Juopumiskokemukset seurakunnassa ?

Anonyymi-ap

"Sentähden kuule tätä, sinä POLOINEN, joka olet juopunut, vaikka et viinistä:"

Voiko Jumalan Hengestä juopua ?

27

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jumala on järjestyksen Jumala.

Oikeana helluntaina kukaan ei horjahdellut tai kaatuillut. Eikä molissut hellareiden tapaan sekavia molotuksia. Opetuslapset puhuivat oikeilla vierailla kielillä järkeviä asioita yhden päivän aikana.

Pyhä Henki on Persoona. Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Ei pelkkä energia, kundaliini tai reikivoima.

• Anonyymi

Jumala ei "virtaile",(kokouksissa eikä muuallakaan) Hän on .
        Malakia‬ ‭3‬:‭6‬ ‭FB38‬‬
        ”Sillä minä, Herra, en muutu,..."

‭‭ Hän asuu Sanassaan uskon kautta niissä jotka ovat uudestisyntyneitä Jumalan Sanan ja Hengen kautta.

Efesolaiskirje‬ ‭3‬:‭17‬ ‭FB38‬‬
        ”ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,”
        Siksi on kristityn tarpeen lukea Jumalan Sanaa ja olla toisten uskovien yhteydessä kasvamassa yhteisestä uskosta Kristuksessa Jeesuksessa.

‭‭Kolossalaiskirje‬ ‭3‬:‭16‬ ‭FB38‬‬
        ”Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.”
        ‭‭
        Jumala on antanut Hengen vakuudeksi niille jotka ovat uudestisyntyneitä, uusia luomuksia Kristuksessa.

‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬
        ”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa

‭‭Kirje roomalaisille‬ ‭8‬:‭8‬-‭9‬ ‭FINRK‬‬
        ”Ne, jotka ovat lihan vallassa, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan ole lihan vallassa vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
        ‭‭
        Jumala on --"Minä olen"
        ‭‭2. Mooseksen kirja‬ ‭3‬:‭14‬-‭15‬ ‭FB38‬‬
        ”Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne". Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.”
        ‭‭‭‭( "se" selittävä käännös lisäys
        "...Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne")

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei "virtaile",(kokouksissa eikä muuallakaan) Hän on .
        Malakia‬ ‭3‬:‭6‬ ‭FB38‬‬
        ”Sillä minä, Herra, en muutu,..."

‭‭ Hän asuu Sanassaan uskon kautta niissä jotka ovat uudestisyntyneitä Jumalan Sanan ja Hengen kautta.

Efesolaiskirje‬ ‭3‬:‭17‬ ‭FB38‬‬
        ”ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,”
        Siksi on kristityn tarpeen lukea Jumalan Sanaa ja olla toisten uskovien yhteydessä kasvamassa yhteisestä uskosta Kristuksessa Jeesuksessa.

‭‭Kolossalaiskirje‬ ‭3‬:‭16‬ ‭FB38‬‬
        ”Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.”
        ‭‭
        Jumala on antanut Hengen vakuudeksi niille jotka ovat uudestisyntyneitä, uusia luomuksia Kristuksessa.

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa

‭‭Kirje roomalaisille‬ ‭8‬:‭8‬-‭9‬ ‭FINRK‬‬
        ”Ne, jotka ovat lihan vallassa, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan ole lihan vallassa vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
        ‭‭
        Jumala on --"Minä olen"
        ‭‭2. Mooseksen kirja‬ ‭3‬:‭14‬-‭15‬ ‭FB38‬‬
        ”Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne". Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.”
        ‭‭‭‭( "se" selittävä käännös lisäys
        "...Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne")

Jumala on "tuonpuoleinen" .Hän ei ole jossain fyysisesti sormella osoitettavissa paikassa. Hän on luomiensa ulkopuolella "tuolla puolen"

Jumalan asumus "taivas" ei ole sormella osoitettavissa oleva fyysinen paikka.
        Jumala on Henki-- ”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
        ‭‭Johannes‬ ‭4‬:‭24‬ ‭FB38‬‬

Jumala joka on Henki on "kolminaisuus", yksi kolmessa ja kolme yhdessä. Isä , Poika Pyhä Henki.

Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassaan.

‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭1‬ ‭FB38‬‬
        ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.”
        ‭‭
        Johannes‬ ‭1‬:‭14‬ ‭FB38‬‬
        ”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
        ‭‭
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭18‬ ‭FB38‬‬
        ”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
        ‭‭
        Jumala asuu kirkkaudessa ja pyhyydessä.

‭‭Jesaja‬ ‭57‬:‭15‬ ‭FB38‬‬
        ”Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi.”

‭‭1. Kuningasten kirja‬ ‭8‬:‭27‬ ‭FB38‬‬
        ”Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!”
        -------
        "..Hän ei mahdu mihinkään aika- eikä paikka kategoriaan . Hän on tämän kaiken yläpuolella ja sen tuolla puolen.Siksi mikään luotu ei voi välittömästi tiedostaa Häntä.

Hänet voidaan tiedostaa vain kun Hän itse tulee ulos ulos tuon puoleisuudestaan ja luo suhteen ihmiseen ilmoittamalla itsensä ajassa ja paikassa eli meidän todellisuudessamme..."

"..Kaikki näkyväiset ovat Hänen luomiaan eikä Hän sekoitu niihin kuten joissakin pakanallisissa uskomuksissa kuvitellaan ja luullaan.Jumalaa voidaan sanoa persoonattomaksi ja panteistiseksi kaiken läpi virtaavaksi voimaksi ( hindulaisuuden Bhagavat).
        Raamatussa ei ole tälläiselle ajattelulle katetta.
        Raamatun todistus Jumalan tuonpuoleisuudesta estää ja suorastaan kieltää ajattelemasta sillä tavoin.
        Raamatun mukaan luomistyö on eri asia kuin sen luoja. Eikä Hänen luomissaan ole mitään jumalallista olemusta tai luontoa itsessään.
        Jumala on persoonallinen Jumala, itsenäinen ja riippumattomasti olemassa oleva joka ei sekoitu luotuun siinä olevana henkenä. Luomistyö ei voi yksinään ilmoittaa Jumalaa. Kun Raamattu puhuu luomistyön välittämästä ilmoituksesta ( Room.1:19-20.) taustana on aina Jumalan Sanan luomistyön välittämä alkuperäinen ilmoitus (1.Moos.1-2).."

(edellinen vapaana lainauksena kirjasta: Aksel Valen-Sendstad- Kristillinen dogmatiikka (alkuteos Kristen Dogmatikk) --Kustannus Oy Uusi Tie- Suomen Raamattuopiston Kustannus Oy- 1985)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on "tuonpuoleinen" .Hän ei ole jossain fyysisesti sormella osoitettavissa paikassa. Hän on luomiensa ulkopuolella "tuolla puolen"

Jumalan asumus "taivas" ei ole sormella osoitettavissa oleva fyysinen paikka.
        Jumala on Henki-- ”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
        ‭‭Johannes‬ ‭4‬:‭24‬ ‭FB38‬‬

Jumala joka on Henki on "kolminaisuus", yksi kolmessa ja kolme yhdessä. Isä , Poika Pyhä Henki.

Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassaan.

‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭1‬ ‭FB38‬‬
        ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.”
        ‭‭
        Johannes‬ ‭1‬:‭14‬ ‭FB38‬‬
        ”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
        ‭‭
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭18‬ ‭FB38‬‬
        ”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
        ‭‭
        Jumala asuu kirkkaudessa ja pyhyydessä.

‭‭Jesaja‬ ‭57‬:‭15‬ ‭FB38‬‬
        ”Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi.”

‭‭1. Kuningasten kirja‬ ‭8‬:‭27‬ ‭FB38‬‬
        ”Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!”
        -------
        "..Hän ei mahdu mihinkään aika- eikä paikka kategoriaan . Hän on tämän kaiken yläpuolella ja sen tuolla puolen.Siksi mikään luotu ei voi välittömästi tiedostaa Häntä.

Hänet voidaan tiedostaa vain kun Hän itse tulee ulos ulos tuon puoleisuudestaan ja luo suhteen ihmiseen ilmoittamalla itsensä ajassa ja paikassa eli meidän todellisuudessamme..."

"..Kaikki näkyväiset ovat Hänen luomiaan eikä Hän sekoitu niihin kuten joissakin pakanallisissa uskomuksissa kuvitellaan ja luullaan.Jumalaa voidaan sanoa persoonattomaksi ja panteistiseksi kaiken läpi virtaavaksi voimaksi ( hindulaisuuden Bhagavat).
        Raamatussa ei ole tälläiselle ajattelulle katetta.
        Raamatun todistus Jumalan tuonpuoleisuudesta estää ja suorastaan kieltää ajattelemasta sillä tavoin.
        Raamatun mukaan luomistyö on eri asia kuin sen luoja. Eikä Hänen luomissaan ole mitään jumalallista olemusta tai luontoa itsessään.
        Jumala on persoonallinen Jumala, itsenäinen ja riippumattomasti olemassa oleva joka ei sekoitu luotuun siinä olevana henkenä. Luomistyö ei voi yksinään ilmoittaa Jumalaa. Kun Raamattu puhuu luomistyön välittämästä ilmoituksesta ( Room.1:19-20.) taustana on aina Jumalan Sanan luomistyön välittämä alkuperäinen ilmoitus (1.Moos.1-2).."

(edellinen vapaana lainauksena kirjasta: Aksel Valen-Sendstad- Kristillinen dogmatiikka (alkuteos Kristen Dogmatikk) --Kustannus Oy Uusi Tie- Suomen Raamattuopiston Kustannus Oy- 1985)

Jumala on itse antanut ilmoituksen olemassa olostaan tulemalla ulos tuon puoleisuudestaan . Hän on antanut yleisen ilmoituksen luomisteoissaan. Mutta ihminen ei syntiin lankeemuksen seurauksena olevalla pimentyneellä ymmärryksellään voi Häntä käsittää. Vaan

Jumala on ennen luotujaan Hän on Alfa ja Omega,alku ja loppu -Hän ilmoitti Johannekselle antamansa ilmestyksen kautta . ”Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet". Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.” .

Apostoli Paavali kirjoitti Kolossan srk:lle lihassa ilmestyneestä Jumalan Sanasta Jeesuksesta Kristuksesta.
        ”Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.”
        ‭‭Kolossalaiskirje‬ ‭1‬:‭14‬-‭17‬ ‭FB38‬‬

‭‭

• Anonyymi

sinä se vanhan ryyppäämisen johdosta puhut vain molisemisesta, etkä selviä -- selvinpäin ollenkaan. Ryyppymies- makaa vain omassa oksennuksessaan - eikä sinulla ole järkevää --itselläsi sanottavaa....

Katso Suomen uskontanhuvia- ja vaikka ennen helluntalisuutta-- yritä raottaa kännisi keskellä vanhan hapanviinisi- eli syntisi- puheitten örinästä.

Kuules kännikala- etkö vielä ole selvinnyt humalastasi- aina öriset känniläisenä.

Mitä sanoo sana Herännäisyys. kännikala mieti sitä- äläkä aina räkä poskellasi örise....

Herännäisyys eli körttiläisyys- Pohjois- Savosta 1700-luvulla- jaa- onko pääsi vielä kännistäsi edelleen sumussa- meneekö ajatuksia perille, vai onko viininjuomisesi edelleen ajankohtainen ja örinää vain.....

Meiti nyt---- jos kykenet ajattelemaan, ja aina kun öriset--- huomaamme että ole humalahakuinen vanhanleilisi humaltunut ihminen- -uskonnollisuus on juopon puheissa.

Siis puhutaan Suomen evankelis- luterilaisen kirkon sisällä toimivasta herätysliikkeestä...
        Meneekö humaltuneen aivosoluihin.????? Eikö vieläkään. Voi voi- tuota kännikalaa..

ts. 1700- luvulla herätys tuli- on jopa muistokivikin paikalla, Jumalan tuulet kaatoivat heitä, puhuivat kielillä jne. Tajuuko käänikalan aivojen harmaat alueet, vain vielä vanha viini on prosentteina päässäsi?=

Yritä edes....... äläkä aina jäkätä, kun on mustaa valkoisella ja Herännäisyys olemassa....

Tajuutsä?????? ja milloin tajuut, sönkääntkö edelleen räkä poskella, selvästä kielestä.

Siis katsos- se on eri asia, kuin puhutaan myös armolahjoista, josta kännikala ei käsitä mitään, kun lihassa virtaa vanhan viinin halitoosimainen haju.

kielilläpuhuminen on vain YKSI- armolahja - monien joukosta ja se on sinulle vaikeaa--

Oletko adventisti känniläinen- jossa Ellenin haudassa on profetian armolahjakin.... Jos olet, ymmärrän humalasi pohjattoman pituuden.....

Körtippä itseäsi hieman körttiläisyydessä, ehkä jotain alkuhistoriaa kielilläpuhumisestakin tulee esiin. 1796- luvun muistokiven tarkoitus tulee Ahaa- elämykseksi...

kun jalat kantavat sulla, piipahda Lapinlahdella. Mutta, selvitä pääsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sinä se vanhan ryyppäämisen johdosta puhut vain molisemisesta, etkä selviä -- selvinpäin ollenkaan. Ryyppymies- makaa vain omassa oksennuksessaan - eikä sinulla ole järkevää --itselläsi sanottavaa....

Katso Suomen uskontanhuvia- ja vaikka ennen helluntalisuutta-- yritä raottaa kännisi keskellä vanhan hapanviinisi- eli syntisi- puheitten örinästä.

Kuules kännikala- etkö vielä ole selvinnyt humalastasi- aina öriset känniläisenä.

Mitä sanoo sana Herännäisyys. kännikala mieti sitä- äläkä aina räkä poskellasi örise....

Herännäisyys eli körttiläisyys- Pohjois- Savosta 1700-luvulla- jaa- onko pääsi vielä kännistäsi edelleen sumussa- meneekö ajatuksia perille, vai onko viininjuomisesi edelleen ajankohtainen ja örinää vain.....

Meiti nyt---- jos kykenet ajattelemaan, ja aina kun öriset--- huomaamme että ole humalahakuinen vanhanleilisi humaltunut ihminen- -uskonnollisuus on juopon puheissa.

Siis puhutaan Suomen evankelis- luterilaisen kirkon sisällä toimivasta herätysliikkeestä...
        Meneekö humaltuneen aivosoluihin.????? Eikö vieläkään. Voi voi- tuota kännikalaa..

ts. 1700- luvulla herätys tuli- on jopa muistokivikin paikalla, Jumalan tuulet kaatoivat heitä, puhuivat kielillä jne. Tajuuko käänikalan aivojen harmaat alueet, vain vielä vanha viini on prosentteina päässäsi?=

Yritä edes....... äläkä aina jäkätä, kun on mustaa valkoisella ja Herännäisyys olemassa....

Tajuutsä?????? ja milloin tajuut, sönkääntkö edelleen räkä poskella, selvästä kielestä.

Siis katsos- se on eri asia, kuin puhutaan myös armolahjoista, josta kännikala ei käsitä mitään, kun lihassa virtaa vanhan viinin halitoosimainen haju.

kielilläpuhuminen on vain YKSI- armolahja - monien joukosta ja se on sinulle vaikeaa--

Oletko adventisti känniläinen- jossa Ellenin haudassa on profetian armolahjakin.... Jos olet, ymmärrän humalasi pohjattoman pituuden.....

Körtippä itseäsi hieman körttiläisyydessä, ehkä jotain alkuhistoriaa kielilläpuhumisestakin tulee esiin. 1796- luvun muistokiven tarkoitus tulee Ahaa- elämykseksi...

kun jalat kantavat sulla, piipahda Lapinlahdella. Mutta, selvitä pääsi.

Tämä Herännäisyys- oli aloittajalle, joka ei ole toistoistaan lukien humalastaan selvinnyt.
        Ilmeisesti se vanhanviinin leili on niin suuri, tahi on siten pudonnut vanhanviinin sammioon, ettei näe reunojen---yli.... ainainen veisuu vain yhden jae- kahleittensa alueella.
        Ei hokaa armolahjoja ja siinä olevaa ---mm. yhtä armolahjaa----- kielilläpuhumista...

Epäilen ellenin hautamuistomerkkiläistä- puheestaan.....

Ellen- viinistä kun humaltuu- se on vanhaa viiniä, ettei näe kuin käskyt ja läksyt, johon ei armolahjat sovi, kuin koulukirjoista opittu Ruotsi- ja Englanti, jossa se kielilläpuhuminen on sovitettu korvienväliin.... ymmärrettäväksi kieleksi

• Anonyymi

1. Tim. 4:1

Mutta Pyhä Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi

‭‭1. Timoteuskirje‬ ‭4‬:‭1‬-‭5‬ ‭
        ”Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.

Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan; sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella.”
        --------------
        ”Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.”
        ‭‭1. Mooseksen kirja‬ ‭9‬:‭3‬ ‭FB38‬‬

”Ja tuli ääni, joka sanoi hänelle: "Nouse, Pietari, teurasta ja syö". Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista". Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi". Tämä tapahtui kolme kertaa; sitten astia otettiin kohta ylös taivaaseen.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭10‬:‭13‬-‭16‬ ‭FB38‬‬

”Jos minä sen kiittäen nautin, miksi minua herjataan siitä, mistä kiitän? Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭10‬:‭30‬-‭31‬ ‭FB38‬‬

”Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä: "Älä tartu, älä maista, älä koske!" — sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta — ihmisten käskyjen ja oppien mukaan? Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.”
        ‭‭Kolossalaiskirje‬ ‭2‬:‭20‬-‭23‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.

Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan; sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella.”
        --------------
        ”Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.”

”Ja tuli ääni, joka sanoi hänelle: "Nouse, Pietari, teurasta ja syö". Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista". Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi". Tämä tapahtui kolme kertaa; sitten astia otettiin kohta ylös taivaaseen.”

”Jos minä sen kiittäen nautin, miksi minua herjataan siitä, mistä kiitän? Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.”

”Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä: "Älä tartu, älä maista, älä koske!" — sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta — ihmisten käskyjen ja oppien mukaan? Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.”

”valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty”
        ‭‭1. Timoteuskirje‬ ‭4‬:‭2‬ ‭FB38‬‬

”Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin. Sentähden minä myös ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭24‬:‭14‬-‭16‬ ‭FB38‬‬

”Kun pakanatkin, joilla ei ole lakia, tekevät luonnostaan, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia olekaan, ovat itse itselleen laki.

Näin he osoittavat, että lain vaatimukset on kirjoitettu heidän sydämeensä, kun heidän omatuntonsakin todistaa ja heidän ajatuksensa yhdessä syyttävät tai myös puolustavat heitä sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuomitsee ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta.”
        ‭‭Kirje roomalaisille‬ ‭2‬:‭14‬-‭16‬ ‭FINRK‬‬

-------------
        ”ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.”
        ‭‭1. Timoteuskirje‬ ‭4‬:‭3‬ ‭FB38‬‬

”Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi' ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'? Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."”
        ‭‭Matteus‬ ‭19‬:‭4‬-‭6‬ ‭FB38‬‬

”Mutta luomakunnan alusta Jumala 'on luonut heidät mieheksi ja naiseksi. Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa. Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."”
        ‭‭Markus‬ ‭10‬:‭6‬-‭9‬ ‭FB38‬‬

”Ja kolmantena päivänä oli häät Galilean Kaanassa, ja Jeesuksen äiti oli siellä. Ja myös Jeesus ja hänen opetuslapsensa olivat kutsutut häihin.”
        ‭‭Johannes‬ ‭2‬:‭1‬-‭2‬ ‭

”Soisin kaikkien ihmisten olevan niinkuin minäkin; mutta kullakin on oma lahjansa Jumalalta, yhdellä yksi, toisella toinen.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭7‬:‭7‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty”
        ‭‭1. Timoteuskirje‬ ‭4‬:‭2‬ ‭FB38‬‬

”Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin. Sentähden minä myös ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭24‬:‭14‬-‭16‬ ‭FB38‬‬

”Kun pakanatkin, joilla ei ole lakia, tekevät luonnostaan, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia olekaan, ovat itse itselleen laki.

Näin he osoittavat, että lain vaatimukset on kirjoitettu heidän sydämeensä, kun heidän omatuntonsakin todistaa ja heidän ajatuksensa yhdessä syyttävät tai myös puolustavat heitä sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuomitsee ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta.”
        ‭‭Kirje roomalaisille‬ ‭2‬:‭14‬-‭16‬ ‭FINRK‬‬

-------------
        ”ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.”
        ‭‭1. Timoteuskirje‬ ‭4‬:‭3‬ ‭FB38‬‬

”Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi' ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'? Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."”
        ‭‭Matteus‬ ‭19‬:‭4‬-‭6‬ ‭FB38‬‬

”Mutta luomakunnan alusta Jumala 'on luonut heidät mieheksi ja naiseksi. Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa. Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."”
        ‭‭Markus‬ ‭10‬:‭6‬-‭9‬ ‭FB38‬‬

”Ja kolmantena päivänä oli häät Galilean Kaanassa, ja Jeesuksen äiti oli siellä. Ja myös Jeesus ja hänen opetuslapsensa olivat kutsutut häihin.”
        ‭‭Johannes‬ ‭2‬:‭1‬-‭2‬ ‭

”Soisin kaikkien ihmisten olevan niinkuin minäkin; mutta kullakin on oma lahjansa Jumalalta, yhdellä yksi, toisella toinen.”

”Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa. Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee; kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.

Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.”
        ‭‭Jaakobin kirje‬ ‭1‬:‭13‬-‭15‬, ‭17‬ ‭FB38‬‬

Jumalan antama lahja aviopuoliso on uskovalle uskova. Uskovalle miehelle uskova vaimo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

--------------

ja älä tartu armolahjoihinkaan, älä edes rukoile niitä... niinhän se oli.

• Anonyymi

Jes.49:26 Ja minä annan sinun hävittäjäs syödä omaa lihaansa, ja heidän pitää juopuman omasta verestänsä, niinkuin makiasta viinasta; ja kaikki liha pitää tietämän että minä olen Herra, sinun autajas ja sinun lunastajas ja Jakobin väkevä. Biblia (1776)

• Anonyymi

Jumalan Henki asuu Jumalan lapsessa heti syntymästä alkaen. Ei Jumalan Henkeä erikseen pyydetä. Eikä erikseen jotakin "täyttymistä Hengellä". Niinhän se on ihmis lapsellakin ihmisellä on oma henki heti syntymästä alkaen,ellei ole henkeä on kuollut.
      ”Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭9‬ ‭FB38‬‬

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”

Jumalan Henki asuu uskovassa heti uudestisyntymästä alkaen.Ei ole erikseen jotakin "voimalla pukemista ylhäältä". Kristuksessa on jo annettu Hänen tuntemuksensa kautta kaikki mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.

”Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,...”
      ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭2‬-‭3‬ ‭FB38‬‬

Jumalaa ei tule tuntemaan ellei itse lue Raamattua ( asiayhteyksineen).ja ojentaudu Sanan ilmoituksen mukaan. Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassaan , ei ihmisen vaihtelevissa tunne tiloissa.
      Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. Jumala on Henki.

”Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
      ‭‭Johannes‬ ‭4‬:‭23‬-‭24‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

”Käyttäkää oikein jokainen hetki, sillä tämä aika on paha. Älkää olko järjettömiä, vaan ymmärtäkää, mikä on Herran tahto. Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne. Veisatkaa yhdessä psalmeja, ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja, soittakaa ja laulakaa täydestä sydämestä Herralle ja kiittäkää aina ja kaikesta Jumalaa, Isää, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭5‬:‭16‬-‭20‬ ‭FB92‬‬

Miten tämä " antakaa Hengen täyttää itseänne "näkyy arki elämässä?

”Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!

Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen. Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.

Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭6‬:‭17‬-‭23‬ ‭FB38‬‬

”Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.”
        ‭‭Johannes‬ ‭15‬:‭4‬-‭5‬ ‭FB38‬‬
        -------

Hengen hedelmä on seurausta Hengessä elämisestä. Hedelmää ei tehdä vaan se on seurausta siitä että "oksa" pysyy "Totisessa viinipuussa"( Joh.15.)josta oksaa saa ravintonsa hedelmän tuottamiseen.

”Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭5‬:‭18‬ ‭FB38‬‬

”Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme. Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭5‬:‭22‬-‭26‬ ‭FB38‬‬

Synnin seuraus eli "hedelmä" on kuolema.
        ”Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭6‬:‭20‬-‭21‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Room.9:20 Niipä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tälläisen teit? Job.33:13. Jes.29:16. 45:9. 64:8. Jer.18:6.

• Anonyymi

”Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset

ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.”
      ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭5‬:‭19‬-‭21‬ ‭FB38‬‬

"Juomingit.."

• Anonyymi

Parhami ja Olseni oli lihan miehiä. Vanhan ajan homoseksuaaleja, vietiin vankilaan sodomiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhami ja Olseni oli lihan miehiä. Vanhan ajan homoseksuaaleja, vietiin vankilaan sodomiasta.

Helluntailaisuus perustuu valheelle ja väärämielisten opetuksille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakkovauvakastettu pane nämä pois!

Kol3:8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
        3:9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa

• Anonyymi

"tule henki tule henki" kutsutaan henkiä paikalle lahkokokouksissa.

• Anonyymi

Hajusta huomaa että toimiiko.

• Anonyymi

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”

”Älkää tehkö murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on annettu teille sinetiksi lunastuksen päivää varten. Kaikki katkeruus, kiukku, viha, huuto ja herjaaminen, kaikenlainen pahuus olkoon pois teistä. Olkaa toisianne kohtaan ystävällisiä ja hyväsydämisiä ja antakaa toisillenne anteeksi, niin kuin Jumalakin on Kristuksessa antanut teille anteeksi.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭4‬:‭30‬-‭32‬ ‭FINRK‬‬

”Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭6‬-‭9‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

sitäkö taas joku jaepelle on omaa käsityskyvyn kohdalla taas ahaa väläystä kirjoittamassa.

Vanhaviiniläisten leilit repeilevät -- Uudenviinin kohalla, joka vaatii uuden leilin.

Sitähän se vaikeus on vanhan väljähtyneen viiniläisen elämä--- olettaa Uudenleilin olevan huonompaa - kuin vanhan ja itse- on juopuneena makaamassa omassa luolassa....

Sitten kuin Nooan kohdalla, joku näki isänsä juopumuksen --- ja sitten kertoili, sai kirouksen ylleen..... Vanhan viinin kallistelijoiden luo pitää tulla sijaisuhrin peittovaate mukana- selin ja peittää hänet, että jotenkin heräisi todellisuuteen....

tulinpa vanhasta viinistä humalaan itse.

• Anonyymi

Onhan näitä nähty.
      Juopuminen voi tapahtua eri hengistä.
      Niitä jotkut jopa tavoittelevat.

• Anonyymi

Isän lapset tekevät sitä mitä isä on opettanut.

“..Helsingin hiippakunnan piispa Aarre Lauha tutustumassa piispantarkastuksen yhteydessä Alkon Rajamäen tehtaisiin, 26.3.1971. Piispalle tehdasta esittelee oikealla oleva insinööri Kyösti Vento.; Piispantarkastus Alkon tehtaalla..”

Helsingin hiippakunnan piispa Aarre Lauha tutustumassa ...Finnahttps://www.finna.fi › nurmijarvi_mui.mui-38381

———————————
        Jumalan seurakunnassa “vanhimmat” ts.”kaitsijat” ts.”paimenet” . Ts.”pastorit” ts.”vanhimmat” ovat seurakuntalaisille esikuvina. Erittäin vastuullinen seurakunta virka. ( “piispa” viinatehtaalla “piispantarkastuksella”?)

Apostoli Paavali varoitti Efeson srk:n jäseniä Ef.5:18. “..Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno,..”

Samoin Galatian uskovia lihan himojen ja halujen mukaan elämisestä.
        “.. juomingit, .”
        Gal.5:19.”.. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, 20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa…”

Korinton srk:lle hän kirjoitti—“..juomarit..”
        1.Kor.6:9.”.. Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat,
        10. eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa…”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isän lapset tekevät sitä mitä isä on opettanut.

“..Helsingin hiippakunnan piispa Aarre Lauha tutustumassa piispantarkastuksen yhteydessä Alkon Rajamäen tehtaisiin, 26.3.1971. Piispalle tehdasta esittelee oikealla oleva insinööri Kyösti Vento.; Piispantarkastus Alkon tehtaalla..”

Helsingin hiippakunnan piispa Aarre Lauha tutustumassa ...Finnahttps://www.finna.fi › nurmijarvi_mui.mui-38381

———————————
        Jumalan seurakunnassa “vanhimmat” ts.”kaitsijat” ts.”paimenet” . Ts.”pastorit” ts.”vanhimmat” ovat seurakuntalaisille esikuvina. Erittäin vastuullinen seurakunta virka. ( “piispa” viinatehtaalla “piispantarkastuksella”?)

Apostoli Paavali varoitti Efeson srk:n jäseniä Ef.5:18. “..Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno,..”

Samoin Galatian uskovia lihan himojen ja halujen mukaan elämisestä.
        “.. juomingit, .”
        Gal.5:19.”.. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, 20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa…”

Korinton srk:lle hän kirjoitti—“..juomarit..”
        1.Kor.6:9.”.. Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat,
        10. eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa…”

”He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja. Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.

Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".

Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.

Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole.

Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä. Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden. Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?

Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."”
        ‭‭Johannes‬ ‭8‬:‭39‬-‭47‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

- Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä asetan tälle kansalle kompastuskiviä, joihin he kompastuvat, isät ja pojat yhdessä, ja naapuri naapurinsa kanssa hukkuu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      213
      1413
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1266
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1057
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      15
      971
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      918
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      890
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      59
      828
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      820
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      758
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      744
    Aihe