”Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.”
1 Kor 2:14
Hengellisten asioiden ymmärtämisestä
20
131
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta ei luonnollinen ihminen ymmärrä niitä, mitkä Jumalan Hengen ovat; sillä ne ovat hänelle hulluus, ja ei taida käsittää, sillä ne hengellisesti tuomitaan.
- Anonyymi
Men en "själisk" människa tager icke emot vad som hör Guds Ande till. Det är henne en dårskap, och hon kan icke förstå det, ty det måste utgrundas på ett andligt sätt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Men en "själisk" människa tager icke emot vad som hör Guds Ande till. Det är henne en dårskap, och hon kan icke förstå det, ty det måste utgrundas på ett andligt sätt.
But the natural man receiveth not the things of the Spirit of God: for they are foolishness unto him: neither can he know them, because they are spiritually discerned.
- Anonyymi
Paavali yrittää syöttää omia valheitaan pukemalla ne hullutuksen kaapuun väittämällä, että Jumalan strategia on syöttää hullutuksia.
Jumalan sanat ovat selkeitä sanoja, ilman Paavalin kirkastamisia.
Ps. 12:7
Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.- Anonyymi
Teuvo. Hanki elämä.
- Anonyymi
Puhumalla pelkistä hengistä ja hullutuksista eksytetään paljon ihmisiä. Niitä henkiä kun riittää siellä henkimaailmassa joka lähtöön.
Logos tarkoittaa tietoa, viisautta, järkeä, logiikkaa, ei hullutuksia.
Sananl. 1:22
"Kuinka kauan te tyhmät hellitte tyhmyyttänne, pitkäänkö, kerskujat, kerskutte, hullut vihaatte tietoa?
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina. - Anonyymi
Selvät asiat sotketaan puhumalla että ne ovat pelkkiä hullutuksia ja henkien toimintaa, vaikka järjen häivääkään.
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi
Pyhän Hengen tekeminen pelkäksi voimaksi, energiaksi, virtaavaksi kundiiniksi ja tai reikienergian pukuun laitettuna on väkevä eksytys.
Pyhä Henki on Jumalan Persoona. Jota ihminen ei voi maanitella, käskeä eikä komentaa tekemään milloin mitäkin. Tule henki, tule henki, tule henki ja tee sitä sun tätä, mitä me käskemme tekemään.- Anonyymi
Helluntailaisten ja vastaavien lahkolaisten yleinen harhaoppi on ns. auktoriteettioppi, jonka mukaan Pyhästä Hengestä pitää ottaa auktoriteetti ja sitä pitää käskeä ja komennetaan tekemään milloin mitäkin. Tosiuskovaisella on siihen kuulemma valta ja auktoriteetti.
- Anonyymi
Ei yli kahdentuhannen vuoden takaa tulevia uskomuksia pidä missään nimessä ottaa totena!
- Anonyymi
Eihän niitä omilla aivoillaan ajattelevat todesta otakaan.
- Anonyymi
Raamatussa se totuus kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen. Se pitää etsiä sieltä ja kaivaa esiin ja harvat ovat ne, jotka sen sieltä löytävät.
- Anonyymi
Raamatussa kaikki osapuolet ja tahot saavat ilmaista omia käsityksiään ja näkemyksiään ja totuuksiaan asioista.
Paratiisissa käärme saa ihan vapaasti pitää oman herätyssaarnansa kun se julistaa, syökää ihan vapaasti kaikista paratiisin puista, Jumala valehtelee teille, ei mitään perisyntiä ole olemassa.
Nainen tuli herätyksen tilaan ja teki nopean uskonratkaisun käärmeen saarnan perusteella ja käännytti miehensäkin samaan uskoon.
1. Moos. 3:6
Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi. - Anonyymi
Aloittaja on Lestadiolaisten agitaattori, joka poistattelee viestejä ja aloituksia, jotka eivät sovi heidän oppeihinsa.
- Anonyymi
Lesta, mikä lesta ja pahinta sorttia!
- Anonyymi
Ymmärtämisen avaimet löytyvät. Katso niitä tästä linkistä:
https://jeesuspelastaa.com/category/kaikille/- Anonyymi
Jes. 55:9
Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
Ymmärrykseen vetoaminen on Perkeleestä, sillä ihminen ei voi ymmärtää Jumalan tekoja.
1. Moos. 3:6
Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan YMMÄRRYSTÄ ; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
- Anonyymi
Oikean ymmärrys kohdistuu Jumalan lakeihin ja käskyihin.
Ps. 119:34
Anna minulle ymmärrys ottaakseni sinun laistasi vaarin ja noudattaakseni sitä kaikesta sydämestäni.
Ps. 119:66
Opeta minulle hyvä ymmärrys ja tieto, sillä sinun käskyihisi minä panen uskallukseni. - Anonyymi
Lahkolaisten ja hihhulien ymmärrys ja viisaus on tämän lajin ymmärrystä ja viisautta, joista sana varoittaa siihen sotkeentumasta.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
Jaak. 3:15
Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta. - Anonyymi
Helluntailaiset opettaa, että lapselle ei voi antaa Pyhää Henkeä, koska lapsi ei vielä osaa eikä ymmärrä käyttää sitä oikein. Raamatun mukaan kun Pyhän Hengen lahja annetaan kasteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2131413- 961266
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31057Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle15971Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9918Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86890Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.59828- 32820
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37758Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44744