Jumala pysäytti auringon ja kuun taivaalle päivän ajaksi Joosuan aikana. Jesajan ja Hiskian aikana Jumala siirsi aurinkoa taivaankannella kymmenen astetta taaksepäin.
Miten selitätte nämä ihmeet?
Auringon liikkeet taivaankannella
17
185
Vastaukset
- Anonyymi
Jumala teki sen! (ihme)
"Miten selitätte nämä ihmeet?"
Raamatun kirjoittaja luuli, että litteä maa on lujasti paikoillaan peruspilareiden päällä ja aurinko on pieni lamppu, joka liikkuu taivaankannessa. Lisäksi aurinko liikkuu niin hitaasti, ettei voinut olla varma, josko se välillä jopa pysähtyi polullaan. Siksi Raamatun kirjoittajan oli helppo sepittää tällainen tuulesta temmattu väite.
Jos kirjoittaja olisi tiennyt, että auringon liike johtuu maapallon pyörimisliikkestä, hän ei olisi sepittänyt tällaista tarinaa koska se olisi paljastunut välittömästi törkeäksi valheeksi. Väitteen olisi todistanut valheeksi se, ettei väitetyn pysähtymisen aikaan ollut jättimäisiä myrskyjä, tsunameja ja maanjäristyksiä.
Tässä tekoälyn vastaus kysymykseen "What if earth stop rotating suddenly?"
If Earth were to suddenly stop rotating, it would have catastrophic consequences. The immediate effect would be due to inertia: everything not securely anchored to the Earth's bedrock, including the atmosphere and oceans, would continue moving at the planet's original rotational speed (over 1,000 mph at the equator), causing massive devastation. This would result in incredibly strong winds and tsunamis sweeping across the surface, reshaping continents and destroying everything in their path. Additionally, the lack of rotation would drastically alter weather patterns, causing one side of the planet to experience extreme heat and the other extreme cold for extended periods.- Anonyymi
Jumala teki ihmeen, joten luonnonlait eivät päde.
Anonyymi kirjoitti:
Jumala teki ihmeen, joten luonnonlait eivät päde.
Yksinkertaisempi selitys on kirjoittajan ymmärtämättömyys kuin luonnonlakien pätemättömyys. Luonnonlakien pätemättömyydestä ei ole yhtään ainoaa havaintoa, mutta käytännössä kaikki muinaiset johtopäätökset maailmankaikkeudesta ovat olleet vääriä.
PS. Vaikuttaa taas siltä, että IP-blokkia on liikkeellä.- Anonyymi
The_Raven kirjoitti:
Yksinkertaisempi selitys on kirjoittajan ymmärtämättömyys kuin luonnonlakien pätemättömyys. Luonnonlakien pätemättömyydestä ei ole yhtään ainoaa havaintoa, mutta käytännössä kaikki muinaiset johtopäätökset maailmankaikkeudesta ovat olleet vääriä.
PS. Vaikuttaa taas siltä, että IP-blokkia on liikkeellä.Mikä on IP-blokki?
Olen uskossa Jeesukseen.
Ihmeet selittävät sen, mikä ei sovi luonnonlakeihin ja ns. todellisuuteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on IP-blokki?
Olen uskossa Jeesukseen.
Ihmeet selittävät sen, mikä ei sovi luonnonlakeihin ja ns. todellisuuteen.Ihmettä realistisempi selitys on mielikuvitus. Todellisuus jyrää eteenpäin melko tylsästi. Niinpä tarinoiden kertojien ja niihin uskovien pitää vain kuvitella tapahtumat. Silloin ei ns. luonnonlait eli todellisuus ole rajoitteena. Subjektiivisesti henkilötasolla tai samoin uskovien ryhmän kesken noita voi kutsua ihmeiksi. Kuplan ulkopuolelta katsottuna taas noin kuvitelmillaan päänsä sekoittavat ovat myös ihme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on IP-blokki?
Olen uskossa Jeesukseen.
Ihmeet selittävät sen, mikä ei sovi luonnonlakeihin ja ns. todellisuuteen.Mitään "ihmeitä" ei ole olemassa. Jotakin ilmiötä jotkut kutsuvat ihmeeksi ennen kuin tiedetään mistä se syntyy. Ja aika monet sen jälkeenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on IP-blokki?
Olen uskossa Jeesukseen.
Ihmeet selittävät sen, mikä ei sovi luonnonlakeihin ja ns. todellisuuteen."Mikä on IP-blokki? Olen uskossa Jeesukseen."
Olemme kaikki todistamassa uuden meemin syntyä!
- Anonyymi
Jumala muutti aurinkokunnan maakeskeisestä aurinkokeskeiseksi vasta myöhemmin.
Taivaalliselle taikurille kaikki on mahdollsita.
Tutkimattomia ovat Herran tiet. - Anonyymi
Raamatussa ei ole termiä "taivaankansi."
- Anonyymi
Firmament englanniksi. Kiinteä kupu maan päällä.
- Anonyymi
King James Bible
And God made the firmament, and divided the waters which were under the firmament from the waters which were above the firmament: and it was so. Anonyymi kirjoitti:
Firmament englanniksi. Kiinteä kupu maan päällä.
Eikä mikä tahansa kiinteä kupu vaan lujaksi taottu kuin pronssinen peili, kuten Jumala itse sanoo Jobin kirjassa.
[18] voisitko sinä hänen kanssaan takoa taivaan holvin, lujan kuin pronssinen peili?- Anonyymi
The_Raven kirjoitti:
Eikä mikä tahansa kiinteä kupu vaan lujaksi taottu kuin pronssinen peili, kuten Jumala itse sanoo Jobin kirjassa.
[18] voisitko sinä hänen kanssaan takoa taivaan holvin, lujan kuin pronssinen peili?Jumala oli taitava käsistään.
- Anonyymi
Vuoden 1992 käännöksessä Jumala sanoo:
"Tulkoon kaartuva kansi vesien väliin, erottamaan vedet toisistaan."
ja "Jumala teki kannen ja erotti toiset vedet sen alapuolelle ja toiset sen yläpuolelle." - Anonyymi
The_Raven kirjoitti:
[18] voisitko sinä hänen kanssaan takoa taivaan holvin, lujan kuin pronssinen peili?Job 37
15Ymmärrätkö sinä, miten hän sen kaiken tekee?
Miten leimahtaa valo hänen pilvestään?
16Ymmärrätkö sinä, miten pilvet voivat leijua ilmassa,
käsitätkö Kaikkitietävän ihmeet?
Tiede on selvittänyt, miten salamat syntyvät ja miten pilvet pysyvät ilmassa. Ei ole kyse mistään ihmeistä. Jo pelkästään tämäkin kohta osoittaa Raamatun olevan vuohipaimenten mytologiaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512304Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖271294Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut871086Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt551012Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me160969Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11924- 68893
Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10833vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22833Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu50796