Amir Tsarafati:
Joitakin faktoja ja tietoja Gazan "nälästä":
1. Ennen sotaa Gazaan tuotiin keskimäärin 73 ruokaa ja apua kuljettavaa rekkaa päivässä; nykyään tuodaan noin 80.
2. Sodan alusta lähtien Israel on sallinut yli 70 000 rekan ja noin 1,5 miljoonan tonnin humanitaarisen avun pääsyn Gazaan – luku, joka on todennäköisesti ennennäkemätön sodan historiassa.
3. Suurin osa avusta ryöstetään Hamasin toimesta.
4. Lähes kaikki Gazasta kuvatut "nälkä"-kuvat (jos eivät kaikki) näyttävät sairailta lapsilta terveiden vanhempien rinnalla. Ei ole olemassa "valikoivaa nälkää".
5. YK kieltäytyy jakamasta gazalaisille yli 900 ruokarekkalastillista, jotka Israel on tarkastanut ja hyväksynyt, ja niiden sisältö mätänee auringossa Gazan puolella rajanylityspaikkoja.
6. Israel sallii kaikkien gazalaisten, jotka haluavat lähteä kaistaleelta, tehdä niin – Egypti sulkee heiltä uloskäynnin.
7. Gazassa ei ole nälkää – siellä on panttivankeja. Kun Hamas vapauttaa heidät ja aseistautuu, sota päättyy.
Muutamia faktoja Gazasta
18
176
Vastaukset
- Anonyymi
Hamas tulee riisua vallasta ja aseista, panttivangit tulee vapauttaa.
Nykyisen palestiinan tunnustaminen valtioksi tarkoittaa terroristijärjestön Hamasin tunnustamista.
Lisäksi pitää muistaa, että eivät Muslimimaat ole koskaan tunnustaneet Israelin valtiota.- Anonyymi
Onko tarkoitus perustaa kaksi muslimimaata?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti koska niitä ei ole vielä kuuttakymmentä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muslimimaathan pitää nytkin jo Israelin aluetta omanaan. Ei ne ole koskaan tunnustanut Israelin valtiota.
Israelhan taistelee samalla olemassaolostaan Lähi-Idässä.
- Anonyymi
Islamin usko määrää kuolemantuomion sille, joka luovuttaa maata Juutalaisille.
Sama on kuulemma kirjoitettu niiden maiden perustuslakiin. - Anonyymi
Gazan kaista ei ole koskaan ollut omavarainen - toisaalta mikäpä suurkaupunkikaan kykenisi tuottamaan ruokansa itse.
Oli sotaa tai ei, Gaza elää siitä, että sinne pumpataan ruokaa ja tavaraa. Tämä ei tule muuttumaan edes rauhan aikana.
Jälleenrakennus - missä määrin sitä pystytään taas kohta toteuttamaan, vaatii myös lisääntyviä rekkalastillisia sementtiä ja rautaa. Miten tuo kaikki kustannetaan, pystyvätkö palestiinalaiset siihen itse, kustantaako Israel sen (enpä usko!) vai meneekö kaikki kansainvälisen goodwillin piikkiin, jää nähtäväksi.
Suurten kustannusten jälkeen Gaza on 10-20 vuoden kuluttua taas entisensä - paitsi että väkiluku on todennäköisesti kasvanut vielä nykyisestä kahdesta miljoonasta. Demografia on osa paikallista kilpavarustelua. - Anonyymi
Laitatko vielä linkit puolueettomiin lähteisiin?
- Anonyymi
Israelhan jo ennen sotaa avusti Gazaa lukemattomin eri tavoin ja työllisti myös heitä kymmenin tuhansin työpaikoin. Sähkön- ja vedensyöttö oli kaikki eräs suurimmista mutta myös sairaanhoito vaikeimpien tapausten osalta. Mutta silti länsimaat piti Gazaa suurena avovankilana ja nyt sitten halutaan vapauttaa gazalaiset vankilastaan ei se sitten käykään ja YK mädättää Israelin tarkastamat ruokarekat Gazassa koska ei anna positiivista mielikuvaa maailmalle Israelista. Julmaa peliä - ja vielä nämä "kuolin performanssit" kuvauksineen ja "nälkä"kuvaus sessiot päälle mitä Hamas harrastaa.
- Anonyymi
Israelilla on Jumalan lupa häätää filistealaiset pois sieltä heille luvatusta maasta.
2. Moos. 23:31
Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]- Anonyymi
Israel käy puolustussotaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israel käy puolustussotaa.
Hamas käyttää ihmiskilpiä.
- Anonyymi
Sairasta vetää mitään filistealaisia tähän. He ovat kansa, joka varhain sulautui ympäröiviin kansoihin ja sen oma kielikin unohtui.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Filistealaiset
Samalla tavalla ovat sulautuneet maailman juutalaiset muihin kansoihin. Kuningas Daavidin aikalaisilla on vähän tekemistä nykyjuutalaisten kanssa eikä MITÄÄN tekemistä nykyisen Israel-nimisen valtion kanssa.
- Anonyymi
Viljelikö juutalaiset keskitysleireillä ruokaa itselleen? Ei muuten viljelly. Saksalaiset antoi kaiken ruuan omistaan. Sama se on gazassa.
- Anonyymi
Keskirysleireillä kuoli nälkäään paljon juutalaisia. Tutustu niistä otettuihin valokuviin.
- Anonyymi
Olen oppinut jo 1980-luvulla, että Israelin armeijan tiedottajat ovat ammattitaitoisia ja nopeita selittelijöitä.
Voisi heitä valehtelijoiksikin kutsua. - Anonyymi
Mistähän nämä faktat on peräisin. Ei kai riippumattomat järjestöt levitä väärää tietoa. Viha on ollut Lähi-idässä niin kauan, kuin muistan ja muistan ainakin 70 vuotta.
- Anonyymi
Puolueeton raportti suoraan Gazasta: "Raportti Gazasta: "Kävelimme humanitaarisen avun keskukseen Gazassa. Mitä näimme? Hyllyt täynnä ruokaa – tonnikalaa, sokeria, maissia – kaikki tuotu Israelista. Ja silti… Israelia syytetään avun estämisestä ja siviilien nälkiinnyttämisestä.
Miksi tämä ruoka on edelleen täällä? "
Niin miksi Israelin toimittamaa ruokaa ei anneta siviileille? - Anonyymi
Minusta ei pitäisi tunnustaa palestiinan valtiota ennen kuin Hamas on riisuttu vallasta ja aseista.
Mitään terroristivaltiota ei pidä tunnustaa.
Myöskään palestiinan valtiota ei pidä tunnustaa ennen kuin se on tunnustanut Israelin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2131413- 961266
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31057Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle15971Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9918Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86890Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.59828- 32820
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37758Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44744