"Minä olen jo täällä", totesi Possokka ylpeänä Hua Hinissa ollessaan.
Mutta sitten siitä alkoikin kymmenen vuotta kestänyt periodi pelkkää itkua, valitusta, manaamista propagandaa ja synkkyyttä. Ei paistanut aurinko tupaan.
Eivät osanneet Possolle kuponkiruokalassa edes pihviä valmistaa, mutta siitä ei kannata välittää, koska kuponkiruokaloista saa vain kengänpohjia muistuttavia pihvejä. Siksi niihin ei mennä pihville, jos on pihvien ystävä.
Minun Thaimaassa ei laittomat kaatopaikat häiritse millään tavalla arkea eikä pyhää, kuin ei myöskään liikenneonnettomuudet eikä korruptio.
Tuosta jos lähden ajelemaan kylille päin, niin jotakin apulantasäkkejä on yhdessä kohtaa siistissä pinossa. Ne eivät tule uniini.
Minulle se ei ole maailman loppu eikä korruptiota, jos saan sakon kypärättä ajamisesta. Ei myöskään se, jos maksan pienen ylihinnan jostakin palvelusta. Ei tunnu missään enkä menetä yöuniani.
Minua on palveltu aina loistavasti. Hierojat ovat ammattitaitoisia ja lähes ilmaisia, kun vertaa Suomeen. Minua ei ole myrkytetty ja en ole saanut vatsatautiakaan kuin yhden ainoan kerran.
Minua ei ole ryöstetty koskaan Thaimaassa, eikä hotellihuoneistani ole ikinä kadonnut mitään. Minua ei ole kusetettu koskaan, ylihinnan maksan aika usein, koska minulla on siihen mahdollisuus eikä se tunnu missään se tippi.
Joskus oikein harmittaa kun on niin halpaa.
Kukaan ei koskaan ole käynyt kimppuuni Thaimaassa, eikä edes ole uhannut käydä. Sen sijaan olen saanut lukuisia kertoja pyyteetöntä jelppiä, vaikka en ole pyytänyt. Kantoapua, kyytiä, oven avausta jne.
En ole saanut Thaimaassa kaupasta koskaan pilaantunutta tai kelvotonta tavaraa, vaan sitä mitä olen ostanut. En ole koskaan jättänyt mitään ravintola-annosta tai tarjottua ruokaa syömättä.
Ranskassa oli kerran makkarapaketti täynnä matoja, muuta en äkkiseltään muista. Italiassa olen saanut vain huonoja pizzoja, mutta hyviä spagettiaterioita.
Liikenteessä en Thaimaassa ole koskaan törmännyt thaimaalaisten rattiraivoon, mutta farangien olen, hyvin vähän siihenkään verrattuna Suomeen.
En ole koskaan nähnyt tappelua Thaimaassa muualla kuin kehässä, vaikka olen ollut yöelämässä todella usein. Kambodzassa kerran näin. Huutaminenkin on Thaimaassa todella harvinaista vihaisessa mielessä.
Ilmastosta tykkään, vaikkakin se rajoittaa ulkona oloaikaa ja työskentelyä kuumimpaan aikaan auringon alla. Se on vaan elettävä sen mukaan. Sisään suihkuun ja ilmastoituun huusholliin ja tauko, nesteytys, kuiva paita päälle ja takaisin ulos.
En koe mitään viranomaisasioita rasitteena kuten Posso, vaan hoidan usein samalla muitakin asioita. Jos joku paperi puuttuu, en saa hepuleita vaan käyn hankkimassa sellaisen.
Olen ottanut lasten kanssa tavaksi sen että jos on vastoinkäymisiä, ne selvitetään ja sitten palkitaan itsemme hyvin hoidetusta asiasta esim jätskillä tai pirtelöillä, joskus munkeilla ja hamppareilla jne.
En ole koskaan sattunut onnettomuuspaikoille ensimmäisten joukossa, joten minua ei ole tarvittu sinne pöljistelemään, vaan jatkan matkaani. Näillä kulmilla ei vakavia onnettomuuksia ole muutenkaan liikenteessä ollut.
Vuoden sisällä kaksi ihmistä on hukkunut. Toinen mopolla jokeen ja toinen sairaskohtauksen vuoksi riisipeltoon. Elämä on liian lyhyt alkaa käyttämään sitä kaikkien maailman onnettomuuksien kauhisteluun ja "voi hyvänen aika"- hokemiseen.
Kaikkein suurin riski on lämpöhalvaus / nestehukka Thaimaassa. Siihen pitää osata suhtautua oikein, eli huolehtia nesteytyksestä ja suoloista, eikä rehkiä liian pitkiä aikoja kerrallaan.
Tuo ongelma on myös turistien pahin riski Thaimaassa. Juhlaan kun kuuluu usein se brenkku, niin blandista on oltava riittävästi ja pitää muistaa myös syödä. Vielä jos sattuu tykkäämään rantaelämästä ja viinasta, niin se on huono yhdistelmä.
Mutta aikuiset ihmiset tekee niinkuin parhaaksi näkee ja katsoo, niin en aio siitäkään yöuniani menettää, jos joku aikuinen ihminen ei tiedä miten huolehtia itsestään.
En oikein keksi mitään pahaa sanottavaa Thaimaasta. Tykkäisin kyllä selkeämmistä vuodenajoista, mutta sille asialle en voi yhtään mitään joten en siitä murjota enkä kiukkua.
Thaimaa hoiti upeasti koronan. Täällä oli lisähappea tarjolla heti jo ensioireisiin, eikä hoidoissa tingtty. Suomessa laittoivat ihmisiä kotiin kuolemaan keuhkokuumeeseen säästösyistä, kun ei ollut happilaitteita ja pihdattiin antibiooteissa.
Armeija pystytti telttakyliä, joissa oli yhdessäkin 400 lisähapella varustettua tehohoitoyksikköä, kun Helsingissä sellaisia oli 18.
Minä olen saanut loistavaa palvelua lääkärissä ja sairaalassa. Erittäin ammattitaitoiset lääkärit ja hoitajat, jotka ottaa potilaan tosissaan ja hoitavat kuntoon, ennenkuin passittavat kotiin ja selostavat tarkkaan jatkotoimet, myös kirjallisena.
Jos tarvitsisin apua vaikka talkoisiin, niin saisin kahdessa päivässä kokoo sata ihmistä jotka tulisi apuun, eivätkä he ole siitä mitään vailla, ovat vain iloisia kun voivat auttaa. Se tuo hyvän mielen ja karman.
2010
Minun Thaimaani on erilainen
39
279
Vastaukset
- Anonyymi
Varsin on Numba tehnyt voimakkaan vaikutuksen internetfeikki 2010:n arkeen.
Kun tuollaista alkaa rustaamaan ja julkaisemaan, niin se on vain osoitus että 2010:n elämä ei ole tasapainossa.
Minulle nuo 2010:n tarinoinnit, on niiden aihe mikä tahansa, niin osoittaa että 2010 ei ole päästään terve.
Kun ihminen elää noin voimakkaasti kuin 2010 haaveilluusioelämäänsä, niin sen taustalla ei voi olla mitään muuta kuin alkoholismi ja mielisairaus.
Toisin sanoen tervepäinen henkilö ei toimi kuten 2010.- Anonyymi
Kyrvånsyylå ehti kuitenkin vastaamaan seitsemässä minuutissa "Numban" puolesta.
- Anonyymi
Tarkoitat siis että Pasanen Thaimaassa sen sijaan oli tasapainoista elämää viettävä tervepäinen henkilö, kun jäi kymmeneksi vuodeksi kaatopaikalle haistelemaan viemäreitä ja kertomaan tarinoita kehitysmaan liikenneonnettomuuksista käymättä vuokratorpastaan edes ulkosalla? Jos joku muistaa Pasasen edes kerran kehuneen Thaimaata tai viihtyneen siellä, niin käsi pystyyn ja rasti seinään. Moista persreikää ei ole toista joka aina vaan valittaa kuin inkeriläinen itkijämummo palkattuna toisten hautajaisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyrvånsyylå ehti kuitenkin vastaamaan seitsemässä minuutissa "Numban" puolesta.
En vastannut Numban puolesta, vaan kerroin oman mielipiteeni 2010:n toiminnasta.
2010 tarvitsee internettukijoita, kuten sinusta ja pian ilmeisesti kloonilaiffistaankin tavan mukaan.
Sinun antisi näissä mielipiteiden vaihdoissa on täysin merkityksettömiä, mutta koska sulla on tarve toistaa tuota syyläilyäsi niin täytyyhän sun sitä tehdä.
Vallan sata henkilöä talkoisiin ..... JOS ..... ja se olisi Karmaa.
Mitä jos sinä vaikkapa piipahtaisit lomallasi Eedenissä, ota Laiffi mukaan. - Anonyymi
"Varsin on Numba tehnyt voimakkaan vaikutuksen internetfeikki 2010:n arkeen."
Miksi kirjoitat noin?
Miksi et kirjoita seuraavasti:
"Varsin olen minä tehnyt..." tai "Varsin olen minä Numba tehnyt..."
- Anonyymi
Jos sinä tosiaan olet sitä mieltä että paskaisuus ja karmea liikenne ei sinua häiritse, suhtautuminen asioihin on erittäin omalaatuista, hyvin hyvin monet jotka asuvat thaimaassa pitävät näitä ongelmia erittäin vakavina, eihän liikenne mitään merkitse, jos et liiku missään, ja vedät riisiviinaa pellonreunalla, siellä on onnettomuuksia ole juurikaan mahdollista vastaan tulla, mutta todennäköisesti parin kilometrin säteellä löytyy usempikin paikka minne thaikut ovat vain heittäneet jätteensä.
Thaimaan julkinen terveyshuolto on täysin katastrofaalista, yksi suurempia ongelmia on nimenomaan nämä liikenne ongelmat, jopa hua hin, joka on iso kaupunki, julkinen puoli on karmeaa... yksityinen on ihan samaa kuin suomessa, julkisella hua hin hospitalin farang hinta on sama kuin yksityisellä suomessa, melko tarkkaan...
Nämä on tosiasioita, ja sinulla on tilanne sellainen että thaimaa on viimeinen vaihtoehtosi, joten sinun on syytäkin kuvitella olevasi paratiisissasi, joka on ihan samaa fantasiaa kuin kaikki muutkin juttusi.- Anonyymi
Otanpa kantaa vielä tuohon thaimaan koronan hoitoon, kävin itse testeissä yksityisellä ja kun hengitys vaikeutui rytmihäiriön takia julkisella, koronatesti oli positiivinen, vuonna 20-21 potilaita oli kasattu kenttäsairaalaan parkkihalliin ja parkkipaikalle...
Sinä kerroit että suomessa, ihmisiä ajettiin kotiin kuolemaan keuhkokuumeeseen, näin varmaan, mutta sotket taas thaimaan yksityisen sektorin, sekä suomen julkisen sektorin...
Suomessa yksityisellä tuskin oli juurikaan ongelmia hoitaa potilaitaan, julkisella oli, mutta voin vakuuttaa että niin oli thaimaallakin, sinun kaikkien asioiden argumentointi on suorastaan sairasta..
Olin kolme tuntia silloin julkisella, siellä vedettiin useampikin valkoinen lakana, potilaan päälle en tietysti ollut itse karanteennissä, mutta päivystyksen ikkunasta näkyi sinne enkä koskaan saa tätäkään mielestäni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otanpa kantaa vielä tuohon thaimaan koronan hoitoon, kävin itse testeissä yksityisellä ja kun hengitys vaikeutui rytmihäiriön takia julkisella, koronatesti oli positiivinen, vuonna 20-21 potilaita oli kasattu kenttäsairaalaan parkkihalliin ja parkkipaikalle...
Sinä kerroit että suomessa, ihmisiä ajettiin kotiin kuolemaan keuhkokuumeeseen, näin varmaan, mutta sotket taas thaimaan yksityisen sektorin, sekä suomen julkisen sektorin...
Suomessa yksityisellä tuskin oli juurikaan ongelmia hoitaa potilaitaan, julkisella oli, mutta voin vakuuttaa että niin oli thaimaallakin, sinun kaikkien asioiden argumentointi on suorastaan sairasta..
Olin kolme tuntia silloin julkisella, siellä vedettiin useampikin valkoinen lakana, potilaan päälle en tietysti ollut itse karanteennissä, mutta päivystyksen ikkunasta näkyi sinne enkä koskaan saa tätäkään mielestäni.Äläpäs taas keksi omasta päästäsi lakanatarinoita, menee jo parodiahorisontin yli tuollaiset jutut, kuten ne sinun kehittelemäsi "ruumislennot" Phuketista, kun arvelit että suomalaiset sellaisilla sieltä palaa Suomeen.
Täällä Nangrongissa eikä Pattayalla ole minkäänlaista paskaisuutta eikä karmeaa liikennettä. Buriram on ahkerien työtätekevien ihmisten provinssi jossa jalkapalloilu ja moottoriurheilu on pääosissa.
Anna minulle vinkki että miten minun tulisi toimia, jos oletetaan että jossakin on laiton kaatopaikka?
Pitääkö minun ajatella sitä vai voivotella? Pitääkö puhua siitä päivittäin tai sitten olla vaan mielisairas, jonka elämää ei se oletettu laiton kaatopaikka häiritse?
Entäs miten nuo onnettomuudet? Alanko bongailemaan onnettomuuksia livenä vai riittääkö että juoksen sanomalehti kourassa pitkin kylää huutaen että onnettomuus... onnettomuus taas!?
Minkä vinkin annat että pääsen tuohon terveiden kerhoon kanssasi takaisin?
Oletko huomannut että Senssu ei ole valittanut liikenteestä eikä kaatopaikoista laisinkaan, mutta hän silti kuolemaa uhmaten asuu sitkeästi aina vaan Chiang Maissa, kulotussaasteen luvatussa maassa Thaimaan huumeiden ja HIV:n pääkaupungissa?
Onko Senssukin siis Thaimaahan positiivisesti suhtautuva, kuten minä, ja jos on niin miksi hän minua kutsuu mielisairaaksi jos me molemmat olemme positiivisesti suhtautuvia?
Tiedän toki vastauksen ja se on sama kuin kaikkiin muihinkin Senssuun liittyviin asioihin. Hän kun asuu vain ja ainoastaan siellä sinun kattilassasi.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äläpäs taas keksi omasta päästäsi lakanatarinoita, menee jo parodiahorisontin yli tuollaiset jutut, kuten ne sinun kehittelemäsi "ruumislennot" Phuketista, kun arvelit että suomalaiset sellaisilla sieltä palaa Suomeen.
Täällä Nangrongissa eikä Pattayalla ole minkäänlaista paskaisuutta eikä karmeaa liikennettä. Buriram on ahkerien työtätekevien ihmisten provinssi jossa jalkapalloilu ja moottoriurheilu on pääosissa.
Anna minulle vinkki että miten minun tulisi toimia, jos oletetaan että jossakin on laiton kaatopaikka?
Pitääkö minun ajatella sitä vai voivotella? Pitääkö puhua siitä päivittäin tai sitten olla vaan mielisairas, jonka elämää ei se oletettu laiton kaatopaikka häiritse?
Entäs miten nuo onnettomuudet? Alanko bongailemaan onnettomuuksia livenä vai riittääkö että juoksen sanomalehti kourassa pitkin kylää huutaen että onnettomuus... onnettomuus taas!?
Minkä vinkin annat että pääsen tuohon terveiden kerhoon kanssasi takaisin?
Oletko huomannut että Senssu ei ole valittanut liikenteestä eikä kaatopaikoista laisinkaan, mutta hän silti kuolemaa uhmaten asuu sitkeästi aina vaan Chiang Maissa, kulotussaasteen luvatussa maassa Thaimaan huumeiden ja HIV:n pääkaupungissa?
Onko Senssukin siis Thaimaahan positiivisesti suhtautuva, kuten minä, ja jos on niin miksi hän minua kutsuu mielisairaaksi jos me molemmat olemme positiivisesti suhtautuvia?
Tiedän toki vastauksen ja se on sama kuin kaikkiin muihinkin Senssuun liittyviin asioihin. Hän kun asuu vain ja ainoastaan siellä sinun kattilassasi.
2010Voit sinä Tyttö suoraankin keskustella minun kanssani, mutta minuahan ei ole olemassa.
Minua ei huoleta liikenne eikä epäpuhtaudet, ne kuuluu tänne, enkä minä sille mitään voi.
En voi myöskään mitään kulotuksille, enkä hivillekään, tuskinpa se sinun BMW-Hinttikään voi.
Kyllä, minä olen muuttanut tänne Chiang Maihin asumaan, siis olosuhteisiin jotka täällä vallitsee.
Minulla ei ole kuitenkaan tarve tuollaisiin metrisiin vollotuksiin, on sitten Numba mitä mieltä tahansa asioista sinun kanssasi.
Terveiset "Kattilasta" sinne heeveilluusioeedeniin, siis minulta joka nyt olen myös ponihäntäinen sitä ja tätä, kun en ole tota.
> § < - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin kolme tuntia silloin julkisella, siellä vedettiin useampikin valkoinen lakana, potilaan päälle en tietysti ollut itse karanteennissä, mutta päivystyksen ikkunasta näkyi sinne enkä koskaan saa tätäkään mielestäni.Tuohon terveyden huoltoon on syytä ottaa kantaa tarkemmin, pärjäät thaimaassa kohtuullisen hyvin jos sinä olet terve ja tai sinulla on kattava vakuutus, mutta ihminen vanhenee ja vakuutukset myönnetään thaimaassa vuodeksi kerrallaan, jos sinä olet terve vakuutuksia jatketaan, jos sairastut, sitä ei enää jatketa/myönnetä, vaan joudut joka tapauksessa julkiseen sairaalaan, ja joudut itse hoitosi kustantamaan, ja hinnat on farang hintoja, jotka on suht samat kuin suomessa yksityisellä, tämä on iso ongelma, julkiset sairaalat on kammottavia, ikävämpiä kuin suomessa 60-70 luvulla, kuka on niin tyhmä että hoidattaa itseään omalla rahalla julkisella kun samalla saat suomessa yksityisellä...
Thaimaassa on käytössä neljä eri hinnastoa julkisella puolella, ensimmäinen on thaimaalaiset, toinen on siirtotyöläiset, kolmas on kiinalaiset, ja neljäs on länsimaalaiset.
Thaimaassa julkisella puolella ei ole lainkaan ns. apuhenkilökuntaa, vaan perhe vastaa potilaan hoivasta, peseminen yms. yleensä nukkuvat käytävällä lattialla, tai potilaan vuoteen vieressä, tämä on aluksi melkoinen shokki, voit joskus ostaa nämä palvelut mutta se maksaa 60 euroa vrk, jos omaisia ei ole, huone sairaalassa maksaa noin 4000 bahtia, vuodepaikka 600 bahtia, thaikuille nämä kaikki maksavat 35 bahtia vrk. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit sinä Tyttö suoraankin keskustella minun kanssani, mutta minuahan ei ole olemassa.
Minua ei huoleta liikenne eikä epäpuhtaudet, ne kuuluu tänne, enkä minä sille mitään voi.
En voi myöskään mitään kulotuksille, enkä hivillekään, tuskinpa se sinun BMW-Hinttikään voi.
Kyllä, minä olen muuttanut tänne Chiang Maihin asumaan, siis olosuhteisiin jotka täällä vallitsee.
Minulla ei ole kuitenkaan tarve tuollaisiin metrisiin vollotuksiin, on sitten Numba mitä mieltä tahansa asioista sinun kanssasi.
Terveiset "Kattilasta" sinne heeveilluusioeedeniin, siis minulta joka nyt olen myös ponihäntäinen sitä ja tätä, kun en ole tota.
> § <"Kyllä, minä olen muuttanut tänne Chiang Maihin asumaan"
-Only in your dreams. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon terveyden huoltoon on syytä ottaa kantaa tarkemmin, pärjäät thaimaassa kohtuullisen hyvin jos sinä olet terve ja tai sinulla on kattava vakuutus, mutta ihminen vanhenee ja vakuutukset myönnetään thaimaassa vuodeksi kerrallaan, jos sinä olet terve vakuutuksia jatketaan, jos sairastut, sitä ei enää jatketa/myönnetä, vaan joudut joka tapauksessa julkiseen sairaalaan, ja joudut itse hoitosi kustantamaan, ja hinnat on farang hintoja, jotka on suht samat kuin suomessa yksityisellä, tämä on iso ongelma, julkiset sairaalat on kammottavia, ikävämpiä kuin suomessa 60-70 luvulla, kuka on niin tyhmä että hoidattaa itseään omalla rahalla julkisella kun samalla saat suomessa yksityisellä...
Thaimaassa on käytössä neljä eri hinnastoa julkisella puolella, ensimmäinen on thaimaalaiset, toinen on siirtotyöläiset, kolmas on kiinalaiset, ja neljäs on länsimaalaiset.
Thaimaassa julkisella puolella ei ole lainkaan ns. apuhenkilökuntaa, vaan perhe vastaa potilaan hoivasta, peseminen yms. yleensä nukkuvat käytävällä lattialla, tai potilaan vuoteen vieressä, tämä on aluksi melkoinen shokki, voit joskus ostaa nämä palvelut mutta se maksaa 60 euroa vrk, jos omaisia ei ole, huone sairaalassa maksaa noin 4000 bahtia, vuodepaikka 600 bahtia, thaikuille nämä kaikki maksavat 35 bahtia vrk.Muistutettakoon Herra Pasasta että Thaimaassa asuu noin viisi miljoonaa farangia ja määrä on lisääntynyt tasaisesti jo kymmeniä vuosia. Uskoisin etteivät he siellä väkisin asu.
Se on ihan oikein että kaltaisesi joutuu maksamaan sairaalakulunsa itse, joka on elänyt koko elämänsä roskaruoalla ja viinalla, eikä ole tikkua ristiin koskaan laittanut terveytensä eteen ja piut paut on välittänyt ulkoilusta tai muusta liikkumisesta.
Sinun oli pakko palata Suomeen, mutta farangien ei ole pakko palata Suomeen.
Thaimaan hintatason arvioidaan olevan keskimäärin kolmannes Suomesta, asumisessa reilusti allekin, mutta thaimaalaisen BKT per henkilö on yli kolmannes Suomen BKT:sta henkilö kohti.
Tämä tarkoittaa karkealla laskennalla sitä että thaimaalaisella on keskimäärin enemmän ostovoimaa kuin suomalaisella. Johtuu siitäkin että Suomi tärvää rahansa byrokratiaan ja sossupossujen elättämiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistutettakoon Herra Pasasta että Thaimaassa asuu noin viisi miljoonaa farangia ja määrä on lisääntynyt tasaisesti jo kymmeniä vuosia. Uskoisin etteivät he siellä väkisin asu.
Se on ihan oikein että kaltaisesi joutuu maksamaan sairaalakulunsa itse, joka on elänyt koko elämänsä roskaruoalla ja viinalla, eikä ole tikkua ristiin koskaan laittanut terveytensä eteen ja piut paut on välittänyt ulkoilusta tai muusta liikkumisesta.
Sinun oli pakko palata Suomeen, mutta farangien ei ole pakko palata Suomeen.
Thaimaan hintatason arvioidaan olevan keskimäärin kolmannes Suomesta, asumisessa reilusti allekin, mutta thaimaalaisen BKT per henkilö on yli kolmannes Suomen BKT:sta henkilö kohti.
Tämä tarkoittaa karkealla laskennalla sitä että thaimaalaisella on keskimäärin enemmän ostovoimaa kuin suomalaisella. Johtuu siitäkin että Suomi tärvää rahansa byrokratiaan ja sossupossujen elättämiseen.Jaa vai niin, miten miljoona farangia liittyy sinuun, tiedän kokemuksesta mitä puhun, sinä et... kenenkään eläke ei riitä jos sairastut vakavasti, joten pidä reppana vakkaa kynttilän alla, hienoa että thaimaassa pärjätään hyvin jopa paremmin kuin suomessa, huomioi nyt jolppi että pennut ovat vastuussa vanhemmistaan, yhdellä palkalla elätetään pahimmassa tapauksessa puolisukua... vai mitä osamaksu miljonääri, kokemusasiantuntija, nämä jutut on niin kaukana todellisuudesta että oksat pois, minulle on aivan sama mitä päätöksiä teet elämässäsi, mutta suosittelen harkitsemaan liikenteen ottamista huomioon...
Joku nero laholainen kysyi mitä tehdä jos näkee laittomia kaatopaikkoja, osamaksu miljonääri kertoi jo vastauksen laita muutama roskatynnyri avomeban takapenkille ja asenna pönttö oikeaan paikkaan, pönttö, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa vai niin, miten miljoona farangia liittyy sinuun, tiedän kokemuksesta mitä puhun, sinä et... kenenkään eläke ei riitä jos sairastut vakavasti, joten pidä reppana vakkaa kynttilän alla, hienoa että thaimaassa pärjätään hyvin jopa paremmin kuin suomessa, huomioi nyt jolppi että pennut ovat vastuussa vanhemmistaan, yhdellä palkalla elätetään pahimmassa tapauksessa puolisukua... vai mitä osamaksu miljonääri, kokemusasiantuntija, nämä jutut on niin kaukana todellisuudesta että oksat pois, minulle on aivan sama mitä päätöksiä teet elämässäsi, mutta suosittelen harkitsemaan liikenteen ottamista huomioon...
Joku nero laholainen kysyi mitä tehdä jos näkee laittomia kaatopaikkoja, osamaksu miljonääri kertoi jo vastauksen laita muutama roskatynnyri avomeban takapenkille ja asenna pönttö oikeaan paikkaan, pönttö,"Minua ei huoleta liikenne eikä epäpuhtaudet, ne kuuluu tänne, enkä minä sille mitään voi"
Tuon kirjoitti Senssu. Kerropa Pasanen mitä mieltä olet tuosta? Eikös Senssu ole nyt sitten ihan hullu ja ruusunpunaiset lasit päässä hulluna painaa liikenteessä eikä häntä huoleta epäpuhtaudet. Miksi kohdistat pilkkasi vain Kymppiin kun Senssu on hänen kanssaan samaa mieltä ettei voi mitään liikenteelle eikä kaatopaikoille? Miksi vain Kympin pitäisi olla niistä huolestunut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minua ei huoleta liikenne eikä epäpuhtaudet, ne kuuluu tänne, enkä minä sille mitään voi"
Tuon kirjoitti Senssu. Kerropa Pasanen mitä mieltä olet tuosta? Eikös Senssu ole nyt sitten ihan hullu ja ruusunpunaiset lasit päässä hulluna painaa liikenteessä eikä häntä huoleta epäpuhtaudet. Miksi kohdistat pilkkasi vain Kymppiin kun Senssu on hänen kanssaan samaa mieltä ettei voi mitään liikenteelle eikä kaatopaikoille? Miksi vain Kympin pitäisi olla niistä huolestunut?Hyväksyminen tosiseikoille sekä niiden huomioimattomuus ja huolestuminen on kaksi eri asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minua ei huoleta liikenne eikä epäpuhtaudet, ne kuuluu tänne, enkä minä sille mitään voi"
Tuon kirjoitti Senssu. Kerropa Pasanen mitä mieltä olet tuosta? Eikös Senssu ole nyt sitten ihan hullu ja ruusunpunaiset lasit päässä hulluna painaa liikenteessä eikä häntä huoleta epäpuhtaudet. Miksi kohdistat pilkkasi vain Kymppiin kun Senssu on hänen kanssaan samaa mieltä ettei voi mitään liikenteelle eikä kaatopaikoille? Miksi vain Kympin pitäisi olla niistä huolestunut?Miten asia liittyy minuun jokainen saa itse päätellä mikä elämässä on tärkeää, en kohdista pilkkaa keneenkään, vaan haluan kertoa epäkohdista, se voi pelastaa jonkun hengen... Vaikka ei asioille voikaan voi, miksi niistä ei voi puhua, varsinkin jos se voi pelastaa jonkun, mutta jokainen vastaa myös elämästään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten asia liittyy minuun jokainen saa itse päätellä mikä elämässä on tärkeää, en kohdista pilkkaa keneenkään, vaan haluan kertoa epäkohdista, se voi pelastaa jonkun hengen... Vaikka ei asioille voikaan voi, miksi niistä ei voi puhua, varsinkin jos se voi pelastaa jonkun, mutta jokainen vastaa myös elämästään.
Sellainen supersankari. Hortoilee onnettomuuspaikalla kuvaamassa itseään ja ottaa virkavallan kanssa kimppaselfieitä häiriten pelastustoimia. Kukaan suomalainen ei ole kiinnostunut sinun liikennetiedotteista.
Tilastojen mukaan työmatkalla ilman kypärää pääteillä ajavat mopedistit ovat tilastojen takana. Ei suinkaan suomalaiset Pattayan turistit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellainen supersankari. Hortoilee onnettomuuspaikalla kuvaamassa itseään ja ottaa virkavallan kanssa kimppaselfieitä häiriten pelastustoimia. Kukaan suomalainen ei ole kiinnostunut sinun liikennetiedotteista.
Tilastojen mukaan työmatkalla ilman kypärää pääteillä ajavat mopedistit ovat tilastojen takana. Ei suinkaan suomalaiset Pattayan turistit.Montako kuolemaan johtavaa kolaria olet nähnyt Thaimaassa minä muutaman pari vakavaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit sinä Tyttö suoraankin keskustella minun kanssani, mutta minuahan ei ole olemassa.
> § <"Kyllä, minä olen muuttanut tänne Chiang Maihin asumaan, siis olosuhteisiin jotka täällä vallitsee."
Älä viitsi enää jatkaa näitä pasaspuheitasi.
Useat eri tahot ovat tarkistaneet ja todenneet, että sinä et todellakaan asu Chiang Maissa.
Kymppi puolestaan on todistetusti vieraillut useasti Chiang Maissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> § <"Minulla ei ole kuitenkaan tarve tuollaisiin metrisiin vollotuksiin, on sitten Numba mitä mieltä tahansa asioista sinun kanssasi."
Vai ei ole sinulla tarvetta, joopa joo ja juupa juu....
Et taida olla kovin älykäs kun tällaista väität.
Kyllähän tämän kaikki sinua fiksummat ovat hoksanneet, että sinä olet laatinut metrisiä aloituksia joiden aiheena on rakkaasi Kymppi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin kolme tuntia silloin julkisella, siellä vedettiin useampikin valkoinen lakana, potilaan päälle en tietysti ollut itse karanteennissä, mutta päivystyksen ikkunasta näkyi sinne enkä koskaan saa tätäkään mielestäni.Otanpa kantaa tähän:
"Suomessa yksityisellä tuskin oli juurikaan ongelmia hoitaa potilaitaan, julkisella oli, mutta voin vakuuttaa että niin oli thaimaallakin, sinun kaikkien asioiden argumentointi on suorastaan sairasta.."
vakuuttavan sekavaan aivopieruusi.
Suomessa koronapotilaiden hoidon ytimen muodostivat julkiset keskussairaaloiden teho-osastot. Yksityinen sektori tuki lähinnä perusterveydenhuoltoa ja testauspalveluita, mutta vakavimmin sairaat siirtyivät julkiselle puolelle.
Eli kenenköhän kaikkien asioiden argumentointi on suorastaan sairasta, mietipä tätä hetkinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otanpa kantaa tähän:
"Suomessa yksityisellä tuskin oli juurikaan ongelmia hoitaa potilaitaan, julkisella oli, mutta voin vakuuttaa että niin oli thaimaallakin, sinun kaikkien asioiden argumentointi on suorastaan sairasta.."
vakuuttavan sekavaan aivopieruusi.
Suomessa koronapotilaiden hoidon ytimen muodostivat julkiset keskussairaaloiden teho-osastot. Yksityinen sektori tuki lähinnä perusterveydenhuoltoa ja testauspalveluita, mutta vakavimmin sairaat siirtyivät julkiselle puolelle.
Eli kenenköhän kaikkien asioiden argumentointi on suorastaan sairasta, mietipä tätä hetkinen.Aivopieru missä, Suomessa ihmiset harvoin vakuuttavat itsensä, koska julkinen terveydenhuolto riittää kattamaan tarpeen, kyllä yksityinen puoli hoiti siinä missä julkinenkin, koronapotilaita, mutta koska vakuutuksia on niukasti, myös kysyntää yksityiselle vähemmin, joten paine kohdistu pääosin julkiseen.
Kuten sanoin laholaisten ongelmia on heikkotietämys taso sekä asioiden perseelleen argumentointi, on joka päiväistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon terveyden huoltoon on syytä ottaa kantaa tarkemmin, pärjäät thaimaassa kohtuullisen hyvin jos sinä olet terve ja tai sinulla on kattava vakuutus, mutta ihminen vanhenee ja vakuutukset myönnetään thaimaassa vuodeksi kerrallaan, jos sinä olet terve vakuutuksia jatketaan, jos sairastut, sitä ei enää jatketa/myönnetä, vaan joudut joka tapauksessa julkiseen sairaalaan, ja joudut itse hoitosi kustantamaan, ja hinnat on farang hintoja, jotka on suht samat kuin suomessa yksityisellä, tämä on iso ongelma, julkiset sairaalat on kammottavia, ikävämpiä kuin suomessa 60-70 luvulla, kuka on niin tyhmä että hoidattaa itseään omalla rahalla julkisella kun samalla saat suomessa yksityisellä...
Thaimaassa julkisella puolella ei ole lainkaan ns. apuhenkilökuntaa, vaan perhe vastaa potilaan hoivasta, peseminen yms. yleensä nukkuvat käytävällä lattialla, tai potilaan vuoteen vieressä, tämä on aluksi melkoinen shokki, voit joskus ostaa nämä palvelut mutta se maksaa 60 euroa vrk, jos omaisia ei ole, huone sairaalassa maksaa noin 4000 bahtia, vuodepaikka 600 bahtia, thaikuille nämä kaikki maksavat 35 bahtia vrk."Thaimaassa on käytössä neljä eri hinnastoa julkisella puolella, ensimmäinen on thaimaalaiset, toinen on siirtotyöläiset, kolmas on kiinalaiset, ja neljäs on länsimaalaiset."
Pasanen päästelee tässä jälleen sitä itteään.
Todellisuudessa Thaimaan julkisissa sairaaloissa ei ole erillisiä hinnastoja kiinalaisille, länsimaalaisille ja siirtotyöläisille pelkän kansalaisuuden tai etnisen taustan perusteella. Sen sijaan maksut määräytyvät henkilön vakuutustilanteen ja oikeusasemansa mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivopieru missä, Suomessa ihmiset harvoin vakuuttavat itsensä, koska julkinen terveydenhuolto riittää kattamaan tarpeen, kyllä yksityinen puoli hoiti siinä missä julkinenkin, koronapotilaita, mutta koska vakuutuksia on niukasti, myös kysyntää yksityiselle vähemmin, joten paine kohdistu pääosin julkiseen.
Kuten sanoin laholaisten ongelmia on heikkotietämys taso sekä asioiden perseelleen argumentointi, on joka päiväistä.Tarkalleen ottaen sama tilanne on thaimaassa, laholaisilla ei ole mitään käsitystä thaikkujen elämästä, miten maksat helvetin kalliita vakuutuksia jos sinulla on vanhempasi huolettavana , perheesi, lapsesi... siinä ei rahaa jää mihinkään muuhun... kuin pakollisiin.
Suomessa väestöllä on harvoin terveysvakuutuksia, mutta ei ole thaimaassakaan, kuin varakkailla, je heitä on muutama prosentti kansasta, Thaimaassa on helppo perustaa kenttäsairaala mille aukiolla tahansa, suomessa esteenä on metrin lumihanki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Thaimaassa on käytössä neljä eri hinnastoa julkisella puolella, ensimmäinen on thaimaalaiset, toinen on siirtotyöläiset, kolmas on kiinalaiset, ja neljäs on länsimaalaiset."
Pasanen päästelee tässä jälleen sitä itteään.
Todellisuudessa Thaimaan julkisissa sairaaloissa ei ole erillisiä hinnastoja kiinalaisille, länsimaalaisille ja siirtotyöläisille pelkän kansalaisuuden tai etnisen taustan perusteella. Sen sijaan maksut määräytyvät henkilön vakuutustilanteen ja oikeusasemansa mukaan.THaimaan lainsäädännön mukaan hintalistat on julkista tietoa, tuolta löytyy lista https://huahinhospital.moph.go.th/ kunhan viitsii hieman etsiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten asia liittyy minuun jokainen saa itse päätellä mikä elämässä on tärkeää, en kohdista pilkkaa keneenkään, vaan haluan kertoa epäkohdista, se voi pelastaa jonkun hengen... Vaikka ei asioille voikaan voi, miksi niistä ei voi puhua, varsinkin jos se voi pelastaa jonkun, mutta jokainen vastaa myös elämästään.
Et kohdista pilkkaa keneenkään... voi hyvänen aika sentään taas.
Sinähän oikeastaan et muuta ole tehnytkään, kuin pilkannut ihmisiä ja vittuillut heille täällä.
Tätä on jatkunut ainakin 10 vuotta 24/7 useilla eri nimimerkeillä ja esim. Senssuna.
Nyt sitten kattilassasi olet kehitellyt ajatuksen, että olet tätä "sairasta" toimintaasi harjoittanut siksi, että näin toimien voit pelastaa jonkun hengen, voi herran jumala sentään näitä aivoituksiasi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Montako kuolemaan johtavaa kolaria olet nähnyt Thaimaassa minä muutaman pari vakavaa..
"Montako kuolemaan johtavaa kolaria olet nähnyt Thaimaassa minä muutaman pari vakavaa.."
Professori Possonderin päivän aivopieru jossa mukana aivan varmasti pari ruokalusikallista sitä itteään 55555
Älykkömme on siis nähnyt muutaman kuolemaan johtaneen kolarin Thaimaassa, mutta vain pari niistä oli niin vakavaa, että johtivat kuolemaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
THaimaan lainsäädännön mukaan hintalistat on julkista tietoa, tuolta löytyy lista https://huahinhospital.moph.go.th/ kunhan viitsii hieman etsiä.
Montako kertaa sinulle kokemusasiantuntija Professori Possonderi on sanottu, että älä opeta isääsi naimaan.
Julkisen terveydenhuollon “ryhmät” Thaimaassa:
1. Universal Coverage Scheme (UCS) – Koskee käytännössä kaikkia thaimaalaisia, jotka eivät kuulu muihin ryhmiin.
2. Social Security Scheme (SSS) – Työntekijöille, joiden työnantaja maksaa sosiaaliturvamaksuja (esim. tehdastyöläiset).
2. Civil Servant Medical Benefit Scheme (CSMBS) – Julkisen sektorin ja valtion palveluksessa olevat virkamiehet perheineen.
3. Migrant Worker Health Insurance – Laillisesti Thaimaassa työskentelevät ulkomaalaiset (CE–M, eli Kambodža, Laos, Myanmar, Vietnam -työntekijät) ostavat oman edullisemman vakuutuksensa, joka oikeuttaa julkisiin peruspalveluihin.
4. Tavallinen potilas / self-pay – Kaikki muut (turistit, ulkomaalaiset opiskelijat tms.) maksavat “ulkomaalaisen hinnaston” mukaan.
Näin ollen käytössä on neljä–viisi hinnoitteluluokkaa, mutta EI erillisiä “kiinalainen” vs. “länsimaalainen” listoja. Kaikki ulkomaiset potilaat maksavat suoraan ilman thailailaista sairausvakuutusta samasta self-pay–hinnastosta riippumatta kansallisuudesta.
Matkailuyritykset ja jotkut klinikat tarjoavat “Kiina-paketteja” tai “Euroopan paketteja” markkinointimielessä, mutta ne ovat yksityisen sektorin järjestämiä hoitopaketteja, eivät julkisen sairaalaylikansallisia hinnastoja.
Julkisessa sairaalassa kaikki ulkomaalaiset maksavat saman “foreigner rate” -taksahinnaston mukaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Montako kuolemaan johtavaa kolaria olet nähnyt Thaimaassa minä muutaman pari vakavaa..
Montako olet nähnyt Suomessa? Minä kertaalleen yhden, kun mummu ajautui auton alle, Kehäkolmosen ulkopuolella, toisen kun Hiekkaharjussa (sinun vanhaa kotiseutua?) lihanpalasia keräiltiin kiskoja erottavasta aidasta. Keravan asemalla yksi melkein jäi junan alle, mutta käytti yliluonnollisia voimiaan, ja pysäytti junan puskurista pidellen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Montako kuolemaan johtavaa kolaria olet nähnyt Thaimaassa minä muutaman pari vakavaa.."
Professori Possonderin päivän aivopieru jossa mukana aivan varmasti pari ruokalusikallista sitä itteään 55555
Älykkömme on siis nähnyt muutaman kuolemaan johtaneen kolarin Thaimaassa, mutta vain pari niistä oli niin vakavaa, että johtivat kuolemaan.Se on silloin väkisin todella vakavaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tarkalleen ottaen sama tilanne on thaimaassa, laholaisilla ei ole mitään käsitystä thaikkujen elämästä, miten maksat helvetin kalliita vakuutuksia jos sinulla on vanhempasi huolettavana , perheesi, lapsesi... siinä ei rahaa jää mihinkään muuhun... kuin pakollisiin.
Suomessa väestöllä on harvoin terveysvakuutuksia, mutta ei ole thaimaassakaan, kuin varakkailla, je heitä on muutama prosentti kansasta, Thaimaassa on helppo perustaa kenttäsairaala mille aukiolla tahansa, suomessa esteenä on metrin lumihanki.Elät mennyttä aikaa. Thaimaalaisten BKT tuplaantunut vuodesta 204 tähän päivään. Heillä on varaa parempiin autoihinkin kuin suomalaisilla keskimäärin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Elät mennyttä aikaa. Thaimaalaisten BKT tuplaantunut vuodesta 204 tähän päivään. Heillä on varaa parempiin autoihinkin kuin suomalaisilla keskimäärin.
vuodesta 2014 siis
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aivopieru missä, Suomessa ihmiset harvoin vakuuttavat itsensä, koska julkinen terveydenhuolto riittää kattamaan tarpeen, kyllä yksityinen puoli hoiti siinä missä julkinenkin, koronapotilaita, mutta koska vakuutuksia on niukasti, myös kysyntää yksityiselle vähemmin, joten paine kohdistu pääosin julkiseen.
Kuten sanoin laholaisten ongelmia on heikkotietämys taso sekä asioiden perseelleen argumentointi, on joka päiväistä."Aivopieru missä, Suomessa ihmiset harvoin vakuuttavat itsensä, koska julkinen terveydenhuolto riittää kattamaan tarpeen, kyllä yksityinen puoli hoiti siinä missä julkinenkin, koronapotilaita, mutta koska vakuutuksia on niukasti, myös kysyntää yksityiselle vähemmin, joten paine kohdistu pääosin julkiseen."
Aivopieru kattilassasi.
Alleviivaten tämä: "KYLLÄ YKSITYINEN PUOLI HOITI SIINÄ MISSÄ JULKINENKIN, KORONAPOTILAITA"...
,,, mutta kun ei hoitanut:
Suomessa koronapotilaiden hoidon ytimen muodostivat julkiset keskussairaaloiden teho-osastot. Yksityinen sektori tuki lähinnä perusterveydenhuoltoa ja testauspalveluita, mutta vakavimmin sairaat siirtyivät julkiselle puolelle. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tarkalleen ottaen sama tilanne on thaimaassa, laholaisilla ei ole mitään käsitystä thaikkujen elämästä, miten maksat helvetin kalliita vakuutuksia jos sinulla on vanhempasi huolettavana , perheesi, lapsesi... siinä ei rahaa jää mihinkään muuhun... kuin pakollisiin.
Suomessa väestöllä on harvoin terveysvakuutuksia, mutta ei ole thaimaassakaan, kuin varakkailla, je heitä on muutama prosentti kansasta, Thaimaassa on helppo perustaa kenttäsairaala mille aukiolla tahansa, suomessa esteenä on metrin lumihanki.Oletko koskaan ajatellut ettei kaikki thaimaan asukit ole yhtä köyhiä kuin sinä olet, kyllä monilla on varaa maksaa riittävän kattavia vakuutuksia.
- Anonyymi
Kiitos hyvästä aloituksesta Kymppi.
Kommentoin alkuun lyhyesti tätä kirjoittamaasi:
"Hierojat ovat ammattitaitoisia ja lähes ilmaisia, kun vertaa Suomeen."
Hyvän ja ammattitaitoisen hierojan löytäminen voi olla haasteellista.
Toisaalta, jos saat thainyrkkeilyä harrastaessasi ns. puujalan (potku/potkuja reiteen) niin ammattitaitoinen paikallinen thainyrkkeilijä (valmentaja) voi olla uskomattoman taitava hoitamaan jalan kuntoon, vaikka ei varsinainen hieroja olisikaan.- Anonyymi
Kyllä on uskomatonta taitavuutta!
- AnonyymiUUSI
Maassa maan tavalla tai maasta pois. Aloittaja elää onnellista elämää Thaimaassa maan tapoja ja oloja kunnioittaen. Tämän ei pitäisi kellekään kateuden eikä pilkan aihe.mamujen kaaliin mahtumaan samat asiat nniin
Jos suomen poliitikot saisivat mamujen kaaliin mahtumaan samat asiat niin voisimme elää täällä rakkaassa synnyinmaassa tuurvallista yhteiselämää. - AnonyymiUUSI
"Liikenteessä en Thaimaassa ole koskaan törmännyt thaimaalaisten rattiraivoon, mutta farangien olen, hyvin vähän siihenkään verrattuna Suomeen."
Muistui mieleeni tapaus Chiang Maista, tapahtui lähellä Tha Phae Gatea. Saksalainen nuorehko kaveri ajeli kevytmoottori pyörällä, taisi olla Honda Wave tai vastaava. Näytti keskisormea törttöilevälle pick up kuskille.
Kuski hermostui lähti perään ja ampui tämän saksalaisen kaverin.
Olin tutustunut tähän saksalaiseen kaveriin muutamaa päivää aikaisemmin. Oli menettänyt toisen jalkansa onnettomuudessa, mutta nautti elämästään Chiang Maissa. Spotlight A Gogo Baarin tytötkin kehuivat, kun oli yhden tytön sijaan ottanut seurakseen kaksi tyttöä, ei ollut jalan puute / proteesi haitannut.
En muista oliko pick up kuski thaimaalainen vai burmalainen, mutta mukana burmalaisten rikollisessa puukaupassa.
Senssu, mahdatko sinä muistaa tätä surullista tapahtumaa?- AnonyymiUUSI
Nopealla googlauksella löysin Thaigerin koosteen rattiraivotapauksista
https://thethaiger.com/tag/road-rage
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422582Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423212254- 261980
- 241645
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta471606Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251519- 441396
- 1001369
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391325- 361116