https://www.youtube.com/shorts/qNJAvYBZMaI
Naisiin EI saa koskea julkisilla paikoilla, naiset eivät sellaista halua, se tuntuu naisesta epämieluisalta.
Mies tuskin vastaavassa tilanteessa reagoisi, kuten nainen, jos nainen koskettaisi.
Harvapåa mies vastaavaan tilanteeseen joutuu, ksoka aniset eivät harratsa vieraiden miesten koskettelua, joten paras pitää näppinsä erossa naisista.
Naiseen EI saa koskea
24
312
Vastaukset
- Anonyymi
Ei niin mutta jos on iso lonpakko ja maksaa vähän niin tilanne muuttuu ja saa koskea ja tehdä melkein mitä vaan
- Anonyymi
Näinhän se on muuten joutuu selostamaan miksi kävi reiteen kiinni leikitkö koiraa
- Anonyymi
Juuri näin, naisiin ei saa luvatta koskea, kuten ei muihinkaan. Pois lukien nyt sellaiset, että esim. koputtaa olkapäälle saadakseen henkilön huomion, mutta tuollainen typerä, asiaton ja ahdisteleva lääppiminen joutaisi jo loppua. Valitettavasti maailmassa on runsain mitoin ihmisiä, joille tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää, millä tavalla tuosta ihmistä kuuluu kohdella ja tällaisia ei-toivottuja kosketteluita tapahtuu eritoten nuorille naisille järkyttävän paljon.
Jos minulla olisi tyttäriä, opettaisin heidät kunnioittamaan oikeuttaan koskemattomuuteen ja reagoimaan tilanteissa napakasti. Jokaisella on oikeus puolustautua ja tehdä stoppi samantien moukkamaiselle käytökselle. Poikalapsen äitinä olen samalla tavalla opettanut, että kukaan ei saa hänenkään koskea ilman lupaa, mutta sen lisäksi painottanut erityisesti sitä, miten tärkeää on kunnioittaa tyttöjen oikeutta koskemattomuuteen. Ja kyllä, kaikilla on samanlaiset oikeudet sukupuolesta huolimatta, mutta nuoret tytöt valitettavasti ovat ylivoimaisesti suurin ryhmä, joka saa osakseen asiatonta käytöstä ja nimenomaan miessukupuolen edustajilta, joten mielestäni on syytä kasvattaa pojat kunnioittamaan tyttöjä ja naisia ja kohtelemaan heitä tasavertaisina kaikilla elämän osa-alueilla.
Aletheias- Anonyymi
Lisään tähän vielä sen, että on mielestäni kaikkien vastuulla reagoida ja tehdä stoppi moukkamaiselle käytökselle, jos sellaista havaitsee. Minä en ainakaan epäröi mennä väliin, jos esim. näen jonkun nuoren tytön joutuvan ahdistelluksi. Nuori ihminen ei välttämättä aina uskalla puolustaa itseään tilanteessa, ja on kaikkien asia puuttua. Eritoten aikuisten.
Aletheias - Anonyymi
Ei saa koskettaa näistä olkapäälle huomiota herättääkseen, vaan kröhäisee äänekkäästi naiselle KRÖHÖMMM!!!!!!! ja toistaa, jollei nainen reagoi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa koskettaa näistä olkapäälle huomiota herättääkseen, vaan kröhäisee äänekkäästi naiselle KRÖHÖMMM!!!!!!! ja toistaa, jollei nainen reagoi.
No voi vaikka kröhäistä, ei koskettaminen aina tarpeen ole, mutta en nyt olkapään koputuksesta vielä herneitä nenään vetäisi.
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olkapäälle voi myös koskettaa monella tavalla, ahdistavammin ja vähemmän ahdistavammin. Koputuksesta nyt ei kukaan täysijärkinen hermostu, mutta tarttumisesta ja epämääräisestä hivelystä ja hipelöinnistä kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olkapäälle voi myös koskettaa monella tavalla, ahdistavammin ja vähemmän ahdistavammin. Koputuksesta nyt ei kukaan täysijärkinen hermostu, mutta tarttumisesta ja epämääräisestä hivelystä ja hipelöinnistä kyllä.
Sellainen nopea äkkinäinen läpsäys vai sormella tökkääminen ?
Jos laskee käden naisen olkapäälle lepäämään, niin se varmaan on naiselle ahdistava tunne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellainen nopea äkkinäinen läpsäys vai sormella tökkääminen ?
Jos laskee käden naisen olkapäälle lepäämään, niin se varmaan on naiselle ahdistava tunne.Kuka voi kuvitella läpsimisen olevan hyvä idea? Välillä en kyllä tajua miten kenenkään sosiaaliset taidot voivat olla niin heikot, että läpsiminen tuntuu hyvältä idealta.
Kahden tyttären isänä pitää todeta että nimimerkki Aletheias aikalailla kiteytti omat ajatukset. Toki on yksi kohta jota en ihan suoriltaan allekirjoittaisi.
Tämä kohta on "Ja kyllä, kaikilla on samanlaiset oikeudet sukupuolesta huolimatta........"
Viittaan tällä tapaukseen jossa naispuolinen ryhmänjohtaja tanssitti miespuolisia alokkaita vähissä vaatteissa, vaati hierontaa sekä kiskaisi housut kinttuihin vahvuuslaskennassa. Aikanaan hän sai sakot esimiesaseman väärinkäytöstä mutta pientä keskustelua nousi siitä onko kyse myös seksuaalirikoksesta.
Syyttäjä oli päätynyt tässä asiassa syyttäjättämiseen koska ei uskonut sen menevän oikeudessa läpi. Epäsuorat perustelut tulivat oikeuden aikana.
”jos mies olisi tanssittanut tuvallisen naisia, siinä voitaisiin olla täällä vähän kepeimmin perustein, ja mahdollisesti jopa muissakin syytteissä”.
Asiaa myös tiedusteltiin rikos- ja prosessioikeuden professori Dan Heleniukselta joka toteaa. "– Mutta jos mennään mahdollisiin seksuaalirikoksiin, niin tekijän ja uhrin sukupuolella voi olla merkitystä arvioitaessa, pidetäänkö tekoa seksuaalisena vai ainoastaan nöyryyttävänä."
Koko juttu
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/23602c63-22c1-4321-9626-257a6a0fe6da
En tiedä onko kukaan tosissaan uskonut että kun oikeudessa tehdään kokonaisvaltaista arviointia tapauskohtaisesti niin sukupuolella ei olisi mitään merkitystä.
Ihan normaalia viranomaisten toimintaa ja oma kysymys sitten on että miten se heijastaa kansalaisten oikeustajua.- Anonyymi
Valitettavasti usein miespuolisten kokemuksia seksuaalisesta häirinnästä vähätellään. Se ei ole oikein. Myös pojilla ja miehillä on oikeus koskemattomuuteen siinä missä kaikilla muilla eikä naisen pidä päästä yhtään vähemmällä, jos hän syyllistyy seksuaaliseen häirintään tai muuhun asiattomaan käytökseen.
Sukupuolella voisi olla merkitystä mielestäni ehkä siinä mielessä, että keskimäärin miehellä on paremmat mahdollisuudet fyysisesti vahingoittaa tai päinvastoin paeta tilanteesta. Joissain tapauksissa tuollaisella ehkä on merkitystä tuomioita tai syytteitä arvioitaessa, mutta yhtä lailla kaikille pitäisi päteä samat lait.
Aletheias Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti usein miespuolisten kokemuksia seksuaalisesta häirinnästä vähätellään. Se ei ole oikein. Myös pojilla ja miehillä on oikeus koskemattomuuteen siinä missä kaikilla muilla eikä naisen pidä päästä yhtään vähemmällä, jos hän syyllistyy seksuaaliseen häirintään tai muuhun asiattomaan käytökseen.
Sukupuolella voisi olla merkitystä mielestäni ehkä siinä mielessä, että keskimäärin miehellä on paremmat mahdollisuudet fyysisesti vahingoittaa tai päinvastoin paeta tilanteesta. Joissain tapauksissa tuollaisella ehkä on merkitystä tuomioita tai syytteitä arvioitaessa, mutta yhtä lailla kaikille pitäisi päteä samat lait.
AletheiasNo tuossa esimerkissä ei ollut mitenkään kyse väkivallasta vaan näkemys oli että joillekin pojille tuli paha mieli mutta kyseiset teot naisille täyttäisivät seksuaalisen ahdistelun tunnusmerkit.
Toki en osaa itsekkään muuten lähteä eroja arvaamaan mutta jos joku kiskoo housuja alas vaikka Iisalmen torilla niin sitten näkee miten oikeuslaitos siihen suhtautuu. (älkää nyt kuitenkaan menkö testaamaan)
Meillä nyt yhteiskunta hyväksyy että eri sukupuolille on erilaiset tulkinnat näissä asioissa. Itse en ikein tiedä minkä painoarvon tuolle antaisin kun samaan aikaan somessa nauretaan videolle jossa nainen lyö festareilla tuntematonta poikaa turpaan tai kun sosiaalihuollon palvelu-uudistuksen työryhmään nimettiin pelkästään naisia.
- Anonyymi
Rasistityttö oli rasisti arabien erilaista kulttuuria kohtaan.
- Anonyymi
Intersektionaalisuuteen kuuluu, että syyllinen on aina valtahierakiassa korkeammalla oleva.
Valkoinen nainen on valtahierarkiassa korkeammalla kuin etniseen vähemmistöön kuuluva muslimimies. Siispä naisen olisi pitänyt ymmärtää valkoinen etuoikeutensa ja sortavan näitä muslimimiehiä, jotka eivät ole tottuneet kaavuttomiin naisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Intersektionaalisuuteen kuuluu, että syyllinen on aina valtahierakiassa korkeammalla oleva.
Valkoinen nainen on valtahierarkiassa korkeammalla kuin etniseen vähemmistöön kuuluva muslimimies. Siispä naisen olisi pitänyt ymmärtää valkoinen etuoikeutensa ja sortavan näitä muslimimiehiä, jotka eivät ole tottuneet kaavuttomiin naisiin.Missä on vattu se Helsingin luvattu suurmoskeija ;) 😱!!??!!! Seriously, are we really going along that path? Eli siis että esitetään vain tyhmiä välittämättä toimista mitkä vaarantavat koko yhteiskuntajärjestyksen? Fine. You know what? F*ck it 🤷♂️🤭. To H*ll with everything 😈.
- Anonyymi
Olen eurooppalainen mies joka todisti sivusta alkukesällä kuinka oli kaksi alaikäistä, sanoisin teiniä. Tyttö oli eurooppalainen ja poika ei-eurooppalainen. Poika lääppi sitä tyttöä eikä tyttö pitänyt siitä. En tiedä detaljeja mutta kyllä ne ilmeisesti tunsivat toisensa entuudestaan.
En puuttunut asiaan. Ensinnäkin, olen itse aikuinen eli rangaistavuus olisi extrakorkea mikäli olisin tehnyt mitä pitää. Toiseksi, tekijän pigmentti oli olennaisesti tummempi kuin omani ja oikeudessa s*vakkisyyttäjä olisi ollut valmis myymään vaikka oman sielunsa jotta minut olisi tuomittu r*sistisesta v1harikoksesta.
Todellisuudessa pigmentillä ei edes ole eikä pitäisi olla väliä mutta niin se vaan menee että sekä eurooppalainen oikeus-, että poliittinen järjestelmä ovat anti-isänmaallisia. Ei ole siis minun sotani puuttua tuollaisiin epäkohtiin. Tyhmyydestä sakotetaan jne. Kyllähän ihmisistä on aistittavissa intuitiotaan kuuntelemalla että soivatko hälytyskellot jonkun tyypin suhteen vai eivät.- Anonyymi
On pelkurimaista olla puuttumatta, jos havaitsee asiatonta käytöstä eritoten, jos kyseessä on nuori uhri. Ei tarvitse väkivallalla puuttua, useimmiten sanallinen puuttuminen riittää ja jopa ihan kohtelias sellainen (napakka pitää olla) eikä tästä takuulla mitään syytettä rapsahda. Vastaan voi tulla haastattelua tai muuta asiatonta, mutta mitä sitten?
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On pelkurimaista olla puuttumatta, jos havaitsee asiatonta käytöstä eritoten, jos kyseessä on nuori uhri. Ei tarvitse väkivallalla puuttua, useimmiten sanallinen puuttuminen riittää ja jopa ihan kohtelias sellainen (napakka pitää olla) eikä tästä takuulla mitään syytettä rapsahda. Vastaan voi tulla haastattelua tai muuta asiatonta, mutta mitä sitten?
AletheiasJa kun ei puuttumisen tarvitse edes olla sen ihmeempää, kuin kysyä ahdistellut oloiselta onko hänellä kaikki ok. Monesti jo pelkkä läsnäolo ja sen ilmaiseminen, että on havainnut tilanteen, lopettaa touhun.
- Anonyymi
Tuollaisessa tilanteessa olen itse aikuisena ihmisenä varmistanut ahdistellulta henkilöltä esim. bussissa, että kokeeko hän toisen henkilön läsnäolon häiritseväksi.
Kerran olin tilanteessa, että erittäin päihtynyt mies (näytti Kanta-Suomalaiselta) tuli nuoren tytön viereen istumaan ja selitti kovasti jotain kehuen tämän ulkomuotoa, josta tyttö ahdistui silmin nähden.
Tyttö uskalsi nyökätä varovaisesti vastaukseksi minulle, jolloin sanoin tuolle miehelle, että nuoresta tuntuu nyt ahdistavalta hänen läsnäolo. Siitä seurasi se, että tämä mies tuli minun viereeni, joka istuin muutama penkkirivi kauempana heistä. Tyttö pääsi livahtamaan pois penkiltä ja näytti huomattavan kiitolliselta.
En tiedä, oliko esimerkilläni vaikutusta lähellä istuvan miehen käytökseen, kun hän taas varmisteli minulta siinä kohtaa, että tarvitsenko apua. Itse olen jonkin verran tottunut näitä päihtyneitä käsittelemään, joten sanoin hänelle, että kaikki on hyvin ja kiitin miestä. Jouduin jutustelemaan niitä näitä matkan ajan, että pääsin lopulta kotipysäkille poistuttuani hänestä eroon.
En tee eroa ihmisten ihonvärin välillä, jos joku nuori on pulassa, yritän auttaa häntä, ja niin toivoisin muidenkin kanssaihmisten tekevän.
-Nainen- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun ei puuttumisen tarvitse edes olla sen ihmeempää, kuin kysyä ahdistellut oloiselta onko hänellä kaikki ok. Monesti jo pelkkä läsnäolo ja sen ilmaiseminen, että on havainnut tilanteen, lopettaa touhun.
Juuri tämä. Usein riittää lieväkin puuttuminen ja se jo se saattaa antaa viestin, ettei ahdistelijan touhut ole ok. Jokainen voisi miettiä, miten toivoisi kanssaihmisten reagoivan, jos ahdistelun kohteena olisi oma lapsi.
Aletheias - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AletheiasSe oli riskinoton välttelyä. Nukun silti yöni passiivisesta otteestani huolimatta. En kadu. Ne jotka noin tekee niin eihän niille järkeä voi puhua kun ei ne kuuntele. Järjenpuutteen vuoksi tilanne eskaloituisi helposti. Fyysiset otteet olisivat suotavia mutta oma oikeusjärjestelmämme estää sen että kantaeurooppalainen mies tekisi mitä pitäisi. Tämä on vain puhdasta realismia.
Olen opportunisti siinä missä muutkin. Tää on sitä kulttuuria missä elämme ja mikä vahvistaa otettaan päivä päivältä Euroopassa. Toki jos uhri olisi oma tuttuni niin silloin puuttuisin asiaan. Oisin voinut etsiä ja hakea vartijan kun tapahtumapaikka oli sellaisessa paikassa, muttei tullut sillä hetkellä mieleen.
Oon mäkin ottanut syyttömänä pataan elämäni aikana (lähinnä kantiksien toimesta) eikä kukaan ollut silloin muakaan auttamassa. En kuulu mihinkään jengiin eli kyseessä ei ole ollut mikään provokaatio (paitsi pari kertaa ala-asteen tappeluissa mulla oli kyllä kauhani sopassa :D). Nyt oon aikuinen ja viisastunut niistä ajoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli riskinoton välttelyä. Nukun silti yöni passiivisesta otteestani huolimatta. En kadu. Ne jotka noin tekee niin eihän niille järkeä voi puhua kun ei ne kuuntele. Järjenpuutteen vuoksi tilanne eskaloituisi helposti. Fyysiset otteet olisivat suotavia mutta oma oikeusjärjestelmämme estää sen että kantaeurooppalainen mies tekisi mitä pitäisi. Tämä on vain puhdasta realismia.
Olen opportunisti siinä missä muutkin. Tää on sitä kulttuuria missä elämme ja mikä vahvistaa otettaan päivä päivältä Euroopassa. Toki jos uhri olisi oma tuttuni niin silloin puuttuisin asiaan. Oisin voinut etsiä ja hakea vartijan kun tapahtumapaikka oli sellaisessa paikassa, muttei tullut sillä hetkellä mieleen.
Oon mäkin ottanut syyttömänä pataan elämäni aikana (lähinnä kantiksien toimesta) eikä kukaan ollut silloin muakaan auttamassa. En kuulu mihinkään jengiin eli kyseessä ei ole ollut mikään provokaatio (paitsi pari kertaa ala-asteen tappeluissa mulla oli kyllä kauhani sopassa :D). Nyt oon aikuinen ja viisastunut niistä ajoista.Sillä on tietty eroa, puuttuuko tilanteeseen provokatiivisesti vai täysin lakonisen toteavasti. Voi kysyä, onko teillä (viitaten molempiin) siellä kaikki hyvin jne.
Yleensä se, (niin kuin tuossa jo aikaisemmin todettiin), että osoitetaan henkilölle, että hänen toimintansa on laitettu merkille, riittää katkaisemaan tilanteen.
Välinpitämättömyys mahdollistaa raiskaukset jopa ihmisten silmien alla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä on tietty eroa, puuttuuko tilanteeseen provokatiivisesti vai täysin lakonisen toteavasti. Voi kysyä, onko teillä (viitaten molempiin) siellä kaikki hyvin jne.
Yleensä se, (niin kuin tuossa jo aikaisemmin todettiin), että osoitetaan henkilölle, että hänen toimintansa on laitettu merkille, riittää katkaisemaan tilanteen.
Välinpitämättömyys mahdollistaa raiskaukset jopa ihmisten silmien alla.Mä olen useamman kerran mennyt tuollaisissa tilanteissa, jotka ovat näyttäneet silmääni oudoilta, ihan vain siihen viereen. Riitävän lähelle viereen, että rikon sen "ei kukaan huomaa ja välitä" kuplan. Yleensä jo se, että menee istumaan viereen tai seisahtuu lähelle, lopettaa sen touhun, vaikka et sanoisi sanaakaan. Olen joko ottanut katsekontaktin siihen, jonka koen olevan ahdistelun kohde tai alkanut jutella jotakin, mm. esittänyt olevani eksyksissä. En ole edes kysynyt siitä itse tilanteesta, eskalaation välttämiseksi, mutta antanut mahdollisuuden ilmaista miten hänellä menee. Puuttumisen ei tarvitse olla eskaloivaa, mutta toki jos siihen on mahdollisuus, niin niinkin voi toimia.
- Anonyymi
Outoa tässä on se, että tuota asiaa tarvitsee kenellekään selittää. Pitäisi olla itsestään selvää, että ketään ei kosketella ilman lupaa. Tämä asia todellisuudessa tuskin on kenellekään, edes tynnyrissä kasvaneelle, epäselvä. Kunhan nyt esittävät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706824
- 594582
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353853- 673135
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271656- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341419
- 1431197