Jeesus ei välittänyt rikkaista niinkuin helluntaipuhujat.
Eihän helluntaikirkko edes tue köyhiä alkuseurakunnallisen mallin mukaan.
Luuk 4:18:
"Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,"
Ovatko köyhät ja rikkaat samassa asemassa helluntaiseurakunnassa ?
Köyhien asema helluntaiseurakunnassa ?
14
151
Vastaukset
- Anonyymi
Jokainen on törmännyt kokouksessa liehakoiviin sanoihin.
1Tess 2:5:
"Sillä me emme koskaan ole liikkuneet liehakoivin sanoin, sen te tiedätte, emmekä millään tekosyyllä voittoa ahnehtineet; Jumala on todistajamme," - Anonyymi
Riippuu siitä miten antanut sitä luvattua viisautta vai ovatko onnettomia narisijoita ja herjaajia. Silloin käy sääliksi.
- Anonyymi
Se on surullista kun pastorit eivät välitä köyhistä.
Herjataan vain niitä. - Anonyymi
Köyhät teillä on aina keskuudessanne, sanoi jeesus!
Köyhyys on usein kelvotonta taloudenhoitoa ja heikkoa laskutaitoa, ylpeyttä ja jääräpäisyyttä.
Jumala lupaa antaa viisautta, mutta se tarkoittaa useimmiten sitä että kuunneltaisiin viisaampiaan.- Anonyymi
Helluntaipastorit arvostavat rikkaita ihmisiä päinvastoin kuin köyhiä.
- Anonyymi
Jos ei seurakunnan köyhistä välitetä se on herjaamista.
Ps 112:9: "Hän on runsaskätinen, hän antaa köyhille, hänen vanhurskautensa pysyy iankaikkisesti, hänen sarvensa kohoaa kunniassa."
Ps 140:12: "Minä tiedän, että Herra ajaa kurjan asiaa, hankkii köyhille oikeuden."- Anonyymi
No herra sas ajaa jos haluaa.
Ei siihen muita tarvita.
- Anonyymi
Tosiaan jis Herra ei anna köyhälle viisautta ja hyviä juttuja, niin sääliksi käy.
- Anonyymi
Luterilaiset eivät näe sanan sakramentin julistusta tärkeänä.
- Anonyymi
Keskiverto luteril ei avaa raamattua koskaan, ellei etsi hautajaisvärssyä mummon adressiim.
Eikä tiedä mitään raamatusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskiverto luteril ei avaa raamattua koskaan, ellei etsi hautajaisvärssyä mummon adressiim.
Eikä tiedä mitään raamatusta.helluntailaist vielä vähemmän
Keskiverto luterilainen ei vihaa uskovia kuten hellarit tekee
- Anonyymi
Lahkolaisille Raamattua.
>> Meidän oli vain muistaminen köyhiä, ja juuri sitä minä olenkin ahkeroinut tehdä. - Anonyymi
Asia ei ole niin yksinkertainen. 5. Moos. 15 :4. Puuttenalaista ei tule olemaan keskuudessanne, sillä Herra siunaa sinua runsaasti siinä maassa ... En tarkoita että uskovat ovat rikkaita, mutta kaikki tarpeellinen on. Ja ylikin jää rahaa. Matkoihin ym.
- Anonyymi
Helluntailaiset jakavat ruokakasseja leipäjonosta. Kun olet ensin käynyt kuuntelemassa tunnin mittaisen evankelioivan hartaushetken.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703550Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483503Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463322- 532769
- 322036
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301962Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401695- 481676
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä961625- 391390