Ensimmäisen vuosipuoliskon bensiiniautoja ensirekisteröitiin enää vain 15 033 kappaletta eli 40,4 %.

Anonyymi-ap

Viime vuonna bensiiniautot saavuttivat 45 prosentin markkinaosuuden uusissa autoissa, mutta päättyneen ensimmäisen kuuden kuukauden aikana bensiiniautoja ensirekisteröitiin enää 15 033 kappaletta eli 40,4 prosenttia.

Dieselautojen markkinaosuus uusista autoista on sen sijaan laskenut järjestelmällisesti viimeisen vuosikymmenen, eikä päättynyt puoli vuotta näyttäisi muuttavan tilannetta.

Dieselautoja ensirekisteröitiin tammi-kesäkuun aikana 1 595 kappaletta, kun koko viime vuotena vastaava luku oli 3 809.

Traficomin käyttövoimatilastoista selviää, että vuoden 2025 alkupuoliskon aikana täyssähköautoja ensirekisteröitiin 34,2 prosenttia kaikista uusista autoista eli 12 725 kappaletta.

Ladattavien hybridisähköautojen osuudessa on ollut pienoista kasvua vuoden alkupuoliskon aikana viime vuoteen verrattuna, mutta osuus on liikkunut 21 prosentin molemmin puolin viime vuosina.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-ja-autot/8c5b3b16-8f43-41a8-87c5-0f85efb7c057

125

787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ladattavia autoja rekisteröitiin näköjää 55,2 %. Ei siinä sitten jääkään enää paljon tilaa bensa-autoille ja dieseleille.

      • Anonyymi

        Ulkomailta käytettynä tuotuja sähköautoja oli alkuvuonna kuitenkin hurja määrä. Se kasvattaa sähköautojen määrää paljon enemmän kuin ensirekisteröinnit.


        "Käyttövoimia katsoessa kaikkein eniten alkuvuodesta on kasvanut käytettyjen sähköautojen myynti. Niitä on myyty valtakunnallisesti 78 % enemmän kuin viime vuonna samaan aikaan. Helsingissä käytettyjä sähköautoja myytiin jopa 90 % enemmän."

        https://www.epressi.com/tiedotteet/autot-ja-moottoripyorat/kaytettyjen-autojen-myynti-kasvoi-helsingissa-34-alkuvuonna.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkomailta käytettynä tuotuja sähköautoja oli alkuvuonna kuitenkin hurja määrä. Se kasvattaa sähköautojen määrää paljon enemmän kuin ensirekisteröinnit.


        "Käyttövoimia katsoessa kaikkein eniten alkuvuodesta on kasvanut käytettyjen sähköautojen myynti. Niitä on myyty valtakunnallisesti 78 % enemmän kuin viime vuonna samaan aikaan. Helsingissä käytettyjä sähköautoja myytiin jopa 90 % enemmän."

        https://www.epressi.com/tiedotteet/autot-ja-moottoripyorat/kaytettyjen-autojen-myynti-kasvoi-helsingissa-34-alkuvuonna.html

        Kun uusien autojen markkina on melkein kuollut niin on helppo ylittää ne lukemat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun uusien autojen markkina on melkein kuollut niin on helppo ylittää ne lukemat.

        Diesel- ja bensalelujen markkina ainakin alkaa olla aika kuollut. Ja kuolee koko ajan tasaseen lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diesel- ja bensalelujen markkina ainakin alkaa olla aika kuollut. Ja kuolee koko ajan tasaseen lisää.

        Koko uusien autojen markkina on melkein kuollut, koska uusien autojen myyntiluvut ovat romahtaneet kymmeniä prosentteja. Uusia sähköautojakin myydään vähemmän kuin vuonna 2023.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko uusien autojen markkina on melkein kuollut, koska uusien autojen myyntiluvut ovat romahtaneet kymmeniä prosentteja. Uusia sähköautojakin myydään vähemmän kuin vuonna 2023.

        Polttolelujen markkina alkaa olla kuollut, sähköautojen myynti taas kasvaa jatkuvasti.

        Kohta ei enää polttoleluja myydä ollenkaan, ja niiden arvo romahtaa. Mahtaa sinua harmittaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttolelujen markkina alkaa olla kuollut, sähköautojen myynti taas kasvaa jatkuvasti.

        Kohta ei enää polttoleluja myydä ollenkaan, ja niiden arvo romahtaa. Mahtaa sinua harmittaa!

        Ja silti tilastot näyttävät, että uusia sähköautoja myydään nyt vähemmän kuin vuonna 2023. Ja sähköautojen osuus uusista autoista on sama kuin vuonna 2023, sekään ei ole muuttunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttolelujen markkina alkaa olla kuollut, sähköautojen myynti taas kasvaa jatkuvasti.

        Kohta ei enää polttoleluja myydä ollenkaan, ja niiden arvo romahtaa. Mahtaa sinua harmittaa!

        Polttomoottoriautojen arvo ei romahda vielä kymmeniin vuosiin vaikka aivokuollut sähköautofanaatikko kuinka itkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti tilastot näyttävät, että uusia sähköautoja myydään nyt vähemmän kuin vuonna 2023. Ja sähköautojen osuus uusista autoista on sama kuin vuonna 2023, sekään ei ole muuttunut.

        Idiootin vinkunasta huolimatta sähköautojen määrä ja markkinaosuus kasvavat jatkuvasti.

        Typerys ei voi muutokselle mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottoriautojen arvo ei romahda vielä kymmeniin vuosiin vaikka aivokuollut sähköautofanaatikko kuinka itkee.

        Polttolelut on kohta romiskamaa vaikka kiihkoileva bensapelle kuinka inisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idiootin vinkunasta huolimatta sähköautojen määrä ja markkinaosuus kasvavat jatkuvasti.

        Typerys ei voi muutokselle mitään.

        Voit katsoa ensirekisteröintitilastot ja verrata vuotta 2023 ja 2025. Ei tuo sen monimutkaisempaa ole. Sähköautojen osuus ensirekisteröinneistä ei ole kasvanut kahteen vuoteen ja tämä oli fakta. Ja määrissä uusien sähköautojen myynti on laskenut vuodesta 2023.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit katsoa ensirekisteröintitilastot ja verrata vuotta 2023 ja 2025. Ei tuo sen monimutkaisempaa ole. Sähköautojen osuus ensirekisteröinneistä ei ole kasvanut kahteen vuoteen ja tämä oli fakta. Ja määrissä uusien sähköautojen myynti on laskenut vuodesta 2023.

        Tyhjänpäiväisenä psskanjauhajana yrität piilotella sitä seikkaa, että painopiste on juuri nyt ollut käytettynä maahatuoduissa sähköautoissa. Sähköautojen markkinaosuus ja määrä siis jatkavat kaikesta paskanjauhannastasi huolimatta kasvuaan. Mahtaa pieniaivoista ärsyttää, onko ihan voimaton olo?

        Olet selvästi jotenkin henkisesti sairas, voiko sähköautot aiheuttaa noin pahaa kateutta?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjänpäiväisenä psskanjauhajana yrität piilotella sitä seikkaa, että painopiste on juuri nyt ollut käytettynä maahatuoduissa sähköautoissa. Sähköautojen markkinaosuus ja määrä siis jatkavat kaikesta paskanjauhannastasi huolimatta kasvuaan. Mahtaa pieniaivoista ärsyttää, onko ihan voimaton olo?

        Olet selvästi jotenkin henkisesti sairas, voiko sähköautot aiheuttaa noin pahaa kateutta?!

        Vaikka laskettaisiin käytettynä maahantuodut sähköautot yhteen ensirekisteröityjen sähköautojen kanssa niin silti ei ole ollut merkittävää kasvua sähköautoissa vuodesta 2023. Etenkin kun autojen maahantuonti ei muutenkaan ole kasvanut 6 vuoteen.

        Ja muutenkin käytettyjen autojen maahantuonti on vain pikkuisen porukan puuhastelua ja yli 92% käytetyistä autoista ostetaan kotimaasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka laskettaisiin käytettynä maahantuodut sähköautot yhteen ensirekisteröityjen sähköautojen kanssa niin silti ei ole ollut merkittävää kasvua sähköautoissa vuodesta 2023. Etenkin kun autojen maahantuonti ei muutenkaan ole kasvanut 6 vuoteen.

        Ja muutenkin käytettyjen autojen maahantuonti on vain pikkuisen porukan puuhastelua ja yli 92% käytetyistä autoista ostetaan kotimaasta.

        Täysidiootti ei ymmärrä mitään lukemaansa, ja sama typerä jankutus jatkuu.

        Ja niin jatkuu sähköautojen määrän kasvukin, aivan täysin idioottimaisesta sössötyksestä huolimatta.

        Mahtaa se närästää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysidiootti ei ymmärrä mitään lukemaansa, ja sama typerä jankutus jatkuu.

        Ja niin jatkuu sähköautojen määrän kasvukin, aivan täysin idioottimaisesta sössötyksestä huolimatta.

        Mahtaa se närästää!

        Sähköautojen määrän kasvu on käytännössä pysähtynyt. Eikä tuota muuta mikään. Ja kuten totesin niin käytettyjen autojen maahantuonnin huippuvuosi oli 2019.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen määrän kasvu on käytännössä pysähtynyt. Eikä tuota muuta mikään. Ja kuten totesin niin käytettyjen autojen maahantuonnin huippuvuosi oli 2019.

        No eipä vaan ole pysähtynyt, valehtelusi ja itkeskelysi on naurettavaa ja turhaa.

        Hanki joku parempi lääkitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä vaan ole pysähtynyt, valehtelusi ja itkeskelysi on naurettavaa ja turhaa.

        Hanki joku parempi lääkitys.

        Kaikki tuo on totta, vaikka et sitä tahdo uskoa. Sähköautojen myyntien kasvu on päättynyt Suomessa eikä edes käytettyjen autojen maahantuonti tätä asiaa muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tuo on totta, vaikka et sitä tahdo uskoa. Sähköautojen myyntien kasvu on päättynyt Suomessa eikä edes käytettyjen autojen maahantuonti tätä asiaa muuta.

        Olet sinä naurettava pelle, kyllä me jo uskotaan!


    • Anonyymi

      Siihenpä ei ole mitään muuta sanomista kuin, että ovat komeita lukemia.

      • Anonyymi

        Niin komeita, että Suomessa ajellaan vielä vähintään 40 vuotta polttiksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin komeita, että Suomessa ajellaan vielä vähintään 40 vuotta polttiksilla.

        Kyllä ja jälki on sen mukaista. Se yhden hemmon 1985 Corolla on esimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja jälki on sen mukaista. Se yhden hemmon 1985 Corolla on esimerkki.

        Entä sitten? Tänä vuonna ostetuilla bensa-autoillakin ajetaan vuoteen 2065 saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten? Tänä vuonna ostetuilla bensa-autoillakin ajetaan vuoteen 2065 saakka.

        Typerän jankuttajan typerä jankutus ei pidennä polttolelujen käyttöikää 40 vuoden päähän...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerän jankuttajan typerä jankutus ei pidennä polttolelujen käyttöikää 40 vuoden päähän...

        Suomessa on paljon polttiksia joilla on ajettu yli 40 vuotta. Ei siinä ole mitään erikoista.


    • Anonyymi

      Kun katsoo noita lukuja niin suurin nousija on käytetyt sähköautot ja toiseksi suurin on uudet sähköautot.
      Loput onkin sitä auringonlaskun porukkaa joka on kuolemassa pois markkinoilta.

      • Anonyymi

        Näin on, polttoromut tekee exitiä ja sähköautojen määrä jatkaa kasvuaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, polttoromut tekee exitiä ja sähköautojen määrä jatkaa kasvuaan.

        Polttikset eivät häviä mihinkään yli 40 vuoteen vaikka aivoton sähköautofanaatikko kuinka rääkyy. Lisäksi bensa-autojen osuus myynneistä oli 39% jo vuonna 2023, joten todellisuudessa bensa-autojen osuus uusien autojen myynneistä on kasvanut viimeisen kahden vuoden aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttikset eivät häviä mihinkään yli 40 vuoteen vaikka aivoton sähköautofanaatikko kuinka rääkyy. Lisäksi bensa-autojen osuus myynneistä oli 39% jo vuonna 2023, joten todellisuudessa bensa-autojen osuus uusien autojen myynneistä on kasvanut viimeisen kahden vuoden aikana.

        Niihin ei myydä polttoainetta enää kymmenen vuoden päästä. Jos joku myy niin se on erittäin kallista.

        Aika kova valhe tuo polttomoottoriautojen lisääntyminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niihin ei myydä polttoainetta enää kymmenen vuoden päästä. Jos joku myy niin se on erittäin kallista.

        Aika kova valhe tuo polttomoottoriautojen lisääntyminen.

        Tuo oli ihan suoraan tilastoista. Uusissa autoissa bensiiniautojen osuus on jopa pikkuisen kasvanut vuodesta 2023.

        "Niihin ei myydä polttoainetta enää kymmenen vuoden päästä"

        Polttoaineita tullaan myymään vielä vähintään 40 vuotta vaikka harhainen ja idiootti sähköautofanaatikko kuinka yrittää epätoivoisesti valehdella. Enemmistö autoilijoista ajaa polttomoottoriautoilla vielä kymmeniä vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli ihan suoraan tilastoista. Uusissa autoissa bensiiniautojen osuus on jopa pikkuisen kasvanut vuodesta 2023.

        "Niihin ei myydä polttoainetta enää kymmenen vuoden päästä"

        Polttoaineita tullaan myymään vielä vähintään 40 vuotta vaikka harhainen ja idiootti sähköautofanaatikko kuinka yrittää epätoivoisesti valehdella. Enemmistö autoilijoista ajaa polttomoottoriautoilla vielä kymmeniä vuosia.

        Sitä polttoainetta myydään erittäin harvoissa pisteissä ja se on erittäin kallista. Sähköä saa jokaisen rapun pielestä ja se on halpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä polttoainetta myydään erittäin harvoissa pisteissä ja se on erittäin kallista. Sähköä saa jokaisen rapun pielestä ja se on halpaa.

        Hah hah haa... Tuo on lähinnä typerän sähköautofanaatikon märkä päiväuni. Mikään tilasto ei osoita mitään tuollaista. Etenkin kun uusien sähköautojen myyntimäärien kasvu päättyi jo 2 vuotta sitten Suomessa.


    • Anonyymi

      "Enemmistö autoilijoista ajaa polttomoottoriautoilla vielä kymmeniä vuosia."

      Tuo ei pidä paikkaansa. Osa autoilijoista ajaa polttiksilla viel kymmeniä vuosia mutta ei enemmistö.
      Autokannan uusiutuminen on hidas prosessi koska vuosittain uusia autoja tulee rekisteriin vain noin 5% autokannasta. Samoin se että liikenteessä olevat autot ajetaan tottakai loppuun saakka enne paalaamista ja se tarkoittaa Suomessa erittäin pitkää aikaa.

      Jos ymmärtää matematiikkaa edes vähän niin kuvio on selvä. Nyt liikenteessä olevat polttikset ajetaan loppuun ja siihem menee max 15 vuotta. Periaatteessa liikenteessä olevilla polttiksilla voisi ajaa pidempäänkin mutta 2040 polttiksella ajaminen Suomessa on niin kallista sähköautoon verrattuna että ei sitä kestä kenenkään tavallisen ihmisen perse.

      • Anonyymi

        "Nyt liikenteessä olevat polttikset ajetaan loppuun ja siihem menee max 15 vuotta. "

        Epätoivoinen ja idiootti sähköautofanaatikko vetää taas lukuja hatusta. Kun Suomessa autot ovat keskimäärin liikenteessä noin 25 vuotta (eli puolet on liikenteessä tuotakin kauemmin) niin luku on puhdasta valehtelua. Etenkin kun Suomessa autokanta koko ajan vanhenee ja koko ajan vanhenee. 15 vuotta vanha auto ei ole edes erityisen vanha auto ja vain aivoton eliittiääliö väittää muuta.

        Lisäksi uusien autojen valmistus on erittäin saastuttavaa joten pitäisi kannustaa ihmisiä ajamaan nykyisillä autoilla entistäkin. Mitä vähemmän uusia autoja valmistetaan niin sitä parempi. Autojen käyttöiän pitäisi kasvaa nykyisestäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt liikenteessä olevat polttikset ajetaan loppuun ja siihem menee max 15 vuotta. "

        Epätoivoinen ja idiootti sähköautofanaatikko vetää taas lukuja hatusta. Kun Suomessa autot ovat keskimäärin liikenteessä noin 25 vuotta (eli puolet on liikenteessä tuotakin kauemmin) niin luku on puhdasta valehtelua. Etenkin kun Suomessa autokanta koko ajan vanhenee ja koko ajan vanhenee. 15 vuotta vanha auto ei ole edes erityisen vanha auto ja vain aivoton eliittiääliö väittää muuta.

        Lisäksi uusien autojen valmistus on erittäin saastuttavaa joten pitäisi kannustaa ihmisiä ajamaan nykyisillä autoilla entistäkin. Mitä vähemmän uusia autoja valmistetaan niin sitä parempi. Autojen käyttöiän pitäisi kasvaa nykyisestäkin.

        Ja pakottaminen sähköautoihin olisi varmin keino tuhota Suomen talous lopullisesti. Nykyinen lama olisi pikkujuttu siihen verrattuna, itse asiassa 90-luvun lamakin olisi pientä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pakottaminen sähköautoihin olisi varmin keino tuhota Suomen talous lopullisesti. Nykyinen lama olisi pikkujuttu siihen verrattuna, itse asiassa 90-luvun lamakin olisi pientä.

        Tämä siirtymä ei ole mikään kertarysäys vaan pitkä prosessi. Se on alkanut jo 15 vuotta sitten ja se jatkuu tästä eteenpäin vähintaänkin 15 vuotta.
        Periaatteessa liikenteessä olevilla polttiksilla voisi ajaa pidempäänkin mutta 2040 polttiksella ajaminen Suomessa on niin kallista sähköautoon verrattuna että ei sitä kestä kenenkään tavallisen ihmisen perse.

        Näillä suuinta ääntä pitävillä jäärillä ei ole edes ajokorttia ta pulssia vuonna 2040.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä siirtymä ei ole mikään kertarysäys vaan pitkä prosessi. Se on alkanut jo 15 vuotta sitten ja se jatkuu tästä eteenpäin vähintaänkin 15 vuotta.
        Periaatteessa liikenteessä olevilla polttiksilla voisi ajaa pidempäänkin mutta 2040 polttiksella ajaminen Suomessa on niin kallista sähköautoon verrattuna että ei sitä kestä kenenkään tavallisen ihmisen perse.

        Näillä suuinta ääntä pitävillä jäärillä ei ole edes ajokorttia ta pulssia vuonna 2040.

        "Tämä siirtymä ei ole mikään kertarysäys vaan pitkä prosessi. Se on alkanut jo 15 vuotta sitten ja se jatkuu tästä eteenpäin vähintaänkin 15 vuotta."

        Ja jatkuu vielä ainakin 40 vuotta. Vain harhaiset luvuista mitään ymmärtämättömät eliittiääliöt kuvittelet muutokset tapahtuvan 15 vuodessa.

        "Periaatteessa liikenteessä olevilla polttiksilla voisi ajaa pidempäänkin mutta 2040 polttiksella ajaminen Suomessa on niin kallista sähköautoon verrattuna että ei sitä kestä kenenkään tavallisen ihmisen perse."

        Eli sinun mielestä ihmiset luopuu joukoittain kokonaan autoista tuolloin? Ehkäpä Suomessa on alle miljoona autoa vuonna 2040 ja Suomi on tuhoutunut valtiona. Varmaa nimittäin on, että suuri osa köyhemmistä ei tule ostamaan tuolloin ostamaan sähköautoa vaan luopuu ennemmin kokonaan autosta. On parempi valinta jäädä vapaaehtoisesti työttömäksi kuin ostaa sähköauto.

        Ja kannattaa muistaa, että polttisten keskimääräinen romutusikä on tällä hetkelläkin 25 vuotta ja tämäkin luku on kasvussa. Ja tämä tarkoittaa vain, että puolella autoista ajetaan enemmän kuin 25 vuotta. Joten höpötys siitä, että sähköautoihin siirryttäisiin 15 vuodessa on suoranainen idiotismin huippu. Naurettavampaa väitettä on vaikea löytää.

        Ja kannattaa muistaa, että sähköautojen myyntien kasvu on jo päättynyt Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä siirtymä ei ole mikään kertarysäys vaan pitkä prosessi. Se on alkanut jo 15 vuotta sitten ja se jatkuu tästä eteenpäin vähintaänkin 15 vuotta.
        Periaatteessa liikenteessä olevilla polttiksilla voisi ajaa pidempäänkin mutta 2040 polttiksella ajaminen Suomessa on niin kallista sähköautoon verrattuna että ei sitä kestä kenenkään tavallisen ihmisen perse.

        Näillä suuinta ääntä pitävillä jäärillä ei ole edes ajokorttia ta pulssia vuonna 2040.

        "Periaatteessa liikenteessä olevilla polttiksilla voisi ajaa pidempäänkin"

        Suomessa keskituloiset ajavat 15 vuotta vanhoilla autoilla eikä ne ole lähelläkään romutusikää. 15 vuotta vanhalla autolla on vielä ainakin 15 vuotta käyttöikää jäljellä, koska polttiksia voi käyttää yli 30 vuotta.


    • Anonyymi

      Höyryvetureillakin voi ajaa vaikka 200 vuotta, ja siksi höyryvetureita onkin niin paljon edelleen käytössä...

      Mikä tekee ihmisestä noin käsittämättömän typerän? Liika bensahuurujen haisteluko?

      • Anonyymi

        No, höyryvetureilla taidettiin ajaa lähemmäs 200 vuotta, joten en tiedä mitä tuolla lauseellasi tarkoitat. Nimittäin ensimmäinen höyryveturi tuli käyttöön 1802 ja niillä on ajettu ihan 1900-luvun loppuun jossain päin maailmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, höyryvetureilla taidettiin ajaa lähemmäs 200 vuotta, joten en tiedä mitä tuolla lauseellasi tarkoitat. Nimittäin ensimmäinen höyryveturi tuli käyttöön 1802 ja niillä on ajettu ihan 1900-luvun loppuun jossain päin maailmaa.

        Lisäksi nykyaikanakin valtaosa maailman junista kulkee dieselillä. Jopa Suomessa on vielä sähköistämättömiä osuuksia junaverkostossa ja suuri osa rahtijunasta kulkee dieselillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, höyryvetureilla taidettiin ajaa lähemmäs 200 vuotta, joten en tiedä mitä tuolla lauseellasi tarkoitat. Nimittäin ensimmäinen höyryveturi tuli käyttöön 1802 ja niillä on ajettu ihan 1900-luvun loppuun jossain päin maailmaa.

        Ei siinä ole mitään uutta, että et tajua mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä ole mitään uutta, että et tajua mitään.

        Sinun lauseesi ei ainakaan riittänyt todistamaan sähköautojen nopeaa yleistymistä, kun esimerkissäsi muutokseen meni 200 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun lauseesi ei ainakaan riittänyt todistamaan sähköautojen nopeaa yleistymistä, kun esimerkissäsi muutokseen meni 200 vuotta.

        Hölötyksesi on todistanut että olet pelkkä naurettava pelle.


    • Anonyymi

      "Vain harhaiset luvuista mitään ymmärtämättömät eliittiääliöt kuvittelet muutokset tapahtuvan 15 vuodessa."

      Logiikka ei ole näköjään sun vahvuusalue eikä edes yksinkertainen yhteenlasku.

      Kuten todettu niin tämä miuutos on alkanut jo vähintään 15 vuotta sitten. Ja 2025 on vasta pulivälin krouvi.
      Kun se 15 vuotta on kulunut ja toiset 15 vuotta on vielä edessä.

      Mutta sulla ei nähtävästi ole älyllistä kapasiteettia ymmärtää edes näin yksinkertaista matematiikkaa.

      • Anonyymi

        Trollihan se on.


      • Anonyymi

        Ei olla lähelläkään puoltaväliä, ei edes kolmasosan matkaa. Polttiksilla ajellaan vielä kymmeniä vuosia jo sen takia, että normaaleilla ajellaan 30 vuotta eikä uusien polttisten myynti ole loppumassa vielä pitkään aikaan. Ja ladattavat hybriditkin ovat polttiksia koska niissä on polttomoottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olla lähelläkään puoltaväliä, ei edes kolmasosan matkaa. Polttiksilla ajellaan vielä kymmeniä vuosia jo sen takia, että normaaleilla ajellaan 30 vuotta eikä uusien polttisten myynti ole loppumassa vielä pitkään aikaan. Ja ladattavat hybriditkin ovat polttiksia koska niissä on polttomoottori.

        Ääliömäinen jankutuksesi on yhdentekevää. Sähköautojen määrä jatkaa ininästäsi huolimatta kasvuaan, ja markkinoilta poistuvien polttisten osuus jatkaa kutistumistaan.

        Itke vaan lisää, ei ne faktat muuksi siltikään muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ääliömäinen jankutuksesi on yhdentekevää. Sähköautojen määrä jatkaa ininästäsi huolimatta kasvuaan, ja markkinoilta poistuvien polttisten osuus jatkaa kutistumistaan.

        Itke vaan lisää, ei ne faktat muuksi siltikään muutu.

        Kasvu päättyi jo 2 vuotta sitten, mutta sähköautofanaatikko ei sitä vain halua uskoa. Riittää, että katsoo tilastoja. Sähköautojen myyntien kasvu Suomessa on päättynyt, koska ollaan jo saavutettu saturaatiopiste myynneissä. Eikä myynnit tule enää koskaan merkittävästi kasvamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olla lähelläkään puoltaväliä, ei edes kolmasosan matkaa. Polttiksilla ajellaan vielä kymmeniä vuosia jo sen takia, että normaaleilla ajellaan 30 vuotta eikä uusien polttisten myynti ole loppumassa vielä pitkään aikaan. Ja ladattavat hybriditkin ovat polttiksia koska niissä on polttomoottori.

        "Polttiksilla ajellaan vielä kymmeniä vuosia"

        Jotkut viimeiset mohikt hampaat irvessä.
        Normikansalaisille polttis on historiaa 2040.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasvu päättyi jo 2 vuotta sitten, mutta sähköautofanaatikko ei sitä vain halua uskoa. Riittää, että katsoo tilastoja. Sähköautojen myyntien kasvu Suomessa on päättynyt, koska ollaan jo saavutettu saturaatiopiste myynneissä. Eikä myynnit tule enää koskaan merkittävästi kasvamaan.

        Kyllä kyllä, olet äärimmäisen säälittävä tapaus. Olet todellakin jo ajanut sen faktan kaikille selväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Polttiksilla ajellaan vielä kymmeniä vuosia"

        Jotkut viimeiset mohikt hampaat irvessä.
        Normikansalaisille polttis on historiaa 2040.

        Normikansalaiset ajavat myös vuonna 2040 polttiksilla. Tämän todistaa jo se, että sähköautojen myyntien kasvu on jo päättynyt. Eikä Suomessa tulla missään vaiheessa ostamaan merkittäviä määriä uusia autoja ja käytettyjen autojen maahantuontikin on aina pikkuisen eliittiporukan puuhastelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normikansalaiset ajavat myös vuonna 2040 polttiksilla. Tämän todistaa jo se, että sähköautojen myyntien kasvu on jo päättynyt. Eikä Suomessa tulla missään vaiheessa ostamaan merkittäviä määriä uusia autoja ja käytettyjen autojen maahantuontikin on aina pikkuisen eliittiporukan puuhastelua.

        Lisäksi polttiksien käyttöikä on koko ajan kasvussa. Polttiksilla ajetaan vuosi vuodelta kauemmin. Jo nyt niillä ajetaan liikenteessä noin 25 vuotta ja tulevaisuudessa vielä pidempään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normikansalaiset ajavat myös vuonna 2040 polttiksilla. Tämän todistaa jo se, että sähköautojen myyntien kasvu on jo päättynyt. Eikä Suomessa tulla missään vaiheessa ostamaan merkittäviä määriä uusia autoja ja käytettyjen autojen maahantuontikin on aina pikkuisen eliittiporukan puuhastelua.

        Olet jo osoittanut olevasi säälittävä ja naurettava pelle. Ei sinun enää tarvitse nähdä vaivaa sen suhteen.

        Samaan aikaan sähköautojen määrä jatkaa kasvuaan, ja ihan täysin riippumatta siitä, miten täydellinen pelle olet osoittanut olevasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet jo osoittanut olevasi säälittävä ja naurettava pelle. Ei sinun enää tarvitse nähdä vaivaa sen suhteen.

        Samaan aikaan sähköautojen määrä jatkaa kasvuaan, ja ihan täysin riippumatta siitä, miten täydellinen pelle olet osoittanut olevasi.

        "Samaan aikaan sähköautojen määrä jatkaa kasvuaan, ja ihan täysin riippumatta siitä, miten täydellinen pelle olet osoittanut olevasi."

        Et ole kyennyt todistamaan tätä missään vaiheessa ja tilastot näyttävät toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Samaan aikaan sähköautojen määrä jatkaa kasvuaan, ja ihan täysin riippumatta siitä, miten täydellinen pelle olet osoittanut olevasi."

        Et ole kyennyt todistamaan tätä missään vaiheessa ja tilastot näyttävät toisin.

        No kun p-skanjauhtasi ja valehtelusi eivät ole mitään "tilastoja".

        Ne oikeat tilastot vuorostaan kertovat, että sähköautojen määrä kasvaa vauhdilla.

        Sonnanjauhantasi kertoo vuorostaan kaikille, että olet säälittävä rimpula.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun p-skanjauhtasi ja valehtelusi eivät ole mitään "tilastoja".

        Ne oikeat tilastot vuorostaan kertovat, että sähköautojen määrä kasvaa vauhdilla.

        Sonnanjauhantasi kertoo vuorostaan kaikille, että olet säälittävä rimpula.

        Katsopa noita tilastojasi tarkemmin. Jos vaikka käytät tilastona sähköautojen määrää autokannassa niin hidastuminen näkyy tilastossa jo selvästi. Vuodesta 2022 vuoteen 2023 täyssähköautojen määrä autokannassa kasvoi 87%, mutta vuodesta 2023 vuoteen 2024 kasvu oli enää 41%. Tänä vuonna muutos tulee olemaan tätäkin pienempi.

        Uusien autojen rekisteröinneissä sähköautojen myynti on pikemminkin laskenut vuodesta 2023. Käytettynä maahantuotujen sähköautojen määrä on pikkuisen kasvanut, mutta kokonaisuudessa sähköautojen myyntien kasvu on jo pysähtynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa noita tilastojasi tarkemmin. Jos vaikka käytät tilastona sähköautojen määrää autokannassa niin hidastuminen näkyy tilastossa jo selvästi. Vuodesta 2022 vuoteen 2023 täyssähköautojen määrä autokannassa kasvoi 87%, mutta vuodesta 2023 vuoteen 2024 kasvu oli enää 41%. Tänä vuonna muutos tulee olemaan tätäkin pienempi.

        Uusien autojen rekisteröinneissä sähköautojen myynti on pikemminkin laskenut vuodesta 2023. Käytettynä maahantuotujen sähköautojen määrä on pikkuisen kasvanut, mutta kokonaisuudessa sähköautojen myyntien kasvu on jo pysähtynyt.

        Ja syy miksi vertaan vuoteen 2023 on se, että vuonna 2024 tapahtui sähköautojen myynnin romahdus ja siksi nyt näyttää näennäisesti myynnit kasvaneen, vaikka ollaan edelleen samalla tasolla kuin vuonna 2023. Tätäkään totuutta sähköautofanaatikot eivät tahdo myöntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa noita tilastojasi tarkemmin. Jos vaikka käytät tilastona sähköautojen määrää autokannassa niin hidastuminen näkyy tilastossa jo selvästi. Vuodesta 2022 vuoteen 2023 täyssähköautojen määrä autokannassa kasvoi 87%, mutta vuodesta 2023 vuoteen 2024 kasvu oli enää 41%. Tänä vuonna muutos tulee olemaan tätäkin pienempi.

        Uusien autojen rekisteröinneissä sähköautojen myynti on pikemminkin laskenut vuodesta 2023. Käytettynä maahantuotujen sähköautojen määrä on pikkuisen kasvanut, mutta kokonaisuudessa sähköautojen myyntien kasvu on jo pysähtynyt.

        No mutta kun lässytyksesi on ihan turhaa, kasvaahan se osuus jatkuvasti.

        Olet varsin ilmeisesti aito idiootti, eikä kukaan jaksa lukea typeriä vuodatuksiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta kun lässytyksesi on ihan turhaa, kasvaahan se osuus jatkuvasti.

        Olet varsin ilmeisesti aito idiootti, eikä kukaan jaksa lukea typeriä vuodatuksiasi.

        Hidastuvalla tahdilla ja jossain vaiheessa kasvu pysähtyy. Pikkuisenkin tilastoja katsomalla voi todeta, että tuo väite siitä, että vuonna 2040 polttiksilla ajaminen olisi loppunut on naurettavan typerä. Se ei ole mitenkään mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hidastuvalla tahdilla ja jossain vaiheessa kasvu pysähtyy. Pikkuisenkin tilastoja katsomalla voi todeta, että tuo väite siitä, että vuonna 2040 polttiksilla ajaminen olisi loppunut on naurettavan typerä. Se ei ole mitenkään mahdollista.

        Naurettavan typerästä sössötyksestäsi huolimatta polttomoottorien poistumisprosessi jatkaa kiihtyvällä vauhdilla...


    • Anonyymi

      Nyt on turha takertua pikku nyansseihin vuosien 2023-2025 rekisteröinneistä. Valtavirtaa on sähköautot ja vielä isompi juttu vuonna 2040 on se että vain rikkaita on varaa ajaa fossiilisilla silloin.

      • Anonyymi

        Näin se on, kasvuprosentit voi heitellä, mutta absoluuttinen ja suhteellinen määrä jatkavat voimakasta kasvuaan.


      • Anonyymi

        Sähköautot eivät ole valtavirtaa vielä kymmeniin vuosiin. Ja tuollainen pakottaminen sähköautoihin olisi Suomelle lähinnä taloudellinen itsemurha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se on, kasvuprosentit voi heitellä, mutta absoluuttinen ja suhteellinen määrä jatkavat voimakasta kasvuaan.

        Mikä "voimakas kasvu"? Mikään tilasto ei osoita voimakasta kasvua vaan kasvun pysähtymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä "voimakas kasvu"? Mikään tilasto ei osoita voimakasta kasvua vaan kasvun pysähtymistä.

        Olet pelkkä pelle, eikä ininäsi kiinnosta ketään.

        Samaan aikaan sähköautojen absoluuttinen ja suhteellinen määrä jatkaa nopeaa kasvuaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet pelkkä pelle, eikä ininäsi kiinnosta ketään.

        Samaan aikaan sähköautojen absoluuttinen ja suhteellinen määrä jatkaa nopeaa kasvuaan.

        Osoita tämä sitten oikeilla tilastoilla. Et sitä ole ainakaan tähän asti kyennyt todistamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osoita tämä sitten oikeilla tilastoilla. Et sitä ole ainakaan tähän asti kyennyt todistamaan.

        Sössön sössön.

        Samaan aikaan kun sössötät, sähköautojen absoluuttinen ja suhteellinen määrä jatkaa nopeaa kasvuaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sössön sössön.

        Samaan aikaan kun sössötät, sähköautojen absoluuttinen ja suhteellinen määrä jatkaa nopeaa kasvuaan.

        Ja samaan aikaan kuin sinä itket niin tilastot osoittavat kasvun pysähtymistä. Siis sekä absoluuttisesti että suhteellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja samaan aikaan kuin sinä itket niin tilastot osoittavat kasvun pysähtymistä. Siis sekä absoluuttisesti että suhteellisesti.

        Johan on väite. Ei mitään perää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan on väite. Ei mitään perää.

        Kaikki tilastot osoittavat tuon vaikka kuinka itket.


    • Anonyymi

      Ja vuonna 2023 bensiiniautojen markkinaosuus oli 39,3%, joten oikeasti bensiiniautojen markkinaosuus on kahdessa vuodessa hieman jopa kasvanut.

      • Anonyymi

        aivan turha sotkeutua lillukanvarsiin viimevuosien tilastoista. Vuonna 2040 polttikset on verotettu niin tappiin ettei tavallisella ihmisellä ole mitään mahdollisuutta maksaa niillä ajamisesta.


      • Anonyymi

        Ainakin pitemmän ajan tilastossa käyrä osoittaa suoraan maata kohti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aivan turha sotkeutua lillukanvarsiin viimevuosien tilastoista. Vuonna 2040 polttikset on verotettu niin tappiin ettei tavallisella ihmisellä ole mitään mahdollisuutta maksaa niillä ajamisesta.

        Voihan tuota haaveilla, mutta tuota ei koskaan tapahdu. Pikemminkin sähköautojen verotusta tullaan nostamaan reippaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin pitemmän ajan tilastossa käyrä osoittaa suoraan maata kohti.

        Ja pidemmän ajan tilastot osoittavat, että ihmiset ajavat vuosi vuodelta kauemmin autoilla ja autojen keski-ikä nousee. Samoin uusien autojen myynnit ovat pitkällä tähtäimellä romahtaneet eikä sähköautot tule sitä koskaan pelastamaan. Eli odotettavissa on, että nyt ostetuilla polttiksilla ajetaan keskimäärin 30 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pidemmän ajan tilastot osoittavat, että ihmiset ajavat vuosi vuodelta kauemmin autoilla ja autojen keski-ikä nousee. Samoin uusien autojen myynnit ovat pitkällä tähtäimellä romahtaneet eikä sähköautot tule sitä koskaan pelastamaan. Eli odotettavissa on, että nyt ostetuilla polttiksilla ajetaan keskimäärin 30 vuotta.

        "Eli odotettavissa on, että nyt ostetuilla polttiksilla ajetaan keskimäärin 30 vuotta."

        Ihan kiva jos tykkää sellaisesta. Yli 15-vuotiaalla autolla ajaminen on kyllä tilanne jota kukaan ei oikeasti halua kohdalleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eli odotettavissa on, että nyt ostetuilla polttiksilla ajetaan keskimäärin 30 vuotta."

        Ihan kiva jos tykkää sellaisesta. Yli 15-vuotiaalla autolla ajaminen on kyllä tilanne jota kukaan ei oikeasti halua kohdalleen.

        Suuri osa ajaa mielellään yli 15-vuotiaalla autolla vaikka olisi varaa uudempaan. Miksi vaihtaa uudempaan jos vanha auto toimii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri osa ajaa mielellään yli 15-vuotiaalla autolla vaikka olisi varaa uudempaan. Miksi vaihtaa uudempaan jos vanha auto toimii?

        Lisäksi mitä useammin autoja vaihdetaan niin sitä enemmän luontoa tuhoutuu. Sähköautonkin valmistaminen saastuttaa valtavasti luontoa. Eli oikeastaan kaikkein ekologisinta on ajaa autolla mahdollisimman pitkään. Aivan kuten kaikkia tuotteita kannattaisi käyttää mahdollisimman kauan, itselläkin on käytössä yli 20 vuotta vanhoja vaatteitakin. Mitä vähemmän tuotteita valmistetaan niin sitä parempi.


    • Anonyymi

      Käryautot katoavat Suomesta ja muualta maailmasta.

    • Anonyymi

      Pikkupojat ne leikkii patteriautoilla. Näin aikuisena ei enää viitsi eikä kehtaakaan.

      • Anonyymi

        Onko sun miehisyys kiinni autosi käytövoimasta? Erittäin noloa.
        Tuollaisia asioita ei mies edes ota puheeksi kun arvottaa itseään miehenä.


    • Anonyymi

      "Lisäksi mitä useammin autoja vaihdetaan niin sitä enemmän luontoa tuhoutuu. Sähköautonkin valmistaminen saastuttaa valtavasti luontoa. Eli oikeastaan kaikkein ekologisinta on ajaa autolla mahdollisimman pitkään."

      Tässä taas paljastat ajatusmaailmasi sokean pisteen. Tämä on sinulle kerottu useaan kertaan mutta olet niin sokea oman asiasi Greta Thunberg.

      Oikeassa elämässä auto avaihdetaan uuteen kun sen aika tulee. Ja silloin on parempi ostaa sähköauto kuin polttis.

      Ei oikeasti kukaan tee mitään ylimääräistä autonvaihtoa sähköautojen takia. Olet niin tyhmä.

      • Anonyymi

        Jos auto vaihdetaan kun sen aika tulee niin se tarkoittaa, että on täysin harhaista kuvitella, että sähköautoihin siirryttäisiin kokonaan alle 15 vuodessa. Koska jo nykyisin autoja käytetään keskimäärin noin 25 vuotta ennen romuttamista. Eli puolta autoista käytetään kauemmin kuin 25 vuotta. Ja tämä käyttöikä pitenee joka vuosi.

        "Ei oikeasti kukaan tee mitään ylimääräistä autonvaihtoa sähköautojen takia. Olet niin tyhmä."

        Eli nykyiset autot käytetään loppuun saakka joten niitä käytetään luultavasti keskimäärin vähintään 30 vuotta.

        Ja edelleenkin ekologisinta olisi saada ihmiset kuluttamaan paljon nykyistä vähemmän ja käyttämään kaikkia tavaroita nykyistä pidempään. Esimerkiksi samaa kännykkää voi käyttää yli 10 vuotta. Ja auto on vain tavara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos auto vaihdetaan kun sen aika tulee niin se tarkoittaa, että on täysin harhaista kuvitella, että sähköautoihin siirryttäisiin kokonaan alle 15 vuodessa. Koska jo nykyisin autoja käytetään keskimäärin noin 25 vuotta ennen romuttamista. Eli puolta autoista käytetään kauemmin kuin 25 vuotta. Ja tämä käyttöikä pitenee joka vuosi.

        "Ei oikeasti kukaan tee mitään ylimääräistä autonvaihtoa sähköautojen takia. Olet niin tyhmä."

        Eli nykyiset autot käytetään loppuun saakka joten niitä käytetään luultavasti keskimäärin vähintään 30 vuotta.

        Ja edelleenkin ekologisinta olisi saada ihmiset kuluttamaan paljon nykyistä vähemmän ja käyttämään kaikkia tavaroita nykyistä pidempään. Esimerkiksi samaa kännykkää voi käyttää yli 10 vuotta. Ja auto on vain tavara.

        "Eli nykyiset autot käytetään loppuun saakka joten niitä käytetään luultavasti keskimäärin vähintään 30 vuotta.

        Ja edelleenkin ekologisinta olisi saada ihmiset kuluttamaan paljon nykyistä vähemmän ja käyttämään kaikkia tavaroita nykyistä pidempään."

        Teknisesti nykyisiä autoja voisi käyttää 30 vuotta jos kaverilla olisi halu sitoutua käyttämään luolamies-tekniikkaa noin pitkään. Sama kuin olisi valtava tarve käyttää NMT-puhelinta.

        Oikeassa maailamassa tämä menee kuitenkin niin että vanha polttisteknologia tapetaan pois verotuksella. Sitä vastaan on turha pullikoida.
        Tai tietenkin voi pullikoida mutta siitä joutuu maksamaan.
        Miksi haluaisi maksaa periaatteistaan auton suhteen? Se on vain kuitenkin käyttöesine.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eli nykyiset autot käytetään loppuun saakka joten niitä käytetään luultavasti keskimäärin vähintään 30 vuotta.

        Ja edelleenkin ekologisinta olisi saada ihmiset kuluttamaan paljon nykyistä vähemmän ja käyttämään kaikkia tavaroita nykyistä pidempään."

        Teknisesti nykyisiä autoja voisi käyttää 30 vuotta jos kaverilla olisi halu sitoutua käyttämään luolamies-tekniikkaa noin pitkään. Sama kuin olisi valtava tarve käyttää NMT-puhelinta.

        Oikeassa maailamassa tämä menee kuitenkin niin että vanha polttisteknologia tapetaan pois verotuksella. Sitä vastaan on turha pullikoida.
        Tai tietenkin voi pullikoida mutta siitä joutuu maksamaan.
        Miksi haluaisi maksaa periaatteistaan auton suhteen? Se on vain kuitenkin käyttöesine.

        Auto on kulkuväline, jolla kuljetaan paikasta A paikkaan B. Tämä onnistuu täsmälleen yhtä hyvin 30 vuotta vanhalla autolla kuin uudella autolla. Sähköautossa ei ole mitään merkittävää uutta. Ei ole yhtä ainutta hyvää syytä siirtyä sähköautoihin.

        Ja nykyään on muotia vaihtaa älykännykät takaisin peruskännyköihin. Kännykkäkin on vain kommunikaatioväline ja siinäkin riittää, että puhelut ja tekstiviestit toimivat. Ei kännykässä sen enempää toimintoja tarvita. Ja älykännykätkin kestävät helposti yli 10 vuotta.

        "Oikeassa maailamassa tämä menee kuitenkin niin että vanha polttisteknologia tapetaan pois verotuksella. Sitä vastaan on turha pullikoida."

        Eli sähköautofanaatikot typerinä kommunisteina itkevät valtiota apuun kun heidän paskat sähköautonsa eivät muuten myy. Tämä pakottaminen sähköautoihin täysiveristä kommunismia.

        "Miksi haluaisi maksaa periaatteistaan auton suhteen? Se on vain kuitenkin käyttöesine."

        Miksi sitten aivottomien sähköautofanaatikkojen pitää itkeä kun toiset eivät siirrykään heti sähköautoihin? Ehkä sähköautofanaatikot ovat typeriä kommunisteja, jotka haluavat ostamaan samoja tavaroita.

        Voitaisiinhan sitten vaatia sähköautoilta vähintään 30 vuoden takuuta. Jos kerran sähköautoihin pakotetaan niin sitten sähköautojen käyttöiän pitäisi olla paljon pidempi kuin nykyisten autojen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto on kulkuväline, jolla kuljetaan paikasta A paikkaan B. Tämä onnistuu täsmälleen yhtä hyvin 30 vuotta vanhalla autolla kuin uudella autolla. Sähköautossa ei ole mitään merkittävää uutta. Ei ole yhtä ainutta hyvää syytä siirtyä sähköautoihin.

        Ja nykyään on muotia vaihtaa älykännykät takaisin peruskännyköihin. Kännykkäkin on vain kommunikaatioväline ja siinäkin riittää, että puhelut ja tekstiviestit toimivat. Ei kännykässä sen enempää toimintoja tarvita. Ja älykännykätkin kestävät helposti yli 10 vuotta.

        "Oikeassa maailamassa tämä menee kuitenkin niin että vanha polttisteknologia tapetaan pois verotuksella. Sitä vastaan on turha pullikoida."

        Eli sähköautofanaatikot typerinä kommunisteina itkevät valtiota apuun kun heidän paskat sähköautonsa eivät muuten myy. Tämä pakottaminen sähköautoihin täysiveristä kommunismia.

        "Miksi haluaisi maksaa periaatteistaan auton suhteen? Se on vain kuitenkin käyttöesine."

        Miksi sitten aivottomien sähköautofanaatikkojen pitää itkeä kun toiset eivät siirrykään heti sähköautoihin? Ehkä sähköautofanaatikot ovat typeriä kommunisteja, jotka haluavat ostamaan samoja tavaroita.

        Voitaisiinhan sitten vaatia sähköautoilta vähintään 30 vuoden takuuta. Jos kerran sähköautoihin pakotetaan niin sitten sähköautojen käyttöiän pitäisi olla paljon pidempi kuin nykyisten autojen.

        Ja edelleen, enemmistö suomalaisista ajaa polttiksilla myös vuonna 2040 ja vain harhainen eliitti-idiootti väittää muuta. Ja jos taas yritetään pakottaa sähköautoihin niin sitten autokanta romahtaa ja monet valitsevat autottomuuden. Tuo pakottaminen tarkoittaisi, että Suomessa on alle 1,5 miljoonaa autoa vuonna 2040 ja Suomen talous on tuhoutunut lopullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleen, enemmistö suomalaisista ajaa polttiksilla myös vuonna 2040 ja vain harhainen eliitti-idiootti väittää muuta. Ja jos taas yritetään pakottaa sähköautoihin niin sitten autokanta romahtaa ja monet valitsevat autottomuuden. Tuo pakottaminen tarkoittaisi, että Suomessa on alle 1,5 miljoonaa autoa vuonna 2040 ja Suomen talous on tuhoutunut lopullisesti.

        Huomaatko että sinulla on valtava vimma ja meuhkaaminen päällä?

        Sähköautoilla ajavilla ei ole.
        Voit miettiä mistä se johtuu.

        Kaksi euroa per sata kilsaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaatko että sinulla on valtava vimma ja meuhkaaminen päällä?

        Sähköautoilla ajavilla ei ole.
        Voit miettiä mistä se johtuu.

        Kaksi euroa per sata kilsaa.

        "Kaksi euroa per sata kilsaa."

        Todellinen kulu uusilla sähköautoilla on noin 60 euroa per sata kilsaa. Turha toistaa tuota typerää valhetta kahdesta eurosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaatko että sinulla on valtava vimma ja meuhkaaminen päällä?

        Sähköautoilla ajavilla ei ole.
        Voit miettiä mistä se johtuu.

        Kaksi euroa per sata kilsaa.

        "Huomaatko että sinulla on valtava vimma ja meuhkaaminen päällä?"

        Ja mikä vimma sähköautofanaatikoilla on pakottaa muut typeriin sähköautoihin? Hyväksykää se, että Suomessa ajetaan polttiksilla vielä 2050-luvullakin. Miksi se teitä haittaa?


    • Anonyymi

      "Miksi se teitä haittaa?"

      Ei tietenkään haittaa. Jokaisessa yhteiskunnassa on aina ollut perässävedättäviä,
      Se vaan että kai ymmärrätte etä te olette niitä perässävedettäviä?

      Jos Suomi menisi teidän tahdissa niin me elettäisiin vielä maamontussa eikä meillä olisi edes sähköä joka kodissa.

      • Anonyymi

        Tuo tekstisi olisi suorastaan idiotismin huippu. Sähköauto on vain auto ja se kulkee paikasta A paikkaan B. Siinä ei ole mitään muuta uutta kuin sähkömoottori. Siihen pakottaminen tarkoittaa vain pakottamista vetämään rahoja vessasta alas ja tuhoamaan luontoa. Edistyksestä puhuminen tässä yhteydessä on yhtä järkevää kuin väittäminen, että oman pään hakkaaminen seinään on järkevää.

        Ei ole yhtäkään järkevää syytä siirtyä sähköautoihin. Ylipäätään se, että yritetään saada ihmiset ostamaan koko ajan uusia hilavitkuttimia on aivotonta typeryyttä. Kulutusta pitäisi saada vähennettyä eikä lisättyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tekstisi olisi suorastaan idiotismin huippu. Sähköauto on vain auto ja se kulkee paikasta A paikkaan B. Siinä ei ole mitään muuta uutta kuin sähkömoottori. Siihen pakottaminen tarkoittaa vain pakottamista vetämään rahoja vessasta alas ja tuhoamaan luontoa. Edistyksestä puhuminen tässä yhteydessä on yhtä järkevää kuin väittäminen, että oman pään hakkaaminen seinään on järkevää.

        Ei ole yhtäkään järkevää syytä siirtyä sähköautoihin. Ylipäätään se, että yritetään saada ihmiset ostamaan koko ajan uusia hilavitkuttimia on aivotonta typeryyttä. Kulutusta pitäisi saada vähennettyä eikä lisättyä.

        Edelleenkin, monet aivottomat idiootit yrittävät saada ihmisiä ostamaan kaikenlaisia turhia hilavitkuttimia. Valtaosa älyteknologiasta on turhaa paskaa. Ihmiset eivät tarvitse älykelloja eikä mikään kodinkone tarvitse älyä tai nettiyhteyttä. Ja tietokoneita ei tarvitse jatkuvasti ostaa, koska normaali tietokone kestää käyttöä helposti yli 10 vuotta. Samoin kännykkä kestää käyttöä yli 10 vuotta eikä siinä tarvitse mitään erityisiä ominaisuuksia, jopa kännykän kamera on monille turhake.

        Kuluttamisen ylistäminen on idiotismin ylistämistä. Pitäisi kannustaa vähentämään kulutusta, ei lisäämään sitä.


      • Anonyymi

        Suomalaisen yhteiskunnan menestyminen on onneksi aina perustunut siihen mitä joku on kehittänyt ja vienyt eteenpäin.
        Ei koskaan siihen että joku on päättänyt tarrautua johonkin vanhaan ja kuolevaan.

        Niinkuin polttiksiin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisen yhteiskunnan menestyminen on onneksi aina perustunut siihen mitä joku on kehittänyt ja vienyt eteenpäin.
        Ei koskaan siihen että joku on päättänyt tarrautua johonkin vanhaan ja kuolevaan.

        Niinkuin polttiksiin,

        Suomen talous ei hyödy paskaakaan sähköautoista joten mitä helvetin sontaa sinä puhut? Päinvastoin, sähköautot heikentää Suomen taloutta. Sähköautot eivät vie yhteiskuntaa eteenpäin yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen talous ei hyödy paskaakaan sähköautoista joten mitä helvetin sontaa sinä puhut? Päinvastoin, sähköautot heikentää Suomen taloutta. Sähköautot eivät vie yhteiskuntaa eteenpäin yhtään.

        "Suomen talous ei hyödy paskaakaan sähköautoista joten mitä helvetin sontaa sinä puhutx

        Sähköä tehdään Suomessa uusiutuvista energialähteitä. Vesivoi as, tuulivoimaa, aurinkoenergiaa ja jopa ydinvoima on parempi vaihtoehto kuin fossiilin polttaminen
        Suomen talous voittaa kun se pystyy irtautumaan öljyntuottajamaiden orjuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suomen talous ei hyödy paskaakaan sähköautoista joten mitä helvetin sontaa sinä puhutx

        Sähköä tehdään Suomessa uusiutuvista energialähteitä. Vesivoi as, tuulivoimaa, aurinkoenergiaa ja jopa ydinvoima on parempi vaihtoehto kuin fossiilin polttaminen
        Suomen talous voittaa kun se pystyy irtautumaan öljyntuottajamaiden orjuudesta.

        Ja synteettisiä polttoaineita ja vetyä voidaan tehdä Suomessa kuten myös biopolttoaineita.

        "Suomen talous voittaa kun se pystyy irtautumaan öljyntuottajamaiden orjuudesta."

        Ja tuo on taas naurettavan typerän sähköautofanaatikon suoltamaa paskaa. Sähköautot tehdään lähes kokonaan muualla ja suurelta osin diktatuureissa. Aivan kuten kaikki nuo sähköntuotantolaitoksetkin tehdään lähes kokonaan muualla.

        Ei ole edelleenkään mitään järkevää syytä miksi sähköautoihin pitäisi pakottaa. Sähköautofanaatikot vain typerinä kommunisteina haluaa kaikkien tekevän kuten he haluavat.

        Sähköautot ei vie Suomea eteenpäin yhteiskuntana eikä hyödytä Suomen taloutta.


    • Anonyymi

      "Ei ole edelleenkään mitään järkevää syytä miksi sähköautoihin pitäisi pakottaa."

      Sinulla on pihat tukevasti ristissä tässä asiassa. Ei kukaan ole sähköautoihin pakottanut. Auton käyttövoiman valinnan saa jokainen tehdä täysin vapaasti.
      Voit polttaa fossiilista täysin vapaasti, kukaan ei sitä estä. Miksi sinua syö noin paljon se että joku toinen on valinnut ajaa sähköautolla?

      • Anonyymi

        Kyllä vain siihen pakotetaan. Ensinnäkin päästörajoitukset toimivat niin, että vuoden 2035 jälkeen ei nykyisellä lainsäädännöllä edes saa myydä muita kuin uusia sähköautoja.

        Ja jos sitten vielä polttoaineiden verotusta nostetaan niin tämä todellakin on pakottamista ja muuta väittävä on joko aivoton idiootti tai valehtelija. Jos makkaran hinta verotuksella nostetaan 100-kertaiseksi niin sekin on pakottamista siirtymään muihin ruokiin.

        Nykyinen EU:n politiikka on puhdasta kommarimeininkiä ja muuta väittävät ovat idiootteja.


      • Anonyymi

        Jos sähköautoihin ei pakoteta niin sitten sähköautojen ja polttisten verotus voisi olla täsmälleen samaa ja päästömaksut poistetaan kuten myös polttoaineverot. Sitten yleisö saisi määrätä vapaasti.

        Ei bensan tarvitse maksaa euroa enempää litralta. Tietenkin siirryttäisiin sähköautoihin, vaikka bensa-autojen polttoainekulut puolittuisi, koska nehän on niin paljon parempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sähköautoihin ei pakoteta niin sitten sähköautojen ja polttisten verotus voisi olla täsmälleen samaa ja päästömaksut poistetaan kuten myös polttoaineverot. Sitten yleisö saisi määrätä vapaasti.

        Ei bensan tarvitse maksaa euroa enempää litralta. Tietenkin siirryttäisiin sähköautoihin, vaikka bensa-autojen polttoainekulut puolittuisi, koska nehän on niin paljon parempia.

        Suomessa valtio tukee kaikkein eniten bensalla ajavia. Kaikilla muilla kuin bensa-autoilla on käyttövoimavero.

        https://traficom.fi/fi/liikenne/autoilijat/ajoneuvon-verotus/ajoneuvoveron-maara#75754-3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa valtio tukee kaikkein eniten bensalla ajavia. Kaikilla muilla kuin bensa-autoilla on käyttövoimavero.

        https://traficom.fi/fi/liikenne/autoilijat/ajoneuvon-verotus/ajoneuvoveron-maara#75754-3

        Tuo on vain näennäistä, koska bensalla on kovimmat polttoaineverot. Toisin sanoen valtio ottaa tuon puuttuvan käyttövoimaveron takaisin moninkertaisesti polttoaineveron avulla. Ei silloin tarvita käyttövoimaveroakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on vain näennäistä, koska bensalla on kovimmat polttoaineverot. Toisin sanoen valtio ottaa tuon puuttuvan käyttövoimaveron takaisin moninkertaisesti polttoaineveron avulla. Ei silloin tarvita käyttövoimaveroakaan.

        Ja muutenkin, jos kerran valtio muka tukee bensa-autoja niin miksi bensa on Suomessa maailman kalleimpien joukossa? Esimerkiksi viimeisimmän tiedon mukaan USA:ssa bensa maksaa 0,8 euroa litralta ja Suomessa 1,7 euroa litralta. Eikä USA:ssa ole edes lähimain halvinta bensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on vain näennäistä, koska bensalla on kovimmat polttoaineverot. Toisin sanoen valtio ottaa tuon puuttuvan käyttövoimaveron takaisin moninkertaisesti polttoaineveron avulla. Ei silloin tarvita käyttövoimaveroakaan.

        Suomen valtio pakottaa käyttövoimaverolla ajamaan bensa-autoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen valtio pakottaa käyttövoimaverolla ajamaan bensa-autoilla.

        Hah hah haa... Käyttövoimavero on niin minimaalisen pieni, että sillä ei ole paljon merkitystä. Ei se ole mikään tuki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah haa... Käyttövoimavero on niin minimaalisen pieni, että sillä ei ole paljon merkitystä. Ei se ole mikään tuki.

        Kaikki pakottamisesta puhuminen on pelkkää paskaa. Jokainen valitsee itse autonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki pakottamisesta puhuminen on pelkkää paskaa. Jokainen valitsee itse autonsa.

        Laitetaan sitten kaikille samat verot ja katsotaan minkä auton valitsee silloin. Voihan sitä sanoa, että eihän makkaroista yritetä pakoteta pois vaikka yksi ainoa makkara maksaa 10.000 euroa kun veroja nostetaan tuhatkertaisiksi.


    • Anonyymi

      Käryautojen osuus on romahtanut muutamassa vuodessa.

      • Anonyymi

        Ja romahdus jatkuu.


    • Anonyymi

      Paalaus vähentää niiden määrää rajusti kun romutuspalkkio tulee.

      • Anonyymi

        Ei tuo romutuspalkkio merkittävästi bensa-autoja vähennä. Jos joku ajaa vanhalla autolla niin ei hän taatusti osta uutta autoa vaikka pari tonnia autosta saisikin. Romutuspalkkion vaikutus on minimaalinen.

        Muutenkin koko romutuspalkkio on typeryyden huippu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo romutuspalkkio merkittävästi bensa-autoja vähennä. Jos joku ajaa vanhalla autolla niin ei hän taatusti osta uutta autoa vaikka pari tonnia autosta saisikin. Romutuspalkkion vaikutus on minimaalinen.

        Muutenkin koko romutuspalkkio on typeryyden huippu.

        Romutus ja se että niitä ei enää osteta kyllä yhdessä vähentävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Romutus ja se että niitä ei enää osteta kyllä yhdessä vähentävät.

        Romutuspalkkion vaikutus on niin pieni, että se pyöristyy nollaan. Lähinnä jotkut harvat hyvätuloiset laittavat kakkos- tai kolmosautonsa joka on ollut vähäisellä käytöllä kierrätykseen. Keski- tai pienituloiset eivät romutuspalkkiota tule koskaan hyödyntämään eikä siitä ole heille mitään hyötyä.

        Lisäksi nyt suunnitellun romutuspalkkion saisi myös uuden bensa-auton ostamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Romutuspalkkion vaikutus on niin pieni, että se pyöristyy nollaan. Lähinnä jotkut harvat hyvätuloiset laittavat kakkos- tai kolmosautonsa joka on ollut vähäisellä käytöllä kierrätykseen. Keski- tai pienituloiset eivät romutuspalkkiota tule koskaan hyödyntämään eikä siitä ole heille mitään hyötyä.

        Lisäksi nyt suunnitellun romutuspalkkion saisi myös uuden bensa-auton ostamiseen.

        Typerää sössötystä aina vain. Maksetaanko sinulle tästä keskustelun häirinnästä, vai oletko vain henkisesti sairas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerää sössötystä aina vain. Maksetaanko sinulle tästä keskustelun häirinnästä, vai oletko vain henkisesti sairas?

        Totesin vain totuuden. Romutuspalkkiolla ei ole mitään merkittävää vaikutusta autokantaan eikä automyyntiin ja se on lähinnä rahojen vetämistä vessasta alas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totesin vain totuuden. Romutuspalkkiolla ei ole mitään merkittävää vaikutusta autokantaan eikä automyyntiin ja se on lähinnä rahojen vetämistä vessasta alas.

        Aika erikoinen näkemys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika erikoinen näkemys.

        Tämä on todettu jo edellisistä romutuspalkkio-kampanjoista. Romutuspalkkio on typerä idea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on todettu jo edellisistä romutuspalkkio-kampanjoista. Romutuspalkkio on typerä idea.

        Pitkällä aika välillä automyynti ei lisäänny lainkaan ja ainut joka häviää on valtio. Romutuspalkkion jälkeen on taas niin hiljaista, niin hiljaista.


    • Anonyymi

      Ensin romahti diesel, pian romahtaa bensa...

      • Anonyymi

        Minä niin iloitsen.


    • Anonyymi

      Polttomoottoriautojen myynnin lasku on todella rajua.

      • Anonyymi

        Aika vähiin on myynti mennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika vähiin on myynti mennyt.

        Dieseliä ei enää myydä.


    • Anonyymi

      Jokaisen tulisi ymmärtää, että polttomoottoriautoilla ei ole mitään tulevaisuutta ja sähköautojen myynti nousee hurjasti koko ajan.

      • Anonyymi

        Tämä on varsin totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on varsin totta.

        Tämä asia käy toteen päivä päivältä yhä kovemmin ja kovemmin!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

      Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      84
      2109
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

      Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      410
      1950
    3. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

      Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1380
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

      Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      75
      1347
    5. Vihjeketju naisille

      Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1283
    6. Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.

      Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve
      NATO
      107
      1005
    7. Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa

      Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.
      Perussuomalaiset
      266
      967
    8. Haluatko tietää totuuden?

      Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      81
      962
    9. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

      Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      254
      958
    10. 131
      878
    Aihe