullu nyt vuoden sisään mutta puhe oli huussien/mökkien valmistajasta joka ei kerkeä raivaamaan puitaan järven ympäriltä....

Kateellisen panettelua...kuinkahan voisi joku mennä toisen maalta ja tontilta puita kaatamaan. Alahan sinäkin väsäämään jotakin, jos sulla on taito hyppysissa..rikastut!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo alahan tekee vaikka lintulautoja tai kottaraispönttöjä...pönttö..kantsii ottaa hiukan selvää rantamaista ja niiden omistajista, ennenkuin alkaa kovin meuhkaamaan perättömiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kateellisen panettelua...kuinkahan voisi joku mennä toisen maalta ja tontilta puita kaatamaan. Alahan sinäkin väsäämään jotakin, jos sulla on taito hyppysissa..rikastut!

Joka ei kerkeä raivaamaan OMIA puitaan järven ympäriltä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joka ei kerkeä raivaamaan OMIA puitaan järven ympäriltä...

Oot näköjään täys tollo!

• Anonyymi

Näyttää siltä, että tohninmäen suunnasta ovat jälleen alkaneet puhaltaa, asiaankuulumattomat, kaunaisenkateelliset ja harhaisenkatkerat tuulet,jotka voi huoletta jättää omaan arvoonsa.

• Anonyymi

Sanoppa se, joku on katkera kun ei ole saanut omalle tililleen tuota 30 tuhatta.

• Anonyymi

Vieläkun kaataisivat OMAT puunsa järven ympäriltä niin näkis järven kummaltakin puolelta...

• Anonyymi

Pitäis varmaan imuruopata järvi tai kuivattaa

• Anonyymi

Hyvä imuruoppaus

• Anonyymi

Eiköhän rantarakennusten jätevesiasiat oo jo pääosin kunnos,ettei niistä ENÄÄ pääse kovinkaan paljon ravinteita järveen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän rantarakennusten jätevesiasiat oo jo pääosin kunnos,ettei niistä ENÄÄ pääse kovinkaan paljon ravinteita järveen

Maatilat joista vuoti lietteet ojia pitkin järveen ovat lopettaneet joten rauha maassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maatilat joista vuoti lietteet ojia pitkin järveen ovat lopettaneet joten rauha maassa.

Kaiken tärkeintä olisi, ettei kukaan maanviljelijä tyhjäisi säiliöitä järveen.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      23
      3083
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      42
      2719
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1523
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1350
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1261
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      41
      1026
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      126
      922
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      33
      839
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      29
      673
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      60
      631
    Aihe