Kyseessä on huorinteko.
Naisten katseleminen sillä silmällä syntiä
46
266
Vastaukset
- Anonyymi
Matt.5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo vaimon päälle, himoitaksensa häntä, hän teki jo huorin hänen kanssansa sydämessänsä. Job.31:1 Minä olen tehnyt liiton silmäni kanssa, etten minä katsoisi neitseen päälle. Biblia (1776)
- Anonyymi
Asiayhteydestä käy ilmi, että se koskee vain naimisissa olevia miehiä. Ei vapaita miehiä.
- Anonyymi
Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
- Anonyymi
”Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.'”
5. Mooseksen kirja 5:21 FB38
”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa,
ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
Roomalaiskirje 13:8-11 FB38
”Käskymme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. Muutamat ovat eksyneet niistä pois ja poikenneet joutavaan jaaritteluun. He tahtovat olla lainopettajia, vaikka eivät itsekään ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi vakuuttavat. Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain mukaisesti.
Tiedämme myös, ettei lakia ole säädetty vanhurskaan takia vaan lainrikkojien ja kurittomien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien, epähurskaiden ja saastaisten, isän- ja äidintappajien, murhaajien, haureellisten ja homoseksuaalisuuden harjoittajien, ihmiskauppiaiden, valehtelijoiden, valansa rikkojien ja kaiken muun takia, mikä on vastoin tervettä oppia, jota minulle uskottu autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumi opettaa.”
1. kirje Timoteukselle 1:5-11 FINRK
- Anonyymi
Helluntailaisten kannattaisi miettiä sanan valossa on lahkoliikkeensä perustajien Parhamin ja Olsenin tekoja, jotka molemmat vietiin vankilaan sodomiasta nuorten poikien kanssa.
- Anonyymi
Parhami oli antisemitisti, piti nuorta juutalaispoikaa suhteessa kanssaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhami oli antisemitisti, piti nuorta juutalaispoikaa suhteessa kanssaan.
Hellarit hyväksyy apostoliensa himokkaan lihallisuuden nuoria poikia kohtaan.
- Anonyymi
”Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.”
2. Korinttilaiskirje 5:10 FB38
”Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja. Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät.
Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion? Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan": niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen; mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
Sillä Jumala ei katso henkilöön.
Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan; sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.”
Roomalaiskirje 2:1-13 FB38
Jeesus ei ajatellut lauseensa aivan loppuun asti. Ensinnäkin naista saa katsoa. Toiseksi Jeesus puhui miespuolisille opetuslapsille. Toisin sanoen Jeesuksen ohje ei koske naisia eikä homomiehiä eli suurinta osaa kaikista ihmisistä.
Jeesus olisi voinut hyvällä omallatunnolla jättää lausumatta tuollaiset jonninjoutavat ja "yleispätevät" ohjeet joilla ei tehnyt yhtään mitään silloin eikä nykypäivänäkään.- Anonyymi
Jeesuksen puheilla lienee oli kuitenkin jokin tarkoitus, eikä se ollut uuden lakikokoelman luominen, saati uskonnon perustaminen. Eiköhän tarkoitus ollut lähinnä pöyhiä ihmisten omavanhurskautta. Joku tekopyhä saattoi tuumata mielessään, että "olenhan minä ihan hyvä jätkä kun en käy h*orissa ja maksan kymmeneksyt." Mutta Jeesus heitti siihen, että uskonnollisen poroporvarin mieli oli silti täynnä kaikkea himoa ja sotkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen puheilla lienee oli kuitenkin jokin tarkoitus, eikä se ollut uuden lakikokoelman luominen, saati uskonnon perustaminen. Eiköhän tarkoitus ollut lähinnä pöyhiä ihmisten omavanhurskautta. Joku tekopyhä saattoi tuumata mielessään, että "olenhan minä ihan hyvä jätkä kun en käy h*orissa ja maksan kymmeneksyt." Mutta Jeesus heitti siihen, että uskonnollisen poroporvarin mieli oli silti täynnä kaikkea himoa ja sotkua.
Jeesus taisi olla aikamoinen sherlock.
https://urbaanisanakirja.com/word/sherlock/ - Anonyymi
Viisaampi kuin lihassa ilmestynyt Jumalan Sana?
- Anonyymi
Näkeminen vaikuttaa aivoihin.
Deuteronomium 28:34
Ja sinä tulet hulluksi siitä, mitä sinun silmäsi näkevät. - Anonyymi
Sananl. 23:33
Silmäsi näkevät outoja, puheesi ovat hullun houreita. - Anonyymi
huonoa on sillä katsominen koska nähdä pitää suoraan oikeisiin paikkoihin
- Anonyymi
Eikä tuota ilkeä kovin suoraan ja pitkään vahdata. Naiset huomaavat kyllä.
- Anonyymi
Ilm.14:8 Ja toinen enkeli seurasi sanoen: lankesi, lankesi Babylon, suuri kaupunki; sillä hän oli huoruutensa vihan viinalla kaikki pakanat juottanut. Biblia (1776)
- Anonyymi
1Kor.3:11 Sillä muuta perustusta, ei taida yksikään panna, vaan sen, joka pantu on, joka on Jesus Kristus. Biblia (1776) Jes.28:16. 1Piet.2:6-7. b
- Anonyymi
Ef.2:20 Apostolien ja prophetain perustuksen päälle rakennetut, jossa Jesus Kristus paras kulmakivi on. Biblia (1776) 1Piet.2:4-5. Ilm.21:14.
- Anonyymi
Uusi aamu elämän puussa. Kesäinen ja vehriöivä. Läheisen ajotien rengasäänet kantautuvat avoimen ikkunaluukun ollessa avoinna. Mitähän elämä ja Herra tänään suo eteen.
Taivaallinen Isä, Jumalan Henki on niin suurta, ettemme pienet ihmiset pysty sitä käsittämään.
Mitä on pieni ihminen Jumalan rinnalla?
Vaikka meidät kaikki, ja meidän kaikkien ajatelmat, sekä ajatukset nivottaisiin yhteen, emme Jumalan Hengen suuruuteen yltäisi. Niin suuri on Jumala, meidän Taivaallinen Isämme, joka on taivaassa. Hän säät ja ilmat säätää, ja aallot tainnuttaa. Hän hyisen hallan häätää, ja viljan vartuttaa. Hän onneen meidät ohjaa, kuin aikaan vaikeaan. Sen rakkauden pohjaa, ken pystyy koskaan tutkimaan.
Amen.
Jumala Isän siunausta tällekin päivällä, ja enkelten varjelusta.
- Anonyymi
Nykyisin puolustellaan syntejä eikä suinkaan kauhistella.
Pahoja syntejä puolustellaan eikä mitään hairahtamista. - Anonyymi
Vain miehiä saa katsoa sillä silmällä.
Kysykää vaikka papiltanne.- Anonyymi
😂😂😊🤣
Hyvin oivallettu!
- Anonyymi
Eikö oma akka riitä kun teit tuollaisen aloituksen ? Kovasti siltä näyttää. Vai eikö sellaista olekaan ? Taitaa olla vain irtonaisia sinulla.
- Anonyymi
Synnin ja kauheuksien puolustelu valehtelemalla on nykyisin uskovan toimenkuva.
- Anonyymi
Siitä valehtelusta annoit juuri esimerkin !
Mitenkäs se niin pääsi käymään # - Anonyymi
Olen tehnyt tuon synnin. Ja tehnyt huorin. Mennyt naimisiin miehensä hylkäämän naisen kanssa, ollen itsekin naiseni hylkäämä mies. Siitä on pitkästi yli 20 vuotta. Lyhyt aika.
Nykyään, kakarat "aikuisia". Eikä tartte kysellä kuulumisia entisiltä meidän kummankaan. Miksipä kysyttäisiinkään? Ero. Se on sitten kans ero. Eikä välimuotoja mun imago tunne.
Koska muusta saattaa seurata ainoastaan ongelmia.
Kakarat on maailman huonoin keino alkaa purkamaan katkeruuksiaan entiselle miehelleen.
Oli mies sitten minkälainen juoppo hyvänsä. Ja jos osaa pitää, sen viikonlopun selvinpäin itsensä. Ei tieten saa olla liian naismaisen ehdoton, jos entinen mies saunottaa tenavat, ja "salaa", ottaa sen yhden kylmänviileän saunaoluen. Juopolta voi olla ettei onnistu, jos on alkoholisti. Nekin kaksi sanaa tarkoittavat kuitenkin eri asiaa. Juoppo ja alkoholisti. Tykkänään eri käsite. Ja juomisella erilainen tavoite. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tehnyt tuon synnin. Ja tehnyt huorin. Mennyt naimisiin miehensä hylkäämän naisen kanssa, ollen itsekin naiseni hylkäämä mies. Siitä on pitkästi yli 20 vuotta. Lyhyt aika.
Nykyään, kakarat "aikuisia". Eikä tartte kysellä kuulumisia entisiltä meidän kummankaan. Miksipä kysyttäisiinkään? Ero. Se on sitten kans ero. Eikä välimuotoja mun imago tunne.
Kakarat on maailman huonoin keino alkaa purkamaan katkeruuksiaan entiselle miehelleen.
Oli mies sitten minkälainen juoppo hyvänsä. Ja jos osaa pitää, sen viikonlopun selvinpäin itsensä. Ei tieten saa olla liian naismaisen ehdoton, jos entinen mies saunottaa tenavat, ja "salaa", ottaa sen yhden kylmänviileän saunaoluen. Juopolta voi olla ettei onnistu, jos on alkoholisti. Nekin kaksi sanaa tarkoittavat kuitenkin eri asiaa. Juoppo ja alkoholisti. Tykkänään eri käsite. Ja juomisella erilainen tavoite.Oma on tyhmyyteesi ja uskosi kun valitsit juopon tai narsistin puolisoksi.
Himoissanne teitte kummiskin kakaroita.
Hetken kesti sekin helluntaihurmos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli mies sitten minkälainen juoppo hyvänsä. Ja jos osaa pitää, sen viikonlopun selvinpäin itsensä. Ei tieten saa olla liian naismaisen ehdoton, jos entinen mies saunottaa tenavat, ja "salaa", ottaa sen yhden kylmänviileän saunaoluen. Juopolta voi olla ettei onnistu, jos on alkoholisti. Nekin kaksi sanaa tarkoittavat kuitenkin eri asiaa. Juoppo ja alkoholisti. Tykkänään eri käsite. Ja juomisella erilainen tavoite.Öö... mitä siis halusit sanoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma on tyhmyyteesi ja uskosi kun valitsit juopon tai narsistin puolisoksi.
Himoissanne teitte kummiskin kakaroita.
Hetken kesti sekin helluntaihurmos.Lue ajatuksella. Jos sinusta on siihen? Vai olitko sinäkin ainoastaan teko"äly"?
Sulla on huono sihti, kun et haulikollakaan osaa. Lue ajatuksella.
Tyhmänäkö sä mua pidät? Sittenhän olisin, kuin sinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue ajatuksella. Jos sinusta on siihen? Vai olitko sinäkin ainoastaan teko"äly"?
Sulla on huono sihti, kun et haulikollakaan osaa. Lue ajatuksella.
Tyhmänäkö sä mua pidät? Sittenhän olisin, kuin sinä.Älä lässytä. Kanna tekojesi seuraukset ja ole hiljaa. Ketään ei kiinnosta kaltaisesi huorintekijöiden elämänkerrat.
- Anonyymi
Nainen houkutuslintuna ?
Jumalan käskyihinkin on otettu kielto huorinteosta.
Varmaankin yksi yleisimmistä synneistä johon "pyhät" pastoritkin lankeavat. - Anonyymi
haureus tarkoittaa luopumista jostain minkä jo omistaa....
- Anonyymi
Helluntaipastori luulee omistavansa vaimonsa.
- Anonyymi
Pääasia että kirjoitetaan tyhmiä juttuja toisia halventaen oli asia mikä tahansa.
- Anonyymi
Helluntaipastorin tulkinta:
"haureus tarkoittaa luopumista jostain minkä jo omistaa...."
- Anonyymi
Miten monesta naisesta ja miehestä nämä Parham & Olsenin tuijottajamiehet tekevätkään katseellaan huoran.
Simmut kiinni! - Anonyymi
Eihän ihminen lakia täytä. Lestadiolaiset nostaa käden sunnuntaisin seuroissa kun synnin armoa jaetaan. Taas on helppo viikko edessä.
- Anonyymi
Parhami ja Olseni perusti Helluntailiikkeen. Molemmat vietiin vankilaan sodomiasta.
Parhami v. 1907 ja Olseni v. 1925. - Anonyymi
Saatana kuiskuttelee: Eihän sitä kannata edes yrittää elää lakien mukaan, koska kukaan muukaan ei niin tee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatana kuiskuttelee: Eihän sitä kannata edes yrittää elää lakien mukaan, koska kukaan muukaan ei niin tee.
Julistetaan vaan hellreiden tapaan lait kuolleeksi ja haudatuksi Jeesuksen mukana!
- Anonyymi
Meitä kehotetaan rakastamaan kaikkia, naapuria, hänen rouvaansa, työtovereita, jne.
Ei rakastaminen ole kiellettyä. Minäkin rakastan naapurin herttaista rouvaa, ja halaisin, ellei se loukkaisi ketään. Toivon kaikkea hyvää hänelle ja hänen perheelleen.
Jos näet jonkun mihin mielesi kiintyy, rakasta häntä! Rukoile ja toivo hänelle kaikkea hyvää, ja ole ystävällinen. Niin sinun pitää tietysti olla muitakin kohtaan.
Jos taas haluat häntä itsellesi, silloin himoitset! Himo on halua tyydyttää sinua itseäsi toisten kustannuksella. Silloin sinä et rakasta!
Opi siis rakastamaan! - Anonyymi
Onko joku hetero (terve), joka ei jatkuvasti katso sillä silmällä (myös naiset miehiä), häh?
Kysymys sitten kun sen huomaa vääräksi ja synniksi kuuluukin, mitäs nyt sitten, kuinka minun käy tuomiolla?
Yrittäkääpä keksiä ihan itse ja oivaltaa mitä parannus oikeasti tarkoittaa. Kyllä Jumala tietää ja näkee. - Anonyymi
Islamissa ongelma on ratkaistu sillä, että naiset pakotetaan pukeutumaan kaapuihin. Ilmeisesti uskovat haluavat ottaa oppia Islamista?
- Anonyymi
Jeesus käski tehdä siten parannuksen, että repii toisen silmän päästään. Sellainen on laki mitä pitää noudattaa ja sen mukaan herjata kuten lakihenkisillä on tapana. Jos he herjaavat aina samoilla hokemilla.
- Anonyymi
No ei käskenyt, vaan näytti mitä kuuluisi tehdä, eli kuinka vakavaa on synti. Oikeasti silmän repiminen ei auta, tehty mitä tehty. Mikähän yksin auttaisi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483583Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703560Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463342- 532779
- 322046
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301972Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k431790- 481686
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä961645- 391400