Tekniikan Maailman lukija oli vetänyt herneen nenään sähköautojen suuresta määrästä TM:n sivuilla.

Anonyymi-ap

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Tekniikan maailma vastasi palautteeseen kertomalla, että se koeajaa uusia automalleja - vanhathan on jo koeajettu niiden tullessa markkinoille joskus vuosia sitten. Ei ole mitään järkeä uudestaan koeajaa markkinoilla edelleen olevaa vanhaa, poistuvaa mallia.

Nyt tilanne on se, että uusissa malleissa on nykaikainen moottori eli sähkömoottori.

Siksi.

Rauhoittikohan tämä vastaus tuota lukijaa?

40

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Edustaa suuren yleisön mielipidettä. Valtaosaa ei kiinnosta keskeneräiset sähköautot jaskan vertaa, joten totta kai niiden pakkosyöttö ärsyttää. Jääköön kauppaan mätänemään, käytettynä kelvollisia polttomoottoriautoja saa vielä pitkään.

      • Anonyymi

        Riippuu miten vanhan auton kelpuuttaa. Esim. vuosimallin 2024 ja uudempia dieseleitä ei juuri ole ja bensiinimoottoristen kanta on paljon pienempi kuin ennen.


      • Anonyymi

        Keskeneräiset? Kyllä tyhmimmänkin polttoapinan pitäisi jo tietää, että sähköautoilla on ajeltu jo n. 15 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskeneräiset? Kyllä tyhmimmänkin polttoapinan pitäisi jo tietää, että sähköautoilla on ajeltu jo n. 15 vuotta.

        Keskeneräiset polttikset hajoilee edelleenkin ihan kuten aina ennenkin. Miljoona liikkuvaa osaa ja aina jotain hajalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskeneräiset? Kyllä tyhmimmänkin polttoapinan pitäisi jo tietää, että sähköautoilla on ajeltu jo n. 15 vuotta.

        Keskeneräiset? Kyllä tyhmimmänkin polttoapinan pitäisi jo tietää, että sähköautoilla on ajeltu jo n. 15 vuotta.

        Tyhmä sähköapina voi nyt sitten kertoa, missä ne 15 vuotta vanhat käytetyt sähköautot oikein on, Nettiautossa ei ainakaan ole yhtäkään myynnissä.

        https://www.nettiauto.com/hakutulokset?haku=P3119659964


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskeneräiset polttikset hajoilee edelleenkin ihan kuten aina ennenkin. Miljoona liikkuvaa osaa ja aina jotain hajalla.

        Mutta se miljoona kilometrejä takana. 😂😂😂


    • Anonyymi

      Tekniikan Maailma. Ennen TM:ssa oli aina 144 sivua, ne oikein ylpeili sillä. Nykyään taitaa olla 44 sivua ja loput netissä, jos on. Vähän köykseksi on mennyt tarjonta.
      Mitään ei menetä jos lehteä ei edes viitsi lukea.

      • Anonyymi

        Sehän on vain hyvä, että siirtyy nettiin. Parempi saavutettavuus, ei tarvitse roudata paperilehteä mukana. Parempi päivitettävyys. Parempi kuvanlaatu ja toimivat linkit.


    • Anonyymi

      Miksi lukisin lehteä netissä. On toki epressi muttei jaksa. Sinappitestistä alkoi alamaki.

      • Anonyymi

        Sinäkin luet tätä palstaa ja kommentoit netissä juuri nyt. OLET NETISSÄ ja mietit miksi lukisit lehteä netissä.
        Kai ymmärrät että kommenttisi on massiivisen koominen.


    • Anonyymi

      Uusissa malleissa tuppaa olemaan nykyaikainen moottori. Näin se on aina ollut.

      • Anonyymi

        Mitä sillä ultramodernilla moottorilla jos akku on kuin pimeältä keskiajalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sillä ultramodernilla moottorilla jos akku on kuin pimeältä keskiajalta?

        Polttolelut ne ainakin on keskiajalta. Nuo akut on sata vuotta uudempaa teknologiaa kuin polttolelujen säksätysmoottorit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttolelut ne ainakin on keskiajalta. Nuo akut on sata vuotta uudempaa teknologiaa kuin polttolelujen säksätysmoottorit.

        Akkua pitää verrata polttoaineeseen ja polttoaine vie voiton täysin ylivoimaiseesti kaikessa paitsi päästöttömyydessä. Ja jos välttämättä haluaa myös moottoreita verrata, niin sähkömoottori keksittiin ennen polttomottoria eli sen on oltava sinun logiikallasi paska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkua pitää verrata polttoaineeseen ja polttoaine vie voiton täysin ylivoimaiseesti kaikessa paitsi päästöttömyydessä. Ja jos välttämättä haluaa myös moottoreita verrata, niin sähkömoottori keksittiin ennen polttomottoria eli sen on oltava sinun logiikallasi paska.

        Sähköllä saadaan paljon parempi suorituskyky, äänettömyys ja luotettavuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sillä ultramodernilla moottorilla jos akku on kuin pimeältä keskiajalta?

        Pimeällä keskiajalla akkua ja sähkömoottoria olisi pidetty noituutena, kuten myöskin polttomoottoria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pimeällä keskiajalla akkua ja sähkömoottoria olisi pidetty noituutena, kuten myöskin polttomoottoria.

        Ei keskiaika ollut pimeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei keskiaika ollut pimeä.

        Nykyaika ja sähköautojen vastustajat ovat pimeitä.


    • Anonyymi

      Hassua!

    • Anonyymi

      Etsikääpäs minulle linkki tuohon TM:n tekstiin.

      • Anonyymi

        Maksumuurin takana, pitää olla tilaaja.


    • Anonyymi

      Minäkin olin TM:n tilaaja yli 20 vuotta mutta sähkövispilöiden vertailut eivät enää kiinnostaneet.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Mitään muuta ei ole luvassa, koska polttomoottorit jää historiaan.


    • Anonyymi

      Onhan noista joistakin hybdiridimalleista tullut kevyt facelift-päivitys, mutta esim. käyttöliittymän ja ohjelmiston osalta ne ovat jo menneen ajan tekniikkaa. Valmistajat eivät selvästikään enää panosta polttismallien kehittämiseen. Tekniikan Maailmassa ja Tuulilasissa nämä on kuitattu yhden sivun koeajoraportilla. Itse en enää jaksa niitä lukea, koska kohta näitäkään malleja ei enää myydä.

      • Anonyymi

        "Käyttöliittymällä" ja "ohjelmistolla" ei auton käytettävyyden kannalta ole paskankaan väliä. Jo 1990-luvulla valmistetuissa autoissa on riittävän hyvä käyttöliittymä eikä se ole siitä tullut yhtään paremmaksi. Eikä auto ole tietokone eikä se vaadi erityisiä ohjelmistoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Käyttöliittymällä" ja "ohjelmistolla" ei auton käytettävyyden kannalta ole paskankaan väliä. Jo 1990-luvulla valmistetuissa autoissa on riittävän hyvä käyttöliittymä eikä se ole siitä tullut yhtään paremmaksi. Eikä auto ole tietokone eikä se vaadi erityisiä ohjelmistoja.

        Ylipäätään en näe, että viimeisten 20 vuoden aikana autoihin on tullut yhtä ainutta tarpeellista uutta ominaisuutta. Ei yhtä ainutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylipäätään en näe, että viimeisten 20 vuoden aikana autoihin on tullut yhtä ainutta tarpeellista uutta ominaisuutta. Ei yhtä ainutta.

        Ei ehkä tarpeellista sanan varsinaisessa mielessä, eli että ilman ei voisi tulla toimeen. Mutta hyödyllisiä tai mukavuutta lisääviä ominaisuuksia kyllä on tullut paljonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylipäätään en näe, että viimeisten 20 vuoden aikana autoihin on tullut yhtä ainutta tarpeellista uutta ominaisuutta. Ei yhtä ainutta.

        Ainahan vanhat jäärät ovat vastustaneet kehitystä. Turvavyötä, liikennevaloja ja katalysaattoriakin on vastustettu. 😄 Jopa nopeusrajoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan vanhat jäärät ovat vastustaneet kehitystä. Turvavyötä, liikennevaloja ja katalysaattoriakin on vastustettu. 😄 Jopa nopeusrajoituksia.

        Vau, luettelit juuri ominaisuuksia jotka on kehitetty yli 40 vuotta sitten. Et siis itsekään keksi mitään uudempaa hyödyllistä ominaisuutta autossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vau, luettelit juuri ominaisuuksia jotka on kehitetty yli 40 vuotta sitten. Et siis itsekään keksi mitään uudempaa hyödyllistä ominaisuutta autossa.

        Tämä se on hauskaa, kun noilta vähä-älyisiltä patteriurpoilta aina loppuu argumentit kesken.
        Vaan mitäpä sitä muuta voi olettaakaan, patteritolvanoiden älynlahjat kun ovat suoraan pimeältä keskiajalta.


    • Anonyymi

      Sähköauto on hieno peli, mutta siinä on yksi riskipitoinen kehittymätön osaryhmä !?

      Akusto !!

      -Liikaa painoa, kokoa ja hintaa
      -Suuri paloriski, yleisten parkkihallien kannalta katsoen

    • Anonyymi

      Määrä on kasvanut. Myös Tuulilasissa. Jopa pärinäpoikien Vauhdin Maailma on koeajanut nykyaikaisella moottorilla varustettuja autoja.

    • Anonyymi

      Myös Tuulilasi kertoi miksi Tuulilasinkin koeajamat autot ovat pääasiassa nykyaikaisella moottorilla varustettuja. Antoi myös kylmäävän niitin hybridiautoille.

    • Anonyymi

      Näin se maailma menee eteenpäin.

    • Anonyymi

      Vetäköön. Ainahaän jääräpäillä on ollut vaikeaa.

    • Anonyymi

      Vanhat jäärät ovat hassuja.

    • Anonyymi

      Museoautoja esitellään eri julkaisussa.

    • Anonyymi

      Olisi autoesittelyt aika vähissä, jos niitä pitäisi tehdä vain polttomoottoriaikakauden autoista...

    • Anonyymi

      Katalysaattoriautojakin paheksuttiin joskus ja digitelevisioita...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      63
      3776
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      88
      3159
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      81
      2381
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      14
      1630
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

      Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      70
      1398
    6. Mikä tekee naisesta

      Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      98
      1270
    7. Varusmiehen kuolema

      Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      40
      1172
    8. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1011
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

      Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      1005
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

      Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      49
      993
    Aihe