Boikotoikaa epäammattimaisia kiinteistövälittäjiä

Anonyymi-ap

On se kumma ettei Suomessa mikään taho ole valvomassa kiinteistövälittäjien osaamista sekä hyviä lain mukaisia toimintamalleja?
Tämä on harmillista alaa tuntemattomien myyjänä toimivien kansalaisten kannalta.
Tällaista varten tulisi olla taho, mikä poistaisi luvat henkilöiltä, jotka eivät välitä kohteita asiallisesti. Ilmoitusmahdollisuus heistä ilman pitkiä kiemuroita, jolloin epäammattimaista toimintaa alalla ei uskallettaisi edes harkita.
Boikotoikaa niitä kiinteistövälittäjiä ja toimistoja, joilta saatte väärää tietoa tai josta ette saa lainkaan palvelua. Ei pitäisi kuulua ostajaehdokkaan tehtäväksi hoitaa kaikki kyselyt yms viestintä.
Eräässä maakunnassa on miltei sata myynti-ilmoitusta ja kymmenien myyjätahojen toimeksiantoja hoitaa kiinteistövälittäjä, joka ei omalla toiminnallaan mahdollista rarjouksen korottamista, koska ei tiedota mitään kilpailevista tarjouksista sekä alentaa ties millä selityksillä myytäväksi tulevan kohteen hintaa alhaisemmaksi kuin on kohteen käypä arvo?!!!
Yritin ilmoittaa tästä ala-arvoisesta ja myyjien haitaksi toimivasta välittäjästä, mutta sehän onkin niin vaikea ja pitkä sekä kiemurainen prosessi ettei edes alan järjestöjä/virastoja kiinnosta..??
Tavallinen kansalainen tässä ainoastaan häviää ja tulee huijatuksi eikä sitä haluta edes estää?? Uskomatonta nykysuomen taloustilanteessa, jossa olisi tärkeää turvata se ettei ihmisiä ryövätä antamalla petosmaisten kiinteistövälittäjien operoida alalla, jossa käsitellään ihmisten ehkä jopa kalleinta omaisuuserää... ei voi kuin ihmetellä.

2

590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiitos viestistäsi. Tämä on hieno kuvus nykyajasta varsinkin pienillä kylillä. Jos joku tekee töitä, niin kyräily ja jupina alkaa heti ja tästä pitäisi saada tehtyä helposti valitus niin, että tekijä saa potkut huhupuheiden perusteella.

• Anonyymi

Etelä-Suomen AVI valvoo. Sinne postia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2946
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      58
      2338
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1747
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      59
      1263
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1203
    Aihe