Mitä voi tehdä, kun tulee viesti poliisilta. Joutuu vankilaan jos ei maksa erääntynyttä liikennesakkoa.
En ole saanut sakkoja.
Toinen viesti oli että ulosottomies ottaa yhteyttä jos ei maksa erääntynyttä laskua.
Ei ole mitään laskuja maksamatta.
Huijausviestejä
20
200
Vastaukset
- Anonyymi
Kirjoita nettiselaimen osoiteriville poliisi.fi ja sieltä täytät sähköisen rikosilmoituksen mainitsemastasi nettihuijauksesta jonka kohteena olet sinä.
Älä klikkaa mitään linkkejä joita viestissäsi mahdollisesti on äläkä vastaa viesteihin.
Todennäköisesti asia ei etene oikean poliisin osalta mitenkään, nettihuijarit osaavat peittää jälkensä hyvin.- Anonyymi
Nykyään jo poliisi.fi verkkotunnusta on manipuloitu ulkomailta käsin niin että jos klikkaat Googlen selaimesta kyseiselle sivulle se voi johtaa ikävälle sivulle josta voi tulla ongelmia. Vrt. pankkihuijaukset.
Asialla on samojen nigerialaisten tehtaat jotka tehtailevat Suomeen valepoliisi soittoja suomalaisilla väärennetyillä suomalaisilla numeroilla.
- Anonyymi
Poliisi tai ulosotto ei lähesty kansalaisia tekstiviesteillä.
- Anonyymi
Olen saanut jo kaksi viestiä maksamattomasta parkkisakosta, en omista autoa enkä ole ajellut kenenkään autoilla, en myöskään vastaa noihin huijausviesteihin vaan poistan ne heti kun huomaan ne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen saanut jo kaksi viestiä maksamattomasta parkkisakosta, en omista autoa enkä ole ajellut kenenkään autoilla, en myöskään vastaa noihin huijausviesteihin vaan poistan ne heti kun huomaan ne.
Juuri näin pitää tehdä. Korkeintaan voi ilmoittaa poliisille.
- Anonyymi
Vastaa että selvität niiden osoitteen ja hoitelet perheen päiviltä. Sillä konstilla olen päässyt huijareista eroon.
- Anonyymi
asiapuhetta
EI-SAA UH-KAILLA KETÄÄ-N VÄKI-VALLALLA
sitä-paitsi pÄIvi-llä on jo perhe
- Silja -
- Anonyymi
laitteissa on hyvät esto toiminnot nykyään
sitten voi varalta yhteystiedoksi myös tallentaa varoittavalla nimellä
esim. "estoon huijari soittelee monille" , nämä numeroi esim. 1-999999- Anonyymi
olen huomanut että laiteta vaihtaessa estolista pelkät numerot
ei siirry?
siksi tallennan ne yhteystiedoiksi ja yksitellen estelen uudestaan helpommin jos soittelevat
ja törkeimmät tietysti ennakkoon käyn listaa läpi..
- Anonyymi
Huijausviestejä. Älä tee mitään. Varmuuden vuoksi poista viestit.
- Anonyymi
Ei saa antaa pankkitietoja kenellekään missään tilanteessa.
Muuten voi mennä koko tili. - Anonyymi
-ASIAPUHETTA
po-liisi ei kos-kaan kysy puheli-messa pankki-tili-si-numero-a
- Silja - - Anonyymi
Eikö pankki pystyisi estämään jollain turvaohjelmalla näitä huijaukseen perustuvia rahasiirtoja. Joku kontrolli ohjelma olisi hyvä olla olemassa.
Tililtä on vonut lähteä jopa 100 t e. En ymmärrä miten sellainen siirto on mahdollista ilman useita tarkistuksia.- Anonyymi
Mäkin olen ihmetelyt sitä miksi pankit ovat niin saamattomia etteivät saa huijareita kuriin. Muistaaksen Ruotsissa on niin, että tilisiirrot eivät lähde heti, vaan vuorokauden .... parin viiveellä. Tuolloin pankin asiakkaalle jää aikaa reakoida, jos huomaa jotain outoa tapahtuneen tilillä. En ymmärä miksi tuo ei mukamas' Suomessakin toimisi? Suomessa päinvastoin nopeutetaan tilien ja pankkien välisiä tilisiirtoja.
- Anonyymi
KAIKKI pyytämättä ja yllättäin tulleet viestit SUORAAN ROSKAKORIIN
ja lisäksi: ESTÄ LÄHETTÄJÄ ! niin vähitellen alkaa huijaus-/roskaposti vähentyä- Anonyymi
Nikkareilla on jo käytössä metkut mainitsemasi toimintamallin kumoamiseksi ts reagoivat heti jos näet että poistelet viestejä ottavat käyttöön 50-100 numeroisten sarjojensa linjat ja voit olla varma että hukut roskaposteihin seuraavien viikkojen aikana. Yksinkertaisin tapa on lukea kaikki viestit ja jättää mietittäväksi kannattaako niihin vastata tai yleensäkään ottaa niitä vakavasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nikkareilla on jo käytössä metkut mainitsemasi toimintamallin kumoamiseksi ts reagoivat heti jos näet että poistelet viestejä ottavat käyttöön 50-100 numeroisten sarjojensa linjat ja voit olla varma että hukut roskaposteihin seuraavien viikkojen aikana. Yksinkertaisin tapa on lukea kaikki viestit ja jättää mietittäväksi kannattaako niihin vastata tai yleensäkään ottaa niitä vakavasti.
Jahas että joku näkee mitkä henkilökohtaiset asetukset minulla on sähköpostissa.
Alkaa mennä scifi jutuiksi.
Varsinkin jos minulla on vanha koneelle asennettu sähköpostiohjelma.
- Anonyymi
Voiko olla identiteettivarkaus?
- Anonyymi
Mua nauratti tuossa jonkun aikaa sitten, kun mulle tuli huijausviesti OP:n nimissä. Sen viestin alla oli lisähuomautus, että mikäi lapsillanne on tilejä S-pankissa, niin ne pitäisi myöskin päivittää samalla. Luonnollisesti olis pitänyt aloittaa päivittäminen päivitä-painikkeesta.
Viimeksi tulleessa OP:n huijausviestissä oli päivityspyyntö ja alhaalla oli teksti, että myös yritystilit pitää päivittää. Mistä lie eksynyt huijareilta huomautus alle, että koskaan ei saa mennä sähköpostissa tulleen linkin kautta pankin sivuille. Toi johtunee siitä, että rosmot eivät ole oikein suomen kielen taitoisia ja ovat kopanneet nuo jostain. - Anonyymi
Laitokset toimii etänä esidigihelvetissä. Kadonneita vangitaan ja laskutetaan kaikesta huolimatta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643255Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433097- 422457
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1002207- 311913
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271810- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851415- 391300
- 811132